פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תקופה לא טובה
    ע.
    20/10/2011

    היי ד"ר,

    הנני בן 24 ואמור להתחיל בשבוע וחצי הקרוב לימודים אקדמאיים בחוג די נחשק. הנני מטופל ע"י פסיכולוג קליני מקופ"ח ואצל פסיכיאטרית בברה"ן שבעירי. אובחנתי כסובל מ:אפיזודה דיכאונית מתונה,OCD(בעיקר מחשבות), חרדה חברתית, הפרעה סומטופורמית והפראת אישיות לא ספציפית. טופלתי בסרוקסט 40 מ"ג כמעט 3 שנים.כרגע לא עובד אך עבדתי לתקופה קצרה של כחודשיים במוקד טלפוני ועזבתי אותו מוקדם מידי לפני הלימודים.העבודה היתהלחוצה מבחינתי. במהלך העבודה העליתי את המינון ל-60 מ"ג והוספנו ריספרדל 0.5 מ"ג פלוס לוריוון 0.5 מ"ג בבוקר ובערב לעת הצורך. הגעתי למצב שהישיבה בבית, שרובה היתה חסרת-מעש לא הביאה למצב טוב. התחלתי להרגיש שאני "לא מרגיש", לא מחובר לתחושותיי רגשית, עם הזמן פחות רציתי לראות אנשים ולצאת, התיאבון ירד והשבוע האחרון הייה די מזעזע.אני בקושי מצליח להכניס פירור לפה ואוכל רק בכח. אני קם בבוקר ומתהפך כמה שעות במיטה והפחדים מציפים אותי. יש לי בחילות אני רץ להקיא ואין שום דבר. תחושהה כאילו יש "גוש" בגרון או בקיבה שלא נותן לי להכנסי את האוכל. העלינו את הריספרדל ל-1 מ"ג . אני מאוד מודאג בקשר למצבי הגופני והנפשי, אני אמור כבר שבוע הבא להגיע ליומיים הכנה באוניברסיטה להיכרות חברתיתבקמפוס ופוחד שלא יהיו ליכוחותלזה ומצד שני להרחיק ממני אנשים. אנא ד"ר יקר, האם הטיפול התרופתי מתאים? תוך כמה זמן לוקח לזה להשפיע ואם לא מה ניתן לעשות? אני רוצה להבריא כמה שיותר מהר .

    תודה וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תקופה לא טובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקופה לא טובה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    21/10/2011

    שלום לך,

    אתה לחוץ מאוד לקראת תחילתה של שנת הלימודים. טבעי להרגיש לחץ לקראת הלימודים החדשים. סטודנטים רבים מתרגשים בתקופה זו ואף לחץ ברמה מטונה מדרבן. לפי תיאורך נראה שאתה סובל מלחץ ברמה מאוד גבוהה שגורם להופעתם של תסמינים גופניים. בנוסף, מצב כזה יכול ליצור מעגל הקסמים של חרדה שבו לחץ מגביר תחושות גופניות ותחושות גופניות מגבירות עוד יותר את הלחץ. הדרך הטובה ביותר להתמודד היא לשלב טיפול תרופתי נכון ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). במהלך CBT תוכל ללמוד מיומנויות של שליטה במתח, תרגילי הרגעה והרפיה. ניתן לשלב גם תרגול בביופידבק. בנוסף, חשוב לציין שכלים אשר תרכוש בCBT יעזרו לך לא רק בהתמודדות העכשוויות אלא גם בעתיד. כלים אלה של שליטה מסיעים למנוע התדרדרות של המצב בעתיד.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובלת מדיכאון ממושך
    רעות
    18/10/2011

    אני בת 18 ומגיל קטן חוויתי דברים די משמעותיים מבחינה חברתית שפגעו בי למשך החיים והורידו לי את הביטחון . הדברים האלו השפיעו עליי ועל הדרך שבה אני מתנהלת , בצורה שאני מדברת עם אנשים ועל החשיבה שלי שבחיים.
    אפשר לומר שבמשך כל השנים האלו היו לי עליות וירידות במצב הרוח עד למצבים קשים של הסתגרות מבכי וחשיבה על התאבדות, אך אף פעם לא עלה בי הרעיון ללכת לגורם מקצועי.
    עוד זמן קצר אני אמורה להתגייס ולא הזכרתי אף מילה בצו הראשון שאני סובלת מחרדות מהפחד שיורידו לי מהפרופיל כי נורא רציתי להתגייס . אבל עכשיו שזה קרב ובא אני נורא חוששת מהגיוס אני לא חושבת שאני מסוגלת נפשית לעשות אותו אני גם נמצאת בתקופה נורא קשה וזה יכול להשפיע עליי לרעה . השאלה שלי אם אני עכשיו אלך לגורם מקצועי יש את האפשרות שיסייעו לי בעניין או שזה מאוחר מדי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סובלת מדיכאון ממושך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובלת מדיכאון ממושך - תגובה

    שרון לויט
    19/10/2011

    היי רעות,
    אף פעם לא מאוחר מדי לפנות לעזרה, גם מבחינת הצבא ובוודאי שמבחינות אחרות. אם את נחשבת לאדם בריא בנפשו, שאינו סובל מפגיעה משמעותית בתפקוד בעקבות בעיות נפשיות (ונשמע שאכן כך הדבר), אין שום סיבה שלא יגייסו אותך אם תרצי מאוד להתגייס. תוכלי גם לבקש לדחות את הגיוס, או לעשות שירות לאומי (שהוא הרבה פחות מלחיץ), אם תרצי בכך.
    בכל אופן, אני ממליצה מאוד לפנות לעזרה, מאחר שאם לא תפני, הסיכוי שהמצב ישתפר הוא קטן בהרבה.
    חג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי רעות

    me myself & i
    21/10/2011

    מאוד מזדהה ומבין את המקום שאת נמצאת בו עכשיו.גם אני עברתי תקופה קשה כזו.
    יש לי רושם שאת אדם מאוד חזק למרות שאולי לא מודעת לכך.
    אני יודע אייך זה מרגיש לעבור תקופות קשות לגמריי לבד בלי עזרה חיצונית מגורם מקצועי כלשהו. במיוחד ups and downs
    שזה מצב הרבה יותר מבלבל וגם יכול להיות דיי מתיש.

    אשמח לשוחח איתך ולתרום מניסיוני.ויש לי לא מעט...
    אני במייל
    [email protected]

    תרגישי חופשי ושיהיה רק טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ ומתח
    עודד
    18/10/2011

    מחבר/ת : עודד
    שלום אני שותה 3 שבעות רסיטיל 20 עקב לחץ ומתח לא עזר שבוע אחרוןם עילו לי 40 אני מרגיש פחות לחץ יןם כן יום לא למה יש תנודות במצב מכוון שזה לא מאוזן עוד
    ואם זה מצב שיכול לגרום הרסיטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ ומתח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ ומתח - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    21/10/2011

    עודד שלום,

    רסיטל לא אמור לגרום לתנודות במצב הרוח. ההפך, הוא זה שאמור לשפר אותו. יש להמתין עוד קצת. תעקוב אחרי מצבך עוד לפחות כשבועיים. במידה ומצבך לא ישתפר, תתיעץ עם הרופא המטפל. בנוסף, חשוב לציין כי קיימים טיפולים לא תרופתיים שבנוסף לתרופות או אפילו במקומם הוכיחו את עצמם כי מאוד יעילים. שווה לשקול טיפול בכרייה מגנטית למוח (TMS).

    תרגיש טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה מוזרה...
    שני
    16/10/2011

    שלום, יש לי חרדה מאוד מוזרה, אפשר להגיד מין פובייה כזאת, שלא שיתפתי אותה עם איש, פרט לחברה אחת שיש לה פחד דומה....אני חייבת לציין שהנושא נורא מביך אותי מפני שזה ניראה לי די משוגע אבל פשוט אספר...
    יש לי חרדה מסויימת כאילו כל הזמן עוקבים אחרי, כאילו מישהו מסתכל עלי מהצד, ובוא נאמר שמאז התפתחות הטכנולוגיה אני כל הזמן בפחד שיש מצלמות אצלי בבית ובמיוחד בחדרי. הדבר מונע ממני להתנהג באופן חופשי ומשוחרר ואף מונע ממני להביא אנשים הביתה...אני מביאה רק חברות קרובות ואפילו אז יש החשש...ובנוסף הבעיה הכי גדולה כאשר מדובר בלהביא גבר הביתה, אני בחורה בת 21 והיה לי מאוד קשה עם עצם הפחד שלי כאשר חבר שלי הגיע אלי הביתה, אנ יודעת שזה נישמע מטורף, אבל כל הזמן חששתי שהוא התקין או הניח אצלי מצלמה בחדר ואז עוקב אחרי.
    כאשר הוא הביא לי דובי מתנה היה לי חשש שיש בו מצלמה, אני די בטוחה שהרעיון או הפחד הם בגלל שצפיתי בסרטים שבהם נעשה שימוש במצלמות לכל מיני צרכים...אותה חברה ששיתפתי אותה בכך מרגישה כמוני רק שאצלה זה הרבה יותר חלש ופחות מורגש, זה לא משתלט לה על אורח החיים היום יומי אלא רק לפעמים.
    חשבתי לפנות לטיפול פסיכולוגי אבל משום מה אני מאוד מתביישת בזה, זה מאוד מביך אותי לשתף ואפילו עכשיו אני לא מרגישה כל כך בנוח לשתף, כבר פעמים רבות שאני רוצה לכתוב בפורום כי זה אם כבר המקום הכי פחות מביך "לשפוך את הלב" בשבילי אבל אני לא מצליחה, והיות והדבר כבר מציק לי כל כך החלטתי פשוט לשתף...
    אשמח מאוד לקבל אזרה או מידע בנושא..כלומר האם זה בכלל ייתכן דבר כזה, האם זה קורה רק בסרטים, האם זה חוקי, האם אפשר להשיג בכלל מצלמה כזאת קטנה ובלתי ניראת...ורק בבקשה אל תגידו לי ללכת לטיפול בסיכולוגי כי זה נורא מביך אותי וזאת גם בעיה כספית כרגע....ואגב הפחד קיים אצלי כבר יותר משנה.
    תודה מראש: נעמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה מוזרה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה מוזרה... - תגובה

    שרון לויט
    17/10/2011

    היי נעמה,
    הייתי ממליצה בחום לפנות קודם כל לרופא פסיכיאטר. ייתכן שיש בחרדות שלך מרכיב פסיכוטי, כלומר שקיים חוסר איזון כימי במוח הגורם למחשבות לא הגיוניות. המחשבות האלה עשויות להיראות לך הגיוניות מאוד, אף על פי שאין בהן מרכיב הגיוני. אין שום סיבה להתבייש בכך, זוהי בעיה בכימיה של המוח ואין זה אומר שום דבר רע עלייך. אנא פני לעזרה בהקדם האפשרי, מאחר שמצבים כאלה יכולים גם להחמיר, וככל שתפני מוקדם יותר, גדל הסיכוי לשיפור במצב ולמניעת הדרדרות.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי כנסי...

    A
    27/10/2011

    קראתי את מה שכתבת,ואני מאוד מבינה לליבך ומזדהה..אל תרגישי משונה וכל זה,מכיוון שאת לא מתארת לעצמך עוד כמה אנשים חווים בדיוק את אותן התופעות שיש לך ..(אני למשל)
    אני מבקשת ממך! מי שכתבה לך פה את התגובה צודקת! זו הפרעה כימית במוח שגורמת לך לחשוב מחשבות לא הגיוניות! אל תהססי לבקש עזרה,כי מניסיוני זה רק ילך ויחמיר ויכול להגיע גם למצב פסיכוטי בו את מתנתקת מהמציאות לחלוטין ומאמינה שעוקבים אחריך,מצוטטים לך,מצלמים אותך בלי שאת יודעת ובכוונה..

    ממליצה לך על תרופה אנטי פסיכוטית שמאוד עוזרת: סרוקוול XR

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עשיר בחרדות
    רפי123
    16/10/2011

    בן 28 סובל מחרדות כל החיים
    קשה לי לתקשר עם אנשים ובעיקר בחורות, אני לחוץ מאוד בחברת אנשים
    מרגיש שלדבר עם אנשים זה מעמסה,קשה להסתכל לאנשים בעניים ןלנהל שיחה
    לפעמים מאוד מתרגש מכלום, הגוף קופא לפעמים וקשה לי להגיב
    מה לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עשיר בחרדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עשיר בחרדות - תגובה

    שרון לויט
    16/10/2011

    היי רפי,
    ראשית, כדאי למלא את שאלון לייבוביץ' לחרדה חברתית, כדי לדעת מהי חומרת הבעיה (ניתן למצוא בעברית במנועי החיפוש). בנוסף, אני מאוד ממליצה לפנות לטיפול התנהגותי קוגניטיבי- במסגרת אישית או קבוצתית (אפשר שתיהן במקביל). היתרון של הקבוצה הוא, שמלבד העובדה שכולם מתמודדים עם אותה בעיה ולכן כל פרט מרגיש פחות חריג, ישנה אינטראקציה עם אנשים אחרים. אינטראקציה זו מאפשרת לך תרגול של מגע עם אנשים (כפי שעושים בטיפול ההתנהגותי), בנסיבות הרבה פחות מאיימות, שהרי כל המשתתפים חוששים ממגע עם האחר ומודעים לבעיה שלך. בנוסף, עובדים בטיפול, הן האישי והן הקבוצתי, על שינוי מחשבות לא אדפטיביות שמורידות את הביטחון העצמי וגורמות לעכבות חברתיות ולתחושות פיזיות לא נעימות. היתרון בטיפול הקבוצתי הוא, שכל אחד מהמטופלים שומע חוות דעת ופידבקים על המחשבות שלו מאנשים נוספים מלבד המטפל, וזה יכול לעזור מאוד.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבוצת תמיכה לדיכאון
    ענת
    15/10/2011

    היי מחפשת קבוצת תמיכה בדיכאון באזור תל אביב אשמח עם מישהו יוכל לחלוק מידע
    תודה. ענת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קבוצת תמיכה לדיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבוצת תמיכה לדיכאון - תגובה

    שרון לויט
    16/10/2011

    היי ענת,
    אינני יכולה להמליץ לך על מרכזים טיפוליים ספציפיים (וקיימים כמה וכמה כאלה) בהם מתקיימות קבוצות תמיכה. ניתן למצוא בקלות רבה על ידי חיפוש במנועי חיפוש כמו גוגל. ניתן למצוא במנועי החיפוש גם קבוצות עזרה עצמית ללא גורם טיפולי מלווה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת וולבוטרין
    רוני
    15/10/2011

    שלום רב

    במקרה שציפרמיל גורם לעייפות, האם תוספת של וולבוטרין יכולה לשפר את העירנות?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוספת וולבוטרין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת וולבוטרין - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    16/10/2011

    שלום.יש מקרים שהוספת וולבוטרין יכולה לשפר את עייפות. תדבר עם מטפל שלך. לא ציינת מתי אתה נוטל את ציפרמיל? יכול להיות שעברת ציפרמיל מבוקר לערב יכולה לעזור
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיום טיפול
    אילן
    13/10/2011

    כבר 3 ימים לא נטלתי פריזמה האם מותר לי לשתות אלכוהול בכמות גבוהה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סיום טיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיום טיפול - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    16/10/2011

    שלום. עדיין לא מומלץ שבוע-שבועיים
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ ומתח
    עודד
    13/10/2011

    שלום אני שותה רסטיל 20 ללחץ ומתח במשך שבעוים אין שיניו עליו לי ל40 כבר 4 ימים אני שות מ[תי זה יעזר אני מרגיש לחץ ומתח יותר חזקים שלא מרפים מה לעשות האם רסטיל תרופה טובה ללחץ ומתח מה לעשות סובל נורא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ ומתח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ ומתח - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    16/10/2011

    שלום. הטבה מלאה מרגישים רק 6-8 שבועות
    אני ממליצה לדבר עם מטפל שלך
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סורבון נגד חרדות
    יוני
    12/10/2011

    שלום רב.

    הנני סובל מחרדות מזה שנים,אציין כי נטלתי תרופות ממשפחת ssri כל התרופות גרמו לי להשמנת יתר,לאחרונה הוצע לי על ידי רופא המשפחה ליטול סורבון
    מה המינון אותו אני אמור לקחת?

    בתודה מראש וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סורבון נגד חרדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סורבון נגד חרדות - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    16/10/2011

    שלום. בוספירון (סורבון) הוא תרופה נוגדת חרדה ממשפחת האזאספירונים, משפחה חדשה של תרופות נוגדות חרדה. תרופות אלו שונות מבנזודיאזפינים (קסנקס, קלונקס) בכך שהן עובדות על קולטנים שונים במוח. תרופה זו פחות מרדימה מתרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים. משתמשים בתרופה זו לטיפול בהפרעת חרדה מפושטת (שביטוייה, בין השאר, הם דאגנות יתר, חרדה יומיומית ודיכאון).
    תדירות וזמן נטילה:2-3 פעמים ביום.
    טווח המינון:מנת התחלה: 15 מ"ג ביום. מנת אחזקה: 15-60 מ"ג ביום.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריזמה ועישון
    אוהד
    11/10/2011

    האם מותר לי לעשן נרגילה במהלך הטיפול בפריזמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פריזמה ועישון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריזמה ועישון - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    25/10/2011

    שלום. לא ממולץ לעשן נרגילה עם תרופות פסיכיאטריות
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריזמה
    אוהד
    11/10/2011

    תוך כמה ימים אחרי שהפסקתי לקחת פריזמה מותר לי לשתות אלכוהול ומה יכול לקרות אם אני ישתה קודם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פריזמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריזמה - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    16/10/2011

    שלום. עדיין לא מומלץ שבוע-שבועיים (חומר עדיין נשאר בגוף), זה יכול להחזיר את המתח ולחץ
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה סוגי דיכאון
    סמיילי52
    10/10/2011

    שלום ,רציתי לדעת מה ההבדל בין דיכאון חד קוטבי לדו קוטבי ?
    ומה התסמינים של כול אחד מהם ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה סוגי דיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה סוגי דיכאון - תגובה

    שרון לויט
    10/10/2011

    שלום לך,
    דיכאון חד קוטבי הנו דיכאון שאינו מלווה במאניה (או בהיפומניה). בניגוד לכך, דיכאון דו- קוטבי הוא מה שנקרא "מאניה דיפרסיה"- כלומר הפרעת מצב רוח הכוללת אפיזודות של דיכאון ואפיזודות של מאניה, כאשר בדרך כלל לאחר אפיזודה מסוג אחד, מגיעה אפיזודה מהסוג השני.
    התסמינים של אפיזודת דיכאון, לפי ספר האבחונים האמריקאי (ה- DSM), הם (חייבים להופיע חמישה או יותר מהסימפטומים הבאים במשך שבועיים רצופים, כאשר לפחות אחד מהם הוא מצב רוח ירוד או חוסר עניין והנאה):
    מצב רוח מדוכא מרבית שעות היום, כמעט בכל יום
    חוסר עניין והנאה כמעט בכל פעילות לאורך היום, כמעט כל יום
    אובדן או העלאה לא מכוונים במשקל, או תיאבון מוגבר או מופחת החלים כמעט בכל יום
    אינסומניה (אובדן שעות שינה) או היפרסומניה (עודף שינה) המופיעים כמעט בכל יום
    תנועתיות מוגברת או איטיות יתר המופיעים כמעט בכל יום
    עייפות או חוסר אנרגיה כמעט בכל יום
    תחושת חוסר-ערך או אשמה
    במרבית הימים,חוסר יכולת להתרכז או לחשוב בבהירות
    מחשבות נשנות על מוות, על התאבדות, או ניסיון התאבדות.
    התסמינים של אפיזודה מאנית הם (במשך שבוע ומעלה לפחות 3 מהסימפטומים הבאים): מצב הרוח מרומם או רוגזני, תחושת ערך עצמי מוגזמת, מיעוט בשינה, דיבור רב ומהיר מהרגיל, 'מרוץ מחשבות' המתבטא בחשיבה מהירה מהרגיל, ריכוז לקוי, הופעת אי שקט פסיכומוטורי, עיסוק נמרץ ביוזמות לימודיות, עסקיות או מיניות והשתתפות בפעילויות מהנות בעלות פוטנציאל הרסני בעתיד (יחסי מין בלתי מוגנים, הימורים).
    במצב מאני בולט חוסר השיפוט אשר עשוי להגיע, לעיתים, עד מצב פסיכוטי.
    ישנם מספר סוגים של הפרעות דו קוטביות, המוגדרים לפי חומרת הדיכאון או המאניה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה !

    סמיילי52
    11/10/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים למי שלא רוצה לעזור לעצמו
    שרון
    08/10/2011

    בעלי סובל מחרדה ומדיכאון , כמו אביו לפניו וכמו שנים מילדינו.
    אבל כמו אביו לפניו הוא מסרב לשמוע על טיפול תרופתי או אחר.
    הוא מתפקד בעבודה אבל חבר מהעבודה אמר לי שהוא נורא נורא עצבני.
    הוא רוצה להיות כל הזמן לבד לא לדבר עם אף אחד כל נסיון שלי להגיע אליו לדבר איתו הנכשל.
    ניסתי לעשות התערבות עם הילדים
    ניסיתי יום אחד לשים לו רבע כדור ציפרלקס בכוס מים להראות לו שהוא אפילו לא הרגיש את הכדורון ללא הועיל.
    אני לא חושבת שהוא אובדני אבל אני לא יכולה לחיות עם הדכאון שלו הוא לא מדבר איתי לא שוכב איתי (הוא אדם שאהב מאוד מין וצרך המון מין) בקושי אוכל ומאחר ואנחנו לא ישנים בחדר אחד אני לא יכולה לדבר על איכות השינה שלו ממה שאני יודעת היא גרועה מאוד.

    מה עוד אפשר לעשות??????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים למי שלא רוצה לעזור לעצמו - תגובה

    שרון לויט
    09/10/2011

    היי שרון,
    לצערי הרב, אי אפשר לכפות עזרה על מישהו שלא מעוניין בה. אי אפשר לטפל במי שאינו מעוניין בטיפול, ולנסות, כביכול, לעזור לו ללא ידיעתו (כמו לשים לו תרופה במים) יכול אף לפגוע באמון שיש לו בך ולגרום למרמור מצידו. אולם, את צריכה לזכור שכל יום בו את חיה לצידו של אדם כזה הוא מבחירה מודעת שלך, וייתכן מאוד שהדבר היחיד שאפשר לעשות במקרה הזה הוא לבחור אחרת- כלומר, לא לבלות את חייך לצידו. גם אין שום פסול בכך שתאמרי לו, שאם אינו מתכוון לנסות להשתנות, זה יגיע לכך בסופו של דבר. לעיתים אולטימטום כזה יכול להוות גורם מוטיבציוני מאוד חזק עבור בן הזוג לקבלת עזרה- כך הוא יודע שאם לא ישתנה, הדבר יפגע בזוגיות שלו בצורה בלתי הפיכה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רסיטיל דחוף
    עודד
    07/10/2011

    אני שותה רסטיל 20 שבועים אין הטבה במתח ולחץ הרופא הוסיץ לי עוד 10 מילגרם האם זה יעזור ועד כמה זמן מינון זה ישפיע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רסיטיל דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רסיטיל דחוף - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    09/10/2011

    שלום. הטבה מלאה מרגישים כעבור 6-8 שבועות
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום