מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נכותיוני15/08/2011
אני ניפגע פעולות איבה יש לי נכות 10 אחוז אבל מצבי ממשיך לא להיות טוב אני נוטל הרבה כדורים האים אני יכול לפנות שוב לביטוח לאומי ולהיתלונן על החמרת מצב גם ללא אירוע מיוחד דבר זה גם גורם לי הפרעות בעבודה וקיום חיים רגיל אנה מסרו לי את תשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל15/08/2011יוני שלום,
למה שלא תנסה? מה אתה מפסיד? אתה בהחלט יכול לנסות.
בהצלחה ותרגיש טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יוני16/08/2011תודה על התשובה שלך ויום טוב לכולם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעקב
ניסו16/08/2011שלום
בן 37 סובל מהפרעת חרדה
מטופל בציפרלקס 10 מ"ג כ4 חודשים
יש הטבה במצב אבל עדיין חווה התקפי חרדה בעיקר בבוקר
קיבלתי את הטיפול מרופא מישפחה.
האים אני צריך להיות במעקב של פסיכיאטר
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעקב - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל17/08/2011ניסו שלום,
מומלץ להיות במעקב פסיכיאטרי. לצערי, רופאי משפחה לא מספיק מומחים בתחום של חרדות. בנוסף, חשוב לי לציין שהדרך הטובה ביותר להכחיד את החרדה לחלוטין היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן לשלב גם ביופידבק. במהלך CBT תוכל ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה בחרדה בהווה וגם לטווח הארוך. כלים אלה מאפשרים למנוע הישנות של חרדה בעתיד.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמומלץ
מלי קמחי18/08/2011מומלץ להיות גם במעקב פסיכיאטרי ולא רק אצל רופא משפחה.
בהצלחה
מלי קמחי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמומלץ
מלי קמחי18/08/2011היי
לא רק שאפשר, אלא מומלץ מאוד שתפנה.
בהצלחה
מלי קמחי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בכדוריםnony15/08/2011
ברוצוני לשאול לגבי כדורי וואבן אני מישתמש בהם שנים עקב נכות טראומתית האים הם גורמים נזק אני לוקח ממוצע אחד ביום כדורים אחרים שקיבלתי מהרופא לא הועילו לי אני בעיקר סובל מקוצר נשימה וחרדות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בכדורים - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל15/08/2011שלום לך,
אני שמחה לשמוע שמצאת את התרופה שעוזרת לך. תמשיך כך. היא לא גורמת נזק.
תרגיש טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי שקטולדימיר14/08/2011
שלום אני נוטל אפקסור 75 מ"ג במשך 3 שבועות בערך , תוך כדי שאני יורד מלוסטרל 200 מ"ג ולסיומו .
אני לא הרגשתי תופעה חריגה כלשהי של האפקסור למעט הזעה,וקושי בשינה.
ביומיים האחרונים אני מרגיש תחושה של אי שקט ועצבנות לאחר רגיעה כמו שציינתי.
שאלתי היא האם זה אמור להיות כך ? או שעליי להעלות מינון ? כל מה שיש לך לחדש לי ד"ר אני אשמח לדעת תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי שקט - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/08/2011שלום. אפקסור -תרופה יעילה ובטוחה , המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה.
קודם כל השפעה של אפקסור מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות .
יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בתרופה בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים (כמו שתיארת). במידה וקיים מרכיב של חרדה דיכאון ותסמינים גופניים בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה.
במקרה שלך אני כן ממליצה לפנות למטפל שלך.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברצוני להתייעץ בנוגע לאמי שסבלה בעבאוהד13/08/2011
ערב טוב –ברצוני להתייעץ בנוגע לאמי שסבלה בעבר ממאניה דיפרסיה .
לפני כחודש אמי עברה ניתוח בקע בבטן . לאחר הניתוח היא קבלה תרופות נגד זיהומים ,אך הרופאים לא הרשו שהיא תיטול את שני התרופות שהיא נוטלת מזה 12 שנים בגלל שהיתה מחוברת לזונדה :
לתיום
ורדזין
לאחר 7 ימים שהשתחררה ,וחזרה ליטול את התרופות באופן קבוע חל אצלה שינוי .
זה התבטא בצורה שהיא רק רוצה להיות במיטה ,מרגישה 2 אישיות בתוכה . לא זוכרת כל כך מה היא רוצה לעשות ,וכן דיבורים על מוות .
הרופאה המשפחתית נתנה לה רק כדורי שינה "ואבן " .
היות ויש שביתות חוזרות ונושנות בבתי החולים ,אשמח לעצתך ד"ר בכדי לדעת מה אפשרי לעשות בנידון ?
הפסיכולגית שאמי מטופלת אצלה ומבקרת אצלה כל חצי שנה לא מוכנה לקבלה בקליניקה הפרטית.
תודה על המענה והייעוץ .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברצוני להתייעץ בנוגע לאמי שסבלה בעב - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל15/08/2011אוהד שלום,
דבר ראשון, יש לבדוק את הטיפול התרופתי. ייתכן ואמך לא מאוזנת דייה מבחינה תרופתית. אפשר לפנות להתיעצות עם פסיכיאטר באופן פרטי. אם זה רופא שהוא מנהל מחלקה או מנהל בית חולים ניתן לקבל החזר דרך קופ"ח על התייעצות.
שתגיש טוב,
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר גוברמן Nardilאיה10/08/2011
מבקשת לדעת איך לוקחים את התרופה Nardil
כמה מים הרבה מעט כוס מלאה עם אוכל בלי אוכל ?
האם מותר לאכול יוגורט ולשתות חלב ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לד"ר גוברמן Nardil - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן12/08/2011שלום. בזמן נטילת תרופה זו מומלץ להימנע ממשקאות המכילים קפאין ואלכוהול, כמו כן יש להימנע ממוצרי מזון העשירים בטיראמין : כגון: בירה, יין אדום, גבינות - במיוחד מיושנות וגבינות עובש, שמרים, רוטב סויה או טופו, פול, בשר מיושן ומעושן, כבד, דגים מעושנים ומשומרים, בשרים שעברו תהליך תסיסה, קליפות בננה, אבוקדו, פירות שעברו תהליך תסיסה ויוגורט. מומלץ למטופלים לפנות לרופא ולדיאטנית לצורך בניית תפריט הולם ובטוח מחשש לעליה חדה ומסכנת חיים בלחץ הדם.
נרדיל עשויה להגיב עם תרופות רבות. על כן יש להתייעץ עם רופא לגבי שימוש בתרופות נוספות.
תדירות וזמן נטילה:3 פעמים ביום. על מנת להימנע מנדודי שינה, לא מומלץ ליטול התרופה לפני השינה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מעיין12/08/2011תודה על תשובתך אבל לא ענית לשאלותיי האם לוקחים את הנרדיל עם אוכל או בלי אוכל
עם כמה מים מעט מים הרבה מים כוס מים?
האם מותר לאכול יוגורט ולשתות חלב?
ועוד שאלה מה כן מותר לאכול?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/08/2011שלום. תקחי כדור לאחר אוכל עם כוס מים. 3 פעמים ביום. על מנת להימנע מנדודי שינה, לא מומלץ ליטול התרופה לפני השינה.
בתקופת הטיפול בפנלזין יש להמעיט באכילת מזון ובשתיית משקאות המכילים כמויות גבוהות של טיראמין, כגון: בירה,
יין אדום,
גבינות - במיוחד מיושנות וגבינות עובש,
שמרים, רוטב סויה או טופו,
פול,
בשר מיושן ומעושן,
כבד,
דגים מעושנים ומשומרים,
בשרים שעברו תהליך תסיסה,
קליפות בננה,
אבוקדו,
פירות שעברו תהליך תסיסה
ויוגורט. מומלץ למטופלים לפנות לרופא ולדיאטנית לצורך בניית תפריט הולם ובטוח. אי הקפדה על התפריט עלולה לגרום לעלייה חדה בלחץ הדם המלווה בכאב ראש, קישיון צוואר, בחילות, דפיקות לב, הקאות, הפרעות בראייה וכאבים בחזה. לפיכך, אם מופיעים דפיקות לב, כאבי ראש חזקים או הקאות יש להפסיק לקיחת התרופה ולהתקשר מייד לרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןליה10/08/2011
אני סובלת מדיכאון כבר קרוב לשנתיים, לא הייתי מודעת לזה ופשוט המשכתי
לחיות כרגיל ובהשלמה עם המצב...בחודשיים האחרונים המצב החמיר
והבנתי שכנראה באמת יש לי בעיה...אין לי תאבון,אני בקושי ישנה-אבל עייפה
כל היום, שרויה במתח תמידי,אין לי חשק לזוז מהמיטה שלא לדבר על לימודים
ועבודה,הבטחון וההערכה העצמיים שלי צנחו פלאים-אני ממש מרגישה נורא! יש לי התפרצויות בכי ותחושה מעיקה שהמצב לעולם לא ישתפר...(למרות
שאני יודעת שזה לא הגיוני) הפסקתי להיפגש עם חברים מלבד בן הזוג
שמאוד מבין ותומך..מה גם שהתפיסה שלי לגבי הזוגיות שלנו מאוד מעוותת
כרגע ואופן החשיבה שלי כל כך שלילי ונוטה לפרידה למרות שאין שום סיבה אמיתית
לפרידה או לדפוס החשיבה השלילי הזה.
הייתי אצל הרופא היום (אמא שלי הייתה זו שהזמינה לי תור ללא ידיעתי-אחרת לא היה לי כח לעשות את זה בעצמי.) והוא הגיע למסקנה שאני שרויה בדיכאון די קשה,הסביר שיש שתי אופציות לטיפול-תרופתי או תרפיוטי, אגב הוא אמר שרוב הסיכויים הם שהעניין תורשתי מאחר ואחי התאום בעצמו לוקח תרופות אנטי דיכאוניות ואבא שלי גם סבל מזה.
הסברתי לו שאישית אני לא רואה איך אני אפילו אצליח להזיז את עצמי לקבוע תור אצל הפסיכולוג...והוא אמר שלדעתו לא מומלץ לטפל באמצעות תרופות+פסיכולוג במקביל ושהוא מעדיף שאנסה לקבוע פגישה אחת ואח"כ נראה לגבי תרופות-הכרחי או לא.השאלה שלי היא האם אכן יש בעיתיות בטיפול משולב? אני פשוט מרגישה שכרגע אני זקוקה בדחיפות לעזרה,החיים שלי סוג של מתפרקים ויש לי הרגשה שפגישה אצל פסיכולוג פעם בשבוע לא תתן את התוצאה המיוחלת, ואת הפוש שאני זקוקה לו כדי להתרומם.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן12/08/2011שלום. באתר של קליניקה שלנו קיים חומר רב על טיפולים בדיכאון וחרדה (כתובת בראש הפורום) .חשוב לדעת שטיפול של תרופות ושיחות פי 5 יעיל מכל טיפול בנפרד.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דכאון.. שמישהו יעזור לי...שרון10/08/2011
מאז שחוויתי דכאון השתניתי... מאדם מלא חיים ליצור שבקושי יכול לדבר... ושלא טוב לו בחיים... האם אני יחזור לעצמי? אני כבר שנה וחצי במצב הזה מפחדת שזה לא ישתנה... בבקשה תענו לי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דכאון.. שמישהו יעזור לי... - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן12/08/2011לשרון שלום. נראה שאת סובלת, מיואשת וחסרת תקווה. חשוב שתדעי שהאושר הוא בידיים שלך. נסי לאסוף כוחות כדי לעזור לעצמך. חשוב שתשתפי מישהו קרוב בתחושותיך. טיפול בזמן משבר מסייע להתמודד עם סמפטומים שמעידים על מצוקה נפשית.
אני מאוד ממליצה לך לפנות לאיש מקצוע: פסיכולוג, פסיכותרפיסט / ית, ניתן גם להתיעץ עם רופא פסיכיאטר. את יכולה לפנות דרך קופת חולים, מרפאה פסיכיאטרית ששיכת לאזור מגוריך או באופן פרטי.
תרגישי טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון וחרדות קשות .מילכה09/08/2011
אני חצי שנה אחרי לידה שחוויתי גם בהריון וגם אחרי הלידה דיכאון קשה. אומנם ללא אישפוז אבל בהחלט זוועות. גם לפני ההריון היו לי תקופות שהייתי מטופלת בדיכאון. היום אני לוקחת 100 מג לוסטרל.מאד רוצה להוריד מינון ולסיים עם זה.
העניין הוא שעדיין יש לי חרדות שחלילה משהו נורא הולך לקרוא. אני לא יכולה להנות ולהרגיש שמגיע לי טוב ואושר.שמותר ויכול להיות הכל בסדר.בעל,ילד,בריאות ועבודה טובה.
מה עושים? כל יום אני אצל הרופא אם נפיחות קלה או סימן על העור וכולי פחדים שזה הנורא מכל.
תודה רבה על ההקשבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון וחרדות קשות . - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן09/08/2011שלום. מזל טוב להולדת התינוק! אני מאוד ממליצה לא לעשות שום שינוי בלי פגישה עם רופא המטפל ולא להפסיק תרופה (חצי שנה אחר לידה תרופה מאוד קצרה).
בנוסף, חשוב לציין שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם המצב היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ומאפשר ללמוד כלים של שליטה במצב בהווה וגם לטווח הארוך. כלים אלה מונעים הישנות של ההפרעה בעתיד
תרגישי טוב
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון חרדה.אני לא יכולה ככ להמשיך.מילי08/08/2011
לפני 7 שנים פעם רשאנה חביתי התקף פניקה ו ערדה.כולם אומרים שהמשך ההתקך הוא 10 דקות.אצלי התקפים נמשכים שעות.
אני 6 שנים מקבלת ציפרלקס.
לפני שנתיים החליפו לי ציפרלקס לאסטו.נזק אני מרגישה עד היום.אערי 4 חודשים אני קבר שנתיים לא נוהגת.אני כל הזמן בודקת האם יש לי התקף.
עברתי CBT,ביופיטבק,דיקור.מה עוד לעשות תעזרו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון חרדה.אני לא יכולה ככ להמשיך. - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן09/08/2011שלום. אני ממליתה לפנות לפסיכיאטר לצורך איבחון (מחודש) ובחירת הטיפול הנכון
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וגםאמא07/08/2011
קראתי בעלון של המיאברין שצריך לעקוב אחרי ספירת דם.הרופא לא נתן לי לבצע בדיקות אלו
(ואני יצין שיש לי מערכת חיסונית מדוכאת)
\מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וגם - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן09/08/2011שלום. לא ברור לי על איזה תרופה מדובר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שני תרופותאמא07/08/2011
האם לא מתנגש לקחת מאינסרין(לדכאון)יחד עם ניורונטין (לכאבים)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שני תרופות - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן09/08/2011שלום. לא ידוע לי על התנגשות בין 2 תרופות אך צריך לטול את זה רק אחר התייעצות עם רופא המטפל ולהיות במעקב
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון ציפרלקסמלכה07/08/2011
בעקבות תחושה של מתח וחרדה רופאת המשפחה המלצה על ציפרלקס. אני לוקחת כדור אחדכחודש ומרגישה הקלה אולם לא מלאה . אני ישנה ואוכלת כראוי , אולם קיימת תחושת מתח ללא סיבה . האם כעבור חודש הכדור נתן את מלא האפקט?אני חוששת להעלות את המינון, האם כדאי לחכות ולראות כיצד ארגיש בהמשך, רופאת המשפחה משאירה את ההחלטה בידי -מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון ציפרלקס - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן09/08/2011שלום. אני ממליצה לפנות להתעייצות עם פסיכיאטר. יכול להיות צריך להתאים את המינון של תרופה .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןנעמה06/08/2011
האם תמצית באך רסקיו רמדי עוזר נגד דיכאון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל06/08/2011שלום לך,
השפעתם דומה להשפעת פלסבו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת חרדה קשה.ב'06/08/2011
שלום. שמי ב'. אני אהיה בת 23 בעוד כ-3 חודשים. יש לי עבר של הפרעת אכילה קשה מאוד.אנורקסיה. אני במשקל תקין היום , היתי חולה במשך 11 שנה. כל השנים היתי מטופלת בתרופות אנטי-דכאוניות שפחות או יותר איזנו אותי למרות שתמיד היה את היוצא מן הכלל.
בגיל 19 עברתי טראומה (נוספת לעוד כמה מקרים לא נעימים שהיו לי בילדות אך "דילגתי" עליהם באיזשהו אופן ). נפטר אדם מאוד קרוב אלי, מה שקרה זה שאמא עזבה אותי כי לפני המוות שלה היא הייתה איתה כל היום בביה"ח ואני חייתי כביכול לבד. סוג של נטישה.
מאז התחילו התקפי חרדה שפחות או יותר הצלחתי להתמודד איתן ובשלב כלשהו התחלתי ליטול ציפרלקס. הוא מאוד עזר לי (10 מ"ג ) לאחר שנה וחצי התחיל פחות להשפיע והתחלתי לקחת 20..חשוב לציין שבשנים האלו היתי בתת משקל קיצוני , אך שוב, החרדות לא היו ברמה שהן היום.
לפני כ10 חודשים הרופא המטפל הוסיף לי "זיפרקסה 5 מ"ג" זה עזר לי לעליה במשקל , הכוונה מהפן הנפשי , מה גם שקרו עוד כמה דברים טובים בחיים שלי שעזרו לי להתמודד.
ב4-5 חודשים אחרונים קרו כמה דברים לא נעימים כמו מצב כלכלי לא טוב ,פרידה מחבר, (דברים שכביכול רוב האוכלוסיה עוברת )..אני לא הצלחתי מסתבר להתמודד עם כל זה, והתקפי החרדה לא אחרו להגיע. היום אני במצב שקשה לי מאוד לצאת מהבית , כל הזמן מצב פאניקה. התרופות לא משפיעות .אני אוהבת נורא ללכת לים , אך לא יכולה ללכת לשם כי תמיד בחוף מופיע לי התקף נוראי, אני לא יכולה לרדת למכולת מתחת לבית שלי ,ישר דפיקות לב מואצות וקושי בנשימה, אני מרגישה שכשיש לי התקף חרדה סוף העולם מתקרב, כאילו אני עומדת למות או משהו נורא גרוע עומד לקראות , יש לי נדודי שינה, ואפשר להגיע שאני בקושי חיה בתקופה האחרונה, הרופא המטפל החליף לי לתרופה בשם "טרזודיל". לא הגבתי אליה טוב, הגעתי למיון , מסתבר שאני רגישה לתופעות לוואי שלה. הקאות שלשולים,נדודי שינה, ורטיגו . אני חסרת אונים. אני לא יכולה להתקדם בחיים שלי , אני לא יכולה להוציא רישיון נהיגה.קשה לי לצאת מהבית ,אני לא מצליחה לקחת את עצמי בידיים במצב חרדתי ולשכנע את עצמי שזה הכל נפשי. אני לא מצליחה. הסביבה מתחילה להתרחק ממני וזה עוד יותר מכניס אותי ללחץ. אני סה"כ בת 23 , יש לי הרבה חלומות אבל אני לעולם לא אצליח להגשים אותם בצורה הזאת. אנא עזרו לי בבקשה.\
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת חרדה קשה. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל06/08/2011שלום לך,
ממכתבך אני מבינה שבעבר התמודדת עם אנורקסיה, שנחשבת לאחת ההפרעות הקשות. הדבר מעיד על יכולת התמודדות טובה וכחות חזקים. בהמשך, עברת חוויות מצערות ודברים אחרים שגם איתם הצלחת להתמודדת בדרכך שלך. עם זאת, את אני מבינה שמוות אמך גרם לך למשבר משמעותי. את מרגישה לבד, חווה התקפי חרדה שמגבילים את תפקודך התקין, מונעים ממך לצאת מהבית ומהווחים מכשול רציני להתקדמותך בחיים לקראת השגת המטרות שאת מעריכה כחשובות. כעת לא מצליחה להתמודד בכוחות עצמך למרות שיש לך תובנה לגבי מצבך.
הדרך להתמודד היא קודם כול למצוא את האיזון התרופתי הנכון. תמשיכי להיות במעקב אצל הרופא המטפל. לעיתים, לוקח זמן כדי להתאים את התרופות. בנוסף, אני מאוד ממליצה לשלב טיפול תרופתי עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) שהוכיחה את עצמה כטיפול היעיל ביותר לחרדות. ניתן להוסיף גם טיפול בביופידבק. במהלך CBT תוכלי ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה בחרדה בהווה למנוע חזרתיות של חרדה בעתיד.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
תרגישי טוב,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוף סוף אני נפרד מהחיים האלה.אוטוטו בקבר05/08/2011
ברוך השם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה
מלי קמחי06/08/2011מקווה מאוד שתשנה את דעתך ותגיע לטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

