מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מינון קלקסןדפנה11/07/2014
שלום,
בבדיקות קרישיות יתר נמצא כי אני הטרוזיגוטית לפקטור 5, ובנוסף ערך apc-r נמוך מהנורמה.
בעברי 3 הריונות שלא הסתיימו בילד חי.
לשמחתי כעת בהריון צעיר מאוד, אך מבולבלת לגבי הנחיות לנטילת קלקסן.
באיזה מינוו לטעמך עליי להיות מטופלת? האם ב40 מ"ג או 60? אני שוקלת 58 ק"ג. אשמח לחוות דעתך.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון קלקסן - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ15/07/2014נראה לי כי 40 מג יספיקו בכל זאת כדאי להתייעץ עם המומחה בקרישה העוסק בנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חגי.07/07/2014
שלום דוקטור
קבלתי היום את תוצאות בדיקות הדם וראיתי שהם שייכים להמוטולוגיה ושהם לא בטווח אני לא יודע מה זה אומר זה מדאיג אותי
אם תוכל בבקשה לומר מה אומר תוצאות הבדיקה
תוצאה שם בדיקה
w b c -3.6
r b c- 3.45
h b-10.8
h c t-34.4
mch-31.2
mchc-31.3
rdw -16.8
mcv -99.6
neut -48.1
lym -41.7
mono 5.3
eos -2.7
plt 130
baso 0.5
neut abs1.7
lymp abs 1.5
mono abs 0.2
eos abs 0.1
baso abs 0.0
macro% 8.9
micro%0.8
hyper%0.5
hypo%3.5
micro%hypo%0.2
mpv 10.9* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חגי - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ08/07/2014מציע לפנות להמטולוג
צריך
לבצע ברור יותר יסודי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוקמיה AMLחן05/07/2014
אבא שלי בן 67 עבר טיפול כימותרפי אגרסיבי כשבוע ימים.
לאחר מכן קיבל זריקות ניופוגן כשבוע.. הספירות דם לא עלו ולבסוף הוחלט על טיפול כימו נוסף. כשבועיים מתום הטיפול הראשון (לאחר בדיקת מח עצם נוספת..) הסיבוב השני של הכימו היה 5 ימים. 4 ימים לאחר הסיבוב כימו השני כשראו שהניוטרופילים לא עלו הוחלט לשוב ולתת את הזריקות כדי לעודד את התאים הלבנים.. עכשיו עברו 11 ימים ועדיין הניוטרופילים לא עלו.. תוך כמה זמן הם אמורים לעלות?
האם ניתן לטפל אחרת כדי לעודד את התאי דם??
התוצאות הביוכימיות טובות אבל תוצאות ההמטולוגיה עדיין נמוכות.
אשמח לקבל תגובה. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוקמיה AML - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/07/2014יתכן עיכוב בהתאוששות בגלל הטיפולים הקשים אבל,
מדובר בטיפול מורכב שניתן ע" מומחים ברמה גבוה שיענו לכל השאלות שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחן04/07/2014
בן 21.לא קיימתי יחסי מין מעולם,משום סוג שהוא.לא משתמש במזרקים או כל דבר אחר שיכול לגרום לאיידס....
יש לי לשון לבנה בעיקר בחלק האחורי,קנידה נשללה בשני משטחים.לפני שזה הופיע בחלק האחורי היה לי ועדיין יש פס לבן קצת מוגבהה במרכז הלשון שלא יורד(אפשר להוריד אבל אם אני מחזיר את הלשון ושוב מוציא זה עדיין שם..).קראתי ברשת כי פס בלשון יכול להעיד על איידס.
אני לא יכול לתאר לעצמי אפשרות של הדבקה כי כאמור לא הייתי באף אקט מיני מכל סוג שהוא.
האם יכול להיות הסבר לכך?וסתם לוודא באנשים עם איידס סיבת הפס היא פטרייה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
חן04/07/2014בבדיקת דם שעשיתי לפני חודשיים היה 11 wbc ו-22.5% לימפוציטים.
בבדיקה מלפני מספר ימים היה 9.6 wbc ו-31.5% לימפוציטים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/07/2014
כאן זה פורום המטולוגישלא מתאים לסיפור שלך
אפשר להשתמש בסירופ ניסטטין לשטיפת פה של 15 שנייות ולבלוע.
בקשר לAIDS לשלוח בדיקת HIV* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרנספרין נמוךסמי04/07/2014
שלום פרופ'
אני בן 59 בריא בד"כ מקבל טריטס 5 לאיזון ל"ד גבוה.
ערכתי בדיקות דם תקופתיות כמו: סוכר בדם, תמונת דם, תפקודי כבד, כולסטרול וכדומה שיצאו כולם תקינים תקינים.
אבל טרנספרין נמוך.
אליך פרופ' חלק מהתוצאות:
TRANSFERRIN 181 mg/dL
IRON 76.8 ug/dL
28.6 % IRON SATURATION
ng/mL 239.3 FERRITIN
M/ul 4.71 RBC
HB 14.3 g/dL
VITAMIN B12 241.7 Normal
Normal 11.5 FOLIC ACID
TSH 1.95 uIU/m
שאלה:
מה משמעות טרנספרין ערך 181 ??
האם ערך זה מסוכן??
האם הבדיקות בגדר הנורמה??
האם לא להתייחס לערך זה??
תודה
סמ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרנספרין נמוך - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/07/2014גם רמת פריטין גבוה!!! יש עודף ברזל
יתכן מאכילת יתר בשר או מעורב ירושלמי....
רמת המוגלובין תקינה. זה בסדר.
צריך מעקב בלבד ס.ד ובדיקת פריטין פעמים בשנה ולשתות תה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיריטין גבוהה??
סמי05/07/2014שלום פרופ'
תודה על התשובה , אבל יש לי שאלה בקשר לפריטין גבוהה:
רשמת בתשובתך לי, כי פריטין אצלי גבוהה (239.3 ng/mL) ,למרות שערך זה נמצא בטווח הנורמה לפי בדיקת המעבדה של כללית . יש לציין שטווח הנורמה במעבדה של כללית הוא:
322.0 - 22.0
תודה
סמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנא התייחסותך פרופ'
סמי05/07/2014האם ערך 239 של פיריטין גבוה???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קרישיות דםמיקה03/07/2014
שלום,
אני יודעת שיש לנו במשפחה בעיות קרישה(אבא שלי חולה לב, ולאחותי היו מספר הפלות ויש לה הומוזיגוט mhter)
עשיתי בדיקת קרישת דם ולהלן התוצאות: PT-INR-0.89
pt-sec -11.10sec
pt%- 115%
control pt- 11.2 sec
fibrinogen calcu- 393 mg/dl
aptt-sec 32.2sec
control ptt- 30.9sec
אודה לעזרה בהסבר הבדיקה, להמלצות בנושא
ובנוסף,בדיקת הדם נערכה בלי קשר לטובת ניתוח לא קשור- האם יכול ליצור בעיתיות לניתוח(אם אחליט לבצע בהרדמה מלאה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קרישיות דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי03/07/2014לחזור על בדיקת aptt מעט מוגבר.פרט לזה הכל תקין ואני לא רואה התנגדות לניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שרירים מקריסטורגד03/07/2014
שלום ד"ר.
אני מבקש לשאול את דעתך .אני לוקח תרופות להורדת שומנים בדם בעקבות 2 אוטמים שעברת , עקב התרופות :איזיטרול 10 מ"ג + קריסטור 10 מ"ג אני סובל מכאבי שרירים בשרירי הרגלים , השרירים כואבים לי במיוחד בבוקר לאחר שינה , במשך היום , הם קשים כטאבים בנגיעה ושורפים והתחושה שלי שהם גם חמים . החלפתי מספר סוגים של התרופות האלה והקריסטור מכאיבי לי הכי פחות . אבקש לדעת האם ניתן בדרך כלשהי להקטין את הכאבים מבלי להחליף את הכדורים כי איתם אני מאוזן מבחינת השומנים בדם .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שרירים מקריסטור - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ03/07/2014התשובה לא
עליך להתייעץ עם הרופא באופן אישי על
מנת לשקול אופציות נוספות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טסיות דם נמוכותגדג׳ שרה02/07/2014
שלום רב
ערכתי בדיקות דם אתמול כיוון שהיה לי חום גבוה במשך יומיים הרופאה התקשרה אליי ומסרה כי רמת הטסיות דם שלי נמוכה מאוד ובמגמת ירידה רבה מבדיקות קודמות
מה זה אומר?
אשמח לתשובה למייל שצויין מעלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טסיות דם נמוכות - תגובה
פרופ` אלן ברבי03/07/2014אין מספרים. אם זה כל כך ירוד לפנות למרפאה המטולוגית בבית חולים הקרוב !!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תואות בדיקת דם בתחילת הריוןשלומית02/07/2014
שלום רב,
אני בהריון שבוע 8, ביצעתי בדיקות דם למעקב הריון הכוללות בין היתר בדיקות המטולוגיות חוזרות מאחר ואובחנתי בעבר כנשאית של פקטור 5 ליידן הטרוזיגוטי ובעלת RVVT-LAC חיובי חלש.
אודה על עזרתכם בפיענוח תוצאות הבדיקות המצורפות, בפרט אודה להתייחסותכם לתוצאות בדיקת RVVT-LAC.
שאלתי העיקרית היא האם לאור התוצאות של בדיקת RVVT-LAC -ערך של 1.3 כאשר הטווח נע בין 0.5 ל-1.36, אני אדרש לקחת זריקת קלגסן/אספירין במהלך כל ההריון ?
הבהרה-עד כה לא נטלתי תרופה או לחילופין לא טופלתי באופן מיוחד בבעיית הקרישיות אשר זוהתה אצלי.
בנוסף, אודה להתייחסותם לעניין תוצאות אשר חורגות מטווח הנורמה המצויין על גבי דפי תוצאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תואות בדיקת דם בתחילת הריון - תגובה
פרופ` אלן ברבי03/07/2014אני לא רואה בעיות בבדיקות
לפנות לרופא שביקש הבדיקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דם בתחילת הריוןשלומית02/07/2014
שלום רב,
אני בהריון שבוע 8, ביצעתי בדיקות דם למעקב הריון הכוללות בין היתר בדיקות המטולוגיות חוזרות מאחר ואובחנתי בעבר כנשאית של פקטור 5 ליידן הטרוזיגוטי ובעלת RVVT-LAC חיובי חלש.
אודה על עזרתכם בפיענוח תוצאות הבדיקות המצורפות, בפרט אודה להתייחסותכם לתוצאות בדיקת RVVT-LAC.
שאלתי העיקרית היא האם לאור התוצאות של בדיקת RVVT-LAC -ערך של 1.3 כאשר הטווח נע בין 0.5 ל-1.36, אני אדרש לקחת זריקת קלגסן/אספירין במהלך כל ההריון ?
הבהרה-עד כה לא נטלתי תרופה או לחילופין לא טופלתי באופן מיוחד בבעיית הקרישיות אשר זוהתה אצלי.
בנוסף, אודה להתייחסותם לעניין תוצאות אשר חורגות מטווח הנורמה המצויין על גבי דפי תוצאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת דם בתחילת הריון - תגובה
פרופ` אלן ברבי03/07/2014החלטה לטיפול מונע בידים של רופא נשים בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קרישיות וגלולותאיילת01/07/2014
שלום,
קיבלתי הפנייה להמטולוג לביצוע בדיקת קרישיות לקראת שימוש בגלולות למניעת הריון מסוג יסמין (נמצאת בקבוצת סיכון בשל היותי דיילת).
שאלתי היא - האם בעת ביצוע הבדיקה אני חייבת להיות נקייה מגלולות או שניתן לבצע את הבדיקה גם בתקופה בה אני נוטלת גלולות?
תודה,
איילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קרישיות וגלולות - תגובה
פרופ` אלן ברבי03/07/2014אין קשר. אפשר לבצע בדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסון לשלבקת חוגרת ZOSTAVAXגילה30/06/2014
אני בת 77 סובלת מET מזה 6 שנים ומטופלת בHYDREA. מאוזנת בגבולות הנורמה
שאלתי ביחס לקבלת החיסון הנ"ל: האם מומלץ או שיש התויות נגד לגבי.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין תשובה ודה על תשובה
גילה03/07/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחסון לשלבקת חוגרת ZOSTAVAX - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ03/07/2014אם בדיקות הדם ספירות וביוכימיה תקינות
עקרונית אין בעיה לקבל חיסון השאלה למה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהZOSTAVAX השאלה שלך למה?
גילה05/07/2014תודה רבה על תשובתך.
"ללמה?" כי יש מסע פרסום אדיר ומפחיד עם המלצות של בכירי הרופאים (המופיעים תדיר במדיות השונות) והטוענים שהם עצמם רכשו את החסון במלוא המחיר (לא רלוונטי) ועכשיו הוא בסבסוד חלקי של הביטוחים המשלימים והם ממליצים מאוד מעל גיל 50 כשהסיכון עולה עם הגיל, גם עוצמת המחלה ומשכה.
זה הלמה שלי, מתוך חרדה וחשש. אודה לך מאוד מאוד על דעתך. 9* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאוד חלשהטל30/06/2014
צירפתי את הקובץ. יש לי כמובן עוד בדיקות. בכל מה שקשור לברזל התוצאות נמוכות. אני בקושי עומדת על הרגליים, סחרחורות, התחילו גם כאבים בצוואר אתמול, אני כבר שבוע וחצי ככה ממש לא מצליחה לתפקד כמו שצריך ואני לוקחת ברזל כל יום. לוקחת 2 ברזל עדין של סולגר, ויטמין D 2000, צנטרום ג'וניור 2 ביום ובערב מגנזיום. (אני 3 חודשים אחרי מעקף קיבה)
בנוסף כמה דברים שחורגים בבדיקות מהטווח
הB12 שלי 742
ההמוגלובין 11.3
MCH 25.6
MCHC 30.3
HYPO% 24.4
D - 71.8
FERRITIN - 9
כל שאר הבדיקות, פרט לקובץ המצורף הכל בטווח
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ואם לא רואים בתמונה הIRON שלי 35!!!
טל03/07/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אליעזר רחמילביץ10/07/2014לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_גסטרואנטרולוגיה_מחלות_דרכי_העיכול' id=link]גסטרואנטרולוגיה, מחלות דרכי העיכול[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדילגת על השאלה שלי....
טל07/07/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאוד חלשה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ08/07/2014לא נראה לי כי החולשה היא כתוצאה מבעיה המטולוגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקי. תודה
טל08/07/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאוד חלשה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ08/07/2014לא נראה לי כי החולשה היא כתוצאה מבעיה המטולוגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה, חוסר ברזל.דוד29/06/2014
שלום ד"ר.
סבי בן 83.
לפני כמה חודשים התגלתה אנמיה (אין בידיי ערכים קודמים). לאנמיה היה מלווה חוסר ברזל, הברזל היה 39-40.
ברקע אי ספיקת כליות, קוצב לב, יתר ל"ד.
בהוראת נפרולוגית - עבר שישה עירויי ברזל. ערך הברזל לאחר העירויים 122. ערך ההמוגלובין לאחר העירויים - 12.
במקביל לעירויים, נעשה בירור גסטרו. גסטרוסקופיה, קולו' יצאו תקינים. כרגע-הופנה לעשות בדיקת דם סמוי. במידה ויצא חיובי יעשה בדיקת וידאו. במידה שלילי-אין בעיה ממערכת העיכול לפי גסטרו.
הבעיה :
לאחר שבועיים, ערכי ברזל ירדו 94, ערכי ההמוגלובין 11.2. הופנה לבירור המטולוגי ע"י רופאת משפחה.
פריטין -גבוה - 625 מתוך ערכי נורמה 0=322.
טרנספרין נמוך - 164, ערכי נורמה 20-360.
ESR גבוה - 41 (ערכי נורמה 0=35)
CRPP - תקין - 0.32 =, ערכי נורמה 0=0.50.
----
לדברי הרופאה. תוצאות מוזרות. הברזל יורד, אך עדיין תקין. הפריטין גבוה מאוד מאוד. מכיוון שפריטין יכול להופיע גם דלקת, עוד מוזר כי ה-ESR גבוה אך ה-CRP תקין.
נכון לעכשיו, ישנה ירידה ברמות ההמוגלובין והברזל. כנאמר, בירור גסטרו עדיין בתהליך.
נפרולוגית אמרה: במידה ותהיה ירידה ב-hgb, אך ברזל תקין, ניתן EPO. ואם הברזל יורד, ניתן עירויים.
----
השאלה : 1. במידה ולא מסיבות גסטרואנטורולוגיה, ממה יכולה להיות ירידה בברזל? (האם תואם לאי ספיקת כליות? אם יצטרך לקחת ברזל כל חייו? אם הסיבה תהיה מהכליות, ויינתנו זריקות EP, אמור לסדר את הברזל?)
2. מה משמעות הפריטין הגבוה עם שאר הבדיקות.
כמה זמן לאחר ניתוח אפשר לעשות בדיקה חוזרת ולגשת לבירור? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה, חוסר ברזל. - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ30/06/2014המקרה לא פשוט אבל לא רציני!
אי ספיקת כליות בהחלט יכולה לגרום לאנמיה עקב
פגיעה ביצור אריטרופויטין
כך שדבר ראשון ש לברר את הקשר בין אי ספיקת הכליות
לבין הופעת וחומרת האנמיה ומכאן להמשיך בברור
וובטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם - קרישיות יתרשירה26/06/2014
שלום,
בעקבות הפלה נשלחתי על ידי רופא הנשים לבדיקת דם.
להלן הבדיקות:
A.B2 GLYCOPROTEI IgM <0.2
A.B2 GLYCOPROTEI IgG <1.4
ANTI CARDIOLIPIN IgG <1.6
ANTI CARDIOLIPIN IgM <0.2
ANTINUCLEAR Ab_(ANA) Negative
DNA (ds) Ab 1.0 IU/ml
מה זה אומר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - קרישיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי26/06/2014אי אפשר לענות .התוצאות לא ברורות ואין תווח נורמלי.מציע לפנות לרופא שביקש הבדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)



