מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איך להוריד טריגליצרידים הקשורים לפחמימות.ארי15/07/2016
שלום,
אני מנסה לעזור לחבר שיש לו 500 טריגליצרידים.
הבנתי שפיתות ולחם הופכים לפחמימות שהופכים לשומנים ויוצרים טריגליצרידים
חבר שלי אוכל המון פיתות ולחם ואני מנסה לשכנע אותו לאכול פחות כי הלחם יוצר רעב מדומה ואז אוכל עוד פיתות ולחם.
זה טיפה קשה לו להפחית לחם, האם יש לכם הפניות למתכונים או לחם או פיתות קנויים, דלי פחמימות??? רעיונות לתחליפים?
אגב, מלבד הפיתות והלחם הוא אוכל בריא: ירקות, מעט ביצים, מעט בשר, מעט גבינה, ומעט פירות. שותה רק מים. לעיתים רחוקות ממתקים.
אשמח לפירוט... למתכונים.. רעיונות.. איך ליצור לחם ופיתות בריאים יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להוריד טריגליצרידים הקשורים לפחמימות. - תגובה
ד``ר רוברט הפנר15/07/2016כל הכבוד לך שאתה עוזר לחבר שלך
מציע שיאכל פיתה ללא פיתה. כך הפיתה שהיא אינה פיתה לא תוכל להפוך לפחמימה. כי רק הפיתה היא פחמימה.
זה המתכון שלי ליצירת פיתה בריאה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת הולטר של הבן שערך לאחרונה.דורית14/07/2016
שלום
אשמח לקבל הסבר על תוצאות בדיקת הולטר שהבן ערך.
קצב בסיסי - סינוס
קצב לב מינימלי 52 קצב לב מקסימלי 164 ממוצע 82
הפרעות קצב חדריות PVC'S - 1 בודד 1
הפרעות קצב על חדריות PAC'S בודדים 66 בעיקר בלילה
20 צמודים
הפרעות הולכה - לא
שינוי ST לא
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת הולטר של הבן שערך לאחרונה. - תגובה
ד``ר רוברט הפנר15/07/2016תחזור למי שהפנה לבדיקה. הבדיקה חסרת משמעות מבלי להכיר את הנבדק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת אקו לב שהתבצע לאחרונה- מסתם אורטלישיר14/07/2016
שלום, בת 27. לאחרונה בוצע אקו לב בעקבות איוושה שנשמעה.
האקו סה"כ תקין, מלבד איחוי חלקי של העלה הימני והשמאלי של המסתם האורטלי.
האם זה בוודאות ביקוספיד? או איפשהו באמצע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת אקו לב שהתבצע לאחרונה- מסתם אורטלי - תגובה
ד``ר רוברט הפנר15/07/2016כנראה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאת אקו לב שהתבצע לאחרונה- מסתם אורטלי - תגובה
ד``ר רוברט הפנר15/07/2016ביקוספידלי = שני עלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות הולטר בשפת בני אדםזיפו14/07/2016
להלן תוצאות הולטר:מה המשמעות של הפענוח?
סכום_פיענוח
NORMAL BEAT TOTAL...: 88201 ABERRANT TOTAL......: 3399
PREMATURE NORMALS...: 6 PREMATURE ABERRANTS.: 2896
SVTS................: COUPLETS............: 4
TRIPLETS............:
SALVOS..............:
VTS.................:
BRADYCARDIA.........: MAXIMUM HEART RATE..: 117
MINIMUM HEART RATE..: 49
MEAN HEART RATE.....: 66
DROPED BEATS........: QRS TOTAL...........: 91913
PAUSES..............: PACED BEATS.........:
_....._הערות
.משך הבדיקה 23 שעות
.(66 קצב בסיסי: סינוס שנע בין 49 ל-117 לדקה (ממוצע
;147 שכיחים; ממוצע לשעה VPB'S:הפרעות קצב חדריות
.יותר בשעות הפעילות
.4-COUPLETS VPB'S
.6-נדירים APB'S:הפרעות קצב על חדריות
-הבסיסית מתאימה ל QRS-תבנית ה
.INTRAVENTRICULAR CONDUCTION DISORDER* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות הולטר בשפת בני אדם - תגובה
ד``ר רוברט הפנר15/07/2016המשמעות בהתאם לסיבת ההפנייה לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות דומות
מוטי04/11/2016אבקש לדעת מה משמעות: תבנית ה - QRS הבסיסית מתאימה ל - INTRAVENTRICULAR CONDUCTION DISORDER
בתודה ובברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדומה
ד``ר רוברט הפנר04/11/2016חסר משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה במדרגות עם BICUSPID AORTIC VALVEלובה14/07/2016
שלום רב!
לבן שלי בן 32 יש BICUSPID AORTIC VALVE,
אי ספיקת לב מינימלית וקצת יתר לחף דם (130/90).
אחרי הליכה בת שעה בבוקר הוא עולה במדרגות לקומה 11.
האם זה טוב בשבילו?
בכבוד רב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה במדרגות עם BICUSPID AORTIC VALVE - תגובה
ד``ר רוברט הפנר15/07/2016הוא נהנה מזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת אקו לב שערכתי לאחרונהמאיר11/07/2016
אני בן 69 בבדיקת אקו לב שעשתי התגלה: חדר שמאול EF 65% בתבנית זרימה מיטרלית גלA גבוב מגלE המעיד על הפרעה ברלקסציה של חדר שמאול (דרגה 1) עליה שמאלית מורחבת במידה קלה מיסתם מיטרלי התעבות קלה של עלי המסתם המיטרלי צניחה של שני העלים מעל למישור הטבעת אי ספיקה טריואלית
מסתם אאורטלי מסתם תלת עלי אי ספיקה קלה הסתידות קלה של עלי המסתם ללא הגבלה בפתיחה
מסתם טריקוספידלי הלחץ הסיסטולי הריאתי לפי מהירות TR הינו 24 ממ"כ אי ספיקה טריואלית מה משמעות התוצאות? האם עלי לעבור בדיקות נוספות? האם עלי לקבל תרופות? בתודה לתשובה מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת אקו לב שערכתי לאחרונה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר12/07/2016הזדקנת אבל לא נורא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקה לשניה של הנשימה ופעימות הלבדנה09/07/2016
אני בת 18 , אתמול היתי במסיבה וחבר טוב שלמ קפץ עלי והחזיק אותי בחוזקה ומחץ לי חזק את איזור החזה והפסקתי לשניות ספורות לנשום ופעימות הלב הפסיקו גם לאחר מכן שהוא שיחרר אותי הכל חזר והיה בסדר והרגשתי בסדר. כשקמתי בבוקר לא כאב לי אבל כשאני נוגעת באיזור החזה כואב לי , האם ללכת לרןפא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקה לשניה של הנשימה ופעימות הלב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר09/07/2016מומלץ מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי מינון תרופה ותופעות שהופיעו ללא הסבררמי08/07/2016
בן 60 MVP לפני שנתיים PAF היצירות קרוטיס 25% צד אחד, י.ל.ד יתר שומני דם
הטיפול, מיקרופירין 75 טריטייס 10מג ליום טמבוקור 100 ליום , קרדילוק 1.25 ליום, ליפיטור 20 ליום
לפני כ3 חודשים מינון הליפיטור הועלה ל 30 בעקבות עליה בLDL
בהתחלה לא הורגשה שום תופעת לוואי, אך לאט הופיעו תחושות שונות בשרירים
מזה כ3 שבועות הפכה ההרגשה לעייפות איומה, חולשה כללית, ועייפות עם כאב בשרירים בכל הגוף בעיקר ברגליים, תחושה בשרירים הדומה למה שמרגישים בשפעת, או כשהולכים הרבה ללא הפסקה,CPK לפני שבוע יצא תקין,
השאלה האם השינוי הוא בגלל העלאת מינון הסטטין,אז כייצד מוודאים את מקור התחושות האלה? אולי זה מהסטטין ואולי לא,
אם חושבים להחליף את הסטטין, האם יש להחליף ולהמשיך בנטילה באופן רציף בין 2 התרופות, הקודמת והחדשה, או שיש להפסיק את נטילת הסטטין ולראות מה קורה?ואחר כך לקחת סטטין אחר?
האם הפסקה של שבוע - 10 ימים בנטילה, עשויה להביא להשלכות שליליות בפלאק בקרוטיס?
האם מקובל להפסיק סטטין במקרה שיש תחושות בשרירים, או שלא?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי מינון תרופה ותופעות שהופיעו ללא הסבר - תגובה
ד``ר רוברט הפנר08/07/2016הבדל בתופעות לוואי בין 20 ל 30 הוא שולי ולא כפי שאתה מתאר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה משמעות התוצאות ומה המלצתך להמשך הבירורסימונה07/07/2016
אני בת 70. עקב לחצים בחזה נשלחתי לאקו במאמץ ובמנוחה.עקב שתל שד(שחזור לפני 18 שנים) סיליקון בצד שמאל הייתה איכות הדמיה ירודה מאוד במנוחה ולכן לא בוצע אקו במאמץ.
בדו"ח נכתב (בין השאר):
אי ספיקה מיטרלית קלה
אי ספיקה טריקוספידלית קלה
מסתם אאורטלי לא הודגם
פרוזדור שמאל מורחב במידה קלה - 21 סמ"ר
מה משמעות התוצאות?
אילו המלצות אפשר לקבל להמשך הבירור בהתחשב בהמצאות השתל.
בתודה מראש
סימונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה משמעות התוצאות ומה המלצתך להמשך הבירור - תגובה
ד``ר רוברט הפנר07/07/2016אין כל משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת קרטיה כאשר ישנו חשש להתקף לבשלומי06/07/2016
שלום רב
נוטל מידי יום 100 מ"ג קרטיה לצורך דילול הדם.
הבנתי שישנה אפשרות במצבי חירום של חשש להתקף לב ללעוס 3 כדורי אספירין (סה"כ 300 מ"ג). האם כדור קרטיה יכול להתאים למטרה זו ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת קרטיה כאשר ישנו חשש להתקף לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר07/07/2016תשאל את הרוקח אם אפשר ללעוס אותו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי פענוח בדיקןת ואם צריך המשך מעקבשקד06/07/2016
בשבועיים האחרונים קרה פעמיים שהדופק והלחץ דם שלי עלו בלי שום סיבה. הייתי על סף. עלפון. קרה עוד פעם אחת לפני יותר מחודש. באקג- סינוס טכיקרדיה. מעבדה: בדיקת דם- תקינה (כולל HGB ו TSH). איסוף שתן- לקטכולאמינים תקין. הולטר- נצפו וגם עד VPBS/APBS קטעים של סינוס טכיקרדיה 135. רופא המשפחה רוצה שאערב קרדיולוג.. האם חובה למרות שאני יחסית צעירה? מה התוצאה של ההולטר אומרת? מה זה sss? בת 26. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני ממש אשמח לתשובה
שקד09/07/2016...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי פענוח בדיקןת ואם צריך המשך מעקב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר10/07/2016כתבת apbs/vpbs אלה פעימות מוקדמות עליתיות וחדריות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה הסבר בבקשה על תוצאות מיפוי לבאנונימי05/07/2016
אני אישה בת 82 מזה זמן רב חשה בחולשה ודפיקות לב מואצות מה שגורם לי תחושה של עילפון.
הופנתי למיפוי לב והתוצאות להלן בקובץ המצורף.
על מה תוצאות בדיקות אלו מעידות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוצה הסבר בבקשה על תוצאות מיפוי לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר06/07/2016מעלה חשד להצרויות משמעותיות בעורקי הלב
תפגשי עם קרדיולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסתם טריקוספידלי דליפה מינימליתדידי01/07/2016
שלום רב,
לפני כחודש עברתי ניתוח לתיקון המסתם המיטרלי בעקבות צניחה ודליפה קשה (ללא סמפטומים משמעותיים וללא פגיעה בלב עדיין). עוד לפני הניתוח באקו נראה כי במסתם הטריקוספידלי ישנה דליפה מינימלית. במהלך הניתוח המסתם נבדק והוחלט לא לתקן אותו כיוון שהוא נראה תקין מבחינה אנטומית ללא כל בעיה. כעת לאחר הניתוח עדיין ניתן לשמוע איוושה בלב כתוצאה מהדליפה המינימלית במסתם הטריקוספידלי.
שאלתי היא האם ממצא זה יכול להחמיר ולהצריך ניתוח נוסף? האם לא היה עדיף, אם כבר ממילא עברתי את הניתוח, לתקן את הדליפה על ידי טבעת? או שעדיף במקרים כאלו לא לגעת בו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסתם טריקוספידלי דליפה מינימלית - תגובה
ד``ר רוברט הפנר02/07/2016כפי שכתבת. הדליפה חסרת משמעות ולא היה מה לתקן. האוושה ששומעים לבטח לא מהאי ספיקה טריקוספידלית שגם אם הייתה חמורה לא היו שומעים אותה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטר לב - הפרעות טכניות ברישוםצדוק30/06/2016
שלום רב,
עשיתי בדיקת הולטר לב ובגלל הזיעה החיבורים לגוף כל הזמן התנתקו ולא תמיד החזרתי למקום המדויק.
האם זה יכול לגרום לרישום הפרעות קצב או אקג לא תקין למרות שלא היה בפועל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר לב - הפרעות טכניות ברישום - תגובה
ד``ר רוברט הפנר01/07/2016לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח אקג - המשך - אני חושש שתגובת ההמשך שלי התפספסהמיקי30/06/2016
ד״ר שלום,
נכון. אין לי את התרשים. אם אתה מעדיף, אני יכול לבקש שרופא המשפחה יסרוק לי.
כל מה שיש לי כרגע אלו התוצאות הכמותיות - קובץ מצורף.
טור שמאלי - תוצאות מלפני 3 שנים
טור ימני - תוצאות מאתמול
תודה מראש,
מיקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח אקג - המשך - אני חושש שתגובת ההמשך שלי התפספסה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר30/06/2016לא התפספסה. אני לא מתיחס לפיענוחים אוטומטים של מכשירי אקג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)



