מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לימפומהגל27/10/2014
האם קשרית למפה המכילה תאי לימפומה ולא כואבת כשלעצמה, כן תכאב בלחיצה עליה ומישושה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפומה - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/10/2014שאלה לא רלבנטית. רק ביופסיאה יכולה לאבחן לימפומה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישת דם בהריוןשיר27/10/2014
שלום רב
בשל נטילת לוסטרל 75 מ"ג בהריון, נשלחתי לבצע בדיקות לקרישת דם. לקראת לידה שנייה.
בבדיקות:
PLT- 177 (נורמה 100-450)
PT INR- 0.87 (נורמה 0.8-1.2).
APTT-27 שניות (נורמה 20-33 שניות).
האם עפ"י התוצאות הנ"ל קיים סיכון מוגבר לדימומים? וכן, האם תוצאת הPT הינה גבולית? או שחסרת משמעות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישת דם בהריון - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/10/2014לא. הבדיקות תקינות !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתן מים סטרליים לחולה בלויקמיהא26/10/2014
שלום,
לקרוב משפחתי שאובחן לפני שלושה ימים בפרומאלוציטיק לויקמיה
APL M3
נתנו בבית החולים לשתות מים מיוחדים שנקראים מים סטרליים לשטיפה של טבע.
שמצויין עליהם שהם לא לעירוי תוך ורידי ולשטיפה בלבד.
האם אין בעיה שהם לא איזוטוניים? האם זה לא מסוכן?
תודה מראש
א
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתן מים סטרליים לחולה בלויקמיה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ26/10/2014לא!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מסוכן או לא לשתות את זה?
א26/10/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאים מיאלואידים במשטח דםרני22/10/2014
בבדיקות שנתיות שגרתיות במכון פרטי התגלו בספירת דם:
myeloid 1%
platelet 139
אני מרגיש מצויין ובדרך כלל בריא.
האם ישנה סיבה לדאגה?
מה ערכי הנורמה של תאים מיאלואידים בדם? האם אחד אחוז זה גבוהה?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת מידע
רני22/10/2014שחכתי להוסיף שכל שאר בדיקות הדם היו תקינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתאים מיאלואידים במשטח דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/10/2014נראה לי לא משמעותי. לחזור על הבדיקה ולדון עם רופא המשפחה על התוצאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
רני23/10/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אני סובלת מ תלסמיה ?!רואן22/10/2014
שלום רב ,
אני בת 21 הופניתי להמטולוג עקב חשש למחלת תלסמיה .. הרופא הסביר לי שיש מה שנקרא ״המוגלובינופטיה״ אצלי בדם וסיכוי לתלסמיה.. הנה תוצאות המעבדה:
HGB 11.8 / HCT 34.2 / MCV 67.2 /
MCH 23.2 / Iron 38.2 /
Hemoglobin A2 3.2% /
Hemoglobin C 33.9% /
Hemoglobin A 63.1%
אם כן אני סובלת מהמחלה , אז בבקשה תסביר לי איך זה משפיע עלי ומה אני עושה..?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אני סובלת מ תלסמיה ?! - תגובה
פרופ` אלן ברבי23/10/2014זה נכון. מדובר ב HBAC-hemoglobine trait
צריך להגיע למרפאה המטולוגית אזורית להשלמת הבירוא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אאיזונופיליה ותאי טיירון אליהו22/10/2014
שלום רב, בבדיקות שבני עובר נמצאו ערכי אאיזונופילים גבוהים. עקב כך עבר בדיקת TCR שם נמצא קלון. האם תוכלי להסביר את משמעות התוצאה, כלומר על מה היא יכולה להצביע ואילו בדיקות נוספות יש לערוך? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אאיזונופיליה ותאי טי - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/10/2014לא יכול להסביר. לפנות לרופא שביקש הבדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה חוסר ברזלקלרה21/10/2014
שלום,
רציתי לשאול מהם הגורמים למחסור במאגרי ברזל.
מבחינת איבוד דם במחזור נשללה הסיבה.
הבנתי שיכולה להיות נניח בעיית תזונה אולם אני אוכלת בשר ושאר המדדים ח. פולית ובי 12 תקינים אז האם זה אומר שזה לא תזונה?
ואם זו בעיית ספיגה אז מהם הגורמים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה חוסר ברזל - תגובה
פרופ` אלן ברבי22/10/2014מטרת הפורום היא לא לימודית !
באופן כללי רמת המגלובין סבירה משקפת דיאטה וספיגה נכונות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- COOMBS INDIRECTטלי21/10/2014
אני בשבוע 6 להריון ובבדיקת דם של COOMBS INDIRECT יצאתי POSITIVE
וזוהו נוגדנים מסוג :Anti-Lu-a 1:2
סוג הדם שלי AB RH POSITIVE
מה זה אומר? האם עליי לחשוש ? האם יש סיכון לעובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר COOMBS INDIRECT - תגובה
פרופ` אלן ברבי21/10/2014בדרך כלל נוגדן לא בעיתי . צריך מעקב
לפנות לרופא נשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישיות יתרטלי21/10/2014
שלום,
אני בת 31. מתכננת הריון.
האם העובדה שיש לי ITP (לא מטופלת, רק מעקב. בדיקה אחרונה 62,000) מייתרת את הצורך בבדיקת קרישיות יתר, על אף שיש לי אב שעבר אירוע מוחי ואחות שעברה מספר הפלות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות יתר - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ21/10/2014אין קשר בין השניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
טלי21/10/2014כוונתך היא שאין קשר בין קרישיות יתר ל-ITP?
מה שאני בעצם מנסה לשאול זה האם יש מקום, טרם כניסתי להריון, לבדיקת קרישיות יתר, כשברקע ה-ITP והאירועים המשפחתיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימונוגלובדינה21/10/2014
שלום רב!
בעלי בן 51 בבדיקות האחרונות :IgG-889(בגדר הנורמה)
IgM-31, (הגבול התחתון הוא 40!!!)
IgA-149 (בגדר הנורמה)
הבדיקה נעשתה בשל הגדלת בלוטות לימפה לא משמעותית.האם יש חשש כאן למיאלומה/לימפומה?חשוב לציין שרמת מקרוגלובולין B2 טיפה גבוה יותר מהנורמה.
בתודה מראש.
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אימונוגלוב - תגובה
פרופ` אלן ברבי21/10/2014אין משמעות קלינית לממצא זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת IgMדינה20/10/2014
שלום רב!
בעלי בן 51 בבדיקות האחרונות :IgG-889,
IgM-31,
IgA-149
הבדיקה נעשתה בשל הגדלת בלוטות לימפה לא משמעותית.האם יש חשש כאן למיאלומה/לימפומה?חשוב לציין שרמת מקרוגלובולין B2 טיפה גבוה יותר מהנורמה.
בתודה מראש.
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת IgM - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ21/10/2014מה הערכים הנורמלים במעבדה בה בוצעה הבדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים גבוהים בבדיקת דםאירית18/10/2014
שלום
ביצעתי בדיקות לחשש למחלת הדממת(המופיליה) בדיקות הדם יצאו תקינות ואין לי המופיליה .
שני ערכים מתוק הבדיות היו גבוהים בהרבה מהנורמה
VWF ANTIGEN ערך בנורמה בין 60-130 אצלי יצא- 170
RISTOCETIN COFACTOR ערך בנורמה בין 60-150 אצלי יצא- 160
על מה מעידים ערכים כאלו גבוהים על אילו מחלות זה מעיד
אשמח לתשובה מפורטת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכים גבוהים בבדיקת דם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ21/10/2014אם עשן לך בדיקה כנראה שהייתה לכך סיבה
על כן אני מציע שתפני לרופא ששלח אותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערכים גבוהים בבדיקת דם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ21/10/2014I think I have already responded
This question should be reffered to the doctor who asked for them
because he probably had a good reason for it* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערכים גבוהים בבדיקת דם
אירית21/10/2014שלום לדוקטור
תודה על תגובתך בעיניין שאלותי אך לצערי לא ענית לי על שאלותי בפירוט. מהן הסיבות לעלייה כה משמעותית של שני ערכים אלו . על אלו מחלות מעידים ערכים גבוהים אלו.
אשמח לתשובה מפורטת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- JAK2מ.14/10/2014
מה הקשר בין כאבי ראש, בעיות בעיניים, גירוד בגב לאחר מקלחת לבין JAK2, , H, Hematocrit גבוהים, Paletelets גבוהים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר JAK2 - תגובה
פרופ` אלן ברבי15/10/2014יתכן מחלת פוליציטמיה
לפנות להמטולוג אזורי להשלמת הבירור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשלי מאתמול
מ.15/10/2014אכן זו היתה האבחנה. ובכל זאת, לשאלתי - מה הסימפטומים בעיניים? בראש? בגב?
יש אפשרות לקרוא על הבעיות הספציפיות הללו?
תודה וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשלי מאתמול - תגובה
פרופ` אלן ברבי21/10/2014הסימנים מתאימים למחלה פרט לכאב גב שדורש בירור נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד למיאלומה- בדיקת אימונוספיקסציהאנונימית14/10/2014
שלום,
אולי השאלה שלי קצת מוזרה, אבל אני מקווה שתוכלו לענות אליה, כי לא ידעתי היכן לשאול. (תור להמטולוג רק בעוד חודש).
נשלחתי ע"י המטולוג לעשות בדיקת דם בעקבות ממצא של IGG גבוה (1870, כאשר הנורמה עד 1600),
GLOBULIN GAMA 23.2 (נורמה- 11.1-18.8).
ALBUMIN (BY EP) 52 (נורמה- 55.8-66.1).
ההמטולוג שלח אותי לבדיקות הבאות: ig's immunofixation ו- immunoglobulins bl. לפני שבועיים עשיתי את הבדיקות והתוצאות יצאו דומות בערכן למה שרשמתי למעלה (שאר הערכים כמו גלובולין אלפא ובתא בנורמה). הדבר המוזר הוא שתחת שם הבדיקה "Ig's IMMUNOFIXATION" רשום לי "ראה בדיקת PEP".
השאלה שלי היא אם זו טעות? כלומר למיטב ידיעתי (לפי מה שקראתי באינטרנט) תחת הכותרת של הבדיקה ig's immunofixation, אמור להיות לי רשום אם נמצאו בדם שלי חלבונים מונוקלונאליים (חד שבטיים), ולא אמור להיות רשום "ראה בדיקת PEP" שהיא לפי מה שהבנתי אלקטרופורזה-הכמות של גלובולינים אלפא, בתא וגמא. אני צודקת?
מקווה שהשאלה ברורה,
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד למיאלומה- בדיקת אימונוספיקסציה - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/10/2014במידה ולא עשית בדיקת אלקטרופורזה של חלבונים כדאי לעשות
להשלמת הברור
בכל מקרה ניתן לחכות בשקט לביקור אצל ההמטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
אנונימית14/10/2014האם בדיקת האלקטרופורזה היא לא מה שרשמתי קודם (התוצאות של אלבומין by ep וגלובולינים אלפא, בתא וגמא)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר תשובה בבקשה?
אנונימית21/10/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה!!מישהי13/10/2014
שלום,
בת 25 , לפני 17 שנה עברתי השתלת מח עצם מאחי בעקבות APLASTIC ANEMIA. מלפני כשבעה חודשים אני חשה כל שעות היממה תחושת לחץ גדולה בשלפוחית השתן. גניקולוג חושב שזה אנדומטריוזיס ולכן המליץ לי על נטילת גלולות "יסמין", אך לא לפני שאקבל אישור מהמטולוג. האם אני צריכה לעשות בדיקות דם או בדיקות אחרות לפני תחילת נטילתן ? האם אני יכולה לקחת אותן בהתחשב ב APLASTIC ANEMIA שחליתי ובהשתלת מח עצם שעברתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה!! - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ14/10/2014אינני יודע מזה גלולות יסמין
בכל מקרה כדאי לבצע ספירת דם ומנגנון קרישה ואם
יש בעיה רצוי לשאול את המשתיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
מישהי14/10/2014תודה על תשובתך.
גלולות יסמין הן גלולות למניעת הריון.כתוב שהן מעלות את הסיכון לקרישיות יתר. סבתי וסבי מצד אמי נטלו קומדין ומיקרופירין. כאמור, אני עברתי השתלת מח עצם לפני 17 שנה (בגיל 8) בעקבות APLASTIC ANEMIA. אילו בדיקות אני צריכה לעשות לפני תחילת נטילת הגלולות בהתחשב בהשתלת מח העצם שעברתי בעקבות ה-APLASTIC ANEMIA ובכך שסבי וסבתי נטלו קומדין ומיקרופירין??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר תשובה בבקשה?
מישהי17/10/2014?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



