מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סי טי ריאות פענוח אישה בת 55רינאל26/12/2019
אישה בת 55 בריאה בדכ
לא מעשנת
עם שיעול כרוני ולכן פנתה לסיטי
אודה לחווד לגבי הפענוח המצורף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פענוח CT
ד''ר שבתאי ורסנו11/01/2020שלום,
ראי את מה שנכתב בסיכום הפענוח הרשמי. עלייך לגשת בהקדם לרופא ריאות, בכדי שייראה את הצילומים, יברר גורמי סיכון שלך, ובהתאם למיקום הקשרית יפנה לביופסיה מתאימה מהממצא של הקשרית הגדולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרואידים באסתמה האם יש צורך שיחלישו את המערכת החיסונית?ארז25/12/2019
שואל גם על פרדנזיון.
אני לוקח רודיולה צמח מרפא למצב הרוח, וצריך לקחת פרדניזון לשבועים ולרדת בהדרגה. נטורופתית אמרה לי שיכולה להיות אולי בעיה כי הרודיולה מחזקת את מערכת החיסון ומטרת הטיפול היא להחליש את מערכת החיסון. אמרתי לה שלא מדובר על מחלה אוטואיומנית. האם זה נכון שחלק מההמטרה של פרדניזון בהחמרת אסתמה היא להחליש את מערכת החיסון? או שזה נכון רק במחלות אוטואימוניות שלא קשורות לאסתמה?
אשמח לתשובה, תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון באסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו11/01/2020שלום,
הפרדניזון ניתן באסתמה כתרופה אנטי דלקתית. תופעות לוואי של סטרואידים קשורות, בין היתר, לדכוי המערכת החיסונית- תלוי מינון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון פרדניזון: האם 20 גם עושה את העבודה?מיכל22/12/2019
שלום,
הייתי מאוזנת עם סרטייד 250 ועקב החמרה של האסתמה עברתי לפוסטר 8 שאיפות ביום ופעמיים ביום אינהלציות של בודיקורט, אירובנט ווינולין. זה המצב כבר חודש וחצי מאז ההחמרה. עם זה אני מאוזנת ב 90 אחוזים. קיבלתי לקחת פרדניזון 40 מ"ג ל 10 ימים. האם במצב כזה שקרובים לאיזון עדיף לי לקחת 20 מ"ג ל 10 ימים? אני שוקלת 66. תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו11/01/2020שלום,
שאלה האם את צריכה פרדניזון בשלב זה? התייעצי שוב עם הרופא המטפל לגבי אינדיקציה ומינונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדכון לשאלה "אבחון מוקדם של סיליקוזיס"גיא22/12/2019
דוקטור, שלום רב,
תודה רבה על תשובה.
במקרה שחולה סיליקוזיס, כשגילה שהוא חולה (בצורה מאוד קלה לפי צילומים), מייד עזב את עבודתו ולא היה חשוף עוד לאבק מזיק. לא הופנה לרופא ריאות והטיפול ע"י סטרואידים התחיל לקבל רק כשסיליקוזיס הגיעה לחומרה קשה בעוד כ-10 שנה. האם נטילת סטרואידים או שיקום ריאות או משהוא אחר, שהיה אמור לקבל חולה בשלב המוקדם, היו יכולים להיט התדרדרות מצבו החולה? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אבחון מוקדם של סיליקוזיס
ד''ר שבתאי ורסנו11/01/2020שלום,
לסיליקוזיס אין טיפול. סטרואידים לא ניתנים כטיפול ואף עלולים להוות גורם סיכון להתפתחות שחפת בחולים אלו. גם שיקום ריאתי איננו הטיפול. "הטיפול, הוא מניעה או התנתקות מהירה מהחשיפה התעסוקתית כשהמחלה מזוהה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון מוקדם של סיליקוזיסגיא21/12/2019
דוקטור, שלום רב,
אחרי כ-10 שנים כשעזבתי לעבוד עם אבק מזיק, אובחנתי בסיליקוזיס. האם ישנה חשיבות באבחנה מוקדמת בסיליקוזיס,
אם כבר לא הייתי חשוף לאבק?
האם עם אבחנה מוקדמת היה ניתן להאט התדרדרות של סיליקוזיס? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סיליקוזיס
ד''ר שבתאי ורסנו22/12/2019שלום,
ה"טיפול" העקרי בסיליקוזיס זו מניעה מלכתחילה (אמצעי הגנה אישיים, שיוף וניסור שיש תחת מים וכו'). גילוי מוקדם יביא להפסקת החשיפה מוקדם יותר ולכן עשוי להקטין את הנזק המצטבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרדניזון להחמרה של אסתמה האם עדיף 10 ימים או שבועייםמיכל18/12/2019
שלום,
עקב החמרה באסתמה ש 8 שאיפות פוסטר לא לגמרי מאזנות אותי, קיבלתי 40 מ"ג פרדניזון. רופא המשפחה אמר שהוא יתעייץ לגבי הורדת מינון וכמה ימים לקחת, כי נתן ל 10 ימים ולא היה בטוח.. אך הוא שכח מזה ומאז טס. התור לרופא ריאות רק עוד חודשיים. אשמח בבקשה לברר: האם קורס פרדניזון זה לרוב 10 ימים או שבועיים?
והאם מהיום העשירי או ה 14 מומלץ לרדת בכל יומיים ב 5 מ"ג או שיש שיטה אחרת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו22/12/2019שלום,
אין אחידות בהמלצות לקורס פרדניזון. לטעמי ,המינון ההתחלתי תלוי בחומרת ההתקף/החמרה, והירידה יכולה להיות הדרגתית (5 מג כל יומיים שלושה) או מינון קבוע ל 10 ימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אי לקיחת פרדניזון עלולה לגרום למצב לא לחזור למצב שהיה?מיכל18/12/2019
שלום,
אני בת 36. 16 שנים עם אסתמה ואלרגיה לאבק. רוב השנים הייתי מאוזנת עם סרטייד 250 וסינגולאייר למעט כ 4 חורפים.
השנה עקב חיסון פעם בחודש לאלרגיה לאבק שהיה בעקבותו התקף, (החלטתי להפסיק עם החיסונים) עברתי לפוסטר 8 שאיפות ביום. חודש וחצי לא הייתי מאוזנת איתו ועם אינהלציות, הייתי קורבה.. ועכשיו עם פוסטר 8 שאיפות ו אינהלצייה אחת ביום של וינטולין, אירובנט ובדיקורט אני מאוזנת.
רופא המשפחה נתן פרדניזון 40 מ"ג ל 10 ימים שיהיה למקרה הצורך בגדר סימן שאלה.
אני מסתדרת ככה ולא סובלת עם המצב הנוכחי וכבר מאוזנת אפשר לומר, אבל הפחד שלי הוא שעצם זה שאני לא לוקחת פרדניזון יגרום לכך שמצב הריאות עוד כמה חודשים לא יחזור למה שהיה. האם במצב כזה אולי כן כדאי לקחת נאמר 20 מ"ג פרדניזון ל 10 ימים?
שנה שעברה גם היתה לי החמרה באסתמה עקב חיסון אלרגיה( הטעות היתה שהמשכתי עוד) וזה גרר חודש וחצי בלי איזון עם סרטייד מיניון מירבי והרבה וינטולין, ואז 3 חודשים עד שמצב הריאות חזר לסרטייד 250. אני תוהה האם אז היה לי מזל, ואולי הוא לא יחזור השנה ואולי אוכל להעלות את הסיכויים שזה כן יקרה(לא אכפת לי מתי.. גם אם עוד 4 חודשים רק שיקרה) על ידי לקיחת פרדניזון.
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו18/12/2019שלום,
במחלות הכרוניות החסימתיות של הריאה המדיניות היא למנוע החמרות/לטפל בהחמרות בכדי לשמור על תפקוד הריאות לאורך שנים. ההחלטה על הצורך בפרדניזון/סטרואידים ססטמיים תלויה במידת ההחמרה וביעילות של המשאפים לטפל בהחמרה. לצורך כך רצוי לבצע גם בדיקת תפקודי ריאות. ההחלטה על פרדניזון צריכה להיות של הרופא המטפל בך, על פי הנ"ל, בשת"פ אתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומרת מחלת פיברוזיס ו-TLC רלוונטיאבי17/12/2019
דוקטור שלום רב, אובחנה פיברוסיס. האם ניתן להגדיר חומרה - בינונית או קשה? מה ה-TLC הרלוונטי - 63 או 54? למה יש הבדל כזה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פיברוזיס
ד''ר שבתאי ורסנו18/12/2019שלום,
ה TLC כפי שמופיע בבדיקה הוא 54% מהצפוי, נתון מהמצביע על הקטנת הקיבולת הכוללת של הריאות במידה בינונית-קשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Nsip lung disease hpoxmiaYali16/12/2019
שלום רב
ראשית תודה רבה על היתייחסותך לשאלותי
ובכן ברקע אין מחלות מהסוג שכתבת יש רק follicular carcinoma thyroid אחרי טיפול ברדיו אקטיבי לפני שנה וחצי הכריתה מלאה של בתאירואיד
לענין הריאות בעיית הריאות התחילה ב2016 וממשיכה שזה אומר התחילה הדלקת ריאות ולאחר בירורים רבים כפי שראית את התוצאה
אם אני מבינה ממך שאין הרבה מה לעשות כי סטרואידים אסור לי אז חמצן מקבלת אימוראן וזהו
זה מצב נוראי
בת 38* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
NSIP
ד''ר שבתאי ורסנו18/12/2019שלום,
כל הנאמר כאן הוא כללי/עקרוני ולא בהכרח מתאים לחולה ספציפי/ת. לכן, חשוב מאד להיות במעקב של מרפאת ריאות מסודרת שיש לה ניסיון בתחום/במחלה הספציפית, באחד מבתי החולים. המידע על טיפולים חדשים הולך ומצטבר ומי שלא שומר על קשר/מעקב- עלול לפספס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשימה נכונה איך מומלץ לנשים?רלי16/12/2019
אשמח לברר: כיצד הכי מומלץ לנשום? יש אסתמה ברקע
האם לשאוף ולנשוף רק דרך האף?
או לשאוף דרך האף ולהוציא אוויר מהפה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נשימה נכונה
ד''ר שבתאי ורסנו16/12/2019שלום,
שאיפה דרך האף מחממת את האוויר הנשאף וזה טוב לדרכי הנשימה. נשיפה דרך הפה לא בעייתית אך עלולה לייבש הפה. עדיף נשימה כולה דרך האף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון פרדניזון - מדוע מתחילים ב 40?רעות16/12/2019
שלום,
רציתי בבקשה לברר: מדוע להחמרה באסתמה שמאשפים לא עוזרים לגמרי נותנים לרוב ישר 40 מ"ג?(אני שוקלת 65). האם הנתונים מראים ש 20 מ"ג לא משיגים את אותו האפקט כמו 40 מ"ג? מסרטיייד 250 עקב החמרה עברתי לפוסטר 8 שאיפות ביום ואינהלציות של וינטולין עם ארובנט ובודיקורט. עם זה אני ב 80 או 90 אחוזים מאוזנת. אין התקפים, אבל הנשימה כבדה לעיתים. רופא המשפחה נתן פרדניזון 40 מ"ג ל 10 ימים ואמר קודם לנסות את האינהלציות כי יש לי סוכרת. זה המצב שהגעתי אליו עם הפוסטר והאינהלציות.
בנוסף אשמח לברר: כיצד מומלץ לרדת במינון בהדרגה אם באמת אקח 40 מ"ג? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מינון פרדניזון
ד''ר שבתאי ורסנו16/12/2019שלום,
המינון תלוי בחומרת ההחמרה הנשימתית, במחלות נלוות וכיו,ב. לא חובה להתחיל ב 40 מג'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר נשימה במאמץ אחרי צנתור - פענוח תוצאותדבי14/12/2019
שלום, לפני חודש וחצי עברתי צנתור לב עם 2 סטנטים. עדין מתלוננת על קוצר נשימה במאמץ וכאבים בחזה במאמץ. כחלק מבירור הבעיה בוצע סיטי ריאות, להלן הפענוח:
מבוא לבית החזה תקין.
מרכיבי המדיאסטינום תקינים.
אטלקטזיס ב-RML.
אטלקטזיס בלינגולה.
פס אטלקטטי בפסגת הריאה משמאל.
לא הודגמו בלוטות מוגדלות במיצר, באקסילות ובשערי הריאות.
הטרכיאה והתפצלות הברונכים תקינים.
אין עדות לתפליט פלאורלי או פריקרדיאלי.
במעבר חזה / בטן מודגמות בלוטות יותרת הכליה תקינות.
מבנה גרמי תקין.
האם התוצאות הנ"ל יכולות להסביר את קוצר הנשימה ממנו אני סובלת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קוצר נשימה
ד''ר שבתאי ורסנו16/12/2019שלום,
לא בהכרח. ממליץ בדיקה כולל בחינת הצילומים על ידי רופא ריאה שיבצע גם תפקודי ריאות. במקביל יש לברר אצל רופא הלב מצבך/הצלחה לאחר הצנטור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בגלי רדיו באסתמהרותי12/12/2019
שלום,
נתקלתי ברשת על כתבה על טיפול בגלי רדיו לאסתמה שמבוצע בבלינסון. הכתבה מ2012 אשמח לברר: האם כיום הטיפול הוכיח את יעילותו? האם זה מומלץ לחולים עם אסתמה קשה שלא מאוזנת? והאם ההליך לא מסוכן בלי הרדמה מלאה? כי למשל גסטרוסקופיה עם אסתמה קשה הבנתי שצריך לעשות עם הרדמה מלאה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גלי רדיו באסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו15/12/2019שלום,
מדובר בפרוצדורה שנקראת "טרמופלסטיקה של הסמפונות". לא נמצאת בארץ בסל הבריאות. בעולם, נמצאת כאופציה למקרים קשים שלא מגיבים לכל הטיפולים החדשים (ביואימונולוגיים)) עם דעות חלוקות. יש למצות דרכי טיפול אחרות לפני שיקול לטיפול כזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישור זולאייר - האם תהיה בעיה?מיכל11/12/2019
שלום,
אני בת 37. מגיל 21 עקב דלקת ריאות קשה התחילה לי אסתמה, אבל גם היה רקע של אסתמה במאמץ בילדות שלא היה מאובחן(הייתי מצפצפת בספורט) ויש אלרגיה לאבק ועצים.
אבחנו לי את האסתמה בלי תפקודי ריאות כי המצב היה לא טוב, ויש נתנו לי משפאים, ואז כשעשיתי כעבור חצי שנה של טיפול קבוע בסרטייד 250 תפקודי ריאות, הם יצאו תקינים למרות שהפסקתי עם הסרטייד ל 12 שעות. מאז אני 16 שנים עם הסרטייד, ובחופרים לעיתים נזקקתי לפרדניזון ולמינון מקסימלי של סרטייד. לאחרונה היו 2 החמרות קשות שהצריכות פרדניזון, ועברתי לפוסטר 8 שאיפות.
הבנתי שלאישור זולאייר מבחינת הפרדניזון זה יספיק, רק שהבעיה היא שתפקודי הריאות שלי יוצאים תקינים בסך הכל.
הבנתי בפועל 12 שעות הפסקה של פוסטר זה לא מספיק וצריך לפחות שבוע כדי שיהיה אמין, רק שאין שום אופציה שאצליח לעשות את זה.
האם בוועדה הם מתחשבים בדבר כזה? כי הרי הם יכולים לחשוב שאין לי בכלל אסתמה? זה הגיוני שהמצב יהיה כזה קשה ואין אסתמה?(יש לציין שאני לא מעשנת). תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קזולייר
ד''ר שבתאי ורסנו15/12/2019שלום,
במקרה שלך מציע שתופנה לתגר מטאכולין (מכון לתפקודי ריאה) ולהפסיק סרטייד לתקופה שאתה יכול לעמוד בה ממש לפני מועד התגר (תגר ללא טיפול). כל זאת בהמלצת/בדיקת רופא ריאות שבדק אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שהייה קצרה מדי יום בסביבת אבקטלי11/12/2019
הי
בשל בעיית התקרחות קשה אני משתמשת במשך שנים בתכשיר שהוא למעשה אבקה שמפזרים על השיער ונותנת מראה שיער מלא. האבקה ממש יוצרת ענן רציני מאוד של אבק, בכל בוקר ויציאה מהבית יש לפזר על הראש מחדש. במהלך היום מדי פעם רואים את האבקה מתפזרת, וגם בלילה על הכרית. כשמקנחים את האף רואים אבקה על הטישו...
אני חוששת שלאורך השנים עלולה להיות לכך השפעה, אולי אפילו קטלנית. מה דעתך? איך ניתן לבדוק דבר כזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אבק לשערות
ד''ר שבתאי ורסנו15/12/2019שלום,
חלקיקים נשימים יש להם פוטנציאל נזק. לא ידוע לי מה הרכב האבקה בו את משתמשת ומה הגודל של החלקיקים והתפךגותם. נסי לברר אצל הייצרן/באנטרנט. במידה ויש לך סמפטומים כגון שיעול/קוצר נשימה - פני לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)


.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

