מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קרישיות יתרנורית27/08/2014
שלום,
מחר יש לי תור לבדיקות קרישיות יתר.
היום בבוקר עברתי עקירה כירורגית ובנוסף לכך אני בימים ראשונים של מחזור, האם תהיה לכך השפעה על הבדיקות?
האם כדאי לדחות למועד מאוחר יותר?
המון המון תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי27/08/2014לבדיקות גנטיות אין השפעה. לבדיקות אחרות יכול להיות שינויים קלים ורצוי לדחות לשבוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- itpti26/08/2014
שלום. אני מאובחנת כבעלת itp. רמת הטסיות שלי נעה בין 50-80. נמצאת במעקב.
ברצוני לבצע הליך להסרת שיער באמצעות טכנולוגיה המשתמשת באינפרא אדום ותדרי רדיו. בעבר כשרציתי לעשות טיפול לייזר אמרו לי שאין באפשרותי בשל הitp. האם טכנולוגיה זו גם בעייתית עבורי?
רוב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - ספירת דם תינוקת בת שנהנינה24/08/2014
שלום רב,
ביתי בת השנה עשתה ספירת דם פעמיים בעקבות תוצאות חריגות של נויטרופילים ולימפוציטים. בבדיקה הראשונה היו התוצאות הבאות: (אוסיף שאימי, כלומר סבתא של התינוקת סובלת מנויטרופניה קלה)
76.5 fL MCV
11.4 % NEUT%
74.7 % LYM%
9.4 % MONO%
3.6 % EOS %
0.9 % BASO %
1.1 K/ul NEUT.abs
7.1 K/ul LYMP.abs
בבדיקה השניה לאחר כחודש היו התוצאות הבאות:
fL 86.2 MCV
% 17.6 NEUT%
% 71.6 LYM%
% 3.5 MONO%
% 3.7 EOS %% 0.7 BASO %
K/ul 1.3 NEUT.abs
K/ul 5.3 LYMP.abs
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתשובה
נינה27/08/2014אפשר לדעת בבקשה אם הערכים תקינים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהספירת דם תינוקת בת שנה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ28/08/2014השאלה למה עשו את הבדיקה?
האם בעקבות זיהום?
על כל פנים עם הנתונים האלה לא ניתן לתת תשובה במסגרת הפורום
אם יש בעיה רצוי לפנות להמטולוג ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש ובליטהמאיה24/08/2014
היי,
אני בת 29 בריאה באופן כללי
לפני כמה שנים גילו לי גוש שפיר קטן בשד ימין ומאז כל חצי שנה עוקבת ע"י אולטראסאונד וברוך השם הגוש נשאר כך ללא שינוי.
כמו כן, לפני שנה וחצי התחילו לי כאבים מתחת לבית השחי, מעין בליטה כואבת שעברה משחי ימין לשמאל במשך חודשיים עד שהרופא הכירורג רשם לי תרופה שגרמה לבלוטות להיעלם. הרופא אמר שאין סיבה לדאגה, כיוון שאצלי זה משהו ויראלי שבא והולך.
מאז כל כמה חודשים, הבליטה בבית השחי באה והולכת ללא הפסקה.
האם יש קשר בין הגוש השפיר בשד לבליטות הכואבות בבית השחי?
האם גוש שפיר בשד יכול להגיע למצב סרטני?
האם יש סיבה לדאגה מהבלוטות בבית השחי?
(לא יודעת אם קשור אך אציין בכל זאת, יש לי שחלות פוליציסטיות והתחלתי לפני 8 חודשים טיפולי פוריות ע"י זריקות הורמונים)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש ובליטה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ24/08/2014על פניו נראה שאין קשר
אך זו לא שאלה שניתן לענות עליה בלי לראות לשמוע ולבדוק!!
מה שלא ניתן במסגרת הפורום הנוכחי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלסמיהאלי20/08/2014
שלום,
אני יוצא כעת עם מישהי שמאובחנת כסובלת מטלסמיה מינור, הופנתי לבדיקות לשם בירור האם גם אני נשא של הגן.
בבדיקות התגלה ממצא קל שעורר סימן שאלה, מס' רופאי משפחה ראו את הבדיקות שביצעתי וטענו שאין כל בעיה בוודאות ועל כן אין צורך לפנות לייעוץ גנטי, מנגד הייתה גם דעה רפואית שכדאי לעבור ייעוץ גנטי.
אשמח לחוות דעתך בעניין, אלו הם תוצאות הבדיקות:
HGB 16.9
MCV 87.3
MCH 29.9
RBC 5.66
Hemoglobin A 96.7( נמוך מהנורמה שעומדת על 96.8 ולכן עורר סימן שאלה)
Hemoglobin A2 2.9
Hemoglobin F 0.4
שאר הנתונים של ספירת הדם הינם בגדר הנורמה, אשמח לקבל את חוות דעתך בעניין מה כדאי לעשות.(האם יש צורך לפנות לייעוץ/ לבצע בדיקות דם נוספות בכדי לשלול אפשרות לתלסמיה?)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלסמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/08/2014בדיקות אלא לא מתאימות לטלסמינ מינור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטלסמיה מינור
אלי25/08/2014שלום,
לא הבנתי את תשובתך, האם התכוונת כי מהבדיקות שהצגתי עולה כי אני לא נשא של טלסמיה מיינור, או שהתכוונת כי בדיקות אלו לא מתאימות לגילוי נשאות של טלסמיה( במידה וזו כוונתך אשמח לדעת אלו בדיקות עלי לעבור בכדי לוודא שאיני נשא של טלסמיה)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליציטמיה ורה מטופלת בהידריאהפרופ` אלן ברבי20/08/2014
שלום רב,
אימי בת 68 חולה מה מספר שנים בפוליציטמיה ורה, מטופלת בהידריאה. סה"כ מאוזנת.
אימי מטפלת בבנותיי שאמואות שבוע הבא לעבור חיסון פוליו (החיסון החדש - פוליו חי).
בטיפת חלב שאלו אם יש מישהו בבית שחולה במחלה כרונית והמערכת החיסונית שלו חלשה (כגון סרטן) כי אז לא יוכל להיות בקרבת הבנות לןמשך 6 שבועות.
שאלתי:
האם יש מניעה לבצע החיסון ושאימי תמשיך לטפל בבנותיי?
רוצה לציין כי אימי חולה גם ביתר לחץ דם ובפרפור פרוזדורים (מטופלת בקומדין).
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליציטמיה ורה - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/08/2014לא, אין מניעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהי לוקמיה cmmlאורי20/08/2014
שלום פרופ
לאמי אובחן כי היא סובלת ממחלת הלוקמיה מסוג cmml
הבנתי שהמחלה מאוד נדירה ולצערי אין ברשת כל מידע אודות מחלה זו.
אשמח לדעת פרטים אודותיה
מה היא המחלה הזו?
וכן לדוג': מה אחוז החולים בארץ
מה אחוז תמותה?
איזה סוג טיפול הם מקבלים?
האם הטיפול בה בסל תרופות?
כמה שנים חיים עם מחלה זו?
תודה רבה על זמנך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהי לוקמיה cmml - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/08/2014זה לוקימיה כרונית מלווה בעליה במספר המונוציטים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות קרישה לאחר לידה שקטהשרון20/08/2014
שלום אני ארבעה חודשים אחרי לידה שקטה בשבוע 29. בפתולוגיה מצאו קריש דם בשליה ובבדיקות הקרישיות התגלה:
Ptt fsl 26.2
וכתוב שם מושפע מטיפול נוגדי קרישה- ואיני לוקחת כאלה כלל
וכן
Lac screen rvvt 35
Lac confirm rvvt 30
אשמח לדעת מה פשר התוצאות הנמוכות (בשני המדדים הראשונים)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות קרישה לאחר לידה שקטה - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/08/2014שינויים ללא משמעות קלינית.
להראות את כל התוצאות לרופא שביקש אותן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה דחופהסיגי18/08/2014
שלום אני בת 34בריאה כרגע אני בהריון שבוע 34 היום עשיתי ספירת דם ויצא בדיקת plt יצא115 בבדיקות לפני הכול היה תקיןהיב170 180 מה אני צריכה לעשות ?????מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה דחופה - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/08/2014יתכן ירידה קלה בתסיות בהריון
לחזור על ה ס.ד ולפנות לרופא נשים שיחליט אם צריך יעוץ המטולות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקוד טסיותנויה17/08/2014
בריאה, בת 28, אין רקע של מחלות כלשהן.
שמתי לב בתקופה האחרונה שאני נפצעת בקלות, מכה קטנה יכולה לגרום להמטומה קטנה. בעיקר ברגליים. אין בעיה של דימומים שלוקחים זמו ארוך עד שמפסיקים.
בבדיקות דם מספר הטסיות תקין.
האם המצב מצריך בירור מעמיק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקוד טסיות - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/08/2014צריך להשלים הבידור בבדיקת PT PTT ולפנות לרופא המשםחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפומהאני17/08/2014
שלום
אמי בת 61, עברה ביופסיה משני בתי השחי והתוצאות שקיבלנו הן:
Low grade B cell lymphoma with features of small lymphocytic lymphoma/CLL
אני ממש דואגת ורוצה לדעת האם ניתן להירפא מהלימפומה הזו?
האם זו לימפומה או לוקמיה?
עד כמה המצב לא טוב על פי התוצאות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפומה - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/08/2014צריך לפנות להמטולוג אזורי לקבלת פרטים בהתאם לתוצאות הבדיקות :ס.ד, CT , מח עצם...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- beta 2 glycoprotein 1מיכל17/08/2014
שלום,
אשמח לדעת מה משמעות התוצאות הבאות:
beta 2 glycoprotein 1 igG = 2.1
beta 2 glycoprotein 1 igM =5.3
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר beta 2 glycoprotein 1 - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/08/2014צריך להשוות לערכים נורמלים של המעבדה וכמובן לפנות לרופא שביקש הבדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערכים נורמליים
מיכל24/08/2014הערכים הנורמליים המצויינים הם 0-5- שלילי
5-8- גבולי.
כאמור, אחד מהם יצא גבולי ורציתי לדעת מה המשמעות.
רופא המשפחה לא ידע האם להפנות אותי להמטולוג או שלא מדובר בקרישיות יתר.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם תוכלו לעזור לי?
מיכל31/08/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קריש דם וremotiv 500שי16/08/2014
שלום רב, אני בת 26 ולפני כ10 שנים חוויתי אירוע של קריש דם.. רציתי לברר האם התרופה remotiv מעוררת קרישה או שלמרות הקריש דם אפשר ליטול את התרופה.. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קריש דם וremotiv 500 - תגובה
פרופ` אלן ברבי16/08/2014אם את לא נוטלת נוגדי קרישה אני לא רואה התגדות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לשאלהאנה15/08/2014
אני רוצה גם לציין שבבדיקות דם שעשיתי לא מזמן נאמר לי שהכל תקין
אבל ביחד עם כאבי הראש הלימפות שיוצאות וחוזרות ושיטפי הדם הקטנים שעוברים בכל יד וחוזרים אני מרגישה שמשהו לא בסדר ...אך הרופאים סבורים שיש לי חרדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לשאלה - תגובה
פרופ` אלן ברבי16/08/2014טוב שהבדיקות בסדר !
בקשר לבלוטות אין בעיה הביאוםסיה שלילית
בקשר לכתמים בעור רצוי להראות אותם להמטולות ולרופא עור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהאנה15/08/2014
שלום קוראים לי אנה בת 23 בעבר הייתה לי התנפחות של בלוטות הלימפה אחריי ביופסיה אמרו לי שהכל תקין שזה נגרם בגלל בעיות בעור שהשפיעו ..
עברה שנה מאז ובלוטות הלימפה מידיי פעם מופיעות שוב נוספו לי סחרחורות
ושיטפי דם קטנים עוברים וחוזרים באזור הורידים בידיים [איפה שעושים בדיקות דם]
אני אמורה לעשות MRI מח
רק בימים האחרונים שמתי לב לשטפי הדם[ ולא קיבלתי שום מכה]
רציתי לדעת ממה יכולים להיגרם שיטפי הדם בידיים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה - תגובה
פרופ` אלן ברבי16/08/2014......
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



