מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- קשיי נשימה בעיקר בשכיבהלי11/12/2019
היי ד"ר
אני מאובחנת כאסתמה של מאמץ ומשתמשת בסימבוקורט כפעמיים בדכ רק בלילה.
האף שלי סתום ומנוזל על בסיס יוםיומי ותמיד זה נראה ומרגיש כאילו מצוננת ( כבר תקופה של חצי שנה רצוף)
כמו כן אני סובלת מקשיי נשימה בעיקר בשכיבה ובעיקר בלילה מקשה עלי מאד ואז לוקח -צת זמן והמשאף מקל עלי וככה זה חוזר כל יום
הייתי כבר בתפקודי נשימה ובדיקת מאמץ ואקו לב והכל יצא תקין. מה עוד אפשר לעשות?
אני אדם פעיל פיזית מאד ומתאמנת קבוע והקשיי נשימה מאד מלחיצים בעיקר אחרי שכיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קשיי נשימה
ד''ר שבתאי ורסנו15/12/2019שלום,
ייתכן והאסתמה שלך היא לא רק במאמץ (אלא גם בלילות) וגם ייתכן שהאף הלא מטופל שלך מחמיר את מצבך בלילה. בחלק גדול מהאסתמטיים יש גם נזלת כרונית, לרוב אלרגית, וללא טיפול בה יש קושי לאזן את האסתמה. פני לרופא לקבלת טיפול אנטי הסטמיני או סטרואידי לאף/ ביקורת א.א.ג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Nsip lung disease hpoxmiaYali10/12/2019
שלום
בהמשך להתכתבותינו ולגביי טיפול בתרופה חדשה להלן התוצאה של הביופסיה מהריאות
Trancberoncial biopsy cryo
Chronic interstitial PNEUMONIA without architectural distortion and fibrosis in addiction fibroblastic plaques (organizing PNEUMONIA pattern )the features highly suspicious nsip cellular type but Hp cannot be excluded multiple sections examined
2.cell block ebus tbna station 4r
Fragments of broncial epithelium with no evidence of granulomas
העתקתי מה שכתוב
השאלה אם לדעתך יש טיפול יותר טוב מאימורן מאחר סטרואידים אסור לי לקבל
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
NSIP
ד''ר שבתאי ורסנו15/12/2019שלום,
ראשית כמובן יש צורך שהרופאים שלך יוודאו שלא מדובר ב NSIP שמתלווה למחלות רקמת חיבור או ל Hypersensitivity pneumonitis. אימורן (או סלספט) לא ניתנים בד"כ כטיפול יחיד אלא כתוספת לסטרואידים. במקרים שלא הגיבולקומבנציה הנ,ל יש שמנסים rituximab או תרופות מדכאות חסון אחרות, אבל אין על כך עבודות נרחבות/מבוקרות.
בררי שוב עם רופאייך את הנושאים הנ"ל כולל האם הוראות הנגד לסטרואידים אצלך הן מוחלטות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר חודשים של החמרה באסתמהרלי08/12/2019
שלום,
מדוע בעצם הרבה פעמים אם יש החמרה באסתמה למינון מקסימלי של משאפים המצב נמשך כמה חודשים? קראתי שלוקח לסימפונות הקטנים לפחות 3 חודשים לחזור לקדמותם. אז בעצם זאת הסיבה העיקרית? והאם דבר כזה מתרחש ברוב הטריגרים של אסתמה? ז"א, אם יהיה התקף אסתמה אם שכן פתאום עשה מנגל... אז שוב לפחות 3 חודשים החמרה עם מינונים מוגברים? כי אני מחשבת שעד שיעברו כ 3-4 חודשים אחרי ההחמרה שלי אם אצליח לרדת למינון של סרטייד 250 אז היה ל"ג בעומר ולמרות סגירת החלונות מספיק טיפת ריח מדורה שיהיה לי התקף.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החמרה באסתמה מספר חודשים
ד''ר שבתאי ורסנו10/12/2019שלום,
כל חולה עם תיאור של אסתמה קשה/התקפים חוזרים וממושכים -מומלץ שיראה רופא מקצועי-רופא ריאות, שיראיין אותו, יבדוק גם תפקודי ריאתי וינסה למצוא סיבה לחומרת האסתמה ודרכי טיפול בה, כולל אפשרות לטיפולים הביולוגיים החדשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכון חולה מדוכא חיסון עם אסתמה חמורהמרב07/12/2019
שלום,
אני מדוכאת חיסון עם אסתמה חמורה שמצריכה פרדניזון ועכשיו מאוד לא מאוזנת. נאסר עליי להתחסן לשפעת השנה. חברה של אמא שלי עם שפעת או עם וירוס קשה מאתמול, והיום היא קצת הרגישה יותר טוב ואמרה שנמאס לה להיות בבית אז היא אמרה לאמא שלי שתפגש איתה. זאת חברה שגם ככה היא רואה כמה פעמים בשבוע אז ביקשתי מאמא שלי שתתחשב בלי ולא תפגש איתה כדי שהיא לא תדבק ותדביק איתי כי אנו גרות ביחד, והיא ממש התעצבנה בטורף. היא לא מאמינה לי שזאת הזהירות במינימלית שהיא צריכה להפעיל.
האם תוכל בבקשה לכתוב את חוות דעתך על מנת שאראה לה מה עלייה היה לעשות במקרה כזה?
זאת חברה שהיא פוגשת מספר פעמים בשבוע כי היא המורה לספורט שלה ואחרי השיעור הן יושבות לדבר, ומדברת איתה כל יום שיחות ארוכות בטלפון. תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה במדוכאת חיסון
ד''ר שבתאי ורסנו10/12/2019שלום,
לא ברורה לי סיבת הדיכוי החיסוני שלך (מעבר לפרדניזון 20 מג ביום לפחות)? גם מדוכאי חיסון מומלץ שייקבלו חיסון לשפעת (וירוס מומת), אלא שהחיסון אצלם עלול להיות יעיל פחות. התייעצי שוב עם מי שמטפל/עוקב אחר מצבך החיסוני.
בנוסף, מומלץ שאמך תתחסן לשפעת !
לגבי פגישה שלה עם אנשים חולים, זה בינה לבינך, אך ברור שבמידה והיא נדבקת במחלה וירלית, ובעקר בוירוס השפעת היא עלולה להדביק אחרים, בעקר בני בית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרה למצב הקודם של האסתמה וחזרה של הסימפונות הקטנים לנורמהשני07/12/2019
אשמח לברר:
הייתי מאוזנת עם סרטייד 250 ועקב חיסון אלרגיה לאבק יצאתי מאיזון וכבר חודש אני עם סרטייד 750 ואולי אצטרך פרדניזון.
האם רוב חוליה אסתמה חוזרים אחרי כמה חודשים למצבם הקודם של האסתמה? או שדווקא החמרות כאלו בהרבה מקרים גורמות לכך שהאסתמה הופכת ליותר חמורה באופן קבוע? בחורף שעבר היתה לי החמרה עקב אובך קשה ולמעשה חודשיים וחצי לא הייתי מאוזנת. פחדו לתת לי פרדניזון עקב סוכרת אז הייתי עם סרטייד מינון מקסימלי והרבה ונטולין. אחרי חודשיים וחצי הצלחתי להיות מאוזנת עם סרטייד 500 ואחרי עוד חודשיים הצלחתי לחזור לסרטייד 250. אני חוששת שאולי הפעם לא יהיה לי מזל
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חזרה למצב קודם
ד''ר שבתאי ורסנו10/12/2019שלום,
בד"כ חולי אסתמה מטופלים בצורה סדירה ומוקפדת חוזרים למצבם הקודם לאחר החמרה. יחד עם זאת יש תת-קבוצה של חולים קשים יותר שהחרפות גורמות לירידה הדרגתית בתפקוד הריאות. אם האסתמה שלך מחמירה כל שנה מספר פעמים אני ממליץ שתהיי במעקב מסודר של רופא ריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת תפקודי ריאה עבור זולאיירמיכל07/12/2019
שלום ד"ר
ראיתי שציינת שעל מנת להצליח לקבל אישור לזולאייר מלבד פעמיים בשנה פרדניזון. הוכחת חסימה הפיכה משמעותית (לפחות 12% ו 200 מל') לאחר שאיפת מרחיב סמפונות. איזו בדיקה זאת? והאם עם מרחיב סימפונות הבדיקה לא אמורה לצאת דווקא טובה כי זה מרחיב את הסימפונות?
כי כשהייתי אצל רופא ריאות שנה שעברה עם החמרה קשה באסתמה בחורף, סרטייד במינון מירבי וסינגולאייר ועדיין היו לי התקפים, בדיקת תפקודי הריאות אצלו הקצרה במכשיר של כ 2 דקות או פחות יצאה תקינה. לפני שיצאתי מהבית "סיממתי" את עצמי מראש עם 2 שאיפות וינטולין כדי לשרוד את היציאה.
אז אני תוהה האם זה אומר שלא אוכל להוכיח בבדיקה את מה שציינת...
והאם מה שציינת זה יהיה רק לאנשים עם אסתמה קשה מאוד? זאת אומרת יכול להיות שיצא לי הפיכה של "רק" 10 אחוזים למרות פעמיים בשנה פרדניזון ואני לא אוכל לקבל את הטיפול?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קזולייר ותפקודי ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו10/12/2019שלום,
הוכחת הפיכות בבדיקת תפקודי ריאה (ספירומטריה) היא אחד התנאים לאישור טיפול בקזולייר. הבדיקה לא חייבת להיות מהזמן האחרון אלא גם/בעקר מהבדיקה הראשונה שבא אובחנת (אבחנת אסתמה מחייבת הוכחה כזו, או מבחן תגר מטאכולין במידה והתפקודים הראשונים תקינים). הדגמת הפיכות במצב שבו האדם כבר מטופל באופן אינטנסיבי לאסתמה יכולה שלא להראות הפיכות ואז ההחלטה היא בידי מחלקת בקרת תרופות/רופא אחראי על אישורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוסטר ואינהלציות במינון מירביאפרת04/12/2019
שלום,
בעת החמרה באסתמה, העגתי ל8 שאיפות פוסטר ביום ועם זה הייתי מאוזנת ב 80 עד 90 אחוזים, אז רופא המשפחה הוסיף אינהלציות של בודירוקט עם וינטולין ועם ארובנט. הכל מעורבב ביחד פעמיים ביום. עם זה אני מאוזנצת. הוא אמר שלא מומלץ שאקח פרדניזון ואנסה להמנע מזה עקב סוכרת וקורטיזול גבוה. רציתי בבקשה לברר: במידה ומצב הריאות לא יחזור לקדמותו מהר, האם באופן עקרוני ניתן לקחת את הטיפול הזה במשך חודשיים ואפילו שלושה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוסטר ואנהלציות
ד''ר שבתאי ורסנו10/12/2019שלום,
לפי התיאור עושה רושם שמדובר בהחמרה רצינית/אסתמה קשה. מטופלים כאלו מומלץ מאד שייראו רופא מקצועי-רופא ריאות, שיראיין אותם, יבדוק גם תפקודי ריאתי וינסה למצוא סיבה לחומרת האסתמה ודרכי טיפול בה, כולל אפשרות לטיפולים הביולוגיים החדשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החמרה באסתמה אך אי קבלת פרדניזון למרות הכלאפרת02/12/2019
שלום,
הייתי מאוזנצת עם פוסטר2 שאיפות ביום, אך לפני 3 שבועות עקב החמרה עברתי ל8 שאיפות ביום. עם זה אני לא לגמרי מאוזנת, יש התקף אחד ביום שעובר עם וינטולין או שאין התקף אבל הנשימה קצת כבדה.
בגלל שהתור לרופא ריאות רחוק הייתי אצל רופא משפחה מחליף שאמר לי שהוא לא ממליץ לקחת פרדניזון ושהפוסטר לא יעשה לי כלום ולא יעזור כי הוא החליט שאני לא מצליחה לשאוף את התרופה כמוש צריך במצבי, למרות שזה דווקא לא נכון, לפי דעתי אני שואפת אותה טוב אפילו שישנה החמרה.(הוא לא בדק איך אני נושפת אותה)
אז הוא אמר שהטיפול הוא 3 פעמים ביום אינהלציות של וינטולין ביחד עם אירובנט ועם בודיקורט הכל מעורבב באינהלציה אחת 3 פעמים ביום. אשמח לברר: האם זהו טיפול שלרוב נותנים במצב כזה?
כי חשבתי שאלו חומרים לעזרה ראשונה ושאין להם השפעה על הדלקת, ושבמצבים כאלו צריך להעלות את צריכת הסטרואידים.
כמובן שלא הייתי רוצה לקחת פרדניזון, אבל השאלה היא: האם עצם זה שאני לא לוקחת פרדניזון עלול לגרום לכך שאני דיי הורסת לעצמי את הסיכוי שעוד כ 3 חודשים מצב האסתמה יחזור למצב ההתחלתי של פוסטר רק 2 שאיפות ביום?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החמרת אסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו02/12/2019שלום,
אנהלציות של בודיקורט (או פליקסוטיד) יחד עם ארובנט וונטולין לשבועיים בהחלט יכולות לשפר ההמצב. במידה ולא משתפר יש לשקול נטילת פרדניזון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר ממשאף סרטייד לפוסטר והשפעותשני28/11/2019
שלום,
הגעתי למינון מירבי של משאף סרטייד ואני לא מאוזנת כבר כמה שבועות עקב חיסון אלרגיה לאבק שהחלטתי להפסיק איתו. קיבלתי למרשם למשאף פוסטר לנסות את שיטת smart איתו. האם יש סיכוי שאתחיל עם המשאף והוא לא יעבוד עליי? אני דיי חוששת בתקופה כזאת של חוסר איזון לעשות מעברים כאלו. האם הוא חייב להשפיע על כולם? והאם ניתן לקחת באותו היום גם סרטייד אם ארגיש שלא השפיע? פרדניזון בעייתי עקב סוכרת וקורטיזול גבוה בבדיקות הדם.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סרטייד או פוסטר
ד''ר שבתאי ורסנו02/12/2019שלום
לא צריכה להיות בעיה של מעבר, בתנאי שהדריכו אותך איך להפעיל/להשתמש נכון במשאף הפוסטר. הייתרון במשאף הזה שחלקיקיו קטנים יותר ועשויים לחדור עמוק יותר אל תוך הסמפונות. ייתכן ותזדקקי ליותר מנות פוסטר במשך היום. אני מניח שקיבלת הנחיות מפורטות מהרופא המטפל שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקסימום שניתן לקחת - שאיפות וינטולין במשאף ואינהלציותאפרת28/11/2019
שלום,
בתקופות של החמרה קשה באסתמה שלא מאוזנים ויש התקפים,
מהו המקסימום שניתן לקחת ביום מבחינת מספר שאיפות וינטולין? והאם 1 מ"ל באינהלציה שווה ערך ל 2 שאיפות? כדי שאוכל לחשב? כי אני לעיתים לוקחת משאף ולעיתים אינהצליה.
והאם יש יעילות לשלב גם ארובנט וגם וינטולין או שהם אותו הדבר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאיות ונטולין/אנהלציות
ד''ר שבתאי ורסנו02/12/2019שלום,
מקובל שניתן ליטול עד 6 שאיפות כפולות של ונטולין או 6 אנהלציות ביום. בהתקף קשה ההוראה היא לקחת 2 שאיפות כל 20 דקות, עד 3 פעמים כאלו. בזמן הזה אם אין שיפור יש להתפנות לעזרה רפואית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קריטריונים לקסולאייר - האם צריך תפקודי ריאות?מירי28/11/2019
שלום,
יש לי אסתמה קשה ואלרגיה לאבק. עכשיו קיבלתי פרדניזון ויצא שזה פעמיים בשנה. האם כדי לקבל אישור לקסולאייר צריך גם להביא הוכחה לתפקודי ריאות לא תקינים?
כי כשאני עושה תפקודי ריאות ומפסיקה עם סרטייד ל 12 שעות הם יוצאים תקינים, וליותר מ 12 שעות אני לא יכולה להפסיק.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קזולייר
ד''ר שבתאי ורסנו02/12/2019שלום,
אחד מהקריטריונים לקבלת קזולייר היא הוכחת חסימה הפיכה משמעותית (לפחות 12% ו 200 מל') לאחר שאיפת מרחיב סמפונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי נשימה קושי בלהכניס אווירישראל28/11/2019
שלום רב
כבר מזה תקופה של כמה שנים ישלי קושי בלהכניס אוויר עד הסוף אל הסערפת ומתי שאני מנסה בכוח להכניס אוויר ולהחזיק אותו 2 שניות ביפנים ישלי הרגשה של לפני עילפון כאילו קלילות ראש כזו, ממה זה יכול לנבוע הייתי אצל רופא משפחה ראה שאין לי איזה רעשים או ציפצופים בריאות ואמר שהוא לא חושב שיש משהו והאחות חיברה לי מכשיר לאצבע שמודד את החמצן בדם וגם הכול היה תקין, אך את הקושי בלהכניס אוויר עד הסוף יש והרגשה של חוסר חמצן, השאלה איזו בדיקה אני צריך לעושת כדי לאבחן?
אני בן 26 ומעשן כבר 10 שנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קושי בהכנסת אוויר
ד''ר שבתאי ורסנו28/11/2019שלום,
יתכן והקושי נובע בשל מתח/עצבים אך יש לשלול סיבות אחרות על ידי בדיקה גופנית, תפקודי ריאה ועוד. פנה למרפאת ריאות לשם כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר איזון עם סרטייד במינון המקסימלי ועליה למינון לא שגרתימיכל28/11/2019
שלום,
מסרטייד 250 האסתמה החמירה לי בחודש האחרון ועלחתי ל 500 פלוס סינגולאייר, ובחלק מהימים לא הייתי מאוזנת אז עכשיו אני מאוזנת עם סרטייד 750 לצערי למרות שזה מינון אסור.
האם במצב כזה אם כן מאוזנים עם 750 מומלץ לקחת בכל זאת פרדניזון כי אם לא אקח הסיכוי שעוד כמה חודשים הריאות יחזרו לאיזון עם סרטייד 250 כפי שהיה נמוך הרבה יותר? והאם לפי דעתך מעבר לפוסטר בתקופה כזאת הוא לא עלול להיות מסוכן ועדיף לעשות מעברים כאלו בתקופה של איזון? תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חוסר איזון
ד''ר שבתאי ורסנו28/11/2019שלום,
מכוון שמצבך לא מאוזן אני מציע שתפני לרופא ריאות לשם בדיקה, ניסיון לגלות את הסיבות לחוסר איזון, תפקודי ריאה וכו'. אלו לא דברים שניתן להחליףבמרשתת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול טורדני ויבש כל תחילת חורףיהודה28/11/2019
לאמא שלי בת ה-77 יש שיעול שמתחיל כל תחילת חורף, שיעול יבש וטורדני.
לאחר סדרת בדיקות בתל השומר האבחון היה שהיא סובלת מאסטמה.
לאחר טיפול באסטמה של אנילציה השיעול עדיין נמשך.
מה אתם מציעים ? אולי חדר מלח ? רופא ריאות ? ג'ינג'ר ? סירופ נגד שיעול ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעול יבש.
ד''ר שבתאי ורסנו28/11/2019שלום,
אמנם אסתמה עלולה להופיע בכל גיל, אבל בקשישים יש במיוחד לברר האם אין סיבות נוספות לשיעול (תרופות, מחלת לב ועוד). לאסתמה המתבטאת בשיעול בלבד הטיפול הוא משאף או אנהלציה עם סטרואידים, ולא אנהלציות רגילות עם מרחיבי סמפונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Nsip lung disease hpoxmiaיאלוש27/11/2019
שלום רב
בינתיים לגביי הטיפול שוקל להחליף מאימורן מטרוקסאט
לא יודעת מה ההבידל בינהם
כמו כן הוחלט על טיפול במחולל חמצן נייד בעקבות תת חמצן דם במאמץ מינורי כדוגמא הליכה של 5 דקות
מה זה מטרוקסאט האם זה טיפול מקובל ב nsip ??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
NSIP
ד''ר שבתאי ורסנו28/11/2019שלום,
MTX זהו תכשיר מדכא חיסון. גם האימורן כזה, אך הוא נחשב "קל" יותר. אם ה NSIP שלך הוא פיברוטי אז לאחרונה יצא מחקר שהתרופה האנטיפיברוטית נינטדניב מאיטה באופן משמעותי את קצב הירידה בתפקוד הריאה גם במחלות שאינן IPF (כולל NSIP פיברוטי). זה עדיין לא מאושר בסל הבריאות אך תתייעץ עם מי שמטפל במחלתך לגבי אפשרות להשיג היתר מיוחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

