מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בקשת עזרה בפיענוח הולטרקרולין27/11/2016
שלום רב,
אני בת 40,
פניתי מכיוון שמזה כחודשיים יש ךי תחושה מזרה בחזה....
הקצב הבסיסי:
מהירות מינימלית: 69
מהירות מקסימאילית: 122
מהירות ממוצעת: 87
הפרעות קצב חדריות VPC’S: נצפו VPC'S בתדירות של 41 -- 4 לשעה (נצפו סה"כ 406 VPC'S במשך הבדיקה - ראה טבלת פיזור בדו"ח).משני מוקדים.( עמ' 6 ,7 ) בפיזור הומוגני ביממה.
הפרעות קצב על חדריות APC‘S: נצפו סה"כ 2 APC'S במשך הבדיקה .( עמ' 7, 8 )
הפרעות הולכה: מרווח PR קצר.
פעילות קוצב:
שינויים משמעותיים בקטע st: נצפה היפוך גלי T עם עליה בדופק .
תלונות הנבדק: נצפה היפוך גלי T עם עליה בדופק .
הממצאים בהתאם לתלונות:
הערות/סיכום: קצב סינוס סדיר עם VPB's לא מרובים המהווים 0.4% מסך ה-QRS בתקופת המעקב. מהירות מינימלית - 69 פעימות לדקה, מהירות מקסימלית - 122 פעימות לדקה, מהירות ממוצעת - 87 פעימות לדקה. בשעות הלילה נצפו קטעי סינוס אריתמיה עם מרווחי R-R עד 1.28 שניות (עמ' 6). Short PR Interval.
אני מבקשת עזרה בפיענוח, תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות. במידה ומרגישה אותן ניתן לטפל
ד``ר רוברט הפנר27/11/2016פעימות מוקדמות. במידה ומרגישה אותן ניתן לטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לפעימות מוקדמותשרון27/11/2016
האם זה נכון שפעימות מוקדמות בזמן מאמץ אמורות להיעלם? במידה ולא זה מראה שהלב אינו תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא בהכרח.
ד``ר רוברט הפנר27/11/2016לא בהכרח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבר נוסף
שרון28/11/2016תודה על המענה. שאלה נוספת, האם הופעת פעימות מוקדמות מהחדרים מסוכנת יותר מהופעת פעימות מוקדמות מהעליות בזמן מאמץ בהנחה שהלב בריא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת מסתם אאורטלי בצינתורנטלי25/11/2016
החלפת מסתם אאורטלי בצינתור
אישה בת 75 עם מסתם מוצר 0.7 ברקע יש מחלות. דופק גבוה, לחץ דם,דלקת מפרקים שגרונית. לפני 40+ שנה עברה היה סרטן שד ועברה ניתוח כריתת שד. בגלל כריתת שד הקרנות חזקות שעברה אז...הקרדואולוג ממליץ על החלפת מסתם בצינתור. יש איזשהו קשר? אנו אפילו שמחים שזה לא ניתוח בלב פתוח אך למה לא עושים החלפת מסתם בצינתור לא לכולם? זו השיטה עדיין לא בטוחה? מה הסיכונים? ויש כבר תוצאות משך ואיכות חיים אחרי החלפה בצינתור? ועוד שאלה: אימי עברה צינתור עורקים לפני 6 שנים ושמו לה שני סטנדים. האם זה משפיע על הניתוח מסוג זה? בתודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר TAVI
ד``ר רוברט הפנר27/11/2016הנסיון עם המסתמים שמשתילים בצנתור פחות מ 10 שנים לכן הפעולה שמורה בעיקר לבני 80+ או חולים בסיכון ניתוחי גבוה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד כמה שאלות ברשותך
נטלי27/11/2016תודה על תושבתך המהירה ד"ר הפנר!
אך אם אדם בן 76 גם עם מחלות נוספות?
וגם אמרו שבגלל שעברה מזמן כריתת שד והקרנות מתאים לה יותר Tavi.
זה אמר קרדיואולוג שלנו.
מה הקשר?
ואם היה לה צנתור ויש סטנדים -אולי זה גם מפאיע לTavi?
זה עדיין לא אמרו לנו.
ואם יש כבר סטטיסטיקה תוחלת חיים ואיכות חיים אחרי TAVI?
כמה שנים חיים?
שנה-שלוש? בגדול?
עוד לא התחלנו להתעמק עם כל הסיפור...
אני נאוד מבקשת קצת אינפורמציה.
תודה מראש ושבוע טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפני ה TAVI היא תעבור צנתור אז יוחלט אם מתאימה. ...
ד``ר רוברט הפנר27/11/2016לפני ה TAVI היא תעבור צנתור אז יוחלט אם מתאימה.
יש נסיון של כמעט 10 שנים ואם הפעולה עוברת ללא סיבוכים האנשים מתים בחלקם הגדול לא בגלל הלב.
ההחלטה ל TAVI היא החלטה משותפת בין הקרדיולוגים לבין המנתחים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ו...עוד קצת
נטלי28/11/2016לילה טוב!
תודה!
אנשים מתים לא בגלל הלב?
אבל אולי בגלל משהו זר ומלכותי בלב?
קרישי דם? שבץ מוחי?
רק בגלל שלא יודעים משך חיים אחרי ה- TAVI עושים זה רק לבני 80+?
אבל אם מתים לא בגלל הלב למה לא עושים עדיין לאנשים יותר צעירים?
הרי למות לא בגלל הלב יכול כל אחד מהיום למחר.
ושמעת על קשר בין סרטן השד הקרנות בעבר לנינוח לה פתוח?
תודה וסליחה...מאוד דואגת.
לילה טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשסתומים שמשתילים בצנתור שונים מאלה שבניתוח והנסיו...
ד``ר רוברט הפנר28/11/2016השסתומים שמשתילים בצנתור שונים מאלה שבניתוח והנסיון עם השסתומים עצמם אינו מספיק ארוך כדי להשתילם בבני 60
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החסרת פעימה בזמן מאמץמיכל22/11/2016
בת 32, בעבר ביצעתי בדיקת הולטר עקב הרגשה של החסרת פעימה. בהולטר הראשון לפני 4 שנים שביצעתי נמצאו פעימות מוקדמות מהעליות ומהחדרים ואקו לב תקין. לפני שנה וחצי ביצעתי הולטר נוסף עקב הרגשה של דופק מהיר מאוד בזמן מנוחה, בו נמצאו 2 פעימות מוקדמות מהעליות ופאוזה קצרה בודדת, קצב סינוס וסינוס אריטמיה. ביצעתי גם אקו לב שיצא תקין.
הייתי אצל קרדיולוג שאמר שהכל תקין ומדובר סה"כ בהרגשת החסרת פעימה בשל פעימות מוקדמות מידיי פעם. לאחרונה התחלתי להרגיש מידיי פעם החסרת פעימה גם בזמן מאמץ, למשל כשאני עולה 4 קומות ברגל אני מרגישה לקראת הסוף החסרת פעימה. אפילו כמה החסרות פעימה בתוך כמה שניות.
האם הופעה של פעימות מוקדמות בזמן מאמץ מסוכנת? אציין שאני 4 חודשים אחרי לידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מסוכנת
ד``ר רוברט הפנר22/11/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
מיכל22/11/2016תודה רבה על המענה. הרבה פעמים בזמן מאמץ מופיעות לי כמה פעימות מוקדמות קרובות אחת לשנייה. כלומר, אני מרגישה הפסקה ואז פעימה חזקה ואז שוב הפסקה, יכול להיות ככה אפילו שלוש פעמים. האם מצב כזה מסוכן? גורם לרגשה מאוד לא נעימה כמו בלגן בקצב בפעימות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתעשי בדיקת מאמץ (ארגומטריה)
ד``ר רוברט הפנר24/11/2016תעשי בדיקת מאמץ (ארגומטריה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה נשמע משהו מסוכן?
מיכל24/11/2016האם התופעה שתיארתי של הפסקה ואז פעימה חזקה ואז שוב הפסקה ואז פעימה חזקה היא תופעה של פעימות מוקדמות או שאולי מדובר במשהו יותר מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מסוכן
ד``ר רוברט הפנר24/11/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב וחישוב efיעקובי מאיר21/11/2016
לדוקטור שלום
ביצעתי אקו לב ולהלן הנתונים :
הערה : בבדיקות מלפני מספר שנים היה פירוט נוסף ,הסבר והנתון של EF.
אודה לך אם להסביר לי :
א. איך מחשבים את EF מהנתונים שקיבלתי .
ב. מה אפשר ללמוד מהנתונים .
אאורטה עולה 36 ממ'
סינוסים אאורטליים 38ממ'
פרוזדור שמאלי 41 (Dׂ)
שטח פרוזדור שמאלי 20 סמ"ר (V-Cׂ)
דוחב חדר שמאלי בזמן סיסטולה 35 ממ'
רוחב חדר שמאלי בזמן דיאסטולה 47 ממ'
עובי מחיצה הבין חדרית 9ממ'
עובי דופן אחורית 9 ממ'
מסתם המיטרלי MIN MR
MAC
Aהמסתם האאורטלי -מסוייד ללא הגבלה בפתיחה
מסתם טריקוספידלי MIN TR 25 MM HG
IVC אינו מורחב
בדופלר[
MIN MR
MIN TR -PAP = 30 MM HG
IMPAIRED RELAXATION
אקינזיה אחורית ותחתונה -( ברצוני לציין שלפני 13 שנה הותקו סטנט ב LCXׂ)
אודה לך על התשובה כי באקו שביצאתי בעבר היה הסבר ברור יותר כמו כן הופיע הנתון של EF
יעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעבר אוטם אחורי. ההערכה של EF ויזואלית ואין התיחסו...
ד``ר רוברט הפנר22/11/2016בעבר אוטם אחורי. ההערכה של EF ויזואלית ואין התיחסות לתפקוד הגלובלי של חדר שמאל. כנראה שהחסרת איזה שורה או שניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול מונע SBE בזמן החלמה מדלקת גרוןניב19/11/2016
שלום רב,
שמי ניב, בן 26 עם רקע מום לבבי מולד. עברתי ניתוח TOF מוצלח בגיל שנתיים. בריא באופן כללי.
ביום שני האחרון החלתי ליטול רפאפן (1 מ"ג פעמיים ביום) בשל דלקת גרון (סטרפטוקוק A) למשך 10 ימים.
ביום ראשון הקרוב עליי לעבור פרוצדורה כירוגית בשיניים. לפני כל טיפול שיניים אני נוטל בד"כ 2 מ"ג מוקסיפן כשעה לפני הטיפול כטיפול מונע SBE.
השאלה שלי היא מה עליי לעשות לפני הטיפול הקרוב, שעה שאני כבר תחת כיסוי אנטיביוטי של רפאפן.
תודה מראש,
ניב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון
ניב19/11/2016במקום מ"ג--> גרם :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדעתי תקח 2 גר׳ רפאפן שעה לפני הטיפול
ד``ר רוברט הפנר19/11/2016לדעתי תקח 2 גר׳ רפאפן שעה לפני הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדיולוגיה מתנגשת עם גסטרולוגיהעמית אלתם18/11/2016
בגיל 68, בעברי 2 התקפי לב קטנים ,הרופאים מעריכים שהם תוצאה של ספאזם עורקים , לכן נתנו לי בנוסף לסטטין ו,אספירין וברלינטה גם חצי כדור של ורה פרס ליום" לחץ הדם שלך בסדר ,אך הורהפרס מרפה את השריר החלק בעורק ומונע ספאזם,
מאז שאני מקבל את הורהפרס (שנתיים(החמירו לי מאוד צרבות שיש לי כבר 15 שנים ,למרות שהרופא נתן לי במקום 20 מג אומפרדקס ליום ,20 מג נקסיום פעמיים ביום ,עדיין יש החמרה בצרבות ,
לפני מספר חודשים מצאו אצלי לראשונה בחיי בגסטרוסקופיה ,תסמונת בארט ודלקת כרונית בתחתית הושט.
בקשתי מהקרדיולוג להפסיק הורהפרס כי אני עלול לקבל סרטן ושט אם ימשיכו הצרבות.
הוא לא מוכן לשמוע ,לא מעניין אותו הגסטרו ,גם הגסטרו מתעלם מנושא תרופות הקרדיו.
אני באמצע נופל בין הכסאות .
האם יש גוף/מכון/ מרפאה שיקח לטפל במשולב בשני הנושאים בכדי שהתרופות יקדמו לי בריאות ולא יגרמו לי לאסונות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה התרגום הלא נכון למה שאתה רוצה להאמין שקרה. הורה...
ד``ר רוברט הפנר18/11/2016זה התרגום הלא נכון למה שאתה רוצה להאמין שקרה. הורהפרס אינו קשור לצרבות ורופאי הגסטרו לא בקשו להפסיק אותו בגלל הצרבות. בעיית הושט שלך קשורה לצרבות הכרוניות כנראה בגלל reflux שלא דאגת לטפל לפני שנים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר אתה טועה ומטעה
עמית אלתם19/11/2016ציטוט מתגובה יותר משכילה בדבר מגוון סיבות לריפלוקס
נטילת תרופות מסוימות (חוסמי תעלות סידן, תאופילין, אנטי-היסטמינים וכדומה)
במאה ה21 המטופל כבר אינו שפוט של הרופאים ודעתו נחשבת
לאחר 15 שנות צרבת קלה ומטופלת על ידי רופא גסטרו מעולה ,עם תחילת השימוש בחוסמי תעלות סידן היא החמירה מאוד ויצאה משליטה, זה מה שקרה ואתה רוצה להאמין שאתה יודע כל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה15 שנה של רפלוקס זאת הבעיה ולא ורהפרס שהשפעתו על ה...
ד``ר רוברט הפנר19/11/201615 שנה של רפלוקס זאת הבעיה ולא ורהפרס שהשפעתו על הרפלוקס שולית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קפיצות לב ורגישות בצד שמאל של הגוףאורן18/11/2016
היי, אני בן 23 ובחצי שנה האחרונה החלו לי כאבים בצד שמאל בחזה לסירוגין שבמהלכם הגעתי למיון ושם שללו אירוע לבבי כזה או אחר והמליצו לי להמשיך בירור בקופת החולים.
אני חייב לציין שבתקופה האחרונה נוספו לי באופן יומיומי כמעט תחושה של קפיצות לב. מין הרגשה שמשהו לוחץ על הלב והוא בתגובה קופץ ממקומו. בשכיבה במצב מאוזן הדבר מורגש עוד יותר יחד עם קשיי נשימה. ובזמן מאמץ, בין אם זה ריצה קלה של כמה שניות, אני מרגיש שהלב שלי לא סוחב אותי ואני מרגיש קוצר נשימה על סף עילפון. אני חייב להגיד שהאיכות חיים שלי ממש ירדה.
בבדיקת הולטר לב של 24 שעות התברר שיש לי הפרעת קצב על חדרית עם כ 150 APCS שרובם בזמן השינה וגם נצפו זוגות של APCS.ועוד ממצא שעלה הוא ST ELEVATION (HIGH TAKE OFF.
יש לציין שיש לי חשד לגן מרפן שעוד לא זוהה בוודאות. והייתה לי בדיקת אקו לב לפני מספר חודשים שזוהה בו רק הממצא הבא: אי ספיקת לב טרויאלית, MITRAL FIOW- deceleration time 274 msec.
אני מבין שאולי מדובר במקרה מורכב ושעליי לפגוש קרדיולוג ואכן יש לי תור לעוד חודש.אבל אני אשמח אם תוכל לתת לי קצת פרטים או מידע על מה שרשום כי אני די מרגיש אבוד ומודאג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה שכתבת בגדר הנורמה
ד``ר רוברט הפנר18/11/2016מה שכתבת בגדר הנורמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי MVP ולידהשרי17/11/2016
בת 30 עם MVP קל. אני בהריון, רציתי לשאול אם אני צריכה אנטיביוטיקה בלידה?
שאלה שניה - אם בסקירת מערכות -לב העובר תקין, האם יש צורך לעשות לעובר אקו לב כדי לשלול MVP?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא צריכה אנטיביוטיקה
ד``ר רוברט הפנר17/11/2016לא צריכה אנטיביוטיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסי מין ופעילות הלבלס17/11/2016
האם חיי אישות ארוכים ותכופים יכולים להעלות לחץ דם או לפגוע בלב ? הגיל בסביבות 65
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם עליה במדרגות או פעילות בחדר כושר מעלים לחץ דם ...
ד``ר רוברט הפנר17/11/2016האם עליה במדרגות או פעילות בחדר כושר מעלים לחץ דם ופוגעים בלב? מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח אקו לב בשאלה של לכידת אויר?סימי16/11/2016
ערב טוב,
אני בת 43 חולה במחלה אוטאומונית אם קשור משקל אני רזה.
בשאלה של לכידת אויר וירידה בינונית בדיפוזיה בבדיקת ספידומטריה נשלחתי לעשות אקו לב שעל פניו נראה תקין, אבל למדתי כבר מנסיון שאני לא מבינה כלום ולכן אשמח קצת לעזרה בפענוח כי מהדברים שאניחובה לאחרונה אני כבר די מבוהלת ולדעת האם זה קשור לכאבים שלי בעת שאני לקוחת אויר, הביקור אצל הרופא רק בעוד חודשיים תודה מראש.
LVEDD 4.0 CM (3.5-5.4)
LEVSD 2.4 CM
%FS 40.0 (>=28%)
AO ROO 2.6 CM
ASCENDING AO 2.8 CM
LVMASS 101 GR
IVS 0.9 CM (0.6-1.1)
LVPW 0.8 CM (0.6-1.1)
LA 2.8 CM (2.5-4.0)
LA AREA 15 CM2 (<16-18)
DOPPLER
TRICUSPID FLOW
MMHG18 -RV-RA MAX SYSTOLIC GRADIENT
5 MMHG ESTIMATED RA PRESSURE
MMHG23 ESTIMATED RA SYSTOLIC PA PRESSURE
חדר שמאל: גודל והתכווצות תקינים.
EF מוערך ב - % 60
היפרטרופיה – ללא היפרטרופיה.
עליה שמאלית – תקינה.
חדר ימין- גודל והתכווצות תקינים.
עליה ימנית – תקינה.
מסטם מיטרלי – תקין.
מסטת אאורטלי תקין. מסתם תלת עילי.
מסתם טריקוספידלי – אי ספיקה טריויאלית, הלחץ הראתי הסיסטולי המוערך הינו 23 ממ"כ.
אוארטה – האורארטה העולה אינה מורחבת.
קרום הלב- לא נראה נוזל פריקרדיאלי.
וריד נבוב תחתון – IVC לא מורחב עם תמט נשימתי תקין.
אבחנות וסיכום:
LVEF) 60% )VISUALLY ESTIMATED EJECTION FRACTION
NORMAL ECHOCARDIOGRAM/* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפי שרשום בסיכום, הבדיקה תקינה
ד``ר רוברט הפנר16/11/2016כפי שרשום בסיכום, הבדיקה תקינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם להפחית מינון של סימוביל ?איתן11/11/2016
שלום דוקטור
לוקח כבר 16 שנה טיפול תרופתי עקב כולסטרול גבוה היה 240 . 20 מ"ג.
ldl 122
hdl 50
בשנה האחרונה עושה ספורט.
ldl ירד ל 87
hdl עלה ל 69
שוקל 60 ק"ג(תמיד היייתי רזה),
בן 47.5
הסיבה שלקחתי בגלל אימי שסבלה מכולסטרול צינתורים, אירועי מוחי .
נפטרה לפני כשנה וחצי
האם להמשיך לקחת 20 מ"ג או להקטין ל 10 מ"ג ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמשיך ללא שינוי ותודה לך שפנית אלינו
ד``ר רוברט הפנר11/11/2016תמשיך ללא שינוי ותודה לך שפנית אלינו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באזור הלב א.ק.ג. תקיןאהוד10/11/2016
שלום אני בן 22 ויש לי כבר חודש וקצת כאבים באזור הלב, עברתי כבר בדיקת א.ק.ג ונאמר לי שהכל תקין.
הכאב הוא גם במנוחה.
קראתי שיש בעיה שקוראים לה " עווית העורקים הכליליים" או "ספזם של העורקים הקורונרים"
האם יכול להיות שזה מה שיש לי? איך מאבחנים את זה/שוללים את זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה לא זה
ד``ר רוברט הפנר11/11/2016זה לא זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי התקף חרדה וסטרסאסי10/11/2016
שלום.
רציתי לשאול לבן אדם בריא וצעיר. שכל הבדיקות הקרדיאליות שלו תקינות. ואין לו שום גורמי סיכון מחבד סטרס בתקופות והתקפי חרדה מדי פעם. האם התקף פאניקה באדם כזה הוא מסוכן ? וספציפית האם יכול לגרום לפרפור עליות/פרוזדורים? ובמידה וכן האם אלו מסוכנים? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לצעיר ובריא ובדיקת אקו לב תקינה לא צריכה להיות בעי...
ד``ר רוברט הפנר11/11/2016לצעיר ובריא ובדיקת אקו לב תקינה לא צריכה להיות בעיה. פרפור יכול לקרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק נמוך במנוחה בהיריוןרוני קפלן שמואלי08/11/2016
שלום. אני בשבןע 8. ביום שבת האחרון חוויתי וירוס כנראה של הקאות ןשילשולים ומאז אני עם סחרחורות, עייפות, כאבי ראש ודופק מאוד נמוך. היום הדופק הגיע ל47. חשוב לציין שאני מתאמנת הרבה והדופק שלי בערך על 57 במנוחה. האם 49-50 אינו נמוך מדי? מה עליי לעשות? אני גרה במדינת עולם שלישית והרופאים לא נותנים לי הסברים . אשמח להכוונה. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם את אשה בריאה לא רואה סיבה לדאגה. כדאי לעשות אקג...
ד``ר רוברט הפנר09/11/2016אם את אשה בריאה לא רואה סיבה לדאגה. כדאי לעשות אקג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



