מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרעות חרדה- זקוקה לעזרה!חגית20/11/2011
שלום לכולם, אני זקוקה מאוד לעזרתכם המקצועית. אני סובלת מגיל 17 מהפרעות חרדה היום אני בת 23 ורק לפני שנה וחצי בכלל הבנתי שיש לזה הגדרה וזה דבר קיים עד לפני זה לא הבנתי מה קורה לי בדיוק. כאשר בגיל 17 ההתקפים היו ממותנים והיו עוברים לאחר מס' דק' ועם הזמן וביחס לסיטואציה הם גברו והיום הם מלווים בהרגשה רעה וכאבים בחזה והם ממושכים יכולים להיות גם מס' ימים, (לא באותו עוצמה כמו בהתקף אבל הכאבים והחלץ בחזה נשארים). אני מרגישה שככל שהזמן עובר בגלל שההתקפים גדלים ומתגברים ללא עזרה מקצועית אני אקרוס פשוט.
ופה אני צריכה את עזרתכם אני לא מכירה בכלל מקומות/אנשים. אז איך בוחרים מטפל? האם עדיף פסיכולוג פרטי או קליניקה עם מס' אנשים מטפלים? חשוב לי להדגיש מס' דברים:
1.אני גרה באיזור המרכז- והמקום צריך להיות באיזור זה.
2. אני לא מוכנה לקחת כדורים למניהם אני בטוחה שבעזרת טיפול נכון אני אוכל להתגבר על הבעיה מבחינתי כדורים זה לשתק את הגוף ואת מה שהוא מרגיש ואני ממש לא מעוניינת לעשות!
3. אני סטודנטית ולצערי לא ממש יכולה לעבוד עכשיו בגלל הלימודים ככה שכסף מהווה גורם מאוד משמעותי.
לפני שנתיים התחלתי לסבול מכאבים ודקירות באיזור הקיבה הלכתי לרופאה אבל היא לא מצאה כלום הכאבים נמשכו וחזרתי אליה ועדין לא נמצא כלום מה שכן התחלתי לסבול מכאבים בכל מני מקומות בגוף כמו רגלים, ידים, בצד הבטן ממש מתחת לצלעות. האם הכאבים האלה יכולים להיגרם מהחרדות או שעלי להתעקש לבדוק זאת שוב?
אני רוצה לקבל את החיים שלי בחזרה! הפסדתי כבר כל כך הרבה בגלל ההפרעות חרדה! ולא אוכל לעשות זאת ללא עזרה...
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות חרדה- זקוקה לעזרה! - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/11/2011חגית שלום,
הכאבים שאת מתארת יכולים להיות תסמינים של החרדה. לכן, כאשר החרדה תעבור יחלפו גם הכאבים. הגישה הטובה ביותר לטפל בחרדה היא טיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT עם ביופידבק. לדעתי, אין צורך במספר מטפלים. מטפל אחד מספיק בהחלט. כדי לבחור מטפל יש לקחת בחשבון מספר דברים: עולת הטיפול, זמינות, נגישות וכמובן ה"כימיה" עם המטפל. בנוסף, ניתן לבקש המלצות מאנשים אחרים שעברו טיפול.
מאחלת לך בהצלחה מכל הלב,
אשמח לענות על שאלות נוספות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופציות נוספות לחרה
שרון לוי20/11/2011לטפל בחרדה חייבים תמיכה רב מערכתית תמיכה נפשית בדמות ייעוץ נפשי, תמיכה פסכיאטרית במקרים מסוימים נדרשות תרופות, תמיכה משפחתית חברתית ותעסוקה. מנסיון שלי חשוב לעבור תהליכים נוספים בצד המנטאלי-הרוחני לחזק את העוצמות הפנימיות . אני חסידה גדולה של הרפואה המשלימה וההומאופתיה בפרט-שמתאימה טיפול טבעי ספציפי לכל אדם באשר למרכיב האישיות הספציפי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון כותרת אופציה נוספת לחרדה...
שרון לוי20/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי חרדה אצל ילדיםעומר20/11/2011
שלום רב,
הייתה לי שיחה עם אחותי לפני כמה ימים, היא החלה לספר לי שבנה בן ה12 מתלונן על מחשבה כפייתית.
הוא מספר שתוך כדי שיחה איתה למשל הוא סופר את המרצפות במטבח, את ריבועים בשטיח וכדומה.
זה קורה לו הרבה, אך למשל כשהוא משחק כדורסל זה לא קורה לו.
היום (20/11) בבוקר, היא התקשרה אלי וסיפרה לי שאתמול בערב מוצש הוא החל לספר לה שיושבת לו איזשהי דאגה על הלב, היא ניסתה לברר איתו האם מלווה מחשבה עם החששה הזאת והוא אמר לה רק שזה "כללי".
היא ממשיכה ומספרת לי שהיום בבוקר בערך ב9 הוא התקשר אליה מבית הספר, שאל אותה שאלה חסרת תכלית, וכנראה שרצה סתם להתקשר, היא שאלה אותו אם הכל בסדר והוא אמר לה שיש לו מועקה כמו אתמול בערב.
אנחנו משפחה מאוד גדולה ופתוחה אבל כרגע היא מרגישה נוח לספר לי את מכיוון שהיא יודעת שחוויתי את זה בעברי (ועדיין לפעמים) לצערי.
אני רוצה לדעת מה אפשר לעשות בנושא, האם כדאי לחכות ולראות אם זה ממשיך? או לפנות לפסיכולוג ילדים?
האם מטפלי CBT הם גם לילדים או שזקוקים לאחד שמתמחה בנושא ילדים?
מחכה לתשובה, היא קצת לחוצה וזה מבאס אותי.
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי חרדה אצל ילדים - תגובה
שרון לויט20/11/2011היי עומר,
לדעתי, לפני שפונים למטפל, כדאי לברר מה היקף הבעיה ועד כמה זה מפריע לילד. נראה שהילד מרגיש נוח לספר לאמו על דברים שמטרידים אותו, לפחות באופן חלקי. יש לגשת לשיחה כזו באווירה נינוחה ופתוחה, בלי לשדר לילד לחץ או חרדה לגבי הבעיה שלו, אלא להעביר מסר ש"זה בסדר" ושבעיות כאלה נפוצות אצל אנשים רבים.
אם תתרשמו שאכן יש בעיה ששווה להתייעץ לגביה עם מטפל, או להפנות את הילד לטיפול- נסו לפנות למטפל CBT שמטפל גם במתבגרים. ודאי שקיימים מטפלי CBT העוסקים בטיפול בילדים, אך בדרך כלל, קבוצת הגיל המוגדרת כ"ילדים" בטיפול היא עד גיל 12. רוב המטפלים העוסקים בטיפול במבוגרים מטפלים גם במתבגרים, וילד בן 12 כבר נחשב ל"מתבגר".
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמכרות לויפאקס?דנה18/11/2011
היי
אני בחור רווק בן 43 מטופל בויפאקס 75 פעם ביום מזה שנתיים .
בגלל דיכאון וחרדה
בהמלצת פסיכיאטר
עלי להודות שמצבי טוב. אני מתפקד חזרתי לעבוד
ברצוני לדעת אם הויאפקס ממכר .
או ניתן להפסיק ללא תהליך גמילה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמכרות לויפאקס? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל18/11/2011ירון שלום,
אני שמחה לשמוע שויפאקס עוזר לך הוא לא ממכר. ניתן להפסיק אותו תוך הורדת מינון באופן הדרגתי.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בויפאקסדנה18/11/2011
שלום לד'ר
אני בת 43 מטופלת בויפאקס 75 לפי המלצת פסיכיאטר בגלל דכאון וחרדה
במשך שנה. יש לציין שאני מרגישה טוב
מתפקדת עובדת 10 שעות ביום ללא בעיה
האם אפשר להפסיק עם הויפאקס או שצריך להפסיק בהדרגה?
אודה לכם מאוד על שיתוף הפעולה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בויפאקס - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל18/11/2011ירון שלום,
חשוב לציין כי ויפאקס (בדומה לתרופות פסיכיאטרית אחרת) לא מרפא חרדה / דיכאון אלא רק מדכא את הסימפטומים. לכן, כאשר מפסיקים נטילת התרופה התסמינים של ההפרעה עלולים לחזור. על מנת למנוע הישנות של ההפרעה מומלץ לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. כלים שתלמדי במהלך הטיפול עוזרים למנוע הישנות של ההפרעות במידה ותרצי להפסיק את התרופה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון קשה-עזרה דחופהאתי15/11/2011
שלום,אבי בן 60,מזה כחצי שנה סובל מדיכאון,לפני חצי שנה הלכתי איתו למרכז לבריאות הנפש באזור מגוריו והוא קיבל כדורים נגד דיכאון,לאחר ביקור אחד הוא סרב לגשת לשם שוב,את הכדורים הוא לקח כחודשיים,מזה כחודש מצבו הולך ומדרדר,אינו מוכן לצאת מחדרו,אינו אוכל,אינו מתקלח.מצבו קשה.הבעיה היא שהוא מסרב בכל תוקף ללכת לרופא,לבדיקות אפילו לרופא המשפחה.מה עלי לעשות על מנת להצילו ממצב זה,טרם יהיה מאוחר??למי לפנות?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון קשה-עזרה דחופה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל15/11/2011אתי שלום,
אפשר להזמין רופא פסיכיאטר הביתה דרך מד״א או באופן פרטי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב לוריוואן וטיפול קוגניטיבייעקב בן דוד15/11/2011
אני סובל מדי פעם מחרדה עם קצת דיכאון, בעבר פניתי לרופא שרשם לי פרוזאק. לא יכולתי לסבול את התרופה ולכן הפסקתי. לעומת זה טיפול קוגניטיבי התנהגותי עזר לי. לוריוואן גם עזר לי בטווח המיידי. אני לא משתמש כלל בלוריוואן מחשש להתמכרות אולם אני מחזיק תמיד בארנק למקרה דחוף. ספורט גם עוזר לי מאד. כאמור מדי פעם החרדה והזיכרון חוזרים לדעתי לא משהו מג'ורי אבל בכל זאת מפריע בתפקוד. כשזה קורה אני חוזר במרץ לעקרונות הטיפול הקוגניטיבי, ספורט תמיד כמובן, ואמנם אני רואה שיפור. הבעיה היא שלוקח לפעמים איזה שבועיים עד שמגיע השיפור והעסק משתחרר. שאלתי היא האם שייך בינתיים להשתמש קצת בלוריוואן להקלה כמו שמשתמשים לדוגמא באקאמול או שסכנת ההתמכרות כל כך גדולה שלא כדאי ועדיף לסבול. או שאולי זה יכול להפריע ליעילות ומהירות הטיפול הקוגניטיבי. כאמור פרוזאק ותרופות דומות לא באות בחשבון. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב לוריוואן וטיפול קוגניטיבי - תגובה
שרון לויט15/11/2011היי יעקב,
נראה שיש לך ידע לגבי התרופה שאתה נוטל ופעולתה. אכן, מדובר בתרופה מאוד ממכרת, שעוזרת רק בטווח הקצר, ובנוסף הסבילות לה עולה (ככל שמשתמשים בה יותר, צריך להגדיל את המינון כדי לקבל את אותה השפעה כמקודם).
הטענה שהתרופה מפריעה ליעילותו של ה- CBT היא נכונה, מאחר שלפי עקרונות הטיפול, לקיחת תרופת הרגעה נחשבת ל"התנהגות הימנעות" או "התנהגות ביטחון". התנהגויות אלה מאפיינות את הסובלים מהפרעות חרדה, בכך שהן מאפשרות לסובל להימנע מהחרדה המלווה את הסיטואציה המפחידה, וכך לעבור אותה יותר בקלות. הטיפול, לעומת זאת, מנסה להביא את הסובל מהבעיה להתמודד עם החרדה המלווה את הסיטואציה. לפי עקרון החשיפה הממושכת, כאשר האדם מתמודד עם הסיטואציה וכן עם החרדה המלווה אותה, הוא מלמד את עצמו "להתרגל" לסיטואציה המפחידה ולא חש צורך להימלט מהחרדה. החרדה יורדת באופן טבעי אחרי זמן קצר (וככל שהיא גבוהה יותר, כך היא יורדת מהר יותר), אם לא מנסים להימנע ממנה או מהסיטואציה. כך, בפעם הבאה או בפעמים הבאות, החרדה תפחת עד שתיעלם.
בניגוד לכך, כאשר נמלטים מהסיטואציה כשהחרדה בשיאה, או מורידים את רמת החרדה באמצעים מלאכותיים, המוח למעשה לומד ש"יש ממה לפחד", ולכן החרדה תופיע שוב, בעוצמה דומה, בפעם הבאה.
לפיכך, לא הייתי ממליצה על השימוש בתרופה, אך כדאי אולי לחזור מדי פעם לפגישות חיזוק ושימור אצל המטפל שלך. ייתכן שהוא יכול ללמד אותך דרכים להתגבר על החרדה בצורה מהירה וקלה יותר, ולתחזק את התוצאה הטיפולית הטובה שהושגה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום כולםסמיילי5213/11/2011
שלום
אני בת 13, אני בדיכאון כבר 9 חודשיים, אני לא מבלה עם חברות , לא יוצאת החוצה , כמעט ולא יושנת בלילה ,אני כול הזמן עצובה ורואה את הכול "שחור", מאשימה את עצמי בכול מיני דברים... ,אני כול הזמן מתוסכלת ואני מרגישה שהמצב לא יכול להשתפר , אני מיואשת בטירוף ...(אין לי מחשבות אובדניות) לא יודעת כבר מה לעשות
ואני לא רוצה ללכת לפסיכולוג או פסיכיאטר...
יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לשפר את המצב ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום כולם - תגובה
שרון לויט13/11/2011שלום לך,
קודם כל, האם שיתפת את הורייך במצב? האם שיתפת קרובי משפחה אחרים או חברים? מערכות התמיכה הן המסייעות ביותר ביציאה ממצבים קשים. לא בכדי הקשר הטיפולי עם המטפל מסביר כ- 40% מהצלחת הטיפול. ישנם אנשים רבים שמוקפים במערכות תמיכה, ומסיבה זו הם אינם פונים לטיפול. בנוסף, השיחה עם אנשים נוספים יכולה להפחית את החששות שיש לך מקבלת עזרה מגורם חיצוני. כמו כן, תמיד מומלץ לעבור בדיקות רפואיות, שכן מצב פיזי יכול להוות גורם למצב נפשי. הורייך יוכלו ללוות אותך בכך.
במידה שתחליטי לפנות לטיפול, המומלץ ביותר עבור בעייתך הוא טיפול התנהגותי- קוגניטיבי. החלק ההתנהגותי עובד על עשייה- איך "להזיז את עצמך" ולהתחיל לעשות דברים, ורצוי דברים שגורמים לך הנאה, סיפוק או תחושת יעילות. החלק הקוגניטיבי עובד על "ראיית השחורות" ועל שינוי מחשבות שליליות, מאחר שמחשבות אלה הן הגורם הישיר לרגש השלילי.
אם תרצי לנסות כמה שיטות פשוטות לעזרה עצמית, כדאי שתתחילי "להכריח" את עצמך לעשות דברים, גם אם אין לך מוטיבציה לכך באותו רגע. המומלץ ביותר הוא העיסוק בפעילות גופנית (לפחות שלוש פעמים בשבוע במשך חמישים דקות), שמשפר פלאים את מצב הרוח. בטווח הקצר הוא נותן תחושת יעילות וסיפוק מעצם העשייה, ובטווח הארוך פעולתו דומה לזו של תרופות נגד דיכאון. ניתן גם למצוא פעילויות אחרות שמעניינות אותך- חוגים, מפגשים עם חברים וכו'. בנוסף, תוסף התזונה אומגה 3 ידוע כמסייע בשיפור מצב הרוח והריכוז, אם נוטלים אותו פעמיים- שלוש ביום. לגבי עזרה עצמית בטכניקות קוגניטיביות, ניתן לרכוש את הספר "בוחרים להרגיש טוב" של דייויד ברנס, או לחלופין "לאהוב את מה שיש" של קייטי ביירון. מי שאכן מצליח להפנים את הכתוב בספר וליישם זאת לבד זוכה להקלה בדיכאון, אולם קחי בחשבון שבדרך כלל זה עובד טוב יותר עם מטפל, שאיתו אפשר לנהל דיאלוג ולקבל ממנו פידבק.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
סמיילי5214/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי לציין ....
סמיילי5214/11/2011שכחתי לציין שיש לי גם בעיות בריכוז - שאני קוראת ספר/כתבה בעיתון/בלימודים, ולרוב שמדברים אלי .
ולא סיפרתי להורים שלי על כך ... סיפרתי לחלק מהחברים שלי ועדיין זה לא עוזר לי אני מרגישה כול פעם שאני באותה נקודה (.....) אני לא זזה לשום מקום :( .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי לציין .... - תגובה
שרון לויט15/11/2011שלום לך,
לדעתי כדאי לשתף גם את ההורים, מאחר שייתכן מאוד שיש להם יותר כלים לעזור לך, ואף להפנות אותך לגורם חיצוני במידת הצורך (והרצון).
לגבי הקושי בריכוז, הוא יכול לנבוע מהתסמינים של הדיכאון. זוהי תופעה מאוד נפוצה במצבים כאלה. אפשרות נוספת היא, שהוא נובע מבעיה אחרת (כמו הפרעת קשב וריכוז), ולשם כך יש לעבור אבחון אצל איש מקצוע, או לחפש מקומות שבהם ניתן לעבור את מבחן TOVA לאבחון הפרעות קשב וריכוז.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי תודה ,סתם שאלה ...
סמיילי5216/11/2011אם לדוגמה הייתי הולכת לטיפול התנהגותי - קונגניטיבי , הפסיכולוג יתן לי גם כדורים ???
או שהכדורים נגד דיכאון הם חלק מהטיפול הזה (התנהגותי - קונגניטיבי) ?..
תודה מראש ... :(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי תודה ,סתם שאלה ... - תגובה
שרון לויט16/11/2011הטיפול התרופתי ניתן רק ע"י רופא פסיכיאטר (ולפעמים ע"י רופא משפחה). פסיכולוג או פסיכותרפיסט אינו יכול לרשום לך תרופות, והטיפול אינו חלק מה- CBT. מדובר בשני סוגי טיפול שונים לחלוטין, אך בהחלט ניתן לשלב ביניהם, והם בהחלט יכולים לתרום זה ליעילותו של זה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב שלום
סמיילי5223/11/2011שוב שלום ,וסליחה על כך שאני שואלת הרבה שאלות ... ;(
אני לא יודעת עם כדאי לי לספר על זה להורים שלי או לא ( וללכת לטיפול) ...
מצד אחד אני רוצה לצאת מהדיכאון (זה מצב לא נעים), ואני בכלל לא יודעת אם אני רוצה ללכת לטיפול או לא, ואם כן אז איך בדיוק אני אספר על כך להורים ?
ואם לדוגמא: אני אלך לטיפול (קונגניטיבי - התנהגותי) זה עלול לעשות לי בעיות בחיים??? (כמו להתקבל לעבודות וכו' או שזה בכלל לא קשור ?)
תודה מראש !...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב שלום - תגובה
שרון לויט23/11/2011היי סמיילי,
תחשבי על זה ככה: אם לא תפעלי בנידון, הסיכוי שלך לצאת מהמצב קטן משמעותית. אם תספרי להורים ותפני לעזרה, במקרה הגרוע ביותר העזרה לא תועיל לך. כך שאין לך מה להפסיד...
בכל אופן, הפניה לטיפול היא דיסקרטית לחלוטין, למטפל אסור לדווח עלייך לכל גורם חיצוני שהוא, ואין שום קשר לקבלה למקומות עבודה/ צבא וכו'. מאידך, אם הבעיות הללו ימשיכו לפגוע לך בתפקוד גם בעתיד, הן עצמן עלולות לעורר קשיים במקומות שאליהם תלכי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה !
סמיילי5223/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי לתפקד של שניםהדס11/11/2011
שלום.בת 27.סובלת שנים מאישיות גבולית.עם דיכאונות קשים.אובדנות.וחרדות קשות מאנשים.קושי כללי לתפקד באופן נורמלי.כבר עברתי הרבה טיפולים עם פסיכיאטרים וכמה טיפולים פסיכולוגים ללא שיפור במצב.כרגע.אני לוקחת פרפנן 8 מג.וויאפקס 75 מג.בהמלצת הפסיכיאטרית שלי ללא שיפור.אין לי טיפול פסיכולוגי כרגע.גם בגלל מצב כלכלי קשה.
כרגע.אני נמצאת בעבודה שיקומית.4 שעות ביום.זה כל מה שאני מצליחה לצאת בחוץ.חוץ משעות העבודה אינני יוצאת מהבית...
רע לי.עם עצמי.שינאה עצמית קשה.חרדות מאנשים.מרגישה שמתנכלים אליי בכל מקום.מה שמקשה עליי לתפקד.כי יש לי כל היום מחשבות על זה...
מה אפשר לעשות כדי להקל על המצב שלי.?אודה לכם על תשובתכם.
מירב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי לתפקד של שנים - תגובה
שרון לויט11/11/2011היי מירב,
האם שמעת על טיפול DBT או על סכימה תרפיה? אלו שתי השיטות שיעילותן נמצאה כגבוהה ביותר לטיפול בהפרעת אישיות גבולית, ושתיהן נמצאות תחת ה"מטרייה" הרחבה יותר של הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית (CBT). הסימפטומים על ציר 1 שאת מתארת (דכאונות, חרדות) נחשבים לסימפטומים משניים להפרעת האישיות, וכאשר מטפלים בה משתפרת ההרגשה לפחות במרבית תחומי החיים. ניתן לקבל טיפול DBT הן באופן פרטי והן בחלק מהמרפאות הציבוריות, אפילו של בתי החולים, וכן במרכזי סיוע שונים לנפגעות תקיפה מינית. סכימה תרפיה (שיעילותה נמצאה גבוהה מעט יותר) ניתן לקבל, למיטב ידיעתי, רק באופן פרטי. קיימת אף מסגרת של דיור מוגן (לזכאי סל שיקום) בחיפה לבעלי הפרעות אישיות עם דגש על גבולית, שבמקרה אני אחראית עליה, ומשלבת טכניקות DBT בעבודה השיקומית. בכל אופן, טיפול דינמי או טיפול CBT סטנדרטי לא נמצאו יעילים עבור בעיה כמו שלך, ולכן לא מפתיע שהפסיכותרפיה לא עזרה. גם יעילותו של הטיפול התרופתי היא מוגבלת מאוד, ויש חילוקי דיעות רבים בנושא הטיפול התרופתי בבעיה הזו. לכן, לא יזיק לנסות את כיווני הפעולה שהצעתי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום שוב
הדס13/11/2011הטיפולים שתיארת לי הם נשמעים טובים אולי לטפל בבעייה שלי.אך מאוד יקרים בשבילי..
אני אולי יכולה להצביע על הסיבות שגרמו לי להגיע למצבים האלה.בילדותי .עברתי התעללות קשה מאימי.שסבלה באותה תקופה מניקיון כפייתי.התעללות פיסית.נפשית..של הרבה שנים..
בנוגע לדיור מוגן.אני כבר נמצאת במסגרת של דיור מוגן.אך לא כזה רק להפרעת אישיות.לא בחיפה..
זה נשמע אפשרויות של טיפול טובות.אך יקרות מאוד.אני צריכה טיפול מסובסד כמה שיותר.או אפילו ציבורי..
האם התרופות שאני לוקחת פרפנן וויאפקס .טובות לבעיות כמו שלי?
תודה לך על תשובתך.
מירב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום שוב - תגובה
שרון לויט13/11/2011היי מירב,
התשובה לשאלתך היא מורכבת ואינה חד משמעית. אם הפסיכיאטרית החליטה על הטיפול הנוכחי, כנראה שהיא סבורה שהוא עשוי להועיל לך, אך אפשר לדעת רק על ידי ניסוי וטעייה. אני מכירה פסיכיאטרים שאינם תומכים כלל בטיפול תרופתי עבור הפרעות אישיות, ומסתפקים במתן תרופות נגד דיכאון כדי לשפר את מצב הרוח. מהבחינה הזו, הטיפול בוויפאקס עשוי להועיל לך. לגבי הפרפנאן, פסיכיאטרים מסוימים נוהגים לתת תרופות מסוג זה (אנטי פסיכוטיות) לסובלים מהפרעת אישיות גבולית, מאחר שהסברה היא שהתרופות האלה ממתנות סערות רגשיות, דחפים אלימים וכיו"ב. ניתן לדעת אם התרופה באמת עוזרת רק מתוך התנסות בטיפול התרופתי, ולכן עלייך להיות קשובה לשינויים רגשיים שחלים בך עם נטילת התרופה.
בנוסף, כפי שציינתי, טיפול DBT ניתן לקבל גם בחלק מהמרפאות הציבוריות, ללא עלות כספית. כדאי לברר בנושא זה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרפאנן
בעילום שם14/11/2011הנני מספר שנים בדיכאון קשה ללא שיפור ע"י טיפול תרופתי. לאחרונה הוצא לי טיפול בפרפאנן האם ידוע לך על תופעות לואי של התרופה? אני ממש מפחדת לקחת את הטיפול הנ"ל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום מיטל
הדס14/11/2011פרפנן אני לוקחת כבר חודשיים.וגם כבר לקחתי פרפנן בעבר.אז אני מכירה טוב את תופעות הלוואי שלו.לי זה עשה בעיקר אי שקט ועצבנות.גם זה יכול לעשות יובש בפה.עצירות.תיאבון מוגבר.
אני מקווה בשבילך שפרפנן יעזור לך.בלי הרבה תופעות לוואי.
מירב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה...אורנה10/11/2011
קיבלתי מהפסיכיאטרית בקופת החולים מרשם של ציפרלקס 10 מ"ג לאחר תקופה בת 4 חודשים שבה נטלתי רמוטיב והרגשתי שהכדור לא ממש עוזר לי. קניתי את הציפרלקס, אבל לא התחלתי ליטול את הכדורים כי אני ממש חוששת להגיע למצב של התמכרות, אני מפחדת להתחיל לקחת את הכדור ובעתיד תהיה לי בעיה להפסיק את הנטילה. אני גם מפחדת מהקטע של ההשמנה...
האם כל מי שנוטל ציפרלקס מתמכר? איך זה בא ליידי ביטוי בסטטיסטיקה? ומה לגבי ההשמנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה... - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל10/11/2011אורנה שלום,
ראשית, ציפרלקס לא ממכר. שנית, בדרך כלל הוא דווקא מדכא תאבון. המלצתי להצמד להמלצות הרופא ולהתחיל לקחת את התרופה. ברוב המקרים ניתן להפסיק את התכשיר ללא בעיות מיוחדות(כמובן תוך התיעצות רפואית). אל תחששי, זאת תרופה מצויינת, היא נסבלת היטב על ידי מרבית הנוטלים.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה אני ?אמילי10/11/2011
אולי יש לי אוטיזם קל או מאניה דיפרסיה ?
איך אפשר לדעת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה אני ? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל10/11/2011אמילי שלום,
על מנת להבין את מצבך נדרש אבחון מקצועי ומעמיק. אני ממליצה על אבחון נוירוקוגניטיב הממוחשב. מידע על סוג אבחון זה ניתן למצוא באתר של מיינד קליניק.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון בעיות קשב או סתם דימוי עצמידניאל10/11/2011
שמי דניאל אני בן 22. זה תקופה בת שנים שאני מרגיש דיכאון מלווה בדימוי עצמי נמוך בעיות קשב מה יגידו ומה יחשבו וכו'.
קשיים ללמוד בבית ספר. קשיי הסתגלות בצבא, פיטורים ממספר מקומות עבודה. בגדול אני רוצה לבצע אבחון כלשהו לאתר את
שורש הבעיה אך איני יודע למי לפנות אשמח אם תייעצו לי ותעזרו לי למצוא פיתרון
בברכה: דניאל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון בעיות קשב או סתם דימוי עצמי - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל10/11/2011היי דניאל,
אני ממליצה על אבחון נוירוקוגניטיבי הממוחשב. במרכז לטיפולים מתקדמים מיינד קליניק תוכל לעבור אבחון מקצועי ומקיף. מידע נוסף על על אבחון זה תוכל למצוא באתר של מיינד קליניק. כחלק מהאבחון תקבל גם המלצות על דרכי טיפול בנושאים שיעלו במהלך האבחון.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפותרוני09/11/2011
שלום רב
האם מניסיונך יש מטופלים שסובלים גם עם שימוש ממושך בתרופות מסוג SSRI מעייפות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן11/11/2011שלום. לא ציינת זמן לקיחת תרופה (בוקר או ערב). זה אינדיבידואלי אך תנסי לשנות את זמן נטילת תרופה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה חברתית-יובי09/11/2011
היי,כרגע קראתי את הכתבה על חרדה חברתית לאחר שכחודשיים אני מסתובבת עם מועקה כזאת בבטן,תחושה של פספוס,שלא רואים אותי מספיק.
אני ביישנית,מאוד, אבל אני מכירה אנשים ביישנים ואצלי משהו שונה.
אני לא מעזה לדבר בכלל ליד אנשים שאני לא מכירה מספיק טוב,ואני קופאת שאני ליד מישהו שאני דלוקה עליו למשל,מתחילה לגמגם,הבטן שלי כואבת ואני פשוט מוותרת.
אני יודעת שאני נראית טוב,אני פשוט לא מאמינה שאחרים חושבים ככה.
אני יודעת שאני חכמה ,ושוב,אני לא מצליחה להאמין שאחרים חושבים ככה.
ישר שאני פוגשת אנשים אני מתחילה לחשוב "אולי הם חושבים שאני ככה וככה? אולי יש לי משהו בשיניים שאני מדברת איתם והם יצחקו עליי?"
אני ממש נואשת,אני יודעת שאני כל כך מוכשרת,ושיש לי המון דברים להראות,הרי אין בנאדם שהוא נייר,שאין בו עומק בכל צורה. אני מציגה את עצמי כפלקט,מראה חיצוני ואת השם שלי,זה מה שיודעים עליי.
מה לעשות? האם זה ניתן לשיפור? אני כל כך מדוכאת מזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה חברתית- - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/11/2011יובי שלום,
החשש שמא התנהגותך בסיטואציות חברתיות תהיה מביישת או משפילה או גורמת לאנשים לצחוק מביאה אותך להרגיש תחושה של חרדה שפוגעת בתפקודך התקין בסיטואציות חברתיות. את מבינה שהפחד הוא מוגזם ושאת יפה, מוכשרת, חכמה וכו'. את יוצאת מתוך ההנחה שאנשים הם שיפוטיים, ביקורטיים, בעלי סטנדרטים גבוהים ושהם חושבים עליך. למעשה, אנשים רוב הזמן עסוקים סביב עצמם וחושבים רוב הזמן על עצמם וכיצד הם נתפסים בעינייך. לרוב, הם כלל לא זוכרים מה עשית, מה לבשת ומה אמרת. המרכיב העיקרי שגורם לחרדה הוא המחשבות ועיוותי החשיבה שעוברים לנו בראש. ניתן ללמוד כלים להתמודדות עם מחשבות אלו וכלים להתמודדות יעילה במצבים החברתיים. כלים אלה ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. זהו טיפול קצר, ממוקד ומאוד יעיל.
תודה על פנייתך לפורום,
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
יובי10/11/2011תודה על התשובה המהירה!:) אמא שלי קבעה לי תור לפסיכולוגית ואני כבר ינסה לטפל בבעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל10/11/2011בהצלחה מכל הלב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קסנאגיס 0.25חדווה09/11/2011
בעקבות התקפי חרדה שאני חווה לאחרונה רופאת המשפחה נתנה לי לקחת כדורי קסנאגס 0.25 . כדור אחד לפני השינה ועוד 1/2 כדור במהלך היום במידה ויש לי התקף חרדה. לכדור שאני לוקחת לפני השינה יש השפעה מאוד חזקה ובבוקר קשה לי להתעורר
בגלל זה אני פוחדת לקחת במהלך היום עוד 1/2 כדור בזמן התקף חרדה שמא לא אוכל לתפקד. השאלה שלי היא האם אני יכולה לקחת רסקיו במהלך היום במקום ה- 1/2 כדור? האם זה אפשרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קסנאגיס 0.25 - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/11/2011חדווה שלום,
ראשית, בענייני החרדה עדיף לקבל טיפול מרופא פסיכיאטר מאשר מרופא המשפחה. ישנן תרופות שיותר טובות לטיפול בחרדה ורופאי משפחה לא תמיד מתמצאים היטב בטיפול שקשור לנושאים הפסיכיאטריים. בנוסף, חשוב לציין כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התקפי החרדה היא שילוב של תרופות (SSRI) ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT עם ביופידבק. לגבי רסקיו אין הוכחות מחקריות שמעידות על יעילות תכשיר זה. גם מנסיוני הקליני אני חושבת שהשפעת רסקיו דומה להשפעת פלסבו.
תודה על פנייתך לפורום,
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך המהירה , אבל לצערי
חדווה09/11/2011לא הבנתי מה זה פלסבו אפשר הסבר ? מנסיוני האישי הרסקיו עוזר לי להרגע אך הרופאה אמרה שהוא לא יעיל לאורך זמן והמליצה לי על טיפול רציני יותר עם הקסנאגס.לכן שאלתי אם אפשר לשלב במשך היום את הרסקיו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהבת 2309/11/2011
שלום אני הייתי רוצה לדעת אם יש תשובות לשאלות שלי
אני נמצאת בתקופה של חרדות פטרו אותי מהעבודה התחלתי ללמוד והפסקתי הציעו לי נישואים בקיצור נוצר אצלי בראש בלאגן חוסר שקט ואין לי רגע של שקט כל היום עסוקה במחשבות עכשיו זה לא מטריד אותי
הכי מטריד אותי שאני נמצאת במצב של בן אדם אחר בעולם אחר לא בפוקוס ב-היי
מנוטרלת אני מרגישה שאני עושה דברים בכוח ולא מרצוני כאילו מישהו אחר מתפקד בתוכי ולא אני האמיתית למה אני מרגישה מנותקת מהמציאות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה
בת 2309/11/2011למה לא עונים לי על השאלות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל09/11/2011שלום לך,
על מנת להבין מה הסיבות למצבך, ממה את סובלת וכיצד לעזור לך נדרש אבחון מקצועי ומעמיק. אני מאוד ממליצה על התיעצות עם אנשי מקוצוע (פסיכולוג/ית, פסיכותרפיסת/ית). לאחר אבחון והבנה טובה יותר אני בטוחה שמטפל/ת ימצאו את הדרך הטובה ביותר לעזור לך להתמדד. יתכן ואת זקוקה ללמוד כלים ומיומנויות של התמודדות יעילה עם מצבי החיים. כלים אלה ואחרים שיאפשרו לך שליטה מרבית בחייך ניתן ללמוד בגישה התנהגותית - קוגניטיבית CBT.
טיפול CBT הינו קצר, ממוקד ומאוד יעיל.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
בת 2309/11/2011תוכלי לומר לי בבקשה למה אני מרגישה ב-איי מנוטרלת מהעולם ומהרצונות שלי? למה זה השפיע עליי בצורה שכזו שלא בא לי לצאת לבחוץ לא בא לי לאכול אין לי תיאבון והבעייה הכי מדאיגה אותי זה למה אני מנותקת מהמציאות? ולא כמו שהייתי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה - תגובה
שרון לויט09/11/2011שלום לך,
החוויה שאת מתארת נשמעת כמו דה- ראליזציה (תחושה של ניתוק מהמציאות, "הליכה בחלום") או דה פרסונליזציה (תחושה ש"זו לא אני"). ייתכן אפילו שאת סובלת משניהם. זוהי תופעה מוכרת, שהרבה אנשים חווים אותה במצבים קיצוניים של לחץ. נתקלתי גם באנשים שחווים אותה באופן יומיומי, ובדרך כלל מדובר באנשים שסובלים מהפרעות חרדה, החווים רמות גבוהות של מתח ולחץ בחיי היום יום שלהם. יכול להיות שהחוויה מדאיגה אותך ברמה כזו, שאין לך חשק לעשות דברים. בכל אופן, הדבר החשוב ביותר הוא להפחית את הדאגה או הלחץ מקיומו של הסימפטום הזה. עלייך להבין שמדובר בתופעה מוכרת ונפוצה הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב, ואין סיבה להילחץ ממנה. כאשר מטפלים בבעיית החרדה, ורמות הלחץ בחיים שלך פוחתות, בדרך כלל גם הסימפטום הזה הולך ופוחת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה חשובה
בת 2313/11/2011אני מרגישה קצת יותר טוב אבל יש משהו שנורא מדאיג אותי אני בערך 5 חודשים בבית (נרשמתי ללימודים והפסקתי) בקיצור אני הרבה בבית ואני כמעט ולא רוצה לצאת לבחוץ בגלל שפיתחתי חרדות פוביה מאנשים אני נמנעת מלצאת מהבית לראות אנשים אחרי התקופה של החרדות אני מרגישה גם קצת אולי בן אדם אחר לא נורמלי כמו בן אדם רגיל אחר אולי זה מחשבות במוח? מה עליי לעשות כדי לצאת מהבועה הזו וכן לאהוב אנשים וכן לחזור לאותו בן אדם שהייתי? תעזרו לי בבקשה אני כן רוצה לעזור לעצמי.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה חשובה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל13/11/2011היי,
אני מאוד שמחה לשמוע שמצבך משתפר. עם זאת, נראה שעדיין קיימים תסמינים של חרדה חברתית: את חושבת שאת שונה מאחרים, נמנעות מאינטרקציות חברתיות, ועוד. מחשבות שלילות רק מגבירות חרדה ומקשות עוד יותר על יציאה מהבית. באופן כזה היכולות החברתיות שלך הולכות ונחלשות. הדרך הטובה ביותר למנעה התדרדרות היא להפסיק להסתתר בבית ולשקם באופן הדרגתי אינטרקציות חברתיות. כדאי לבנות תוכנית מסודרת לעבודה עצמית בתחום החברתי. תוכנית שמטרתה להגביר חשיפה, לצמצם המנעויות ולשפר כישורים חברתיים. כישורים, כלים ומיומנויות להתמודדות עם החרדה החברתית ולהשתלבות תקינה בתחום החברתי ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

