מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מעוניינת להכיר אנשים עם מאניה דיפרסשרון31/10/2011
או שמתמודדים עם דיכאון
היי אני אגם ואני בת 20 מעוניינת להכיר אנשים עם מאניה דיפרסיה או שמתמודדים עם דיכאון זה המסנג'ר שלי: [email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סליחה זה המסנג'ר הנכון
שרון31/10/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דכאונותג'ניה30/10/2011
בזמן האחרון אני חווה רצף של נפילות במצב רוח ללא כל סיבה...
שבוע שעבר למשל היו כמה ימים ברצף שלא הצלחתי לישון והייתי מוצאת את עצמי בוכה כמו ילדה קטנה והיה לי בלאגן מטורף בראש שלא הצלחתי להרגיע...
והשבוע היו לי שוב התפרצויות בכי על דברים טיפשיים,שהמוח שלי פשוט ניפח אותם..
אני מרגישה בלבול ואי שקט...
אני לא יודעת אם הדברים שעוברים לי בראש הם אמיתיים או שאני סתם מגזימה...מה שזה לא יהיה זה תוך שניה מכניס אותי לדיכאון ובכי..
באמת שאני לא יודעת מה לעשות או ממה זה נובע..אבל אני חייבת עזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דכאונות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל31/10/2011שלום לך,
טיפול התנהגותי -קוגניטיבי (CBT) יכול מאוד לעזור לך. זהו טיפול קצר וממוקד והוכיח את עצמו כיעיל בארץ ובעולם. במהלך הטיפול תוכלי ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה במחשבות וברגשות. כלים אלה עוזרים להתמודד בהווה ולמנוע הישנות עתידית.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
תודה על פנייתך לפורום,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדכאונות - תגובה
שרון לויט31/10/2011היי ג'ניה,
חסרים מספר פרטים חשובים בפניה שלך: בת כמה את, כמה זמן את סובלת מהבעיה והאם עברת בחודשים האחרונים שינויים משמעותיים בחיים, כולל שינויים פיזיים- ניתוחים, הריון, לידה, טיפולים הורמונליים וכו'. יכול להיות שמדובר בשינויים הורמונליים, או שינויים במצב הרוח הקשורים במזג האוויר, תזונה, גיל וכו'. מומלץ בירור רפואי וכן בירור מקיף של הנתונים האלה לפני שנוקטים צעדים נוספים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדכאונות
ג'ניה31/10/2011אני בת 22 התחלתי היום לימודים אקדמאים אני לוקחת גלולות כבר 8 חודשים ובערך בחודש האחרון התחילו לי ממש המצבי רוח האלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדכאונות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל03/11/2011ג'ניה שלום,
שינויים במצב הרוח יכולים להפיע בגלל גורמים שונים: שינויים הורמונליים בעקבות גלולות, לחץ של תחילת הלימודים ועוד. על מנת להבין לעומק את מצבך נדרש אבחון מקצועי ומעמיק.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהclara29/10/2011
אני בת לאם שעברה את השואה.אמי תפקדה ביום ובלילה היה לה סיוטים שכללו צרחות ואבי ואני היינו צריכים להאיר אותה זה נמשך עד שהייתי בת 10 אחרי זה זה נפסק אינני יודעת איך זה השפיעה עלי.בגיל 15 עברתי ברחוב נסיון חטיפה בדרך לבית ספר והצלחתי לברוח מזה. בגיל 23 עלינו לארץ ובפעם ראשונה נתקלתי במלחמה במלחמת יום כיפור היינו רק 3 חודשים בארץ.משנת 1990 עד היום עברתי כ 10 ניתוחים חלקם קלים וחלקם קשים.חליתי פעמיים בסרטן שד ואני מטופלת בפמרה.היו לי גם המון אירועם יפים נסיעות טיולים חתונת הבנות הפחתי להיות סבתא לארבעה נכדים הגדול בן חמש. המצב כלכלי טוב.בעלי פנסיונר וממשיך לעבודה אני פרשתי לפנסיה מוקדמת בגיל 60, לפני שנה ונהנית מהבטלנות מציירת קוראת ספרים סורגת ת מטפלת בנכדים ומשחקת איתם ובכל זאת קשה לי מאוד להתחיל את היום לקום להתקלח לצאת לרחובץלוקח לי זמן עד שאני מצליחה להתחיל לתפקד אני מרגישה אי שקט ומין בילבול בראש חום קוק סחרחורת. אני מטופלת ב ויאפאקס ולוריון כבר 7 שנים או יותר.אני משתדלת להישאר חיונית אבל זה מפחיד אותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - תגובה
שרון לויט30/10/2011היי קלרה,
ראשית, כדאי לערוך בירור רפואי כדי לדעת אם יש סיבה פיזיולוגית לתחושות שלך- בייחוד לאור העובדה שאת מתארת סימפטומים גופניים, שלאו דווקא קשורים לחרדה. שנית, האם את נמצאת במעקב של רופא פסיכיאטר לגבי לקיחת התרופות? הנושא חשוב מאוד, בייחוד לאור העובדה שאת מטופלת כבר זמן רב והטיפול הוא לטווח ארוך.
בנוסף, לא ברור לי מדוע את מטופלת בלוריוון ומתי את לוקחת אותו, מאחר שמדובר בתרופה שפועלת אך ורק בטווח הקצר- לאחר הלקיחה. אם את לוקחת את אותו מינון זמן רב, סביר שהוא אינו משפיע עלייך כפי שהשפיע בתחילה, מאחר שמדובר בתרופה שהסבילות לה עולה מהר מאוד. בנוסף, מדובר בתרופה ממכרת שרבים מהפסיכיאטרים לא ממליצים על נטילתה לטווח הארוך (מהסיבות שציינתי). כדאי לך לברר את הנושא בהתייעצות עם פסיכיאטר.
מלבד זאת, אם לא תימצא סיבה פיזית לסימפטומים הנפשיים שאת חווה, כדאי לשקול פניה לטיפול פסיכולוגי (רצוי CBT) כדי להשיג שיפור משמעותי בתחושות חרדה או חוסר אנרגיה שאת חווה. אכן, קיימים אנשים שהתחושות האלה חזקות יותר אצלם בשעות הבוקר, ועבור הבעיות האלה יש ל- CBT הרבה מה להציע.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץעודד28/10/2011
שלום אני שותה 3 שבעות רסטיל 40 עקב לחץ ומתח לא כול כך מרגיש שניו האם לחכות עוד או להחליף ת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן29/10/2011שלום. שלום.
רסיטל -תרופה יעילה ובטוחה , המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה.
קודם כל השפעה של רסיטל מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות . יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש ברסיטל בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים (כמו שתיארת). במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי בעיה...מור28/10/2011
אני בחורה שמשדרת למשפחה ולחברים שלי המון ביטחון מאז ומתמיד הייתי הפייטרית אחת שדוחפת את כולם להילחם ולהתקדם בחיים שלהם אבל כשזה קשור אליי כל הכוחות האלה נעלמים כאילו לא היו אף פעם. היכולת לדמיין לאן הייתי יכולה להגיע אם לא היה לי הפחד הזה שכרוך בכל קטע שיש לי בחיים משגעת אותי . אני מסתגרת המון ,אני יכולה לא לצאת מהבית ימים וזה פוגע בכל התחומים בחיים שלי בלימודים בעבודה בחבר ואני לא יודעת איך להתמודד ואיך להכיל את כל הלחץ והרגשות שמצטברים לי .אני לא יודעת מתי התחלתי לפחד ככה ואין סיבה הגיונית לפחד הזה הוא נדלק לי לפעמים מסתם דברים קטנים כאלה שנראים חסרי משמעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי בעיה... - תגובה
שרון לויט28/10/2011היי מור,
כדי להבין בצורה טובה יותר את החרדות שלך, דרוש יותר מידע לגבי טיב החרדות, ממה את פוחדת, מהן המחשבות שמעוררות חרדה אצלך ובאילו סיטואציות. תוכלי לפנות לפסיכותרפיסט כדי לברר יותר לעומק לגבי הבעיה שלך ופתרונה. באופן כללי, אם מדובר בהפרעת חרדה בלבד (ללא מרכיב פסיכוטי, כלומר של ניתוק מהמציאות), טיפול התנהגותי קוגניטיבי הוא המומלץ ביותר עבור בעיות מסוג זה. הטיפול יעסוק הן במחשבות שגורמות לך לפחד וינסה להפוך אותן להגיוניות יותר, והן בהפחתת התנהגויות ההימנעות מהסיטואציות המפחידות. התנהגויות מסוג זה משמרות את הפחד, מאחר שהאדם לא נחשף לסיטואציות שמפחידות אותו (או שאינו נחשף להן מספיק זמן) ולא לומד ש"אין ממה לפחד".
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קסניגיס ושריפהאבי28/10/2011
נטלתי היום קסנגיס בפעם הרביעית ופתאום התחלתי להרגיש בעירה בכל הגוף.
בראש ובידים וברגלים.. זה היה מלחיץ מאוד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קסניגיס ושריפה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן29/10/2011שלום. לא ציינת מי מה אתה סובל? איזה מינון שך תרופה נטלת?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני סובל מחרדות ולקחתי כדור אחד
אבי29/10/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה חברתיתדני27/10/2011
אני בן 26 ומאז שאני מכיר את עצמי יש לי חרדה חברתית רק לאחרונה התחלתי להבין מה זה יש פורמומים יש אינטרנט יש גוגל לאחרונה גם התחלתי לטפל בעצמי לפני שיהיה מאוחר מידיי עכשיו יש לי שאלה הייתה לי לא מזמן מישהי שהייתי איתה בקשר כמו חברה אפשר להגיד איכשהו הצלחתי להחיזק איתה מעמד שנה וחצי וגם יותר מידיי היא לא הייתה יודעת מה יש לי להגיע לבית לא הייתי מסוגל בסופו של דבר היא זרקה אותי זהה היה ברור עכשיו אני רוצה לדעת אם אי אפעם אוכל לנהל מערכת יחסים עם מישהי ואם אצליח להתחתן רציתי לדעת אם יש בחורות שהם כמוני שאפשר לפגוש ולהכיר עם אותה בעיה שלי כי נראה לי בחיים לא אוכל לנהל מערכת יחסים עם מישהי שאין לה חרדה חברתית אי אפשר לארגן דייטים עם בנות עם חרדות חברתית שנהיה חרדים ביחד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה חברתית - תגובה
שרון לויט28/10/2011היי דני,
אני חושבת שהתשובה נמצאת בגוף השאלה. כמו שאמרת, יש אינטרנט ויש פורומים. קיימים פורומים וקומונות לאנשים בעלי חרדה חברתית שמטרתם פשוט לעודד אנשים לשתף זה את זה בבעיה. בנוסף, אם אתה מעוניין להכיר אנשים נוספים עם אותה בעיה כמו שלך, הייתי ממליצה על טיפול קבוצתי, אולם חשוב לדעת שבדרך כלל בקבוצות טיפוליות נאסר על החברים להיות בקשר מחוץ לקבוצה. כמובן שיש גם יוצאים מן הכלל, ובנוסף לקבוצות טיפוליות קיימות גם קבוצות תמיכה לאנשים הסובלים מאותה בעיה.
בנוסף, חרדה חברתית אינה חייבת להיות "חותמת" לכל החיים, מאחר שזו בעיה פתירה ובהחלט אפשר להשתפר. עצם האינטראקציה עם אנשים מפחיתה את החרדה בסיטואציות מסוימות (כמו הקשר הרומנטי עצמו), ואם נחשפים לאנשים שונים בסיטואציות שונות באופן הדרגתי ושיטתי, ניתן גם להתגבר על רוב הסימפטומים, אם לא על כולם. הדרך השיטתית ביותר לעשות זאת היא בטיפול CBT, ואני מקווה שזהו אכן סוג הטיפול שאתה נמצא בו.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה?שי27/10/2011
שלום,
אני בת 28 נמצאת במערכת יחסים מזה שנתיים וחצי, יכולה להעיד על עצמי כי בעבר הייתי מלאת שימחת חיים, המון חברים ומכרים סביבי, יוצאת לבלות בערבים, בתי קפה בגדול כל הנאות החיים :)... בשנה האחרונה חלה ירידה משמעותית בשמחת החיים שלי מה גם שאני לא מרבה לחייך כמו בעבר...החשק המיני כבר לא קיים שלא נדבר על ליזום או לזרום עם הבן זוג, תמיד צץ איזה כאב בטן, או ראש כאילו יזומים שלי ומלווים בכאב אמיתי .
אין לי חשק כמעט לשום דבר, אני עייפה תמידית, אני מובטלת כבר למעלה משנה ואני יודעת שאני זקוקה לכסף ומסגרת אבל משום מה אפילו הטלוויזיה מצליחה לגרום לשליחת קורות החיים להיות בעדיפות אחרונה וככה שאני נשארת מובטלת יום אחרי יום .
אני מרגישה לא טוב עם החיים שאני חיה כיום וזה לא החיים שציפיתי שהיו לי אבל אני לא מצליחה למצוא את הבעיה שיש לי ומה אני צריכה\יכולה לעשות כדי להרים את עצמי שוב על הרגליים ולהחזיק את עצמי כלכלית, חברתית ולבנות זוגיות טובה עם הבן זוג המושלם שיש לי שסופג כעסים ועצבים שמגיעים ומתפרצים ללא סיבה או הצדקה.
אשמח אם תפנו אותי למקום נכון או תייעצו לי איך לשנות את המצב הקיים כי הוא בלתי נסבל ולא נוח להמשיך ולהתקיים ככה. אני מרגישה שאני עומדת במקום.
תודה ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה? - תגובה
שרון לויט28/10/2011היי שי,
לאור המצב שתיארת, אני ממליצה לך בראש ובראשונה לגשת לבדיקות רפואיות מקיפות, מאחר שבעיות מסוג זה עלולות לנבוע ממצב רפואי, שפעמים רבות הוא פתיר.
אם לא יתגלה שום ממצא רפואי שעשוי להסביר את הבעיות, הייתי שואלת אותך אם עברת אירוע קשה או מלחיץ, או שינוי גדול בחיים בשנה האחרונה. שינויים ולחצים יכולים להוות רקע לבעיות נפשיות כגון דיכאון או הפרעות סומטופורמיות שייתכן שיש לך. לכן, אם הבדיקות הרפואיות ייצאו תקינות, כדאי לפנות בהמשך לפסיכיאטר לשם אבחון מדויק והתייעצות. אם הפסיכיאטר יציע לך טיפול תרופתי בתרופות נוגדות דיכאון, מומלץ מאוד לשלב אותו עם טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), אשר ייתן לך כלים מעשיים לבנות את חייך מחדש.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםבקי25/10/2011
הי.
אני בת 34 . סובלת תחושות עצבות תהומית, ריקנות, אדישות וחוסר עניין כמעט בהכל. יש בי המון רגשי נחיתות. יש בי תחושות אובדניות. חושבת שעדיף בלעדי לכולם.
אני מאוד נמנעת מלהפגש עם אנשים ולהכיר ולהתיידד - אעפ"י שדי מנסים.
המון קשרים שהיו כולל משפחה - פשוט ניתקתי. זה נובע מתחושות אכזבה,שעמום ואיבוד עניין בשניות, תחושת בושה ורגשי נחיתות...
יש לי הפרעות בריכוז - לא מסוגלת להתרכז בכלום. מאבדת עניין.בהכל!מאוד מבולבלת
אני נמנעת מלעשות דברים אלמנטרים בבית, ובכלל. מחוסר רצון, עצלות, אדישות
יש לי בעיית התמכרות - אמנם לדברים "קלים" אבל כל הזמן אני צריכה את זה. משנת 2002 ועד היום אני על סמים קלים + אלכוהול - לפרקים הכל יחד ולרוב זה תקופת (שנה..) אולכוהול ואח"כ (שנה) ס. קלים....
התחושות שבי היו קיימות תמיד. אבל ב - 6 שנים האחרונות - ממש בצורה חמורה
יש לי בת קטינה ואני די מאבדת כיוון עם עצמי ומאוד רוצה לקבל עזרה ולטפל בעצמי מיידית. אני אשמח אם יומלץ לי לפנות למשהו שידע לאבחן מה יש לי ואקבל את הסיוע הכי יעיל ונכון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
שרון לויט26/10/2011היי בקי,
לדעתי, הכי כדאי לך לפנות לטיפול גמילה קבוצתי או לטיפול התנהגותי- קוגניטיבי (אפשר אישי או קבוצתי). טיפולי גמילה מומלצים, כיוון שבטיפול נכון ויעיל המטפל עוזר לך למצוא פעילויות ודברים שימלאו את חייך כתחליף לחומרים הממכרים, וכך אפשר להשיג הקלה גם בסימפטומים אחרים. הטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי יתמקד גם בהפחתת הדיכאון, בשתי דרכים- התנהגותית, על ידי מציאת פעילויות ואנשים (מערכות תמיכה) שימלאו את חייך, וקוגניטיבית- על ידי עבודה על מחשבות שליליות לא אדפטיביות (שאינן תורמות לך) והחלפתן בהדרגה במחשבות הגיוניות יותר.
העובדה שניתקת את מערכות התמיכה בחייך בוודאי לא עוזרת לשיפור בסימפטומים, ואף מחריפה אותם. אחד היתרונות במסגרת טיפולית קבוצתית היא האינטראקציה עם אנשים נוספים, כאלה שיוכלו אולי להבין בצורה טובה יותר מה את עוברת.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרהוריםרוני24/10/2011
שלום רב,
אני בן 24. כבר בגיל 16 הרגשתי לראשונה תחושת דיכאון (תוצאה של אהבה נכזבת). מאז אני חווה משברים כאלה ואחרים בנפש. מדובר על מצבי חרדה ודיכאון. למשל, תמיד אני חושש שאיבדתי משהו יקר ערך, שכחתי לעשות משהו חשוב וכו'. אני גם נלחץ מכל דבר, קטן כגדול: החל בלוח זמנים עמוס, דרך בעיה רפואית שמתגלה במפתיע, וגם במעין מחשבות פסימיות על העתיד. מעולם לא פניתי לטיפול, תמיד זה היה נראה לי סוג של אות קלון. תמיד חייתי (ועודני חי) עם תחושות של מועקה, חרדה ואבנים על הלב. כל דבר שלא מסתדר לי בחיים גורם לי לדאון רציני ביותר. אני מעדיף להימנע מתרופות מכיוון שהן נראות ממכרות ומיותרות בשלב זה. מה ניתן לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרהורים - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל24/10/2011דורון שלום,
פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) יכולה מאוד לעזור לך. CBT הינו טיפול קצר וממוקד ובמהלכו ניתן ללמוד כלים ומיומנויות שיעזרו לך להתמודד באופן יעיל עלם מצבך. כישורים שתלמד עוזרים בהתמודדות בהווה וגם בעתיד. ניתן לשלב גם ביופידבק.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
תודה על פנייתך לפורום,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןיהודית23/10/2011
תודה לך על התשובה המהירה.האם צריך הפניה מרופאת המשפחה לבדיקה הגראטית?
ואם לאחר הבדיקות הם ימליצו תרופות וטיפול ,ובינתיים ממשיכה עם הטיפול התרופתי שקיבלה מהפסיכיאטר.מה עלי לעשות מול הפסיכיאטר?
אני מתנצלת פשוט דואגת מאד ומוטרדת .
תודה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון - תגובה
שרון לויט23/10/2011היי יהודית,
אינני יודעת אם צריך הפניה מרופא משפחה, מאחר שבכל קופת חולים נהוג אחרת. אפשר להתקשר למוקד קופה"ח ולברר.
בקשר לפסיכיאטר, כמובן שעל הרופאים המטפלים לקבל ולהעביר מידע ביניהם. כל אחד מהם צריך לדעת גם על הטיפולים והבדיקות האחרות, כדי להגיע לדיאגנוזה טובה יותר ולמנוע רישום תרופות שיגרמו לתגובות בין תרופתיות. כדאי לעדכן אותו ולהביא לו מסמכים המעידים על תוצאות של בדיקות וטיפולים.
תרגישו טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןיהודית23/10/2011
שלום אימי בת 81 כחצי שנה מטופלת ע"י פסיכיאטר לאחר שהרגשנו שמצב רוחה ירוד ללא תיאבון ,חוסר פעילות.
מטופלת בgilex25 6 ביום
ובחצי כדור בערב risperdal וכדורי שינה bondormin 2 בלילה
המצב התאזן והכל נראה תקין. לצערי בשבועיים האחרונים ירידה דרסתית מכל הבחינות
ואנחנו ממש דואגים.האם ללכת לבדיקה גריאטרית למרות שהפסכיאטר עשה לה בדיקה.
אשמח לקבל את המלצתכם מפני שאנחנו לא יודעים מה לעשות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון - תגובה
שרון לויט23/10/2011היי יהודית,
בראש ובראשונה תמיד כדאי לעשות בדיקות רפואיות, עוד לפני הבדיקות הפסיכיאטריות. במקרים רבים מספור, ובייחוד בגילאים המבוגרים, דיכאון הוא בעצם תופעת לוואי של בעיה פיזית שיש לטפל בה. התרופות הפסיכיאטריות יעזרו רק לסימפטום, אך אם אכן קיימת בעיה פיזית, כמובן שלא יועילו לבעיה עצמה.
לכן, התשובה היא כן, בדיקה גריאטרית וכל בדיקה רפואית אחרת שרופא כללי ימליץ עליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה קשהנופר23/10/2011
שלום אני בת 25 אני נשואה 4 חודשים מהיום שהתחנתי אני ובעלי מנסים להיכנס להריון הלחץ שמה זה לא ילך הכניס אותי למשבר ומחשבות רחוקות מאוד ממני
ולאחרונה זה ממש החמיר יש לי לחץ בחזה ממש תחושת מועקה אני נרדמת בקלות אבל ב3 לפנות בוקר מתעוררת וזהו לא מצליחה לישון .
אני מבינה שזה ממש על כלום כי לא נמצאה איזה בעיה אצלי בכניסה להריו למעשה אני אישה בריאה אבל הלחץ הזה כבר לא נורמלי . אני עושה דיקור סיני עשיתי שיאצו הליכות בערב לקחתי טיפות להרגעה ושום דבר לא עוזר ועוד יותר מלחיץ אותי שהבעיה היא ההריון ועד שזה לא יקרה זה לא יעבור לי .. וברור לי שאני מזיקה לעצמי כי בלחץ כזה זה בלתי אפשרי להיכנס להריון .. מה עושים במצב כזה ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה קשה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל23/10/2011נופר שלום,
דיקור סיני, שיעצו וטיפות להרגעה לא עוזרות. הדרך הטובה ביותר היא ללמוד כלים ומיומנויות של הרגעה ושליטה עצמית במתח. כלים אלה ואחרים ניתן ללמוד בגישה התנהגותית - קוגניטיבית CBT עם ביופידבק. טיפול CBT הינו קצר, ממוקד ומאוד יעיל.
אני מאוד ממליצה לך ללכת על CBT.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מרגישה שהחיים ממשיכים בלעדיאלמונית 2321/10/2011
אני הולכת לישון בשעות מאוד מאוחרות ומתעוררת באמצע היום עם קושי רב לקום על הרגליים, אני אוכלת בלי הפסקה ולאוכל אין טעם
לא בא לי לעשות כלום- לא לראות טלויזיה ולא לשחק במחשב, לא לדבר או לראות אנשים ובטח שלא לצאת החוצה.
המצב הכי נורא מבחינתי הוא שגם אין לי כוח להתקלח - אני מחריכה את עצמי לשטוף את הגוף אבל זה ממש קשה בשבילי.
יש ימים שבהם אני מצליחה לשכנע את עצמי לקום ולעשות משהו כמו ללכת לקניון אבל ברגע שהמשהו הזה נגמר אני מרגישה מרוסקת שוב
אין לי מחשבות על מוות אני רק רוצה שהמצב הזה יעבור
אני רק רוצה להרגיש שאני יכולה לנשום בלי שתיהיה לי אבן כבדה על החזה
אני רוצה שתיהיה לי היכולת לקום ולעשות דברים שאני רוצה בלי להרגיש נכה או עצלנית שלא רוצה להחליף בגדים ולצאת לאור יום
כשאני מנסה לבקש מאנשים עזרה הם נבהלים ממני ואומרים לי "מה את רוצה שנעשה"
כאילו אני עצלנית שאני גורמת את זה לעצמי- שאני רוצה להיות ככה- אבל אני לא
אני רוצה שזה יגמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני מרגישה שהחיים ממשיכים בלעדי - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל21/10/2011שלום לך,
צר לי מאוד לשמוע על מצבך. ייתכן וטיפול תרופתי יכול מאוד לשפר את מצבך אני מאוד ממליצה לפנות להתיצות עם רופא פסיכיאטר.
תרגישי טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצבנות וחוסר שינההאני3820/10/2011
שלום רב ,
אני בת 39 ועד לפני חודש וחצי הפסקתי באופן פתאומי לקחת את הטיפול של ציפרלקס 20 מ"ג , ובעקבות זאת אני חשה בעצבנות ז"א לא מסוגלת לשמוע בכי של תינוק או רעש טלויזיה גבוה ואני פשוט צועקת המון , ובנוסף יש לי הפרעות בשינה.
ורציתי לשאול האם תופעות אלה נובעות מהפסקת הטיפול הפתאומי??
דרך אגב כבר לא מרגישה חרדות אבל עדיין דיכאון ישנו.
אשמח לקבל תשובה למיייל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצבנות וחוסר שינה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן25/10/2011שלום . הפסקת תרופות שמשפיעות על המערכת שנקראת סרוטונרגית יכול לתת תופעות מהסוג שאת מתארת . כדי למנוע הופעתן צריך לעשות הפסקה מאוד הדרגתית. בדרך כלל תופעות אלו חולפות תוך 10 ימים במידה ולא חוזרים לקחת חצי מינון ואז יורדים בהדרגה תוך שבועיים. כמובן זה לא המלצה טיפולית אלה הדרכה כללית.
אני ממליצה קודם כל להיות במעקב של פסיכיאטר המטפל. העניין הוא שכאשר מפסיקים את הטיפול התרופתי, סימפטומים של סימטומים של דיכאון וחרדה נוטים לחזור. על מנת למנוע הישנות של סימטומים מומלץ פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). במהלך CBT ניתן ללמוד כלים של שליטה שמאפשרים למנוע חזרתיות של סימפטומים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

