מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- LicoRich לטרשת עורקים לאחר 2 צנתורים ?שלומי08/01/2018
האם ליקוריץ (שוש קירח) באמת יכול לעזור במקרים של טרשת עורקים?
מחקרים מצביעים על כך שייתכן שנוגדי החומציות שיש בשורש הזה יכולים עם הזמן להעלים חלק מהחסימה בעורקים.
ישנו מוצר שנקרא LicoRich שעבר מחקר בבית חולים רמב"ם, האם יש המלצה על מוצר זה לאדם שעבר 2 צנתורים לאחרונה?
תודה, שלומי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט08/01/2018ליקוריץ לא יכל להעלים טרשת עורקים. טיפול מיטבי בגורמי סיכון כולל הפחתת כולסטרול רע אל מתחת 70 מג לדציליטר יכולים לעצור התפתחות טרשת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המבחן נפסק עקב הגעה לדופק מקסימליפרופ` דוד רוט07/01/2018
כרגע סיימתי מבחן מאמץ, והנה כמה תוצאות -
המבחן נפסק עקב הגעה לדופק מקסימלי.
(צילום נוסף בהודעה שנייה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות מבחן מאמץ
מתעניין07/01/2018מה זה ST LEVEL? האם נראה משהו חריג בתוצאות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט07/01/2018הבדיקה מראה יכולת מאמץ טובה, כדי לפענח את תוצאות הבדיקה צריך לדעת האם לנבדק היו סמפטומים במאמץ כלומר כאבי חזה או קוצר נשימה. כמו כן צריך לבחון את תרשמי האקג בזמן המאמץ. אם היו בהם צניחות או עליות של מקטע ST זה מחשיד לאסכמיה כלומר הפרעה באספקת דם לשריר הלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות מבחן מאמץ
סטודנט08/01/2018תודה על המאמץ הרב שעשית כדי לקרא את הנתונים - נדמה לי כי שמתי אותם בגודל יותר מדי קטן... בכל אופן, לא היו לי סמפטומים, המבחן נעצר עקב הגעה לדופק המקסימלי(185, גיל 36), כשאני עצמי הרגשתי שיכולתי להמשיך עוד קצת. אני מאמין, כי אם לא היתי מגיע עם רצון עז להתרוקן(שתיתי הרבה מים לפני), אולי התוצאה ולחצי הדם היו קצת יותר טובים.
מדובר ביותר מעשרה גרפים, שלא אוכל להביא כאן. אשים כאן רק את הגרף של Peak exercise
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בחזה ובלסת אחרי אכילהענבל05/01/2018
שלום דר אני בת 32 בריאה בדרך כלל עם היסטוריה של בעיות לב במשפחה. בחצי שנה האחרונה החלו התקפי ריפלוקס חדים אחרי אכילה וכאבים בצד שמאל של החזה עם כאבים בלסת יש לציין שאני סובלת מתסמונת מפרק הלסת צילום ריאות תקין א.ק.ג לפני מספר חודשים תקין וקצת קשה לי לנשום בשעת מאמץ האם יתכן שמדובר בבעיה לבבית? בדיקת גסטרוסקופיה תקינה וגם קולונסקופיה תקינה איזה בדיקות עלי לעשות? האם יש סיבה להילחץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט05/01/2018אם הכאבים בחזה מופיעים רק בזמן אכילה ולא בזמן מאמץ לא סביר שמדובר בבעית לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך כאבים בלסת ובחזה
ענבל05/01/2018ראשית תודה רבה על המענה המהיר והמקצועי
הכאבים מופיעים בלי קשר למאמץ אבל לא רק אחרי אכילה הגם בשעת לחץ האם זה נורמלי? יש לציין שאני מאובחנת עם פיברומיאלגיה ויש לי כאבים חזקים מאוד בכל שרירי פלג הגוף העליון האם בשעת לחץ יכול להופיע כאב בחזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט05/01/2018מתח נפשי יכל לגרום לכאבי חזה, אבל לפני שמניחים שהסיבה היא מתח נפשי צריך לשלול בעיה אחרת, לכן צריך לפנות לרופא המשפחה שיתרשם ויחליט אם יש צורך בברור רפואי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמות ברצף במחזור ובביוץמיטל05/01/2018
ד"ר שלום,
שמתי לב שבתקופת הביוץ וכמה ימים לפני המחזור אני מרגישה את הדופק, יש בערך כמה פעימות כאלה ברצף ומעין תחושת רטט כזו באיזור בית החזה... או שבעגה המקצועית - פעימות מוקדמות (כפי שאבחן זאת ד"ר גוגל).
האם יש קשר בין ביוץ/מחזור והשמנה לבין פעימות מוקדמות?
אני בת 30, לא בנאדם רגוע במיוחד, די לחוצה בד"כ מכל שטות.
אודה לתשובתך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט05/01/2018פעימות מוקדמות יכולת להתגבר בזמן ביוץ אבל לפי מיטב הבנתי לא אובחנת עם פעימות מוקדמות (לד״ר גוגל אין חותמת רופא...) לכן כדאי לפנות לרופא שיקבע אם צריך ברור נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנחיות לקראת מבחן מאמץסטודנט05/01/2018
שלום, בעוד כמה ימים אני אמור לבצע בדיקת מאמץ. אני מרגיש שאני עומד להצטנן, בגלל מזג האוויר. האם מותר לבצע את המבחן במקרה כזה? יצא לי כמה פעמים להתאמן בחדר כושר עם חום 37+(לא דבר חכם, אבל מה שהיה - היה), ועם החימום נוצרת הרגשה טובה, ולא חוויתי קשיים נשימתיים. האם הבדיקה במצב זה יכולה להראות על בעיות לב - ריאה כלשן, שלא קיימות, אלא הופיעו בגלל הצטננות?
למה אסור לשתות קפה, ותה - מותר? בשניהם הרי יש קפאין.
מותר שוקולד כמה שעות לפני הבדיקה?
הרי באימון כושר ומשקולות אלה הם התנאים בהם אני מתאמן, בדרך כלל.
(בן 36, נשלחתי לבדיקה לא בגלל תסמינים כלשהם, אלא סתם כדי להיות רגוע. ערכי הכולסטרול שלי לא אופטימיליים(LDL 115, HDL 60+), ויש במשפחה מחלות לב בגילאים מבוגרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט05/01/2018בזמן מחלה לא כדאי לבצע בדיקת מאמץ. כדאי לבצעה לאחר החלמה.
לפני מיפוי לב במאמץ אסור לשתות משקאות המכילים קפאין כי יתכן שבזמן הבדיקה יעשו שימוש בתרופה הקרויה דיפירידמול שהקפאין סותר את פעילותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירפור פרוזדורים לאחר אקו במאמץיוסי03/01/2018
בסוף בדיקת אקו במאמץ לאחר שהגעתי לשיא המאמץ לגילי. אמרו לי שאני בפרפור פרוזדורים. הפרפור נרגע לאחר כ - 10 דקות. האם מותר לי לעשות מאמצים כמו בבדיקה? יצויין שנותחתי לפני 10 שנים לתיקון מסתם מיטרלי שהיום יש עליו דליפה חמורה.
תודה מראש על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/01/2018עליך לחזור לקרדיולוג שלך עם תוצאות בדיקת האקו כדי להעריך את הצורך בטיפול בפרפור ובמסתם המיטראלי. שאל אותו גם לגבי מאמצים. במסגרת פורום כזה לא ניתן לייעץ יותר מכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי לב לא תקיןBoris03/01/2018
הי אני בן 36 , עם כאבים בחזה בצד שמאל כבר 3 חודשים , בדיקת מיפוי לב יצאה לא תקינה
אלה הם הנתונים במנוחה :
EF (%) - 50
ESV (ml) - 72
ESV Index (ml/m2) -34.32
EDV (ml) -145
EDV Index (ml/m2) -69.12
דפנות חדר שמאל: חדר שמאל תקין בגודלו לאחר מאמץ ובמנוחה.
תפקודו ירוד במידה קלה במנוחה עקב היפוקינזיה ספטלית.
ממצאי המיפוי: אין עדות לאיסכמיה .
אין עדות לאוטם ישן.
חדר שמאל בגודל תקין, תפקודו ירוד במידה קלה עקב היפוקינזיה ספטלית
המשתפרת לאחר מאמץ.
מה זה אומר והאם ניתן לטיפול ?
בברכה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/01/2018לפי המיפוי תפקוד הלב מופחת במידה קלה. הסיבה לא ברורה, יש לפנות לקרדיולוג לשם ברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ישנם שינויים בצילומיםיגאל03/01/2018
שלום רב!
סובל מפיברוזיס ריאות (סיליקוזיס), סטורציה 79%, FEV1 29%, משתמש בחמצן. מצ"ב צילומים משנת 2015 ו-2017. האם ישנם שינוים בצילומים לגבי לב? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט04/01/2018הלב נראה מוגדל בצילום מ 2017 אך נראה שטכניקת הצילום שונה צריך לקבל פענוח רשמי מרדיולוג ולחזור לרופא המפנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Grade 2 diastolic dysfunctionאופק01/01/2018
שלום,
בן 43 , ורץ 5 ק"מ פעמיים בשבוע 😊
לא סובל מלחץ דם , מטופל בסטטינים.
ביצעתי אקו לב במאמץ, וכך רשום:
Normal LV size and global systolic function. Mild concentric LV hypertrophy. Normal global
And segmental LV systolic function (EF 60%). Grade 2 diastolic dysfunction (pseudonormal LV filling pattern) suggestive of elevated LA pressure.
Normal RV size and global systolic function.
Moderate left atrium dilatation.
Minimal aortic valve regurgitation.
Minimal mitral regurgitation.
Minimal tricuspid regurgitation
Aortic Root: normal size. Ascending aorta:29.0 mm, normal size.
האם מומלץ טיפול תרופתי ? ו-או להיות במעקב...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט02/01/2018יש עיבוי של שריר הלב, זה גורם לירידה בתפקוד דיאסטולי. הסיבה השכיחה ביותר היא לחץ דם גבוה. צריך לחזור לרופא המפנה שיערך את המצב ואם אכן יש לחץ דם גבוה יש לטפל בו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סממנים להתקף לב נשי?לילך01/01/2018
שלום, אמי שיתפה אותי שבשנה האחרונה סובלת מהתקפים שבמהלכם מרגישה תחושת כאב בלסת שיורדת למטה וכאב חד בבטן התחתונה , הכאב חולף כאשר היא שותה מים. ההתקפים הינם חלק מחייה כבר שנה ובתקופה האחרונה התדירות עולה.. האם יכול להיות שמדובר בסממנים של התקף לב נשי? או שסממנים לפני התקף לב נשי מופיעים רק כמה שבועות סמוך לאירוע? אמי עשתה אקג והתוצאות יצאו תקינות , הבדיקה לא נעשתה סמוך להתקף, האם הבדיקה חייבת להיות בסמוך להתקף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/01/2018אם הסמפטומים קשורים למאמץ יתכן שהם קשורים לבעית לב. התגובה לשתית מים לא אופיינית לבעית לב. כדי לשלול בעית לב צריך לפנות לרופא שיעריך את המצב ובמידת הצורך יפנה לבדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב תוצאות - פענוחנאור01/01/2018
שלום רב,
אני בן 28 בריא, עברתי אקו לב עקב סיפור משפחתי, רציתי לדעת במילים יותר פשוטות מה הבדיקה אומרת
להלן מה שרשום:
חדר שמאלי בגודל תקין. התכווצות גלובלית ואיזורית תקינה.
מקטע הפליטה המוערך ~ %65-60
תבנית מילוי חדר שמאל תקינה.
עובי תקין של דופנות חדר שמאלי.
עליה שמאלית בגודל תקין.
חדר ימין תקין בגודלו ובתיפקודו הגלובלי.
עליה ימנית לא מורחבת.
מסתם מיטרלי תקין עם פתיחה טובה. דליפה מיטרלית קלה.
מסתם אאורטלי תקין עם פתיחה טובה.
מבנה ותפקוד תקינים של מסתם טריקוספידלי.
לחץ ריאתי לא נתן לחשב בהעדר דליקפה טריקוספידלית
אאורטה בקוטר תקין.
וריד נבוב תחתון IVC לא מורחב, עם תמט אינספירטורי נורמלי.
ללא עדות לנוזל פריקרדיאלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/01/2018ממצאי האקו מראים לב תקין עם דליפה קלה של מסתם מיטראלי שהינה ממצא שכיח ולא משמעותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמות בעיקר חדריותגילי01/01/2018
שלום רב,
סובלת מזה כ-5 שנים מפעימות מוקדמות בעיקר חדריות. בהולטר בעבר היו 250 פעימות חדריות ליממה בממוצע .
מבדק מאמץ לפני שלוש שנים יצא תקין. אקו לב לפני כחודש תקין . לפני שנתיים אירוע של vt עם 8 פעימות מוקדמות רצופות שתועד בלופ ריקורדר, בעקבותיו הקרדיולוג המליץ על טיפול בנורמלול שהוחלף לפני כשנה בקרדילוק במינון 5 מ"ג ליום. מאז אירוע ה-vt היו מדי פעם אירועי דופק מהיר ללא עדות ל-VT (דופק עד 117).
לאחרונה עלייה בפעימות המוקדמות שאני מרגישה . אני חשה כל פעימה ופעימה מוקדמת המתרחשת כל כמה פעימות רגילות. זה מציק מאד. נשלחתי להולטר.
תוצאותיו : 2056 פעימות חדריות גם בזוגות וגם ברצפים.
האם ייתכן כי הטיפול בקרדילוק אינו יעיל ? האם כדאי לבצע בדיקות נוספות מלבד הולטר ואקו בשל העלייה בהיקף הפעימות המוקדמות?
האם יכול להיות קשר בין עלייה בפעימות המוקדמות לשינויים הורמונליים תלויי גיל? (קרובה לגיל 50).
תודה על הייעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/01/2018פעימות מוקדמות בנוכחות תפקוד לב תקין הן תופעה שפירה ולא מסוכנת. לכן אין חובה לטפל בהן. טיפול בקרדילוק עשוי להפחית את מספר הפעימות אך לא למנוע אותן לחלוטין. יכל להיות קשר בין תדירות הפעימות לשינויים הורמונלים של גיל המעבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה של אקו לבטלי01/01/2018
אקו לב יצא תקין פרט לכיתוב הבא -
הרחבה אנאוריזמטית של המחיצה הבין עלייתית -חשד ל PEO
מה זה אומר והאם יש סיבה לחשוש ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/01/2018PFO הוא חיבור עוברי בין שתי העליות. הוא נסגר לרוב לאחר הלידה. בכ 25% מהמבוגרים הוא נשאר פתוח ונדיר שהוא גורם לבעיות.
לקריאה נוספת
https://www.heartcare.org.il/גורמי-סיכון/entry/102-patent-foramen-ovale-או-pfo* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט01/01/2018PFO הוא ממצא שכיח שמצוי בכ 25% מהאוכלוסיה הבוגרת. לרוב לא גורם שום בעיה ולא מצריך טיפול.
לקריאה נוספת
https://www.heartcare.org.il/גורמי-סיכון/entry/102-patent-foramen-ovale-או-pfo
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרחבה של האאורטה העולהשי01/01/2018
שלום,
לפני כשלוש שנים אובחנה לי הרחבה של האאורטה העולה בבדיקה (פחות או יותר שגרתית). קוטר ההרחבה היה 4.2 ס"מ.
אני מקפיד על פעילות גופנית סדירה, ועל שמירה על לחץ דם תקין (בעזרת תרופות), ומרגיש ממש טוב - צעיר וחיוני (אני בן 54).
בדקתי את האאורטה כל חצי שנה, תמיד באותו מכון, ובד"כ גם אותה טכנאית, והקוטר היה יציב להפליא - שלוש שנים רצופות, כל חצי שנה, 4.2 ס"מ.
בשבוע שעבר בצעתי את הבדיקה השגרתית, ולמרבה ההפתעה, התוצאה היתה 4.1 ס"מ !!! למראה הפליאה שלי הטכנאית חזרה על הבדיקה שוב, ואמרה שכמה שהיא מתאמצת להכליל גם את הדפנות או משהו כזה, זה מקסימום 41.09 מ"מ.
מעבר לזה שאני כמובן שמח שזה לא גדל, אני תוהה - עד כמה זה שכיח/נדיר שההרחבה קטנה? חשבתי שזו דרך חד-סטרית...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט01/01/2018הבדל של 0.1 סמ הוא בטווח הטעות של הבדיקה לכן ירידה מ 4.2 ל 4.1 אינה אומרת קוטר האורטה פחת אלא שאין שינוי במצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תקיפות בדיקות דם בקומדין ורמיפרילישראל .ס.31/12/2017
לרופאים שבאתר שלום רב. לאחרונה הרופא קרדיולוג אמר לי להתחיל להשתמש ברמיפריל (טריטייס). וקומדין..... הבנתי שלשניהם צריך בדיקות דם. רציתי לדעת כל כמה זמן אני אצטרך לעשות בדיקות דם והאם זה רק בהתחלה השימוש?. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט31/12/2017קומדין מחייב בדיקת תפקודי קרישה INR כל מספר ימים בתחילת הטיפול ואחת לשבועיים לאחר שמגיעים לאיזון סביר. כלומר צריך להיות בקשר יומי עם הרופא שרשם את התרופה בד״כ רופא המשפחה.
טריטייס אינו מצריך בדיקות דם תכופות בהנחה שתפקוד הכליה תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ישראל ס01/01/2018תוד ה רבה על התשובה פרופסור דוד רוט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט31/12/2017קומדין מצרך בדיקת דם לרמת קרישה כל מספר ימים בתחילת טיפול ואחת לשבוע או מספר שבועות לאחר הגעה לאיזון. דרוש קשר יומי/ שבועי עם רופא המשפחה לשם קבלת הוראות לשינוי מינון לפי הבדיקות.
טריטייס לא מצריך בדיקות דם תכופות במידה ותפקוד הכליה תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)



