פורום מחלות ריאה אסטמה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר שבתאי ורסנו
ד"ר שבתאי ורסנו
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר שבתאי ורסנו ללא פרסום בפורום
 
  • קשיי נשימה בעיקר בשכיבה
    לי
    11/12/2019

    היי ד"ר
    אני מאובחנת כאסתמה של מאמץ ומשתמשת בסימבוקורט כפעמיים בדכ רק בלילה.

    האף שלי סתום ומנוזל על בסיס יוםיומי ותמיד זה נראה ומרגיש כאילו מצוננת ( כבר תקופה של חצי שנה רצוף)
    כמו כן אני סובלת מקשיי נשימה בעיקר בשכיבה ובעיקר בלילה מקשה עלי מאד ואז לוקח -צת זמן והמשאף מקל עלי וככה זה חוזר כל יום
    הייתי כבר בתפקודי נשימה ובדיקת מאמץ ואקו לב והכל יצא תקין. מה עוד אפשר לעשות?
    אני אדם פעיל פיזית מאד ומתאמנת קבוע והקשיי נשימה מאד מלחיצים בעיקר אחרי שכיבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיי נשימה בעיקר בשכיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי נשימה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    15/12/2019

    שלום,

    ייתכן והאסתמה שלך היא לא רק במאמץ (אלא גם בלילות) וגם ייתכן שהאף הלא מטופל שלך מחמיר את מצבך בלילה. בחלק גדול מהאסתמטיים יש גם נזלת כרונית, לרוב אלרגית, וללא טיפול בה יש קושי לאזן את האסתמה. פני לרופא לקבלת טיפול אנטי הסטמיני או סטרואידי לאף/ ביקורת א.א.ג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Nsip lung disease hpoxmia
    Yali
    10/12/2019

    שלום
    בהמשך להתכתבותינו ולגביי טיפול בתרופה חדשה להלן התוצאה של הביופסיה מהריאות
    Trancberoncial biopsy cryo
    Chronic interstitial PNEUMONIA without architectural distortion and fibrosis in addiction fibroblastic plaques (organizing PNEUMONIA pattern )the features highly suspicious nsip cellular type but Hp cannot be excluded multiple sections examined

    2.cell block ebus tbna station 4r
    Fragments of broncial epithelium with no evidence of granulomas
    העתקתי מה שכתוב
    השאלה אם לדעתך יש טיפול יותר טוב מאימורן מאחר סטרואידים אסור לי לקבל
    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Nsip lung disease hpoxmia

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • NSIP

    ד''ר שבתאי ורסנו
    15/12/2019

    שלום,

    ראשית כמובן יש צורך שהרופאים שלך יוודאו שלא מדובר ב NSIP שמתלווה למחלות רקמת חיבור או ל Hypersensitivity pneumonitis. אימורן (או סלספט) לא ניתנים בד"כ כטיפול יחיד אלא כתוספת לסטרואידים. במקרים שלא הגיבולקומבנציה הנ,ל יש שמנסים rituximab או תרופות מדכאות חסון אחרות, אבל אין על כך עבודות נרחבות/מבוקרות.
    בררי שוב עם רופאייך את הנושאים הנ"ל כולל האם הוראות הנגד לסטרואידים אצלך הן מוחלטות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר חודשים של החמרה באסתמה
    רלי
    08/12/2019

    שלום,
    מדוע בעצם הרבה פעמים אם יש החמרה באסתמה למינון מקסימלי של משאפים המצב נמשך כמה חודשים? קראתי שלוקח לסימפונות הקטנים לפחות 3 חודשים לחזור לקדמותם. אז בעצם זאת הסיבה העיקרית? והאם דבר כזה מתרחש ברוב הטריגרים של אסתמה? ז"א, אם יהיה התקף אסתמה אם שכן פתאום עשה מנגל... אז שוב לפחות 3 חודשים החמרה עם מינונים מוגברים? כי אני מחשבת שעד שיעברו כ 3-4 חודשים אחרי ההחמרה שלי אם אצליח לרדת למינון של סרטייד 250 אז היה ל"ג בעומר ולמרות סגירת החלונות מספיק טיפת ריח מדורה שיהיה לי התקף.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החמרה באסתמה מספר חודשים

    ד''ר שבתאי ורסנו
    10/12/2019

    שלום,

    כל חולה עם תיאור של אסתמה קשה/התקפים חוזרים וממושכים -מומלץ שיראה רופא מקצועי-רופא ריאות, שיראיין אותו, יבדוק גם תפקודי ריאתי וינסה למצוא סיבה לחומרת האסתמה ודרכי טיפול בה, כולל אפשרות לטיפולים הביולוגיים החדשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיכון חולה מדוכא חיסון עם אסתמה חמורה
    מרב
    07/12/2019

    שלום,
    אני מדוכאת חיסון עם אסתמה חמורה שמצריכה פרדניזון ועכשיו מאוד לא מאוזנת. נאסר עליי להתחסן לשפעת השנה. חברה של אמא שלי עם שפעת או עם וירוס קשה מאתמול, והיום היא קצת הרגישה יותר טוב ואמרה שנמאס לה להיות בבית אז היא אמרה לאמא שלי שתפגש איתה. זאת חברה שגם ככה היא רואה כמה פעמים בשבוע אז ביקשתי מאמא שלי שתתחשב בלי ולא תפגש איתה כדי שהיא לא תדבק ותדביק איתי כי אנו גרות ביחד, והיא ממש התעצבנה בטורף. היא לא מאמינה לי שזאת הזהירות במינימלית שהיא צריכה להפעיל.
    האם תוכל בבקשה לכתוב את חוות דעתך על מנת שאראה לה מה עלייה היה לעשות במקרה כזה?
    זאת חברה שהיא פוגשת מספר פעמים בשבוע כי היא המורה לספורט שלה ואחרי השיעור הן יושבות לדבר, ומדברת איתה כל יום שיחות ארוכות בטלפון. תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסתמה במדוכאת חיסון

    ד''ר שבתאי ורסנו
    10/12/2019

    שלום,
    לא ברורה לי סיבת הדיכוי החיסוני שלך (מעבר לפרדניזון 20 מג ביום לפחות)? גם מדוכאי חיסון מומלץ שייקבלו חיסון לשפעת (וירוס מומת), אלא שהחיסון אצלם עלול להיות יעיל פחות. התייעצי שוב עם מי שמטפל/עוקב אחר מצבך החיסוני.
    בנוסף, מומלץ שאמך תתחסן לשפעת !
    לגבי פגישה שלה עם אנשים חולים, זה בינה לבינך, אך ברור שבמידה והיא נדבקת במחלה וירלית, ובעקר בוירוס השפעת היא עלולה להדביק אחרים, בעקר בני בית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה למצב הקודם של האסתמה וחזרה של הסימפונות הקטנים לנורמה
    שני
    07/12/2019

    אשמח לברר:
    הייתי מאוזנת עם סרטייד 250 ועקב חיסון אלרגיה לאבק יצאתי מאיזון וכבר חודש אני עם סרטייד 750 ואולי אצטרך פרדניזון.
    האם רוב חוליה אסתמה חוזרים אחרי כמה חודשים למצבם הקודם של האסתמה? או שדווקא החמרות כאלו בהרבה מקרים גורמות לכך שהאסתמה הופכת ליותר חמורה באופן קבוע? בחורף שעבר היתה לי החמרה עקב אובך קשה ולמעשה חודשיים וחצי לא הייתי מאוזנת. פחדו לתת לי פרדניזון עקב סוכרת אז הייתי עם סרטייד מינון מקסימלי והרבה ונטולין. אחרי חודשיים וחצי הצלחתי להיות מאוזנת עם סרטייד 500 ואחרי עוד חודשיים הצלחתי לחזור לסרטייד 250. אני חוששת שאולי הפעם לא יהיה לי מזל
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה למצב קודם

    ד''ר שבתאי ורסנו
    10/12/2019

    שלום,

    בד"כ חולי אסתמה מטופלים בצורה סדירה ומוקפדת חוזרים למצבם הקודם לאחר החמרה. יחד עם זאת יש תת-קבוצה של חולים קשים יותר שהחרפות גורמות לירידה הדרגתית בתפקוד הריאות. אם האסתמה שלך מחמירה כל שנה מספר פעמים אני ממליץ שתהיי במעקב מסודר של רופא ריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת תפקודי ריאה עבור זולאייר
    מיכל
    07/12/2019

    שלום ד"ר
    ראיתי שציינת שעל מנת להצליח לקבל אישור לזולאייר מלבד פעמיים בשנה פרדניזון. הוכחת חסימה הפיכה משמעותית (לפחות 12% ו 200 מל') לאחר שאיפת מרחיב סמפונות. איזו בדיקה זאת? והאם עם מרחיב סימפונות הבדיקה לא אמורה לצאת דווקא טובה כי זה מרחיב את הסימפונות?
    כי כשהייתי אצל רופא ריאות שנה שעברה עם החמרה קשה באסתמה בחורף, סרטייד במינון מירבי וסינגולאייר ועדיין היו לי התקפים, בדיקת תפקודי הריאות אצלו הקצרה במכשיר של כ 2 דקות או פחות יצאה תקינה. לפני שיצאתי מהבית "סיממתי" את עצמי מראש עם 2 שאיפות וינטולין כדי לשרוד את היציאה.
    אז אני תוהה האם זה אומר שלא אוכל להוכיח בבדיקה את מה שציינת...
    והאם מה שציינת זה יהיה רק לאנשים עם אסתמה קשה מאוד? זאת אומרת יכול להיות שיצא לי הפיכה של "רק" 10 אחוזים למרות פעמיים בשנה פרדניזון ואני לא אוכל לקבל את הטיפול?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קזולייר ותפקודי ריאה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    10/12/2019

    שלום,

    הוכחת הפיכות בבדיקת תפקודי ריאה (ספירומטריה) היא אחד התנאים לאישור טיפול בקזולייר. הבדיקה לא חייבת להיות מהזמן האחרון אלא גם/בעקר מהבדיקה הראשונה שבא אובחנת (אבחנת אסתמה מחייבת הוכחה כזו, או מבחן תגר מטאכולין במידה והתפקודים הראשונים תקינים). הדגמת הפיכות במצב שבו האדם כבר מטופל באופן אינטנסיבי לאסתמה יכולה שלא להראות הפיכות ואז ההחלטה היא בידי מחלקת בקרת תרופות/רופא אחראי על אישורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוסטר ואינהלציות במינון מירבי
    אפרת
    04/12/2019

    שלום,
    בעת החמרה באסתמה, העגתי ל8 שאיפות פוסטר ביום ועם זה הייתי מאוזנת ב 80 עד 90 אחוזים, אז רופא המשפחה הוסיף אינהלציות של בודירוקט עם וינטולין ועם ארובנט. הכל מעורבב ביחד פעמיים ביום. עם זה אני מאוזנצת. הוא אמר שלא מומלץ שאקח פרדניזון ואנסה להמנע מזה עקב סוכרת וקורטיזול גבוה. רציתי בבקשה לברר: במידה ומצב הריאות לא יחזור לקדמותו מהר, האם באופן עקרוני ניתן לקחת את הטיפול הזה במשך חודשיים ואפילו שלושה?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוסטר ואנהלציות

    ד''ר שבתאי ורסנו
    10/12/2019

    שלום,

    לפי התיאור עושה רושם שמדובר בהחמרה רצינית/אסתמה קשה. מטופלים כאלו מומלץ מאד שייראו רופא מקצועי-רופא ריאות, שיראיין אותם, יבדוק גם תפקודי ריאתי וינסה למצוא סיבה לחומרת האסתמה ודרכי טיפול בה, כולל אפשרות לטיפולים הביולוגיים החדשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החמרה באסתמה אך אי קבלת פרדניזון למרות הכל
    אפרת
    02/12/2019

    שלום,
    הייתי מאוזנצת עם פוסטר2 שאיפות ביום, אך לפני 3 שבועות עקב החמרה עברתי ל8 שאיפות ביום. עם זה אני לא לגמרי מאוזנת, יש התקף אחד ביום שעובר עם וינטולין או שאין התקף אבל הנשימה קצת כבדה.
    בגלל שהתור לרופא ריאות רחוק הייתי אצל רופא משפחה מחליף שאמר לי שהוא לא ממליץ לקחת פרדניזון ושהפוסטר לא יעשה לי כלום ולא יעזור כי הוא החליט שאני לא מצליחה לשאוף את התרופה כמוש צריך במצבי, למרות שזה דווקא לא נכון, לפי דעתי אני שואפת אותה טוב אפילו שישנה החמרה.(הוא לא בדק איך אני נושפת אותה)
    אז הוא אמר שהטיפול הוא 3 פעמים ביום אינהלציות של וינטולין ביחד עם אירובנט ועם בודיקורט הכל מעורבב באינהלציה אחת 3 פעמים ביום. אשמח לברר: האם זהו טיפול שלרוב נותנים במצב כזה?
    כי חשבתי שאלו חומרים לעזרה ראשונה ושאין להם השפעה על הדלקת, ושבמצבים כאלו צריך להעלות את צריכת הסטרואידים.
    כמובן שלא הייתי רוצה לקחת פרדניזון, אבל השאלה היא: האם עצם זה שאני לא לוקחת פרדניזון עלול לגרום לכך שאני דיי הורסת לעצמי את הסיכוי שעוד כ 3 חודשים מצב האסתמה יחזור למצב ההתחלתי של פוסטר רק 2 שאיפות ביום?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החמרת אסתמה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    02/12/2019

    שלום,
    אנהלציות של בודיקורט (או פליקסוטיד) יחד עם ארובנט וונטולין לשבועיים בהחלט יכולות לשפר ההמצב. במידה ולא משתפר יש לשקול נטילת פרדניזון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר ממשאף סרטייד לפוסטר והשפעות
    שני
    28/11/2019

    שלום,
    הגעתי למינון מירבי של משאף סרטייד ואני לא מאוזנת כבר כמה שבועות עקב חיסון אלרגיה לאבק שהחלטתי להפסיק איתו. קיבלתי למרשם למשאף פוסטר לנסות את שיטת smart איתו. האם יש סיכוי שאתחיל עם המשאף והוא לא יעבוד עליי? אני דיי חוששת בתקופה כזאת של חוסר איזון לעשות מעברים כאלו. האם הוא חייב להשפיע על כולם? והאם ניתן לקחת באותו היום גם סרטייד אם ארגיש שלא השפיע? פרדניזון בעייתי עקב סוכרת וקורטיזול גבוה בבדיקות הדם.
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטייד או פוסטר

    ד''ר שבתאי ורסנו
    02/12/2019

    שלום
    לא צריכה להיות בעיה של מעבר, בתנאי שהדריכו אותך איך להפעיל/להשתמש נכון במשאף הפוסטר. הייתרון במשאף הזה שחלקיקיו קטנים יותר ועשויים לחדור עמוק יותר אל תוך הסמפונות. ייתכן ותזדקקי ליותר מנות פוסטר במשך היום. אני מניח שקיבלת הנחיות מפורטות מהרופא המטפל שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקסימום שניתן לקחת - שאיפות וינטולין במשאף ואינהלציות
    אפרת
    28/11/2019

    שלום,
    בתקופות של החמרה קשה באסתמה שלא מאוזנים ויש התקפים,
    מהו המקסימום שניתן לקחת ביום מבחינת מספר שאיפות וינטולין? והאם 1 מ"ל באינהלציה שווה ערך ל 2 שאיפות? כדי שאוכל לחשב? כי אני לעיתים לוקחת משאף ולעיתים אינהצליה.
    והאם יש יעילות לשלב גם ארובנט וגם וינטולין או שהם אותו הדבר?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאיות ונטולין/אנהלציות

    ד''ר שבתאי ורסנו
    02/12/2019

    שלום,

    מקובל שניתן ליטול עד 6 שאיפות כפולות של ונטולין או 6 אנהלציות ביום. בהתקף קשה ההוראה היא לקחת 2 שאיפות כל 20 דקות, עד 3 פעמים כאלו. בזמן הזה אם אין שיפור יש להתפנות לעזרה רפואית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קריטריונים לקסולאייר - האם צריך תפקודי ריאות?
    מירי
    28/11/2019

    שלום,
    יש לי אסתמה קשה ואלרגיה לאבק. עכשיו קיבלתי פרדניזון ויצא שזה פעמיים בשנה. האם כדי לקבל אישור לקסולאייר צריך גם להביא הוכחה לתפקודי ריאות לא תקינים?
    כי כשאני עושה תפקודי ריאות ומפסיקה עם סרטייד ל 12 שעות הם יוצאים תקינים, וליותר מ 12 שעות אני לא יכולה להפסיק.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קזולייר

    ד''ר שבתאי ורסנו
    02/12/2019

    שלום,
    אחד מהקריטריונים לקבלת קזולייר היא הוכחת חסימה הפיכה משמעותית (לפחות 12% ו 200 מל') לאחר שאיפת מרחיב סמפונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי נשימה קושי בלהכניס אוויר
    ישראל
    28/11/2019

    שלום רב
    כבר מזה תקופה של כמה שנים ישלי קושי בלהכניס אוויר עד הסוף אל הסערפת ומתי שאני מנסה בכוח להכניס אוויר ולהחזיק אותו 2 שניות ביפנים ישלי הרגשה של לפני עילפון כאילו קלילות ראש כזו, ממה זה יכול לנבוע הייתי אצל רופא משפחה ראה שאין לי איזה רעשים או ציפצופים בריאות ואמר שהוא לא חושב שיש משהו והאחות חיברה לי מכשיר לאצבע שמודד את החמצן בדם וגם הכול היה תקין, אך את הקושי בלהכניס אוויר עד הסוף יש והרגשה של חוסר חמצן, השאלה איזו בדיקה אני צריך לעושת כדי לאבחן?
    אני בן 26 ומעשן כבר 10 שנים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בהכנסת אוויר

    ד''ר שבתאי ורסנו
    28/11/2019

    שלום,

    יתכן והקושי נובע בשל מתח/עצבים אך יש לשלול סיבות אחרות על ידי בדיקה גופנית, תפקודי ריאה ועוד. פנה למרפאת ריאות לשם כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר איזון עם סרטייד במינון המקסימלי ועליה למינון לא שגרתי
    מיכל
    28/11/2019

    שלום,
    מסרטייד 250 האסתמה החמירה לי בחודש האחרון ועלחתי ל 500 פלוס סינגולאייר, ובחלק מהימים לא הייתי מאוזנת אז עכשיו אני מאוזנת עם סרטייד 750 לצערי למרות שזה מינון אסור.
    האם במצב כזה אם כן מאוזנים עם 750 מומלץ לקחת בכל זאת פרדניזון כי אם לא אקח הסיכוי שעוד כמה חודשים הריאות יחזרו לאיזון עם סרטייד 250 כפי שהיה נמוך הרבה יותר? והאם לפי דעתך מעבר לפוסטר בתקופה כזאת הוא לא עלול להיות מסוכן ועדיף לעשות מעברים כאלו בתקופה של איזון? תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר איזון

    ד''ר שבתאי ורסנו
    28/11/2019

    שלום,

    מכוון שמצבך לא מאוזן אני מציע שתפני לרופא ריאות לשם בדיקה, ניסיון לגלות את הסיבות לחוסר איזון, תפקודי ריאה וכו'. אלו לא דברים שניתן להחליףבמרשתת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול טורדני ויבש כל תחילת חורף
    יהודה
    28/11/2019

    לאמא שלי בת ה-77 יש שיעול שמתחיל כל תחילת חורף, שיעול יבש וטורדני.
    לאחר סדרת בדיקות בתל השומר האבחון היה שהיא סובלת מאסטמה.
    לאחר טיפול באסטמה של אנילציה השיעול עדיין נמשך.
    מה אתם מציעים ? אולי חדר מלח ? רופא ריאות ? ג'ינג'ר ? סירופ נגד שיעול ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול יבש.

    ד''ר שבתאי ורסנו
    28/11/2019

    שלום,
    אמנם אסתמה עלולה להופיע בכל גיל, אבל בקשישים יש במיוחד לברר האם אין סיבות נוספות לשיעול (תרופות, מחלת לב ועוד). לאסתמה המתבטאת בשיעול בלבד הטיפול הוא משאף או אנהלציה עם סטרואידים, ולא אנהלציות רגילות עם מרחיבי סמפונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Nsip lung disease hpoxmia
    יאלוש
    27/11/2019

    שלום רב
    בינתיים לגביי הטיפול שוקל להחליף מאימורן מטרוקסאט
    לא יודעת מה ההבידל בינהם
    כמו כן הוחלט על טיפול במחולל חמצן נייד בעקבות תת חמצן דם במאמץ מינורי כדוגמא הליכה של 5 דקות
    מה זה מטרוקסאט האם זה טיפול מקובל ב nsip ??
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Nsip lung disease hpoxmia

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • NSIP

    ד''ר שבתאי ורסנו
    28/11/2019

    שלום,
    MTX זהו תכשיר מדכא חיסון. גם האימורן כזה, אך הוא נחשב "קל" יותר. אם ה NSIP שלך הוא פיברוטי אז לאחרונה יצא מחקר שהתרופה האנטיפיברוטית נינטדניב מאיטה באופן משמעותי את קצב הירידה בתפקוד הריאה גם במחלות שאינן IPF (כולל NSIP פיברוטי). זה עדיין לא מאושר בסל הבריאות אך תתייעץ עם מי שמטפל במחלתך לגבי אפשרות להשיג היתר מיוחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום