מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה חשובה-לד''ר אירנה נתנאלדניאל15/09/2011
כמות גדולה של אלכוהול עם פריזמה עלולה לגרום למוות?
תוך כמה זמן אני יכול לשתות כמות גדולה של אלכוהול אחרי שנטלתי את הכדור?
(אני מדבר על כמות קטנה חצי כדור ביום)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה-לד''ר אירנה נתנאל - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל16/09/2011למוות זה לא יגרום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד''ר אירנה נתנאל
ר16/09/2011תודה על התשובה...
אבל תוך כמה זמן אני יכול לשתות אלכוהול אחרי שנטלתי את הכדור בלי שיקרה לי נזק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תיפקודנועה15/09/2011
שלום,
בעבר הייתי סובלת מחרדות והייתי מטופלת בכדורים ועם עובדת סוציאלית, החרדות די נעלמו מהאופק בעזרת הטיפול. לפני כשנה וחצי עברתי אירוע די טראומתי בו הייתי עדה למוות של סבתא שלי, ולקחתי את זה מאוד קשה. היו לי סיוטים בלילות על רגעים מסוימים שחוזרים על עצמם, ובאופן כללי הרגשתי את החרדות תוקפים אותי שוב. מאז ועד היום מאוד קשה לי לצאת לעבוד, בזמנו למדתי ונשרתי מהלימודים. אני כל הזמן עסוקה בלהשוות את עצמי לאחרים ולהראות לעצמי כמה החיים שלי ממש נוראיים, פסימיות, פחד מלצאת לעבוד, מלהמשיך. אני לא מבינה למה התגובה שלי לאירוע היא כזו ? רציתי ללכת לפסיכולוג אבל מכיוון שאני לא עובדת אין לי כסף לזה.. ואני שוקלת לחזור לקחת כדורים- האם את חושבת שזה יפתור את הבעיה ? האם התגובה שלי נורמלית ? איך זה יכול להיות שככה חזרו לי החרדות פתאום ?
אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת
נועה15/09/2011יכול להיות שאני חווה התמוטטות עצבים ? מעבר לאירוע הזה חוויתי באותה השנה עוד אירוע טראומטי אחר במסגרת המשפחה שטילטל אותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר התייחסות בבקשה ?
נועה16/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר התייחסות בבקשה ? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל18/09/2011ליז שלום,
ללא ספק עברת תקופה קשה שדרשה ממך כוחות ויכולות להתמודדות עם המצב. אני ממליצה לנסות עזרה תרופתית. פני לסיכיאטר שטיפל בך בעבר. בנוסף את תצטרכי גם תמיכה נפשית. לכן שווה לחזור לעובדת הסוציאלית שמכירה אותך. אני מאוד ממליצה שתלמדי כישורים, כלים ומיומנויות להתמודדות יעילה עם מצבי החיים. לחרדות יש נטייה לחזור ולכן, כדאי ללמוד כלים שיעזרו לך לשלוט בחרדות ובסימפטומים גופניים שמתלווים לחרדה.
חזקי ואמצי,
אשמח לענות על כל שאלתך,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PRISMAרון14/09/2011
עד כמה בטוח השימוש בפריזמה לנער מתבגר?
האם שימוש קבוע יכול לפגוע בכבד או לעשות נזק אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PRISMA - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל14/09/2011רון שלום,
פריזמה נסבלת היטב על ידי מרבית הנוטלים, היא לא תרופה מסוכנת. בכול מקרה חשוב ליטול את התרופה תחת השגחה רפואית ומדי פעם לבדוק תפקודי כבד (דביקת דם פשוטה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- prisma ואלכוהולרון14/09/2011
האם מותר להערבב PRISMA עם אלכוהול?
אם לא מה יכול לקרות? וכמה זמן צריך להפסיק את הטיפול לפני שתיית אלכוהול?
אני מדבר על מינון של חצי כדור ביום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר prisma ואלכוהול - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל14/09/2011רון שלום,
אלכוהול במינונים נמוכים (כוס יין, פחית בירה, כוסית של וודקא וכו') לא אמורים להוות בעיה. אלכוהול במינונים גבוהים יכול לגרו להגברה של תופעות לוואי של הכדור (בחילות, הקאות, סחרחורת וכו'). כמו כן, שילוב של תרופות ואלכהול משפיעה לרעה על תפקודי כבד כי שני החומרים מתפרקים בכבד).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלכוהול עם פריזמה
רון14/09/2011כמות גדולה של אלכוהול עם פריזמה יעלולה לגרום למוות?
תוך כמה זמן אני יכול לשתות כמות גדולה של אלכוהול אחרי שנטלתי את הכדור?
(אני מדבר על כמות קטנה חצי כדור ביום)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת טיפול והחדרה חוזרתקובי12/09/2011
שלום רב,
לפני כשנתיים התחילו לי התקפי חרדה.
לאחר פניה לפסיכיאטר התחלתי טיפול בציפרלקס,
במהלך הטיפול נתקלתי בתופעה קשה של פיהוקים במהלך כל שעות היום גם מיד לאחר שינה ארוכה וטובה.
לאחר שיחה עם הפסיכיאטר ובהמלצתו החלפתי את הכדורים לסימבאלתה 30 MG.
היום אני מבין שתופעת הפיהוקים נבעה מהתקף החרדה עצמו ולא כתופעות לוואי של הכדורים.
הטיפול בסימבאלתה היה מהיר וענה לצרכיי,
מייד הופסקו תופעות החרדה, מצב הרוח היה מצויין והרגשתי כאילו נולדתי מחדש.
לאחר 8 חודשים של טיפול רצוף בסימבאלתה החלטתי שאני גיבור גדול והחלטתי להפסיק את הכדורים בצורה מבוקרת ואיטית. ובמשך כחודש התחלתי להוריד במינון בצורה מבוקרת עד להפסקת נטילת הכדור לגמרי.
היום אני כ-8 ימים לאחר הפסקת הכדור, תופעות הסחרחורת הולכת ונעלמת.
מאתמול התחלתי להרגיש שאני נכנס שוב להתקף חרדה ומצב הרוח משתנה מקצה לקצה (כאבי בטן, בחילות, תחושה של צורך לבכות והחשק לפעילות כלשהיא שואף ל-0).
את הכדורים הפסקתי מאחר וגיליתי את תופעות הלוואי של הסחרחורות לאחר ששכחתי פה ושם לקחת כדור.
אני ממש חרד מלקיחת הכדורים אבל לא יכול לחזור לתקופה הרעה שעברתי.
אני מעדיף לחזור ליטול ציפרלקס ולא סימבלטה מאחר וקראתי שמחקרים מעידים על כך שהיא יותר בטוחה.
שאלותי הן:
1. האם לחזור לקחת טיפול כלשהוא או שעדיף להמתין ולראות כיצד הגוף מתמודד אם הפסקת נטילת הכדורים?
2. אם כדאי להמשיך בכדורים, האם אני יכול לחזור לקחת ציפרלקס במקום סימבלתה בתקופה כזו קצרה של הפסקת הסימבאלתה (יש לי מרשם לשנייהם)?
3. האם המבחן הזה מעיד על כך שמעתה ועד סוף ימי אצטרך ליטול כדורים כאלה או אחרים?
תודה מראש וסליחה על אורך השאלה.
קובי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת טיפול והחדרה חוזרת - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל14/09/2011קובי שלום,
חשוב שתדע שתרופות פסיכיאטריות לא מרפאות את ההפרעות אלא רק מדכאות את הסימפטומים. לכן, כשמפסיקים נטילת התרופה, הסימפטומים של ההפרעה נוטים לחזור. על מנת לשלוט בהפרעה ולמנוע הישנות והתדרדרות מומלץ לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). במהלך CBT תוכל ללמוד כלים ומיומנויות שעוזרות לזהות סימנים מקדימים של ההפרעה ולעצור את ההחזרתיות של החרדה. לכן, במידה ותרצה להפסיק את התרופה תהיה לך שליטה מירבית שתמנע את החרדות העתידיות. CBT הינו טיפול קצר, ממוקד והוכיח את עצמו כהכי יעיל.
אשמח לענות על כול שאלתך,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון או עצבות גדולה?רחלה12/09/2011
שלום בוקר טוב
אני אובדת עצות! בעלי נסיך אמיתי שנות ה30 המוקדמות אנחנו נשואים באהבה 5 שנים
ישנם עליות ומורדות
בתקופה האחרונה יש קושי גדול מאוד הוא עצמאי הדאגות שלו גוברות הוא מתוסכל מאוד לאורך התקופות יש ממש עליות ומורדות המורדות חדות מאוד זה מתבטא לעיתיםבהתפרצויות זעם בתסכול גדול כך הוא טוען אני מרגישה עצבות גדולה הוא אומר שיש לו כ"כ הרבה טוב בחיים אני הילד שלנו אנחנו שוב בהריון תקין תודה לאל.
יש דברים מאוד מוצדקים בחייו שגורמים לתסכול והעצבות אך זה מאוד קיצוני הוא מצליח לצאת מזה לבד לאורך השנים שההייתי איתו .התקופה האחרונה של העצבות והתסכול כחודשיים
פעם היינו בטיפול זוגי אצל פסיכוטרפיסטית הוא לא כ"כ התחבר אליה אבל אז היא חששה לדיכאון קל לא בטוח כי אכן הוא יוצא מזה לבד היא המליצה על תרופה טיבעית אנני זוכרת את שמה כמובן שהוא אז סרב בכל תוקף לעניין אולי היום הוא יסכים מה עושים למי פונים לאיבחון טוב יותר עדיף בתקופה כזו של כאב גדול כדי שיראו את השינוי יראו את עוצמת הכאב שלו אני אוהבת אותו רוצה לעזור וגם הוא לעצמו אנחנו גרים באזור הצפון
אשמח לתשובה ותודה על ההקשב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון או עצבות גדולה? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל14/09/2011שלום לך,
שווה לבדוק עזרה תרופתית. אני מאוד ממליצה להתיעץ עם רופא פסיכיאטר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
רחלה15/09/2011תוה רבה על התגובה
אשמח לשמוע המלצה על משהו באזור הצפון, או איך אפשר למצוא
שוב תודה
רחלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה שחשובה לי עד מאודשקד11/09/2011
מה ההבדל בין טיפול בגרייה עמוקה למוח לבין טיפול ב ect ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה שחשובה לי עד מאוד - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל12/09/2011איה שלום,
מדובר בשני טיפולים שונים לגמרי. מידע על ECT ועל TMS תוכלי לקרוא באתר של מיינד קליניק.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי..חן11/09/2011
שלום , קוראים לי חן אני בת 17
בחודשיים האחרונים אני סובלת מדופק מואץ כאבי ראש קוצר נשימה חוסר תיאבון כאבי בטן בחילות חוסר שינה חוסר מנוחה התעוררות פתאומית במהלך השינה לחץ וכאבים בחזה ותחושת התנתקות מהגוף
הלכתי לברר מה גורם לי לכך אצל רופאים ... גליתי שאני בריאה פיזית אך אם זאת לא בריאה די נפשית....
אני סובלת מהתקפי חרדה...אני לוקחת אבאבל ורסיטל
אנא תעזרי לי בבקשה בהתמודדות עם ההתקפים.תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי.. - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן11/09/2011לחן שלום. אני מאוד ממליצה לפנות לרופא משפחה ולקבל עזרה ראשונה. את יכולה לפנות גם לתחנה לבריאות הנפש באזור מגוריך (פסיכיאטרים ופסיכולוגים), קופת חולים או לקליניקה פרטית. באתר של קליניקה שלנו קיים חומר על התקפי חרדה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה...
חן11/09/2011תחילה הייתי אצל הרופא משפחה ונתנו לי כדורי הרגעה .. לאחר מכן הלכתי למיון כי היה לי התקף רציני אז הד''ר במיון התקשר לפסיכיאטר הראשי באילת ד''ר רן עמוס והוא אמר שאני בהתקף ונתן לי מרשם לכדורי רסיטל ... יש לי מחשבות אובדניות בשלושה ארבעה ימים האחרונים....מה את ממליצה לי לעשות ד''ר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתגובתי
חן11/09/2011בנוסף בימים האחרונים אני סובלת ממחשבות אובדניות.....אני לא יודעת אם זה מכדורי הרסיטל או פשוט מההתקפים ... בבקשה תייעצו לי מה לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדני09/09/2011
בן 32
סובל מחרדת בריאות כחודשיים.
האם לאחר כמה ימים של חרדות אני יכול להרגיש שרירי פנים תפוסים (נימול קצת)
ודופק מהיר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל12/09/2011יהודה שלום,
תחושות שאתה מתאר יכולות להיות קשורות לחרדה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבי בן 82 לוקח ציפרלקס וקסנאגיסיעל09/09/2011
אבי בן 82 לוקח ציפרלקס וקסנאגיס כבר 18 יום ומרגיש חרד ומדוכא רוב הימים, חולשה, עייפות וחרדה מהתמכרות לאחר שקרא את התווית של קסנאגיס. האם יש אכן סכנה להתמכרות בכדור זה והאם צריך להמשיך ויהיה קשה ביותר להפסיק, האם טיפול בשתי התרופות אכן מקובל ויעיל, ואם יש לו חרדות מהתמכרות האם לא כדאי להפסיק? הפסיכיאטר ביקש לא להפסיק.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבי בן 82 לוקח ציפרלקס וקסנאגיס - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/09/2011יעל שלום,
השילוב בין שתי התרופות מקובל ויעיל. ציפרלקס לא ממכר וקסנגיס בהיותו בנזודאזפין עלול לגרום להתמכרות בלקיחה לתקופה ממושכת. תיתכן גם ירידה בהשפעתו במשך הזמן. על מנת למנוע תופעות לא רצויות יש לקחת את התרופות בליווי רפואי צמוד. חשוב לציין כי הפסקה על דעת עצמך ופתאומית של ציפרלקס עלולה לגרום לתסמונת גמילה. לכן, אני ממליצה להיצמד להמלצות הרופא ולא להפסיק את הטיפול על דעת עצמך. רוב האנשים מסתגלים היטב לשילוב זה.
תהלצחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהשחר08/09/2011
בכמה שנים האחרונות אני מרגישה כאילו אין סיבה לחיות לפעמים אני מתחילה לפרוץ בבכי מתפללת שפשוט אלוהים יהרוג אותי כבר, אני חותכת את עצמי סתם כי אני מרגישה שמגיע לי לסבול, כול לילה קשה לי להירדם או שאני מתעוררת הרבה פעמים במהלך הלילה במעיין פאניקה כזאת, ואני פשוט שונאת את עצמי ושונאת את החיים ומרגישה שאין סיבה לקיום שלי וכול הזמן חושבת על דרכים להתאבד כי פשוט נשבר לי מהחיים שלי ואני כבר לא יודעת מה לעשות עם עצמי ונמאס לי פשוט נמאס לי לחיות. אם מישהו מבין שפשוט יגיד לי מה לעשות כי רע לי וכול כך נמאס לי מהחיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/09/2011שחר שלום,
במכתבך את מתארת חוויה של סבל רב ומתמשך. את נמצאת במצב של מצוקה עד כדי רצון למות. במהלך החיים אנו חשופים למצוקה ולקשיים. האדר בכלים להתמודדות יעילה עם מצוקה עלולה להגביר כאב נפשי ולהחמיר את המצב. אני ממליצה לך ללמוד כישורי התמודדות וחוסן נפשי, להעשיר רפרטואר של תגובות. כי חלק ניכר מבעיות נובע מדפוסי התמודדות לא מתאימים או לא מפותחים. כלים אלה ואחרים ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).
אשמח לענות על כול שאלתך,
חזקי ואמצי,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה בבקשה
אילנה10/09/2011שלום שחר,שמי אילנה.גם אני סבלתי ממשהו דומה,עד שניתקלתי בכתבה על טיפול מסוים.בכתבה הובאו עדויות של אנשים שעברו את הטיפול והוא עזר להם.לי לפחות הוא שינה את חיי לחלוטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש קשר בין חרדה ודיכאון לראייה?שירית08/09/2011
אמי סובלת מחרדה ודיכאון (מטופלת כמובן) והיא מתלוננת כי לאחרונה היא אינה רואה טוב, היא רואה מטושטש, האם יש קשר בין חרדה ודיכאון לראייה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש קשר בין חרדה ודיכאון לראייה? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/09/2011שירית שלום,
כן, בהחלט. אחד הסימפטומים של חרדה / דיכאון הינו טשטוש ראייה. כאשר דיכאון/חרדה חולפים הראייה מסתדרת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפקסוראורי07/09/2011
היי ,אני נוטלת אפקסור xr 75 מ"ג מס' שנים,הפסקתי את הכדור ככה:שבוע יום כן ויום לא וזהו אני כבר שבוע ימים ללא הכדור,אני מעט עצבנית מהרגיל ויש לי נדודי שינה וחלומות על דיכאונות וסחרחורות שאני מתארת לעצמי שאלו תופעות לוואי של הפסקת הכדור.אך יש לציין שמצבי בסדר במשך היום ואין כל סימן לדיכאון והחרדות שהיו לי שבגללן לקחתי את האפקסור כתוצאה מדיכאון לידה.שאלתי היא:תוך כמה זמן בערך אמורות להפסיק תופעות לוואי אלו?מה טווח הזמן שהגוף אמור להיות נקי מהאפקסור?והאם אני ממהרת מידי בשמחה שהדיכאון לא חזר לי?תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפקסור
אורי07/09/2011היי ראיתי שענית לאנשים ששאלו אחריי אז אני מתזכרת אותך אולי שכחת או לא שמת לב.אשמח לתשובתך בנוגע לאפקסור.תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפקסור - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן07/09/2011לאורי שלום
הפסקה של אפקסור (אפילו הדרגתית) יכולה לתת תופעות לוואי לא נעימות כולל הדברים שאת מתארת (זה אינדיבידואלי). כדי שתתייעצי עם הרופא. . צריך לקחת בחשבון שלפעמים המצב בקליני שטופל בעזרת התרופה יכול לחזור בשנית
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימפטמים של נוירופתיהשוקי06/09/2011
שלום!
בזמן האחרון אני סובל מתחושות בעיקר בידיים והרגליים אך גם בשאר הגוף של שריפה דקירות התפשטות של חום עיקצוצים תחושת של קור המתאימים לנוירופתיה .
בעקבות זאת הרופא שלך אותי לבדיקת EMG אשר יצאה תקינה ,גם נוירולוג שבדק אותי לאחר מכן טען שמדובר בלחץ מתח ונתן רמוטיב.
השאלה שלי האם התופעות שהזכרתי אכן קשורת למתח \חרדה דיכאון ???
מכיוון שקראתי שטיפול נגד דיכאון הינו רלוונטי לנוירופתיה .
במילים אחרות האם התופעות יכולות לחלוף ??
בברכה
שוקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימפטמים של נוירופתיה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל07/09/2011שלום לך,
תופעות שאתה מתאר יכולות להיות קשורות למתח, לחץ, חרדה. תכושות אלו יחלפו כאשר תקבל טיפול תרופתי מתאים. אני ממליצה לפנות להתיעצות עם רופא פסיכיאטר. לעיתים קרובות מאוד מחשבות חולפות בראשינו בזמן התופעה הגופנית מגבירות את התחושות הגופניות. לכן, מומלץ לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. במהלך CBT תוכל ללמוד לשלוט במחשבות ובתחושות בהווה וגם בעתיד.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
תרגיש טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות וחולשה מחרדה?אריק06/09/2011
שלום רב,
אני עובד תקופה של חצי שנה במקום עבודה.
ובחודשיים האחרונים אני חש עייפות וחולשה תמידית כל יום.
ולפעמים יש לי חשק לא ללכת לעבודה כדי לא להיות עם החברה בעבודה
שחלק אני לא אוהב וגם אין לי כוח בשביל לקוחות
כמו כן יש לי גם קושי נשימה ( בלי קוצר נשימה) מרגיש שאני לא נושם טוב.
האם זה יכול להיות מצב של דיכאון או בגלל שאני מוטרד בגלל דברים?
בתודה
יניב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות וחולשה מחרדה? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל07/09/2011יניב שלום,
לעיתים קרובות מצב שבו אנו מוטרדים יכול להביא לירידה במצב הרוח, ירידה במוטיבציה וגם לתחושות גופניות כגון חולשה, עייפות מחנק וכו'. במצב כזה כדאי ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה במצב, של התמודדות יעילה עם דברים שמטרידים, פתרון בעיות' TXRYHCHU, ועוד. כלים אלה ואחרים ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר, ממוקד ומאוד יעיל. במנלך הטיפול לומדים כלים שעוזרים להתמודד עם המצב באופן מיידי ומקנים מיומנויות של שליטה שמונעים חזרתיות של ההפרעות בעתיד.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

