מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- באיזה גיל צריך להיות לתינוק יציבותסיגל31/01/2011
באיזה גיל צריך להיות לתינוק יציבות בראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר באיזה גיל צריך להיות לתינוק יציבות - תגובה
ליאת קופיט01/02/2011שלום סיגל,
נרצה לראות יציבות בהחזקת ראש התינוק בגיל 3-4 חוד'.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן חודשגליה30/01/2011
שלום
ילדי בן החודש עושה קקי אחת ל4 ימים לערך מאז שהוא נולד
שאלתי היא- האם ייתכן כי החלב שלי לא נכון עבורו? הוא עולה יפה במשקל, נולד 3.500 וכעט שוקל קרוב ל5 קילו, אך אינו מתפנה...
שמנו לב לכך שרוב היציאות שלו היו לאחר ימים שבהם השלמנו לו עם תחליפי חלב שזה קרה ממש מעט מאז שנולד
יש לציין כי יש לו גזים ברמה שנראית נורמלית , הוא יונק כל 3 שעות וישן יפה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן חודש - תגובה
דבי גרוס דולב30/01/2011הי גליה
זה אמנם לא מתחם עיסוקי אבל ידוע כי לתינוקות יונקים יכולות להיות יציאות בכל כמה ימים ותדירות פחות. אבל כדי להיות בטוחה כדאי להתיעץ עם איש מקוצוע מתאים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהנועה30/01/2011
שלום
יש לי ילד בן שנתיים וחצי, בגיל 1.8 הופנתי למכון להתפתחות הילד עקב עיקוב שפתי וירידה בשמיעה , לאחר ניתוח שקד שלישי ערכנו שוב בדיקת שמיעה (BERA) והבדיקה יצאה תקינה.
כיום הוא מטופל אצל קלינאית תקשורת ויש שיפור. הילד נמצא במעון יום בחדר הבוגרים יש לו סייעת שעתיים ביום. בשבועיים האחרונים אין לו סייעת (אנו מחפשים לו) בכמה פעמים שביקרתי במעון ראיתי מצבים שהמטפלות מעבירות אותו לחדר הצעירים בטענה שהם לא יכולים להתמודד איתו. השאלה שלי אם המטפלות צריכות/חייבות לקבל הדרכה איך לטפל בילד, והאם זה בסדר שהם מעבירות אותו לחדר אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
דבי גרוס דולב30/01/2011הי נועה
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית של תינוקות, אנא הפני שאלתך לפורום המתאים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה וחודשייםמאיה30/01/2011
ביתי בת שנה וחודשיים,התחילה ללכת לא מזמן,אבל דיי מתעצלת,מס' צעדים קטן ויורדת לזחילה.
אומרת מס' מילים קטן גם כן (אבא,אמא,הנה,את זה) ולא ממש מעוניינת ללמוד משהו נוסף.
כשאני אומרת לא מעוניינת,אני מתכוונת לחוסר הסבלנות שלה.
בלתי אפשרי לקרוא לה סיפור,היא תמשוך את הספר מהיד,תקום ותזחל למקום אחר ולא תאפשר להקריא לה.
כשאני רוצה לשחק איתה בפאזל חיות שמותאם לגילה,היא לא מסוגלת לשבת חצי דקה,היא תפרק את החלקים ותלך,לא תישאר להרכיב שוב או לשתף פעולה באיפה הדובי או איך עושה כלב?
היא משדרת חוסר עניין וחוסר סבלנות בכל.אני קונה לה את מיטב המשחקים,היא מאבדת בהם עניין לאחר מס' דקות וזהו.
היא לא מסוגלת לשבת סתם דקה אחת רצוף (נניח לשבת עלי לראות סרט או שאני על המחשב) היא תמיד תמשוך כל מה שמסביבה,תשתולל ביד כמו "חיה בתוך כלוב" שרוצה להשתחרר.
האפשרות היחידה להושיב אותה היא מול תכנית ספציפית שהיא אוהבת,אבל אך ורק בכיסה של האוכל (ככה היא קשורה ולא יכולה לשוטט) אם היא לא בכיסא,למרות שזו תכנית אהובה,היא תלך ולא תשב מול הטלויזיה.
האם הבת שלי היפראקטיבית? האם בגיל כזה אפשר לאבו בכלל היפראקטיביות?
למה החוסר סבלנות הזה,ממה הוא נובע?
היא לא הולכת לגן אמנם,אבל אני משתדלת להפגיש אותה עם ילדים (בחוגים למשל)
מה עלי לעשות איתה? זה סיוט להעביר ככה ימים שלמים.
בבקשה תעזרו לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה וחודשיים - תגובה
דבי גרוס דולב31/01/2011הי מאיה
כל מה שאת מתארת נשמע נורמלי ותקין.
התחלת ההליכה מלווה בחזרה אחורה לזחילה וזאת, עד שההליכה מתבססת.
חוסר היכולת להיות עסוק בעניין אחד והרצון להמשיך ולחקור גם הוא נורמלי. ישנם ילדים פעילים יותר ומרוכזים פחות ויש את השקטים יותר, זה עניין של טמפרמנט. מאוד לא רלוונטי לדבר בגיל זה על היפראקטיביות.
קנייה מואצת של צעצועים חדשים איננה הפתרון מפני שאז מאבד הילד עניין מהר יותר, עודף גירויים איננו מומלץ.
תני לביתך לשחק באופן חופשי, קחי אותה לגנים ציבוריים ותני לה זמן ומקום להיות כפי שהיא.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה בעגלהרוי30/01/2011
שלום רב,
בגיל חצי שנה התחלתי להושיב את בתי בעגלה לסירוגין בזווית ישרה. הדבר נמשך בערך כשלושה שבועות עד שנודע לי שהדבר אינו טוב.
אני מודאגת מאוד מאוד שלא גרמתי נזק לילדה ואיך אפשר לבדוק זאת?
כמובן שהפסקתי להושיב אותה!
אודה לתשובתכם המהירה.
בברכה רוי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה בעגלה - תגובה
דבי גרוס דולב30/01/2011הי רוי
הסירי דאגה מליבך. אמנם הדבר איננו מומלץ אך בווודאי לא יגרום לנזק לאחר 3 שבועות. את לא צריכה לעשות דבר בנידון ואת יכוהל להרגע.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 5 חודשיים אצל מטפלתרעות30/01/2011
לפני חודש חזרתי לעבודה , שמתי את התינוק שלי אצל מטפלת פרטית ,שנמצאת עם עוד תינוק(גם בן 5 חודשיים ) בבית שלה ועם הבן שלה בן שנה וחצי , איך אפשר לדעת שטוב לו שם הוא קטן מדי להראות שהוא לא רוצה ללכת אליה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 5 חודשיים אצל מטפלת - תגובה
ליאת קופיט01/02/2011רעות שלום,
פורום זה עוסק בהתפתחות המוטורית אצל התינוק לכן לא אוכל לעזור.
אני ממליצה לך לפנות לפורום פסיכולוגית ילדים
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות הילדהאיריס29/01/2011
בס"ד
שלום רב,בתי בת ה 8.5 חודשים יש לה עיכוב התפתחותי כלומר עוד לא מתהפכת, מחזיקה צעצוע לזמן קצר מאד, ישנה (אם אני לא מעירה אותה) רוב היום , לא מרימה ראש כשהיא שוכבת על הבטן ומעבר לכך יש לה גם נוזלים באוזנים (40\50) .. הייתי שמחה לקבל ממכם הכוונה לבעלי מקצוע ממומחים בהתפתחות הילד וכן לאף אוזן גרון .. אנחנו עושים פיזיוטראפיה וכן דיקור סיני...
בברכה ההורים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות הילדה - תגובה
דבי גרוס דולב30/01/2011הי איריס
אני אוכל להתייחס לבעיות המוטוריות ולא לרפואיות.
אין ספק שלביתך יש שיבושים התפתחותיים ועיכובים כבר משלבי ההתפתחות הראשונים של הרמת הראש.
מכיוון שאתם כבר עושים פזיותרפיה אני ממליצה בחום גדול על אבחון מפי מדריכה להתפתחות תינוקות באופן פרטי. שיטה זו עושה עבודה נפלאה, אשמח לעזור.
חשוב מאוד לטפל במקרים כאלה של עיכובים שכן חוסר טיפול נכון עלול להפריע בהמשך ההתפתחות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר לטיולון ???נועה29/01/2011
שלום רב,
ילדי בן 3.5 חודשים, סקרן מאוד והאמבטיה כבר קטנה עליו (בקושי יכול להזיז את הידיים). האם כדאי לעבר לטיולון או שזה מוקדם מדי? (יש לנו מנשא אבל הגב כואב איתו אחרי 20 דק' בערך)...
שאלה נוספת: לילדי יש עדיין גזים בגיל 3.5 חודשים. כשיש לו גזים הוא מתקפל ומנסה להתיישב, וכשהוא בפוזה של ישיבה הוא מפסיק לבכות. האם לתת לו להתרומם ולעזור לו או למנוע ממנו את זה?
תודה מראש,
נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר לטיולון ??? - תגובה
דבי גרוס דולב30/01/2011הי נועה
אפשר להעביר לטיולון בתנאי שיש בו זווית הקרובה ל180 מעלות. ההמלצה בגיל כה צעיר היא לשהות במצבי שכיבה ולהמנע ממצבי ישיבה או קרוב לישיבה וזאת מסיבות שונות. בין השאר, גופו של התינוק אינו מוכן לישיבה, מופעל לחץ על עמוד השדרה, יתכנו שיבושים בתהליכים מאוחרים של ההתפתחות. זה גם עונה על שאלתך השנייה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 8 חודשיםשירי29/01/2011
בתי בת 8 חודשים לא זוחלת בשום צורה. כאשר אני מושיבה אותה היא מתיישבת ללא תמיכה ובצורה יציבה ומשחקת זמן ארוך בישיבה .מגיל קטן היא הייתה בוכה שהייתה על הבטן.
כאשר אני שמה אותה על הבטן היא מתרוממת (מרימה ראש ואגן בנסיון לזחול אך ללא הצלחה),כאשר אני תומכת ברגליים שלה היא זוחלת אך זה רק על ידי עזרתי. יש לציין כי היא מתהפכת בלי בעיה מהגב לבטן ומושיטה ידיים לצעצועים שסביבה ,אך מהבטן לגב קשה לה.
רציתי לדעת האם ההתפתחות תקינה ? אני קצת מודאגת לגבי הזחילה.
יש לציין שהיא נולדה בשבוע 35 וכמה ימים ,האם זה משפיע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 8 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב29/01/2011הי שירי
מצד אחד ביתך לא נמצאת בעיכוב התפתחותי מפני שאנו מצפים לראות זחילה עד גיל 10 חודשים. אך מצד שני את מציינת קשיים שכבר מזמן היו צריכים להיות מאחוריכם כמו קושי בהתהפכות מהבטן לגב והעובדה שהושבתם את ביתכם לפני שלמדה לעשות זאת בעצמה. ישנה המלצה לא להושיב תינוקות לפני שלמדו לעשות זאת בעצמם. ישנן לכך סיבות רבות ואחת מהן היא זו שהדבר עלול לגרום לדילוג על זחילה ויוצר זקיפה חזקה מידי בגב התינוק שנאלץ להחזיק עצמו בישיבה אליה לא למד להגיע בעצמו.
לדברים הללו יכול להיות קשר ישיר לקושי בזחילה. גב זקוף מידי יכול להקשות גם על זחילה וגם על התהפכות מהבטן לגב.
אני הייתי ממליצה על אבחון ולא כי יש מקום לדאגה אלא כדי לברר את מקור הקושי של ביתך וכן כדי לעזור לה להתפתחתבצורה נעימה ונכונה. אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בהמשך לתשובתך
שירי29/01/2011לאחר ששלחתי את ההודעה ראיתי באינטרנט כל מיני תרגילים להתהפכות וניסתי לה ופשוט היא לא מפסיקה להתהפך לבד מהבטן לגב .וכשאני שמה אותה על הבטן היא מתהפכת ישר .
האם עדיין את ממליצה ללכת לאבחון?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההייתי שמחה לדעת את האתר
איריס30/01/2011אהלן שירי...
הייתי שמחה לדעת את האתר עם תרגילי התהפכות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
איריס30/01/2011תודה .. פתחת לי עולם חדש...תבורכי ב"ה בשורות טובות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצץ או אצבע?עינת28/01/2011
שלום
בתי אוטוטו בת 3 ומאוד מחוברת למוצץ. בגן היא כל היום בלעדיו ורק בשינה נותנים להם . ואיך שאני מגיעה היא מבקשת אותו ומאותו הרגע מחוברת אליו 80% מהזמן.
אוטוטו היא בץ 3 ואני מדברת איתה שבגיל 3 היא כבר גדולה....ומוכרים את המוצץ לחנות ומקבלים במקומו מתנה. היא אמרה על אחד המוצצים שאותו רוצה לשמור אז אמרתי הוא ישאר ויהיה רק על המיטה וכשישנים רק אז אפשר לקחת אותו.
גיל 3 מתקרב ובא -עוד 3 שבועות ואני תוהה האם כל העסק כדאי בכלל מכיוון שכשהיא בלי מוצץ היא תמיד עם אצבע בפה. כל היום בגן האצבע בפה כי היא בלי מוצץ ובמעט זמן שהיא בלי מוצץ בבית האצבי גם שם.
אשמח לעצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוצץ או אצבע? - תגובה
דבי גרוס דולב28/01/2011הי עינת
לצערי לא אוכל ליעץ לך שכן פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית של תינוקות, אנא נסי בפורום התנהגותי או פסיכולוגי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת חמישה חודשים.רויטל28/01/2011
התינוקת שלי בת חמישה חודשים ורוב היום והלילה ישנה אולי בכללי היא ערה 8-9 שעות ביום. היא גם בקושי ממלמלת אך יוצרת קשר עין איתנו שהוא גם לא תמידי.
היא מאוד שקטה ויש לציין שאוכלת מעט לגילה (120 מ"ל)אך מצד שני היא עולה יפה במשקל.היא עדיין לא מתהפכת אך מרימה את הראש לכיוון ישיבה.הייתי רוצה לדעת אם זה נורמלי או יש סיבה לדאגה.אשמח לקבל תשובה בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת חמישה חודשים. - תגובה
דבי גרוס דולב28/01/2011הי רויטל
בגיל זה אנו מצפים למעט יותר שעות עירות אבל לא אוכל להגיד לך אם שעות השינה המרובות שלה מהוות בעיה או לא, לזה יש להתיעץ עם רופא הילדים שיראה את התינוקת ואת התמונה הכללית, כולל נושא קשר העין.
התהפכויות צריכות להתרחש עד גיל 6 חודשים, כך שביתך אינה בעיכוב התפתחותי מוטורי.
התישבות אמורה לקרות דרך עמידת 6 והטיית הטוסיק לאחור ולא דרך התרוממות דרך שרירי הבטן, כדי למנוע התישבות משובשת כדאי להמעיט במשטחים מוטים כגון טרמפולינה והושבה בכלל.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 7 חודשים לא ישנהעאמי28/01/2011
בוקר טוב יש לי תינוקת בת 7 חודשים שעדיין יונקת כבר כמה לילות שהיא לא יושנת יותר משעה ואז כמה בבכי עד שמרימים אותה מהמיטה ואז היא ישנה מייד על הידים שלנו או בזמן ההנקה מחזירים למיטה או שהיא ממשיכה לישון או מתחילה לבכות מחזיקים אותה עד שישנה עמוק ומחזירים למיטה זה נמשך כמעט כל הלילה היא קמה כמעט 3-4 פעמים
מבחינה בריאותית הלכנו לרופה אמר שהכל תקין
מה יכול להיות הסיבה ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 7 חודשים לא ישנה - תגובה
דבי גרוס דולב28/01/2011הי עאמי
קשה לדעת את הסיבה לבעית השינה. זה יכול להיות בקיעת שיניים או חרדת נטישה ואולי משהו אחר. לצערי אין לי תשובה או פתרון לקושי שלך. אני רק יכולה להגיד שזה מוכר וקורה לתינוקות רבים. מקווה שזה יחלוף מהר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 10.5 חודשים לא יושבאפרת27/01/2011
בני בן ה- 10.5 חודשים עדיין לא יושב. בעגלה הוא כן יושב יחסית זקוף ת וך שאוחז מקדימה. הוא זוחל 6, נעמד בלול ותוך התמכות בחפצים (שולחן, ספה) וזז קצת לצדדים כאשר עומד. מעמידה הוא יורד לבירכיים ומשם חזרה לזחילת 6. האם יש צורך לטפל בנושא הישיבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 10.5 חודשים לא יושב - תגובה
דבי גרוס דולב27/01/2011הי אפרת
תינוקות המתקשים להתיישב דרך עמידת 6 אבל מפצים על כך בהתישבות דרך עמידת ברכיים הם בד"כ בעלי זקיפה מעט גדולה בגב. זקיפה זו מזרזת היעמדות מוקדמת מידי אבל מקשה על התישבות דרך עמידת 6 שדורשת כפיפה טובה של הגב וגמישות בו.
לפי הדרך בה אני עובדת, חשוב לאבחן קושי כזה וללמד את התינוק לשבת בדרך הנכונה על מנת למנוע קושי אפשרי נוסף בשלבים אחרים בהתפתחות. קושי כזה לא הכרחי אבך אפשרי. אני מאמינה בהתפתחות מוטורית על פי שלבים קבועים. התהפתחות כזו מהווה בסיס בריא וטוב להתפתחות הכללית של התינוק.
אשמח לעזור
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק ישנוניליאת27/01/2011
בני בן 3 חודשיים אוכל מטרנה, אני קצת מודאגת האם זה תקין שהוא ישן כ"כ הרבה בשעות היום, הוא קם בסביבות 8 אוכל אחרי כשעה וחצי חוזר לישון ושוב קם ב11 אוכל פעיל כשעה ואז שוב חוזר לישון למשך 3-4 שעות, אחה"צ ערני יותר אך עדיין יש לו כשעה נוספת של תנומה לפני השנת לילה שהיא בסביבות שמונה.
האם זה בסדר ? ולא חשוב להפעיל אותו ולא לתת לו כ"כ הרבה זמן לישון|?
אשמח לתשובה בעניין,
יום טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק ישנוני - תגובה
דבי גרוס דולב27/01/2011הי ליאת
בגילו של בנך מתחילות שעות העירות לגדול. יש להסתכל על ההתפתחות הכללית של התינוק, אם הוא עירני בשעות העירות שלו, מתפתח יפה, יוצר קשר עין וישן קצת יותר מידי, הרי שהכל בסדר.
יש לצפות ליותר שעות עירות בעוד כחודש.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוק ישנוני
ליאת27/01/2011תודה רבה על התגובה המהירה,
ההתפתחות הכללית שלו מצוינת מחייך המון יוצר קשר עין, התחיל לתפוס מעט צעצועיים שתלויים לו באוניברסיטה, משמיע קולות חיבה כך שלפי מה שרשמת לי זה בסדר,
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדומה... תינוקת ישנונית
בלה07/02/2011למרות שזה הסיפור שלי דומה למה שליאת הציגה אשאל בכל זאת...
יש לי תינוקת בת חודשיים וחצי.היא מקסימה ורגועה, מחייכת הרבה אך גם ישנה הרבה! כשהיא הייתה קטנה יותר חשבתי שזה בסדר אך גם עכשיו שהיא תכף בת 3 חודשים היא עדיין ישנה הרבה יחסית.עד לפני כשבוע היא הייתה מתעוררת כל 3 -4 שעות בערך לאכול, נשארת ערה למשך שעה וחצי- שעתיים וחוזרת לישון (ביום וגם בלילה, בלילה לעיתים 5 שעות) בימים האחרונים היא ישנה לילה שלם- בין 6 ל7 שעות וביום היא ממשיכה לישון די הרבה!
התינוקת שלי על הנקה מלאה, היא אוכלת מצויין וכשהיא עירנית היא מאוד מגיבה לסביבה מחייכת וזזה.
בימים האחרונים, בגלל שהיא לא שכבה מספיק על הבטן בהתחלה, היא לא כ"כ מרימה את הראש. התחלתי איתה בתרגילים לפי הנחייה כדי לחזק לה את העניין הזה, וזה מעייף אותה עוד יותר נראה לי... האם יתכן שיש לה טונוס שרירים נמוך ובגלל זה היא לכאורה מתעפיית מהר ונרדמת?
מה דעתכם?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדומה... תינוקת ישנונית - תגובה
דבי גרוס דולב07/02/2011הי בלה
לא ניתן לאבחן טונוס נמוך ללא היכרות ורק על פי שעות השינה של התינוק.
כמו שכתבתי לקודמתך, יש להסתכל על ההתפתחות הכללית ולהתחשב בגילה הצעיר של התינוקת, בנתיים זה בסדר לישון הרבה שעות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 10.5 חודשים - אשמח לתשובהמיה27/01/2011
שלום
בני בן 10.5 חודשים לא מכניס כמעט כלום לפה, לא צעצועים וגם לא את עוגיות המטרנה. את הידיים והמוצץ הוא מכניס כל הזמן. המעבר למוצקים לא היה קל אבל ישנה התקדמות והוא אוכל כל פעם פחות טחון. כל דבר שאני אוכלת הוא רוצה לנסות מהיד שלי, כשאני נותנת לו ביד הוא משחק עם האוכל ובסוף זורק- האם זה בסדר? הוא זוחל זחילת שש, נעמד על הברכיים ודוחף לכיוון לעמידה אך עדיין לא התיישב בעצמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 10.5 חודשים - אשמח לתשובה - תגובה
דבי גרוס דולב27/01/2011הי מיה
לגבי התזונה, כדאי להתיעץ עם מומחית בתזונת תינוקות על מנת לקבל המלצות לתזונה לסרבנים. לגבי הכנסה לפה- זה בסדר שבנך מכניס את ידיו לפה אך ממעיט בהכנסת צעצועים.
לגבי ההתפתחות המוטורית- נשמעת לי תקינה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
