מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי בטן תחתונהבני27/10/2013
היי אני בחור בן 32 , מזה כשנה אני סובל מכאבי בטן באיזורים שונים זה התחיל באשכים ואז המשיך לאיזור הטבור והאגן והרופא איבחן פרוסטטיטיס , אחר כך התחלתי להרגיש רע גם בבטן עליונה וכאבים חוזרים עם צרבות , בנוסף מדי פעם היו לי שלשולים )פעם בשבוע למשך יום או יומיים( . בתוך פחות מחודש איבדתי 7 אחוז ממשקלי לאחר ששיניתי מעט הרגלים והפסקתי לשתות שתיה מתוקה. נבהלתי מאיבוד המשקל המהיר וחזרתי לאכול ולשתות כמו פעם ורק אחרי 4 חודשים חזרתי למשקל המקורי. ביצעתי אולטרסאונד בטן עליונה ותחתונה ומצאו לי אבנים אסימפטומטיות בכיס מרה וכבד שומני , אחר כך נשלחתי ל ct ולא מצאו את האבנים ולא נכתב כלום לגבי כבד שומני (האם הגיוני שנעלם) אבל מצאו טחולון וערמונית שנוגעת קלות ברצפת השלפוחית . במהלך הבירור של הבטן העליונה גילו בגסטרוסקופיה בקע סרעפתי לא גדול. הכאבים בבטן התחתונה הם אלו שיותר אקוטים, לפעמים בלילה הרגשתי כאילו אני ישן על כדור באיזור הטבור והכאבים לפעמים חדים לפעמים מופיעים כקו שורף ולפעמים כשטני נוגע קלות בבטן כמו לטיפה אני מרגיש שריפה קלה על פני העור ולפעמים לא )זה לא הופיע כשהרופא לחץ לי על הבטן). לאחרונה גם מופיע קצף בשתן אבל הבדיקות יצאו תקינות. הרופא טוען שהמקור הוא כנראה שרירים ואובד עצות , אני מיואש . מה עוד ניתן לעשות אני מוכן ללכת לכל רופא פרטי אבל לא יודע למי לפנות. לפי הרופא שלי אין ועם בקולונסקופיה , האמנם? האם לאבד משקל בכזו מהירות אבל להעלות אותו בחזרה לאט יכול לרמז על מחלה מתקדמת? בבקשה תעזרו לי להבין למי עלי לפנות (העלו גם השערה שזה ibs אבל היציאות לא עונות על הקריטריונים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן תחתונה - תגובה
ד``ר נתן גלוק29/10/2013בני,
המקרה סבוך מכדי לדיין אותו במסגרת הפורום.
מציע שתיגש לחוות דעת שניה בבית חולים גדול או במרפאה פרטית באזור מגוריך אם יש לך בטוח. לא אוכל מטעמים קולגיאלים לתת שם ספציפי, אולם שאל את רופא הגסטרו אצלו היית למי הוא ממליץ ללכת לחוות דעת שניה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בטן שמאל וקולונוסקופיהלירון25/10/2013
שלום, אני בת 26 בריאה בד"כ. לאחרונה ( חודשיים אחרונים) סובלת מכאבי בטן תחתונה צד שמאל. עשיתי את כל הבדיקות האפשריות: בדיקות דם, בדיקות גניקולוגיות, שתן, אולטראסאונד, צילום בטן וסיטי בטן- כולן תקינות. עדיין סובלת מכאבי הבטן השמאלית, יש עצירויות לפעמים. רופא הגסטרו שלי טוען שכנראה היציאות שלי לא מלאות ולכן יש כאבים. בכל זאת נקבע לי תור לקולונוסקופיה. האם בגיל שלי , ולאור הבדיקות שביצעתי עד כה יכול להיות שיש פוליפ, וזאת הסיבה לכאבים????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בטן שמאל וקולונוסקופיה - תגובה
ד``ר עופר פורים25/10/2013פוליפ קטן אינו גורם כאבים אך דברים אחרים כגון דלקת אם ישנה הרבה יותר שכיחים בגילך וגורמים כאבים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופא גסטרורון24/10/2013
שלום קיבלתי בפורום זה המלצה לגשת לרופא גסטרואנטרולוג ולערוך בדיקת קולונסקופיה. קבעתי תור והתור הכי קרוב הוא לעוד חודש . אם מצבי לא טוב אני מפחד שעוד חודש זה יהיה אבחנה מאוחרת מידי כי לפי מה שידוע לי אם מגלים את סרטן המעי הגס מוקדם אז זה משפר את סיכויי ההישרדות. מה עלי לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופא גסטרו - תגובה
ד``ר נתן גלוק24/10/2013תור לחודש זה סביר מאד, לרוב זה טווח שלא מעלה ולא מוריד סיכויי השרדות מסרטן מעי גס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן מעי הגס עם גרורות לכבד ולריאותרונית22/10/2013
בוקר טוב ,
לאימי גילו סרטן מעי הגס עם גרורות לכבד ולריאות , לאחר 3 חודשי טיפול ביצענו סיטי נוסף שהראה כי הטיפול אכן אפקטיבי ברוך השם וכךל התוצאות שהיו בסיטי הראשון קטנו בסיטי השני .
לאור התוצאות המעודדות הרופא המטפל החליט להפסיק את אחת התרופות הקשות דבר שמאוד שימח אותנו אך גם העלה שאלות :
אודה לחוו"ד המקצועית האם זה נכון להוריד כל כך מהר את אחת התרופות ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן מעי הגס עם גרורות לכבד ולריאות - תגובה
ד``ר נתן גלוק24/10/2013לא ניתן לקבל חוות דעת על סמך הנתונים שסיפרת.
תמיד שוקלים את התועלת מתרופה כנגד ההפסד והסבל מתופעות הלוואי, הטיפול אגרסיבי יותר בצעירים מאשר במבוגרים וככל הנראה זה מה שהטה את הכף לטובת הפסקת אחת מן התרופות.
אם תרצו חוות דעת שניה לרוב הביטוחים המשלימים מכסים ייעוץ כזה במרפאות הפרטיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן מעי הגס עם גרורות לכבד ולריאות - תגובה
ד``ר עופר פורים24/10/2013שלום רונית
על מנת לבצע הערכה מדויקת צריכים לדעת פרטים מלאים וכן להעריך את אימך
קשה מאוד לענות לך על שאלתך ללא שקיימים כל הפרטים ובלי לראות את החולה.
יתכן וקיים הגיון בכך
בכל מיקרה זה לא קשור לגיל החולה.אלא לנתונים אחרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוסף סיבים ופנטסהשירי21/10/2013
שלום,
האם יש בעיה עם לקיחה של פנטסה וקונסיל (תכשיר פסיליום) ?
מקפיד על הפרדה של כשעתיים בינהם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוסף סיבים ופנטסה - תגובה
ד``ר נתן גלוק24/10/2013אין בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי לתרופות לקוליטיסיעלי15/10/2013
שלום, אני בת 38, אמא לארבעה, חולת קוליטיס מזה קרוב ל- 4 שנים. לפני שנה וחצי עברתי התקף חמור, שטופל בקורטיזון ובסופו עברתי לטיפול עם אימוראן. לפני חצי שנה היה התקף נוסף, שהפעם הצלחתי להתגבר עליו ללא סטירואידים - עם כדורי רפאסל וחוקנים בלבד, תוך העלאת מינון האימוראן. לפני כחודש סיימתי עם החוקנים ומאז אני לוקחת רק כדורי רפאסל (במינון של 4 גרם ליום) ואימוראן (150 מ"ג ליום). בשבועיים-שלושה האחרונים אני סובלת משינויים קיצוניים במצבי רוח ותגובות רגשיות לא פרופורציונליות (של מועקה ללא סיבה, עצב מוגזם, בכי וכו') - תופעות שאם לא הייתי יודעת שאין סיכוי, הייתי יכולה לחשוב שאני בהיריון.. כשקראתי את דפי התרופות ראיתי שברפאסל מצויינת תופעת לוואי שיש לגשת בגינה לרופא והיא "רגישות יתר". האם הקושי הרגשי קשור לתרופות? האם זו רגישות הייתר עליה מדובר? מה יכול להיות הגורם לתופעה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי לתרופות לקוליטיס - תגובה
ד``ר נתן גלוק24/10/2013רגישות יתר מדובר על תופעות אלרגיות כמו פריחה קוצר נשימה וכן הלאה, לא על רגישות במצב הרוח.
לא הייתי מיחס את התיאור שלך לתרופות...
תבדקי כוונים אחרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן מעי הגס עם גרורות בכבדרונית09/10/2013
שלום רב,
שאלה לפני ארבעה חודשים גילו אצל אמי גידול במעי הגס ששלח גרורות לכבד
בארבעה החודשים האחרונים היא עברה טיפול כימי וביולוגי ואתמול עברה CT חוזר
השאלה היא :
אמי התחילה את המחלה כאשר ממדד המרקר היה 57 ולפני יומיים עברה בדיקות דם ומדד המרקר ירד ל41
עם הניסיון שצברתם למה הייתם מצפים בתוצאות הCT
ההמתנה היא פשוט בלתי נסבלת מה השערתכם ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן מעי הגס עם גרורות בכבד - תגובה
ד``ר עופר פורים13/10/2013שלום רונית האונקולוג המטפל אמור להעריך את המחלה ע"י CT והמרקר הוא רק יכול לסמן את המגמה אך אין ביטחון בכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בהתרוקנות וצריכת סיביםשירי07/10/2013
שלום רב,
בשנים האחרונות סובלת מעצירות. "מסתדרת" תוך שימוש בדיאטה רבת סיבים ונטולת קמח לבן. שותה הרבה מאוד ועוסקת בפעילות גופנית.
לאחרונה, אין הללו עוזרים לי כבר. הצואה רכה אך מתקשה בהפקתה ואם כן מצליחה אזי צורתה דקה מאוד.
הוספת קונסיל (תכשיר פסיליום) או דגני פייבר 1 (עשירי סיבים לא מסיסים) שאת שניהם לא צרכתי בעבר דווקא עוזרת לי כעת.
אני מתקשה להבין: למרות שתזונתי בעבר הכילה כמות גדולה של סיבים היא אינה עוזרת לי כרגע ומצד שני הוספת סיבים נוספים כן עוזרת. האם קיים הסבר ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי בהתרוקנות וצריכת סיבים - תגובה
ד``ר נתן גלוק24/10/2013כמות הסיבים בדיאטה לרוב לא מגיעה לזו שמוסיפים בסיבים תזונתיים כמו קונסיל. זו פשוט תוספת כמות. אם את מסדרת עם זה אז הכל בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים בהרגלי היציאהיעל05/10/2013
שלום רב.
עוד 3 חודשים בת 40. בשנה באחרונה בטיפולי פוריות של הפרייה,בחודשיים האחרונים בהפסקה מהטיפולים אבל התחלתי לפני חודש בדיוק לקחת כדורי DHEA לשיפור הרזרבה השחלתית, עד אז ובמיוחד בחודשים שקדמו לזה היו לי יציאות קשות ועצירויות (הייתי מתרוקנת רק פעם ביומיים ), כשהתחלתי לקחת את כדורי ה DHEA התחלתי להרגיש שהם עושות לי כאבי בטן כמו קלקולי קיבה קטנים ויציאות רכות פעמיים ביום, מה שלא אופייני היה ליציאות העבר שלי. החלטתי לפני שבועיים להפסיק עם הכדור כדי להבין האם זה ממנו, אבל עדיין נמשכות היציאות הרכות ( מדד5-6 בסולם בריסטול) פעמיים ביום.
יש לציין כי לפני כחודש וחצי היה לי כאב בטן חזק יחסית בבטן שמאל תחתונה במשך כחצי שעה ולאחר מכן כמה ימים חוסר נוחות שם, וזה חלף לגמרי ( ללא חום או שום תופעות אחרות).
כיום לאר שאני שבועיים בלי הכדורים , אין לי כאבי בטן ולא דימומים, רק יציאות רכות מאד פעמיים ביום ,שזה לא אופייני להרגלי היציאות שלי, אני כבר כל כך לחוצה מזה שרק מלחשוב על זה והלחץ כל השבוע האחרון אני מוצאת את עצמי עם יציאות כאלו( אני ממש לחוצה) ולא יודעת האם זהו משהו רציני, האם זו תופעת לוואי מצטברת של כל השנה האחרונה עם ההורמונים, או שזה משהו יותר רציני במעי אני רוצה לקוות שאני לחוצה והיפוכונדרית. בעבר לא היו לי מחלות מעי ושום כלום.
כמו מה זה נראה לכם ? והאם להתעלם מזה ולקוות שהשינויים האלו יעברו, או להתחיל בסדרת בדיקות ???
תודה מראש,
יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויים בהרגלי היציאה - תגובה
ד``ר נתן גלוק06/10/2013מצבים הורמונליים ונפשיים יכולים להשפיע על תדירות היציאות ועל המרקם.
עם זאת הקשר לתרופות אצלך אינו מובהק ויש לעשות בירור ראשוני אצל רופא גסטרו, מבלי להכנס לסחרור של לחץ.
ככל הנראה יבוצעו בדיקות צואה ודם בסיסיות ועל פי שמיעת הסיפור ושיקול דעת גם בדיקות אנדוסקופיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמהדורון04/10/2013
שלום, קניתי איזי גגו מיקרו אנמה, ואני משתמש בו על מנת "להתנקות" לפני קיום יחסי מין אנאליים.
רשום בתכשיר לא להשתמש בו בתדירות, כמה נחשב תדירות גבוהה? (השתמשתי בו פעם בחודשיים כל פעם במנה אחת של 8 מ"ל)
והאם זה מזיק אם משתמשים בתכשיר גם כשאין עצירות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמה - תגובה
ד``ר נתן גלוק06/10/2013פעם בחודשיים אינה תדירות גבוהה
יש צורך להזהר לא לפגוע ברירית המעי מצינורית החוקן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכיצד עליי להיזהר
דורון06/10/2013כיצד עלי להיזהר לא לפגוע ברירית המעי בעת החדרת צינורית החוקן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בטן שמאלית תחתונה וסי טילירון30/09/2013
שלום, אני בת 26 וסובלת כבר חודש מכאבים עמומים בבטן השמאלית תחתונה. נשלחתי למ'ס בדיקות אשר יצאו תקינות לחלוטין- בדיקות דם, שתן, צואה, אולטרסאנד גניקולוגי ואולטרסאונד בטן. הכאבים נמשכים ורופא גסטרו שביקרתי אצלו טוען שכנראה מדובר בדלקת (אזור המעי) ושלח אותי לבדיקת סי טי בטן. שאלתי היא האם סיטי כן יכול לראות את המעי לעומת בדיקות אחרות כמו אולטראסאונד? וגםהאם ישנם אפשרויות נוספות שיכולות להתגלות אצלי מלבד דלקת לאור כל תוצאות הבדיקות שנעשו ויצאו תקינות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בטן שמאלית תחתונה וסי טי - תגובה
ד``ר עופר פורים01/10/2013בדיקת סיטי יכולה לזהות התעבות של אזור במעי אך אין היא יכולה להבדיל מה גורם את ההתעבות לאור כך יתכן שתצטרכי לבצע בירור אנדוסקופי כגון קולונוסקופיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב בטן שמאלית תחתונה
לירון02/10/2013עשיתי בדיקת סי טי בטן והתוצאות תקינות לחלוטין. אין שום ממצא חריג. אני עדיין מרגישה כאבים בצד שמאל ותחושת כובד ולפעמים בחילה לאחר ארוחה. יש לי 2 שאלות: האם קולונוסקופיה יכולה לראות משהו ששום בדיקה שכבר ביצעתי ראתה? ואם יש צורך לבקש בדיקת נשיפה מחשש לחיידק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב בטן שמאלית תחתונה - תגובה
ד``ר עופר פורים03/10/2013כן בקולונוסקופיה ניתן לראות תהליכים בתוך המעי שקשה לראותם באמצעים אחרים כמו כן. אם אכן יש כאבי בטן ניתן לבצע בדיקת נשיפה לשלול גם סיבה זו לכאבי בטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב בטן שמאלית
לירון14/10/2013איזה תהליכים יכולים להיות לי? אני נורא לחוצא והתור לרופא גסטרו רק עוד שבועיים. זה יכול להיות מאוד מסוכן? או משהו דלקתי? יש לציין שעדיין יש לי כאבים עמומים בבטן השמאלית תחתונה וכל הבדיקות שהזכרתי בהודעה הראשונה תקינות לחלוטין. אני רק בת 26 מה יכול לקרות שם באזור שסיטי לא ראה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטראסאונד מול mriאיתי30/09/2013
שלום רב. אני בן 42 ולפני חודשיים הופניתי לאולטראסאונד בטן בעקבות כאבים בבטן הימנית התחתונה. בתשובה נכתב כי נמצא מוקד היפואקוגני עם גבולות בלתי סדירים בגודל 3.4 ס"מ בחלל התוך צפקי עם זרימת דם בתוך התהליך. בעקבות כך הופניתי לבדיקת mri בפרוטוקול mre עם שתית חומר ניגוד+הזרקת גדולוניום לפני כשלושה שבועות אשר יצאה תקינה ונכתב שאין כל ממצאים במעיים ובבטן הימנית התחתונה. שאלותיי:
1. האם עלי להיות רגוע כעת, או שנדרש גם קולונסקופיה?
2. האם mri בטן הוא אכן מספיק חד לצורך מיפוי החלל התוך צפקי?
בתודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטראסאונד מול mri - תגובה
ד``ר עופר פורים01/10/2013בדיקת mri היא הרבה יותר מדויקת מסונר בכל מיקרה קולונוסקופיה לא תראה ממצאבחלל הבטן הייתי שוקל כמובן בתאום עם רופא מטפל סונר ביקורת לראות האם הממצא נראה שוב בבדיקה זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בתוסף סיביםשירי27/09/2013
שלום,
סובלת מעצירות ומסתייעת בקונסיל ככפית ביום (שליש ממנה יומית מכסימלית אפשרית לפי מה שכתוב על התכשיר).
מבקשת לדעת האם שימוש יומיומי בתכשיר זה לאורך זמן מזיק ? האם יגרום למעי "להתרגל" אליו לעומת העבר שהסתייעתי בו מידי פעם בלבד ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בתוסף סיבים - תגובה
ד``ר נתן גלוק29/09/2013אין בעיה בשימוש בסיבים תזונתיים לאורך זמן, ניתן להעלות ללא חשש עד 20 גרם ליום בהדרגה. תופעות לואי אפשריות נפיחות וגאזים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בהתרוקנותשירי26/09/2013
שלום,
בשנות הארבעים לחיי (לא ילדתי).
חווה קושי בהתרוקנות המתבטא בך שמרגישה צורך אך בעת כיווץ השריר לא מצליחה להפיק את היציאה למרות שהיציאה רכה. כלומר לא בעיית עצירות הנובעת מקושי של הצואה.
אוכלת באופן קבוע תזונה עשירה בירקות, דגנים מלאים והרבה מים. עושה פעילות גופנית קבועה.לא עוזר.
צורת היציאה החלקית היא צרה וארוכה ומועטה.
נעזרת בקונסיל או נרות גליצרין בעת הצורך.
ברור לי שיש לבצע בירור אך מהנתונים היבשים אבקש את דעתך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי בהתרוקנות - תגובה
ד``ר נתן גלוק29/09/2013יתכן ומדובר בשימוש לא נכון בשרירי רצפת האגן או בבעיה עצבית (פחות סביר).
יש צורך בבירור של רצפת האגן כולל בדיקת רופא, מדידת לחצים ובדיקות פיזיולוגיות נוספות כגון אולטרסאונד דינמי. רקטלי ו/או פרוקטוגרפיה (בדיקה של תהליך היציאה עצמו)
מתבצע בבתי החולים הגדולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בטן שמאלית תחתונהלירון19/09/2013
שלום, אני בת 26, סובלת למעלה מחודש בכאב עמום בבטן השמאלית תחתונה. במהלך החושדש פיתחתי שלשולים, הקאה פעם אחת ובחילות, לאחר שבוע הרגשתי טוב יותר אך הכאב בצד שמאל תמיד קיים. לפעמים מאוד מורגש ולפעמים פחות. יש לציין שעברתי את כל הבדיקות הגניקולוגיות- הכל תקין. בדיקות דם- תקינות. בדיקת שתן- תקין בדיקת צואה - תקין. הרופאת משפחה טוענת שכנראה מדובר בוירוס. האם לחכות שזה יעבור למרות שעבר כבר חודש או לדרוש בדיקות נוספות? תודה רבה מראש, לירון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בטן שמאלית תחתונה - תגובה
ד``ר עופר פורים19/09/2013הייתי מבקש בדיקת אולרטראסאונד בטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בבטן שמאלית תחתונה
לירון21/09/2013אתמול הרופא אמר לי שכנראה יש דלקת באזור המעיים וצריך לעשות אולטרסאונד. האם אולטרסאונד יכול לראות את המעיים או דלקות באזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בבטן שמאלית תחתונה - תגובה
ד``ר עופר פורים21/09/2013בדיקת אולטראסאונד לא מיועדת לבדיקת המעיים אלא לאברי בטן אחרים כגון
כבד טחול לבלב כליות שלפוחית שתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בבטן שמאלית תחתונה - תגובה - תגובה
ד``ר נתן גלוק22/09/2013מציע שתפני לרופא גסטרו. לשקול בדיקות דם וצואה נוספות ואולי קולונוסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

