מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקת דםחנה23/09/2014
בוקר טוב
במסגרת ברור המטולוגי של מנגנון קרישה קיבלתי תשובה ״ pcr f2 הטרוזיגוט״ מה פרוש התוצאה?
תודה
חנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014זה אומר שאת נשאית למוטציה של פקטור 2
לפנות לרופא שביקש הבדיקות להנחיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם תלסמיהשירה23/09/2014
שלום, אני בהריון שבוע 7, נשלחתי לבדיקת דם לגילוי תלסמיה וחלק מהתוצאות לא בטווח.
HBA - 95.9 (טווח בין 96.4-97.8) לא בטווח!
HBA2- 2.7 ׁבטווח!
HBF- 1.4 ( טווח בין 0.0-0.5) לא בטווח!!
ספירת דם כללית תקינה - כל הנתונים בטווח.
ברזל (פריטין) מעט נמוך -15 . ( בגלל שאני סובלת מציאק)
אני שותה כדורי ברזל.
האם הביקה אומרת שאני סובלת מתלסמיה? האם זה מסכן את ההריון? מה אני צריכה לעשות? אני מאוד מודאגת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם תלסמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014תוצאות אלא תקינות. אין עדות לתלסמיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- AMLמשה23/09/2014
שלום,
בן 71 עם AML.
עברתי טיפול 3+7. מבקש לברר האם טיפול המיצוק אשר אמור להינתן בהמשך אמור להיות לאחר זמן מוגדר מראש או לחילופין זמן זה גמיש. האם חודש ושבוע לאחר סיום 3+7 יש משמעות לפעולת המיצוק? או לחילופין זה זמן רב מידי ויש לחזור על 3+7?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר AML - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014זה אחרי 3 טיפולים 3-7?
חודש ושבוע יכול להיות אבל יותר טוב להיות בקשר עם המחלקה המטולוגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאלט לימפומהמשה22/09/2014
שלום אובחנתי כחולה דרגה 1 במאלט לימפומה. ללא נוכחות הליקובקטרי. האם ניתן לרפא? האם יש חשיבות למקום בו נמצא הגידול? האם הפרוגנוזה טובה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאלט לימפומה - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014יש תכנית למצבים אלאץ לפנות להמטולוג שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפוציטים נמוכיםרחל22/09/2014
בעלי בן 70 סוכרתי לפני 3 שנים כריתת פרוסטטה עם סרטן בבדיקות אחרונות lymphocytes 18.4 u- myelocytes 0.7 פרט לערכי סוכר גבוהים הבדיקה תקינה מה משמעות התוצאות ומה צריך בהמשך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפוציטים נמוכים - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014ללא משמעות קלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים גבוהיםאירית20/09/2014
מאוד מודאגת . לאורך זמן מופיעים לי על הידיים הזרועות הקדמיות פורפורות ופטכניות ללא אזהרה מוקדמת. על הרגליים מופיעים שטפי דם ללא מכות או חבלות אלא באופן פתאומי של שטחים די נרחבים. איני משתמשת במדללי דם בכלל ומעולם לא השתמשתי.
תוצאות בדיקות דם שטחיות בקופת החולים הראו
INR- 1.14
PT SEC- 12.7
האם התופעות אצלי מצביעות על מחלת דם כלשהי? המופיליה או להיפך קרישיות יתר?
לאיזו קטגוריה אתה משייך את הסימפומים שציינתי ומה עלי לעשות?
אשמח לתשובות מלאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכים גבוהים - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014INR מעת מוגבר אך לא מסביר הסימנים
לבדוק ספירת דם עם התייחסות למס' התרומבוציטים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות בדיקת קרישתיותרעות רוזן19/09/2014
ערב טוב,
נבדקתי במרפאת סירכוז, לאחר היסטוריית הפלות טבעיות,
והגיעו תוצאות הבדיקות, מרביתם בטווח הנורמה.
הופיעה בדיקה אחת pt שסולם ערכיה לפי האתר של הכללית הוא בין 70-100...
תוצאת ה pt בדמי הינה 100. מה משמעות התוצאה??
בדיקה נוספת היא parvovirus igg שתוצאתה הייתה חיובית.
אודה לקבלת מידע על תוצאות בדיקות אלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח תוצאות בדיקת קרישתיות - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014אין משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות לקרישיות יתריערית19/09/2014
שלום,
עם הסטוריה משפחתית של קרשיות יתר, הופנתי לבדיקות דם. אחת התוצאות הינה חריגה:
smRNP =3.8
כאשר הטווח הנורמלי הוא בין 0-0.9
מה המשמעות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות לקרישיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014הבדיקה לא שייכת לקרישיות יתר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסבר לתוצאה
יערית29/09/2014תוכל בבקשה להסביר את משמעות התוצאה החריגה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםאיתי18/09/2014
שלום, בן 23.עקב אוביאיטיס מרקע בכצ'ט.מקבל פרדניזון במשך שנה ו-8 חודשים. כעת 5 מ"ג ליום(מינון התחלתי 60 מ"ג), ציקלוספורין במשך שנה ו-3 חודשים, כעת 125 מ"ג (מינון התחלתי 300 מ"ג) קיבלתי מטטרוקסט (יחד עם פרדניזון וציקלוספורין) במשך חצי שנה מינון 12.5 מ"ג לשבוע, שאותו הפסקתי לפני שנה. ללא אוביאיטיס מעל שנה. ספירת הדם בירידה, המוגלובין 11.7, המטוקריט 35.7. rbc-4.24 . ברזל, פריטין, חומצה פולית ו-b12 תקינים. מה משמעות הבדיקות? האם זה מהתרופות? האם זה הפיך? מה צריך לעשות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014יש אנמיה קלה שדורשת מעקב. יתכן אנמיה ממחלה כרונית אך רצוי לסדר תור אצל המטולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת חלבון והמוגלוביןדניאל18/09/2014
שלום
מה גורם לאיבוד חלבון? מחלה זיהומית? פצע לחץ יכול להוריד גם?
מה ההסבר לכך שאצל חולה מבוגר רמת חלבון כללית בדם תקין 6.4 ועדיין פרוטאין נמוך מאוד 2.6?
והאם טרנספרין נמוך קשור לזה או שזה נובע מחוסר ברזל?
כמו כן לגבי המוגלובין נמוך (באזור ה 8), האם זה קשור לכל הנ"ל?
במה שנוגע לכדוריות אדומות מה שחורג מהנורמה זה:
RBC נמוך - 2.85
המטוקוריט נמוך - 26.7
RDW גבוה - 16.4
הנתונים הללו יכולים לכוון על הסיבה לאנמיה? (דימום? חוסר ברזל? הרס של כדוריות אדומות? חוסר ייצור תאי דם?)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמת חלבון והמוגלובין - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014רצוי לפנות בהקדם להמטולוג לבירור האנמיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טחול מוגדלמיכל13/09/2014
שלום,בבדיקה שגרתית לחלוטין גילו לי טחול מוגדל 15.8 וגם לאמא שלי יש טחול מוגדל.האם טחול מוגדל יכול להיות תורשתי או גנטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחול מוגדל - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014לא.
הממצא דורש השלמת הבירור ע" המטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- INR PT גבוהיםאירית13/09/2014
שלום
מאוד מודאגת . לאורך זמן מופיעים לי על הידיים הזרועות הקדמיות פורפורות ופטכניות ללא אזהרה מוקדמת. על הרגליים מופיעים שטפי דם ללא מכות או חבלות אלא באופן פתאומי של שטחים די נרחבים. איני משתמשת במדללי דם בכלל ומעולם לא השתמשתי.
תוצאות בדיקות דם שטחיות בקופת החולים הראו
INR- 1.14
PT SEC- 12.7
האם התופעות אצלי מצביעות על מחלת דם כלשהי? המופיליה או להיפך קרישיות יתר?
לאיזו קטגוריה אתה משייך את הסימפומים שציינתי ומה עלי לעשות?
אשמח לתשובות מלאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר INR PT גבוהים - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014עניתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המוגלובין וסטורציהרותי11/09/2014
שלום
מה המשמעות של ערכי ההמוגלובין?
מאיזו רמה זה בעייתי? מאיזה רמה זה מסוכן?
ולאיזה רמה זה צריך לרדת בשביל שיחייב מתן מנת דם?
ומה ההבדל בין מדידת ההמוגלובין הרגיל בספירת דם, לבין ערכי טוטאל המוגלובין שנמדד בבדיקת אסטרופ? האם זה אותם נתונים?
ושאלה אחרונה, קראתי על כך שכאשר יש המוגלובין נמוך, מדידות הסטורציה לא משקפות את רמת החמצן בדם:
" רמת ההמוגלובין בדם: אם רמת ההמוגלובין נמוכה, הסטורציה יכולה להיות תקינה למרות שכמות החמצן בדם נמוכה."
האם זה אכן כך? אם כן מה הערך של מדידות סיטורציה אצל חולים כשבין השאר סובלים מהמגלובין נמוך?
לילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המוגלובין וסטורציה - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/09/2014שאלות כלליות. לא מתאימות לפורום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקותמור07/09/2014
שלום
אובחנתי.בכלמידיה ואופלזמה חיובי, טופלתי בהמון אנבט' שלא עזרו 100%. דוקסילין ציפרו אזניל ואז עשיתי תרבית שתן שיצא חיידק אי קולי וקיבלתי מקרודנטין.סיימתי טיפולים לפני שבועים במשך חודש וחצי. ויש עוד צריבות בשתן שבאות והולכות, ביצעתי שוב תרבית וPCR שעוד לא הגיע אבל הגיעו לי התוצאות הבאות ושאלתי את הרופא שהפנה אותי האם יש בעיה כלשהי והוא אמר שלא, אבל אני חושבת שמשהו לא תקין ואשמח לחוות דעת נוספת. הוא אמר שמה שאמור להיות גבוה נמוך, שזה התהפך וצריך לעושת עוד שבועיים שוב בדיקת דם ושהשתן בסדר גמור... אבל למה עוד שורף? יש כאן את כל התוצאות.. הוא אמר שיש איזה חיידק אבל לא נתן טיפול אמר שייתכן שהאופלזמה חיובי.בדיקת שתן STD הכל שלילי אבל רופאת נשים לקחה PCR שלא הגיע עוד. מה דעתך? האם לאור הבדיקות שצירפתי יש בעיה? לא סתם יש לי צריבות שלא עוברות עדיין וחוששת שעדיין משהו לא תקין ואשמח לחוות דעת בנושא. הבדיקות-
WBC 6.1 K/ul
RBC 4.43 M/ul
HB 13.7 g/dl
HCT 40.3 %
MCH 30.9 pg
MCHC 34.0 g/dl
RDW 13.0 %
MCV 91.0 fL
NEUT% 28.4 % (פה זה מראה ממש נמוך יוצא מן הגרף אמור להתחיל מ40 עד 75.
LYM% 57.5 % פה זה אמור להיות עד 50 וזה יוצא מחוץ לגרף בעליה
EOS % 7.8 % גם פה זה יוצא מהגרף בעליה אמור להיות עד 7
NEUT.abs 1.7 K/ul יוצא מהגרף אמור להיות מ 1.9
LYMP.abs 3.5 K/ul
MONO.abs 0.4 K/ul
EOS.abs 0.5 K/ul
לעומת זאת
LEUCOCYTES - U STRIP שלילי
NITRITE- U STRIP שלילי
ERYTHROCYTES-U STRIP שלילי
UROBILINOGEN-U STRIP +גלוקוז נורמל שניהם.
פרוטאין שלילי
PH 5.5
SPECIFIC GRAV-U STRI 1.018
KETONES- U STRIP + BILIRUBIN- U STRIP שלילי
גלוקוז נורמלי.
פה הכל בסדר אבל הבדיקות הראושנות מה איתם לעומת אלה? זה לא סותר את זה? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ07/09/2014כדאי להתייעץ עם מומחה למחלות זיהומיות
לא נראה לי שיש בעיות המטולוגיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמישהי07/09/2014
לאחר שלקחתי סדורל במשך עשרה ימים (שני כדורים שלוש פעמים ביום) בשל דחיפות ותכיפות ולחץ עצום לשתן (ללא חיידק, התרבית שלילית) הופיעה לי בבדיקת דם התוצאה LYMP% 15.9 (פחות מהמינימום!!!) האם יכול להיות שהסדורל גרם לתוצאה זו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ07/09/2014לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
מישהי07/09/2014תודה על תשובתך. על מה יכולה להעיד תוצאה זו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ07/09/2014לא ניתן לענות על סמך נתון בודד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



