מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מחסור בb 12גלי913/08/2014
שלום אני בת 40, צמחונית 30 שנה.צליאקית. אוכלת ביצים ומוצרי חלב. סובלת ממחסור קבוע בb 12 בבדיקה האחרונה. היה160, ויש לי גם אנמיה. והתחילו לי תופעות קשות של עייפות ושל פגיעה בזיכרון לטווח קצר. שוכחת הדרך הביתה מהעבודה, הקוד של הרכב ועוד. שנים נטלתי כדורי מתחת ללשון ואין ספיגה. גם זריקות לא החזיקו הרבה זמן. הרופא אמר שאין מה לעשות וברגישותו הוסיף שאפשר כם להשתתק מזה. האם באמת אין מה לעשות? יש לי שלושה ילדים קטנים ונורא הלחיצה אותי תשובתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחסור בb 12 - תגובה
פרופ` אלן ברבי13/08/2014אין מה לעשות יותר. אם רמת המוגלובין תקינה זה בסדר. תקחי גם כדור ברזל וח' פולית אחד לפני האוכל עם כוס מיץ ותמשיכי את ה וויט ב12 מתחת ללשון. לאכול פירות יבשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קומדין וקוהוש שחוריעל13/08/2014
שלום רב
אני בת 47
לפני שנה וחצי עברתי שבץ, סבלתי מדימום וקריש דם
כיום אני מטופלת בקומדין
מאז הארוע אני סובלת מתסמיני גיל המעבר
האם מותר לי לקחת צמחי מרפא להקלה על התסמינים?
קוהוש שחור אנג'ליקה, שיח אברהם, דיוסקוריאה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קומדין וקוהוש שחור - תגובה
פרופ` אלן ברבי13/08/2014לא יודע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- COOMBS DIRECT IGGמישהי12/08/2014
שלום
בבדיקות דם חוזרות יצא לי תוצאה COOMBS DIRECT+ CD IGG חיובי לשניהם.
הבדיקה נערכה בעקבות המצאות נוגדנים בבדיקת אליסה ל- ANTI DNA DS ברמה של 30 (טווח 0-6) ו- 22 בבדיקה חוזרת.( לפי שיטת קריטידיה- יצא שלילי). הבדיקות נערכו כדי לבדוק מקרה של לופוס. כל שאר הבדיקות יצאו תקינות למעט ANTI THYORID PREOXID שיצא 45 (טווח 0-30). אין כל כאבי פרקים או פריחות או תופעות אחרות.
ברקע- הפלה אחת - עובר ללא דופק שבוע 9.
אני מנסה להבין מה זה אומר שהקומבס דירקט יצא חיובי וגם ה- CD-IGG. האם זה יכול להפריע להיכנס להריון? ובכלל מה המשמעות של זה ללופוס?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר COOMBS DIRECT IGG - תגובה
פרופ` אלן ברבי13/08/2014הבדיקת קומבס חיובית במסגרת מחלה אותו- אימונית שאת סובלת בה קרוב לודאי.
לבדוק שאין עדות להמוליזה ואנמיה. לסדר הפנייה אצל ראומטולוג-אימונולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה ו-9 חודשים עם חשד לטלסמיהיונתן11/08/2014
שלום רב,
שתי בת השנה ו-9 עברה בדיקת דם לצורך שלילת טלסמיה ואנו מעוניינים בחוות דעת נוספת. תוצאות בולטות מהבדיקה הינם:
Hemoglobin F - 3.2
Hemoglobin A2 - 2.7
MCV-Mean Cell Volume 80
MCH-Mean cell hemoglobin - 25.7
RDW-15.2
Hemoglobin-10
שאר התוצאות בקובץ המצורף.
תודה מראש,
יונתן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה ו-9 חודשים עם חשד לטלסמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי13/08/2014תשובה זו לא מתאימה לטלסמיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצע בגבמורן11/08/2014
שלום רציתי לדעת מה זה אומר שרשום "אינו חודר את הרקמה התת עורית , ושולייםמחופשיים מהסננות" אלה מונחים לא טובים? לגבי פצע שהיה בגב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע בגב - תגובה
פרופ` אלן ברבי13/08/2014לא יודע .להראות התשובה לכירורג פלסטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PLTליה11/08/2014
שלום,
בבדיקת דם האחרונה יצאה תוצאה של 172000 בטיסות הדם.
אבל בבדיקות הדם מלפני התוצאות היו הרבה יותר גבוהות באזור ה200000+
האם זה מעיד על בעיה, השאלה נובעת מאב שנפטר עקב mds והכל התחיל אצלו מטסיות דם שהיו מאד נמוכות.
כמו כן היה לפני חודש וחצי התפרצות של התקף קרוהן ומאז טיפול בסטרואידים ב40 מ״ג עד לירידה של 5 מ״ג.
בתחילת יולי הטסיות היו באזור ה200000 ועכשיו בבדיקה בסוף יולי היה 172000
בבקשה עזרה אני ממש מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PLT - תגובה
פרופ` אלן ברבי13/08/2014מספםר התרומבוציטים תקין !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאים אטיפייםא.08/08/2014
שלום
שיש תאים אטיפיים כיצד ניתן לדעת האם מקורם סרטני או מקורם זיהומי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאים אטיפיים - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ08/08/2014לא ניתן לענות על השאלה
אני מציע לברר אצל מי שנתן את התשובה הזאת
באיזה תאים מדובר?
למה הכונה באופיים וכו״* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריגה בתוצאות בדיקת דםלינדה06/08/2014
אם תוצאות של בדיקת דם
Lymphocytes % = 50.6
Neutrophils %=36.3
האם התוצאות אלו צריכה להדאיג אותי
הילד שלי הוא בן 14 (יש לו את כל התופעות של התבגרות)
בבקשה לענות לי דחוף .. אני לא רגועה.
מתנצלת- שלחתי כבר את המייל זה כבר לפי כתובת אחרת
אבל כרגע אני בעבודה - אולי אקבל תשובה עכשיו לפני שאצא הביתה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חריגה בתוצאות בדיקת דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי06/08/2014מדובר בשינויים באחוזים. צריך לחשב המספר אבסולוטי. בכל מקרה לחזור על הבדיקה ולפנות לרופא ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדקת דם של הילד שלילינדה06/08/2014
בתוצאות בדיקת דם של הילד שלי מופיעות ערכים הבאים:
Lymphocytes % = 50.6
Neutrophils %=36.3
האם התוצאות אלו צריכה להדאיג אותי
הילד שלי הוא בן 14 (יש לו את כל התופעות של התבגרות)
בבקשה לענות לי דחוף .. אני לא רגועה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדקת דם של הילד שלי - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/08/2014כנ"ל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טחול מוגדל והריוןמיכל01/08/2014
שלום ,אני בת 40 ורוצה להיכנס להריון,בבדיקה שגרתית לחלוטין התגלה לי טחול מוגדל 15.8 עברתי בירור אצל רופאה המטולוגית והבדיקות דם שלי תקינות ולא מצאו סיבה מדוע הטחול מוגדל.לאמא שלי יש גם טחול מוגדל .האם יכול להיות שזה גנטי ובגלל של אמא שלי יש אז גם לי יש??האם יכול להיות שזה מולד אצלי ??עברתי שתי לידות תקינות ורגילות לחלוטין,האם יש לי איזה סיכון להיכנס להריון או בלידה בגלל הטחול המוגדל?בע״ה בלידה הבאה אני צריכה לעבור ניתוח קיסרי האם זה בסדר לעבור ניתוח קיסרי עם טחול מוגדל??אני מאוד מאוד רוצה להיכנס להריון אך מפחדת מאוד בגלל הטחול המוגדל.האם הטחול המוגדל יכול להתפוצץ בזמן הריון או לידה???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחול מוגדל והריון - תגובה
פרופ` אלן ברבי07/08/2014צריך להשלים את הבירור של טחול מוגדל בבדיקת מח עצם . אצל אשכנזים יש לשלול מחלת גושה.
אני לא רואה התנגדות להריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות מעבדה חריגותהילה31/07/2014
שלום, עשיתי בדיקות דם שבוע שעבר
התוצאות מראות:
Lymphocytes # - 1.12
Lymphocytes % - 12.6
Neutrophils # - 7.24
Neutrophils % - 81.2
* יש חריגה כלפי מטה בערכים % Neutrophils ו- Lymphocytes %
רציתי לדעם האם יש לי סיבה להיות מודאגת מכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות מעבדה חריגות - תגובה
פרופ` אלן ברבי31/07/2014אין משמעות קלינית לממצא זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך להודעה הקודמת על בדיקות הדם
הילה31/07/2014השאלה שלי היא האם רמה גבוהה של נויטרופילים שלרוב מצביעה לרוב על זיהום ממקור חיידקי. אני יודעת שרמת הלימפוציטים נמוכה בגלל הרמה הגבוהה של הנויטרופילים.
האם זה ברמה ממש חריגה או מינורית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברצוני להתייעץ על תוצאות קרישיות יתרפרופ` אלן ברבי30/07/2014
שלום רב,
ברצוני להתייעץ על תוצאות בדיקת קרישיות, אני לאחר 3 הפלות, נשלחתי לבצע בדיקות קרישיות ואלו התוצאות:
Cardiolipin IgM Ab
11.8
Cardiolipin IgG Ab
5.6
Beta 2 Glycoprotein 1 IgG
6.5
Beta 2 Glycoprotein 1 IgM
9.8
לסיכום :
חיובי Cardiolipin IgM Ab נמצא*
חיובי beta2-GP1 IgM Ab נמצא*
גבולי beta2-GP1 IgG Ab נמצא
אני כעת שוב בהריון והרופא המליץ לי עם זריקת קלקסן וקדורי אספירין. האם הטיפול של האספירין מיותר.
אודה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי30/07/2014אני חושב שטיפול בקלקסן מספיק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עירוי ברזל לא בווריד ..סהר30/07/2014
במהלך טיפול ברזל וונופר התנפחה היד וכאב עז תקף אותי ,העירוי הופסק ונאמר לי שזה היה מחובר לא טוב לווריד והעבירו לי ברנולה ליד השניה.כרגע קצת נפוח וכואב היד ושורף .
האם זה מסוכן הדלף של הברזל ? והאם יש לנקוט באיזה טיפול רפואי ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עירוי ברזל לא בווריד .. - תגובה
פרופ` אלן ברבי30/07/2014לא . זה יספג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנחיות לפני טיסה - APLAכרמית29/07/2014
בהמשך לתשובתך בתאריך 17.7 לשאלתי על הזרקת קלקסן לפני טיסה בשל APLA .
רשמת לי המלצה ל 40 מ"ג. מתי עלי להזריק ? כמה זמן לפני הטיסה והאם צריך לאחריה?
מדובר בטיסה של 3 שעות.
תודה רבה
כרמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנחיות לפני טיסה - APLA - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ29/07/2014אני לא רושם המלצות לתרופות במסגרת הפורום הזה
אם את שואלת האם זו המלצה נכונה באופן עקרוני
התשובה חיובית
לגבי מינון וזמנים נא להתייעץ עם הרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך...
כרמית29/07/2014נכון. פרופסור אלן ברבי ענה על שאלתי . שותפך לניהול הפורום.(ראה 17.7 )
אם הייתי יכולה להשיג תשובה מהמטולוג לא הייתי פונה פה.
אך מכיוון שתור להמטולוג זה רק עוד כמה חודשים והטיסה בשבוע הבא . ראיתי לנכון להיעזר בכם לגבי זמן ההזרקה .
:)
אזריק בצמוד לטיסה שאורכת 3 שעות מהידיעה שזריקה תופסת ל12 שעות. תודה בכל מקרה על זמנכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור בויטמין B12עופר26/07/2014
שלום
בבדיקות הדם שלי נתגלה מחסור בויטמין B12 הרופא אמר לי שאין לי מאגר בגוף והוא לא מיצר. התשובה שלי היתה בערכים 133 הרופא המליץ לי על זריקות כי הכדורים לא יעזרו נתבקשתי לעשות 3 זריקות בשבוע למשך שבועיים ולאחר מכן פעם בחודש... שמעתי שיש תרסיס לאף שנקרא נסקובל שיכול להחליף את הזריקות האם אתם יודעים משהו על התכשיר הזה? אני רוצה לנסות אותו מה דעתכם?
בברכה עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחסור בויטמין B12 - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ27/07/2014לא ידוע לי על תרסיס
אבל אם יש חוסר ברור בוויטמין
כדאי לברר את הסיבה מאחר והוא נספג
במערכת העיכול!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



