מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- טיפול בזולאייר ערך 286 IGEרעות29/01/2020
שלום,
אני בת 37 ובשנתיים האחרונות האסתמה שלי החמירה ונזקקתי ל2 קורסי פרדניזון בשנה.
רציתי בבקשה לברר: אני אלרגית גם לאבק, אך לא לוקחת טיפול תרופתי. לא מתעטשת לרוב. רמת ה IGE שלי היא 286 ואין איזופילים גבוהים.
האם 286 זה ערך שעל פיו ניתן קצת לקבל מושג האם היעילות של זואלייר יכולה להיות טובה עבורי?
למשעה ככל שה IGE יותר גבוה אומר שיש סיכוי יותר גבוה שהטפול בזולאייר יותר יעזור?
ובכלל: מה זה אומר שלחולה אסתמה קשה אין רמת איזופילים לא בנורמה? זה אומר שמצבו כן בפועל יותר טוב לעומת חולה שכן יש לו את זה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בקזולייר
ד''ר שבתאי ורסנו01/02/2020שלום,
טיפול בקזולייר לאסתמה אלרגית חמורה ניתן רק לאחר כישלון טיפול קבוע במשאפים משולבים ושתי החמרות בשנה שמצריכות סטרואידים סיסטמיים. אדם כמוך שלא מטופל כלל לא זכאי לטיפול בקזולייר. יעילות קזולייר גדולה יותר באנשים שרמת האאוזינופילים בדמם שווה או גבוהה מ 260/מל'. לעומת זאת קיימת אסתמה "אאוזינופילית" המאופיינת במספר אאוזינופילים גבוה או שווה ל 400/מל'( בחו"ל מ 300) שבמידה והיא חמורה ולא מאוזנת בטיפול קבוע- החולים בה זכאים לטיפול אנטי IL-5 (למשל נוקלה, פסנרה, סינקאייר)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורס פרדניזוון לעומת 10 שאיפות פוסטרמיכל27/01/2020
שלום,
רציתי בבקשה לברר: האם זה הגיוני שקורס פרדניזון 40 מ"ג ל שבועיים ולאחר מכן ירידה הדרגתית יעזור פחות להחמרה באסתמה לעומת פשוט 10 שאיפות פוסטר ביום?
הייתי מאוזנת עם מינימום פוסטר לפני כ 3 חודשים ובעקובת חיסון אלרגיה לאבק המצב החמיר(הוחלט להפסיק עם החיסון)
מאז סיימתי עם קורס הפרדניזון שרק מעט עזר,
ועם 10 שאיפות פוסטר אני כן מאוזנת.
האם בגדול זה עדיף לנסות ככה עוד חודש בתקווה שאולי מצב הריאות ישתפר ולהמנע מקורס פרדניזון נוסף?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון ופוסטר
ד''ר שבתאי ורסנו01/02/2020שלום,
מציע לך לשוב ולהיבדק על ידי רופא הריאות שלך, כולל ספירומטריה. מינון של פוסטר 10 שאיפות ביום הוא גבוה וחריג, בעקר בשל כמות מרחיב הסמפונות שאת מקבלת בו. עדיף אולי להוסיף על פוסטר במינון מקובל, עוד משאף רק של סטרואיד. התייעצי על כך עם רופאך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פנאומוטורקס חוזר לאחר ניתוחחן27/01/2020
שלום שמי חן בת 19 מאובחנת בתסמונת מרפן לא מעשנת בכלל.
בגיל 16 היה לי פנאומוטורקס בריאה שמאל טופלתי ע"י נקז לאחר מכן ניתוח פלורואזיס ומאז הריאה בריאה ותקינה לחלוטין.
לפני כשנה נהיה לי פנאומוטורקס בריאה ימין גם טופלתי ע"י נקז לאחר חצי שנה חזר לי ועשיתי ניתוח פלורואזיס. כמה ימים לאחר הניתוח כשעוד הייתי בביה"ח הרגשתי כאבים חדים ביותר ובצילום הסתבר שכנראה קצת נשמתי בעת הוצאת הנקז ויש לי פס אוויר מינימלי. לאחר שבועיים הפס אויר נספג לבד והצילום נראה טוב. חזרתי לשיגרה. לפני שבוע הרגשתי כאבים חדים שוב בצד ימין בעת מנוחה. במיון התברר שחזר לי הפנאומטורקס לאחר הניתוח של פלורואזיס! הרופאים נראו די מופתעים. החזה אויר נספג לבד לאחר 4 ימים. הרופאים מתלבטים איזו פעולה כירוגית לעשות, האם לנתח שוב או להכניס נקז עם חומר שיעשה דלקת בדפנות הריאה וכך יגרה את הריאה להחלים. כרגע אני מחכה להחלטת הרופאים. האמת שאני כבר מאד מתוסכלת... ד"ר, מה דעתך בעניין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פנוימוטורקס חוזר.
ד''ר שבתאי ורסנו01/02/2020שלום,
פלוירודזיס לא מקנה ביטחון של 100%שפנוימוטורקס לא יחזור. במידה וחושבים על גירוי קרומי הריאה לשם יצירת דלקת ואיחוי הקרומים הייתי נמנע בגילך מהשראת דלקת באמצעות טלק!ישנם חומרים אחרים, כמו טטרציקלינים, שלטוח הארוך לא מזיקים. במידה וב CT חזה מצב הריאה שלך טוב, ואין בולות/בלבים וחזה האוויר החוזר היה קטן- אולי הרופאים יחליטו להמתין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לתשובתך nsip lung diseaseיאלי25/01/2020
שלום
בהקשר לדיפוזיה מעט נמוכה האם זה קשור ל nsip
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בהקשר ל NSIP
ד''ר שבתאי ורסנו25/01/2020שלום,
יכול להיות קשור אם ב CT חזה רואים שינויים רקמתיים מתאימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי ריאה מלאים אצל בן 30שמואל23/01/2020
שלום רב
אשמח שתחווה את דעתך בתפקודים הנ״ל
בן 30
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקוד ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו25/01/2020שלוםן,
התפקוד מראה הקטנה של קיבולות הריאה. יש לברר הסיבה- מחלת ריאות? חולשת שרירי נשימה? יש להשלים בבדיקה אצל רופא ריאות והדמיית חזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך בענייני
שמואל25/01/2020הנני מוגדר חולה copd בינוני - קשה עם חוסר איזון והפיכות ,בנוסף אורטיקריה אטופית קשה .
נוטל היסטמינים רבים ושימוש במשאפים.
השאלה האם חולשת שרירי הנשימה יכולה להיות קשורה באופן ישיר לחולשה ברקמות חיבור ? ובמידה וכן אצל איזה רופא להמשיך טיפול ( חוץ מריאות )?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תפקודי ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו01/02/2020תפקוד הריאה שהצגת לא מתאים לאבחנת COPD !! יש לבצע בדיקת כוחות שרירי נשימה כחלק מהברור וגם הדמית בית חזה. במידה ותמצא חולשת שרירים המשך הברור הוא על ידי נוירולוג. במידה ותמצא סיבה ריאתית ממשית- המשך הברור עי רופא ריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הטיפול הביולוגי החדש דופיקסנטאפרת21/01/2020
שלום,
רציתי בבקשה לברר לגבי דופיקסנט: האם צריך רמה מסויימת של איזופילים כדי להתאים אליו? כי בדיקות הדם הכללית שלי תקינות אז עד כמה שהבנתי האיזופילים תקינים. ה IGE שלי 290 והאסתמה קשה עם פעמיים בשנה קורסי פרדניזון. והאם דופקסנאנט נחשב ליותר יעיל ועם פחות תופעות לוואי לעומת זולאייר וניתן לקבל אותו לפני זולאייר?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דופיקסנט
ד''ר שבתאי ורסנו25/01/2020שלום,
התרופה אושרה לטיפול באסתמה חמורה רק בסל הבריאות האחרון, לפני מספר ימים. לפי ההודעות הראשונות היא תאושר לאסתמה חמורה לאחר כישלון תרופות נוגדות- IL5 (כלומר אסתמה אאוזינופילית קשה) או באסתמה חמורה "התלויה בסטרואידים סיסטמיים". עוד לא ברור לי האם ההתוויה הזו מאפשרת לעקוף טיפול ב XOLAIR (אנטי IGE) ומה הגדרת משרד הבריאות ל"תלויה בסטרואידים"- האם 50% מהזמן? אחר?. נצטרך להמתין להבהרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
עדכון לדופיקסנט
ד''ר שבתאי ורסנו01/02/2020שלום,
אכן ההתוויה היא לאסתמה התלויה בסטרואידים סיסטמיים לפחות שישה חודשים מהשנה החולפת (או כישלון של טיפול קודם באנטי-IL-5) זאת בנוסף לטיפול קבוע במינון גבוה של משאף משולב ורמת אאוזינופילים בדם שווה/גדול מ 400/מל'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרדניזון שלא עוזר... מה עושים במקרה כזה?מיכל21/01/2020
שלום,
הייתי מואזנת עם סרטייד 250 ועקב החמרה באסתמה כבר 3 חודשים לא מאונזת. עברתי לפוסטר 8 שאיפות וכשזה לא הספיק קיבלתי לאחרונה שבועיים פרדניזון 40 מ"ג.
הפרדניזון קצת עזר אך עדיין לעיתים כשאני אוכלת יש לי התקף שעובר אחרי האוכל בלי משאף.
אני אמורה להתחיל להוריד כל יומיים 5 מ"ג בהדרגה. האם במצב כזה שמסיימים את הקורס ואין איזון מירבי עם פוסטר ממשיכים עם מינון הפרדניזון 40 מ"ג לעוד קורס?
או שאם זה רק בנושא של האוכל ועדיף כבר להוריד מינון?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון לא עוזר.
ד''ר שבתאי ורסנו25/01/2020שלום,
ממליץ לך להיבדק על ידי רופא ריאות כולל ביצוע תפקודי ריאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה של תיפקודי ריאות מלאיםבת 3920/01/2020
שלום רב
בוצע לתיפקודי ריאות מלאים ברקע Nsip
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו25/01/2020שלום,
קיבולות, נפחי הריאות ושעורי זרימה= תקינים.
כושר הדיפוזיה האבסלטוי (מעבר החמצן בבועיות) מעט ירוד ובתיקון לנפח תקין. יש להשוות התוצאות לאלו הקודמות ובהתחשב בממצאי CT חזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה זמן לחכות לפני שמנסים לרדת במינון?אפרת17/01/2020
שלום,
עקב החמרה באסתמה העלתי למינון משאפים מקסימל(הייתי מאוזנת עם סרטייד 250) וכשזה לא עזר במשך חודש וחצי קיבלתי קורס פרדניזון.
לאחר הקורס אני עם פוסטר 8 שאיפות ביום מאוזנת. כמה חודשים עדיף לחכות עם אותו המינון בלי לעשות ניסיונות ובלי לעשות מינון?
שנה שעברה כשהיתה לי החמרה משום מה לקחו לי 5 חודשים עד שחזרתי למינון הקודם. האם אלו זמנים נורמלים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ירידה במינון
ד''ר שבתאי ורסנו19/01/2020שלום,
ראי תשובתי לשאלתך בעמוד זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגר מטכולין - תפקודי ראות ילד בן 15יעריץ16/01/2020
מצו"ב בדיקות תפקודי ראות ילד בן 15 האם יש עדות לאסטמה קלה או שתקין ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מטכולין
ד''ר שבתאי ורסנו19/01/2020שלום,
מסמך לא קריא: כיתוב קטן והפוך על הצד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרדניזון והחמרה - האם לוקחים קורס נוסף?מיכל12/01/2020
שלום,
הייתי מאוזנת עם פוסטר 2 שאיפות ביום, אך עקב חיסון לאלרגיה לאבק של פעם בחודש כבר חודשיים וחצי אני בהחמרה(החלטתי להפסיק עם החיסונים). 8 שאיפות פוסטר הביאו לכמעט איזון, אך בכל פעם שאני אוכלת אני עם קשיי נשימה. קיבלתי פרדניזון 40 מ"ג ל 10 ימים ואז אחרי ארד בהדרגה. סיימתי את ה 10 ימים והמצב השתפר רק מעט. אני עדיין צריכה פוסטר 8 שאיפות. ברוב הארוחות כבר לא נחנקת, אבל בחלק קטן פעם בעדיין יש קושי לנשום באכילה. האם במצב כזה ממליצים לרוב לקחת עוד קורס פרדניזון?
או שפשוט להמתין? שנה שעברה היתה לי גם החמרה בחורף שעברה בלי פרדניזון אומנם, ולקחו לי 5 חודשים לחזור למצב הקודם של פוסטר 2 שאיפות.
האם זה לרוב לוקח כמות כזאת גדולה של חודשים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון והחמרה
ד''ר שבתאי ורסנו19/01/2020שלום,
ממליץ לחזור לבדיקת רופא ריאות עם ספירומטריה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות רנטגן הבלטה של שער השמאליאהרון03/01/2020
היי, נשלחנו לבדיקות בשל הזעה בלילות ועייפות כרונית.
אולטרסאונד איברים בבטן יצא תקין.
רנטגן חזה :
הבלטה של שער השמאלי
אין עדות לתסנין בשתי הראות.
צל הלב אינו מורחב.
מייצר לא מורחב.
לסיכום: לשלילת בלוטת לימפה בשער השמאלי המשך בירור ע"י סיטי.
מה זה הבלטה של שער שמאלי ומה הסיבות האפשריות.
למה רוצים לשלול לימפה בשער ? ומה המשמעות אם לא ישללו לימפה בשער ?
הרופא הגדיר צורך בסיטי דחוף ולא נתן הס ר. אנו ממש בלחץ. נודה לתשובה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הבלטת שער שמאל
ד''ר שבתאי ורסנו11/01/2020שלום,
עקרונית בשער הריאות ישנם סימפונות, כלי דם ובלוטות למפה. שינוי בכל אחר מהמרכיבים האלו יכול לגרום ל"הבלטה,. צילום חזה רגיל אינו רגיש לברור סיבת ההבלטה, אם בכלל. בדיקת CT (עם חומר ניגוד!!) עשוייה לתת את התשובה. ועל פיה המשך הברור כולל ביופסיה במידה וצריך. המתינו ל CT למרות הדאגה, אבל בקשו בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברונכיאקטזיות מתמשכת פיענוח של בדיקת סי טידניאל31/12/2019
נמצא בטיפול מונע עקב boop מטופל בפרדינזון 10 מג, אודיטין לכיוח 3 פעמים ביום, סלפסט 1000 מג פעמים ביום, ואנטיביוטיקה למניעה 3 פעמים בשבוע.
אודה לחוות דעתך לגבי הסיטי המצורף אני דיי מבוהל. תודה
ממצאי בדיקת CT של בית החזה
הבדיקה בוצעה ללא חומר ניגודי.
סיבת הפניה: מעקב פולמונולוגי בשל BOOP ותסחיפים ריאתיים.
נערכה השוואה לבדיקה קודמת מ-2019/05/13 - חל שיפור.
ממצאים:
הודגמו שינויים אמפיזמטוטיים דיפוזיים בשתי הריאות עם הרס של הפרנכימה, יותר בולטת באונות העליונות.
מאז הבדיקה הקודמת חלה נסיגה של קונסולידציות ריאתיות מוקדיות רבות בשתי הריאות, שהודגמו בבדיקה הקודמת.
הקונסולידציות הגדולות ביניהן היו באונות העליונות, כעת באזור הקונסולידציות באונות העליונות הודגמו פסים פיברוטיים
עדינים רבים עם ברונכיאקטזיות ממשיכה סביבן. פסים פיברוטיים אחדים עם ברונכיאקטזיות ממשיכה וגרנולומה מסוידת באזור
פרא-מדיאסטינלי ב-RML ,פס פיברוטי עדין בקצה התחתון של הלינגולה ושינויים פיברוטיים קלים עם ברונכיאקטזיות ממשיכה
באספקט הקדמי-תחתון של RLL ובזווית קוסטופרנית אחורית בבסיס הריאה משמאל.
גרנולומה נוספת במקביל לסדק הבין אונתי בבסיס RML ,גרנולומה נוספת מזערית תת-פלאורלית ב-RUL,
ללא שינוי ניכר בהשוואה לבדיקה הקודמת.
כעת גם לא הודגמו קשריות ריאתיות בשדות התחתונים של שתי הריאות שלא נצפו בבדיקה הקודמת.
ללא עדות לנוזל או עיבוי פלוירלי .
ללא עדות להגדלת קישריות לימפה מדיאסטינליות, פריברונכיאליות או בבתי השחי.
כלי הדם הגדולים במדיאסטינום תקינים.
הלב תקין בגודלו, לא הודגם תפליט פריקרדיאלי.
מעבר חזה בטן: ללא סטיות.
מבנים גרמיים נראים שמורים, ללא ממצאים פתולוגיים חריגים.
שינויים ספונדילוטיים מפושטים לאורך ע"ש הגבי.
התרשמות : שיפור ניכר ונסיגה של ההצללות והקונסולידציות המוקדיות בשתי הריאות. כעת הודגמו שינויים פיברוטיים במקום
הקונסולידציות הריאות, בעיקר בולטים באונות העליונות וב-RML.
שינויים אמפיזמטוטיים דיפוזיים בשתי הריאות, סימני מחלה גרנולומטוטית ישנה בריאה השמאלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברונכיאקטזיות מתמשכת
דניאל31/12/2019שאלה נוספת האם הצילום מעיד על פיברוזיס ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברונכיאקטזיות ממשיכה ולא מתמשכת
דניאל01/01/2020תיקון: ברונכיאקטזיות ממשיכה ולא מתמשכת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
BOOP ו CT
ד''ר שבתאי ורסנו11/01/2020שלום,
עלפי הפענוח חל שיפור בממצאים שהוגדרו קודם לכן כ BOOP. ברונכיאקטזיות ממשיכה הן בדרך כלל סימן משני לפיברוזיס, אך יש לראות את הצילומים עצמם ולהבין האם מדובר בפיברוזיס ריאתית מפושטת או בממצא מוקדי. .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - ברונכיאקטזיות ממשיכה
דניאל14/01/2020ראשית תודה על תשובתך. שאלתי: רופאת ריאות רשמה על פי פיענוח הסיטי " ברונכיאקטזיות
tram lines מרכזי מפושט" מה הפרוש האם זה פיברוזיס ?
תודה שנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ברונכיאקטזיות- שאלה נוספת
ד''ר שבתאי ורסנו01/02/2020שלום,
ברונכיאקטזיות של "משיכה" הן עדות לפיברוזיס. במקרה שאת מתארת "tram lines" הכוונה היא לעיבוי דופן הסמפונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורס פרדניזון והחמרה באסתמה שקרובה לאיזוןמיכל28/12/2019
שלום,
יש לי החמרה באסתמה. ממינון נמוך של פוסטר עברתי ל 8 שאיפות ואני מאוזנת ב 80 עד 90 אחוזים. יש התקפים ממש קלים שלא ממש מצריכים וינטולין כשאני אוכלת וזה עובר אחרי שניה אחרי סיום האוכל. קיבלתי פרדניזון 40 מ"ג ל 10 ימים מרופא המשפחה.(רופא ריאות תור רחוק) העדפתי לבקש מרופאת משפחה נוספת מינונים של פרדניזון 5 מ"ג כדי להפסיק בהדרגה כדי לא להסתבך, ולא להפסיק במכה כפי שרופא המשפחה אמר.
אני שוקלת 65. האם ניתן לעשות פרוטוקול כזה: יום ראשון שני שלישי 35 מ"ג יום רביעי חמישי 25 מ"ג יום שישי שביעי 20 מ"ג יום שמיני תשיעי 10 מ"ג ויום עשירי 11 5 מ"ג? ואם לא, האם יש יש פרוטוקול הדרגתי יותר טוב? תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קורס פרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו11/01/2020שלום,
ראי תשובתי במקום אחר בעמוד זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- LTBI טיפול מונע ושחפת פעילהאלי28/12/2019
שלום דוקטור!
לפני כ-3 שנים, עקב מנטו 15מ"מ, עברתי טיפול מונע ל-LTBI (ריפמפיצין) במשך 6 חודשים. למרות זאת, בעוד כ-10 חודשים לאחר סיום הטיפול, אובחנתי בשחפת פעילה ועברתי טיפול אנטי שחפתי מלא תוך 9 חודשים. האם יש להניח שעוד לפני כ-3 שנים חליתי כבר בשחפת פעילה ועקב כך טיפול מונע כבר לא עזר לי? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שחפת
ד''ר שבתאי ורסנו11/01/2020שלום,
התשובה לשאלתך, על פי הנתונים שהצגת איננה ברורה. טיפול מונע ניתן כשאין עדות לשחפת פעילה (על סמך צילומים, תרביות ליחה וכו'). האם כל אלו נעשו בזמנו? בקש הסבר לאירועים מהרופאים שטיפלו בך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

