מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בן 8 וחצי חודשים -זוחל אך לא מתהפךשולי20/12/2010
שלום רב,
בני בן שמונה וחצי חודשים,
ילד שלישי (לא היו בעיות עם הקודמים), חייכן ורגוע.
משום מה אינו מתהפך, אם כי מפעם לפעם עושה זאת. אך לא באופן תדיר וקבוע.
אם מושיבים אותו (הוא כבר ממש "ביקש"..) - הוא יושב יציב ומשחק יפהאך לא מתיישב לבד. לאחרונה אף החל להוריד את הראש לרגליים, כנראה לקראת מעבר לזחילה.
כמו כן זוחל גחון קדימה (עם שתי ידיים סימולטנית, בתנועת משיכה).
נושא משקל גופו על רגליו אך רק לכמה רגעים.
כשעוזרים לו להתהפך (בתרגילי התהפכות) מהגב לבטן, נראה שהוא "צריך" רק את הפוש האחרון. המוזר הוא שכשניסיתי לשים צעצוע (העברתי אותו באלכסון) - הוא התהפך בקלות. עשה זאת פעמיים אך לא חזר על כך. הגננת חושבת שייתכן והוא פשוט מעדיף שיהפכו אותו..מאחר ולעיתים מתנגד לתרגילים.
האם מספיק להמשיך ולתרגל התהפכות?(רק התחלתי לא מזמן) - האם יש סיבה לדאגה?
תודה
שולי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 8 וחצי חודשים -זוחל אך לא מתהפך - תגובה
דבי גרוס דולב20/12/2010הי שולי
גיל 8 חודשים הוא גיל שבהחלט נצפה להתהפכויות ואף קודם, בגיל 6 חודשים.
בניגוד לגננת, אני לא מאמינה שתינוק מסרב להתהפך אלא שלתינוק שה להתהפך בגלל מגבלה מוטורית כלשהי. אני לא יודעת ממתי ובאיזה מינון אתם מושיבים את בנכם אבל אם מדובר במינון גבוה ובתקופה ארוכה, יכול להיות קשר. ההמלצה היא לא להושיב תינוק לפני שלמד לעשות זאת בעצמו מסיבות רבות כשאחת מהן היא שהדבר עלול לגרום לדילוג או שיבוש בשלבי התפתחות. והורדת ראש לכיוון הרגליים היא לא הדרך לרדת לזחילה.
לאור כל הנ"ל ובשל גילו של בנך המלצתי החמה היא לשקול אבחון, ללמוד מה מעכב את בנך ולתרגל בהתאם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 6.5 חודשיםגל20/12/2010
שלום לכן
ביתי בת 6.5 חודשים, מתהפכת חופשי מהבטן לגב אך מהגב לבטן לא מצליחה להשלים היפוך- היא כן מגיעה לשכיבה על הצד- מצליחה להעביר את הרגל לצד הנגדי אבל המרפק של היד שנוגעת ברצפה כאילו מפריע לה ועוצר אותה, היא מתחילה להניע את הגל העליונה כדי לקבל תנופה והרבה פעמים זה רק לוקח אותה חזרה לגב. אם אני מנסה לתת לה צעצוע ליד העליונה והיא תופסת אותו היא מושכת את עצמה ועולה לבטן- וגם מצליחה לשחרר את היד שמתחת לחזה- אבל לא מצליחה בכוחות עצמה לעלות, כאילוי נתקעת לגמרי מהיד שנמצאת למטה. כשהיא על הבטן ומתהפכת לגב היא עושה את זה ממש לפי הספר- מניחה את הראש בעדינות ומתהפכת באיטיות ולא בנפילה,לפעמים עוצרת קצת לפני שמגיעה לצד -נשארת במצב כזה שבין השכיבה על הצד לבין שכיבה על הבטן וגם משם ממש קשה לה לחזור לבטן. שמתי לב שאם אני מיישרת לה את היד שנוגעת ברצפה כלפי מעלה בזמן ההיפוך היא פחות מפריע לה וזקוקה למשיכה קטנה יותר עבור ההתהפכות- איך אפשר לעזור לה שתצליח לגמרי לבד? יש לציין שבגיל 4 חודשים התחילה להתהפך מהגב לבטן במשך שבועיים לגמרי בכוחות עצמה ופתאום הפסיקה.
לגבי שאר ההתפתחות שלה- היא מסתובבת סביב עצמה לגמרי בחופשיות, יודעת לעלות לתנוחת אווירון ולרדת ממנו ואתמול התחילה לעלות על 6 אבל כרגע מחליקה מזה די מהר ומצליחה רק לזחול אחורה ממצב זה- התחלתי לדאוג שלא תעבור לשלב הבא לפני שיודעת להתהפך מהגב לבטן.
תודה מראש וסליחה על האורך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגתם...
גל21/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אשמח לתשובה
גל22/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 6.5 חודשים - תגובה
אורנה עטאר22/12/2010גל שלום,
נראה כי את מאוד מודעת להתפתחות בתך וזה כבר יותר מחצי מה"עבודה".
המשיכי לאתגר אותה לגבי ההתהפכות מהגב לבטן. חפשי כאן בפורום תרגילים (ויש כאלה רבים) ותרגלי איתה אותם.
טיפ נוסף - תמיד תניחי אותה על הגב על מזרון בכדי שתתהפך (אפילו בשלב הזה עם עזרה) לבטן ומשם תסתובב סביב ציר וכו'.
אני ממליצה לעודד אותה לזחילת גחון בשלב הזה וזאת את יכולה ע"י קיפול כל פעם של רגל אחת, כשהיא על הבטן, לכיוון הטוסיק והצמדת כף הרגל למזרון ולחכות לדחיפה שלה. ובנוסף לתרגל איתה העברות משקל בין הידיים כשהיא על הבטן ע"י מתן צעצוע כל פעם ליד אחרת.
תעדכני איך הולך.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרט נוסף לבת שנה שלא עומדתמעין19/12/2010
אולי אין קשר בין הדברים, אך חשוב היה לי לציין שכאשר ביתי יושבת על הרצפה, קורה בממוצע פעמיים ביום שפתאום בלי הודעה מוקדמת היא מאבדת שיווי משקל מישיבה יציבה על הטוסיק, נופלת אחורה על הגב וחוטפת מכה בראש, זה נראה קצת לא ברור...
אולי יש ואולי אין קשר למקרה העמידה.... לשימושכן
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרט נוסף לבת שנה שלא עומדת - תגובה
דבי גרוס דולב20/12/2010הי מעין
יכול בהחלט להיות קשר בין שתי התופעות והוא קושי בנושא שיווי המשקל. גם עמידה וגם ישיבה עצמאית דורשות מערכת שיווי משקל מאוזנת ובשלה. כדאי אולי לחקור את הנושא הזה אצל ביתך.
ושאלה- האם היא אוהבת תנועה מהירה? נדנדות?
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתך... תשובתי
מעין20/12/2010תודה רבה על התגובה המהירה !!
כן, היא אוהבת תנועה מהירה, נדנדות והנפות באוויר, אך יש מצבים שכשאבא שלה מניף אותה היא עוצמת חזק את העיניים.... לדעתי זה השלב שעבר את הגבול. ואז הוא מתבקש להפסיק, מעבר לזה היא מאוד נהנית מהנפות ונדנדות (חשוב לציין שהאבא הוא איש אקסטרים וכך הוא נהג גם עם ביתנו הבכורה, וגם עם התינוקת מגיל 0, כך שזה לא חדש לה בכלל, וביחס לגדולה, נראה שלקטנה יש גבולות)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתך... תשובתי - תגובה
דבי גרוס דולב20/12/2010הי מעין
אז קשה לי לדעת בבטחון אם זה קשור לשיווי המשקל או לא.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה ועדיין לא עומדתמעין19/12/2010
הי,
שמי מעין, ויש לי תינוקת בת שנה (ביתי השניה), היא זוחלת יפה (התחילה באיחור, סביבות 10 ח') והיא עושה הכל חוץ מלהתרומם על הרגליים. הכי רחוק שהיא מנסה זה לעמוד על הברכיים עם תמיכה כמובן. אם מעמידים אותה על מתקן תומך, היא נכנסת לסטרס (משמיעה קולות של כעס והיא כולה מתקשה לשריר אחד כדי לא לזוז או ליפול), קצת מדאיג אותנו שאולי היא באיחור ושצריך לפעול....
אשמח לחוות דעתך
תודה מראש
מעין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה ועדיין לא עומדת - תגובה
דבי גרוס דולב20/12/2010הי מעין
ביתך נמצאת בגיל בו נרצה לראות עמידה עצמאית או סימנים לכך. מכיוון שביתך התפתחה יחסית עד כה מעט מאוחר ומכיוון שהיא מראה סימני קושי ופחד מול העמידה,
יש סיכוי שיש לה קושי שלא אובחן הגורם לכל הקשיים הנ"ל.
אפשר לחכות עוד קצת ולראות אם הדברים קורים מאליהם ואפשר גם להקדים ולהחליט על אבחון בו ייבדק מה מקור הקושי של ביתכם ובו תלמדו תרגילים כיצד לעזור ולהתגבר על הקושי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים מגזיםbx19/12/2010
תינוק בן עשרה חודשים שמתפטל מכאבי גזים,
מה אפשר לעשות כעזרה ראשונה להפסיק את הכאב שלו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים מגזים - תגובה
דבי גרוס דולב20/12/2010הי bx
מכיוון שזהו גיל בו הגזים כבר אמורים להיות מאחורינו, אני ממליצה לך להתייעץ עם רופא הילדים שלכם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם בגיל 5 חודשים
יעל10/01/2011האם גם גיל 5 חודשים עם גזים דורש לראות את הרופאה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם בגיל 5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב10/01/2011הי יעל
לא הכרח רפואי אבל בהחלט יכול להאיר על סיבה ברורה יותר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שינהקרין19/12/2010
הקטנה שלי בת 4 חודשים ומהתחלה היא קמה לעיתים אף כמה פעמים בלילה בבכי עם עיניים עצומות (לפעמים היא פוקחת את העיניים אחרי קצת בכי ואז ממשיכה לבכות) כאילו יש לה סיוט שהיא לא מצליחה להתעורר ממנו היא נרגעת בתוך כמה דקות אם מלטפים אותה האם זה נורמלי בגיל כזה?האם יתכן שיש לה סיוטים מהיום הראשון ללידה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות שינה - תגובה
אורנה עטאר22/12/2010אנא הפני את שאלתך לפורום העוסק בשינה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילת גחון וישיבה..חן19/12/2010
שלום בתי בת 8 חודשים. התהפכה בגיל 3 וחצי חוד', והחלה לזחול גחון בגיל חצי שנה.. העניין הוא שהיא כל הזמן רוצה לשבת אז מושיבה לפחות כמה פעמים ביום,אני יודעת שזה לא טוב אבל זה דיי נחמד לראות את התינוק יושב.. אבל על זחילת שש היא גם עדיין לא עלתה.. האם צריך לדאוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילת גחון וישיבה.. - תגובה
ליאת קופיט19/12/2010חן שלום,
זהו הגיל שבו תינוק מתחיל לעלות על 6 ולנסות את צעדיו הראשונים בזחילה זו, משם הוא לומד להתיישב ע"י העברת הישבן אחורנית לצידי הגוף ושחרור כפות הידיים מהרצפה, אני ממש מבינה לליבך בכך שהתינוקת שלך גדולה וכייף לראות אותה יושבת , אך בכך שאת עושה עבורה את הפעולה את מונעת ממנה לדעת להתיישב בכוחות עצמה, מה שיקשה עליה את הפעולה הזו בעתיד. ניתן לתרגל איתה עליה על 6 ומעבר להתיישבות, אך אני ממליצה להמתין עוד כמה שבועות בלי לעודד אותה לישיבה ולראות האם היא מצליחה להגיע לכך בכוחות עצמה, אם לא, אשמח לעזור!
בברכה,
ליאת קופיט- מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחיאות כפיים וביי בייאמא לחוצה19/12/2010
בני נולד בשבוע 30 וכיום הוא בן שנה [עוד שבוע] . מדובר על ילד סקרן ופעלתן , מאוד חייכן שמתקשר נפלא - מסתובב לקריאת שמו , מברבר המון בהברות [נדמה לנו שאומר אבא] , מנסה לדבר לא מעט , זוחל גחון שש , יושב לבד ועומד תוך הישענות על חפצים וגם עושה כמה צעדים , כמו כן הוא אוכל בעזרת הידיים לבדו חלק מהדברים ויודע לתפעל כל צעצוע בבית במרץ רב. כבר זמן רב אנחנו חווים לחצים מצד טיפת חלב ומכיוונים אחרים על כך שהילד לא מוחא כפיים ולא עושה ביי ביי . נתתי לו 2 חפצים בידיים ולימדתי אותו להקיש איתם , הוא התלהב ועושה זאת אך ללא החפצים אין לו נכונות לקרב את שתי ידיו לכפיים. על ביי ביי אין מה לדבר . מה שכן , יש לו ציורי קיר וכשאני שואלת אותו למשל איפה X [דמות מסויימת] האני רואה לפי מיקוד המבט והזזת הראש שלו לדמות , שהוא יודע במי מדובר. אז מה הקטע עם הביי ביי והכפיים ? לתת לו את הזמן שלו ? לדאוג ? להילחץ ?
אשמח לתובנות . :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח אם שאלתי תענה
אמא לחוצה19/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחיאות כפיים וביי ביי - תגובה
ליאת קופיט19/12/2010שלום אמא,
לפי תאורך המפורט, בנך מפותח מבחינה מוטורית, סקרן, פעלתן ומגיב היטב לסביבה, המשיכו לשחק איתו במשחקי ידיים,שירים שבהן הידיים משתתפות, מחיאות כפיים, עסוי ונגיעות עמוקות לכפות הידיים והאצבעות, משחקי הקשה, מחיאות על תוף וכד' ותנו לזמן לעשות את שלו אני מאמינה שזה יגיע בקרוב.
אשמח להתעדכן בעוד מספר שבועות.
בברכה,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4 וחצי חודשים ולא מתהפךהדס19/12/2010
שלום, בני בן 4 וחצי חודשים ועדיין לא מתהפך, לא מהגב לבטן ולא מהבטן לגב.
רציתי לדעת האם תקין ומתי (באיזה גיל) צריך לבדוק ולשים לב אם לא מתהפך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4 וחצי חודשים ולא מתהפך - תגובה
אורנה עטאר22/12/2010הדס שלום,
התהפכויות אנו אמורים לראות בין 4-6 חודשים.
בפורום זה תמצאי תרגילים רבים להתהפכות.
תרגלי אותם איתו.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע הבא בת 4 חודשיים...מינה19/12/2010
שלום , 2 שאלות בבקשה :
הקטנה שלי שבוע הבא בת 4 חודשים. היא מצליחה להרים מעט מאוד את הראש רק כשהיא תמכת במרפקים..היא לא מרימה מעבר לזה...אנחנו מתרגלות כבר זמן מה וזה השיפור היחידי כרגע.... האם מומלץ ךהגיע לרופא התפתחות לבדיקה??....
דבר נוסף , אני שרה לה ומדברת איתה הרבה..היא מגיבה בחיוכים רבים ותנועות גוף אך לא מקשקשת איתי בחזרה.... מהו הטווח שבו כבר התינוק אמור לקשקש בחזרה...?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע הבא בת 4 חודשיים... - תגובה
דבי גרוס דולב19/12/2010הי מינה
בגיל 4 חודשים אנו אכן מצפים לראות הרמת ראש יציבה ונינוחה יותר. יתכן ולביתך יש קושי מוגדר שמקשה על הרמת הראש כגון חגורת כתפיים חלשה או טונוס שרירים מעט ירוד. אני ממליצה שאיש מקצוע יראה את בנך וידע להמליץ על תרגול נכון. המלצתי האישית היא מדריכה להתפתחות תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חצי שנה - לא מתהפך מהבטן לגבננה19/12/2010
בן חצי שנה, מתהפך חופשי מהגב לבטן מגיל ארבע וחצי חודשים, מזה שבועיים מסתובב ציר לשני הכיוונים ומקפיץ את הטוסיק בנסיונות להתקדם (יוצא לו אחורה).
לא מתהפך מהבטן לגב, גם לא בטעות - הוא פשוט מאוד יציב על הבטן ואפילו לא מנסה להתהפך. התשובות שקיבלתי עד עכשיו, גם מפיזיוטרפיסטית ילדים שראתה אותו לפני כחודש וחצי (טונוס קצת גבוה שעבר לחלוטין) היא שזה לא "מעניין" - לא אותו כי הוא מעדיף להיות על הבטן, וגם לא מבחינה התפתחותית. - האם זה נכון?
לי זה כן קצת מפריע :) כי כשמתעייף על הבטן הוא בוכה במקום להתהפך (אוהב מאוד גם להיות על הגב). יש דרך לעזור גם לסרבני היפוכים? (משתף פעולה עם תרגילים אבל אין שינוי).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים ? גם לבני אותה הבעייה
יובל07/01/2011אשמח לשמוע חוות דעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עונים ? גם לבני אותה הבעייה - תגובה
ליאת קופיט09/01/2011יובל שלום,
עניתי לננה, אם התאור שלה תואם לשלך. אשמח לעזור גם לכם ולהתאים תרגילים נכונים ויעילים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן חצי שנה - לא מתהפך מהבטן לגב - תגובה
ליאת קופיט09/01/2011ננה שלום,
בגיל חצי שנה נרצה לראות תינוק אשר יודע להתהפך בחופשיות לשני הצדדים, לפי תאורך אני מבינה שטונס השרירים של בנך מעט גבוה אך לא אוכל להגיד בוודאות בלי לחוש אותו ולראותו, התהפכות מהבטן לגב דורשת כמה מרכיבים מהתינוק, יכולת הכנסת היידים "לקו האמצע" של הגוף, הרפיית שרירי בית החזה התעגלות הגב ,הפרדת תנועה בין חלק גוף עליון לתחתון, יכולת לשכב בנינוחות גם על צידי הגוף.
אני חושבת שלבנך חסר את אחד המרכיבים האלו ולכן יש לו קושי מסויים לבצע התהפכות מהבטן לגב.
אשמח מאוד לעזור יותר ולתת לך תרגילים אשר יתאימו במיוחד עבורו, ניתן לעשות זאת ע"י אבחון פשוט וידידותי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאורית19/12/2010
שלום. בני בן אוטוטו 9 חודשים (נולד חודש לפני הזמן אז 8 חודשים לפי זה) עדיין לא יושב. זוחל ומתהפך מוחא כפיים . מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
דבי גרוס דולב19/12/2010הי מיכל
אני מתייחסת לגילו המתוקן של תינוק שנולד לפני הזמן. כך שלפי גילו המתוקן של בנך, 8 חודשים, זה בסדר שעדיין אינו מתיישב. נצפה לראות התישבות זמן מה לאחר עלייה על 6וזחילה על 6.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 10 חודשים - קשיי שינהאלכסנדרה18/12/2010
שלום! תינוק שלי בן 10 חודשים. אף פעם הוא לא ישן לילה שלם, התעורר פעמיים בלילה. בשבועים אחרונים המצב נהיה הרבה יותר קשה. הוא מתעורר לפחות 5 פעמים בלילה, בוכה מאוד, אפילו לא מוכן לינוק לפעמים. ניסיתי אפילו לשים אותו לישון איתי במיטה (בד"כ ישן במיטה שלו) ועדיין הוא התעורר בבכי ולקח לי זמן להרגיע אותו. נראה לי שכואב לו משהו... הוא גם לא אוכל טוב בימים אחרונים, לא מוכן לאכול אוכל מוצק, יונק פחות אבל כן אוכל אם מציעים לו בקבוק... כמובן שהוא מאוד עייף כל היום אבל במהלך היום פחות נראה לי שכואב לו...
האם יכול להיות שמדובר בכאבים של בקיעת שיניים? אני מורחת לו משחות טבעיות להקלה על כאב שיניים ובד"כ זה מצליח להרגיע אותו, אבל בגלל שהן מתוקות אני לא יודעת אם זה לא רק עניין שהמתיקות מרגיעה אותו...
אני מאוד לחוצה ומרגישה חסרת אונים... אשמח לדעתכם.
תודה, אלכסנדרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 10 חודשים - קשיי שינה - תגובה
דבי גרוס דולב19/12/2010הי אלכסנדרה
קשה לי לדעת מה מקור קשיי השינה של בנך ,הסיבות השכיחות לבעיות שינה בגיל זה הן- חרדת נטישה, בקיעת שיניים או חלומות רעים.
לצערי אין לי פתרון לבעיות אלה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה ידייםמודאגת18/12/2010
בני בן חודשיים וחצי, בבית יודע להעסיק את עצמו יפה וכמעט ולא נמצא בידיים כשאנו מחוץ לבית גם בבתים אחרים (לדעתי ברגע שיש יותר מידי רעש)ממש לא מוצא את עצמו ורוצה רק על הידיים.אני משתדלת לא להרים אותו אבל הוא בוכה עד שכמעט נחנק.
האם לתת לא להמשיך לבכות (אין בכך סיכון)? , כיצד להתמודד אם החוסר שקט שלו כשאנו לא בבית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוצה ידיים - תגובה
דבי גרוס דולב19/12/2010הי אמא
למה להשתדל לא להרים אותו?? בנך זועק לעזרה, הוא צעיר, חושש מסביבה לא מוכרת, צריך מקום מגונן, כל מה שהוא צריך זה ידיים וזה מה שצריך לתת לו כשהוא צריך את זה. אין שום סיבה לתת לבכות, בטח לא עד להחנקות!
בגיל זה תפקיד ההורה הוא להיענות לצרכי תינוקות ולא לחנך לעצמאות. תני לבנך את מבוקשו וכשהוא יהיה מוכן לזה, הוא ישחרר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסיקה להתגלגלרעות18/12/2010
שלום רב,
ביתי בת חמישה חודשים. סובלת מריפלוקס שכבר השתפר מאוד מאוד. היא בעלת טונוס מוגבר יחסית. סיימה בהצלחה שני שלבים בצעד ראשון אצל נוית בכוכב מיכאל.
בכל אופן לשאלתי- היא מחזיקה ראש יפה מאוד מגיל צעיר מאוד, התחילה להתגלגל מבטן לגב בגיל חודש וחצי. לפני מספר שבועות התחילה להתגלגל הגב לבטן כאשר צד ימין הוא הציר (כמו כן היא בדרך כלל מתהפכת על אותו צד מבטן לגב) בכל אופן היא עשתה את זה מספר פעמים באותו יום לאחר מכן היתה החמרה בריפלוקס אז היא לא עשתה כלום מכאב ואז היה שיפור אז היא שוב עשתה פעם פעמיים וזהו. לא מתגלגלת יותר וכאמור יש שיפור משמעותי בריפלוקס, נראה שהיא מנסה ולא מצליחה, מרימה רגליים, מקסימום עברת לצד (רק אחד) ולא מצליחה לעשות את העברת המשקל האחרונה. מצד שני כשהיא כבר על הבטן, כי עזרתי לה, היא עולה על שש ומתנדנדת ודוחפת עם הרגליים. היא לא זוחלת גחון.
עוד מידע- לתקופה היה לה טורטיקוליס קל בגלל הכאב. למרות שמגיל אפס היא מעורסלת המון היום זה די קשה לה בגלל הטונוס והכאב.
אשמח לתשובה,
אמא שגם שהכל משתפר מוצאת ממה לדאוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסיקה להתגלגל - תגובה
דבי גרוס דולב19/12/2010הי רעות
מצב בו התינוק התחיל לבצע שלב התפתחותי ונסוג הוא מצב מוכר ונורמלי. יחד עם זאת ,אצל ביתך, ישנן שתי בעיות שיכולות להוות קושי בביצוע שלבים התפתחותיים- הריפלוקס והטונוס המוגבר, כך שקשה להגיד מה מקור הנסיגה אצל ביתך.
כמו שאני תמיד אומרת, הכי הכי חשוב זה לטפל בבסיס ולא בסימטומים ובמקרה שלכם- טיפול בטונוס המוגבר. אינני יודעת אם במסגרת הסדנא טיפלתם בנושא הטונוס אבל חשוב ומומלץ לטפל בו.
אין צורך ואף עדיף לא לתרגל זחילת גחון עד שהשלבים הקודמים יהיו מבוססים היטב במערכת.
לסיכום- אין מקום לדאגה, יש מקום לתרגול נכון.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)
