פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בת שנה וחודשיים ומפונקת.
    מורן
    25/12/2010

    שלום,
    יש לנו ילדה בת שנה וחודשיים שלא מוכנה להירדם לבד במיטה רק על הידיים, כאשר אנחנו מניחים אותה על המיטה היא צורחת נעמדת ולא נרגעת עד שמרימים אותה שוב, מתעוררת באמצע הלילה לפחות פעמיים ומאותה סיבה. מחכה שנרים אותה על הידיים רק כשהיא ישנה אפשר להניח אותה על המיטה.
    אני חייבת לציין שהיא מאוד "מפונקת" היא הבת ראשונה ונכדה ראשונה. היום אנחנו מוותרים לה בהכל, כל דבר שהיא רוצה היא מקבלת.
    בעניין האוכל אני עושה הכל כדי שהיא תאכל,בטיפת חלב היא באחוזון 3, אני כל כך לחוצה מעניין המשקל ומנסה בכל דרך אפשרית להאכיל אותה. כולל להיות על הידיים בזמן שאוכלים.. היא עדיין לא הולכת לבד, רק נאחזת ברהיטים. בעניין הדיבור היא עדיין לא אומרת שום מילה (אפילו לא אבא) אבל מבינה כל מה שאנחנו אומרים לה.
    אנחנו לא יודעים איך צריך להתנהג איתה, היא נמצאת במסגרת מגיל 4 חודשים וגם שם יש את אותם "הבעיות".
    מצטערת על אורך הדברים אבל למעשה השאלה שלנו היא איך לעזור לה בכל הדברים, איפה אנחנו טועים בעניין השינה, האוכל וחוסר ההתפחות שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת שנה וחודשיים ומפונקת.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה...

    מורן
    25/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה וחודשיים ומפונקת. - תגובה

    ליאת קופיט
    26/12/2010

    מורן שלום,

    פורום זה עוסק בהתפתחות המוטורית של התינוק ולכן אוכל לייעץ לך לגבי התפתחותה המוטורית של בתך, הליכה עצמאית אצל פעוט ניתן לראות עד גיל שנה וחצי ולעיתים אף יותר כך שאין עיכוב מבחינה מוטורית, לגבי הדיבור, שוב, יש פעוטות שתחילת הדיבור שלהם מתבצע רק בגיל שנתיים, אך חייבים להסתכל על התמונה הכללית, האם בתך מבינה מה רוצים ממנה ומשתפת פעולה, האם מגיבה לסביבה, מוחאת כפיים? מגיבה בחיוך/כעס שיש צורך?
    לגבי "זמן ידיים" זה אכן התנהגותי וניתן לשינוי אך אני ממליצה לך לפנות לפורום הנכון(אפילו ליועצת שינה), גם לגבי ההתזונה/משקל את מוזמנת לפנות לפורום הנכון.

    אשמח לעזור לך בכל הנוגע לתחום המוטורי.
    בהצלחה,
    ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחור התפתחותי...?
    שפרה
    24/12/2010

    שלום רב,

    בני בן שישה חודשים בימים הקרובים, ובמעקב בטיפת חלב נאמר לי שקיים עיכוב התפתחותי קל:

    הוא אינו מושיט יד לחפצים שמושיטים לו, אולם אם אשים לו חפץ ביד הוא ילפות אותו, וינענע אותו מס' חזרות.
    אם יש צעצוע שמונח מולו, ומעניין אותו- אינו משויט לו יד.
    טרם התהפך, אולם מסתובב, בעיקר שמאלה, על צידו.
    כששוכב על הבטן הידיים פונות לצדדים ואחורה, ובית החזה באוויר.
    הוא מחייך, ממלמל הרבה.

    נולד בשבוע 37, ניתוח קיסרי. רופא הילדים אמר שזהו איחור קל, ואין מה להילחץ, אולם עפ"י חומר קריאה נראה כאילו אכן הוא אי שם מאחור.

    שאלותיי, בבקשה:
    עד כמה המצב דורש התערבות כבר בשלב זה?
    האם יש כלים שניתן להשתמש בהם בבית- תרגילים וכו'...?
    היכן ניתן לקבל המלצות על מטפלים מאזור המרכז? שמעתי שאוסטיאופתיה לתינוקות עשוייה לעזור, האמנם?

    תודה רבה!

    יסכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איחור התפתחותי...?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איחור התפתחותי...? - תגובה

    ליאת קופיט
    25/12/2010

    יסכה שלום,

    מהתאור שלך ניתן להבין שלבנך יש קושי לשלוח יד קדימה ולהתהפך וגם בזמן שהות על הבטן שוכב בתנוחת "אוירון" וזאת מכיוון ששרירי גבו מעט מקוצרים, יש צורך להאריך את שרירי גבו ולהרפות את אזור החזה וכך בנך ידע לעגל את גבו, להביא את ידיו למרכז הגוף, לשכב בנינוחות על בטנו, לשלוח יד לעבר חפץ לתפוס אותו וכמובן יתחיל להתהפך.
    כל התהליכים הנ"ל מתקיימים בין גיל 4-6 חוד'.
    אני ממליצה לך בחום להפגש עם מלווה התפתחותית אשר תתרגל עם בנך תרגילים נכונים ופשוטים שתוכלי לבצע איתו לבד בבית ובתוך מס' שבועות מעטים יכול שינוי גדול.
    את מוזמנת ליצור איתי קשר- אני באזור המרכז. (אם תרצי להעזר גם באוסטיאופתיה יש לי המלצה).

    בברכה,
    ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סידור יום של תינוק בן 3 חודשים
    לירון
    23/12/2010

    שלום
    הבן שלי השבוע יהיה בן 3 חודשים. רציתי לדעת מה זה נחשב לישון לילה שלם? נכון להיום הוא אוכל ב-22:00/23:00 ב-2:00/3:00 ושוב ב-6:00/7:00. האם הוא אמור בקרוב לוותר על הארוחה של 2:00/3:00? ולהקדים את הארוחה של 6:00 ל-5:00 למשל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סידור יום של תינוק בן 3 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    25/12/2010

    הי לירון
    לשאלות שאת שואלת אין חוקיות ואין תשובה חד משמעית. אין שעות שינה ש"נחשבות" ללילה שלם וכאלה שלא, בטח לא בגיל זה. גם לא ניתן לחזות אם בנך יוותר על ארוחה בקרוב. יש תינוקות שישנים לילה שלם מגיל צעיר מאוד וכאלה שמתעוררים עד גיל מאוחר.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות בן שנה
    אמאל'ה
    23/12/2010

    שלום,
    בני בן שנה ולא אומר מילה האם זה הגיוני?
    הוא הדאיג אותנו גם כשהיה קטן יותר הוא ישן כל היום...
    כשפנינו לרופא התפתחות הוא לא ראה משהו חריג.
    האם יש קשר בין תינוק שישן כל הזמן להתפתחות תינוק תקינה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות בן שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות בן שנה - תגובה

    ליאת קופיט
    25/12/2010

    אמאל'ה שלום,\

    התפתחות השפה יכולה להתרחש עד גיל 24 חוד', האם בנך, פעיל, מגיב לסביבה, מבין מה רוצים ממנו ומשתף פעולה? ישן פחות במשך היום? אשמח לדעת פרטים מדוייקים יותר בכדי לעזור לך.

    בברכה,
    ליאת קופיט- מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין לא מדברת
    מיכל
    22/12/2010

    שלום,
    יש לי פעוטה בת שנה ו-7, היא מפותחת מאוד מבחינה מוטורית (מדפדפת בספרים, הולכת, משחילה חרוזים, בונה מגדל עם 11 קוביות וכו'), מבינה כל מה שאומרים לב ומבצעת הוראות מורכבות (לדוגמא, ללכת לחדר, להביא את הבובה ולשים אותה בעגלה בסלון). הבעיה היא שהיא אומרת רק 2 מילים ברורות. היא מנסה לחזור על מילים, אבל יוצאת לה רק ההברה הראשונה או האחרונה של המילה.
    בנוסף, אני מנסה ללמד אותה צבעים ולא נראה שהיא קולטת כל כך. האם זה הגיל או שאני מאיצה בה יותר מדי מהר ?

    תודה מראש על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עדיין לא מדברת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין לא מדברת - תגובה

    דבי גרוס דולב
    22/12/2010

    הי מיכל
    יש לי בן בדיוק באותו גיל עם אותו קושי. אני אמנם לא עוסקת בתחום זה אבל יודעת מנסיוני שהתפתחות השפה לכדי אוצר מילים ממשי יכולה להתרחש עד גיל שנתיים ולכן לא מוצאת מקום לדאגה.
    אם ברצונך תשובה מעמיקה יותר את יכולה לפנות לפורום קלינאית תקשורת.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עומדת ולא יושבת
    לימור
    22/12/2010

    שלום,
    הבת שלי בת 8 חודשים. כבר מלפני כחודש וחצי שהיא נעמדת, לפני שהיא בכלל בכיוון של לשבת. כתוצאה מזה היא נופלת המון ממש על הראש כי היא נופלת מעמידה לשכיבה (כמו נחום-תקום...).אני לא יכולה למנוע את העמידה שלה, כי היא עושה את זה בכל מקום ועל כל דבר בבית אבל היא מקבלת מכות ממש חזקות בראש כפעמיים ביום ובוכה חזק מאוד. האם יכול להיגרם לה נזק בראש מכל הנפילות האלה? בנתיים לא התנפח לה אף פעם או ירד דם אבל הנפילות שלה ממש חזקות.
    ובקשר לישיבה, זה בסדר שהיא לא יושבת עדיין? היא בטיפולי פזיותרפיה עקב טונוס שרירים גבוה (לכן מן הסתם היא כבר עומדת) והתחילו לעבוד איתה על ישיבה. יש באמת צורך בהתערבות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עומדת ולא יושבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עומדת ולא יושבת - תגובה

    דבי גרוס דולב
    22/12/2010

    הי לימור
    אינני יכולה לצפות את מחיר הנפילות אבל מקווה שלא יגרם נזק. בד"כ התינוקות די חזקים ועוברים את הנפילות הללו בשלום.
    בהחלט יש מקום להתערב במקרים כגון אלה שציינת. יש צורך לטפל בשורש הבעיה- הטונוס המוגבר ומכאן להגיע לסימפטום- עמידה מוקדמת וקושי בהתישבות.
    בשיטה לפיה אני עובדת יש נטייה לחזור עמוק לשורשי ההתפתחות המוטורית, לתקן את שטעון תיקון ע"י תרגול ביתי ומשם להתחיל לטפל בבעיות הנוכחיות כגון עיכובים בהתפתחות, קשיים, התפתחות מהירה , דילוג של שלבים וקשיים אחרים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת חצי שנה
    סיון
    22/12/2010

    שלום רב,
    ביתי בת חצי שנה, היא מתהפכת מהגב לבטן כבר מגיל חודשיים- שלושה רק מצד אחד (פעמים מעטות גם מצד שני-יש לה העדפה לצד אחד), היא זוחלת מגיל 4 חודשים על 4 היא לא זחלה גחון ולא על 6 (על המרפקים), היא מתיישבת חצי ישיבה ואם מושיבים אותה היא יושבת יציב, היא נעמדת לבד במיטה ובלול ובכל דבר שהיא מצליחה להיאחז בו ולהתרומם . מגיל חודשיים בערך בילתה את מרבית היום על הבטן היא מאוד נהנית על הבטן ולכן גם לא מתהפכת מהבן לגב.
    הוציאה 2 שיניים תחתונות בגיל 4 חודשים ונראה לי שהחותכת הצמודה למרכזיות למעלה מבצבצת.
    רציתי לדעת מה את אומרת על התפתחותה והאם תקין שדילגה על כמה שלבים בדרך...

    תודה רבה, סיון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת חצי שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת חצי שנה - תגובה

    אורנה עטאר
    22/12/2010

    סיוון שלום,
    בתך מהממהרות.... לרוב מהירות במימוש שלבי ההתפחות הם על חשבון איכות מימוש השלב כי התינוק לא "נמצא" באותו שלב זמן מספיק בכדי שזה ישפיע על דפוס תנועתו.
    בנוסף לכך היא גם דילגה על שלבי התפתחות.
    לרוב לדילוג על שלבים ולמימוש מהיר של שלבי ההתפתחות ומעבר לעמידה בגיל כל כך מוקדם יש סיבה ואותה צריך לברר.
    אני ממליצה לפנות למדריכה להתפתחות תינוקות בכדי לעבור אבחון ולקבל כלים איך למצות את שלבי ההתפתחות בצורה האיכותית ביותר לפני מעבר לעמידה והליכה.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    סיון
    22/12/2010

    אבל האם יש סיבה לדאגה?
    אמרו לי שיש לה טונוס שרירים גבוה אבל זה בתווך הנורמה האם יש לכך השפעה על קצב התפתחותה?
    סיון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה - תגובה

    אורנה עטאר
    27/12/2010

    הי סיון,
    לטונוס מוגבר יש השפעה על קצב ההתפתחות - ואת רואה שהוא קצב מהיר.
    חשוב שתינוק יתעכב בכל שלב התפתחותי זמן מסויים לפני המעבר לשלב הבא וזאת מאחר והשלבים מבוססים אחד על השני.
    כמו שאמרתי התפתחות מהירה יכולה להשפיע על איכות התנועה של בתך, ייתכן ולא תרכוש חלק מהמרכיבים התנועתיים הדרושים לעמידה והליכה יציבה או שתרכוש אותן עם איזה מנגנון של פיצוי.
    ההתפתחות בשנה הראשונה יש לה השפעות רבות על התפתחות בתך כילדה והלאה.
    את מוזמנת לדבר איתי על הנושא אם בא לך.

    בברכה,
    אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה
    אורית
    22/12/2010

    שלום. בני בן 9 חודשים ישן טוב יותר עם כרית. האם יכול לפגוע בגב או בהתפתחות? כרית לא עבה מנוצות. ומה מבחינה בטיחותית? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה - תגובה

    אורנה עטאר
    22/12/2010

    מיכל שלום,
    בגילו רצוי לישון ללא שיפוע. אני מניחה שלא רק ראשו על הכרית אלא חלק מגופו ולכן הוא יישן באיזה שיפוע.
    אולי נסי שיירדם עם הכרית ואז להוציא אותה.


    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם מותר להעיר תינוקת משינה?
    כנרת
    21/12/2010

    שלום

    רציתי לדעת האם מותר להעיר תינוק משנתו כדי שתאכל בשעות קבועות?

    אם אני שמה לב שיש לה נטייה לצד אחד בצוואר מי יכול לבדוק לי את זה?

    למי לפנות?

    כמה שעות תינוק אמור לישון בלילה? אחרי כמה שעות זה מסוכן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם מותר להעיר תינוקת משינה? - תגובה

    אורנה עטאר
    22/12/2010

    כנרת שלום,
    מעירים תינוק לאכול רק אם הוא מתחת למשקל מסויים וקיבלתם הנחייה להאכיל כל מספר שעות מסויים. אחרת - תניחי לו לישון - אם הוא יישן זה אומר שהוא לא רעב. אם בתך יישנה מספר שעות בלילה - הרי זה מצויין. אין מה לדאוג - אין בכך סכנה.


    אם לבתך יש נטייה של הצוואר - רצוי לבדוק זאת - מאחר ואני מדריכה להתפתחות תינוקות אני ממליצה לעל מדריכות להתפתחות תינוקות שיתנו לך תרגילים שיובילו לסמטרייה בנטיית הצוואר ולרוב הנטייה נמצאת לאורך כל הגוף. רצוי לא לחכות עם זה בכדי שזה לא ישפיע על התפתחותה.


    בברכה,
    אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב התפתחותי?
    מיכל
    21/12/2010

    הבת שלי עוד כמה ימים בת תשעה חודשים,

    היא זוחלת גחון , אך אינה עולה כלל על שש, גם להתיישב היא התחילה רק בימים האחרונים,

    אך יושבת יפה ויציב כשמושיבים אותה לבד.

    כמובן שאינה עושה כל סימני התרוממות לעמידה...

    האם עלי ללכת עימה לפזיוטרפיה או שזה עדיין בגדר הנורמה?

    מה עלי לעשות כדי לקדם אותה?

    מבחינת שאר ההיבטים היא מתקדמת מאוד ( עושה שלום, מצביעה על אור, מוחאת כפיים וכו)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עיכוב התפתחותי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב התפתחותי? - תגובה

    אורנה עטאר
    22/12/2010

    מיכל שלום,
    נשמע כי התפתחות בתך תקינה. אני הייתי רוצה לראות שהיא מתחילה בחודש הקרוב לעלות לשש ולעשות רוקינג (תנועה קדימה ואחורה) ולאחר מכן להתחיל להתקדם על שש.
    תרגילים שיעזרו:
    1. לתת לה לזחול מעבר למכשולים - כמו הרגל שלך, כרית הנקה וכו'.
    2. לתרגל איתה את רפלקס הבלימה - (בלשון זכר)
    החזיקי אותו עם הפנים כלפי חוץ על הידיים שלך, התכופפי כלפי מטה בתנופה קלה (במפתיע) ותרגלי את שליחת הידיים שלו כלפי הרצפה. זהו רפלקס בלימה שמחזק את שרירי הגב וחגורת הכתפיים. אפשר בשלב ראשוני לבצע את התרגיל לכיוון המיטה או הספה וממש להפיל את הראש על המיטה מספר פעמים, עד שהרפלקס יתחיל להגיב. גורם ההפתעה חשוב בתרגיל זה. כשהוא מגיע לרצפה הניחי לו להשען על כפות הידיים בכדי לחזק אותן.

    תעדכני איך הולך

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צחוק לתינוק בן 4 חודשים
    סיסי
    21/12/2010

    בני כיום בן ארבעה חודשים.
    בגיל 3 חודשים הוא החל לברבר ולהגיב לדיבורים וגירויים, מושיט ידיים ועושה את כל הדרוש לגילו וכן, בגיל 3 חודשים וחצי התהפך מספר פעמים מהבטן לגב.
    הבנתי שהוא גם אמור לצחוק בגיל הזה, ומשום מה הוא לא צוחק.
    <הכוונה לצחוק המתגלגל של תינוקות, לחייך הוא מחייך>
    זה אמור להדאיג? בטיפת חלב אמרו שכן...
    תודה רבה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צחוק לתינוק בן 4 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוסיף כי הוא מטופל בכרית פישוק

    סיסי
    21/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צחוק לתינוק בן 4 חודשים - תגובה

    אורנה עטאר
    22/12/2010

    סיסי שלום,
    התפתחות תינוק היא מכלול של דברים גם יחד ולא ניתן לבודד משהו אחד ולהסתכל אם הוא עושה או לא.
    ולכל שלב התפתחותי יש טווח של גילאים בהם תינוק מתחיל לעשות את השלב הזה.
    במידה והכל תקין (וכך נראה לי) גם הצחוק יגיע.

    דגדגי אותו באזור בית החזה, הוסיפי קול מצחיק ואולי הוא עוד יפתיע.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחודשיים
    נועה
    21/12/2010

    שלום
    בני בן שנה וחודשיים
    התהפך בגיל 3 חודדשים, שכב וישן רק על הבטן, זחל גחון מגיל 7 חודשים, היה במעקב פיזיותרפי בשל זחילה בלתי סמטרית, והעניין הסתדר, התיישב בגיל 10 חודשים, זוחל על שש, עומד והולך (רץ) בעזרת חפצים ורהיטים ונעמד לכמה שניות ללא תמיכה בלבד כבר כשלושה חודשים
    מתי יילך? או ינסה לעזוב ידיים?
    נדמה לי שהשלב הזה מאוד מתמשך.. אני מנסה לגרום לו לעזוב ידיים אך הוא לא מעוניין ובכלל מרגיש לי שאם מנסים להאיץ בו הוא יותר לא מעוניין. כמה זמן זה עוד יכול לקחת?
    כל הילדים בגן הולכים וזה מפריע לי שהוא "נרמס".... תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה וחודשיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממתינה לתשובה

    נועה
    21/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחודשיים - תגובה

    אורנה עטאר
    22/12/2010

    נועה שלום,
    להליכה אנו מצפים עד גיל שנה וחצי ולכן בנך אינו בעיכוב ונשמע כי התפתחותו תקינה.
    הליכה עם חפצים/ידיים לרוב מעכבת הליכה עצמאית ולכן רצוי להימנע מכך.
    אתגרי אותו כך שמערכת שיווי המשקל שלו תבשיל להליכה.
    איך עושים את זה?
    הרבה בגן המשחקים, נדנדות, טיפוס מגלשה ועוד. לשאת אותו על הכתפיים עם החזקה רק באגן (שיאזן את עצמו). הפיכת עולמו למתנדנד - כל מה שהוא נשען עליו - קצ להזיז בכדי שילמד לאזן את עצמו ע"י שימוש בגופו.
    והכי חשוב - בלי לחץ...
    תעדכני איך הולך (תרתי משמע) :-)
    אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה כללית
    שולי
    20/12/2010

    שלום רב,

    פניתי אליכם בנושא בני בן השמונה וחצי חודשים שעדיין לא מתהפך לבד אך עושה את כל השאר. המלצתם על פגישת אבחון. שאלותיי:
    1. תרגילי ההתהפכות (ושבירת המינוח לפרמטריו השונים) מוכרים לי היטב. אני מודה - ילד שלישי בהולדה צפופה..לא תירגלתי..
    ברצוני להתחיל לתרגל איתו באופן תכוף (אך לא מתיש :) ), על מנת שלא ידלג על שלב זה. כמה זמן עלי לתת לתרגול (במכסימום)לפני שאני פונה לעזרה מקצועית? (הוא לא רחוק מלעשות זאת לבד, אך זקוק ל"פוש" אחרון).
    2. האם אתן יכולות להמליץ לי על מטפלת באזור עפולה והעמקים?

    תודה
    שולי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה כללית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה כללית - תגובה

    דבי גרוס דולב
    21/12/2010

    הי שולי
    לדעתי אתם כבר נמצאים בשלב בו כדאי לקבל דיעה מקצועית בשל העיכוב הלא קטן בהתהפכויות. אם את בכל זאת רוצה לתרגל תחילה כדאי לתת לזה שבועות בודדים.
    אני לא מכירה מדריכות באזור זה אך מגיעה לכל חלקי הארץ.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה התפתחותית - בן שנה
    אמא ש
    20/12/2010

    שלום רב,
    בני יהיה בן שנה בעוד מספר ימים.
    הבוקר הגננת בגן היתה די בשוק שהוא כבר בן שנה, היא חשבה שהוא רק בן 10 חדשים.
    וזה, די תואם למה שאנחנו מרגישים.
    משהו מתקדם לאט.
    יש לו קצת גמישות-יתר ורופאת הילדים אמרה שהוא יעשה הכל, רק יותר לאט. ובינתיים אכן כך - הוא התחיל לזחול די מאוחר, וגם אז זו לא היתה זחילת גחון רגילה, אלא מן זחילה שדומה לשחיית פרפר. לקח לו המון זמן לעלות על הברכיים לזחילה על 6, רק לפני כחודש. הוא כבר עומד למעט מתהלך, אבל מספר דברים קצת מוזרים:
    1. רק לאחרונה התחיל להתישב בעצמו. בגן הושיבו אותו ואנחנו השתדלנו שלא לעשות כן. כעת לעיתים הוא מתישב, אבל תמיד יעדיף לשכב. מגיע לצעצוע שמצא חן בעיניו, תופס אותו ונשכב על הגב לשחק בו. כשמקריאים בגן סיפור הוא מקשיב בשכיבה. ועוד.
    2. הוא לא מצביע על דברים. הוא מפנה ראש לשאלות "איפה אבא" או "איפה מוצץ" אבל לא מצביע. לא עושה 'שלום'.
    האם צריך לדאוג?
    האם לפנות לייעוץ?
    כמה הוא סוטה מן הנורמה לגילו?
    האם על הגננות בגן להתעקש שישחק בישיבה?
    תודה מראש,
    הורים מודאגים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה התפתחותית - בן שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה התפתחותית - בן שנה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    21/12/2010

    הי אמא ש
    לגמישות יותר שלא מטופלת יש לפעמים תוצאות- התפתחות איטית יותר וגם פערים כגון אלה שציינת. הושבת התינוק לפני שלמד לעשות זאת בעצמו גם היא לא תורמת להתפתחותו ואף עלולה לגרום לעיכוב ושיבוש בתנועת הישיבה.
    מחוות כגון הצבעה ובי בי יכולות להתעכב ובכלל, התפתחות מוטורית וקוגניטיבית אינן קשורות אחת לשנייה.
    לא כדאי שהגננות יתעקשו על ישיבה אלא אם הוא הגיע למצב זה בעצמו.
    כן, אני ממליצה על אבחון על מנת לשים את האצבע בדיוק על מקור הקושי וללמוד תרגילים לחיזוק בנך.
    המלצתי החמה היא מדריכה להתפתחות תינוקות.

    בברכה
    דבי גרוס דולב
    מדריכה מוסמכת להתפתחות תינוקות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן חמישה חודשים וחצי
    נעמה
    20/12/2010

    שלום,
    שאלתי כאן בעבר לגבי תינוק שלא אוהב להיות על הבטן וקיבלתי תשובה שהמליצה על תרגילים. ובכן, התינוק למד להתהפך מהבטן לגב, ועכשיו קשה עוד יותר לגרות אותו להיות על הבטן. תוך שניה הוא מתהפך לגב ומאוד מרוצה שם.
    הוא אמנם יודע להתהפך מהגב לבטן, אבל לא ממש רוצה כי יותר כיף ונוח לו על הגב...
    האם זה יגרור עיכוב בזחילה וכו'?
    האם להתעקש איתו על שכיבה על הבטן?
    חוץ מזה נראה שהוא מתפתח יפה, מעביר חפצים מיד ליד, שולח ידיים לצעצועים וכו'.

    שאלה נוספת - הוא מאוד מאוד אוהב "לעמוד", כשמחזיקים אותו על הברכיים. האם זה גורם לו נזק?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן חמישה חודשים וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נדמה לי שדילגו עלי... תודה

    נעמה
    20/12/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן חמישה חודשים וחצי - תגובה

    דבי גרוס דולב
    21/12/2010

    הי נעמה
    אין לדעת אם הדבר יגרום לעיכוב בזחילה אבל הרבה יותר חשוב לתת את הדעת על שכיבה על הבטן. כל עוד חסר הבסיס, והוא עדיין חסר אצל בנך, תמיד יתכנו שיבושים בשלבים הבאים. אז צריך להתעקש על שכיבה על הבטן אבל לשים לב האם עדיין מאוד קשה שם, קושי גדול בשכיבה על הבטן יכול להצביע על בעיה שעוד לא נפתרה.

    לא כדאי להעמיד תינוק בגיל כה צעיר ולא לפני שלמד לעשות זאת בעצמו. כל שלב צריך לקרות בעיתו ומעבר לזה הדבר עלול להפעיל לחץ במקומות שלא אמורים לשאת זאת עדיין.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום