מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שנה וחודשיםמיכל09/01/2011
שלום
אבקש לדעת כיצד להתמודד עם חוסר רצונה של בתי לשתף פעולה בעת החתלה והלבשה, מאוד קשה לבצע אותם, היא מתנגדת.
עד מתי עושים שימוש באמבטיה לתינוק שרכשנו מעת הולדתה ?
האם בחורף חובה לקלח כל יום ומדוע ?
תודה
(3 שאלות)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה וחודשים - תגובה
ליאת קופיט09/01/2011חוסר הרצון של בתך לשתף פעולה בזמן ההחתלה וההלבשה נובע מהרצון שלה לנוע, לחקור, לראות ולגעת, זה הגיל שבו באמת יש קושי עם החתלה והלבשה, אין הרבה מה לעשות בפרט לנסות להסב את תשומת ליבה לשיר שאת שרה לה, החזקה של צעצוע שהיא אוהבת ביד (בזמן ההחתלה) או פשוט לדבר אליה ולנסות ולשחק איתה במשחקי שירים. מניסיוני האישי, זה עובד.
לגבי אמבטיה, היא כבר גדולה מספיק כדי לשבת באמבטיה רגילה, האמבטיה שעומדת על רגליים כבר לא ביטיחותית עבורה. ניתן לרכוש כסאות ישיבה מיוחדים לאמבטיה שלנו, המבוגרים.
מקלחת יומית בחורף- אנני יודעת האם בטח במסגרת פעוטון? אם כן מומלץ לקלח אותה כל יום ולנקות ממנה את שאריות החול מגן המשחקים, מעבר לנקיון גם לתינוקת זה עושה תחושה נעימה של נקיון ונינוחות. זו לא חובה אך מאוד מאוד מומלץ.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חצי שנה עם ידיים מקופלותשלי09/01/2011
שלום,
בני בן חצי שנה. מוטוריקה עדינה מפותחת יפה, אוחז צעצועים, מנענע, מעביר מיד ליד ומושיט ידיים, אבל כאשר ידיו אינן עסוקות הן מקופלות לכיוון האוזניים והאגרופים מעט קפוצים. אין בעיה ליישר לו את היד וכאשר הוא רוצה משהו הוא מיישר אותםלבד, אבל כהידיים ריקות הן מקופלות בצורה שתיארתי. האם זו בעיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן חצי שנה עם ידיים מקופלות - תגובה
ליאת קופיט09/01/2011שלי שלום,
בגיל 6 חוד' אנו מצפים לראות תינוק אשר שוכב בנינוחות על כל צדדיו, מתהפך מצד לצד שוכב יפה על הבטן,נשען על מרפקיו ומצליח לשלוח יד לעבר חפץ.
אשמח שתעני לי על מרכיבי ההתפתחות שהזכרתי כאן כדי שאוכל לענות לך תשובה מספקת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבחינת מוטוריקה גסה
שלי09/01/2011הוא שוכב יפה על הבטן, משחק על הבטן ומושיט ידיים לצעצעים, כך גם על הגב. על הצדדים הוא לא שוכב בנינוחות והוא די "מתרסק".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבחינת מוטוריקה גסה - תגובה
ליאת קופיט10/01/2011שלי,
תודה על האנפורמציה, כפי שציינתי חשוב מאוד שתינוק ידע לשכב גם על צידי גופו בנינוחות כמובן גם כדי לחסוך את "ההתרסקיות" שציינת, יש אפשרות שהדבר קשור לקיפול הידיים אך אני לא יכולה לענות לך בוודאות, אני מציע לך לפנות למדריכת התפתחות תינוקות/פזיוטרפיסטית לאבחון ראשוני להבין מהיכן הקושי שלו ליישור הידיים נובע.
אשמח לעזור
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עד מתי כדאי להישאר עם בתי בביתמיכל06/01/2011
שלום רב,
בתי המקסימה בת חמישה חודשים. במהלך החמישה חודשים הייתי בחופשת לידה וצפיתי בהתפתחותה המופלאה של בתי, שמתנהגת כילדה בוגרת ומבינה.
השבוע התחלתי לקחת אותה למטפלת ואני מרגישה שזה מוקדם מדי עבורה, שהיא עדיין זקוקה לחום שלי ולנוכחות שלי. היא די הפסיקה לחייך אלי ונראה שהיא כועסת. האם כדאי לי לעכב את חזרתי לעבודה ולשהות עמה עד גיל שנה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עד מתי כדאי להישאר עם בתי בבית - תגובה
אורנה עטאר08/01/2011מיכל שלום,
את שואלת שאלה שיכולות להינתן לה המון תשובות. כל אחד נוהג לפי אמונתו ולפי ראות עינו,
אינני פסיכולוגית אך נראה כי חלק מהדברים שאת רושמת כאן הם איך שאת רואה את הדברים ופחות איך שבתך רואה את הדברים.
מתנצלת שלא עזרתי בהרבה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריגרסיה בשינהשירי06/01/2011
בתי בת השנה וחודשיים מתוקה אמיתית אך יחד עם זאת ילדה קשה מאוד בעלת טונים גבוהים במיוחד וחוסר סבלנות.
לאחרונה חלה ריגרסיה בהתנהגות שלה וכן בהרגלי השינה.
בשבוע שעבר היא הייתה חולה, חום ונזלת ומן הסתם הייתה ריגרסיה באוכל, בקיבה ובשינה.
העניין הוא שהשבוע הזה מתחילתו הכל תקין וכשורה אך היא עדיין מאוד קשה בשינה.
הלילה לדוגמא משעה 3 לפנות בוקר ועד 5 היא לא נחה ולא ישנה, נשכבה במיטה, קמה נשכבה, קמה, בכתה וצרחה צרחות מחרידות
שאנחנו כבר רגילים אליהם מאז הייתה תינוקת.
אל דאגה, בדקתי כמובן שהכל בסדר, ישנתי איתה אפילו הלילה בחדרה, ב5 כבר יצאתי מהחדר כדי לישון קצת.
חיבקתי, נתתי לה מים שהיא לא רצתה לשתות, לא רציתי לתת לה לאכול מכיוון שהיא אכלה מצוין לפני השינה וגם שעתיים לאחר השינה.
היא רצתה שאני ארים אותה, כשהרמתי פעם אחת היא נרגעה אבל כשהחזרתי אותה למיטה היא שוב צרחה.
אני אובדת עצות. ממש ככה. אני יודעת מהם גבולות ואני יודעת איפה לשחרר, אבל היום, לאחר שבועיים של חוסר שינה, אני כבר מיואשת.
הצרחות המחרידות שלה כשהיא מאבדת סבלנות גורמות לי לסטרס ולעצבנות ואני כבר מתחילה לחשוב אולי לקחת אותה לאבחון???
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריגרסיה בשינה - תגובה
אורנה עטאר08/01/2011שירי שלום,
לעיתים אחרי מחלה יש רגרסיה בהרגלים וזה אמור לעבור.
ייתכן והיא מוציאה שיניים (טוחנות) וזו הסיבה לשינוי בהתנהגות.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה לתינוקת בת חודשאורי04/01/2011
שלום רב,
תינוקת שלי בת חודש התחילה לפני כמה ימים לישון בין 5 ל7 שעות בלילה. אני אחרי קריאה באינטרנט הבנתי שזה תקין ואני נותנת לה לישון בלילה (אחרי 5 שעות - אני מקימה אותה לאכול). אחרי השינה בלילה היא אוכלת טוב והינה רגועה ושמחה.
למרות זאת, בין השעות 2 אחרי הצהרים ועד שעה 8-9 בערב היא לא רגועה וישנה ממש קצת. אחרי כל ארוחה, היא מייד נרדמת ומתעוררת אחרי איזה 15-20 דקות ואחרי שעה של משחקים, כשהיא מראה סימני עייפות, אני מרדימה אותה, אך היא לא ישנה יותר מחצי שעה.
אז אני מרימה אותה על הידיים שוב, ומרדימה אותה שוב על הידיים, תוך כדי שהיא אדומה ומתאמצת ולא רגועה. אני לא בטוחה האם זה גזים או שהיא סתם עייפה או משהו אחר שלא עולה על דעתי.
מה אני עושה לא נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה לתינוקת בת חודש - תגובה
אורנה עטאר08/01/2011שלום,
נשמע שאת עושה הכל נכון.
נכון לעכשיו זהו דפוס השינה של בתך וכנראה בגלל שהיא ישנה רצוף בלילה במהלך היום יש לה שינות קצרות יותר.
ייתכן ויש לה גזים...זה הגיל. את יכולה לנסות להקל עליה ע"י תנוחת הערסול, ע"י אחיזה על האמה כשהיד באזור החיתול ומעט לוחצת שם.
את מוזמנת להתייעץ גם בפורום שינה באתר זה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת ראש אצל תינוק בן 3.5 חודשיםמיכל03/01/2011
שלום, בני בן 3.5 חודשים מסרב להיות על הבטן ומתקשה מאוד להרים את הראש. כאשר הוא על הבטן הוא פשוט בוכה ללא הפסקה ומגיע למצב של הזעה ובכי היסטרי כך שזה בכלל לא אפקטיבי. יש לי תור קרוב לפיזותרפיה אך רציתי לברר את דעתכם המצקועית לגבי צעצועים שאמורים לסייע לתינו לשכב על הבן. לדוגמה קיים צעצוע בשם הגן המסתובב שזוהי מעין שמיכתפעילות שעליה מתקן פלסטי ועליו כרית. מניחים את התינוק על הבטן על המתקן וזה כביכול מאפשר לו להיות על הבטן בנוחות תוך הרמת ראש.
האם זה באמת מסייע לו? האם זה באמת יכול לחזק את השרירים או שזה בכלל עלול לעכב אותו משום שהוא נתמך במתקן ולא מתאמץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרמת ראש אצל תינוק בן 3.5 חודשים - תגובה
אורנה עטאר03/01/2011מיכל שלום,
לגבי עזרים לשכיבה על הבטן - אני אינני מאמינה בהם ומעדיפה שכמו שכתבת הוא לא יתמךך ויסתמך על איזה מתקן ש"עושה עבורו את העבודה" אלא באופן הדרגתי יגיע לשכיבה נינוחה על הבטן על משטח ישר.
אני גם לא מאמינה בתרגול בבכי - כי אין כל למידה ולכן אל תשאירי אותו על הבטן אם הוא בוכה.
ישנו תהליך לשיפור שכיבה על הבטן ואת מוזמנת לתרגל אותו מספר פעמים ביום בכדי להגיע לתוצאות.
תכתבי שיפור שכיבה על הבטן ותמצאי אותו כאן בפורום.
אנא עדכני אותי איך הולך ונמשיך בהתאם.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 10 חודשים יושב כפוף -צירוף תמונהאמיר03/01/2011
תודה על התגובה.
ניסיתי להעביר אצבע לאורך עמוד השידרה וברוב הפעמים זה לא מזיז לו.
יש תנוחות מסוימות שהוא כן יושב זקוף. כשהוא יושב על הברכיים שלו או אם למשל מושיבים אותו על הברכיים שלנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 10 חודשים יושב כפוף -צירוף תמונה - תגובה
דבי גרוס דולב03/01/2011הי אמיר
לפי התמונה אני לא בטוחה שמדובר בבעיה אבל קשה לדעת זאת באופן מוחלט ללא היכרות ומגע עם התינוק.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה
אמיר04/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחקים והתפתחות מילולית בגיל 1.2דקלה03/01/2011
צהריים טובים ,
בתי בת שנה וחודשיים . ברצוני לשאול 2 שאלות :
1. אלו משחקים מתאימים לגיל זה ועשויים לעודד התפתחות?
2. רציתי לשאול מה מאפיין את ההתפתחות המילולית בגיל זה ?
תודה מראש ויום טוב
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחקים והתפתחות מילולית בגיל 1.2 - תגובה
דבי גרוס דולב03/01/2011הי אורית
1. המשחקים המתאימים לגיל לגיל זה הם משחקי התאמה, השחלה, הכנסת כוסות אחת לשנייה ובכלל אינסוף צעצועים מוצעים בחנויות ומחולקים לפי קבוצות גיל. כדאי פשוט לפנות לחנות למוצרח תינוקות ולבחור מתוך המבחר הגדול.
2. שאלה זו כדאי להפנות לפורום של קלינאית תקשורת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לשאלה של תינוק בן 5 חודשאיציק02/01/2011
דבי שלום ראשית תודה על התשובה המהיאה שנית כונתי היתה למה שענית לי אבל השאלה עצמה האם זה בסדר שהוא לוקח צעצוע עם יד הפוכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשר לשאלה של תינוק בן 5 חודש - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי איציק
כרגע זה בסדר גמור
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוטוריקה עדינה בגיל 8 חודשיםקרן01/01/2011
שלום!
בתי השלישית בת 8.5 חודשים. אינה תופשת עדיין בתפישת "צבת" בין קצה אגודל לקצה האצבע אלא בין אמצע האצבע לאמצע האגודל (כאילו מכופפת את האגודל פנימה). אחיזה זו ניראית לי מוזרה (לא ראיתי אותה עצל שני בני הגדולים יותר). לציין שטונוס השרירים שלה נמוך יותר והרבה דברים היא עושה בעדינות רבה יותר. היא כבר זוחלת אחורה מזה שלושה חודשים ואף מתיישבת אך לא הבינה עדיין איך לנוע קדימה...
האם עלינו להיות מודאגים לגבי המוטוריקה העדינה או שהיא פשוט איטית יותר וזה יסתדר בהמשך?
מחכה לתשובה, בברכה
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוטוריקה עדינה בגיל 8 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי קרן
מוטוריקה עדינה היא בד"כ מראה של טונוס השרירים. אם יש לתינוק טונוס שרירים נמוך יתכן גם קושי במוטוריקה העדינה. לפי הדרך בה אני מטפלת חשוב לטפל במקור ומשם להגיע לסימפטומים. הווה אומר שיש לחזק את טונוס השרירים של ביתך, לתרגל זחילה ובנוסף לתרגל מוטוריקה עדינה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 9.5 חודשיםשירלי זוהר01/01/2011
היי,
התינוק שלי בן 9.5 חודשים. כבר חודשיים זוחל גחון, אך לא עולה על 4 ולא על 6 ולא מנסה אפילו להתיישב.
לאחרונה היו בדרכו מכשולים, כגון: כרית קטנה, או חבילת טיטולים, ואז, הוא נעזר בכרית , עולה על 4 וגם על 6, עומד על הברכיים תוך שהוא אוחז בכרית ואפילו כמעט מתיישב.
שאלתי: האם זה טוב שהוא נעזר בכרית ובחבילת טיטולים, או שזה מזיק להתקדמותו?
רק בצורה כזו הוא ממש עולה על 4 ושש. וללא אמצעי עזר הוא לא מנסה אפילו.
האם למשיך לתת לו להיעזר בחפצים שונים???
תודה
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 9.5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי שירה
זה בסדר להשתמש מידי פעם באביזרם אלה על מנת לעודד עלייה על 6 אבל לא כדאי שהדבר יתרחש באופן קבוע מפני שאז תהיה התקבעות של מצב זה ותגרם תלות בה עלייה על 6 תוכל להתרחש רק בעזרת חפצים.
יחד עם זאת כדאי לשים לב שעד גיל 10 חודשים בערך תתחיל עלייה יותר אינטנסיבית על 6 והתחלה של זחילה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן ארבעה חודשיםנתנאלה31/12/2010
לצוות שלום,
בני בן כמעט 4 חודשים . מסוגל לשכב על הבטן ולהרים ראש יפה, אם כי לא להרבה זמן היות ומתעייף ומתחיל לבכות. שמתי לב שכשהוא מונח על הבטן הידיים שלו אומנם בקו האמצע אך הן סגורות וכשאני שמה מולו צעצוע הוא לא מנסה לנתק את היד ולגעת בצעצוע שאלתי היא האם מצב זה תקין ואיך אוכל לגרות אותו לפתוח את כפות הידיים? כמו כן רוב היום הוא נמצא על הגב באוניברסיטה כשמידי פעם אני מניחה אותו על הבטן לכמה דקות כדי שיתרגל, האם אני צריכה לנהוג אחרת או להניח לו להיות שכוב על הגב במזרן?
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן ארבעה חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי נתנאלה
זה בסדר שבנך עדיין לא שולח את ידיו לצעצוע כשהוא שוכב על הבטן, המשיכי לגרות אותו לכך ע"י הושטת צעצועים בעת שכיבה על הבטן. הידיים הקפוצות יכולות להיות סימן לזה שעדיין לא מספיק נוח לו על הבטן.
כמובן שיש להמשיך ולהשכיב את בנך על הבטן ואף להגדיל את המינון של זה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 5חודשאיציק31/12/2010
שלום רב :יש לי תינוק בן 5 חודשים ושמגישים לו צעצוע או שהוא מכניס ידיים לכיוון הפה הוא מכניס אותה הפוכה וכנ"ל גם לגבי הצעצוע שאלתי האם זה תקין בכלל ואם לא מה אני אמור לעשות עם זה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 5חודש - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי איציק
לא כ"כ הבנתי את שאלתך. האם זה בסדר להכניס ידיים לפה בכיוונים שונים? כן. האם זה בסדר להכניס צעצועים לפה בכיוונים שונים? גם כן. האם לזה הייתה כוונתך?
אם לא, אנא פרט את שאלתך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 10 חודשים לא יושב זקוףאמיר31/12/2010
בני בן 10 חודשים 75 ס"מ ובערך 11 ק"ג
עושה הכל כמו שצריך - כרגע מתחיל ללכת מסביב לרהיטים
אינו יושב זקוף
מה עושים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 10 חודשים לא יושב זקוף - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי אמיר
תינוק לא אמור לשבת לגמרי זקוף וגם לא שמוט אלא באופן יציב ומאוזן.
איני יכולה להגיד אם במקרה של בנך מדובר מדובר בחוסר זקיפה יוצא דופן מבלי לראות זאת, לצערי.
נסה תרגיל קטן- כשבנך יושב, העבר את האצבע שלך לאורך חוליות עמוד השדרה בתנועה רציפה, מממלמטה למעלה,האם הדבר גורם לו להזדקף?
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות חודש וחציאורלי31/12/2010
שלום,
בתי בת חודש וחצי.
אני מנסה כל יום לתרגל איתה שכיבה על הבטן והרמת הראש. היא לא מפסיקה לבכות ופולטת כל הזמן. איך אני מעודדת אותה לכך? משחקים לא מצליחים למשוך אותה ולהרגיע אותה.. וכמה זמן לתת לה לבכות כדי לא לוותר לה אבל מצד שני כדי לא לגרום לה לאנטי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות חודש וחצי - תגובה
דבי גרוס דולב02/01/2011הי אורלי
התנגדות לשכיבה על הבטן מקורה בד"כ הוא קושי ולא התנגדות לשמה. בפורום זה תוכלי למצוא תרגילים רבים לעידוד השכיבה על הבטן, נסי לתרגל אותם כמה פעמים ביום ולראות אם יש שיפור. אם לא יהיה שיפור אולי הדבר ידרוש תרגול רציני יותר. אין צורך להגיע לכדי בכי רציני בזמן ההשכבות על הבטן אלא להגיע מתוך מקום נינוח.
בנושא הפליטות המרובות- כדאי להתייעץ עם רופא הילדים אם הדבר חורג מהנורמה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










.jpg)
(1).jpg)
