מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אי נוחות בטןלחוצה ממש11/12/2013
בת 32.
בריאה.
כחודש סובלת מאי נוחות בטן תחתונה צד ימין ויש כאבים גם בגב תחתון. בימים האחרונים אי נוחות גם בבטן אמצעית צד ימין.
לפעמים יש התקפי כאבים לא נעימים אך נסבלים.
בדיקות דם - הכל תקין - נבדק כל מדד אפשרי.
ושאלה נוספת - האם אפשרי להרגיש את המעי הגס התחתון שבצד ימין כי לדעתי בשכיבה על הגב אני מרגישה אותו...?
תור לאולטראסאונד רק שבוע הבא...
אני מאוד לחוצה שזה סרטן.
אין היסטוריה של סרטן במשפחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם בדיקות שתן תקינות
לחוצה ממש11/12/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טחורים מדממיםאוראל08/12/2013
שלום,
הנני כבת 65. בריאה בדרך כלל. אני מקפידה לעשות את בדיקת דם סמוי אחת לשנה ובמהלך הארבע שנים האחרונות שלילי. בחודשים האחרונים בבוקר לאחר שתית קפה כמעט כולו על בסיס חלב, יש לי מספר יציאות גם מימיות. ולאחר כשעה שאילו לא היה כלום.
טחורים יש לי מזה שנים אחרי לידה, אך לא משהו שמפריע מ לבד שבזמן האחרון שאני מתקלחת נשטף דימום קל. הדימום הוא מהטחורים בלבד. אודה לכם באם תידעוני בהקדם
אם הדימום הוא דבר חמור ומה עלי לעשות, מאחר והתור הקרוב לרופא גסטרו הוא בעוד כחודשיים.
בברכה,
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחורים מדממים - תגובה
ד``ר עופר פורים08/12/2013אם אכן הינך בת. 65 יש עלייך לבצע קולונוסקופיה בהקדם לשלול סיבות אחרות מלבד דימום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרוהן וקולונוסקפיהאלון04/12/2013
היי אני בן 36 וחולה קרוהן 20 שנים ,בעברי (שנת 97) מחלה סוערת עם ניתוח כפול (סטומה שנסגרה ) מאז הכל בסדר ללא דלקת וללא התקפים. בשנת 2006 התחלתי טיפול של פורינטול ולאחרונה הפסקתי אותו בגלל עליה בתפקודי כבד ,היום אני ללא תרופות . שאלותיי הם : 1. מבחינה סטטיסטית מה הסיכוי שהמחלה תחזור בצורה חריפה? 2. אני עושה שבוע הבא קולונוסקופיה ״לבדיקת הרירית״, מה זאת אומרת? לוקחים ביופסיה? 3. מה הסיכוי שימצאו לי פוליפים ? ( אני מאוד חושש) האם זה שהדלקת אצלי לא פעילה זה לטובתי ? ובנוסף אני מעשן ובשלבי הפסקה ,אלכוהול לא שותה בכלל - סליחה ותודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרוהן וקולונוסקפיה - תגובה
ד``ר נתן גלוק05/12/2013יש קבוצה קטנה עם התקף סוער שלאחריה שקט רב שנים. יתכן ואתה מאלה.
רוב האנשים עם התקפים שבאים והולכים (80%).
בבדיקה יקחו ביופסיות ויתרשמו מהמראה החיצוני של המעי הגס והדק
פוליפים גדלים לרוב במעי הגס. לכן הסיכוי לפוליפים בעיקר אם המעי הגס מעורב בדלקת. אם רק המעי הדק הסיכון כמו לכל אדם.
דלקת לא פעילה לא כמובן לטובתך.
העישון מזיק למעי בחולי קרוהן ומעלה את שיעור הסיבוכים והאשפוזים. השתדל להיגמל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות קולונוסקופיה דחוף בבקשה!אירית03/12/2013
שלום, אני שואלת על אימי בת ה58 שעברה גסטרו וקולונו .
בבדיקה הראשונה בקולונו הוסרו 2 פוליפים עד 1 ס"מ מבצקום. נכרתו בלולאה בראשון בשלמותווהשני קו חיתוך עובר דרכו בהסטולוגיה LARGE TVA LGD.
בגסטרו מצאו בךיטות דלקתיות באנטרום CAG HP. בגוף קיבה נראו פוליפים שקופיםזעירים 2-3 ס"מ TA LGD.
לפני חודש עברה קולונו נוסף ושם גילו 5 פוליפים שהוצאו וכולם TA GD.ובמרחק 40 ס"מ היה קפל מעובה לא נראה פוליפץ בביופסיה SMALL TA WITH HGD.
אנחנו ממש בלחץ אני מבקשת לדעת מה עושים ומה התשובות אומרות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות קולונוסקופיה דחוף בבקשה! - תגובה
ד``ר עופר פורים03/12/2013שלום אירית
לאימך יש ריבוי פוליפים במעי רובם היו שפירים אך הקפל שנלקחה ממנו ביופסיה ובתשובהHGD האחרון יש חשד לממאירות יהיה צורך לכרות את חלק המעי הזה
יהיה צורך בבירור לאימך לאור ריבוי הפוליפים שלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות קולונסקופיהאלון23/11/2013
מה המשמעות של ממצא חצי צירקולרי בגובה 0 ? {מתוצאה של בדיקה קולונשקופית עד לצקום}
האם גובה 0 הכוונה בסמוך לפי הטבעת ?
האם ניתן לאחר הסרת קטע של המעי הגס עדיין לאחות את חלקי המעי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות קולונסקופיה - תגובה
ד``ר עופר פורים24/11/2013צריך לדעת את הפתולוגיה גובה 0 הכוונה מפי טבעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לשחמתגלית19/11/2013
בבדיקות הדם ערכי תפקודי הכבד גבוהים מאוד
Alkp 1101
Alt 141
Ast 185
קיימת מיימת בבטן.
יש לציין שאני חולה בקוליטיס כיבית,ואני בתת משקל גבוה במשך שנים. לפני כחודשיים התאשפזתי בעקבות התקף חריף של הקוליטיס, שכלל שלשולים והקאות דמיים(מלנה) רבים (הגעתי להמוגלובין 4.5) וכיב גדול במעי הדק שנצרב במהלך בדיקת גסטרו-קולונו.
במהלך האשפוז קיבלתי tpn במשך כשלושה שבועות, ומאז עלו תפקודי הכבד שלי בצורה ניכרת....
שוחררתי עם המוגלובין 8.5 בערך, היום הוא עומד על 9.2.
יש לציין גם ששוחררתי עם ערכי אלבומין 2.6 וכיום הוא 4.2.
אולטרסאונד בטן תוצאות: הכבד בעל מרקם מגורגר, משרעתו 16.4 ס"מ, קיים נוזל בכמות בינונית סביב הכבד.
כיס המרה בעל דופן מעובה, רוחבה 0.78 ס"מ, ללא עדות לאבנים, ללא מרפי סונוגרפי חיובי.
דרכי המרה התוך והחוץ כבדיות לא מורחבות.
הלבלב תקין.
הטחול בעל מרקם תקין, אורכו 13.17 ס"מ.
כליה ימנית מרקם תקין, אורכה 9.3
כליה שמאל מרקם תקין, אורכה 8.3 ס"מ.
נוזל מיימת בכמות בינונית באגן.
סיכום:
1.נוזל מיימת בכמות בינונית
2.הפטומגליה קלה, כבד מגורגר.
3.כיס מרה מכווץ בעל דופן מעובה.
4.ספלומגליה קלה.
שאלותיי הן: האם העובדה שהאלבומין וההמוגלובין שלי עולה מעידה על כך שהכבד לא גמור לגמרי? מפני שערכי בדיקות הדם מפחידים אותי מאוד...
מה זה ספלומגליה קלה והפטומגליה קלה?
האם התיאור מתאים לשחמת הכבד? מה הטיפול במקרה כזה?
מדוע האלבומין שלי עולה אך המיימת הבטנית עדיין קיימת?
האם התוצאות הנ"ל עלולות להיות רק משניות לתת התזונה ותת המשקל והן יכולות להתנרמל כאשר המצב התזונתי והמשקלי ישתפר?
האם המצב של הכבד יכול להשפיע על יעילותן של תרופות כמו רפסאל, או פוסיד(בגלל המיימת)? יש לציין שמידי פעם אני מקבלת גם לקסעדין (לפעמים יש לי עצירויות מטורפות, שבדכ נגמרות בהתקפי שלשול, אך עדיין עלולה להיות לי עצירות
כשבוע שלם). האם אלו פוגעים בכבד?
האם מותר להשתמש בתכשיר בשם מלח אנגלי? האם הוא פוגע בכבד?
יש לציין שיש לי בדיקת אלסטוגרפיה ביום ראשון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לשחמת - תגובה
ד``ר נתן גלוק05/12/2013השאלה מורכבת מדי ואינה מתאימה לפורום.
המצב החריף יכול לתרום לאלבומין הנמוך ולמיימת אולם נראה שמרקם הכבד אכן לא תקין.
בהחלט יתכן שיפור בזמן היציאה מהמצב החריף אולם צריך לברר בהחלט האם יש מחלת כבד נוספת ומהי (למשל יש קשר בין דלקת אימונית של הכבד ובין קוליטיס כיבית) וזאת על מנת לטפל.
הפטומגליה היא הגדלת כבד וספלנומגליה הגדלת הטחול יתכן משני ליתר לחץ בורידי הבטן כתוצאה ממחלת כבד.
כל זה צריך להתברר בצורה מסודרת במרפאת גסטרו וכבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול או הקלה בתסמונת המעי הרגיזשני19/11/2013
שלום רב,
זה מספר שנים אני סובלת לסירוגין מתסמונת המעי הרגיז.
אובחנתי בלוקה בתסמונת זו לאחר בדיקות רבות שכללו בדיקות דם, בדיקות שתן, קולונוסקופיה, צילום מערכות פנימיות (אינני זוכרת את שם הבדיקה, אז זו נעשתה לאחר שהתבקשתי לשתות כמות גדולה של מים מהולים בחומר כלשהו שאמור לצבוע ולהראות את הזרימה באופן ברור). ולאחר שבדיקות אלו יצאו תקינות הוחלט כי אני סובלת מתסמונת המעי הרגיז (בהיעדר ממצאים מבדיקות אלו).
אני סובלת מכאבי בטן קשים מאוד לאחר ארוחות, אין הבדל בין ארוחות חלביות לבשריות, מטוגנות או מבושלות, אני מנסה לצמצם את כמויות המזון מאחר ושמתי לב לעובדה שלאחר ארוחות גדולות אני סובלת מכאבים עזים וממושכים יותר, אך לצערי אני עדיין סובלת מכאבים עזים לאחר כל ארוחה שעשויים להימשך שעות (לאחר ארוחות קטנות אני סובלת מכאבים למשך זמן קצר יותר).
הכאבים כה עזים שייחלתי לכך שיתלה ממצא כלשהו באחת הבדיקות, ולו רק בשביל שאוכל להבין מהו מקור הכאב, וכך לדעת כיצד להתמודד איתו ולטפל בו.
אך מאחר וכל הבדיקות חזרו תקינות, ולא נמצא מקור לכאב, נותרתי נטולת אפשרות להתמודדות. ולכן גם אובחנתי על ידי הרופא כלוקה בתסמונת המעי הרגיז.
אני בת 27, וחווה תסמינים אלו כשלוש שנים. חשוב לי לציין שכאבים אלו מגיעים וחולפים לסירוגין, למשך תקופות לא מוגדרות, אני עשויה לחוש כאבים אלו למשך מספר שבועות ולעיתים גם למספר חודשים. וכאשר הם חולפים- הם חולפים כאילו כלל לא היו ואני מרגישה נהדר. אך לצערי הם תמיד חוזרים.
הכאבים מופיעים בבטן התחתונה בצד ימין, תחילה עלה חשד כי מדובר בתוספתן אך לאחר בדיקה אפשרות זו נשללה.
לאחר התייעצות עם רופא המשפחה וגסטרולוג, ושיטוט רב באתרי האינטרנט השונים הבנתי כי אין טיפול בתסמונת מאחר ולא ידועה סיבת הופעתה. עם זאת, קיויתי שתוכלו להציע לי טיפול תרופתי או אלטרנטיבי שעשוי להקל על כאבי הבטן הקשים הללו.
אינני סובלת מחום בתקופות בהן אני סובלת מכאבי הבטן הללו, אני חשה הקלה מסויימת לאחר הטלת צואה (כחצי שעה עד שעה אחרי, אני מתארת לעצמי שזה קורה אחרי שהמעיים "נרגעים" מפעולתם) אך הכאב רק מתעמעם ואינו חולף לחלוטין. הצואה אינה דמית, אינה שחורה, ומתאפיינת בעצירות ולאחר השתחררות ראשונה קשה בשלשול וחוזר חלילה.
מבחינת טיפול תרופתי ניסיתי ליטול כדורי קל-בטן שלא הועילו כלל לכאב.
מבחינת טיפול אלטרנטיבי ניסיתי לשתות תמציות תה המכילות נענע, מנטה, לואיזה, לימונית, ג'ינג'ר, כמו כן התנסיתי בנטילת סיבים תזונתיים וכדורים פרוביוטיים שהומלצו לי על ידי רופא המשפחה והרוקח.
לצערי ניסיונות אלה לא צלחו ונותרתי עם כאבי הבטן ללא הקלה.
אנא הציעו לי אפשרו/יות תרופתית או אלטרנטיבית להקלת הכאב.
רוב תודות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול או הקלה בתסמונת המעי הרגיז - תגובה
ד``ר נתן גלוק05/12/2013קרוב לודאי שתיזדקקי לטיפול משולב.
תרופות מקבוצה נוגדי דכאון במינון נמוך כגון נורטילין או דפרקסן. טיפול בהיפנוזה. טיפול התנהגותי וטפול במרפה שריר בדופן המעי.
גשי למרפאה למעי רגיז במרכז רפואי מוביל (יש אחת כזו באיכילוב ומן הסתם מקומות נוספים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיהשירה15/11/2013
ד"ר שלום וברכה
רקע אודותיי:
בת 56. לא לוקחת כדורים מכל סוג שהוא. ברקע אין מחלות, במעקב אחר אנזימי כבד שבבירור שנעשה ובדיקת C.T. בטן יש לי כבד שומני. לציין כי אני רזה מאד, לא מעשנת לא שותה אלכוהול, לא לוקחת כדורים ולא אוכלת ג'נק פוד. לא סכרת וללא כולסטרול. לא נמצאה הסיבה לכבד שומני.
כמו כן, אני סובלת די הרבה שנים לעצירות, ואוכלת מאכלים כגון פירות, ירקות, קוואקר, לחם דגנים וכדומה על מנת לעודד יציאות על מנת שלא אצטרך להיעזר בכל מיני מעודדי יציאות לא טבעיים. דבר שאני נמנעת ממנו מכל וכל.
והיום ביצעתי קולונוסקופיה, כביקורת מפאת גילי.
ולהלן התוצאה:
החולה נוטר בעזרת אוקסימטר.
מעי הגס עד שק הצקום צונתר איליום סופי, בוצע תרגיל היפוך ברקטום.
ממצאי הבדיקה: רירית תקינה באיליום סופי- ביופסיה מס' 1, רירית תקינה בשק הצקום, קולון הימני, רוחבי - ביופסיות מס' 2, בקולון היורד קטע קטן של רירית היפרמית עם כיבים שטחים - ביופסיה מס' 3, בסיגמה עוד קטע קטן של רירית היפרמית עם ארוזיות - ביופסיות מס' 4, ברקטום רירית תקינה - ביופסיה מס' 5.
באבחנות הבדיקה הרופא רשם: SEGMENTAL COLITIS
מכיוון שהייתי די מטושטשת, לא יכולתי לשאול את הרופא אף שאלה, והתור שנקבע לי לקבלת תשובה היא רק בעוד חודשיים מכיוון שלא היתה למזכירה תור לעוד חודש כפי שביקש הרופא שהגיע לקבלת התשובה ואני די מודאגת.
האם תוכל להגיד לי מה הכוונה בממצאי הבדיקה?
אמנם אני מבינה שצריך להמתין עד לקבלת תשובות הביופסיה, אך במידה ואכן יתאמת הממצא שהרופא רשם דלקת/קוליטיס, שאלתי היא :
האם זה מסוכן?
האם יש לזה טיפול ? האם הטיפול מרפא את זה?
האם אני צריכה מעתה להיות במעקב קולונוסקופיה בתדירות גבוה?
האם אותו חשד לדלקת קוליטיס יכול להתברר גם זה כמשהו אחר מסוכן?
האם יש דלקות במעי הגס נוספות חוץ מקרוהן או קוליטיס?
האם קרוהן וקוליטיס זו אותה דלקת? והאם זה משנה בכלל כי ממילא שניהם מחלות כרוניות קשות?
תודה מראש על סבלנותך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופסיה - תגובה
ד``ר נתן גלוק05/12/2013יתכנו דלקות אחרות שאינן קרוהן או קוליטיס כמו למשל איסכמיה (ירידה זמנית באספקת הדם) או תוצאה מתרופות ותכשירים.
הביופסיה תעזור להבחין.
לא מקובל להמשתין חודשיים לתשובת ביופסיה, עלייך לעמוד על כך שתקבלי תשובה מוקדמת יותר.
כבד שומני ב15 אחוז גם ברזים. זו בעיה גדולה עי אי אפשר להגיד לחולה לרדת במשקל ושזה יסתדר. צריך להפחית את המזון התעשייתי עם סירופ תירס ופרוקטוז ובעיקר דיאטים וקולה למיניהם וממתיקים מלאכותיים. יש באיכילוב מרפאת כבד שומני במכון הגסטרו עם דיאטנית מומחית לתחום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוקטיטיס לא פעילה ונורמלקסשירי07/11/2013
שלום,
בעברי פרוקטיטיס. כרגע ללא דלקת פעילה.
סובלת מעצירות שבעבר הסתדרה עם כמויות סיבים גדולות במזון ועכשיו כבר לא.
האם אוכל לקחת נורמלקס ? מטופלת בפנטסה ונרות ראפאסל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוקטיטיס לא פעילה ונורמלקס - תגובה
ד``ר נתן גלוק05/12/2013אפשר ורצוי לקחת נורמלקס במינון הולך ועולה עד 4 מנות ביום ואחר כך לרדת עד למינימום הנדרש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דולגתי....שירי04/11/2013
שלום,
בת 38 (לאילדתי).
נוטה לעצירות מזה שנים ונמנעת ממוצרי קמח לבן. צורכת מוצרי קמח מלא והרבה ירקות ומים (גם בשר וביצים כמובן).
פעילה גופנית.
העצירות מאופיינת בהתחושת לחץ בבטן התחתונה אבל אי יכולת לתת יציאה.
סובלת מפיברומיאלגיה.
נבדקתי ע"י פרוקטולוג שלא מצא סיבה אורגנית ועברתי פיזיותרפית רצפת אגן.
שמתי לב כי אם אני לוקחת נר גליצרין לוקח לו יותצר משעה להשפיע. בעבר השפיע תוך כחצי שעה. מה המשמעות ?
מה עלי להמשיך לחפש ?
שמתי לב לתופעה מוזרה שאם אני מתרגזת למשל יום קודם המצב מוחמר.
האם קיים הסבר ואיך אוכל לעזור לעצמי ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דולגתי.... - תגובה
ד``ר נתן גלוק04/11/2013בנשים צעירות לרוב נותנים טיפול ואם זה מסתדר לא חייבים לעשות בירור.
קו טיפולי ראשון כיום זה סיבים תזונתיים ותרכובת PEG (פגלקס או נורמלקס). ניתן לקנות ללא מרשם רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפים בהריוןאנונימית03/11/2013
שלום וברכה,
לפני כ12 שנים בעקבות כאבי בטן ודם בצואה נשלחתי לעשות קולונוסקפיה. בבדיקה מצאו שני פוליפים לא קטנים וכרתו אותם. לאחר חודש עשיתי עוד ביקה שיצאה נקיה וכעבור שנה שוב. נאמר לי לחזור על הבדיקה לאחר חמש שנים.
מאז עברו יותר מ10 שנים בתקופה האחרונה אני סובלת מכאבי בטן באים והולכים. התקפות נוראיות של שילשולים ואז עצירויות. בשבוע האחרון הייתה לי שוב התקפה וכאבים עזים שלוו בחום. אני מתחילה לחשוש לפוליפים אך לשמחתי אני בהריון.
אך רק בתחילתו כך שעד לבדיקה יש לי עוד כמה וכמה חודשים..
מה עליי לעשות? האם לחכות או לעשות בדיקות מסביב שיכולות להעיד על משהו?
אשמח לתשובה בהקדם..
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפים בהריון - תגובה
ד``ר נתן גלוק05/12/2013פוליפים לרוב אינם מסתמנים כשלשול ועצירות כך שבדיקת מעקב פוליפים יכולה להידחות.
צריך לברר סיבה לשלשול ועצירות האם מדובר על משהו תפקודי (מעי רגיז, מתח, הורמונלי וכו') או אורגני (דלקתי או אחר). גשי לרופא גסטרו ותישלחי לבירור ראשוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונסקופיהלירון03/11/2013
שלום אני יומיים לפני בדיקת הקולונוסקופיה ותקף אותי כאב ראש נוראי, האם אני יכולה לקחת אדוויל? לא בטוחה אם זה מכיל אספירין..... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונסקופיה - תגובה
ד``ר עופר פורים04/11/2013אין בזה אספירין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אני אשמח לדעת - תגובה
ד``ר נתן גלוק06/11/2013אפשר לקחת אדביל
גאזים חולפים תוך כמה שעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית התרוקנותשירי02/11/2013
שלום,
בת 38 (לא ילדתי).
נוטה לעצירות מזה שנים ונמנעת ממוצרי קמח לבן. צורכת מוצרי קמח מלא והרבה ירקות ומים (גם בשר וביצים כמובן).
פעילה גופנית.
העצירות מאופיינת בהתחושת לחץ בבטן התחתונה אבל אי יכולת לתת יציאה.
סובלת מפיברומיאלגיה.
נבדקתי ע"י פרוקטולוג שלא מצא סיבה אורגנית ועברתי פיזיותרפית רצפת אגן.
מה עלי להמשיך לחפש ?
שמתי לב לתופעה מוזרה שאם אני מתרגזת למשל יום קודם המצב מוחמר.
האם קיים הסבר ואיך אוכל לעזור לעצמי ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית התרוקנות - תגובה
ד``ר נתן גלוק05/12/2013יתכן קשר בין מצב נפשי ליציאות.
ניתן להוסיף סיבים תזונתיים כמו קונסיל (פסיליום) עד 20 גרם ליום עליה הדרגתית ו/או נורמלקס/פגלקס. 17 גרם או אף 2-3 מנות כאלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת המעי הרגיזמוטרדת96743201/11/2013
היי, אני מאובחנת בIBS(תסמונת המעי הרגיז), מטופלת כחודש אצל דיאטנית ע"י תזונה נכונה ושיחות שמתמקדות בתחום הנפשי יותר. היו לי עצירויות חזקות במשך שנים, לאחרונה התחילו גם שלשולים לסירוגין לכן פניתי לעזרה. עניין העצירות השתפר מעט אך השלשולים לא פסקו. בנוסף לכך מה שיותר מטריד אותי כרגע - שיש לי הצטברות גדולה מאוד של גזים.. ולא משנה מה אני אוכלת.
העניין הזה משבש מאוד את התפקוד היומיומי שלי, כי אני איני מעוניינת שאנשים ידעו על כך או יהיו עדים לדבר כזה אז אני "שומרת הכל בבטן" וסובלת מכאבים מאוד חזקים,בקושי משתפת מישהו בעניין הזה בכלל, ונמצאת בחרדה יומיומית ש"ישתחרר" לי.. אני גם נמצאת רוב הזמן עם בן זוג כרגע ובקרוב כנראה עוברת לגור איתו רשמית, הוא יודע על הבעיה הכללית אך אני לא מסוגלת להרגיש חופשי איתו בעניין הגזים והולכת כל 2 דקות לשירותים, זה נורא נורא מביך אותי ברמה שבאמת גורמת לי סבל, ולא העניין עצמו אלא המחשבה שמישהו ידע על זה. אני מניחה שזה קשור לחרדה החברתית הכללית שיש לי אבל אני באמת כבר לא יודעת מה לעשות עם זה, עם כמה שזה אולי נשמע טפשי או שולי. וחשבתי שאולי תוכלו לתת לי טיפים איך להקל על הבעיה, או למשל כדורים שיוכלו לעזור לי... אשמח לכל עזרה שהיא, תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמונת המעי הרגיז - תגובה
ד``ר נתן גלוק01/11/2013נשמע שאפשר לתקוף את הבעיה אצלך מכמה כוונים- עם הצלחה יפה- כולל טיפול התנהגותי, היפנוזה, דיאטה ולבסוף גם תרופות. מציע שתקבעי תור למרפאה רב תחומית למעי רגיז שבה יש את כל השירותים האלה. יש כזו באיכילוב ואולי גם בעוד בתי חולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםרון30/10/2013
האם ישנם כאבי בטן מסויימים המאפיינים גידול במעי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים - תגובה
ד``ר נתן גלוק30/10/2013אין משהו ממש אופיני אלא אם כן יש חסימה שאז יש אופי עויתי אולם אז יש סימנים נוספים.
זו הסיבה לביצוע בדיקות סקר כבר בגיל 50 אפילו אם אין כאבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

