מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עזרה בפענוח תוצאות אקג בת 20ירדן20/09/2016
שלום אני בת 20, ביצעתי אקג בגלל טכיקרדיה ופלפיטציות ובתוצאות נכתב בתרשים זה אין לראות סימני איסכמיה חריפה/תת חריפה. לא נצפו הפרעות קצב או הפרעות הולכה. עם זאת נכתב כי ישנו sinus tachycardia ו- poor R wave progression in right precordial leads; clockwise rotation. האם האקג תקין ? אם כן, מה המשמעות של האבחנות באנגלית? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצורף תצלום של האקג עצמו
ירדן20/09/2016תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצורף תצלום של האקג עצמו - תגובה
ד``ר רוברט הפנר20/09/2016תקין ומה שרשום אינו נכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחצים וכאבים בחזה אולי מלחץנירה18/09/2016
אני בת 34 ועברתי תקופה של לחץ גם בעבודה וגם בחיים. הכל בסדר עכשיו. עברתי סדרת בדיקות והכל יצא תקין. אני לא מעשנת ולא שותה. אך בחודש האחרון מרגישה כל הזמן לחצים כאלו וכאבים קלים חזה. עשיתי כמה פעמים א.ק.ג ויצא תקין וגם הלחץ דם תקין. השאלה ממה זה יכול להיות והאים זה כרוני ומה עושים? תודה רבה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחצים וכאבים בחזה אולי מלחץ - תגובה
ד``ר רוברט הפנר18/09/2016גם בעיה נפשית יכולה לגרום לתחושות מסוגים שונים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי תודה ולדעתך צריך עוד משהו בנו
יעל18/09/2016אני צריכה לעשות עוד בדיקות לדעתך או עוד דברים לבדוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח בבקשה להמשך תשובה . תודה רבה
נירה21/09/2016אני צריכה לעשות עוד בדיקות לדעתך או עוד דברים לבדוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח בבקשה להמשך תשובה . תודה רבה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר21/09/2016אני לא יכול ליעץ לך להמשך מבלי להכיר אותך. זה לא רציני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה לא רציני ? לא הבנתי?
נירה21/09/2016מ הלא רציני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה לא רציני ? לא הבנתי? - תגובה
ד``ר רוברט הפנר21/09/2016הכוונה שלהמליץ באינטרנט מבלי להכיר את הנבדק זאת לא רפואה נכונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מה כן ניתן לעשות הרופא משפחה
יעל21/09/2016טוען שזה נובע מכל הלחץ שהייתי בו בחודש האחרון. אך זה ממש מציק לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאך כעיקרון הייתי שמחה לדעת
נירה22/09/2016ממה זה נובע כעיקרון? לבחורה בגילי 34 לא מעשנת ולא שותה? זה קריטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטר לב. האם יש הפרעת הולכה או שלא?דניאל18/09/2016
שלום
ביצעתי לפני זמן הולטר לב (בקופ"ח)
השורה המשמעותית בפענוח היתה:
בשעה 7:14 הודגם קטע של II-D.AV BLOCK MOBITZ TYPE II
אני לא יודע אם הייתי ער או שישנתי באותה שעה.
בזמנו הרופא אמר שזה לא נורא.
מאז עברתי סינקופה עם חבלת ראש, אושפזתי, ולא נמצא דבר בבדיקה.
כ"כ עברתי עוד 2 אירועים של התעלפות, בסיום פעילות, וההשערה היתה שמדובר על רקע ווזו ווגאלי.
לאחרונה עשיתי אקו לב והולטר לב (במסגרת קופת החולים) כחלק מבירור לסיטורציות נמוכות בחלק מהזמן, ותחושת חוסר באוויר לפעמים.
בהולטר היה גם אירוע SVT, אך נאמר לי שזה לא דורש התייחסות מיוחדת.
במסגרת הביקור הראיתי לרופא את ההולטר הישן עם הפענוח של הפרעת הולכה. והוא התבונן בתרשים עצמו, ואמר שהאבחנה שם שגויה, ולא מדובר במוביץ 2 אלא ב - vagally mediated av block
א. מה זה vagally mediated av block?
ב. האם זה מצוי שיש אבחנות שונות לתרשים הולטר?
ג. בהנחה וזה כן היה מוביץ 2, מה ההבדל אם זה היה בזמן ערות או בזמן שינה?
מצ"ב תרשים ההולטר עצמו, ומסומן (הסימונים נעשו ע"י הרופא) היכן שיש את הבעיה.
תודה ושבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר לב. האם יש הפרעת הולכה או שלא? - תגובה
ד``ר רוברט הפנר18/09/2016העיקר שלא מדובר במוביץ 2
הרושם שאתה בידיים טובות וההתיחסות אליך נכונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בנתרן לבת 80 סוכרתיתגד18/09/2016
שלום, אמי בת 80 סוכרתית, עם טרשת עורקים, יתר לחץ דם, לפני חצי שנה עברה צינתור, עד הצינתור טופלה בין יתר התרופות (בעיקר להורדת לחץ דם) בפלביקס ומהצינתור הוסיפו אספירין ואומפרדקס ולוקחת גם פוסיד.בשלושה שבועות האחרונים יש לה כאב בלתי פוסק באיזור הברך, מתחת לברך, משתמשת באקמול לפי הצורך. בבדיקות הדם בשבוע שעבר הנתרן 130, ראיתי בעלון של אומפרדקס שאחת מתופעות הלוואי (בין 1 ל 10 מתוך 10000) היא ירידה בנתרן. יש לציין שבחודש האחרון הפחיתה את כמות המלח באוכל בהמלצת קרדיולוג. 1.האם אפשר לוותר על אומפרדקס לתקופה? 2.מה עוד ניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בנתרן - תגובה
ד``ר רוברט הפנר18/09/2016אתה צריך לשאול את הרופאים שמטפלים בה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אאורטה עלתה ל4.6 לאחר ניתוח לב שנכשלאדי17/09/2016
בן 40 לפני כשנה ניתח תיקון מסתם מיטראלי שנכשל ( מציין תקופה ארועה לאחריו נטלתי פרדניזון וקולחיצין במינון גבוה בשל פריקרדיטיס ) - נתפרה טבעת שחלקה השתחרר תפקוד עדכני אובחן כבינוני קל ( לפני חצי שנה אובחן באקו באותו בי"ח כבינוני קשה כך שנרשם שיפור ) . יש עליה באאורטה העולה בבדיקה אחרונה 4.6 לפני חצי שנה 4.2 ולפני כשנה 3.8 ( !!) האם זה יתכן שהדרדור בגלל אותו ניתוח מסתם שעברתי ? אני מתאמן במכון שיקומי פעמיים בשבוע - אימון יחסית קל מעט אופניים הליכה מהירה עד לריצה קלה מאד לגבי משקולות האם אסור לי גם משקלים קלים ? ( 5 קילו מכל צד ) או שמותר משקל קל פשוט אסור תנוחות מסוימות עם המשקולת ? מעבר לזה לחץ דם תקין לא מעשן . האם יש דרכים לעצור את ההידרדרות של האאורטה ןאפילו להחזיר את הגלגל ולשפר אפילו במעט ( בדומה למצב המסתם שהמדד השתפר מעט ) ? חשו במאד לציין שעברתי בירור אם יש לי מרפאן ( גנטי) התברר שאמנם אין מרפאן אך יש מחלה גנטית דומה משדה קרוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אאורטה עלתה ל4.6 לאחר ניתוח לב שנכשל - תגובה
ד``ר רוברט הפנר17/09/2016אתה צריך מעקב הדוק ולעתים קרובות של קוטר אאורטה כי ההתרחבות מהירה מאוד
מאמץ פיזי ארובי בלבד ומתון ולגבי כוח - יש להמנע לחלוטין למעט האין ברירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי לקיחת תרופות ואוטם שריר הלבאורח16/09/2016
שלום רב. בחודש מאי 2014 התגלה אצלי לחץ דם גבוה. הוצעה לי תרופה וסירבתי לקחת. בחודש אוגוסט אותה שנה התגלה כולסטרול גבוה. הוצעה לי תרופה וסירבתי לקחת. בסוף חודש דצמבר אותה שנה עברתי התקף לב. האם לדעתכם ההתקף היה נמנע אילו הייתי נוטל את התרופות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי לקיחת תרופות ואוטם שריר הלב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר17/09/2016מניעה של טרשת עורקים / התקף לב מתבססת על טיפול ארוך תווך.
במיקרים מסוימים הפסקה של תרופות כמו אספירין ודומיו יכולה לגרום להתקף לב בתווך הקצר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ושאלה נוספת ברשותך
אורח17/09/2016אם ישנם גורמי סיכון רבים שבידיעת הרופא, כמו חרדה ומתח נפשי, יל"ד כולסטרול גבוה ועודף משקל. האם יש אמצעים מקובלים למניעת אוטם שריר הלב חוץ מתרופות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ושאלה נוספת ברשותך - תגובה
ד``ר רוברט הפנר17/09/2016שילוב של אורח חיים בריא ותרופות לבטח במצבך אחרי אוטם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אל דר רוברט בנוגע למימצא אקראיאבי16/09/2016
לפני הכל אני מאוד אוהב ומעריך את ההתנהלות שלך בפורום גם תשובות ענייניות וגם קצת הומר שאפשר עכשיו לעניין לפני כמה ימים שאלתי אותך שאלה לגבי מימצא של תפליט מיזערי שאמרת לי שזה חסר משמעות אבל לכל היותר לעשות אקו לב וכך עשיתי אממה לא מצאו תפליט אבל הקרדיולוגית כתבה בסיכום שהכל תקין אך יש הפרעה דיאסוטלית דרגה אחד ושבמהלך הבדיקה היה לי דופק גבוה עכשיו בנוגע לדופק אני אדם חרדתי מאוד לפני כל הליך רפואי אני נלחץ ומה שהלחיץ אותי זה שהיא כתבה הפרעה דיאסוטלית דרגה 1 תוכל להסביר לי מה זה אומר נ.ב אני בן 36 מעשן כחצי קופסא ביום ואבי עבר התקף לב בגיל 44 בתודה מראש אבי הוספתי את הבדיקה אם זה רלוונטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אל דר רוברט בנוגע למימצא אקראי - תגובה
ד``ר רוברט הפנר16/09/2016כפי שאמרתי לך. נושא התפליט סגור. אין או מזערי וזה חסר חשיבות.
לגבי דרגה 1 תבדוק שאין לך לחץ דם גבוה ואם לא עזוב את זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקג יכולה להזיק?יעל15/09/2016
האים בדיקת א.ק.ג. מספר של פעמים יכולה להזיק או משהו כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקג שאלה שמעניינת אותייייי מאודדדדדדדד - תגובה
ד``ר רוברט הפנר16/09/2016במידה ואת לא מתחשמלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועכשיו ברצינות בבקשהההההההה
יעל16/09/2016שואלת ברצינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועכשיו ברצינות בבקשהההההההה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר16/09/2016תשאלי שאלה רצינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דליפה במסתם הלב לאחר בדיקת אקו לבמורן15/09/2016
שלום
לאחר בדיקת אקו לב שעשיתי לפני כשבוע נמצא כי יש לי אי ספיקה מיטרלית קלה וטריקוספידלית מינימלית עד קלה, לחץ ריאותי כ 27 ממ"כ + JVP, פרוזדור שמאל מורחב גבולי.
שאר הפרמטרים שבבדיקה היו תקינים.
בחודשים האחרונים אני עושה ספורט אירובי מדרגה שהוא די אינטנסיבי וחשוב לי להמשיך...האם מותר במצב שציינתי להמשיך בספורט הזה או שיש עם זה בעייתיות?
אני בת 34 ושוקלת 94 בתהליך ירידה במשקל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דליפה במסתם הלב לאחר בדיקת אקו לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר16/09/2016הנתונים שציינת תקינים לכן לא רואה בעיה בהמשך פעילות פיזית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בבקשה
מורן16/09/2016תודה על התשובה.
הרופא שבדק אותי אמר לי שיש דליפה במסתם הלב ושאין מה לדאוג כרגע.
הוא לא הסביר לי יותר מזה מאחר ויש לי תור נוסף אליו אבל מאז אני נורא מודאגת.
בסיכום הבדיקה הוא כתב "אי ספיקה" ולא "דליפה".
האם אי ספיקה היא דליפה?
מה זה אומר לא לדאוג "כרגע"? האם זה משהו שיחמיר או יוביל לבעיות אחרות עם הזמן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בבקשה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר16/09/2016עניתי לך. לא אחראי על מה כותבים האחרים. תשאלי אותם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ביקשתי שתיקח אחריות
מורן16/09/2016בסהכ שאלתי אם אי ספיקה היא דליפה והאם זה מצב שיכול החמיר
תודה בכל אופן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ביקשתי שתיקח אחריות - תגובה
ד``ר רוברט הפנר16/09/2016בעיקרון, אם יש בעיה מסתמית (אי ספיקה/דליפה או אחר) צריך מעקב כי זה מחמיר עם הזמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמות מרובות במשך היוםאדוה14/09/2016
שלום אני בת 39 סובלת כבר שלוש שנים מפעימות מוקדמות מרובות במשך היום. עשיתי הולטר 24 שבו נצפו פעימות מהחדרים ומהעליות. בוצע אקו לב שיצא תקין הקרדיולוג אומר ללמוד לחיות עם זה ולא לעשות כלום. רופאת המשפחה רוצה לתת לי טיפול תרופתי. המצב מאוד מלחיץ ולא נעים מה דעתך אפשר לעשות? חייבת לציין שאני נמצאת בלחץ נפשי וחרדות ומטופלת בפריזמה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות מרובות במשך היום - תגובה
ד``ר רוברט הפנר16/09/2016בחלק גדול מהמיקרים ניתן לטפל תרופתית ולא צריך לסבול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מועקה בחזה בעיה לבבית?יוליה13/09/2016
שלום
אני בת 28, בריאה חוץ מתסמונת מעי רגיז ותת משקל...אחות במקצוע
מדי פעם סובלת מהתקפי קוצר נשימה המופיעים בפתאומיות במנוחה שיכולים להימשך כמה דק'- שעות ועוברים באופן עצמוני. ההרגשה היא של חוסר אויר כמו אחרי ריצה רק זה מופיע במנוחה. לרוב זה מלווה גם בהרגשה של צרבת ולעיתים חולשה.
בשנה וחצי האחרונות היו 3 מקרים שבהם אחרי פעילות גופנית משמעותיות יותר מהרגיל (כגון ריצה של כמה מטרים לאוטובוס, הליכה מהירה עם תיק כבד, עליה של כמה קומות וכו') הופיע קוצר נשימה משמעותי, כאב לוחץ בחזה , מצב של טרום עילפון (כולל בחילה, חולשה קיצונית ושחור בעיניים), נימול של הידיים וחוסר יכולת להמשיך בפעילות . בד"כ מצב זה עבר לאחר הפסקת הפעילות וכמה דק של מנוחה בישיבה.
אתמול לאחר התרגשות מאירוע מסוים שהיה במהלך היום, בערב כשהייתי במנוחה פתאום התחלתי להרגיש מועקה בחזה וקוצר נשימה שהפך להיות די משמעותי (ממש התנשפות כמו אחרי ריצה). המועקה בחזה די מהר הפכה להרגשה של צרבת חזקה, התחלתי להרגיש חולשה והתכסיתי כולי בזיעה. הלכתי לישון נרדמתי. ישנתי כל הלילה בלי הפרעה.. בבוקר התעוררתי ושוב התחילה לי הרגשה של קוצר נשימה (קצת יותר חלש מאתמול) וצרבת .
בדיקות דם שלי תקינות- כולל שומנים בדם, אין גורמי סיכון לבביים במשפחה. לפני חודשיים עשיתי אקג (לא בזמן קוצר נשימה) והיה תקין. אני לא עוסקת בספורט ואורח חיים די לוקה מבחינת פעילות גופנית...
השאלה מה זה יכול להיות? האם בעיה לבבית? האם יכול להיות קשור לתת משקל (BMI שלי 15) . האם כדאי לעשות בדיקות נוספות או פשוט להתעלם ולשייך את זה ללחצים נפשיים?
תודה רבה!
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם בעיה לבבית? - תגובה
ד``ר רוברט הפנר13/09/2016מציע שתפני לעזרה רפואית בזמן שזה קורה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע למימצא שנמצא אקראית בבדיקהאבי13/09/2016
שלום לרופאים עשיתי בדיקת סיטי אנטרוגרפיה בעקבות כאבי בטן בחילות ושינוי יציאות הבדיקה יצאה תקינה אך הרדיולוג רשם בסיכום תפליט פריקרדאלי מיזערי לקורלציה קלינית אפשר להסביר לי מה זה אומר נ.ב לפני כשנתיים עשיתי בדיקת אקו לב במאמץ שיצאה תקינה בתודה מראש אבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנוגע למימצא שנמצא אקראית בבדיקה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר13/09/2016ברור שאם הנוזל בכמות מזערית אין מה לעשות קורלציה עם כלום.
זה חסר משמעות. לכל היותר תחזור על האקו לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח אקו לב - בצקות ברגליים עקב החמרה ב- COPSאתי עמיר12/09/2016
אני בת 68 וכתוצאה מבצקות ברגליים כבר 3 חודשים נשלחתי לעשות אקו לב.
אני חולת COPD ומשתמשת בחמצן 24 שעות.
אושפזתי בבית חולים לפני 3 חודשים עקב החמרה במצב ומאז ועד היום יש לי בצקות ברגליים.
עברתי את הבדיקה של אקו וזה מה שקבלתי בתוצאה - ואיני מבינה דבר. אולי אפשר לקבל יותר פרטים. בתודה.
Z372
DIAGNOSTIC PROCEDURES ON HEART AND PERICARDIUM* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח אקו לב - בצקות ברגליים עקב החמרה ב- COPS - תגובה
ד``ר רוברט הפנר12/09/2016זאת לא תוצאת אקו לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת רעד באיזור הלב וכאילו הלב מסתובבקארין09/09/2016
כבר חודשיים שמרגישה מן תחושה של רעד באזור הלב זה לכמה שניות ועובר כאילו הלב מתהפך ורועד.יש לציין שלפני חצי שנה עשיתי אקו לב שהיה תקין והולטר שהיה תקין בגלל דופק מואץ לעיתים.בת 41 ונוטלת ציפרלקס 20 מג בקביעות.ממה יכולה להיות התופעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושת רעד באיזור הלב וכאילו הלב מסתובב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר10/09/2016בכל מקרה עשית בדיקות שהיו תקינות
אולי הציפרלקס אינו מתאים לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ 79 ממ"כ על מסתם ראה כעבור 6 דקות באקו מאמץנפתלי09/09/2016
שלום רב ,
הנני בחור בן 50+ מלידה הצרות של המסתם הפולמונרי - PS.
לאחרונה בבדיקות אקו מאמץ נמדד לחץ של 79 ממ"כ על המסתם הראתי כעבור מאמץ של 6 דקות בערך , הפסקתי עקב עייפות . לא נצפו שינויים חריגים בא. ק.ג .
אני מתעייף במאמץ במדרגות , קשה לי לרוץ .. לחץ דם מתון ומטופל בנורמיטן.
במצב מנוחה הלחץ על המסתם בסביבות - 36/24 ממ"כ .
הקרדיולוג ממליץ על צינתור והרחבת מסתם - מה דעתכם ? .
בברכה
נפתלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ 79 ממ"כ על מסתם ראה כעבור 6 דקות באקו מאמץ - תגובה
ד``ר רוברט הפנר10/09/2016זאת פעולה מומלצת במידת הצורך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר , מה כוונתך לאור המימצאים
נפתלי10/09/2016ד"ר שלום
האם לאור מימצאי אקו במנוחה ובמאץ יש לשקול פעולת צינתור הרחבת PS* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר , מה כוונתך לאור המימצאים - תגובה
ד``ר רוברט הפנר11/09/2016הלחץ שציינת גבוה מאוד וכנראה הקרדיולוג שלך צודק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)



