מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התיישבות דרך הבטןאמא של נינה24/01/2011
שלום רב,
התינוקת שלי בת קצת יותר מארבעה חודשים. מתהפכת מבטן לגב מגיל שלושה חודשים, שוכבת יפה על הבטן ומרימה ראש וחזה. לאחרונה התחילה לנסות להתיישב דרך שרירי הבטן. כמו כן התחלנו לתת לה לשבת בטיולון בזווית של 45 מעלות. שאלותי:
1. האם חובה להמשיך להוביל אותה בעגלת שכיבה עד שתתיישב בעצמה מעמידת שש? (לציין שזה מאד מתסכל אותה לשכב ככה...).
2. האם צריך לעשות משהו בנוגע לנסיונות ההתיישבות דרך הבטן? או לאפשר לה?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התיישבות דרך הבטן - תגובה
ליאת קופיט24/01/2011שלום אמא של נינה,
לפי תאורך לנינה יש טונוס שרירים גבוה וזו אחת הסיבות לכך שהיא מנסה להתיישב דרך שרירי הבטן מה שמאוד לא נכון לעשות, התיישבות נכונה מתבצעת בדר"כ בין גלאי 7-9 חוד' , דרך עמידת 6 כך שהתינוק מצליח לחזור מישיבה לעמידת 6 וחזרה לזחילה...ישיבה דרך שרירי הבטן "תוקעת" את התינוקת באותו מקום, אם תצליח לעשות זאת יהיה לה קושי רב לשנות תנוחה ולחזור לשכיבה/זחילה, היא פשוט "תתרסק" בחזרה לשכיבה. היא צרכה ללמוד את התנועה הנכונה בכדי להגיע לישיבה עצמאית.
אני לא ממליצה להרים עדיין את גב העגלה אפילו במעט בגיל זה, אם את יכולה "למשוך" זאת עוד חודש, מה טוב.
אני ממליצה לך לעבוד איתה על תרגילים להורדת מתח שרירי ע"י מגע עמוק בכל חלקי גופה, טפיחות על בית החזה, ישיבה בערסול (אפשר גם עם הפנים של נינה כלפי חוץ, הרמת השוקיים וצניחת הישבן).
בהצלחה,
אשמח לעזור עוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזים בתינוקותלילי23/01/2011
שלום בתי בת חודשיים וחצי מהיום הראשון שהגענו הביתה היתה יודעת להבדיל בין יום ולילה קרה שפעם או פעמים בכתה בלילה וזה כי היתה מצוננת והתקשתה לנשום אבל בעיקרון היא לא ישנה לילות שלמים היא נרדמת ב-11 בלילה וקמה כל שלוש שעות לינוק עושה גרפס ונרדמת בחזרה גם בימים שסבלה מגזים היתה בוכה מגזים ביום אחה"צ והערב
ואח"כ הולכת לישון.
לפני שבועיים שמתי לב כי פתאום הגזים נעלמו לה לגמרי פשוט ילדה רגועה
לא בוכה לא ביום ולא בערב למשך שבועיים נורא שמחתי כי הגזים הללו פשוט סיוט ואז התחלתי לאכול הכל כולל קטניות,אורז,פרי הדר .... כל הדברים שאסור בהנקה והיא המשיכה להיות רגועה
לפני יומיים התחילה להיות נודניקת נורא ידיים כל היום בפה,הוצאת רוק כל הבגדים נרטבים
מרבה לבכות ואפילו קמה כל שעה בלילה לבכות לא אוכלת טוב פעם היתה יונקת מכל שד 5 דקות מלאות היום יונקת משניהם אולי 5 דקות וקקי כבר לא עשתה מספר ימים
טיפת חלב אמרו לתת לה מים שאולי ישחרר לה את הקקי אבל היא מסרבת לשתות מבקבוק
היא מרבה להיות נודניקית במשך היום לילל כל הזמן אחה"צ ובערב ולא מסוגלת לישון זמן
ממושך מה זה יכול להיות אולי שיניים בגיל כזה?אולי עצירות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה נכונה לאחר לידה
איילת24/07/2011אם דברייך נכונים שאכלת עדשים, וקטניות למיניהן והנקת את התינוקת, יש לעסות את בטן התינוקת ולתת לגזים לצאת מהגוף. תמשיכי להניק אותה, עד שזה יעבור, את יכולה לשלב לשלב תרופה להקלת כאבים ויציאות, אני אישית לא מכירה תרופות סבתא, רק משתמשת בסימיקול של טיפטיפות,
ואל תאכלי מאכלים נוספים שיגרמו לה לסבול מכאבי בטן וגזים, יש להמנע ממזונות כאלו כמו עדשים למשל שזה מה שגורם לגזים אצל תינוקות, אפילו שהושרו, אין לאכול מאכלים מסוג זה. ולהקפיד על תזונה נכונה - יש לחפש באינטרנט על תזונה לאחר לידה, ותבני לעצמך תפריט שיגרום לך ולתינוקת פחות סבל ויותר רוגע שקט :)
דרך הצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגזים בתינוקות - תגובה
אורנה עטאר24/01/2011שלום,
פורום זה לא עוסק בענייני תזונת תינוקות, את מוזמנת לפנות לפורום תזונת תינוקות הקיים באתר זה.
מניסיון כאם - האם נראה לך שהיא סובלת מגזים? האם היא מיישרת רגליים בזמן ההנק? במידה ואת רוצה לבדוק זאת את יכולה להוריד חזרה את כל הדברים שהחזרת לתזונה שלך ולראות האם זה משפיע?
הייתי מתייעצת עם רופא ילדים לגבי היציאות.
ולגבי שיניים - אני בספק אם בגיל כל כך מוקדם מוציאים שיניים....
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ללא בכיאורלי23/01/2011
האחיינית שלי בת 3.5 חודשים היא בת ראשונה
ילדה מקסימה שכמעט ולא בוכה בכלל,וגם אם היא בוכה זה לא ממש בכי
היא מאוד מפותחת,יכולה לשחק באוניברסיטה אפילו שעה,חייכנית ומגיבה לסביבה
מעסיקה את עצמה המון זמן,כלומר היא יכולה להשאר לבד על המיטה המון זמן אפילו שעה או יותר מבלי לבכות.
אני קצת מודאגת,למרות שההורים שלה לא חושבים בכלל שיש בעיה,ואני לא רוצה להעלות בעיה.
בזמן האחרון היא החלה לפלוט המון בכמויות ,זה לא נראה כשאריות, גם כשלא מטלטלים אותה וגם אחרי שעתיים שלוש אחרי הארוחה,
מה עושים עם ההרגשה הזאת והאם זה נשמע תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללא בכי - תגובה
דבי גרוס דולב23/01/2011הי אורלי
קשה לתת המלצה למישהו שאיננו ההורה של התינוק וקשה עוד יותר לאבחן לפי תיאורים כלליים כגון אלה שנתת. יש להסתכל על התמונה ההתפתחותית הכללית וכדי לדעת לעומק אם יש בעיה צריך להכיר את התינוק. לא אוכל לתת שום אבחון לפי תנאים אלה.
באשר לפליטות- יש להתיעץ עם רופא הילדים על מנת לשלול ריפלוקס.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 4 חודשייםמעיין23/01/2011
היי התינוק שלי בן 4 חודשיים ממש משנסה לשבת ועושה זאת ממש יפה האם בסדר? הוא עדיין לא מתהפך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 4 חודשיים - תגובה
דבי גרוס דולב23/01/2011הי מעיין
אני מתארת לעצמי שהדרך להתישבות של בנך היא דרך התרוממות בעזרת שרירי הבטן. דרך זו להתישבות היא משובשת ולא מומלצת שכן היא מכניסה מתח יתר בשרירי הבטן ועלולה לגרום להתישבות לא תקינה בעתיד. מעבר לזה, שרצוי שההתפתחות תתפתח לפי שלבים התפתחותיים. תחילה צריכות להגיע ההתהפכויות, לאחר מכן עלייה על 6 ומתוך זה התישבות וזחילה.
כדי למנוע מצבי התישבות משובשים כדאי להמנע ממצבים המעודדים זאת כגון הושבה ממושכת בטרמפולינה וכן הושבה עליכם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק לא יושבשירה23/01/2011
שלום
בני בן ה11 חודשים זוחל. עומד בעזרת חפצים. מתיישב על הברכיים אך עדיין לא מתיישב על הישבן. כשאני מושיבה אותו בכסא אוכל או על שטיח הוא יושב יציב אך עדיין לא עושה זאת בעצמו. מה ניתן לעשות כדי לעודדו להתיישב?
תודה
שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק לא יושב - תגובה
דבי גרוס דולב23/01/2011הי שירה
ברוב המקרים של קושי בישיבה, היעמדות לפני התישבות ויחד עם זה ישיבה זקופה מדובר בתינוק בעל זקיפת יתר בגב. זקיפת יתר היא מצב שבו עמוד השדרה מעט זקוף מידי וחסרה בו גמישות מסוימת. זקיפה זו מקשה על התישבות עצמאית מפני שהתישבות דורשת כפיפה טובה של הגב ולכן בתור פיצוי, עולה התינוק תחילה על ברכיו ומתיישב בדרך זו.
המלצתי היא לקבל אבחון, לראות האם זו הסיבה לקושי או סיבה אחרת וללמוד תרגול שיתאים לאבחון זה.
אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה ו3 חודשיםאורית22/01/2011
שבת שלום,
רציתי בבקשה לדעת מה ניתן לצפות מתינוקת בת שנה ו 3 חודשים
מבחינת התפתחות מילולית ומוטורית .
תודה וסופש נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה ו3 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב22/01/2011הי אורית
בגיל זה נצפה לעמידה בעזרת רהיטים ו/או הליכה סביב רהיטים ו/ או הליכה עצמאית.
וזאת לאחר שמומשו כל השלבים הקודמים.
מבחינה מילולית יש לשאול בפורום קלינאית תקשורת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן ה-4 חודשים מסרב לשכב על הבטןליעד22/01/2011
בני בן 4 חודשים כמעט ומסרב לשכב על הבטן יותר מ-4 דקות בממוצע ולאחר חלוף מספר דקות פורץ בבכי היסטרי ולא משנה מה עושים כדי להסב ליבו מהתנוחה (סרטים מצויירים, תמונות, בובות, דיבור וכו) הוא מתחיל לבכות.
יש לציין שבזמן שהוא כן שוכב על ביטנו הוא עושה זאת כאשר הוא מחזיק את הראש מוגבה יפה.
אנו מודאגים כי סרובו לשהות על ביטנו תפריע לו בהמשך ההתפתחות כך גם בהתהפכות כשבטיפת חלב אמרו לנו שהוא כבר צריך להתהפך להבטן לגב.
מה ביכולתנו לעשות??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני בן ה-4 חודשים מסרב לשכב על הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב22/01/2011הי ליעד
בפורום זה תמצאי תרגילים רבים לעידוד השכיבה על הבטן. נסי לתרגל אותם כמה פעמים ביום וחזרי לספר איך הולך. שכיבה על הבטן אכן חשובה ומהווה את בסיס ההתפתחות המוטורית של התינוק.
התהפכות אמורה להתרחש בין 4-6 חודשים כך שאין מקום לדאגה בנושא זה. מה שחשוב הוא שיתקיים תחילה הבסיס להתפתחות- שכיבה על הבטן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 1.5 חודשים - לא אוכל מוצקיםעינת21/01/2011
שלום רב,
הבן שלי הוא בן שנה וחמישה חודשים והוא מסרב לאכול כל דבר מלבד בקבוק מטרנה\ סימילק. אני לא מפסיקה לנסות להכין לו דברים אבל אני די קרובה ליאוש. בהתחלה עשיתי לו את הכל דייסה, הכנתי מרקים, נתתי פירות בכל מצב צבירה אפשרי וכלום..
תודה,
עינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 1.5 חודשים - לא אוכל מוצקים - תגובה
דבי גרוס דולב21/01/2011הי עינת
אנו עוסקות רק בהתפתחות מוטורית, אנא פני לפורום תזונת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 5 וחצי חודשים לא מתהפךאבא20/01/2011
שלום, בני בן 5 וחצי חודשים ועדיין לא מתהפך, לא מהגב לבטן ולא מהבטן לגב.
כאשר נמצא על הבטן הוא נתקע במצב אוירון ,בנוסף כמעט ולא מבצע סיבוב ציר.
מבחינת מוטוריקה עדינה אוחז בשני ידיו ומנענע כדי לשמוע צליל.
רציתי לדעת האם תקין? מה הם המשמעויות הקליניות של עיכוב בהתפתחות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 5 וחצי חודשים לא מתהפך - תגובה
דבי גרוס דולב20/01/2011הי אבא
אנו מצפים לראות התהפכויות או סימנים מתקדמים לכך עד גיל חצי שנה. שהייה מרובה בתנוחת אווירון יכולה לבהחלט להקשות על התהפכויות ולכן כדאי לבדוק מדוע מרבה התינוק לשהות בתנוחה זו. בד"כ השיבה העיקרית לכך היא מתח יתר באזור האחורי של הגוף ולכן את הגמישות הנדרשת להתהפכויות נינוחות.
מצד אחד בנך עדיין לא בעיכוב אך מצד שני אינו מראה סימנים להתהפכות ואף ניכר מהו הקושי הגורם לעיכוב זה.
לכל קושי עלולות להיות השלכות בהתפתחות העתידית, לא מדובר בפתולוגיות רציניות אבל כן בגורמים המקשים על ההתפתחות לפעמים וגורמים לה להיות פחות חלקה ונעימה.
באפשרותך לחכות עוד קצת ולראות אם יש שיפור או להחליט על אבחון ותרגול ביתי שיעזור לבנך לממש את התהפתחותו המוטורית כראוי.
אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 1.5 איחור בעמידה והליכהדנה גבאי19/01/2011
בתי בת שנה וחצי זוחלת על 6 ,מתרוממת בלול לעמידה אך לוא מחזיקה הרבה זמן.נראה כי אינה מצליחה לעמוד יציב ולאחר כמה שניות מתיישבת. היא מצליחה ליסועה על בימבה ולדחוף עם הרגלים.
תמיד היא איחרה בהיתפתחות.שוקלת 7.5 קילו נולדה IUGR אך בכל שאר הדברים מבחינה מותרית עדינה מאוד ערנית ופעילה.
מה אפשר לעשות בכדי לעזור לה ללכת.
יש לי תור חודש הבא לטיפת חלב האם להקדים?
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 1.5 איחור בעמידה והליכה - תגובה
דבי גרוס דולב20/01/2011הי דנה
ניכר כי לביתך יש קושי מוטורי כלשהו שגורם לעיכוב בעמידה והליכה ואף הפריע בשלבים מוקדמים יותר. לא ניתן לאבחו קושי זה ללא היכרות אבל בהחלט רצוי לקבל אבחון וללמוד תרגילים לעידוד ההתפתחות של ביתך ולקירוב העמידה העצמאית וההליכה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה צריך לבוא קודם:שירלי זוהר19/01/2011
שלום רב,
בני בן 10 חודשים, זוחל גחון 3 חודשים, עולה על 6 ומתיישב, אך עדיין אינו זוחל על 6.
מה קודם למה, לפי הסדר ההתפתחותי התקין: ישיבה או זחילה על 6???
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה צריך לבוא קודם: - תגובה
אורנה עטאר19/01/2011דניאלה שלון,
לרוב שני הדברים קורים דיי במקביל.
כשהוא עולה על 6 נסי לעודד אותו לעזוב כל פעם יד אחת ולהעביר משקל וכן שימי איזה צעצוע אהוב בכדי לעודד אותו להתקדם כך.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובות מאוחרות של ילדהאבא מודאג19/01/2011
לבתי בת השנה ועשרה חודשים (כמעט) לוקח זמן להגיב לאירועים.לדוגמא:
היא עברה לגן חדש והתנהגה כאילו שהכל בסדר, ממש שמחה להגיע לגן. פתאום אחרי כמעט חודשיים היא התחילה לבכות כששמנו אותה בגן, כאילו לא רצתה שנלך. כמובן שייתכן שקרה משהו בגן, אבל כיוון שמדובר בבתי אני יודע להגיד שזו תגובה די אופיינית לה- כאילו שהיא לא מבינה למה היא מגיעה, ואחרי קצת זמן שדברים יושבים- היא פתאום מבינה (משהו בסיגנון של אין שכל אין דאגות).
האם זה מעיד משהו על האינטליגנציה שלה? על ההתפתחות הפסיכולוגית שלה? משהו גופני/פיסיולוגי אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובות מאוחרות של ילדה - תגובה
דבי גרוס דולב19/01/2011הי אבא מודאג
אני אמנם לא עוסקת בתחומים התנהגותיים אבל ממש לא נשמע שיש משהו בעייתי או חריג בהתנהגות ובתגובות של ביתך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנוחת אוירוןשלי18/01/2011
שלום,
בני בן חצי שנה ולא עושה תנוחת אוירון, האם תמוחת אוירון הינה שלב התפתחותי? כשהוא על הבטן הוא מרים את ידיו ואת רגליו ביחד אבל יותר רוקע ולא משאיר אותם באויר, כלומר דופק אותם על הרצפה ולא ממש "עף"... האם זה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנוחת אוירון - תגובה
דבי גרוס דולב19/01/2011הי שלי
תנוחת אווירון היא ביטוי מתיחה וזקיפה של הגוף ,לכן זה בסדר שבנך עושה מתיחה זו
גם אם הוא לא נשאר שם. אם הרמת הראש שלו טובה ואף יש מתיחה של המרפקים בעת שכיבה על הבטן הרי שהכל תקין.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיבוב ציר בן חצי שנהשלי18/01/2011
שלום,
בני בן חצי שנה, לא מסתובב סביב צירו וגם לא מראה סימנים לכך. וא החל להרים טוסיק ונראה כי מנסה להעמד על 6 אבל לא מסתובב סביב צירו. הוא מתהפך לכל הכיוונים, מחזיק ראש יפה על הבטן, מרים חזה ומרים רגליים על הגב. האם יש תינוקות שלא מסתובבים סביב צירם והאם זה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיבוב ציר בן חצי שנה - תגובה
דבי גרוס דולב18/01/2011הי שלי,
ישנם תינוקות שלא מסתובבים סביב ציר וזה לא סוף העולם. תינוקות אלה פעמים רבות גם מדלגים על זחילת גחון ואין בעיתיות עם זה.
כדי לתרגל זאת נסי לפנות את האזור מצעצועים, קחי צעצוע אחד אהוב ושימי אותו ברוחב הכתף של התינוק ובזווית המעודדת שליחת יד הצידה, כשיושיט את ידו, הזיזי את הצעצוע לכיוון הציר מטה וכך נסי לעודד אותו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה לא יושבתלילך18/01/2011
שלום, בתי בת שנה (ושבוע) אינה מתיישבת בכוחות עצמה. התהפכה מצד לצד בגיל הנכון (5 חודשים) החלה לזחול גחון אחורה בגיל 7 חודשים וב 9 חודשים קדימה ואח"כ החלה לזחול גם על 6. היא עושה ביי-ביי, מוחאת כפיים, מפטפטת בלי הפסקה, מצביעה על דברים מדלגת בקלות מעל כריות ומכשולים שאני מציבה לה בבית לאחרונה ראיתי שכשהיא במיטה היא תופסת במעקה ונעמדת על ברכיים, וכל דבר שהיא יכולה להיאחז בו, היא ממש תופסת ונעמדת על ברכיים. מדוע לא יושבת? אני ממש מתוסכלת, ילדים בגילה כבר עומדים והולכים.מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה לא יושבת - תגובה
דבי גרוס דולב18/01/2011הי לילך
לקושי בישיבה בגיל כזה יש תמיד סיבה אבל לא ניתן לדעת בברור מהי ללא היכרות עם התינוקת ומגע. פעמים רבות מה שמקשה על התישבות עצמאית הוא זקיפת יתר של הגב אבל לא אוכל להגיד זאת בוודאות.
אני ממליצה לקבל אבחון לגבי זה גם על מנת שביתך תתיישב ותפיק את התועלת הרבה שיש בשיבה וגם על מנת למנוע קשיים אפשריים עתידיים הקשורים לקושי זה.
אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - עבור דבי
לילך19/01/2011ראשית, תודה על תגובתך.
לידיעה, היא התיישבה לראשונה בכוחות עצמה אתמול בערב, ממש לאחר ששיגרתי את ההודעה לפורום. כניראה שתרגול יומיומי משתלם... ממש לפי הספר, עמידה על 6, הנעת הגוף אחורה וישיבה, כמה פשוט.
ייתכן ויש ילדים עצלנים? כאלה שלא ממהרים ומתעצלים? היא יכולה לשחק עם צעצוע מסויים דקות ארוכות, לבחון אותו מכל הכיוונים מבלי להזיז עצמה אפילו ס"מ. זה נורמאלי?
אשמח לתגובתך. לילך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - עבור דבי - תגובה
דבי גרוס דולב19/01/2011הי לילך
אני שמחה לשמוע שיש התקדמות.
אני לא מאמינה שיש תינוקות עצלנים אבל יש יותר איטיים. במקרה של ביתך מדובר בקצב איטי במיוחד כך שאיני יכולה הלגיד האם מדובר בתינוקת איטית או כזו שהתנועתיות לא קלה לה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
