מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהמעיין08/11/2011
רציתי לדעת האם התרופה זיפרקסה משמשת גם לטיפול בדיכאון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
שרון לויט08/11/2011היי מעיין,
למיטב ידיעתי לא, מדובר בתרופה שפעילותה הרפואית היא אנטי פסיכוטית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם שיר יכול לגרוםיונית אליהו08/11/2011
לתופעה של דכאון? האם יכול להיות שיש שירים שאסור לאנשים לשמוע? יש משהו שאני מאוד נהנית לש מוע הרבה אבל זה גרום לי הרבה מחשבות וגם ככה יש לי נטייה לדאון מה כדאי לעשות? אגב זה השיר (חבל שולדתי השם שלו או נולדתי)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם שיר יכול לגרום - תגובה
שרון לויט08/11/2011היי יונית,
דיכאון כהפרעה אינו נגרם כתוצאה מגירוי חיצוני מסוים. מקובל להסביר את הבעיה כתוצאה של שילוב של פגיעות גנטית, דפוסי חשיבה שבהם האדם מורגל ויכולים להוביל אותו לדיכאון, וגורמי לחץ סביבתיים (שינוי משמעותי בחיים, אבדן של אדם אהוב וכו'). אם את שואלת האם שיר יכול לגרום לך למצב רוח רע, מדוייק יותר לומר שהתגובה שלך לשיר היא שגורמת למצב הרוח הרע או לעצבות. הרי אנשים רבים יכולים לשמוע את אותו השיר, וכל אחד מהם יגיב אחרת. בדרך כלל, גירויים חיצוניים עוברים דרך ה"מסננת" המחשבתית שלנו, שגורמת לנו לחשוב מחשבות מסוימות לגביהם. מחשבות אלה הן שגורמות לתגובה הרגשית השלילית או החיובית, כפי שציינת בעצמך.
לדעתי, תוכלי להיעזר בטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), שיסייע לך להפחית את דפוסי החשיבה השליליים ולפתח דפוסי חשיבה שיועילו לך יותר. כך תוכלי להגיב אחרת, גם לשירים שאת שומעת.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רסיטילעודד07/11/2011
שלום אני שותה רסטיל 40 במשך חודש במינון 40 מילגרם יש שיפור קצת בלחץ ומתח מה לעשות לחכות עוד שביע שבועים או ללכת לרופא מה לעשות תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רסיטיל - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל07/11/2011עודד שלום,
באופן כללי, כדאי שתתיעץ עם הרופא המטפל. בנוסף, חשוב לציין כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מתח, לחץ, חרדות היא לשלב טיפול תרופתי עם פסיכותרפיה התנהגותית- קוגניטיבית CBT עם ביופידבק.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מואיפקס XR75רותי07/11/2011
אני לוקחת ויאפקס XR75 מזה כשנה (כדור אחד ביום), נראה לי שאני במצב הרבה יותר טוב ואני רוצה להגמל. ידוע לי שאסור לחצות את הכדור. אני מנסה לקבל תשובה איך להגמל בלי הצורך לקבוע תור לרופא, אי את אותה תשובה שהוא ידע לתת לי - אוכל לקבל גם בפורום. אנא עיזרו לי ותנו לי הנחייה האם לקחת יום כן / יום לא או בכל זאת לחצות את הכדור.
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מואיפקס XR75 - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל07/11/2011רותי שלום,
ראשית, אני מאוד שמחה לשמונ שהתרופה עזרה לך ואת מרגישה טוב ען זאת חשוב לי לציין כי אפקסור לא מרפא את ההפרעה שבגללה נטלת אותו אלא רק מדכא את הסימפטומים. כאשר מפסיקים נטילת התרופה, קיים סיכוי רב שהסימפטומים מהם סבלת יחזרו שוב. הדבר דומה למשל אצל אנשים שסובלים מלחץ דם גבוה. כול עוד הם נוטלים כת התרופות הם מרגישים טוב בגלל התרופה וכאשר מפסיקים כת התרומה לחץ נדם עולה שוב. בזכות האפקסור מצבך השתפר ועם תפסיקי את התרופה את עלולה לחוות שוב את אותם הדברים שמהם סבלת בעבר. לכן, לפני שמפסיקים את התרופה כדאי ללמוד כלים ומיומנויות דל שליטה בתסמינים שמהם סבלת על מנת למנוע הישנות של ההפרעה. כלים אלה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT. זהו טיפול קצר, ממוקד ומאוד יעיל. כאשר תרכשי שליטה מרבית תוכלי להוריד במינון של התרופה באופן הדרגתי.
דבר נוסף, אני לא ממליצה לעשות החלטות לגבי התרופה על דעת עצמך. אני מאוד ממליצה שבכול זאת תקבעי פגישה ותתיעצי עם הרופא המטפל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה והמפורטת!
רותי07/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה והמפורטת! - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל07/11/2011בשמחה, אני כאן בשבילך!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דילמה לגבי טיפול תרופתיליטל06/11/2011
שלום,
אני סטודנטית בת 24. לפני כחודשיים התחלתי עבודה חדשה, ומאז נדמה כאילו כל החרדות והדכאונות אצלי התפרצו. מעולם לא הייתי אדם שליו רגוע ומאושר, ואני מטופלת בטיפול פסיכולוגי כבר כמה שנים. משום מה, העבודה התובענית והציפיות המאוד גבוהות של המעסיקים שלי עוררו בי תחושות של חרדה מכל דבר קטן שאני עושה שם, וכל הזמן הפנוי שלי נגוע במחשבות נוראיות על העבודה כך שאני לא יכולה לתקשר עם המשפחה/בן הזוג/חברים.
כמה מחבריי הטובים נוטלים תרופות נגד דכאון/חרדה. חלקם סבורים שאני "חייבת" גם לקחת כבר הרבה זמן, וחלקם דווקא מתלוננים על תופעות הלוואי והתלות- מה שבטוח כולם השמינו. אני מאוד מפחדת להשמין (כבר הייתי מלאה יותר ורזיתי לפני הרבה שנים), עד כדי כך שאני חושבת שאם התרופות האלה יגרמו לי להשמין זה עשוי להיות לא שווה את זה כי זה יגרום לי לדכאון/חרדה מכיוון הדימוי גוף שלי. מעבר לזה אני מפחדת להתחיל טיפול תרופתי "רק" בגלל עבודה, אם זה באמת רק זה, ושוקלת אולי עדיף להתפטר וזהו ולהתמודד אחר כך עם תחושת חוסר היכולת שזה יצור אצלי (אם כי לא ברור איך אעשה זאת).
אני כבר די מיואשת מהמצב הזה, אני קמה כל בוקר בתחושה שחבל שקמתי, ובוכה על בסיס יומי. לפעמים אני אפילו פורצת בבכי היסטרי בפני אנשים לא קשורים כגון מזכירת הפקולטה שלי וקולגות מהעבודה.
חשוב לי לציין שגם לפני העבודה הזאת אני הייתי אדם די לחוץ, עם הרבה מחשבות טורדניות של אסונות שמתרחשים מעבר לפינה בכל פעולה יומיומית (אצבע שנחתכת עם הסלט, מדמיינת שאני נדרסת כשאני עוברת כביש ושכל המשפחה שלי נהרגת בתאונת דרכים בדרך לבקר אותי), אבל יכולתי לתפקד במידה הדרושה. כמו אז גם עכשיו אני כמעט תמיד מעדיפה להיות לבד כי הסביבה יוצרת לי "הפרעות" שאני מפחדת שיעמיסו עליי מעבר ליכולת שלי ושאני שוב אשבר.
אני לא משוכנעת אם "גם ככה" אולי כדאי שאנסה טיפול תרופתי, ואם כן האם זה הפיך (לפי החברים שלי לא ממש, מאוד קשה להפסיק טיפול תרופתי) והאם אפשר לא להשמין מזה, כי אם זה לא אפשרי אולי עדיף להמשיך לסבול. :(
ניסיתי להתייעץ עם המטפלים שלי (אני משתתפת בטיפול קבוצתי) אבל לא קיבלתי תשובה חד משמעית, רק משהו בסגנון "אם תרצי נפנה אותך".
אני ממש לא יודעת מה לעשות ומבלה בימים האחרונים כל יום שעה באינטרנט בקריאה על חרדה, דכאון, מטפלים, תרופות ומה לא.
אני אעריך כל סוג של הכוונה :(
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילמה לגבי טיפול תרופתי - תגובה
שרון לויט06/11/2011היי ליטל,
תרופות נגד דיכאון מקבוצת ה- SSRIs, אשר נמצאות בשימוש הנרחב ביותר כיום, הן מאוד בטוחות לנטילה, אפילו יחסית לתרופות פסיכיאטריות אחרות. השמנה אינה אחת מתופעות הלוואי שלהן, תופעות הלוואי הן בדרך כלל רדימות (ולכן בדרך כלל לוקחים אותן בערב) ופגיעה בתפקוד המיני, בעיקר אצל גברים, בחלק מהתרופות. כשמפסיקים את נטילתן, יכולות להופיע תופעות גמילה, כמו סחרחורות (בשימוש בציפרלקס) או עצבנות (בשימוש בפבוקסיל). ייתכן, שחברייך אשר נטלו את התרופה סבלו מחוסר תיאבון כתוצאה מדיכאון או חרדה, והתרופה גרמה להפחתה בסימפטום הזה ולפיכך לעלייה במשקל. לפיכך, אין סכנה בנטילת תרופות מסוג זה, שמטפלות בטווח הארוך הן בדיכאון והן בחרדה. בניגוד לכך, תרופות מקבוצת הבנזודיאזפינים, המשמשות לטיפול נקודתי בחרדה, הן מאוד ממכרות ולא מומלצות לשימוש בטווח הארוך.
בנוסף, אם את נמצאת בטיפול כבר מספר שנים ומצבך אינו משתפר ואולי אף מחמיר, הייתי ממליצה לשקול שינוי טיפול. באופן כללי, אני ממליצה מאוד על טיפול בגישה התנהגותית קוגניטיבית (CBT) עבור בעיות מסוג זה. הטיפול הוא קצר מועד, ונמשך בדרך כלל מספר חודשים, שבמהלכם אמור להתרחש שיפור משמעותי. אם אינך רוצה להיפרד מהמטפל שלך, ניתן גם לעשות הפסקה של מספר חודשים כדי לעבור טיפול CBT, ולאחר מכן לחזור לטיפול הקודם.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבוצת תמיכההנואש06/11/2011
מחפש קבוצת תמיכה למשפחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קבוצת תמיכה - תגובה
שרון לויט07/11/2011מומלץ לחפש בגוגל, מאחר שאיננו יכולות לתת קישורים לאתרים אחרים או להמליץ על משהו ספציפי. מלבד זאת, לא ציינת מאיזה איזור אתה בארץ. אני מאמינה שמנועי החיפוש יספקו לך את מבוקשך בזמן קצר ביותר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון כול הזמן...שיילי06/11/2011
שלום,אני בת 26 וחצי,גרה עם חבר שלי.עובדת בשירות לקוחות.אני כול היום בדיכאון,כשאני מגיעה הביתה המצב נהיה יותר גרוע כי כול הערה של חבר שלי גורמת לי להרגיש שהוא לא אוהב אותי,וגורמת לי להתפרצויות בכי,זעם.לפעמים אני כ"כ עצבנית שאני מתחילה לשבור דברים בבית.אני צורחת.בוכה.כועסת.מיואשת.וזה לא משנה מה הוא יגיד,לפעמים זה הדברים הקטנים,חבר שלי אומר שאני פשוט לא רגועה,ההרגשה שלי שכול דבר קטן מראה לי שאני לבד בעולם הזה,ולפעמים הרבה פעמים אם היה לי מספיק אומץ הייתי קוטעת את החיים שלי והייתי אומרת די,כ"כ הרבה פעמים רציתי להתאבד ולא העזתי להכאיב לעצמי.כ"כ הרבה פעמים אני רוצה למות כי אני לחוצה אני לא מצליחה כלום בחיים,בלימודים אני לא מרוכזת וזה לחוץ לי כולם סביבי עם תואר ורק אני לא ואפילו את החומר שנלמד אני לא מוצאת זמן ללמוד אותו או לא מתפקסת כדי ללמוד אותו.ואחרי זה מגיע העבודה שאני מרגישה שכולם צוחקים עלי מאחורי גבי,ואני בכלל לא מצליחה לקשור קשרים חבריים כי אני תמיד כזו לבד,ואז מגיע הבית שאני עם המשפחה לא בקשר טוב ועם חבר שלי כול יום אנחנו רבים בגללי בגלל שאני לא רגועה ומתעצבנת על כול שטות ואני כ"כ עייפה מהחיים האלו,מהלחץ,מההרגשה שאני פשוט כלום בחיים,שום דבר טוב לא יוצא ממני,אפילו מבחינה בריאותית כבר השיער שלי נושר בגלל כול מה שעובר עליי,אין לי אמון שהדברים יסתדרו,פעם האמנתי שיהיה לי משפחה משלי ובעל,וכשדברים לא יוצאים לפועל למעלה משנתיים אלא רק מתחיים כספיים שבאים בעקבות בזבוזים עקומים שלי על דברים שטותים שאמורים להחליף את הדכאון שלי בסיכומו של עניין,אני כבר לא יודעת מה לעשות.אני מיואשת.מאוד...
האם פסיכולוג יכול לעזור לי?? אני רוצה לדעת איך פותרים את הכול,איך נרגעים,איך חיים עם התחושות האלו בשלום??
בברכה שיילי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון כול הזמן... - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל06/11/2011שיילי שלום,
ממכתבך אני מבינה שהערות של חברך גורמות לך לחשוב שהוא כבר לא אוהב אותך. מחשבה זו פוגעת בך ואת מגיבה בהתפרצות של בכי, כעס ולעיתים אף באלימות. בנוסף, את עצבנית, מיואשת ומתוסכלת ממצבך הכללי, את לא מרוצה מתיפקודך הלימודי והחברתי. לדעתי, מאוד יועיל לך ללמוד מיומנויות של התמודדות יעילה עם מצבי החיים וכלים של שליטה עצמית בכעסים. כלים אלה ואחרים ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. טיפול CBT הינו קצר, ממוקד ומאוד יעיל. מיומנויות של שליטה שרוכשים במהלך הטיפול עוזרים בהתמודדות העכשוויים וגם לטווח הארוך.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בדיכאון .....יעל05/11/2011
אין לי שום שמחת חיים לא רצון לחיו ולא רצון לשפר כלום
רוצה לקצר את זמן הסבל שנמשך כול כך הרבה זמן
מה עושים אנא עזרו !
נהגתי אתמול 350 קמ בטירוף בתקווה לתאונה לצערי לא קרה כלום !!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני בדיכאון ..... - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל06/11/2011יעל שלום,
אל תתיאשי, ישנם פתרונות שיכולים לעזור לך. נסי טיפול תרופתי אנטי דיכאוני, טיפול בגרייה מגנטית, פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. לנסוע במהירות מופרזת מסכנת לא רק אותך אלה גם אחרים. ניסיונות כאלה יכולים להסתיים גם בנכות לכול החיים. פני להתיעצות עם רופא פסיכיאטר. אם תקבלי את הטיפול המתאים את יכולה להרגיש אחרת.
תרגישי טוב,
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה שחשובה לי מאודמעיין04/11/2011
אני חולה בדיכאון עמיד כבר יותר משלוש שנים המצב שלי קשה מאוד
הוצע לי טיפול בתרופות הטיבעיות דפלין וsam e
מבקשת לדעת מה הסיכויים שהתרופות הנ"ל יוציאו אותי מהדיכאון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה שחשובה לי מאוד - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל06/11/2011שלום לך,
לצערי אני לא מכירה מחקרים שמראים על יעילות תכשיר זה. הדרך הטובה ביותר לטפל בדיכאון עמיד היא לשלב טיפול תרופתי אנטי דיכאוני ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. בטיפול CBT תוכלי ללמוד כלים של שליטה בדיכאון שיאפשרו לך למנוע הישנות של ההפרעה בעתיד בנוסף, ישנם טיפולים לא תרופתיים הוכיחו את עצמם מבחינה קלינית ומחקרית כגון TMS- גרייה מגנטית למוח. אני מאוד ממליצה על התיעצות עם רופא פסיכיאטר.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רספירדאלבעילום שם04/11/2011
האם הפרשת חלב כתוצאה מלקיחת הכדור היא סיבה להפסקת טיפול ברספירדאל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רספירדאל - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן20/11/2011שלום. אני ממליצה לפנות לרופא המטפל ולעשות בדיקה רמת פרולקטין בדם. יכול להיות שצריך להחליף את הטיפול
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה מהצבאאלמוני03/11/2011
עברתי משהו לא נעים בצבא.. ומאז יש לי חרדה מהצבא ואני בדכאון כל הזמן. סוף סוף נתנו לי בזמן האחרון להיות בבית אך אני לפעמים צריך לחזור לבסיס וללכת לבדיקות.(רפואיות) כל פעם שאני צריך לצאת מהבית כדי לעשות משהו שקשור לצבא אני נכנס לדכאון ולפעמים מקבל התקפי חרדה- קשה לנשום רועד ..מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה מהצבא - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/11/2011שלום לך,
ללא ספק, אתה זקוק לעזרה מקצועית. פנה לגורמים המוסמכים. יתכן ומגיע לך עזרה ממשרד הביטחון. בדוק את זכויותך.
תרגיש טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דכאונותג'ניה03/11/2011
יכול להיות שהגלולות בעצם גורמות לי לחוות סימפטומים של גיל התבגרות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדאי להפנות את השאלה לרופא
שרון לויט07/11/2011גיניקולוג או פסיכיאטר. יכול להיות שזה תלוי בגלולות שאת לוקחת- יש כאלה עם כמות יותר גדולה של הורמונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה חברתיתלימור03/11/2011
שלום, זה עתה התחלתי תקופה חדשה בחיי- לימודים. מאז שאני מכירה את עצמי תמיד לא הייתי מרוצה מאיך שאני, בין אם זה חיצונית ובין אם מדובר האופי שלי. אני ילדה מאוד ביישנית ומכך בטח אתן מבינות כי קשה לי לבטא את עצמי, ובייחוד במסגרות חברתיות. עברתי לא מעט שינויים, עם הגיל ובהתאם למצבים שונים. בעיקרון, יש לי מודעות עצמית גדולה מאוד ואף יותר מידי כך שאני שמה לב ליותר מידי דברים ולא נותנת לעצמי להנות מדברים ולהתנהג באופן חופשי עקב ביקורת עצמית בלתי פוסקת. לא מזמן התחלתי לעבוד וזאת הייתה אחת החוויות הכייפיות שהיו לי. הכרתי שם כל כך הרבה אנשים, נפתחתי כל כך הרבה והיה נדמה לי כי בשלב מסויים אף התגברתי על הביישנות שלי. (אני חייבת לציין שעם השנים פיתחתי ביטחון עצמי ונהייתי הרבה פחות ביישנית), אך העבודה הזאת גרמה לי להאמין בעצמי שוב פעם, כולם אהבו אותי שם, היתחברו אלי והראיפו מחמאות. והכל בגלל מי שאני! הם קיבלו אותי בדיוק כמו החברות הטובות שלי- בזכות עצמי והאופי שלי. זה רקע עלי על קצה המזלג אבל אגיע לשורש הבעיה שלי כרגע: במכללה בה אני לומדת כרגע, הגענו הרבה בנות. באתי בגישה מאוד חיובית וציפיתי להכיר הרבה חברות ולהתחבר לאנשים די בקלילות( טוב כי בזמן האחרון זה הלך לי ממש מצויין), הייתי בטוחה שזאת תהיה הפעם הראשונה בחיי, שהכנס למסגרת ולא אפחד, לא אדאג לקטע החברתי- וכנראה שטעיתי. התחלתי ללמוד לפני שבוע, ולמרות שאני יודעת שזאת התחלה, הדבר ממש אבל ממש מציק לי ומכניס אותי לדיכאון, עד כדי כך שאני רוצה לפרוש מכל העסק, ונמצאת ברגעים מסויימים על סף בכי. אני מרגישה כאילו וכולם התחברו אחת לשניה ורק אני לא הצלחתי. אני אהיה יותר מדוייקת, כן היתחברתי וכן הכרתי שם כמה "חברות"- בנות מאוד נחמדות, הבעיה היא שרק ל- 2 מהן אני מתחברת, ובכללי אני לא ממש רואה שם מישהי שאני יוכל להתחבר אליה, משהי שיהיה מין קליק התחלתי כזה איתה. אניע מרגישה שאני צריכה לעשות מאמץ כדי להכיר את הבנות, ואם אני לא אהיה זאת שתפנה אליהן, הן לא יהיו אלו שיפנו אלי, אני מרגישה כאילו ואף אחת לא רוצה להכיר אותי, כאילו אני לא מספיק מעניינת. הלימודים חשובים לי, אך לא פחות מזה חשובה לי גם החוויה, אני רוצה לבוא לשם עם חיוך על הבוקר, אני לא רוצה להיות בדיכאון, אני לא רוצה לזכור את התקופה הזאת כאיומה. הדבר שאולי מפריעה לי לא פחות הוא שעד שסוף סוף הצלחתי להתגבר על הבושה, ופיתחתי ביטחון, אני מרגישה כאילו ועכשיו הכל פשוט נעלם!אני פשוט רוצה להרגיש חלק מחבורה. להרגיש רצויה. אני רוצה שאנשים יכירו אותי וישפטו לפי מי שאני, אם כי לפעמים אני מרגישה כאילו ואנשים שופטים אותי מראש.
אשמח מקרב לב לקבל עצה:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה חברתית - תגובה
שרון לויט04/11/2011היי תמר,
קודם כל, כל הכבוד על הדרך שעשית ועל כך שהצלחת להיפתח במקום העבודה שלך, ולהתגבר על חלק משמעותי מהחרדה החברתית. שנית, אני מזהה אצלך הרבה מחשבות שליליות שקשורות לסיטואציות שאת נתקלת בהן: כאשר יש סיטואציה חברתית שהיא לא בדיוק חיובית, את מסיקה מסקנות גורפות לגבי עצמך (שאת בנסיגה), לגבי הבנות האחרות ולגבי התקופה כולה. בשפת ה- CBT הייתי קוראת לזה "פסילת החיובי" או "חשיבה בשחור לבן": עלייך לזכור שהסיטואציה הנוכחית אינה מבטלת את ההישגים שלך, ושגם אנשים שמתגברים על חרדה חברתית (ואפילו כאלה שמעולם לא סבלו ממנה) ייתקלו במהלך חייהם בסיטואציות בלימודים או עבודה שבהן ירגישו לא שייכים. בנוסף, אין זה אומר שלא קיימים כלל דברים חיוביים בתקופה הזו בחייך, וחבל שתחשבי עליה כתקופה איומה בגלל כמה בנות שאינך מוצאת עמן שפה משותפת. הנטייה לחרדה חברתית והערכה עצמית פגומה מעודדות סוג כזה של חשיבה, וצריך לתרגל את דרכי היציאה ממנה. אגב, בטיפול CBT המטפל היה שואל אותך שאלות שהיו גורמות לך להגיע למסקנות האלה בעצמך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר לדעת מה מחיר טיפול שיחתידור03/11/2011
הייתי מעונין לדעת מה מחיר טיפול שיחתי וכמה זמן אורך הטיפול. האם הטיפולים פרטיים או שיש סבסוד דרך קופות חולים.יש לי שאלה נוספת אני מצטער.האם מצב של דיכאון וחרדות יכול להיות מוכר כנכות בביטוח לאומי.ואם אפשר לקבל קצבה על סמך תפקוד לקוי ביום יום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אפשר לדעת מה מחיר טיפול שיחתי - תגובה
שרון לויט03/11/2011היי דור,
הטיפול מתבצע בדרך כלל באופן פרטי, והמחירים נעים בין 200-400 ש"ח לפגישה, תלוי במטפל. ישנה אפשרות נוספת- אם אתה מטופל במרפאה פסיכיאטרית ציבורית על ידי פסיכיאטר, ניתן לבקש טיפול פסיכולוגי שניתן ע"י פסיכותרפיסטים העובדים במרפאה. השירות ניתן ללא עלות. האנשים המטופלים במרפאות הפסיכיאטריות הם בדרך כלל בעלי דרגת חומרה בינונית עד גבוהה של סימפטומים- קח את זה בחשבון.
בנוסף, חלק מהמטפלים הפרטיים עובדים עם חלק מקופות החולים. משמעות הדבר היא, שכל קופה משלמת חלק מהמחיר של הפגישות הראשונות אצל מטפלים הרשומים אצלה. אצל חלק מהקופות ניתן לקבל אפילו 30 פגישות במחיר מסובסד. דרך הקופה, המחיר נע בין 80 ל-160 ש"ח לפגישה, תלוי בקופה. כדי לפנות למטפל שעובד עם קופת חולים מסוימת, צריך לבקש מקופת החולים עצמה את רשימת המטפלים שעובדים איתה.
הטיפול יכול להיות קצר מועד או ארוך מועד- תלוי בגישה הטיפולית. טיפולים קצרי מועד הם בדרך כלל כ-12 עד 30 פגישות. טיפולים המוגדרים כארוכי מועד (כמו טיפול דינמי קלאסי) יכולים להימשך שנים. באופן אישי, אני חושבת שבהפרעות כמו דיכאון וחרדה עדיף לטפל בטיפולים קצרי מועד: אם ניתן להשיג שיפור בזמן קצר יחסית, למה לא לעשות זאת?
לגבי ביטוח לאומי- אפשר לקבל הכרה וקיצבה, בתנאי שיש פגיעה משמעותית בתפקוד. אחוזי הנכות הגבוהים ביותר ניתנים בדרך כלל לסובלים מהפרעות פסיכוטיות, המקבלים קיצבה בסך של כ- 2,400 ש"ח בחודש. במקרים של דיכאון ו/או חרדות, זה יכול להיות הרבה פחות, אלא אם כן האדם לא מסוגל לעבוד כלל בעקבות הבעיה, תקופה מאוד ממושכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימפ' לא קלאסיים של חרדהאליהו02/11/2011
לפני כשנה וארבעה חוד' אבי נפטר והחלו אצלי סמפט'של דיכאון קל ומזה 5 חודשים שאני סובל מסמפ' שקרובים למצב חרדתי,מדובר בחולשה כללית של הגוף המלווה בכאבי בטן ובעצירויות' נשימה כבדה ובחוסר תיאבון,(בתחילה היו מחשבות שליליות אך לאחרונה כמעט ואין) ניסיתי טיפול תרופתי(גם מהדור החדש כמו סימבלטה) אך הגוף הגיב קשה מאד (כ'.בטן עזים והרגשה כללית רעה מאד )ממש כטסטרופה והפסקתי לאחר יום יומיים (אולי בשל המעי הרגיז שלי,) בכל מקרה ניסיתי גם סי בי טי וגם ביו פידבק ולא עוזר (גם דיקור סיני ויפני ולחיצות עם מנטרות-(אני מבין שלדעתכם לא יעיל)
הדבר המוזר בכל הסיפור הוא שעם רדת החושך משתלטת עלי עייפות גדולה ואני נרדם ומתעורר מוקדם מאד(4-5) ולא מצליח לחזור ולהרדם ואם מנסה אז זו שינה צפה הגורמת לי סבל רב בהמשך היום,אני מרגיש עייפות גדולה ושמנסה לישון בצהריים לא מצליח ושוב סובל ,לוקח לפעמים(כשמרגיש רע מאד) קסנגיס 0.5 מ"ג אחד ליום ולא תמיד זה עוזר, עושה הליכות נשימות ותרגילי הרפיה ובגדול לא ממש עוזר,אני עצמי עו"ס(בוגר פסיכות'.c.b.t )ואיש מקצוע בבריאות הנפש וחש חסר אונים לנוכח המצב.
לא בא בחשבון ט'.תרופתי עם ת' לוואי בטניות-לא מסוגל לסבול עד שיעברו זה בלתי אפשרי!!
אלו לא סימפ' קלאסיים של חרדה, אז מה יש לי?אבל מורכב?(יופיע ב-dsm5 )
מה עוד יכול לעשות?
האם אסיבל או לוריבן יעילים יותר,והאם חייב לקחת קבוע גם כשמרגיש טוב?
אשמח לכיווים יצירתיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימפ' לא קלאסיים של חרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל03/11/2011שלום לך,
על מנת להבין לעומק ממה אתה סובל נדרש אבחון מקצועי ומעמיק. באופן כללי, תסמינים שאתה מתאר יכולים להתאים לאבחנה של דיכאון לאחר מוות אביך. אם CBT לא עזר וגם על תרופות לא גבת טוב שווה לשקול טיפול לא תרופתי בגרייה מגנטית למוח TMS. טיפול זה הוכיח את עצמו כיעיל במצבים של דיכאון. מידע נוסף על TMS תמצא באתר של מיינד קליניק. בנוסף, חשוב לציין כי לא מומלץ על שינה בצהרים , זה משבש את מעגל הביולוגי של השינה - ערנות ויוצר הפרעת שינה. כדאי שתטפל בהפרעת שינה. זהו טיפול קצר וממוקד שתורם גם לריפוי של דיכאון (ידוע כי קיים קשר בין הפרעה בשינה להופעת דיכאון).
אשמח לענות על שאלות נוספות,
תרגיש טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אירנה
אליהו03/11/2011האם את מתכוונת לטיפול בנזעי חשמל? אם לא אז הרחיבי מעט(האם מתאים לחרדה?)
לגבי האבחנה :
אני כן יודע שעתה החרדה במרכז עם אלמנטים של דיכאון(ולא ההיפף כפי שהיה עד לפני 5 חודשים) ולכן צריך לעשות טיפול לגוף שישפיע על הרגשות והמחשבות (מהלך הפוך)
כי עובדה שאף שאין מחשבות הגוף עדיין מגיב חרדתית
בכל מקרה אנא כיתבי לי אם עקרונית צריך לקחת כל יום או פעמים אם מרגיש צורך את הקסנגיס כדי שהוא יהיה יעיל או רק שלא שמרגיש רע
גם אימרי משהו לגבי אסיבל ולוריוון(האם גם הם בנזודיאפינים מקב' הואליום?)
תודה על התיחסותיך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אירנה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל03/11/2011אליהו,
ראשית, אני ממליצה על אבחון מקצועי על ידי רופא פסיכיאטר. יתכן וכדאי לשקול טיפול תרופתי שיתאים לך. הכוונה היא לא לנזעי חשמל אלא לגרייה מגנטית למוח - TMS כטיפול אנטי דיכאוני. קסנגיס, אסיבל ולוריוון הינם בנזודיאפינים.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

