מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בת 83 עם פרפור חדרים כרונילידיה07/12/2016
שלום.אמי בת 83.ברקע פרפור פרזדורים כרוני,אירועים מוחיים חוזרים ואירועים מוחיים חולפים.נוטלת אליקוויס 2.5 פעמיים ביום,קרדילוק 1.25,נוקטורנו ,קונטרולוק 20 פעם ביום.
בבדיקת דם שעשינו כל הערכים תקינים למעט :
ast( got) 47.
לציין כי alt (gpt) 46
bilirub. total 0.7
bun 18
alk. phosphat. 67
חשוב להדגיש כי לפני כ5 חודשים התחלנו בטיפול באליקוויס. טרם תחילת הטיפול נלקחו בדיקות דם והתוצאה הייתה:
ב 06/16 :
alt 21
ast 31.
שאלה האם השינוים בתפקודי כבד יכולים לנבוע מנטילת אליקוויס ואם כן-האם זה מסוכן והאם צריך לפנות לרופא לשינוי טיפול?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נענית
ד``ר רוברט הפנר07/12/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדילוק ובעיות הנשימה לבת 84דנה06/12/2016
שלום.אמי בת 84.סובלת מפרפור פרזדורים כרוני,עברה אירועים מוחיים חוזרים.נוטלת קרדילוק 1.25 פעם ביום ,אליקוויס,בונדורמין.
לאחרונה היא התחילה להרגיש קשיי נשימה לאחר הנטילת קרדילוק. תחילה הרופא חשב להחליף תרופה לדיגוקסין אך כיוון שהיא לא יוצאת מהבית יש קושי לעקוב אחרי רמת התרופה בדם ואי לכך הוחלט לא לתת לה דיגוקסין. השאלה היא האם כדאי לדבר עם הרופא על העברה לטיפול בנורמיטן כטיפול בפרפור פרזדורים או שגם נורמיטן משפיע על מצב נשימתי? ושאלה השניה -במידה ולא ניתן להשתמש בנורמיטן -האם יש תרופות נוספות לטיפול בפרפור פרט לדיגוקסין וקרדילוק.לציין כי בעבר טופלה בורפאמיל (היו תקופות שהיה לה יתר לחץ דם ,כעת לא סובלת מהעליה בלחץ דם ) וטיפול הופסק עקב תופעות לוואי.תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשה לי להאמין שהבעיה בקרדילוק 1.25.
ד``ר רוברט הפנר06/12/2016קשה לי להאמין שהבעיה בקרדילוק 1.25.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסמי בטא מתנגשים עם ונטולין?דנה06/12/2016
שלום
אני בת 35 נוטלת קרדילוק 1.25 מג בעקבות קרדיומיופתיה לאחר לידה...תפקוד לבבי חזר לתקין.
בחמישה ימים האחרונים עשיתי לביתי אנהילציה עם ונטולין...והתחלתי להרגיש פעימות מוקדמות ...שבדקתי בעלון תרופה ראיתי שונטולין וחוסמי בטא מתנגשים....האם מסוכן!?? מתי תופעת הלוואי תחלף? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ונטולין
ד``ר רוברט הפנר06/12/2016ונטולין מחיש את הדופק
תופעה שחולפת מהר מאוד בגמר השימוש
ונטולין לא מתנגש עם חוסם בתה. רק ההשפעה על הדופק הפוכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טעות באבחון מצב לבבירות06/12/2016
שאלה האם יתכן שאדם יאובחן כחולה אי ספיקת לב מבלי לערוך בדיקות להוכחת המצב .ולטיפול. וכעבור 5 שנים בבדיקות אקו לב . א.ק.ג. ואקו במאמץ לא מופיע מצב של אי ספיקת לב . וגם לא מצויין שהיה בעבר הקרוב או הרחוק אי ספיקת לב. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכל ייתכן
ד``ר רוברט הפנר06/12/2016הכל ייתכן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת ברוגדה וטיפול תרופתימש05/12/2016
שלום רב.
שאלתי הראשונה היא: האם ניתן לטפל בחולי תסמונת זו רק על ידי טיפול תרופתי? באם כן, מהן התרופות הנפוצות לטיפול זה?
האם התסמונת היא מגבילה ברמת הספורט והפעילות הגופנית המותרת ?
האם בעלי תסמונת זו הינם בעלי צפי למשך חיים קצר יוצר?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלוי בסוג הברוגדה.
ד``ר רוברט הפנר05/12/2016תלוי בסוג הברוגדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברוגדה - סוגים
גליית06/12/2016שלום.
רציתי להרחיב לגבי התשובה שהתקבלה.
תוכל לפרט בבקשה כמה סוגי ברוגדה יש ומה ההבדלים בינהם?
תודה.
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PRUY תוצאות של בדיקת MRIיעקב05/12/2016
תוצאות של MRI
Overall assessment:
Image of a mid-ventricular hypertrophic cardiomyopathy without obstruction in LVOT.
Enlarged left atrium, normal dimensioned other heart cavities.
Asymmetrical hypertrophy of the left ventricle mainly medial and septal.
The myocardial mass is increased overall despite regional distribution.
The LV function is formally normal, dyskinesia of the apex aneurysm.
Central mitral regurgitation II ° (RF 24%).
Diffuse contrast enhancement in the hypertrophied myocardium as a sign of fibrosis (hypertrophy late enhancement).
Transmural scar of the apex aneurysm.
מה ניתן להסיק מהבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדומה לאקו לב כנראה
ד``ר רוברט הפנר05/12/2016בדומה לאקו לב כנראה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת אקו חדר שמאלינעמי04/12/2016
תוצאות בדיקת אקו:
חדר שמאלי מוקטן בגלל התעבות די נכרת של דפנות החדר השמאלי ,בעיקר בספטום האמצעי והאפיקלי,ובאזור חוד הלב והדופן האחורית מאמצעיתה ועד החוד.חוד הלב למעשה"נסגר" בסיסטולה.
אין עדות לחסימה תת-אאורטלית.
שאר נתוני בדיקת האקו-דופלר הוגדר כנורמה.
האם ממצאים אלה מגבילים אותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מגבילים במה?
ד``ר רוברט הפנר05/12/2016מגבילים במה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמגבלות?
נעמי05/12/2016בפעילות ספורטיבית קלה, בנסיעות לחו"ל ועוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבזה אין הגבלה בהתיחס לבדיקה עצמה בלבד
ד``ר רוברט הפנר05/12/2016בזה אין הגבלה בהתיחס לבדיקה עצמה בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי אקג והרגשה מוזרה מהיוםיוני04/12/2016
ד״ר שלום,
קוראים לי יוני בן 38. אני בחור רזה, לא מעשן, עושה המון פעילות גופנית (רץ כ-50-45 ק״מ בשבוע).
לאבי יש הסטוריה של מחלת לב והוא קביל התקף לב בסביבות גיל 43 - הוא בהשגחה וכבר עבר 2-3 צינתורים. מאז אני עם אצבע על הדופק.
לפני כשנתיים עשיתי בדיקת מאמץ שהייתה מעולה. הרופאה טענה שאני בכושר ממש טוב כי הגעתי לסוף מבחן המאמץ. METS=20.
אולם לפני כמה חודשים עשיתי אקג והוא יצא קצת מוזר (מצורפת האבחנה והשוואה לערכים של לפני 3 שנים). רופא משפחה התייעץ עם קרדיולוג שראה את התרשים והגיע להחלטה שזה כנראה כלום וזה שוני שנמצא לפעמים אצל ספורטאים.
היום כשרצתי, לא הרגשתי קושי מסויים - בד״כ הריצות עוברות לי בסדר, אבל הלסת שלי קצת כאבה כאב עמום. יש לציין שגם עכשיו אחרי הרבה שעות עדיין יש לי הרגשה עמומה כזו (אולי זה כבר פסיכוסומטי). זה קרה לי כבר בעבר אבל בעיקר בקור והיום לא ממש היה קר. קראתי קצת באינטרנט והבנתי שזה יכול לקרות בריצות - בעיקר אם נלווים לזה גם כאבי אוזניים וצוואר תפוס (צוואר תפוס כבר הרבה זמן).
כמו כן, כשאני מתרגש לפעמים יש לי הרגשת שריפה בחזה וביד שמאל. הייתי פעם אצל רופא שאמר לי שבגלל שיש לי בעייה כרונית של שרירים תפוסים (שכמות, צוואר ...) - זה נראה שזה פשוט שרירים שלוחצים על עצבים.
אני אשמח לשמוע את דעתך בנושא
תודה מראש,
יוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מציע שתפנה לקרדיולוג לקביעת טיפול מונע בגלל הסיכון...
ד``ר רוברט הפנר05/12/2016מציע שתפנה לקרדיולוג לקביעת טיפול מונע בגלל הסיכון המשפחתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מעקב רפואייעקב02/12/2016
תוצאות מעקב רפואי:
לפי החולה ללא ארועי דפיקות לב.עד לאחרונה ללא כל ארוע חריג למעט פעם בודדת בה חוותה במנוחה לשניה סחרחורת חולפת.
ללא שינוי מהותי.בצעה בדיקות חוזרות כולל אקו לב-ללא שינוי מהותי.
בדיקת לב במאמץ-ללא שינוי איסכמי או תלונות עם PVCS בודדים במנוחה וללא התגברות במאמץ (מבחן שלילי).
הולטר-PVCS מרובים אך ממקור אחד,צמדים בודדים וטריפלט בודד.קטע
של 4 פעימות NSVT וצרורות בודדים של AT במהירות 135.
מה ההמלצות לתוצאות הנ"ל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצות
ד``ר רוברט הפנר02/12/2016ההמלצה היא לחזור לרופא שמכיר את החולה כדי להתאים טיפול במידת הצורך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצה
יעקב02/12/2016איזה טיפול מתאים לאור הנ"ל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצה
ד``ר רוברט הפנר02/12/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דפיקות לב חזקות וקשיי נשימהlola01/12/2016
שלום רב,
בת 30, ללא ילדים, בחצי שנה האחרונה אני מרגישה פעימות לב חזקות כמעט כל יום ולפעמים כמה פעמים ביום.
כשזה קורה אני מרגישה כבדות ושקשה לי להתאמץ וכבדות בנשימה. באופן כללי מתעייפת מהר מאוד.
לפעמים מרגישה כאבים בחזה באזור הוושט ובאזור הסטרנום שהרופא משפחה אמר לי שהם מהקיבה ולא מהלב.
עשיתי א.ק.ג ויצא תקין,
באקו לפני שנה יצא תקין (סבלתי לפני שנה מכאבים בחזה שבגינם שלחו אותי לאקו, אך ככל הנראה היו כתוצאה מריפלוקס, מטופלת כבר שנה בזנטק)
בהולטר - יצא פעימות מוקדמות על חדריות.
במשפחה- אמא עברה לפני שנה החלפת מסתם ול2 אחיות שלי יש גם פעימות מוקדמות ללא תסמינים כמו שלי.
אני ממש חוששת שיש לי בעיה בלב, אני מרגישה שמשהו לא טוב קורה לי ושזה מסוכן, האם יש לי מה לדואג ?
איזה בדיקות אני יכולה לעשות על מנת לברר אם אין בעיה בלב?
ובכללי למה זה קורה והאם יש טיפול או להתעלם?
תודה והמשך ערב נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מציע שתפני לקרדיולוג. ישנן דרכי אבחון דיי מדויקים ...
ד``ר רוברט הפנר01/12/2016מציע שתפני לקרדיולוג. ישנן דרכי אבחון דיי מדויקים וגם אופציות לטיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ההבדל באבחון הרפואי?יעקב01/12/2016
לאשתי יש Apical Hypertrophy -קרדיולוג אחד אבחן על סמך האקג שיש לה WPW ו- SVT
קרדיולוג אחר קבע כך: א.ק.ג עם פעימות מוקדמות . אין WPW החולה פיתחה VT בגלל הקרדיומיופטיה.
האם אפשר לקבל הסבר לגבי ההבדל בין 2 האבחנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדל
ד``ר רוברט הפנר01/12/2016אין קשר בין השניים. שני דברים שונים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם הפרש בידייםיהודה30/11/2016
שלום דוקטור.אני בן 37 בריא.במדידת לחץ דם ביתיית נמדד לחץ דם ביד שמאל 118 על 78 ויד ימין 126 על 82.האם ההפרש בין הידיים תקין?תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקין
ד``ר רוברט הפנר01/12/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי אבחון שהתקבל לאחר אקגיעקב29/11/2016
האבחנה הרצ"ב נרשמה לאשתי. אודה באם ניתן לקבל הסבר מפורט יותר:
באקג של החולה נצפה PR קצר אל ללא גלי דלטא ולכן יש אפשרות לשלול WPW והמדובר בהולכה מהירה דקך AVN.יש עדות להיפרטרופיה של LV ומתאים להיפרטרופיה של החוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - כאב חזה בזמן מאמץ?סטודנט28/11/2016
שלום,
שואל לגבי אמי בת ה60+. בזמן אחרון החליטה לחדש הליכות בחוץ. ספרה שלא מזמן, בזמן הליכה הרגישה אי נוחות בחזה, אך המשיכה ללכת וזה עבר לה.
סובלת מכולסטרול גבוה, ולוקחת לשם זה סטטינים, המייצבים אותה. אין כרגע לחץ דם גבוה, למעט ברגעי סטרס.
האם אי נוחות או כאב בחזה, ללא סימנים אחרים, אשר עוברים עם המשך המאמץ, יכולים לרמז על היצרות עורק מסוים, מחלה כלילית?
אביה בגיל 65 עבר ניתוח מעקפים, אך היה לפני זה מעשן כבד, ללא שימוש בתרופות נגד כולסטרול.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
ד``ר רוברט הפנר28/11/2016מה שהיא מתארת זאת תעוקת חזה טיפוסית. מציע שתפנה בהקדם לקרדיולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב חזה בזמן מאמץ?
סטודנט28/11/2016תודה.
אבל אם זו תעוקת חזה, למה היא עברה בזמן הפעילות עצמה? הרי אז י דרישה מוגברת לחמצן בלב, והכאב נעלם ולא הוגבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהPreconditioning
ד``ר רוברט הפנר28/11/2016זה חלק מההסבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב חזה בזמן מאמץ?
סטודנט28/11/2016אוקיי, תודה.
שכחתי לציין, שכבר יותר מעשר שנים היא סובלת מפעילות יתר של בלותת התריס, ואולי גם זה מסביר חלק מהתופעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה גורם ללב לפעול ?אילן28/11/2016
שלום
הלב הוא משאבה, שאלתי היא מה גורם לו לפעול ?
האם למדע יש תשובה חד משמעית בנושא ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החשמל שנוצר ב S-A Node
ד``ר רוברט הפנר28/11/2016החשמל שנוצר ב S-A Node
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



