מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אנגינה פקטוריס בעקבות לחץגיזי29/11/2017
היי,
מתמודדת בתקופה האחרונה עם לחץ נפשי מתמשך, מטופלת תרופתית אך ללא הועיל בינתיים. מעוניינת לדעת מה הסיכויים שלי לחלות באנגינה בעקבות הלחץ? קראתי שזה יכול להיות סיכון ישיר. אני בת 29* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט29/11/2017מתח נפשי הוא גורם סיכון לטרשת עורקים אך השפעתו חלשה בהרבה מגורמי הסיכון העיקריים (עישון, סוכרת כלסטרול ולחץ דם גבוה) במידה ואין לך אף גורם סיכון נוסף פרט למתח נפשי, הסיכון שלך נמוך מאד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך
גיזי30/11/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צפצוף צורם באוזן עם הפסקת נשימה למספר שניותלימור28/11/2017
שלום רב,
בת 44, PFO קטן בלב, מחסור בפקטור 11, לא נוטלת תרופות באופן קבוע, מעשנת כחצי קופסה ליום, סובלת מכאבי שכמות וצוואר קשים.
אינני יודעת אם אני נמצאת במקום הנכון, אך אודה לעזרתך, לאחרונה חוויתי כפעמיים אפילו שלוש פעמים מעין תחושה של צפצוף/זמזום מוזר באוזן ימין שלווה במעין הפסקת נשימה לשתיים שלוש שניות,,, ממש לא יכולתי לנשום כאילו חנק, לא נכנסת נשימה, מאוד מלחיץ, מה זה יכול להיות,,, (בדרך כלל יש לי צפצופים באוזניים רגילים, אך הרעש הזה הוא לא בדיוק צפצוף הוא כמו משהו צורם מאוד) אודה לעזרתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט28/11/2017צפצוף באוזן אינו קשור לבעיה בלב. קוצר נשימה לא סביר שקשור לצפצוף באוזן. יותר סביר שקשור לעישון.
כדאי לפנות לרופא המשפחה לבדיקה.
כמו כן להפסיק לעשן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח הולטר 24 שעותמזל27/11/2017
קצב בסיסי-סינוס
קצב לב מינימלי 59 קצב לב מקסימאלי 127 ממוצא 86
הפרעת קצב חדריות-pvc's-לא רק 6
הפרעות הולכה-לא
שינויי ST-לא
בבקשה מבקשת תשובה לפענוח בהקדם..תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/11/2017ההולטר מראה קצב לב תקין. פעימות חדריות מוקדמות PVC'S הן תופעה שכיחה ולא מסוכנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות כלליות -מאמץ גופניאלה27/11/2017
שלום,
רציתי לדעת האם דום לב שמתרחש לאחר מאמץ גופני אמור להתרחש תוך כדי המאמץ או כמה שעות אחרי או שהוא יכול להופיע גם שבוע אחרי המאמץ?
והאם לאדם שעבר בדיקות (הולט לב ואקו לב במאמץ)שיצאו תקינות
כמעט ואין סיכון לעשות דום לב לאחר פעילות מאומצת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאמץ
ד``ר רוברט הפנר27/11/2017יכול לקרות בכל רגע
אורח חיים בריא וטיפול בגורמי סיכון מקטינים את הסיכון
בדיקות בכלל לא מקטנות סיכון. הבדיקות ערכן לאותו רגע שבוצעו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת מדלל דם אליקוויסאסתר27/11/2017
בוקר טוב, אמי בת 73 סולת מפרפור פרוזדורים מזה שנים, לחץ דם ודופק לא סדיר, מטופלת בטמבוקור פעמיים ביום, טרייטיס 5 מ"ג פעמיים ביום, ואספירין 100 מ"ג פעם ביום. לאחרונה יצא מצב שהיא לא היתה בסינוס עקב דופק לא סדיר טעליה של לחץ דם והופננו לחדר מיון. המצב מתייצב שם לבד ללא כל טיפול נוסף. במשך שנה וחצי לא היו לה התקפים כאלו ולאחרונה קרה פעמיים באותו חודש. הקרדיולוג המליץ להחליף את המדלל דם למדלל החדש- אליקוויס פעמיים ביום. שאלתי היא האם המדלל הזה הוא טוב יותר מהאספירין? בד"כ היא נוטלת את האספירין בשעה 16.00 כל יום. כעת שהיא צריכה להחליף מדלל, האם עליה ליטול בבוקר אליקוויס ובאותו יום לא לקחת את האספירין ובערב ליטול שוב אליקוויס? תודה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור
ד``ר רוברט הפנר27/11/2017בצדק הקרדיולוג הוסיף אליקוייס פעמיים ביום כי אספירין אינו יעיל במניעת ארוע מוחי כתוצאה מקריש דם שיכול להגרם עקב הפרפור.
מקובל להפסיק אספירין אבל ההחלטה הסופית אצל הקרדיולוג שמכיר אותה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לתשובתך אקו דובוטאמיןרעות25/11/2017
שלום
לענין תשובת האקו דובוטאמין הקרדיולוג מטפל אמר שהאקו תקין לחלוטין אך אפנה אותי להמשך מעקב אצל רופא מומחה למחלות שריר הלב לא הבנתי אם בדיקת האקו לדעתו של הקרדיולוג תקינה אז למה להגיע לרופא בתת התמחות שכתבתי ???
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט26/11/2017כדאי שתשאלי את הקרדיולוג שהפנה אותך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין ופעימות לב מוקדמותישראל25/11/2017
אני סובל מפעימות לב מוקדמות שמופיעות לעתים רחוקות.
לאחרונה התחלתי לקחת ריטלין וזה מחמיר את הבעיה.
אני נמצא בסיכון לפתח בעיה לבבית? למשל, אי ספיקת לב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט25/11/2017ריטלין לא גורם לאי ספיקת לב ופעימות מוקדמות גם לא סביר שיגרמו לכך אלא במצבים נדירים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתה מפחד.מה זה יכול להיותמיכאלה24/11/2017
שלום רב בת 38
בריאה לפני כשנה חשד לאיקוע לב בגלל
כאבים בחזה
הכל יצא תקין(אקג אקו במאמץ אנזים לב)
ואובחנה דלקת בושט ודלקת בקיבה.כושר גופני מאוד נמוך
לאחרונה סובלת מאותם כאבים ואם אני רצה והולכת
הכאב מתגבר. הכאב יכול להימשך יום יומיים ועובר.
רופא המשפחה טוען שכואב לי מהחומציות ובעת תנועה ותזוזה
הכאב מתגבר בגלל החומצה.
חוץ מכאב אין לי תסמינים אחרים.
הייתי אצל קרדיולוג לאחרונה לפני חצי שנה ואמר שהכל מעולה.
צריך לחזור לבירור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד
ד``ר רוברט הפנר25/11/2017אם ישנן תלונות חדשות ושונות ממה שהיה בעבר תחזרי לקרדיולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לתשובתך פרופ רוטרעות23/11/2017
בוקר טוב
לענין הפגיעה בתיפקוד שריר הלב לא ידוע לי על התקף לב שעברתי גם דלקת בשריר הלב לא ידוע לי מה שאני יכולה לספר
בעבר היה לי חשד למחלת arvd ושאלה נוספת מה יכול לגרום לירידה בתיפקוד אם ציינתי שלא עברתי דלקת או התקף לב אני בת 36 והאם דבר זה גורם קוצר נשימה והאם יש טיפול אני בעיקרון מטופלת בטמבוקור ודרלין בשל טכיקרדיה חדרית
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט25/11/2017גם ARVC עלול לגרום להפרעה בתפקוד הלב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב דובוטאמין תוצאהיאלי22/11/2017
שלום
בהמשך לשאלותי היום קיבלתי תוצאה חלקית מאחר ולא השלמתי את האקו במאמץ הבדיקה הופסקה
בכול אופן יש ממצאים ואני מעט רוצה להבין את משמעותם
עדות לירידה בתפקוד האיזורי ???
דבר נוסף שניכתב האורטה העולה מורחבת 4.2ס״מ
כמו כן כתבו שאקו לא אבחנתי לאיסכמיה
ועוד דבר שניכתב ivcd
אני בת 36 ונישלחתי בעקבות שינויים באקג
מה עושים ???ומה הכיוון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט22/11/2017ירידה בתפקוד אזורי של הלב היא ממצא לא תקין שנובע מנזק לשריר הלב למשל עקב התקף לב בעבר או דלקת של שריר הלב = מיוקרדיטיס.
האורטה העולה מורחבת של 4.2 סמ מצריכה מעקב.
כדאי שתפני לקרדיולוג עם ממצאים אלה לשם המשך ברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהיר מאוד ונזק ללבלי22/11/2017
שלום ד"ר,
אני בת 28,סובלת זמן רב מדופק מהיר (סינוס טכיקרדיה).דופק מהיר זה מתבטא בעיקר כשאני הולכת קצת יותר מהר מהליכה איטית ,כשאני עולה במדרגות וגם במנוחה הדופק לפעמים מהר בסביבות 95. לכן אני באופן עקרוני הולכת לאט ואם עולה מדרגות אז אני עולה ממש לאט . עשיתי בדיקות רבות-בדיקות דם רבות,אקו לב במאמץ,הולטר לב, אקו לב ומבחן מאמץ.כל הבדיקות תקינות. אתמול קרה לי מקרה בו נתקעתי במעלית,נלחצתי מאוד ולכן הדופק היה ממש ממש מהיר .כשיצאתי מהמעלית עליתי ברגל 5 קומות עם דופק ממש מהיר (הרגשתי מאוד לא טוב בזמן העליה במדרגות-סחרחורת וקושי לנשום אבל המשכתי) .מדדתי דופק כשעה אחרי העליה והוא היה 106.
היום בבוקר הדופק היה 87 אבל מהיום בבוקר אני מרגישה קושי לנשום וסחרחורת ושאלתי היא האם יכול להיות שזה מהלב? האם יכול להיות שנגרם נזק ללב בגלל שהגעתי לדופק מאוד מאוד מהיר מהלחץ ועליתי עם דופק גבוה כזה עוד 5 קומות כשאני אף פעם לא עולה במדרגות? האם זה מסוכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק
ד``ר רוברט הפנר22/11/2017הדפקים שאת מציינת אינם גבוהים לבטח לא לאשה בת 28 מה גם שאת מציינת שההולטר תקין. דופק גבוה מהסוג שאת מתארת אינו גורם כל נזק ללב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה לרופאים
לי22/11/2017תודה על התשובה.
אך אני רוצה לציין שאת המאמץ של עליית 5 קומות עשיתי עם דופק מאוד מאוד גבוה (הרגשתי את הלב דופק במהירות שיא)אני חושבת שבתחילת העליה במדרגות הדופק כבר היה בסביבות 170 לפי הפלפיטציות והוא כמובן עלה עם המאמץ +תחושות סחרחורת וקושי לנשום ואני אף פעם לא עושה מאמץ כזה אלא תמיד הולכת לאט כדי לא להעלות דופק.
התחושות שאני מרגישה היום(סחרחורת+קושי לנשום) לא קשורות ללב ולא נגרם ללב נזק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדופק
ד``ר רוברט הפנר23/11/2017לא
את לא עושה שום פעילות פיזית ואין לך כושר ולכן דופק 170 (למרות שזאת רק תחושה כי לא באמת מדדת) בגילך אחרי מדרגות לקומה 5 זה לא חריג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו דובוטומין תופעות לוואייאלי21/11/2017
שלום רב
היום ניגשתי לבצע את הבדיקה הנל ולצערי הופסקה בתחילת ההזלפת התרופה עקב תופעות לוואי קשות הבדיקה בוצע עקב אקג לא תקין v1-v6 T שלילי כמו כן הופניתי לבירור קרדיאלי בוצע הולטר אשר הדגים שינויים משמעותים ב st t inverted T waves myocardial chronic ischemia זה תוצאה של הולטר לב
אקו דובוטומין לא בוצע הופסק
השאלה האם יש חלופה אחרת במקום ??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט22/11/2017במקום אקו דובוטאמין ניתן לבצע בדיקת מיפוי לב עם דיפירידמול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולה לבבי עם 4 צנתוריםאנונימי21/11/2017
חולה לבבי עם 4 צנתורים לפני כ 15 עד 17 שנה. לאחרונה עברתי צנתור חוזר שהצביע על
Left main without significant stenosis
LAD - Occluded stent
Intermediate - Irregular
1st Margi al Ostial to proximal חסימה 70%
RCA - mid - חסימה 99%
עשיתי גם אקו לב לאחר מכן ויצאו ממצאים תקינים
ההמלצה היא לניתוח מעקפים ואני פוחד מאוד
האבחנה היא
Three Vessel Coronary Artery Disease
אין שום דרך לחיות עם זה ולשפר מצב בתזונת כאסח צמחונית ללא שומנים פחוס הליכות וספורט מתון?
קרט י על גישה אמריקנית כזו שדוגלת בתפיסה שאורח חיים המושתת על דיאטה קבועה צמחונית וספורט מבוקר פלוס הפחתת לחצים עשויה לשחרר חסימות.
מה דעתכם? אין מנוס מניתוח מעקפים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט21/11/2017תזונה דלת שומן רווי (למשל דיאטת אורניש ) מוסגלת לעצור התפתחות טרשת אך אם כבר יש טרשת חסימתית היא מסוגלת לגרום לנסיגה קלה בלבד בחומרת ההצרות. אם יש עורק חסום לחלוטין אין סיכוי שהתזונה תפתח אותו. אם יש הצרות של 99% אולי תיסוג במידה קלה אך לא משמעותית. לכן אם מעוניינים לחדש את זרימת הדם לאזורים החסומים אין מנוס מניתוח מעקפים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה
אנונימי21/11/2017תודה רבה על התשובה המהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקג במנוחה לא תקין לאחר מבחן מאמץשרון20/11/2017
היי
בעקבות כאבים בחזה קרוב ללב ומסביב לו ודפיקות מואצות בלילה לעיתים עברתי בדיקות כמו הולטר אקג ומבחן מאמץ.
ביצעתי לפני כשבוע מבחן מאמץ שבו נכתב: באקג במנוחה גלי T שליליים בV3-V6, avf, L2, L3. כלומר אינו תקין.
כמה ימים לאחר מכן ביצעתי שוב אקג ויצא תקין. מה הסיבה לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט21/11/2017יש מספר אפשרויות למשל שבזמן מבחן המאמץ היתה בעיה שחלפה.
או שלמעשה אין בעיה וההבדל בתרשימים נובע מכך שאקג במאמץ מבוצע בעמידה ואקג שגרתי בשכיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ סטטוסקופ ונזק ללבעדי20/11/2017
שלום,
האם כאשר רופא לוחץ חזק מאוד עם הסטטוסקופ במשך כשתי דקות על מקום מסוים בלב, זה יכול לפגוע בלב או בכלי דם מסביבו? כשאני אומרת חזק אני מתכוונת שהמקום ממש שרף וכאב כשהוא בדק!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט20/11/2017לא ניתן ללחוץ עם סטטוסקופ על הלב. הסטטוסקופ נוגע בעור בית החזה ובינו ובין הלב מפרידים שרירי בית החזה והצלעות. לכן רופא שבודק עם סטטוסקופ לא מסוגל לפגוע בלב או בכלי דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



