מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חרדהרונה28/08/2011
אני בת 35 ובכל פעם שבעלי צריך לצאת למילואים אני נתקפת חרדה. אני לוקחת תרופות אבל לא עוזר לי. יש לי ילדה בת שנה ושלושה חודשים שאני צריכה לטפל בה וזה מפריע לי מאוד.... מה עושים ???
יש פה מישהו שגם מרגיש ככה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל28/08/2011רונה שלום,
אפשר לטפל בסוג חרדה שכזה. אימון במכשיר ביופידבק יכול לעזור לך לפתח ווסת רגשי, לשלוט בתגובותך ולפתח מיומנויות של הרגעה עצמית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרפאה ציבוריתרוני27/08/2011
שלום רב,
הבנתי שבמרפאות ציבוריות בדרך כלל מטפלים רופאים מתמחים בפסיכיאטריה שעליהם מפקח מנהל המרפאה שהוא בדרך כלל פסיכיאטר מומחה בעל ניסיון רב.
האם הפיקוח הדוק והרופא המתמחה מעדכן את מנהל המרפאה לגבי כל פרט ופרט לגבי כל מטופל , או שלמתמחה יש חופש פעולה גדול והוא מתייעץ עם מנהל המרפאה ומיידע אותו לגבי מצב של מטופל רק כשהוא מגיע למבוי סתום?
האם טיפול במרפאה ציבורית על ידי רופא מתמחה בפסיכיאטריה שנמצא בפיקוח מומחה מנהל המרפאה זה כמו להיות בטיפול פרטי אצל מנהל המרפאה מבחינת מקצועיות הטיפול ומבחינת ההחלטות שיתקבלו?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרפאה ציבורית - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן04/09/2011שלום. מתמחים במרפאות קהילתיות לקראת סוף ההתמחות (שנה האחרונה) , הידע טוב וסביר וכן יש ביקורת של המומחים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדוריםמירב27/08/2011
אני סובלת מהפרעות קשב וריכוז התקפי חרדה ודכאון הפסיכיאטרית נתנה לי ציפרלקס ומיד התרחבו לי האישונים......רציתי לדעת למה מתרחבים האישונים מהכדור???? והאם יש כדור שלא מרחיב את האישונים???? בעבר הייתי לוקחת מדי פעם סמים שהיו מרחיבים לי את האישונים וזה מזכיר לי תקופה מפחידה........מאז אני לא לוקחת שום כדור ואני בוכה בלי סוף הפסקתי לעבוד והגעתי למצב שאני נמנעת מלצאת מהבית מה הפתרון??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין תשובהההה?
מיכל02/09/2011אני לא מבינה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושות של "דבק"קובי27/08/2011
בן 49 סובל מOCD כהגדרת הפסיכיאטר שלי, מרגיש המון שנים הרגשה שהגוף נצמד לחפצים, (כאילו נדבק)....והבגדים נצמדים לגוף, לוקח כיום 150 מ"ג ויאפקס, השאלה שלי האם זו התרופה המתאימה, כי אני לא ממש צרגיש שינוי בתחושה הזו...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושות של "דבק" - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל28/08/2011קובי שלום,
למרות התרופות שאתה נוטל, עדיין אתה מרגיש תחושות של דביקות. תחושה זו לא נעלמה למרות התרופות. אני ממליצה לבדוק מחדש את הטיפול התרופתי. אפשר לפנות לרופא פסיכיאטר אחר על מנת לקבל חוות דעת שניה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה בבקשהאור26/08/2011
אני בת 15 ואני כל הזמן סובלת בין עם זה בבית שלי בגלל אמא ואבא שלי בין עם זה בבית ספר או אפילו ברחוב.
ההורים שלי כל הזמן מורידים לי את הביטחון שלי בבדברים שאני עושה לא נותנים לי מרחב וכל הזמן שבאים אנשים הם לא מתיחסים אלי וזה בכלל שאני לא חשובה לאבא שלי ואת זה אני יודעת טוב מאוד.
ונמאס לי הם נותנים לי לסבול כל הזמן מה לעשות?????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרגישה את הכאב שלך
מלי27/08/2011אור
נשמע שאת ממש סובלת. קחי בחשבון שאת בגיל שבו חווים את החיים באופן עוצמתי ורגשי יותר. ייתכן שעוד כמה שנים לא תגיבי בכזאת פגיעות לדברי הורייך.
אני ממש ממליצה לך לפנות ליועצת בית הספר ולשתף אותה בתחושות ורגשות.
אני בטוחה שתרגישי יותר טוב אחרי שיחה איתה....בהצלחה
מלי קמחי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן השפעהשקד26/08/2011
אני חולה בדיכאון עמיד לוקחת עכשיו נרדיל 3 כדורים ליום סמאפ פעם בשבוע כדור וחצי ופארטן כדור ליום תוך כמה זמן אמורים להרגיש שינוי לטובה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זמן השפעה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן03/09/2011שלום. שינוי תוך מספר שבועות. הטבה מלאה תוך 6-8 שבועות .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון של רסיטל248325/08/2011
היי. אני לוקח רסיטל 80 מ"ג בשל כאב כרוני בכל הגוף.
הרסיטל משפיע מאוד לטובה בצמצום הדיכאון ובהפיכת החיים לדבר חיובי למרות הכאב.
לאחרונה הייתה החמרה בכאבים וחשבתי להתייעץ עם הפסיכאטר לגבי העלאת המינון של הרסיטל מעבר ל80 מ"ג כי אני מרגיש שהרסיטל יכול לעזור.
אשמח לקבל מידע אילו סיכונים ותופעות לוואי כרוכים במינון מעבר ל80 מ"ג?
או שפשוט מעבר למינון זה התרופה לא אפקטיבית?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון של רסיטל - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן03/09/2011שלום. אני מאוד ממליצה לפנות לרופא מטפל שלך ולקבל כל הסברים על עלית מינון , תופעות לוואי וכוי מינון המולץ של רסיטל 20-40 מג עד 60 מג. תפני לרופא שלך
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נרדיל וחלבשקד25/08/2011
האם מותר לשתות 6 כוסות חלב כאשר לוקחים את התרופה נרדיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נרדיל וחלב - תגובה
פרופ` פנחס דנון26/08/2011כמות גדולה מדי של מוצרי חלב ונרדיל עלולים להיות מסוכנים.
ו6 כוסות כמות גדולה מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעילות של טיפול משולברוני25/08/2011
האם זה נכון שטיפול משולב להפרעות חרדה או לדיכאון יעיל פי 5 יותר מטיפול תרופתי בנפרד או מטיפול התנהגותי-קוגניטיבי בנפרד? האם במחקרים באמת מראים כי טיפול משולב יעיל פי 5 מכל טיפול בנפרד?
פשוט ראיתי את הנתון הזה באחת התשובות שלכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעילות של טיפול משולב - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן25/08/2011שלום. התשובה היא- כן.
באתר של קליניקה שלנו קיים חומר על טיפול בדיכאון וחרדה וטיפול קוגניטיבי התנהגותי.
כתובת בראש הפורום.
בבררכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחילהLara23/08/2011
אני בת 62. מקבלת אלטרוקסין כ-15 שנים. תמיד סבלתי מנטיה לדכאון, מתחים וחרדות, אבל בשל נסיון רע עם תרופות (פגיעה בכבד) אני נמנעת מהן. בעבר עזרה לי פעילות גופנית. מאז חליתי, פעילות כזו הפכה למאמץ. ברור שעליתי במשקל. תופעה חדשה יחסית: בחילות עם או בלי הצטננות, לעתים גם שלשול. הבעיה היא שהבחילות גורמות לחרדה קשה, ולילות ללא שינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחילה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/08/2011שלום. אני מאוד ממליצה לפנות לרופא משפחה לצורך בירור גופני מעמיק. רופא משפחה יכול לתת עזרה ראשונה נגד חרדות ודיכאון ולהפנות לפסיכיאטר.
תרגישי טוב,
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות נגד דיכאון וגלולותעדי23/08/2011
אני לוקחת תרופה נגד דיכאון אסציטאלופרם
וגלולות נגד דיכאון?
האם יש סיכון בלקיחת שתיהן ביחד?
ביטול השפעת הגלולות או משהו בסגנון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות נגד דיכאון וגלולות - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/08/2011לעדי שלום. לא כתבת איזה גלולות את נוטלת אך באופן ככלי אין אינטרקציות בין גלולות וציפרלקס .
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
עדי23/08/2011אני לוקחת מרסילון
אז קשר בין גלולות אלה לתרופות נגד דיכאון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן25/08/2011שלום. אין אינטרקציות בין תרופות אלה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נמאס לינטע21/08/2011
איןלי כח לחיות
יש לי שני בנים הגדול עם אוטיזם קל
אני בודדה כ"כ
בעלי שונא אותי ומתעלם כאילו אני אויר מוחלט...
אין לי אף אחד אני עובדת כמו חמור המון שעות מחוץ לבית ובבית מנסה כמה שאני יכולה
אם היה מותר להתאבד הייתי מתאבדת המחוייבות שלי כלפי בני היא היחידה שמשאירה אותי בחיים
אני רואה איך בעלי נהנה להתעלל בי נפשית-הוא פשוט מתייחס אליי כאילו אני אויר
הלוואי והייתי יכולה להחזיר את הגלגל אחורה
אין לי שום אומץ להתאבד וגם לא להתגרש למה נולדתי בכלל
אני בחורה דתייה ויודעת שאסור לבגוד וזה חמור מאוד -אם רק היה מותר הייתי בוגדת רק למצוא מישהו שיקשיב לי -לא יותר מזה
מחר יש לי יום נישואים-אני צוחקת עם עצמי-שבטח בעלי קונה לי יהלום ומזמין לנו בית מלון בחו"ל...חחח אפילו בחולון -לא
אם היה יכול היה קונה לי רעל עכברים בקופסא...
אני לא בן אדם רע-אז אני לא יודעת מה עשיתי שזה מגיע לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום נטע יקרה
רגשות22/08/2011קראתי את מה שכתבת ואני מזדהה עם הכאב שלך. אני יודעת שההזדהות שלי לאתעזור לך. לכן מה שאני מציעה לך, זה לבקר אצל רופא המשפחה שלך, לספר לו על המצוקות שלך. לאחר שישמע אותך הוא יחליט האם לתת טיפול תרופתי שיעזור לך להתגבר על המצוקות או שישלח אותך לפסיכיאטר לטיפול. האמיני לי יקירה, זאת לא בושה! את זקוקה לעזרה ודחוף! העובדה שאת נזקקת לטיפול פסיכיאטרי, לא עושה אותך פסיכית!! ארגני את כל כוחות הנפש שלך ושמעי לעצתי. אני מדברת מיתוך ניסיון אישי שלי. שיהיה לך בהצלחה!!!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בקלונקסאור18/08/2011
שלום רב,
אני חדשה בתחום הזה. עד כה חייתי את חיי ברגישויות שהצריכו להשתמש בדרלין
20 מ"ג פעמיים ביום ולפתע התחלתי להרגיש חרדות והרגשות פיזיות של בחילות
ודאגות.
אני בת 55.
קיבלתי מרופא המשפחה את הקלונקס לטיפול מיידי שעשה לי מייד טוב ופניתי לפסיכיארית.
הפסיכיאטרית שוחחה עימי והמליצה על רסיטל שלא הצלחתי להתרגל אליו
עקב בחילות קשות. והרגשה מזופטת במינון של רבע כדור.
פניתי שוב לפסיכיאטרית שהבינה שעלי לשנות והציע את הפבוקסיל
בקרוב אתחיל לנסות אותו על עצמי.
בנתיים אני חיה על הקלונקס על פי הצורך ומשתדלת להקטין את המינון כמה
שניתן.
אגב נזכרתי שבעברי הרחוק הייתי נעזרת בכדורי "גלוריום" שהייתי משתמשת
בם רק בשעות לחץ - הייתי לוקחת חתיכה קטנטונת ונרגעת.
שאלתי האם ניתן להיעזר בצורה זו גם בקלונקס - כלומר להשתמש בו ברגעי
הלחץ על ידי נגיסת פירורים מעטים שמשנים לי מיידית
את הלחץ...ובכך לא להעלות מינונים - כי הביסים הקטנים בקצה הכדור מרגיעים את ההרגשה הרעה ואינם מעלים מינון מעל רבע עד חצי של כדור קלונקס 0.5 מ"ג.
שאלתי האם אפשר לקחת את הכדור ברגע שמרגישים רע במינון קטנטן
כדי להרגע.
האם משהו שמע על טיפול שנלקח בזו הדרך?? במקום לקיחת הכדור השלם
פעם ביום???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בקלונקס - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/08/2011לאורלי שלום. קלונקס שונה לחלוטין מרסיטל או פבוקסיל . קלונקס שייכת לקבוצה של תרופות הנקראת בנזודאזפינים. היא תרופה מרגיעה ומיועדת לטיפול נקודתי (בדומה לאקמול שמשכך כאב נקודתי). בהיותה בנזודאזפין היו נוטה לעבד מיעילותה בטיפול ממושך ואז יש צורך לעלות את המינון. כלומר, התרופה עלולה ליצור תופעה של התרגלות הגורמת מתלות והתמכרות. לכן, נטילתה דורשת פיקוח רפואי צמוד.
אפשר לטול את קלונקס רק כאשר מרגישים לחץ.
לעומת זאת, רסיטל ופבוקסיל , שייכות לקבוצה שנקראת SSRI ונועדה לטפל בחוסר איזון של המערכת הסרטונרגית במוח. היא מיועדת לטיפול לטווח ארוך.
בנוסף, חשוב לציין שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם חרדות היא פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) בשילוב עם ביופידבק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ptמוטי17/08/2011
אני ניפגע פעולות איבה לפני 5 שנים למרות שטופלתי ואני עדיין מבקר בבריאות הנפש מצבי ממשיך להידרדר אני חסר ביטחון סובל מקוצר נשימה הזעת יתר לייד אנשים זרים לחוץ מאוד אני מבקש עזרה בתחום הרפואי מה אפשר לעשות ואיזה כדורים מומלצים האים קיים קוקטייל של כדורים אנא עיזרו לי אני מאוד מיואש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול נפשי
מלי קמחי18/08/2011מניסיוני טיפול פסיכודרמה יכול להיות מצויין למתמודדים עם חרדה ודיכאון.
בהצלחה
מלי קמחי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהpt - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/08/2011למוטי שלום. צר לי על רגשתך . לצערי, דרך הפורום בלתי אפשרי לאבחן ולהמליץ על טיפול ועזרה. לצורך זה נדרש אבחון מעמיק ומקוצועי של מצבך תוך הכרות איתך.
אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר או פסיכולוג לצורך איבחון דעה שנייה) ובחירת העזרה וטיפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהקארין16/08/2011
לוקחת ציפרלקס 10 מג במשך 32 ימים בכל בוקר,בהתחלה הכדור השפיע לאחר שבועיים לטובה מצב רוח יותר החרדות ירדו קצת וההיפוכונריה פחתה והדיכאון ירד.אבל במשך חודש אני לא מצליחה לישון לילה שלם ישנה רק שעתיים עד ארבע שעות ואז במהלך היום אני עיפה ולא מתפקדת כראוי.ועוד לציין שבזמן האחרון התסמינים של הדיכאון מתחילים לחזור מה זה אומר שהכדור כבר לא משפיע?ומה עם השינה שלי?יש לציין שאני לא רוצה להתרגל לכדורי שינה ....איזה כדור או משהו יכולים להתאים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/08/2011לקארין שלום. אני ממליצה לדבר עם רופא המטפל. יכול להיות צריך להתאים את המינון של התרופה, יכול להיות גם לעביר את התרופה לשעות הערב.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר אלונה
קארין19/08/2011ממש תודה על העזרה....רציתי לשאול הייתי אצל הרופאה והיא נתנה לי בונסרין 30 מג חצי כדור כל ערב ואחרי 4 ימים או שבעה לעלות לכדור.האם הכדור בסדר?השילוב בין הכדורים ציפרלקס 10 מג ובונסרין 30?יש לציין שלקחתי כבר יומיים ובאמת סוף סוף ישנתי לילה שלם אבל במשך היום אני עייפה ומין תחושה של סיחרור כזה האם זה רק בהתחלה ואחר כך זה עובר?ושמעתי שלכדור יש מלא תופעות לוואי לכבד....סליחה על כל השאלות אבל אני סומכת פשוט על דעתך תודה מקרב לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר אלונה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/08/2011לקארין שלום. בונסרין (מיאנסרין) היא תרופה ותיקה המיועדת לטיפול בדיכאון, אך מתאימה גם לטיפול בהפרעות חרדה או בדיכאון המלווה בהפרעות חרדה. כיוון שהיא נוטה לגרום לנמנום היא מתאימה במיוחד לאלו הסובלים מקשיי שינה.
מיאנסרין פועלת במנגנון מסובך ושונה מהמנגנון של ה- SSRI's, אך גם היא מעלה את רמות הסרוטונין במוח ובנוסף את רמות הנוראפינפרין. ניתן לעיתים להעזר בה כדי לחזק השפעה של תרופות אחרות נוגדות דיכאון וחרדה.
תופעות הלוואי העיקריות של מיאנסרין הן: יובש בפה, ישנוניות, טשטוש, עצירות וסחרחורת. באופן נדיר ביותר היא עשויה לגרום לירידה במספר תאי הדם הלבנים ולכן יש צורך במעקב.
כשמדובר במנה יומית אחת מומלץ ליטול התרופה בערב כיוון שגורמת לישנוניות.
אין אינטרקציות בין תרופתיות עם ציפרלקס.
תרגישי טוב,
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

