פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ויאפקס XR וציפרלקס
    נטלי
    12/12/2011

    שלום , סובלת מדיכאון מגיל צעיר עקב הפרעות אכילה שסבלתי מהם בעבר , טופלתי בשנה האחרונה בויאפקס XR75 וכעת הולכת להתחיל ציפרלקס 10 מ"ג
    רציתי לדעת
    1. האם להפרעות טורדניות מהסוג הנ"ל - יש עדיפות לאחד מהכדורים הנל כדי לטפל בבעיה?
    2. רציתי לדעת האם אחד מהכדורים הנל יכול לגרום להשמנה או שזה מאוד אינדבדואלי?
    3. אחת הסיבות שאני מחליפה כדור היא כי הויאפקס מאוד מרדים אותי , האם עליי לצפות לתחושת עייפות גם מהציפרלקס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ויאפקס XR וציפרלקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויאפקס XR וציפרלקס - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    13/12/2011

    נטלי שלום,

    אני לא רופאה, לכן אנסה לענות על סמך הידע האישי וניסיון קליני עם אנשים שנוטלים תרופות אלו. ראשית, לא ברור לי על איזו הפרעה טורדנית את מתכוונת ומאיזו הפרעת אכילה סבלת בעבר. שנית, בדרך כלל ציפרלקס דווקא מדכא תאבון. לגבי שאלתך האחרונה, בתחילת הנטילה ציפרלקס יכול לגרום לעייפות והיא חולפת לאחר מספר שבועות, כאשר הגוף מסתגל לכדור.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה אבל...

    נטלי
    13/12/2011

    לא בקטע רע
    אבל השאלה מן הסתם הייתה מיועדת לפסיכיאטרית שבחבורה
    אולי הייתי צריכה לציין זאת
    יתוקן
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות ומחשבות אובדניות
    קובי
    11/12/2011

    שלום לך,
    אני סובל מחרדות כבר 3 שנים וחצי.
    נסיתי כמעט כל דרך אפשרית, תרופות (FAVXIL- RICITAL), פסיכולוגים, רבנים....
    מה לא עשיתי... בזבזתי המון המון כספים בשביל לצאת מיזה אבל כל הזמן זה היה חוזר...
    כרגע אני במצב שאני לא יוצא מהבית, לא עובד.
    אני מפחד לצאת, שאני יוצא אני מרגיש מאויים.
    יש מן "בן אדם" שכל הזמן נותן לי להרגיש מאויים...
    לדוגמא: אם אני עולה לאוטובוס... אז "הבן אדם" הזה אומר לי "עכשיו אני יגרום לך להישתגע כאן, יש פה מלא אנשים וגם פה לא תוכל לצאת לא משנה מה קרה זהו הלך עלייך.. ואז אני נכנס לסרטים.
    ומאז אני לא יוצא מהבית כל הזמן מעלה את המימון התרופות וגם זה לא הכי עוזר.
    אני צריך עזרה, אולי תרופה טובה נמאס לי כל בוקר לקום בתחושה של "אני מאויים"
    מקווה לעזרה. תודה
    אני בן 19 וחצי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות ומחשבות אובדניות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות ומחשבות אובדניות - תגובה

    שרון לויט
    11/12/2011

    היי קובי,
    אינני יודעת אם אתה מטופל על ידי רופא פסיכיאטר או רופא משפחה, אך מומלץ בחום, ואפילו חובה, לפנות לטיפול אצל פסיכיאטר. ייתכן שלא הבנתי את טיב המחשבות שלך עד הסוף, אולם ממה שאתה מתאר, ייתכן בהחלט שהמחשבות האלה הן בעלות אופי פסיכוטי. אם אכן הן כאלה, עליך לקבל טיפול תרופתי מסוג אחר לגמרי. התרופות שאתה נוטל משמשות לטיפול בדיכאון ובחרדה במצבים שבהם המחשבות אינן מנותקות לגמרי מהמציאות. מצב פסיכוטי הוא מצב, שבו האדם חושב מחשבות שאין להן אחיזה במציאות ושאינן יכולות להיות הגיוניות. פעמים רבות, האדם אינו יודע שמחשבותיו אינן מציאותיות.
    בהמשך לכך, התרופות שאתה נוטל עלולות רק להגביר את הפסיכוזה (במקרה שזו אכן פסיכוזה) ולהחמיר את מצבך יותר ויותר. הפתרון לכך היא פנייה מהירה לרופא פסיכיאטר, על מנת לקבל את הטיפול המתאים למצבך.
    במידה שבירור מעמיק אצל פסיכיאטר יעלה שאין מדובר בפסיכוזה אלא בהפרעת חרדה, מומלץ מאוד לנסות טיפול CBT, שעובד באופן ספציפי וממוקד על המחשבות מעוררות החרדה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון עמיד לתרופות
    אמיר
    10/12/2011

    אני מקבל עכשיו אביליפי 5 סימבלטה 120 למיקטל 200 בונסרין 30 אין שיפור בכלל
    תרופות בעבר לוסטראל אפקסור ציפרלקס סרוקוול
    האם עדיין יש פתרון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון עמיד לתרופות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון עמיד לתרופות - תגובה

    שרון לויט
    10/12/2011

    היי אמיר,
    האם ניסית דרכי טיפול אחרות פרט לתרופות? קיים, כמובן, טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), ומלבד זאת מאוד מומלצת פעילות גופנית. יעילותה דומה לזו של התרופות, כמובן אם עושים אותה באופן אינטנסיבי. בנוסף, קיימים תוספי תזונה כגון אומגה 3 (שמן דגים)- ובכלל, מאוד מומלץ לאכול דגי מים קרים באופן קבוע, מאחר שהוכח שיש להם אפקט אנטי דיכאוני. פרט לכך, עדיין קיימים סוגי תרופות שלא ניסית, וייתכן שיש צורך במינונים יותר גבוהים. במקרים הקשים ביותר ממליצים על טיפול בנזעי חשמל- כמובן לאחר התייעצות עם הפסיכיאטר ובהמלצתו. אוסיף ואומר, כי פעמים רבות לדיכאון יש סיבה פיזיולוגית, כמו תת- פעילות של בלוטת התריס. לכן, יש לעבור בדיקות רפואיות מקיפות- אולי תתגלה סיבה פיזיולוגית לדיכון, וניתן יהיה לטפל בה- כך, הסימפטומים של הדיכאון יפחתו באופן משמעותי ללא צורך בתרופות.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון אצל אדם שלא לוקח תרופה
    יוסי
    08/12/2011

    שלום רב ,
    מזה זמן רב ,בערך שנה אבי בן 53 סובל מסוג של דיכאון ,לא מרבה לצאת מהבית ,לא מתקלח,מדבר דברים מוזרים ועוד כאלה .לא עובד .. ממציא סיפורים שלא היו ועוד כל מיני דברים כאלה ,וממציא שכל הגוף כואב לו ככה הוא מסביר למה הוא לא צריך לעבוד
    הוא היה אצל פסיכאטר אחרי שכל המשפחה התחננה אליו ..
    לאחר שהיה הפסיכיאטר רשם לו תרופה בשם וולבוטרין ,הוא לא מוכן לקחת את התרופה וטוען שאין לו שום בעיה ולא צריך לטפל בכלום והכל בסדר ..
    איך אפשר לגרום לו לקחת את הכדור ולחזור לחיים אמיתים ,חשוב לציין שהוא היה אדם פעיל שמח עובד והכל היה בסדר ולאט לאט המצב החל להדרדר ..
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון אצל אדם שלא לוקח תרופה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    08/12/2011

    יוסי שלום,

    אפשר לנסות להבהיר השלכות של הסירוב לקבלת טיפול. לעיתים, הסיכויים להצליח לגייס את החולה לטיפול טובים יותר אם ישנן השלכות מסוימות לבחירה שהוא עושה, לטוב ולרע. אם יקבל החלטה חיובית יקבל "פרס" ויהיו לכך השלכות חיוביות, דברים שהוא ירוויח. אם יקבל החלטה שלילית - יהיו לכך השלכות שליליות שאינן כדאיות לו. יש להבהיר ולהדגיש את הרווח וההפסד של בחירה זו או אחרת. ההשלכות של אי-השתתפות בטיפול לא צריכות להיות עונש לאדם הסובל, מטרתן להגן על הבריאות ועל איכות החיים של האנשים הסובבים.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון עד אחרי הצהרים
    רחלי
    07/12/2011

    לפני כשנתיים סבלתי מדיכאון עקב סיבה מסוימת ויצאתי ממנו.
    לפני כחודש נכנסתי שוב לדיכאון וזה לאחר דיאטה שעשיתי שהייתה נטולת פחמימות לחלוטין.
    הדיכאון הוא אצלי משעות הבוקר וחולף אחרי הצהרים ואחרי צהרים עד הלילה אני ממש מרגישה מצוין.
    אני מטופלת בכדור וחצי ציפרלקס שאותו אני נוטלת בבוקר ועוד 2 מיליגרם אלפרליד וכדור פראפנין בערב.
    ובינתיים ללא שינוי, כלומר דיכאון מהבוקר עד אחרי הצהרים, שינוי מצב רוח לחיובי וחוזר חלילה למחרת.
    תוך כמה זמן הטיפול התרופתי אמור להתחיל להשפיע והאם יש מצב שזה יהפוך למשהו כרוני וקבוע?
    האם יכול להיות שהדיאטה והעובדה שבמשך השנתיים מאז דיכאון הקודם הייתי במתח מסוים (אבל ללא טיפול תרופתי כי בסה"כ תפקדתי טוב) גרמו לי לשקוע שוב בדיכאון?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון עד אחרי הצהרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון עד אחרי הצהרים - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    08/12/2011

    רחלי שלום,

    לדיכאון יש גורמים רבים וסיבות רבות. לא תמיד ניתן להצביע בוודאות על גורם ספציפי. מה שחשוב באמת, הוא הטיפול המתאים שיצמצם את התסמינים של הדיכאון. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המצב היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית CBT. טיפול CBT יעזור לך לפתח מיומנויות של שליטה במצב הרוח שימנעו הישנות ההפרעה בעתיד.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה אין תגובה ? ? ?
    אייל
    07/12/2011

    שלום לצוות הרפואי !
    למה אינכם מתיחסים לשאלתי על --לפונקס-- שגורם לי לעצירות נוראה ..
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    למה אין תגובה ? ? ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה אין תגובה ? ? ? - תגובה

    שרון לויט
    07/12/2011

    שלום אייל,
    הפסיכיאטרית עונה כאן רק פעם בכמה ימים, ורק היא יכולה להשיב על שאלות כאלה.
    בהזדמנות זו, אציין שלפונקס הינה תרופה לטיפול בפסיכוזה, ולא בדיכאון או בחרדה. נראה לי מתאים יותר לשאול בפורום העוסק בטיפול בפסיכוזות, או בפורום פסיכיאטריה כללי.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שרון

    אייל
    08/12/2011

    בסה"כ רוצה המלצה על תופעת העצירות בעיקבות נטילת לפונקס .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רק עוד שאלה אחת
    אדווה
    07/12/2011

    תודה רבה על התשובה מהירה . רק עוד שאלה קטנה איך מטפלים בזה? איזה טיפול תרופתי צריך? SSRI.? לתוך מה זה נכלל מה שיש לי איזה חרדות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תודה רבה רק עוד שאלה אחת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רק עוד שאלה אחת - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    07/12/2011

    כדי לעשות אבחנה מדויקת נדרש אבחון מקצועי ומעמיק. לפי מה שאת כותבת התאור יכול להתאים להפרעה סומטופורמית. לגבי טיפול תרופתי אני לא רופאה, לכן לא אוכל להגיד לך. כפי שכבר כתבתי לך כדאי שתפני להתיעצות עם רופא פסיכיאטר ותתחילי גם טיפול CBT.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מוות
    ליהי
    07/12/2011

    שלום.. אני בחורה בת 21, בזמן האחרון (מזה כמה חודשים)
    תוקפות אותי יותר ויותר מחשבות על המוות.. אני מרגישה ממש חרדה מזה, כאילו הפחד הזה משתק אותי ומונע ממני לעשות דברים שעושים לי טוב בחיים, רק מהפחד שהסכנה אורבת בכל פינה, ושברגע אחד קטן הכל יכול להיגמר....
    לא מזמן השתחררתי וזה הזמן שלי לעשות את הטיול של אחרי צבא... אבל רק המחשבה על טיסה , להיות תלויה בין שמיים לארץ בחוסר אונים מלחיצה אותי....
    פתאום אני מתחילה לחשוב שעצם זה שאנשים נוהגים ברכב יש איזה 50% סיכוי למוות, ואולי אם אלך ברחוב לבד פתאום יבוא כלב ויתקוף אותי?
    נכון שזה נשמע מגוחך.. אני מודעת לזה.. שתמיד יש סיכוי שמשו יקרה.. אבל זה לא צריך למנוע ממני להמשיך הלאה בחיים.. אבל זה לא בשליטתי, זה בלתי נמנע.. הפחד פשוט משתק
    בנוסף על כך, יש לי גם פחד מכישלון ... אני מפחדת לקום ולמצוא עבודה , מהפחד שלא אצליח בה.. ויפטרו אותי
    מפחדת ללמוד לבגרויות שאני צריכה להשלים, כי אולי אכשל בהן ואאכזב את ההורים שלי ואת עצמי..... ועוד כל מיניי מחשבות מציקות שמונעות ממני להתקדם ולעשות דברים שאני רוצה.... זה ממש מייאש.. יש משו שאפשר לעשות? (חוץ מלפנות לטיפול.. כי את זה אני כבר יודעת לבד..... בגלל זה בחרתי לכתוב פה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מוות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מוות - תגובה

    שרון לויט
    07/12/2011

    היי ליהי,
    קיימות מספר שיטות לעזרה עצמית שבאמצעותן תוכלי לשפר את הרגשתך, אם כי יש להדגיש שהן פחות יעילות מטיפול.
    את יכולה לנסות ספרי עזרה עצמית מוכרים כמו "בוחרים להרגיש טוב" של ברנס או "לאהוב את מה שיש" של ביירון. הספרים עוסקים בעזרה עצמית בשיטה קוגניטיבית בשילוב של כמה טכניקות התנהגותיות. אפשר גם לקרוא מאמרים על שיטת הטיפול, ולנסות ליישם טכניקות מהתחום, כגון חשיפה לסיטואציות שמפחידות אותך באופן הדרגתי (שוב אדגיש שבאופן עצמאי סיכויי ההצלחה פחותים בהרבה). בנוסף, פעילות גופנית אינטנסיבית (כמה שיותר) ידועה כמרגיעה את הגוף והנפש בטווח הארוך. ניתן גם להתייעץ עם מטפל ברפואה משלימה לגבי תזונה ותוספי תזונה שתורמים להרגשה רגועה ומאוזנת יותר, כגון אומגה 3. חשוב לעשות בדיקות רפואיות כדי לבדוק האם יש משהו לא תקין בפעילות הגוף, שיכול לעודד את התופעות הללו, וכן לדאוג לשנת לילה טובה ומספקת באופן קבוע.
    עוד אוסיף, כי הסתייעות במערכות תמיכה (שיחה עם אנשים הקרובים אלייך) יכולה להיות בעלת אפקט מחזק ומטהר רגשית.
    תרגישי טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה בבקשה
    אדווה
    07/12/2011

    ציתי לדעת אם זה תופעות מוכרות, אם שמעתם פעם על תופעות כאלו? יש לציין שעברתי בדיקות רפואיות והכל תקין סיטי ראש, בדיקות דם בדיקה נוירולגית, אני לא יודעת מה לעשות איך לצאת מזה, זה תופעות מוכרות???

    , אני מרגישה,חולשה חוסר אנרגיה, דפיקות לב בכל האיברים נגיד אני אחזיק כוס ואני ארגיש את הדפיקות לב דרך הידים ,הרגשה שהאיברים של הגוף שלי לא יורדים בצורה חלקה כאילו כמו שאני מסובבת את הראש לצד ומחזירה אותו חזרה זה מרגיש כאילו זה לא חוזר חלק זה חוזר בהרגשה של כמו מדורג כזה אם אני מנערת את הראש עושה כן ולא זה נתקע כזה לא חופשי ומרגישה את זה ולחץ בראש כמו מתכווץ כזה הראייה מטושטשת אני רואה נקודה שחורה שאני מזיזה את העיניים ומחזירה אותם חזרה אז רואים כמו נקודה שחורה כזו שזזה מעצמה כשאני מזיזה את העיניים ימינה שמאלה למעלה למטה היא זזה כאילו אני מסתכלת ישר וזה מרגיש לי כמו קו כזה שנמתח ,אם אני מזיזה את העיניים מרגישה כמו קווים כאלה שנמתחים כאילו שדה הראייה מצומצם ואני לא רואה את כל התמונה בבירור כמו קטיעת חלקים רואה הכל בחלקים כל הזמן קטוע

    הרגשה שהכל איטי אני לוקחת כוס נגיד והרגשה שהכל באיטיות כזו כאילו אני מרגישה כל מהלך ותנועה שאני עושה את ההתרוממות של הכוס מהשולחן איך היא עוברת מעל הכיסא ממש את תהליך התנועה אני מרגישה אני ממש מרגישה את זה, לפעמים אני מרגישה זרמים נגיד אני יכולה להרגיש כאב כזה בעורף ואז הוא יהיה כמו קור כזה, סחרחורת וכאבים ברגליים כשאני מתכופפת ועולה בחזרה למעלה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה חשובה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה בבקשה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    07/12/2011

    אדווה שלום,

    תופעה שאת מתארת מוכרת בהחלט. היא לא נובעת מסיבות גופניות וכפי שנוכח לדעת, כול הבדיקות הגופניות יצאו תקינות. הסיבות לכך הן על רקע נפשי. לכן, אני מאוד ממליצה על התיעצות עם רופא פסיכיאטר. טיפול תרופתי יכול מאוד לעזור. בנוסף, טיפול התנהגותי קוגניטיבי CBT יכול לעזור לך להפסיק דפוסי התנהגות שמנציחים ומשמרים את ההפרעה.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה בחזרה- דחוף

    אדווה
    07/12/2011

    התופעה עם העיניים שההרגשה שנמתחת קווים שאני מזיזה ואת הראש זה גם מוכר??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה בחזרה- דחוף - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    07/12/2011

    כן בהחלט. וגם לתופעה זו אין קשר לבעיות עיניים אלא תופעה זו נובעת מסיבות נפשיות.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום- בהקשר לתגובתך הקודמת-

    אדווה
    02/01/2012

    שלום, רציתי לדעת האם התרופה פרומיניל במינון של 150 וסוליאן 100 מ"ג הן ניתנות לטיפול גם בחרדות ואובססיביות או רק להתקפי פניקה?
    בהקשר לתופעות שציינתי רציתי לדעת האם הטיפול שקיבלתי הוא נכון לטפל בבעיות שלי?
    אשמח אם תענו לי בהקדם
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום- בהקשר לתגובתך הקודמת- - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    03/01/2012

    אדווה שלום,

    התאמת התרופות הינו עניין מאוד אישי ונעשה על ידי רופא לאחר הכרות איתך ולאחר אבחון מקצועי ומעמיק. האינדיקציה אם הטיפול נכון או מתאים היא כאשר תרגישי שמצבך הולך ומשתפר. אם את מרגישה פחות חרדה והמחשבות האובססיביות הולכות ופוחתות, סימן טיפול תרופתי בכיוון הנכון. במידה ואת לא מרגישה שיפור במצבך אני ממליצה שתפני לרופא המטפל שלך או חפשי חוות דעת שניה מפסיכיאטר אחר. לעיתים, לוקח זמן למצוא את התרופה שעוזרת. לכן, חשוב שתעזרי בסבלנות ותסמכי על הרופאים.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפונקס ו..עצירות
    אייל
    06/12/2011

    דר שלום!
    בשנה האחרונה התחלתי ליטול --לפונקס -- . וייש לי בעיה רצינית עם היציאות שלא סדירות בכלל .
    עצירות נוארה וגדולה מאוד .
    מה ניתן לעשות .??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לפונקס ו..עצירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפונקס ןעצירות

    אייל
    07/12/2011

    שלום דר!
    מחכה לתשובה ממך על עצירות גדולה וחזקה בעיקבות לקיחת לפונקס .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לפונקס ו..עצירות - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    08/12/2011

    אייל שלום,

    אני לא רופאה והתשובה שלי מבוססת על הגיון וניסיון. אפשר לנסות להתגבר על העצירות על ידי תכשירים שמרככים. אפשר לברר בבית המרקחת, אצל רופא המשפחה או להתיעץ עם הפסיכיאטר המטפל.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה ודחופה
    אורטל
    06/12/2011

    אני נוטלת לוסטרל כדור וחצי בכל בוקר בשל ocd מחשבות כפייתיות טורדניות
    בענייני בריאות ומחלות שלא נדע .
    מחר בבוקר יש לי ראיון לקידום בעבודה , האם הלוסטרל מקל גם על חרדה בראיונות עבודה ומבחנים ? כי גם מזה אני סובלת ... לצערי

    האם יש כדור אחר שניתן ליטול טרם המבדק ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה חשובה ודחופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה ודחופה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    06/12/2011

    אורטל שלום,

    באופן כללי, לוסטרל אמור לצמצם חרדות. בנוסף, ניתן לעזר בכדורי הרגעה כגון וובן, לוריון וכו'. תרופות אלה נוטלים כחצי שעה לפני הראיון והן עוזרות באופן נקודתי. כדאי שתתיעצי עם הרופא המטפל.
    בנוסף, חשוב לציין כי טיפול CBT בשילוב עם ביופידבק מאוד יעיל בהתמודדות עם חרדות לפני ראיון עבודה וחרדות שלפני המבחנים. בטיפול CBT תוכלי לחקור מחשבות, אמונות ותפיסות אישיות המובילות אותך לחרדה, תוכלי ללמוד כישורים לראיון מוצלח, מיומנויות של הרפיה והרגעה עצמית. כלים אלה עוזרים בהתמודדות המיידית בהווה וגם בעתיד.

    מאחלת לך בהצלחה מכל הלב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת חרדה ומחזור
    ל
    05/12/2011

    נוטלת לוסטרל במינון של יום 3/4 ויום חצי כדור של 100 מג כבר תקופה ארוכה .( אני בתהליך ירידה מהכדור.)

    בחודשיים האחרונים, לפני קבלת המחזור מופיעים לי סימנים של חרדה שקודם לכן לא היו.

    בדרך כלל, לפני מחזור היו כאבי ראש או בטן אבל לא הפרעות חרדה.

    מה יכולה להיות הסיבה ומה כדאי לעשות?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת חרדה ומחזור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת חרדה ומחזור - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    05/12/2011

    שלום לך,

    יתכן ותופעה שאת מתארת קשורה לשינויים הורמונליים בגופך לקראת המחזור. נשים רבות יכול לסבול משינויים במצב הרוח, הופכות להיות רגישות יותר, כועסות יותר, מתרגזות יותר בקלות בתקופה שלפני המחזור. תסמינים אלה נמשכים מספר ימים וחולפים מעצמם. הטיפול התרופתי כגון, לוסטרל אמור למנוע תופעות אלו. לאחרונה ישנם הוכחות מחקריות שגם תרופות הורמונליות יכולות לעזור בתקופה קדם ווסתית. אני ממליצה שתתיעצי עם הרופא המטפל. בנוסף, חשוב ללמוד כלים להתמודדות יעילה עם סימנים של חרדה. כלים אלה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT. זהו טיפול קצר, ממוקד ומאפשר לרכוש מיומנויות של שליטה בחרדה.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף חרדה
    שרון
    04/12/2011

    לאיזה רופא לפנות ?איכן לעשות בירור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקף חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקף חרדה - תגובה

    שרון לויט
    04/12/2011

    היי רוי,
    הייתי מציעה בשלב ראשון לפנות לרופא משפחה, והוא כבר יידע אצל מי להמשיך את הבדיקות והטיפול.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה בעייתית
    שרון
    04/12/2011

    שלום לכל העוזרים!!
    אז ככה יש לי בעיה כזאת ששבוע וחצי לפני שאני מקבלת מחזור אני מקבלת התקפי חרדה ודיכאון,פעם זה יכול ליהיות התקף חזק ופעם חלש ופעמים רבות החרדה משתקת אותי שאיני מסוגלת לבצע פעולות,אני לוקחת דברים צמחיים מרגיעים והם לא הכי עוזרים,לא ציינתי שהשתמשתי שנה שלמה בויאפקס 150 מ"ג ולפני חודש הרגשתי השתפרה מאד וכחצי שנה שלא היו לי התקפים חזקים ולכן הומלץ לי לרדת במינון כ3 חודשים ל-75 מ"ג ואז להפסיק לגמרי.
    אני לא יודעת מה לעשות בשבוע וחצי האלו זה סבל בלתי נסבל ונשלט ולא בא לי להתחיל לקחת כדורים מכניים,מה אפשר לעשות אנא עיזרו לי.אולי יש תרגילים עצמיים שאוכל לעשות באופן עצמי????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה בעייתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה בעייתית - תגובה

    שרון לויט
    04/12/2011

    שלום לך,
    כפי שאת מתארת את הבעיה, נראה שמצב הרוח שלך מאוד תלוי בשינויים הורמונליים. לפיכך, הפתרון נמצא במקום בו הבעיה נמצאת- בהורמונים. אני מציעה לפנות לגיניקולוג בעניין. מכל מקום, ידוע לי כי נטילת גלולות למניעת היריון ממתנת את התסמונת הקדם וסתית (מצבי הרוח המאפיינים את הימים שלפני המחזור), ואם לא תרצי לקחת גלולות, אולי הגיניקולוג יציע טיפול אחר. אפשר גם להיעזר בטיפול הומיאופתי על מנת להתאים תזונה שתפחית את התופעות האלה, דבר שמסייע לחלק מהנשים. פעילות גופנית גם היא מאוד מומלצת. בנוסף, אפשר ומומלץ להיעזר בטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), במקרה שהטיפול ההורמונלי לא יפתור את הבעיה לגמרי. כך, תוכלי להשיג יותר שליטה על הבעיה שלך ברגע שהיא מתרחשת, ועל ידי תרגול קוגניטיבי, אולי אפילו להפחית במידה רבה את הישנותה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת
    רוני
    04/12/2011

    האם אפשר לגלות בבדיקת דם כלשהי אם אדם נמצא במצב של דיכאון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה נוספת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת - תגובה

    שרון לויט
    05/12/2011

    לשאלתך- חד משמעית לא.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום