מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תחושה של פעימות מוקדמות בגרוןענבל...06/11/2017
בת 29,לא מעשנת, לא נוטלת כדורים. סובלת מחרדות קשות.
חשתי היום פעימות מוקדמות בגרון, מה שממש הלחיץ אותי מכיוון שהייתי רגילה להרגיש אותן בחזה. עברתי מספר פעמים אקג, והולטר, והכל כביכול תקין. אני רוצה לבקש כמובן גם אקו, השאלה שלי היא האם זה בסדר להמתין עד לאקו במצב כזה? כי זה מכניס אולי ללחץ אדיר שלא תורם למצב.
תודה על המענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט07/11/2017פעימות מוקדמות יכולות לגרום לתחושה בחזה וגם בגרון. פעימות מוקדמות אינן תופעה מסוכנת. אם בזמן ההולטר היו סמפטומים וההולטר לא הראה הפרעת קצב אין סיבה לדאגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר על התשובה...
מישהי2907/11/2017לא חושבת שהיו פעימות בזמן ההולטר,הן מופיעות רק שאני בלחץ או חרדה קשה, לכן אני שואלת אם זה בסדר לחכות לאקו לב כדי לוודא שהכל בסדר או שיכול להיגרם נזק ללב בגלל הפעימות והחרדה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט07/11/2017ממילא את צריכה לפנות לרופא כדא לקבל הפניה לאקו - באותו ביקור הרופא יחליט אם יש דחיפות לבצע את הבדיקה או לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקו לב משמעויותאבי06/11/2017
שלום.
פניתי לרופא עקב תחושה של פעימות מוקדמות והתעייפות מהירה בביצוע פעילות.
הופניתי לקרדיולוג שעשה אקג ואקו לב ואמר שהכל תקין.
"חדר שמאל בגודל ותפקוד תקינים .חדר ימין בגודל ותפקוד תקינים.
הודגם דלף מיטרלי פיזיולוגי .
הודגם דלף טריקוספידלי עם לחץ ריאתי 21 ממכ +rap.
מסתם אאורטלי תקין.
עליות הלב תקינות."
לפני כשנה גם עשיתי והיה רשום אי ספיקה מיטרלי מזערית.
מה המשמעויות?
תודה לחוץ מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט07/11/2017כפי שאמר לך הקדיולוג האקו מראה לב תקין. אי ספיקה מזערית של מסתם מיטראלי היא חסרת משמעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתן סטטינים או מבחן מאמץ?עמית05/11/2017
שלום,
אני בן 34, רקע משפחתי של כולסטרול גבוה, צנתור ושבץ.
bmi 24.19
לחץ דם 125/82 במנוחה, אבל אחרי הליכה/ פעילות קלה מגיע ל150/90.
LDL 170.
אוכל בריא+ פעילות גופנית.
האם יש צורך במתן סטטינים? מבחן מאמץ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/11/2017ה LDL גבוה מאד ויש להפחיתו. בשלב ראשון יש לנסות שינוי תזונה לשם כך יש לפנות לדיאטנית לקבל המלצות תזונתיות ולבצע אותן. במידה ולאחר 3 חודשים אין שינוי משמעותי ב LDL - כלומר לא יורד אל מתחת 115 יש להתחיל סטטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
עמית06/11/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהLDL מתחת ל 115
סטודנט07/11/2017שלום לפרופ" דוד, אתה יכול להסביר למה יש צורך בהורדה כה דרסטית? אני יודע שאם אין מחלות ברקע, אז עד 160 נחשב לתקין, ובכל מקרה עד 130. למה יש צורך להגיע ל 115?
(אני לא עמית, אלא סתם רוצה לדעת, מהם השיקולים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט08/11/2017לפי ההנחיות של האיגוד הקרדיולוגי האירופי ה LDL של אנשים בסיכון נמוך או בינוני למחלה כלילית צריך להיות מתחת ל 115. כמו כן ה LDL של אנשים בסיכון גבוהה למחלה כלילית צריך להיות פחות מ 100 ושל אלה שבסיכון גבוה מאד פחות מ 70
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנחיות לגבי הכולסטרול ה"רע"
סטודנט08/11/2017לפי מה שקראתי באתרים בינלאומיים וישראלים, במקרה של סיכון נמוך יש דרישה ל ldl עד 160, בינוני - 130, ואם יש סכרת או מחלת לב - נמוך מ 100 או 70. לפי דעתי, כדי להגיע ל ldl 115, רב האנשים ייזדקקו לדיאטה די נוקשה, מה שיפגע באיכות החיים. האם מדובר בגיל מסוים, או שכך אמור להיות מגיל 20?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לשאלתי על תשובתו של פרופ' רוטזהבית05/11/2017
בהמשך לשאלתי על האוושה, למען הסר ספק.
עלי לציין שמחלת החום זוהתה בהחלט כדלקת גרון, עם טיפול אנטיביוטי לכך.
כמו כן, מעבר לאקו, הרופא לא דרש לבדוק שום דבר. רק אקו.
האם האקו עדיין דחוף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט06/11/2017במידה ואכן מדובר בדלקת גרון בלבד האקו לא דחוף, אבל כפי שכתבתי בתשובתי הקודמת כדאי לודא זאת עם הרופא המפנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוושה בלב, זה מדאיג?עדינה05/11/2017
לפרופ' דוד רוט וד"ר רוברט הפנר,
שלום רב. אני בת 55 , היום הייתי אצל הרופא עקב חום , וכאב גרון. הרופא אמר לי לקחת אנטיביוטיקה, שבעה ימים, ואז הוא שמע את הלב ואמר שיש אוושה, ושאני אעשה אקו לב. מאוד נבהלתי. אני רוצה לציין, שלפני כמה שבועות הייתי אצלו בקשר לדלקת שתן, והוא בדק את הלב ולא אמר כלום ב"ה. הלחץ דם שלי תקין.
אני גם רוצה לציין שכל החיים אני הולכת די כפוף ובשבת עזרתי למישהי חולה, והתאמצתי גם כאשר היה לי חום.
בקיצור, מאוד נבהלתי, האם יש מקום לדאגה?
תודה זהבית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט05/11/2017במידה ומעולם לא שמעו אוושה בלב ובפעם הראשונה ששומעים אותה זה בזמן מחלת חום יש אפשרות שמדובר בדלקת על מסתם בלב= אנדוקרדיטיס
בחשד לאנדוקרדיטיס פרט לאקו דחוף יש לבדוק גם תרביות דם ומדדי דלקת כמו CRP או שקיעת דם.
אם הרופא שלך לא הפנה אותך לאקו בדחיפות סימן שאינו סבור שזו האבחנה. אך למען הסר ספק כדאי ליצור איתו קשר ולברר זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוושה
ד``ר רוברט הפנר05/11/2017לא כל אוושה מדאיגה. יש אוושות ״תקינות״. הרוב בגילך.
תעשי אקו לב, זה מה שיקבע אם יש בעיה או לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת חולשה בשבועות האחרוניםגלעד05/11/2017
שלום
אני בן 48. ידוע על קרוהן.
בתקופה לא טובה עם ירידת משקל משמעותית ונמצא בתת משקל.
מקפיד ללכת כל בוקר ברגל כרבע שעה בשביל לשמור על כושר סביר.
יש תחושת חולשה בשבועות האחרונים.
בדיקות דם לפני חודש תקינות. אין אנמיה.
אקו לב לפני חצי שנה תקין. בוצע בגלל ירידת המשקל רופאת המשפחה רצתה להיות שקטה שהלב לא התכווץ. מאז ירדתי עוד 3 קילו והתזונה לקויה.
אק"ג לפני חודשיים תקין. QT בנורמה.
רציתי לשאול -
באמצע ההליכה אני נוהג לעמוד רגע ולבדוק את הדופק ליד כף היד. קצב הלב דומה למה שהיה לפני כמה חודשים באותה עוצמת הליכה כ 100-110 פעימות בדקה.
אבל, בשבוע האחרון חל שינוי - הדופק חלש מאוד וקשה לי לחוש אותו עם האצבע למרות שמניח את האצבע באותו מקום.
האם יש לזה משמעות? האם זה אומר שחלילה הלב פועל פחות חזק ויש סיכון?
נדרש בירור בשל כך?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לב
ד``ר רוברט הפנר05/11/2017תמדוד לחץ דם בבית במנוחה.
יכול להיות שעם הירידה במשקל יש גם ירידה בלחץ הדם ולכן אתה מתקשה לחוש את הדופק.
זה לא מעיד על בעית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר נשימה והסטורייה משפחתיתאורית03/11/2017
שלום,
אני בת 41,מזה כשבועיים סובחת מקוצר נשימה וקושי בנשימה עמוקה.בזנן מאמץ הקושי גובר.
עשיתי צילום ראות,נראה תקין,למעט סתימה בסינוס קוסטופומי בימין,רופא ראות אמר שזה לא משמעותי.
הנשימה נשמעת תקינה
רופאת משפחה אמרה שליץ דם תקין ודופק 80
א.ק.ג יצא תקין.
יש, לי הסטוריה משפחתית,אבא עם התקפי לב ועורקים סתומים ואמא עברה התקף לב.
נשלחתי לעשות אקו לב.
האם יש סיכוי לקשר ללב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוצר נשימה
ד``ר רוברט הפנר03/11/2017מציע שתעשי תפקודי ראות
לפי התאור שלך הבעיה במקום ראשון ריאתית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CK-MB% גבוה לאחר כחצי שנה של פריקרדיטיסאט01/11/2017
בני הינו חייל לפני כחצי שנה הוא עבר אירוע שני של פריקרדיטיס ומאז הוא במעקב לאחרונה הוא עשה בדיקות דם ותותאת CK-MB% יצא גבוה טווח הנורמה הוא בין 0.00-6.00 לבני יצאה תוצאה של 10.8.
CPK-MB ׂIU/L- הטווח הוא 0.00-25 תוצאות הבדיקה היא 19.8
אודה לך אם תסביר לי את המשמעות של תוצאה זו ואיך ממשיכים מכאן. מאחר ומדובר ברופאים צבאיים הגישה אליהם קשה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CK
ד``ר רוברט הפנר01/11/2017אין משמעות למספרים הנ״ל במידה והבדיקה בוצעה לא בזמן התלקחות. אינך צריך להתיחס ל MB אלא לסך ה CK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
אט05/11/2017ד"ר תודה על תגובתך המהירה. אך העובדה שערכי ה- MB גבוהים
במקום 00-6 יש 10.8 לא מראה על נזק שכבר נגרם לשריר הלב? ובמידה וכן איך ניתן לטפל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCK
ד``ר רוברט הפנר06/11/2017על תתיחס ל MB במידה וסך ה CK בגבולות הנורמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטנטים וביקת אמ אר אימיכל31/10/2017
שלום רב,
אני בת 55 עם 4 סטנטים ב 3 עורקים.
יש לי שדיים עם DENSITY
אני מעוניינת לעבור בדיקת MRI במקום ממוגרפיה, שכן לא רואים כלום בממוגרפיה והאולטרסאונד מראה ממצא שנראה לטכנאית אחת חשוד ולטכנאית שנייה (בכירה) כציסטה בלבד.
להבנתי הבדיקה המומלצת במקרה כזה הינה MRI.
שאלתי: האם אני יכולה לבצע בדיקה זו עם סטנטים (האם המגנט עלול "למשוך" אותם ולהזיק?
תודה מראש על תשובתך, מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI
ד``ר רוברט הפנר01/11/2017אין בעיה לעבור בדיקת MRI עם סטנטים בעורקי הלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת ck גבוהה - בדיקות דםמיכל30/10/2017
שלום רב,
בת 42 נשואה + 3 סובלת מאסטמה, פיברומילאגיה- שוונומה (לאחר הקרנות בראש) ובעיות אורתופדיות.
לאחרונה אני סובלת מעייפות ותשישות מוגברת.
עשיתי בדיקות דם מקיפות הורמון CK יצא 159 כשהטווח הוא עד 145. בפעמים קודמות לפני מספר שנים הוא יצא תקין.
שאר הבדיקות יצאו תקינות.
עשיתי אקג - בדומה לתוצאה מלפני כמה חודשים יצא normal sinud rhythm
DIFFUSE NON SPECIFIC REPOLARIZATION ABNORMALITY
אז עשו לי אקו לב והכל יצא תקין. הבדיקה הזו לא יצאה שונה באופן מהותי מה בדיקה ההיא.
מה משמעות העליה בהורמון CK? לאיזה רופא עלי לפנות? עד כמה זה בעייתי? האם זה ברמה שמרמזת חס וחלילה על נזק ללב? אציין שאמרו לי שבדיקת האקג יצאה כך משום שהחזה שלי טכנית מרחיק את האלקטרודות מהלב. (סליחה אבל זה נראה לי חשוב).
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט30/10/2017CK הוא לא הורמון אלא אנזים המצוי בשרירים. ערך של 159 הוא מעט מעל לנורמה לכן רצוי לחזור על הבדיקה. אם גם בדיקה חוזרת תהיה מעל לנורמה כדאי לפנות לרופא ראומטולוג לברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות של אקו לבממי26/10/2017
שלום אני בת 31 עוד מעט
בצעתי לפני מס ימים אקו לב
להלן התוצות
מסתם מיטרלי עלים מעובים י ספיקה מינימלית
טריקוספידלי אי ספיקה מינימלית
מסתם אאורטטלי עלים מעובים
מסתם פולמונרי אי ספיקה מינימלית
normal left ventricular size and systolic function
normal right ventricular size and systolic function
monimal tricuspid regurgitation tig=22mmhg
אשמח לתשובה בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדיקה תקינה
ד``ר רוברט הפנר27/10/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהיר עם טיפול בקרדילוקיוני25/10/2017
ביצעתי הולטר והיה לי ממוצע דופק 100 הקרדיולוג נתן לי קרדילוק
2.5 מ"ג כחודש לאחר שאני נוטל את הקרדילוק עדיין במדידות לחץ דם יש לי דופק של מעל 100.
התור לרופא לעוד חודש וחצי, מה הסיבה שקרדילוק לא עוזר? האם יש טיפול אחר שאצטרך לקחת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט26/10/2017כדי לדעת אם הקרדילוק עוזר יש לחזור על הולטר תוך נטילת קרדילוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא pfo באקו לבמשה25/10/2017
שלום רב. אני בן 62 במעקב קרדיולוגיה מזה שנים בשל היפרטרופיה גבולית במחיצה הבין חדרית. בבדיקת האקו האחרונה אובחן pfo עם דלף מימין לשמאל. ממצא זה לא אובחן לאורך כל השנים שעשיתי אקו. ממה שהבנתי מדובר במום מולד. האם יש אפשרות להווצרות pfo מסיבה אחרת? האם יתכן שמדובר בטעות? הומלץ לי טיפול באספירין 75מג ולחזור על האקו בעוד חצי שנה. אני נוטל גם קרדיולוק 1.25פעמיים ביום.
תודה, משה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט25/10/2017PFO חיוני לעוברים ואמור להסגר לאחר הלידה. אולם הוא נשאר פתוח בכ 25% מהמקרים. כך שזה ממצא לא נדיר
ראה גם
:
https://www.heartcare.org.il/גורמי-סיכון/entry/102-patent-foramen-ovale-או-pfo* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט25/10/2017PFO חיוני לעובר ואמור להסגר לאחר הלידה. אבל לעיתים לא נסגר. מדובר בממצא שכיח המצוי ב % 25 מהמבוגרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממצא pfo באקו לב.
משה26/10/2017תודה על התשובה
אני מבין שזה ממצא שכיח ומדובר במום מולד , אבל האם יתכן שממצא זה מופיע לאחר שנים של בדיקות אקו שבהן לא אובחן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט26/10/2017לעיתים לא מבחינים ב PFO בבדיקת אקו הדבר תלוי באיכות הבדיקה וגם במפענח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוג דם RH שליליסיגל25/10/2017
שלום פרופ',
רציתי לדעת אם למישהו יש סוג דם RH שלילי או לחילופין סוג דם נדיר יחסית, האם זה מקטין את הסיכוי לקבת איברים להשתלה ?
למשל השתלת לב ?
או שאין קשר בין סוג דם להשתלת איבירים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט25/10/2017התאמת סוג דם חשובה בהשתלת אברים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוג דם- המשך
סיגל25/10/2017האם יש צורך גם בהתאמת ה- RH של הדם (שלילי או חיובי) או רק התאמת סוג הדם עצמו (A, B, O וכו') ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט26/10/2017התאמת RH אינה קריטית כי אנטיגן זה מופיע רק על כדוריות דם ולא על תאים של אברי הגוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
סיגל26/10/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב פתאומי בעצם החזהאני24/10/2017
שלום בת 49 בריאה בדרך כלל. היום חשתי לפתע כאב באזור עצם החזה, בדיוק בעיגול, עם הפסקות לאורך היום. בשאיפות
ונשיפות אין כאב. כשזה קרה ונגעתי בעצם החזה (בעיגול שמעל הקיבה) הרגשתי מעט כאב בעצם. גם חלק מתנועות שעשיתי למשל כשהפניתי את הגוף לצד חשתי בכאב קל באזור עצם החזה.
ממה זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
ד``ר רוברט הפנר25/10/2017אם הכאב מופיע עם שינויי תנוחה והמקום רגיש למגע מקומי אז הכאב אינו קרדיאלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



