מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התקפי זעם קשים בגיל 3מאיה18/01/2011
ביתי בת שנתיים ו-8 חודשים. כבר למעלה משנה היא סובלת מהתקפי זעם שכוללים- השלכת דברים באוויר (מה שיש לה ביד באותו רגע), זריקת עצמה על הרצפה והטחת הראש ברצפה ולפעמים נשיכת "שעון"בכף היד. כל זה קורה בד"כ כשאיהנ מקבלת משהו שביקשה או שמשהו לא לרצונה. כעת היא עומדת לפני עלייה לגן טרום טרום חובה במסגרת הגן בו היא נמצאת למעלה משנתים. השבוע דיברה איתי מנהלת הגן ואמרה שלדעתה התקפות אלו חריגות ביחס לילדים בני גילה בגן (יש לציין כי ביתי בגן של ויצ"ו ושם לצערי, לא ניתנת כלל הכשרה לטיפול חינוכי לילדים). המטפלות ניהם מנוסות בטיפול בילדים, אך כל תופעה מעט שונה מלחיצה אןתם. הן גם לא מקבלות קרוסים שיכשירו אותם לטיפול בבעיות חינוכיות/התנהגותיות. הגננת גם הוסיפה שהיא מעדיפה לקבל חוות דעת מקצועית מאיש מוסמך כדי לוודא שאכן לא מדובר בתופעה חריגה כי בשנה הבאה הכיתה תגדל וכמות המטפלות יקטן. ממה שקראתי בספרות המקצועית הבנתי שמדובר בתופעות שמתרחשות בגיל זה אצל ילדים מסויימים. שאלתי: האם זה נורמלי? וכיצד לדעתך, עליי להתייחס ל בקשתה של מנהלת הגן, במיוחד בהתייחס לעובדה שדעתי כאימא זה שאין פה אישהי בעייה מיוחדת, מלבד מעט פינוק ועבודה על גבולות שאנחי ואביה מאוד עובדים על זה מולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפי זעם קשים בגיל 3 - תגובה
דבי גרוס דולב18/01/2011הי מאיה
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית של תינוקות ולכן לא אוכל לענות על שאלתך. אנא נסי בפורום התנהגותי או של פסיכולוגיה לילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נדנוד עצמי..אלינור18/01/2011
שלום שמי אלינור ואני אמא ל2 בנות..
הבת הקטנה יותר היא בת 7 חודשים, והיא מתפתחת טוב לגילה, היא יוצרת קשר עין, היא מסתובבת, ממלמלת (מדברת בשפת התינוקות), חייכנית והכל טוב אצלה!
מגיל 4-5 חודשים כשאני מושיבה אותה עלי היא מנדנדת את עצמה קדימה ואחורה האם זה בסדר?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נדנוד עצמי.. - תגובה
דבי גרוס דולב18/01/2011הי אלינור
ישנן שתי שאלות דומות בעמוד זה, את מוזמנת להציץ בשתי התשובות שניתנו. ובכל מקרה- אם שאר ההתפתחות תקינה, אין מקום לדאגה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנוקת בן חודשנטלי18/01/2011
שלום רב
התינוקת שלי בת חודש,אתמול התהפכה מהבטן לגב,אני לא חושבת שבגיל זה הדבר יכול להיותרצוני.
האם מדובר במתח שרירים גבוה
יש לציין כי הקטנה כל הזמן ישנה על הבטן, היא כבר מרימה ראש בצורה די יפה וגם יודעת לנוח ולהרפות.
כמו כן, תנוחת הערסול אינה עדיפה עליה.
היא מרבה לבכות אחרי האוכל,אנני יודעת אם הדבר יכול להיות קשור.
לתשובתכן אודה
יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנוקת בן חודש - תגובה
דבי גרוס דולב18/01/2011הי נטלי
התהפכויות מהבטן לגב בגיל כה צעיר בד"כ אינן רצוניות ו/או יכולות להגרם ממעט מתח או שרירי גב מקוצרים. שרירי גב מקוצרים הם גם אלה שמקשים על שכיבה על הגב. כדי להאריך שרירים אלה ולהרפות את גוף התינוק כדאי לתרגל תרגילי כפיפת גב:
הרמת רגליים לכיוון הראש בעת השכבה על הגב
סיבובי אגן גדולים
ערסול בתוספת קפיצה על כדןר פזיו
והשכבות על צידי הגוף.
יכול גם להיות קשר בין מתח בטן מתוחה מידי לבין כאב לאחר אכילה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטלטל ראשו ימינה ושמאלה בצורה מדאיגאור18/01/2011
שלום, ילדי בן 5 חודשים. נולד בניתוח קיסרי בזמן. מגיל מוקדם, כאשר הוא רוצה ללכת לישון הוא מזיז את ראשו מימין לשמאל כמה פעמיים מהר.
תופעה זו מעולם לא קרתה לי עם הבנות הגדולות שלי. התופעה מלחיצה אותי כיוון שאני חוששת שהוא גורם לטלטלה של הראש כל פעם מחדש ועלול לגרום לנזק למוח.
דרך אחת שמצאתי למנוע את התופעה היא להשכיב אותו על הבטן. גם אז הוא מרים ראשו ומזיזו ימינה ושמאלה אבל הבטן זה יותר לאט ופחות מלחיץ, הבעיה שאז הוא מתחיל לבכות ורק כשאני הופכת אותו לגב הוא נרגע. דרך אחרת שמצאתי היא להחזיק לו את הראש ולא לאפשר לו להסתובב , כמובן שגם אז הוא בוכה. עוד תופעה מדאיגה ,היא גם כאשר הוא רוצה לישון הוא שולח ידיו לפניו ,הבעיה היא שהוא דוחף אצבעות לעיניים. מה שמלחיץ אותי מאוד. האם תופעות אלה מלמדות על בעיה סנסורית? האם התופעות נורמליות? מה ניתן לעשות? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטלטל ראשו ימינה ושמאלה בצורה מדאיג - תגובה
דבי גרוס דולב18/01/2011הי אור
הנעת הראש ומחוות נוספות מוכרות ונורמליות כתופעות המעידות על עייפות אצל תינוקות. נדיר מאוד שהנעת הראש תהיה כ"כ חזקה עד שתגרום לנזק מוחי. צריך לראות את זה כדי לדעת. גם נגיעות בפנים נורמליות כשעייפים. מניעת המעשים האלה יוצרת תסכול אצל התינוק.
אני יכולה רק לקוות שאכן בנך אינו מטלטל את ראשו בצורה מסוכנת ומאמינה שאכן לא.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לשון בחוץ לסירוגין והרבה רוקלילי17/01/2011
שלום רב,
בני בן 7.5 חודשים (אך נולד חודש וחצי לפני הזמן).
פעמים רבות אני מוצאת אותו עם לשון בחוץ והמון רוק (אם כי לא כל הזמן).
האם אני צריכה לדאוג? האם זה רגיל לגילו? מה זה?
תודה
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשון בחוץ לסירוגין והרבה רוק - תגובה
דבי גרוס דולב17/01/2011הי לילי
ישנם תינוקות רבים עם לשון בחוץ וגם עם רוק. אם ההתפתחות הכללית של בנך תקינה
הן מבחינה מוטורית והן קוגניטיבית, הרי שאין מקום לדאגה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפניית ראשקרן17/01/2011
איתי בן 3.5 חודשים. מקסים וחייכן יוצר קשר עין, עוקב אחר חפץ, מניע את הראש מצד לצד, צוחק בקול רם, ממלמל ו"מנהל שיחה" עמנו. שאלתי היא כזאת: הוא איננו מפנה את ראשו לצלילים/ קולות. האם הדבר יכול להצביע על התפתחות בלתי תקינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפניית ראש - תגובה
דבי גרוס דולב17/01/2011הי קרן
בד"כ הדבר אינו מעיד על התפתחות שאינה תקינה אבל על מנת להיות שקטה כדאי להתיעץ עם רופא הילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלומות בהקיץ?נועה17/01/2011
שלום רב,
בני בן שנה ושלושה חודשים
ילד מפותח ומתקשר, מדבר כ30 מילים, מצביע, יוצר קשב משותף
אך יש עניין שמאוד מטריד אותי. קורה לו לעיתים שהוא בוהה- לכמה שניות, אני קוראת לו 3 - 4פעמים והוא לא מגיב, מזיזה אותו ונוגעת בו, ורק אז חוזר לעצמו. מה זה יכול להיות?
המקרה קרה לי כבר מס פעמים. בפעם הראשונה אוד נבהלתי ופניתי לרופא הילדים שאמר שזה בסדר וגם מבוגרים בוהים. עם מי ניתן לעשות בירור בעניין זה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלומות בהקיץ? - תגובה
דבי גרוס דולב17/01/2011הי נועה
גם לי זה נשמע כדבר תקין ונורמלי, לבהות מידי פעם ולכן איני מוצאת מקום להתיעצות מיוחדת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפתח בראש עדיין לא נסגרשרה17/01/2011
שלום,
בתי בת שנתיים ועדיין הפתח בגולגות לא נסגר לגמרי למרות שהוא הצטמצם מאוד מאז שנולדה
האם יש סיבה לדאגה או חוסר בויטמין D?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפתח בראש עדיין לא נסגר - תגובה
דבי גרוס דולב17/01/2011הי אני
אנו לא עוסקות בתחומים אלה, הפני שאלה זו לרופא הילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועות נדנוד עצמילולי16/01/2011
שלום רב,
הבת שלי בת שנה ו10- חודשים
היא תינוקת בריאה ושמחה, חייכנית, מאוד חברותית
מתפתחת לפי לוחות זמנים טובים-הולכת מגיל שנה מחברת שתיים-שלוש מילים
מתקשרת עם כולם, יוצרת קשר עין, פוחדת מזרים.
בקיצור מבחינת התפתחות מוטורית וחברתית הכל בסדר+
גם מבחינה פיזית חוץ משפעות והצטננויות כמו אצל כולם בגן אין לה כלום
אבל: מגיל מאוד קטן היא פיתחה תנועות כאלה של נדנוד עצמי
היא מצליבה את הרגליים, מרימה את הידיים או נתלית על משהו ומתנדנדת
כשאני מעירה לה על זה היא בוכה
כשמסיחים את דעתה היא מפסיקה
זה מתגבר כשהיא עייפה או רעבה
הייתה תקופה של כמה חודשים שזה נעלם לגמרי אבל לפני שבועיים זה שוב הופיע
ובצורה קצת יותר אינטנסיבית
המטפלת שלה העירה לי על זה ואמרה שאולי יש לה פטריה בפיפי וזה מפריע לה
וכדאי לבדוק אבל אני כמעט בטוחה שזה לא פיסיולוגי אלא רגשי.
חשוב לציין שהיא מעולם לא מצצה לא מוצץ ולא אצבע...אולי זאת הדרך שלה להירגע?
מה דעתכם? איך אפשר לגרום לזה להיעלם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנועות נדנוד עצמי - תגובה
אורנה עטאר16/01/2011לולי שלום,
ממה שאת מתארת כאן לא נראה שיש כאן איזה קושי סנסו-מוטורי בהתפתחות בתך.
אני איני מכירה את התופעה אך בכדי להסיר דאגה מלבך הייתי ניגשת לרופא הילדים ומתייעצת איתו על הנושא.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עמידה על אצבעותלימור16/01/2011
ביתי בת 9 וחצי חודשים התחילה לעמוד וללכת תוך כדי אחיזה בשולחן בכסא וכו...
כבר בגיל 7 חודשים.
לאחרונה שמנו לב שהיא עומדת והולכת סביב השולחן רק על קצות האצבעות, האם זה תקין? או שעלינו לפנות לאורטופד?
אודה על תשובתכם בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמידה על אצבעות - תגובה
אורנה עטאר16/01/2011שלום לימור,
בתך נעמדה והחלה ללכת בגיל מאוד מוקדם וייתכן וזה קשור לעמידה שלה על קצות האצבעות. יש סיבות רבות לעמידה על קצות האצבעות ויש צורך לראות את בתך ולזהות את הסיבה שהובילה אותה לכך ולטפל בהתאם.
עמידה והליכה בגיל כה מוקדם היא לרוב על חשבון שלבי התפתחות אחרים שבתך דילגה או מימשה באופן מהיר ולא מוטמע.
מאחר ואני מדריכה להתפתחות תינוקות ותופעה זו מוכרת לי אני ממליצה על מפגש עם מדריכה להתפתחות תינוקות בכדי לעבוד עם בתך על התפתחותה המיטבית.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשעה חודשיםלולית16/01/2011
שלום בני בן תשעה חודשים וזוחל על הגחון בלבד
הוא מתיישר ועומד על שש אך לא זוחל
הוא יושב אם מושיבים אותו ועובר מישיבה לזחילה
מה ניתן לעשות?
חשוב לציין שההתפתחות לשו כולה הייתה איטית הוא התהך רק בגיל חצי שנה ועדין מתקשה להתהפך בקלות מהבטן לגב
אנא תגובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשעה חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב16/01/2011הי לולית
התהפתחות איטית מצביעה בד"כ על קושי תנועתי קטן שמונע מההתפתחות להיות קצבית ונינוחה. ההשתהות של בנך על הגחון יכולה להיות עוד סימן אחד לזה.
רשה להגיד מהו הגורם המעכב את בנך ללא היכרות ומגע איתו אבל אני ממליצה בחון לא להושיב אותו מסיבות רבות, אחת מהן היא שהדבר עלול לגרום לדילוג על זחילת 6.
מה שניתן לעשות הוא או לחכות עוד כחודש ולראות אם מתפתחת זחילה או לקבל אבחון ולראות אם ומה הוא הגורם המעכב את בנך, למרות שכרגע הוא עוד לא ממש בעיכוב.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר לישיבהמגי אלי15/01/2011
היי,
בתי אוטוטו בת 7 חודשים, זוחלת 6 כבר 4 שבועות, עושה זאת מהר ונכון ( יד ורגל נגדית), זחלה מעט מעט גחון ימים לפני שעלתה על 6. היא החלה לפני כשבוע לפשק רגל אחת בעת הזחילה והיא מכוונת לישיבה אך עדיין לא משחררת את ידיה. היא יכולה לשחק כךעם הצעצועים. בימים האחרונים היא התחילה גם לתפוס במוטות המיטה ועולה על הברכיים! הייתי בהלם!! האם תקין לעמוד על הברכיים לפני ישיבה יציבה? האם זה מעיד על טונוס גבוה? אם לא מה עושים?
תודה
מגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר לישיבה - תגובה
דבי גרוס דולב15/01/2011הי מגי
נשמע לי שהתהפתחותה של ביתך תקינה. המצב הרצוי הוא זה שהתינוק לא ידלג על אף שלב התפתחותי ויבסס כל שלב היטב לפני שהוא עובר לשלב הבא. יחד עם זאת נשמע שביתך כבר ממש בדרך להתישבות ומבצעת את העלייה על ברכיה במקביל.
המשיכי לעקוב אחר התפתחותה של ביתך ובדקי אם הישיבה מתקדמת לפני התבססות העמידה. חזרי לעדכן אם כן או לא ואמשיך לייעץ אם יהיה צורך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיא נעמדה, מה עושים?
מגי אלי16/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיא נעמדה, מה עושים? - תגובה
דבי גרוס דולב16/01/2011הי מגי
אני מקווה שההתישבות בכל זאת תתבסס בזמן הקרוב במקביל להיעמדות, עדכני אותי עוד כשבועיים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי דבי, עוד שאלה בנושא
מגי אלי22/01/2011עבר שבוע, היא יושבת אך טרם משחררת את ידיה וזוקפת את הגב, האם זו הדרך? והאם לתת לה לעמוד אם היא רוצה?
בינתיים אני עושה לה עיסויים עמוקים על מנת לשחרר טיפה את השרירים. תוכלי לתת לי עצה לגבי אופן ומקום העיסוי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי דבי, עוד שאלה בנושא - תגובה
דבי גרוס דולב22/01/2011הי מגי
מה שאת מתארת נשמע כמו תהליך התישבות נכון, שחרור הידיים מהרצפה אורך קצת זמן. כדי לעודד ישיבה טובה הניחי אותה על כדור פזיו בישיבה כשאת אוחזת במותניה מאחור וכך, הניעי אותה מצד לצד וקדימה ולאחור. תרגיל זה מעודד תנועתיות וחופש בעמוד השדרה על מנת לשבת בבטחון גדול יותר.
אין לי המלצה ספציפית לגבי עיסויים הקשורים להתפתחותה של ביתך.
אין טעם למנוע עמידה אבל בהחלט כדאי לא לעודד אותה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכח להתהפך?לי15/01/2011
שלום רב, בני בן 4 חודשים, החל מתהפך מגיל חודשיים וחצי מהבטן לגב במודעות, כלומר היה מותח את הידיים קדימה מזיז את הגוף לצד ומתהפך, היה עושה זאת המון למשך שבועיים שלושה ועכשחו כמעט חודש שלא מצליח, מנסה מנסה ואז פורס את הידיים לצדדים ונשאר שוכב על הבטן עד שמתחיל לבכות. האם יכול להיות שהוא שכח איך מתהפכים? ככה זה נראה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכח להתהפך? - תגובה
דבי גרוס דולב15/01/2011הי לי
נשמע לי שהעובדה שבנך התחיל לשהות יותר בתנוחת ה"אווירון" היא זו שמקשה כעת על ההתהפכות מהבטן לגב. כדי לעודד המשך התהפכויות ונינוחות בעת השכיבה על הבטן הרבי להשכיב את בנך על צידי גופו, תנוחה זו מלמדת הבאת ידיים וכתפיים לקו האמצע.
בנוסף, תרגלי איתו התהפכות מאורגנת מהבטן לגב בעזרת התרגיל הבא:
הכניסי את המרפק שלו עמוק מתחת לבית החזה, קפלי ברך של רגל נגדית וכך, באיטיות הפכי אותו שוב ושוב מהבטן לגב.
בהצלחה!
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכהגיל15/01/2011
שלום רב,
בתי בת שנה התחילה ללכת 4-5 צעדי לבד.
ברצוני לדעת מתי נכון וצריך לנעול לה נעליים , ואיזה סוג של נעליים.
האם זה אפשרי לשים לה נעלי בית לתינוקות, ו/או נעלים ?
מתי הזמן הנכון לעשות זאת ?
תודה רבה.
גיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה - תגובה
דבי גרוס דולב15/01/2011הי גיל
המלצתי היא לחכות עם הנעליים ככל הניתן. הליכה ללא נעליים מחזקת את תנועתיות כף הרגל והקרסול ובריאה לתינוק שאך זה התחיל ללכת. כדי להגן על כף הרגל בזמן שהייה מחוץ לבית ומפני קור ניתן להשתמש בנעליים בעלי סולייה רכה כגון אלה עם סוליית העור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה להליכה
גיל16/01/2011היי ,
תודה רבה על התשובה המהירה.
הבעיה היא בחורף שהילדה לא יכולה ללכת יחפה וגם לא עם גרביים רגילות , כי הן מחליקות.
עכשיו יש לנו גרביים נגד החלקה ( שהן לא ממש עוזרת יותר מידיי נגד החלקה ) ויש לנו נעלי בית כאלו רכות יחסית (של fox) , האם זה ניתן להלביש לילדה בבית כדי שלא תתקרר ?
תודה , גיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה להליכה - תגובה
דבי גרוס דולב16/01/2011הי גיל אינני מכירה את נעלי הבית האלה אבל אם הן רכות והסוליה שלהן זזה בקלות, בניגוד לסוליית נעל רגילה, הרי שזה בסדר גמור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מסובב ראש בשינה על הבטןאילנית15/01/2011
שלום רב.
תינוקי בן חודשיים וחצי. הוא אינו אוהב להיות על הבטן ולכן אני שמה אותו לישון על הבטן בהשגחה כמובן. במהלך השינה הוא אינו מסובב את ראשו. שאלתי היא האם זה תקין? אני מסובבת לו את הראש לבד בשינה בכדי שלא ייווצר מצב שיהיה רק על צד אחד. מה ניתן לעשות. ברצוני לציין שאני מבצעת עימו תרגילים במהלך היום בכדי שיהיה מוכן לשכב על הבטן ויחזק את שריריו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מסובב ראש בשינה על הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב15/01/2011הי אילנית
האם בנך מסובב את ראשו בזמן העירות? בעת שכיבה על הגב ועל הבטן? האם הוא מרים את ראשו בעת שכיבה על הבטן? אם יש תנותיות טובה של הראש במצבים אלה הרי שאין בעיתיות.
חשוב לחזק את השכיבה על הבטן שכן היא מהווה את בסיס ההתפתחות וכן את הרמת הראש. המשיכי לתרגל ואת מוזמנת לחזור ולספר איך הולך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבי תודה רבה
אילנית16/01/2011דבי תודה רבה.
אני אכן מקפידה איתו בשכיבה על הבטן ואמשיך בכך.
אילנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לסירוב לסובב את הראש
אילנית23/01/2011דבי היי,
כתבתי לך בעבר לגבי בני שאינו מסובב את ראשו בזמן השינה על הבטן. הוא עדיין מתעקש לישון כשראשו רק לכיוון ימין. עכשיו אפילו כשאני מנסה לסובב את ראשו הוא אינו מסכים.
מה ניתן לעשות. אמש אף ראיתי כי גם בשכיבה על הגב הוא שוכב עם הראש באותו כיוון ולא מזיזו כל הלילה.
מה ניתן לעשות כדי לעודדו להזיז את הראש?
אודה על תשובתך,
אילנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)