מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לקרדיולוג-דופק מהיר מאודשואלת03/02/2018
שלום,
בת 28, סובלת מדופק מהיר. (בדיקת הולטר לב,אקו לב ,אקו לב במאמץ וארגומטריה תקינות)
אתמול בשל כאבים חזקים בבטן (ככל הנראה חיידק בבטן)ניגשתי למיון ובמהלך כל 5 השעות שהייתי שם הדופק שלי היה 144 למרות שהכאבים עברו אחרי משככי כאבים (אקמול+פרמין) שנתנו לי וגם הרופאים לא הבינו למה הדופק כל כך גבוה.
עשו לי פעמיים אקג שהיה תקין.
מכשחזרתי הביתה ועד עכשיו הדופק הוא בערך 90.
השאלות שלי הן:
1)האם זה מסוכן שהייתי במשך 5 שעות עם דופק כל כך גבוה (דופק 144)?
2) האם אני יכולה לעשות מחר הכל רגיל? כלומר, ללכת הליכה מהירה ,לעלות מדרגות או שזה מסוכן ללב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/02/2018לפי התאור מדובר בדופק מהיר אך תקין כלומר לא הפרעה בקצב הלב. ברוב המקרים הסיבה לכך אינה נובעת מהלב עצמו אלא מגורם אחר שמשפיע על קצב הלב למשל כאב, מחלת חום, אנמיה, יתר תריסיות, חרדה ועוד. לכן במצב כזה הדופק המהיר עצמו לא מסוכן - יש לאבחן את הסיבה ולטפל בה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת הולטר לב - פענוחרונית01/02/2018
שלום, אבקש עזרה בהסבר לתוצאת בדיקת הולטר לב של אמא שלי בת 80. נשלחה לבדיקה מאחר והיא חשה לעיתים קוצר נשימה ועייפות.
משך בדיקה 24 שעות
קצב בסיסי - סינוס.
מינימלי 38 מקסימלי 115 ממוצע 81
הפרעות קצב חדריות - 33 בודדים בפיזור הומוגני
הפרעות קצב על חדריות - 819 בודדים בפיזור הומוגני
14 צמדים
מעט קטעים קצרים של טכיקרדיה עלייתית עד כ- 7 פעימות.
הפרעות הולכה - לא
שינויי st- לא
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/02/2018ההולטר מראה פעומות מוקדמות שהן תופעה לא מסוכנת ושכיחה. כמו כן ארועים קצרים של הפרעת קצב מסוג טכיקדיה עליתית שגם הן לא מסוכנות. יש לחזור עם תוצאות ההולטר לרופא המפנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחצים ושריפה בחזה וכאבים שבאים והולכים בכתף שמאלגיא לבונסקי01/02/2018
שלום דר .
גבר בשמות ה20. סובל שנים מבעיות שינה חסך בשינה ואני בקושי ישן שעה אחת ביממה.
אני סובל מפעימות מוקדמות .
סטרס גופני גבוה (בנפשיות אני רגוע אבל חוסר שינה משפיע על הכל)
לצערי לא פתרתי את בעית השינה שממנה אני סובל וזה מצב נתון וכרוני .
לאחרונה אני סובל מכאבים משונים בכתף שמאל שמקרין לחזה וליד שמאל . וזה בא והולך. וככל שאני מתאמץ זה מחריף. או נבהל ממשהו . אני שם לב שהככאב הור בסמוך לצוואר יש שקע שאני נודע אני חש מין בלוטה ושאני נוגע בה..יש כאב שמקרין לכתף ולחזה. שריפה.
יש סיכוי שאני בדרך להתקף לב ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/02/2018לא ניתן לאבחן את סיבת הסמפטומים שאתה מתאר במסגרת פורם מעין זה. עליך לפנות לרופא בהקדם האפשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת וונקבך וסחרחורות בלתי מוסברתדפנה01/02/2018
שלום רב, אשמח לעצתכם ,
אני בת 32 , בריאה בדר"כ בפרט לאסטמה , סינוסיטיס וכדומה , לאחרונה אובחנתי כסובלת מהפרעת קשב (אחרי שנים מאוד ארוכות של קשיים אישיים ) קיבלתי טיפול בריטלין , הטיפול עובד מעולה ואני מאוד אשמח להמשיך לקחת אותו ... אלא שבמהלך האבחון הרופאת משפחה באופן טבעי נדרשה לבצע אק"ג לפני שחרור לקבלת ריטלין . האק"ג הדגים הפרעת קצב מסוג וונקבך , משם נשלחתי לבצע הולטר, ארגומטריה ואקו לב . ההולטר הראה סימנים נוספים של וונקבך .אקו לב תקין , והקרדיולוג טען שהארגומטריה הייתה מאוד טובה והראה החזר וגלי מוצלח ולכן לא ראה סיבה למנוע ממני להמשיך לקבל את ריטלין כל עוד אשאר במעקב קרדיולוגי אחת לשנה ... אלא שלאחר מכן התחלתי מעט לקרוא בנושא והתחוור לי שאחד הסימפטומיים הוא סחרחורות ולאחרונה (כמה חודשים ) אני סובלת מסחרחורת בלתי מוסברות (לא באופן תדיר במיוחד ) ולפי מיטב הבנתי קו הטיפול בתופעת וונקבך משתנה אם מדובר באדם סימפטומי או אסימפטומטי ... כך שאני באמת לא יודעת מה לעשות ? האם לשוב אל הקרדיולוג או שהמסקנות שלו תקפות גם בנוכחות סימפטומים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
דפנה01/02/2018אני אוסיף שגם השינה שלי מאוד לא איכותית , מעולם לא חשדתי באפשרות של הפרעת קצב , משום שיש דברים אחרים על הפרק (סטרס , חרדה , פיברומיאלגיה , אסטמה וסינוסיטיס כרונית (הפסקות נשימה בתקופות יותר פעילות ) ובאופן כללי , אני עובדת בלו"ז לא סדיר כבר שנים (לילות , שעות ארוכות ) מה שעשוי להסביר את הפרעת הקצב בכלל ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהונקבך
ד``ר רוברט הפנר01/02/2018מדובר בהפרעת קצב איטית, לא מסוכנת אצל צעירים ובריאים ובדר״כ אינה מורגשת. בדר״כ בלילות.
תחזרי לקרדיולוג עם ההולר.
בהולטר רשום מה מהירות הדופק ומתי הונקבך קורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחות ST בזמן מנוחהסטודנט29/01/2018
שלום, הגיעו אלי תוצאות בדיקת מאמץ. הבנתי שהרב תקין, למעט הצניחה של ST בזמן מנוחה. מה זה אומר?
(בן 36, ללא סמפטומים). האם מדובר בהיצרויות קלות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחות ST
ד``ר רוברט הפנר29/01/2018ככל הנראה צניחות ST לא ספציפיות. העיקר שבמאמץ הרגשת טוב ובדופק מטרה לא היו צניחות ST.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב "פעימות מוקדמות" נעלמו לחלוטין , האם יש קשר ?ערן29/01/2018
שלום ד"ר .
לאחר שנים על גבי שנים של הפרעות קצב "פעימות מוקדמות" שאובחנו ע" י הולטר 72 שע' ש"פי 30 מבן אדם רגיל שסובל" לפי דברי הרופא .
סובל מעייפות כרונית עקב חסך בשינה .
לפני שנה בערך בעצת רופא "נוירולוג" המליץ על תוסף מגנזיום כל יום .
כמובן שלהפרעת השינה שלי לא עזר . אבל שמתי לב שאין לי יותר הפרעות קצב או לפחות הפרעות קצב שאני מרגיש , בהתחלה לא ייחסתי לזה חשיבות . והמשכתי ואני זוכר שאחריי 3 חודשים שכמעט ולא היה לי ולו פעם אחת , הסקתי מסקנה שאולי יש קשר מסוים בין מגנזיום להפרעות קצב שנובעים מסטרס וכו' .
שהלכתי לקרדיולוג בקופת חולים הוא אמר לי שזה יכול להיות אך אין לו ידע על כך .
הלכתי למקורות ומאמרים רפואיים בקנדה ובארה"ב ואפילו שוחחתי עם רופא מחול על כך . אחת הטענות שעדיין לא הוכח קשר וודאי של 100% אך עם זאת לפי דבריו של הרופא מניסיונו יש קשר ומה שגיליתי בעצמי הוא אכן נכון .
האם יש אמת בדבר ? הקשר בין צריכת מגנזיום להורדת סיפטומים של פעימות מוקדמות ?
בברכה,
ערן .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט29/01/2018יכל להיות שמגנזיום יפחית פעימות מוקדמות. אבל אין בספרות הרפואית תימוכין חד משמעיים לכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפי הפענוח של אק לב אם אני חולה לברבקה27/01/2018
שלום רב פרופי דוד רוט
אני רבקה בת 60 עשיתי בדיקה אקו לב בגלל ש יש לי חולשות וסובל מיתר לחץ דם ומקבלת רמיפריל אמילודיפין נורמופרסן וביסופרולול
שעשתי לפני יומיים אקו לב כתוב כך:הפרעה דיאסטולית קלה דרגה1
MILD TRICUSPID REGURGITATIOn השאלה שלי
אני חולה לב?
מצב הזה מסוכן?
זקוקה לטיפול תרופתי?
תודה רבה
שבוע טוב ממתינה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/01/2018הפרעה דיאסטולית קלה היא ממצא לא משמעותי בגיל 60. וכך גם דליפה קלה של מסתם טריקוספידלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוס טרטמיה ילד בן 5 דואגת מאודדאמא דואגת מאוג27/01/2018
שלום רב, בני בן ה 4 ו9 חודשים, משתעל יש לו ברונכיט ומקבל בטנזול וונטולין במהלך התקף השיעול. במהלך השינה אני תמיד בודקת שהוא נושם בסדר מעבר לזה שהוא בכה ולא היה נינוח בשנתו, מדדתי לו דופק מהיד שהראה דופק בין 70 ל 75, קיבלתי הפנייה למיון ילדים בגלל השיעול וחששתי שדוב הוא בקוצר, שם הדופק היה ממוצע 83 סטורציה 99, עשו לו אקג שהראה שיש לו סינוס ארטמיה qc 0.42, הם אמרו שהם לא מייחסים לזה חשיבות ולא נידבו לי מידע... אני מאוד דואגת מה עליי לעשות איזה בדיקות לעשות אני מאוד מפחדת...גם שבדקתי לו דופק שמתי לב שיש הבדלים בין קצה הפעימות לסירוגין.. אשמח לעזרתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט27/01/2018סינוס אריתמיה זו תופעה שכיחה בצעירים ונחשבת בגדר הנורמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסינוס טרטמיה ילד בן 5 דואגת מאודד
אמא27/01/2018דר תודה לך על ההרגעה, רציתי לשאול האם יש לתופעה זו השפעה בריאותית על חיי היום יום, לדוגמא הבן שלי מאוד פעלתן בגן ומשחק כדורגל עם חבריו לגן.. האם זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט27/01/2018לא אין לסינוס אריתמיה משמעות זו תופעה הנחשבת בגדר הנורמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות בקצב לב בן 45עמי26/01/2018
שלום,
בן 45 בעקבות עומסים בעבודה חשתי לחצים בחזה. רופאת המשפחה הפנתה ל א.ק.ג. שתוצאותיו תקינות. הפנתה לארגומטריה שתוצאותיו: ללא הפרעות קצב בזמן מאמץ. ב RECOVERY נצפו הפרעות קצב מסוג VPBS בודדים, זוג של COUPLETS חדריות ו 3 - NSVT.
בסיכום נכתב שאין עדות לאיסכמיה מיוקרדיאלית. הפרעות קצב כמתואר.
הומלץ לעשות אקו לב במאמץ והולטר.
ניתן כדור CARDILOC 1.25
שאלותיי:
1. מה משמעות הפרעות הקצב.
2. התחלתי לקחת את הכדור ע"פ הוראת הרופא. האם זה לא יפריע לאתר את הפרעות הקצב בבדיקות הצפויות לי?
3. האם ייתכן הפרעות קצב עקב עומסי עבודה.
תודה לעזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט26/01/2018הפרעות הקצב שהתגלו אין בהן סכנה בתנאי שתפקוד הלב תקין ואין אסכמיה לבבית (הפרעה באספקת דם ללב) לכן הפנו אותך לאקו במאמץ בדיקה שבה בודקים את תפקוד הלב והאם יש אסכמיה.
קרדילוק צריך לא לקחת ביום שלפני בדיקת האקו במאמץ ולחדש לאחר הבדיקה.
לא סביר שיש קשר בין עומסי עבודה להפרעות הקצב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התיחסות לממוצע לחץ דם ב 24 שעות בהולטריורם26/01/2018
שלום לרופא
1. איך יתכן שלפי הנחיות החברה ליתר לחץ דם הקריטריון
ללחץ תקין דומה במדידה במרפאה בתנאי מנוחה אידיאליים
(90/140) ובהולטר בתנאי מדידה תוך פעילות (ממוצע 80/130), ואפילו יותר גבוה במרפאה? לא ברור שהפעילות גורמת רק להעלאת הלחץ ולעולם לא להורדתו?
2. איך בכלל אפשר לקבוע גבול אחיד למדידת הולטר תקינה
בתנאים לא אחידים, בניגוד לתנאים האחידים במרפאה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התיחסות
ד``ר רוברט הפנר26/01/2018בהנחיות הכוונה למדידות במנוחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה התכוונת בדיוק?
יורם28/01/2018התכוונת למדידות הולטר במנוחה?
אבל שם כתוב בפרוש לגבי הולטר:
" הסף הוא 130 ו/או 80 ממ"כ, בממוצע של 24 שעות"
כלומר על פני 24 שעות ולא רק במנוחה.
ראה: " המדריך הישראלי לטיפול ביתר לחץ דם " .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ דם
ד``ר רוברט הפנר29/01/2018הלחץ דם הקובע הוא זה שנמדד במנוחה. לא ממוצע של מדידות
יש למדוד לחץ דם פעמיים או שלוש בהפרש דקה או שתיים ומה שקובע זאת המדידה עם הערך הנמוך מבינהם.
מכיר את המדריך. הניסוח בעייתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמסקנה מתשובתך?
יורם29/01/20181. המסקנה שאין להולטר תפקיד בקביעת סטטוס לחץ הדם (תקין\גבולי\גבוה) אם הנבדק מוכן לבצע מספיק מדידות במנוחה?
2. האם יש סטטוס נוסף - לחץ דם בפעילות או במאמץ ולכך נדרש הולטר? (נראה לי לא סביר כי אין הגדרה לרמת הפעילות והמאמץ).
3. האם יש אסכולה הפוכה שנותנת להולטר עדיפות בקביעת
הסטטוס (תקין\גבולי\גבוה) ומתבטאת במדריך שהזכרתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ דם
ד``ר רוברט הפנר29/01/2018אתה צודק בשאלותיך ובזה לדעתי מיצינו את הנושא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות שונות בנושא פרפור פרוזדוריםתלמיד25/01/2018
שלום, אני תלמיד בכיתה י"ב במגמת רפואה ובמסגרת לימודי אני כותב עבודה בהיקף של חמש יח"ל על פרפור פרוזדורים. אשמח למענה על מספר שאלות:
1. מה מאפיין את גורמי הסיכון של המטופלים בארץ?
2. מה השיקולים שלך במתן הטיפול הרפואי לחולה?
3. מהם החידושים האחרונים בנושא הטיפול ואבחון המחלה?
4. האם יש אוכלוסיות שונות בארץ שהסיכוי שלהן ללקות בפרפור פרוזדורים גבוה יותר?
5. מתי תשלח אדם הסובל מפרפור פרוזדורים לאשפוז?
6. מהם הסימנים הדומיננטיים שמציגים סובלים מפרפור פרוזדורים לרוב?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים
פרופ` דוד רוט25/01/2018ראה מאמר בלינק הבא:
https://www.heartcare.org.il/atrial-fibrillation* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרפור פרוזדורים
תלמיד28/01/2018תודה רבה על המענה, אך לצורכי העבודה אני זקוק לתשובות מרופא, בנוסף למידע מהספרות ומהאינטרנט. אם בכל זאת תוכל לענות על כמה מהשאלות בכל צורה שהיא, אעריך זאת מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטטינים והיצרויות - תרופות להורדת כולסטרולמתעניין24/01/2018
שלום, יש לי שאלה חצי היפוטטית. אנשים שעברו בגילאי 60-70 ניתוח מעקפים, זה אלה, שלא לקחו עד אז תרופות להורדת כולסטרול? או שיכול להיות כי אדם איזן את כל גורמיי הסיכון הניתנים לשינוי(תרופות, דיאטה..), ועדיין בגילאים אלה הצטרך לעבור ניתוח לב פתוח?
שאלה אחרת: פרופ" דוד רוט, אתה כותב באחד ממאמריך, כי "* בניגוד לסברה הרווחת: רוב האנשים בעלי כולסטרול גבוה סובלים מכך בשל הרגלי תזונה ולא מסיבה גנטית." - האם זה אומר שיש הרבה אנשים שלוקחים תרופות, ושיכלו להימנע מזה, באם היו בצורה נכונה ודרסטית משנים את הרגלי התזונה שלהם?(אני לא מדבר על חולים ב היפרכולסטרולמיה משפחתית)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט24/01/20181. טרשת עורקים הגורמת לחסימת עורקים כלילים ולצורך בצנתורים או ניתוח מעקפים נגרמת עקב מספר גורמי סיכון כמו כולסטרול, עישון לחץ דם גבוה סוכרת השמנה חוסר פעילות גופנית ועוד. מי שמקפיד אל אורח חיים בריא כולל תזונה ופעילות גופנית מקטין מאד את הסיכון שלו לחלות במחלת לב.
2. מי שמקפיד על תזונה דלת שומן רווי יכל להפחית את רמת הכולסטרול בדמו ב 40-50% בדומה למי שנוטל תרופה. אבל רוב בני האדם מתקשים לשמור על תזונה כזו ולכן רוב אלה עם כולסטרול גבוה יעזרו יותר על ידי תרופה מאשר על ידי דייטה שלא יצליחו לדבוק בה לאורך זמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטטינים והיצרויות
מתעניין24/01/2018תודה על המענה המהיר. יש לי וויכוח עם איזה רופא אמריקאי, אשר טוען שרמת הLDL מושפעת במידה מועטה - בניגוד לטריג" וסוכר - מתזונה, ולא ניתן להגיע לרמות רצויות רק על ידי שינוי אורח חיים. מכיוון שבישראל אנשים חיים קצת יותר מבארה"ב, אני נוטה להאמין(ומקווה) לגרסתך המלומדת.:))
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב נוראי בחזה בת 29שאלה!24/01/2018
שלום,
בת 29. סובלת מדופק גבוה אך כל הבדיקות ללב שעשיתי תקינות (הולטר לב,אקו לב במאמץ,אקו לב,ארגומטריה).
קמתי הבוקר עם כאב ולחץ בחזה נוראי אבל כאב זה מתגבר בכל פעם שאני זזה ,לוקחת אוויר ומזיזה את בית החזה. האם זה פחות מחשיד לסיבה לבבית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט24/01/2018אם בשל כאב זה עברת את הבדיקות שציינת וכולן תקינים אז מאד לא סביר שהכאב נובע מהלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לד"ר
שואלת24/01/2018את הבדיקות לא עברתי בשל כאב זה אלא בעקבות הדופק המהיר.
היום בבוקר קמתי עם כאב זה שכאמור מחמיר בכל תזוזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט24/01/2018סביר יותר שמדובר בכאב הנובע משרירים בבית החזה אבל כדאי לפנות לרופא המשפחה לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות שונות של מיפוי לבדינה24/01/2018
שלום!
בעלי בן 56.עבר 3 צינטורים .הראשון בגיל 36 .האחרון לפני כשלוש שנים. בשני צינטורים הראשונים לא התגלתה סתימה.בצינטור האחרון נאמר שיש סתימות בכלי דם קטנים ואין מה לעשות עם זה.בעלי סובל לעיתים קרובות מכאבים בחזה.
לפני הצינטור האחרון שנעשה באחד מבתי חולים בארץ,נעשה לו מיפוי לב והיה רשום שיש פגם הפיך בשני איזורי לב.
עברו שנתיים ונעשה מיפוי לב נוסף בבית חולים אחר ונאמר לבעלי שהבדיקה תקינה...
הבדיקה הזאת באופן כזה:מבחן מאמץ קצר לפני הזרקת החומר, מבחן מאמץ קצר אחרי הזרקת חומר(2-3 דקות מקסימום) וצילום במהלך 10-15 דקות.
היום נעשה מיפוי לב חוזר בבית חולים בו נעשה הצינטור האחרון ומיפוי לב לפני כשלוש שנים והבדיקה לקחה 5 שעות ,נעשו סידרת צילומים.
בעקבות כך יש לי מספר שאלות:
1. האם יתכן מצב בו לפני שלוש שנים בצינטור ובמיפוי התוצאות לא היו תקינות,אך לפני שנה לא נצפתה שום בעיה במיפוי לב?
2. האם בבתי חולים שונים משתמשים בטכניקות שונות של מיפוי לב?פעם ,אחרי חצי שעה מקסימום החולה נמצא בחוץ ובפעם אחרת הבדיקה נמשכת זמן ממושך וכוללת מספר צילומים לפני ההזרקה ואחרי.
השאלות מתעוררות בעקבות כאבים חוזרים בחזה.בעלי חולה סוכרת ויתר לחץ דם.
בתודה מראש ובברכה,
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט24/01/2018כמו כל בדיקה גם מיפוי לב תלוי בבודק. יש מקומות בהם תוצאות המיפוי מדוייקות בשעור של 90% ויש מקומות בהן התוצאות מדוייקות בשעור 60% לכן יתכן מצב של שוני בתוצאות המיפוי בין מכונים שונים. כמובן שיכל להיות גם שינוי במצב הנבדק שגורם לשינוי בתוצאות המיפוי. צריך לפנות לקרדיולוג שיעריך את כל הממצאים וימליץ על טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת להבהרה
דינה24/01/2018שלום,פרופסור ותודה על תשובתך המהירה!
רק רציתי לוודא שהבנתי נכון.לפי דבריך יש מצב שהפגמים שיתגלו במיפוי בלב יעלמו?
תודה רבה.
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט24/01/2018במידה ויש מחלה כלילית כלומר הצרויות בעורקים כליליים לא סביר שפגמים במיפוי יעלמו מעצמם אלא אם החולה עבר פתיחת עורקים בצנתור או מעקפים בניתוח.
אבל אם מיפוי אחד הראה ממצאים שגויים כלומר אין חסימות בעורקים הכלילים אך בכל זאת המיפוי יראה פגמי מילוי - אז יתכן שמיפוי במקום אחר יהיה תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדיקת הולטר לבאבי23/01/2018
בן 37, לוקח קרדילוק 5 מ"ג עקב דופק מהיר, ביצעתי הולטר לב ובתוצאה הפרעות הולכה:
1. נצפו קטעים עם מרווחי R-R עד 3.6 שניות כנראה סינוס ארסט
2. שינויים משמעותיים בקטע ST : נצפו גלי T שליליים בערוץ 3.
מה המשמעות של שני הממצאים הללו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט23/01/2018ההולטר מראה שיש הפסקות דופק של 3.6 שניות. נראה שצריך להפחית את מינון הקרדילוק- יש לפנות לרופא שהפנה אותך לבדיקת ההולטר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך המהירה
אבי23/01/2018* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



