מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם סיכוי גבוה מאוד לסרטן המעי הגס?אלי17/09/2013
שלום,
הופנתי לבדיקת קולונסקופיה, אבל התור רק בעוד חודשיים ובינתיים אני חושש..
אני בן 32. אין היסטוריה של סרטן מכל סוג שהוא במשפחתי.
ב 8 החודשים האחרונים, יש לי כאב עדין בצד ימין של הבטן. לרוב בחלק התחתון, אבל לפעמים גם מעט גבוה יותר. אני לא יכול להגדיר את זה ככאב ממש, זה לא כואב, אלא יותר שאני "מרגיש" את האזור. לפעמים סתם "מרגיש" ולפעמים מעיין התכווצות חלשה.
בנוסף, יש שינוי בהרגלי היציאות. לעיתים היציאות הן סוג 5 במדד בריסטול ואני מרגיש אותן יוצאות ברכות, ולעיתים הן תקינות. אין עצירות, ואין שלשול נוזלי. בנוסף, בעבר הייתי הולך בד"כ פעם ביום לשירותים, וכיום אני הולך בד"כ פעמיים.
בתקופה הזו של ה 8 חודשים, היתה לא מזמן תקופה של כחודשיים שהתסמינים חלפו לחלוטין. לא כאבי בטן, יציאות נורמליות.
אבל בחודש האחרון התסמינים חזרו.
הרגשה כללית טובה. אין בחילות, אין הקאות.
בדיקת דם (כולל הומוגלובין, ספירת דם וכו) תקינה.
אולטרסאונד בטן - תקין.
בדיקת שתן תקינה.
בדיקת טפילים בצואה תקינה.
כרגע כמו שאמרתי, אני ממתין לבדיקת קולונסקופיה בעוד חודשיים (וגם סיטי בטן שתהיה בעוד כשבועיים).
האם יש סיכוי גבוה מאוד לסרטן המעי הגס? או שהתסמינים האלו יכולים לנבוע מעוד גורמים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם סיכוי גבוה מאוד לסרטן המעי הגס? - תגובה
ד``ר עופר פורים18/09/2013שלום אלי
תסמינים אלה יכולים מכל מיני סיבות ולאו דוקא סרטן אך כבר נקבעו לך תור לבירורים שאני מסכים שצריכים לעשות ולא הייתי מבטל אותם.
אתה בן 32 זהו גיל צעיר למחלה ולכן סיכויים לא גבוהים אך אם אכן זה מה שאתה חש אכן קולונוסקופיה היא בדיקה חשובה בבירור
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורטיקריה כרוניתGG27/08/2013
שלום רב,
הני סובל מאורטיקריה כרונית כ- 8 חודשים, מטופל ב180 מ"ג טלפסט ליום.
במידה ואיני לוקח את הכדור, מתחילים נגעים של פריחה על הגוף, השפתיים מתנפחות וכו'.
ביצעתי מס' בדיקות דם/אלרגיה שבהם נמצא רק :
1.Thyroid Peroxidase Ab על 360 כשהנורמה - נעה בין 0-35.
2. אלרגיה לדשא/קרדית אבק.
3. בדיקת אלרגיה למס' מאכלים בבדיקת דם כוללת - ללא ממצא.
קראתי מספר מאמרים גם על תולעים במעי, האם קיים קשר מסוים לכך שיכול לגרום לאורטיקריה (כמובן התולעים הינה סוג של השערה - אך במידה וכן, הימנעות ממתוקים/קמח לבן תפתור את המחלה?)
האמת כשכבר ויתרתי ואמרתי בסדר זה יעבור מתי שזה יעבור.
כשאתמול שמתי לב שלא אכלתי קמח לבן, אכלתי המון כוסברה (ניסיתי להימנע/לאכול המון מאכלים/ירקות/פירות), החלטתי לא לקחת כדור טלפסט 180 מ"ג בערב, ולפתע היום אין לי פריחה.
אשמח לקבל תגובה בנושא התולעים/טפילים במעי והאם קיים קשר ביניהם לאורטיקריה.
תודה,
גיא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורטיקריה-פריחה כרונית
שיר06/05/2014שלום. אני בת 34 סובלת מאורטיקריה מזה שנתיים. שותה את כל התרופות שרק נתנו לי. טלפסט אהיסטון ואלרג׳יקס ועוד איזו משחה. כלום לא עוזר לי. עשיתי בדיקת אלרגיה ויצא שאני אלרגית לקרדית האבק. אני נזהרת ביותר מאבק. האלרגיה לא עוברת לי. מה אני עושה????? חייבת עזרה דחוף. זה מגרד ועוקץ וכל הרגליים והגוף צלקות מהגירודים. חייבת עזרה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאורטיקריה כרונית - תגובה
ד``ר נתן גלוק16/05/2014אין קשר מדעי מוכח בין תולעים לאורטיקריה. כמובן באותם מקרים לא שכיחים בהם יש תולעים במעי, יתכנו גם תופעות אלרגיות עוריות, אך מדובר במיעוט המקרים. אפשר לעשות בדיקת צואה לפרזיטים וביצים. המאכלים מהם אתה נמנע אינם קשורים לפרזיטים ותולעים כמובן. יש אלרגיות למזונות שונים המתבטאים גם בפריחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חריפה בכיס מרהסי08/08/2013
אימי בבי"ח מאתמול בצהריים עקב דלקת בכיס מרה, נאמר לה שהבדיקות דם עם ערכים גבוהים מאד ושיש לה אבן גדולה, היא קיבלה אינפוזיה ללא אנטיביוטיקה אבל עם חומר שמוריד לה את החומציות, אמרו לה שהיא יכולה להשתחרר היום ב12:00, היא לא אמורה לקבל בדחיפות אנטיביוטיקה ולעבוד ניתוח דחוף?, אנחנו אמורים לנסוע לחו"ל עוד שבוע לתקופה של שבוע, והרופא אמר שהיא יכולה לטוס ואחרי שתחזור לעשות ניתוח, כלומר שבועיים מהיום, זאת לא אוזלת יד? לא אנטיביוטיקה ולא ניתוח בדחיפות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בלבלב
סי08/08/2013תיקון- דלקת בלבלב,, ואבן גדולה בכיס המרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת בלבלב - תגובה
ד``ר עופר פורים12/08/2013שלום סי
אינני מכיר את הפרטים אבל אם אכן מדובר בדלקת בלבלב הטיפול הראשוני הוא לא בניתוח אלא צום נוזלים ומעקב בדיקות דם לרב הדלקות הם לא חיידקיות ולכן אין מקום לאנטיביוטיקה והם יכולות להווצר מאבנים בדרכי המרה ולכן רק אחרי שהדלקת תחלוף יתכן שיציעו לאימך כריתת כיס מרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח
סי07/09/2013שלום,
האם אימי חייבת לעבור ניתוח של אבן בכיס המרה? כבר אין לה דלקת
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח - תגובה
ד``ר עופר פורים08/09/2013שלום רב
אנא פנה לכירורג המתמחה בעניין רק הוא יכול להחליט בעניין
שנה טובה וחתימה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטראסאונד בטן תחתונהאיל25/07/2013
אני בן 42 ובעקבות כאבי בטן תחתונה בצד ימין הופניתי לבדיקת אולטראסאונד. בתוצאות נכתב כי בבטן התחתונה הימנית נתגלה בחלל התוך צפקי מוקד היפואקוגני בקוטר 3.5 ס"מ עם גבולות ומרקם בלתי סדירים ועם זרימת דם בתוכו.
מופנה לבירור לימפה פתולוגית או מקור אחר.
אני לחוץ מהמשמעות של התוצאה
שאלותיי:
1.האם מנסיונכם הרב, מדובר בהכרח בגידול בטני ממאיר? לימפומה? או שיש אפשרות אחרת?
2האם המשך הבירור כרוך בסי.טי בהכרח?-אני רגיש ליוד
3. האם קוטר 3.5 ס"מ נחשב כבר גדול או קטן?
בתודה רבה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטראסאונד בטן תחתונה - תגובה
ד``ר עופר פורים25/07/2013שלום איל
אם אכן זהו הממצא יש אכן צורך בהמשך בירור תצטרך לעשות ct לבירור הממצא לא כתבת במה מתבטאת הרגישות ליוד כי ניתן לבצע הכנה. לרב הרגישיות ואז ניתן לבצע ct עם יוד ולקבל תמונה יותר מדויקת לגבי הממצא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפ במעי הגסמירב23/07/2013
בת 39. לאחר שנים של דימומים שאליהם לא התייחסתי, עברתי בדיקת קולונוסקופיה ובה מצאו כי יש טחורים פנימיים קטנים וכמו כן הוצא בשלמותו פוליפ על גבעול בגודל 2.5 ס״מ בגובה 20 ס״מ. אני ממש בלחץ בגלל גודל הפוליפ ומבקשת לדעת מהם הסיכויים שהפוליפ סרטני/ממאיר.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפ במעי הגס - תגובה
ד``ר עופר פורים23/07/2013שלום מירב אופיו של הפוליפ יקבע עי הפתולוג שיבדוק אותו הגודל לא קובע אלא הרקמה שלו תאלצי להמתין עוד מעט בסבלנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר על ממצאי בדיקת סי טידוד18/07/2013
אני לאחר ניתוח להסרת הסטומה לפני כחודשיים וחצי.
ישנם עדיין כאבים באזור מעל הבטן.
ואלו הממצאים: בסיסי הריאות מאווררים היטב.
מצב של לאחר כריתה חלקית של הקולון.
סיכות ניתוחיות בקולון הרוחבי ללא גושים סולידיים.
הסננת שומן קלה בסמוך לסיכות ניתוחיות בסמוך לדופן השמאלית של הקולון.
ללא נוזל בבטן ובאגן.
שלפוחית השתן ריקה.
ערמונית אינה מוגדלת ללא לימפאדנופתיה רטרופריטונאלית אגנית ומפשעתית.
כבד,טחול,לבלב,ואדרנל ימני תקינים.
נגע היפודנסי באדרנל השמאלי בקוטר עד 1.3 ס"מ בעל צפיפות נמוכה 7HU מתאים לאדנומה.
כליות-ללא סימני הידרונפרוזיס או אבנים.
מבנה גרמי-שינויים ניווניים בעמוד השדרה.
המנגיומה ב-L2.
צלקת ניתוחית בדופן הבטן המרכזית,מצב לאחר סגירת קולסטומה.
הסננת שומן באזור הקולסטומה.
סיכום:מצב לאחר כריתה חלקית של הקולון.
שאר הבדיקה ללא ממצא חריג.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר על ממצאי בדיקת סי טי - תגובה
ד``ר עופר פורים21/07/2013שלום דוד
בקצרה בדיקת ct ללא פתולוגיה אינך צריך להיות מודאג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת CTרונית08/07/2013
חזה המיצר שמור
שערי הריאות תקינים
אין לזהות תפליטים פלאורליים
האקסיליות שמורות
בחלונות ריאה קשרית ריאתית נוספת הודגמה בלינגולה 11 מ"מ
לא נצפו קשריות ריאתיות נוספות
אין לזהות תפליטים פלאורליים
בטן ואגן בסריקת הכבד תהליכים היפודנסיים מרובים הודגמו על שתי האונות מדובר בנגעים סולדיים הנגע הגדול נצפה בחוד הכבד וממדיו 23*38 מ"מ יש לחשוב על תהליכים משניים .
כיס המרה הודגם תקין
הלבלב הודגם ללא ממצא חריג וללא גושים
הטחול הומוגני ואיננו מוגדל
האדרנלים שמורים
הכליות הודגמו ללא סטיות
הרטרופריטונאום מודגם חופשי
אבן גדולה הודגמה בכיס המרה
אברי האגן הודגמו שמורים
תהליך מאבד דופן ומייצר חלל נצפה ברקטוסיגמואיד
תהליך משתרע על פני סגמנט מעי באורך כ6 ס"מ עם הסננה של השומן הפריקולוניובלוטות לימפה קטנות
שער חלקי המעי הגס הודגמו שמורים
אין עדות למיימת
המעי הדק הודגם שמור
בחלונות עצם אין לזהות הרס גרמי
בסיכום:
נגע רקטו סיגמואידלי אנולרי חשוד לSOL
יש צורך בקורצליה היסטולוגית ובביופסיה
המוקדים הכבדיים חשודים לגרורות
הקשריות הריאתיות חשודות אף הן
רופא יקר ,
מספר נתונים נוספים על אמי
בת 60
בריאה בדרך כלל הסיבה היחידה שאנו יודים על התוצאות הנ"ל הם קצת כאבי בטן שהיו בעבר היום ללא כל כאב וללא כל טיפול
ללא ירידה במשקל , ללא סחרחורות ,ללא כאבי ראש וללא בחילות או הקאות .
מהם סיכויי ההחלמה לאור הנתונים הנ"ל
אנו מעונינים ללכת לרופא מומחה נוסף שיפענח את דיסק הCT האם יש רופא שהיית ממליץ עליו ?
האם ייתכן כי ממצאי הבדיקה שגויים - הבדיקה לא בוצעה בבית חולים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת CT - תגובה
ד``ר עופר פורים08/07/2013שלום רונית יש צורך בהמשך בירור של התשובה ישנו חשד מאוד גבוה למחלה מפושטת הייתי מבצע בדיקת PETCT לאור ממצאים אלה.
הפורום אינו ממליץ על רופאים ספציפיים יש מספר מספיק של רדיולוגים מומחים בתחום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן במעי הגסרונית03/07/2013
צהריים טובים ,
עקב כאבי בטן אמי בת ה60 עברה בדיקת קולנוסקופיה, בבדיקה לצערי הרב ראו פוליפ שנמצא במרחק של 17 סנטימטר מפי הטבעת .
הפוליפ נלקח לביופסיה לברור האם מדוב בגידול ממאיר או שפיר להלן התוצאה :
"ישנה התאמה בין פרטי הנבדק שעל גבי ההפניה לבין הפרטים המופיעים על מיכל הדגימה ביופסיה ממאירות?
בדיקה מאקרוסקופית :
S4464
התקבלו שלושה קטעי רקמה מקוטר 0.1 ועד 0.5 ס"מ(-1/3)
שאלה נוספת :
אמי בסך הכל מרגישה טוב בשנה האחרונה לא ירדה במשקל,בדיקת המוגלובין טיפה נמוכה 11.7 ,היא אישה פעילה מאוד , עם חיי חברה עשירים ומודעות להליכה כל ערב ואכילה ותזונה נכונה
במידה והממצאים מעידים כי מדובר בגידול ממאיר מהם הסיכויים שתפסנו את הגידול בזמן ?וכל מה שהיא צריכה לעבור זה רק ניתוח להוצאת הגידול ?
לציין כ היום היא עשתה CT עם חומר ניגוד על מנת לראות אם הגידול יתפשט למקומות אחרים ( אנחנו מתפללים לאלהים שלא כך הדבר )
האם מתוצאות הביופסיה ניתן להסיק בסבירות מסויימת האם עפ"י תוצאות הביופסיה תפסנו את הגידול בזמן ???
שאלה נוספת ואחרונה :
ביום שני היא תעבור ניתוח בבית חולים סורוקה להוצאת הגידול איזה קשיים צפויים לאחר ניתוח מסוג זה
אודה להתייחסוך המקצועית בהקדם האפשרי
הבת המודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן במעי הגס - תגובה
ד``ר עופר פורים03/07/2013חסר חלק מהתשובה מה ראו בבדיקה המיקרוסקופית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
רונית05/07/2013תודה על התשובה .
קיבלנו תשובה כי מדובר בגידול ממאיר וביום שני אמי עוברת ניתוח להסירו .מהם הסיכויים כי גידול ממאיר בגודל הנ"ל הספיק לשלוח גרורות למקומות אחרים בגוף?בהנחה כי חוץ מזה שאנו יודעים על הגידול ולעיתים רחוקות יש לאמי קצת כאבי בטן
מצטערת על השאלה האבסטרקטית אני פשוט מאוד מפחדת מתוצאות הCT
האם גידול בגודל זה הוא התחלתי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
ד``ר עופר פורים05/07/2013לפני הניתוח חייבים לבצע ct חזה בטן אגן לוודא שאין גרורות אי אפשר לדעת מהביופסיה סיכוי לגרורות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרקר גבוהגבריאלה03/07/2013
שלום ,
אמא שלי בת 75, לפני כ-3 שנים עברה קולונוסקופיה בה הובחן פוליפ שפיר שהוצא .. לפני מספר ימים רופא המשפחה רשם לה בבדיקות הדם גם בדיקת המדד CA19 9 והתוצאה
שתקבלה חריגה 44.5 . אני מאוד מודאגת. האם יש סיבה לדאגה? היא עברה לפני חודשיים ניתוח החלפת מפרק בירך והיא לא יכולה ללכת ולכן גם לא יכולה לבצע קולונוסקופיה בשלב זה. מה מומלץ לעשות? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרקר גבוה - תגובה
ד``ר עופר פורים03/07/2013סמן בערך זה אומנם גבוה אך יכול לעלות מסיבות רבות לא נהוג לבדוק אותו ברוטינה הייתי מבצע לאימך סונר בטן והייתי חוזר על הבדיקה עוד שבוע במידה וסמן ממשיך לעלות אז הייתי מבצע לאימך דבר ראשון ct בטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדיול המעי הגסדניאל28/06/2013
שלום רב,
לאבי התגלה גידול במעי הגס הימני ואנחנו צריכים לקבוע לו תור לכריתת הגידול וחלק מהמעי (שבו הוא נמצא).
הבנתי שיש יחידות שמתמחות בגידולים במעי הגס בביה"ח איכילוב ובשיבא,
אנחנו מתלבטים בין שניהם ורציתי לדעת איזה בית חולים עדיף לדעתכם ומדוע?
תודה רבה על כל עזרה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדיול המעי הגס - תגובה
ד``ר עופר פורים30/06/2013לפני שאביך עובר כריתה של הגדול חייבים לוודא שאכן הגדול אכן רק במעי ולא שלח גרורות חלילה ולכן חייבים לבצע לו CT כל גופי כמו כן צריך לקחת לו סמני גדול בדם CEA ו- CA 19-9 לגבי בית החולים לאו דווקא בבתי חולים אלה ישנם מנתחים המתמחים בגדולי מעי גס גם בבית חולים בילינסון ישנם מנתחים התמחתים בתחום זה וכך גם באסף הרופא וכמעט בכל בית חולים גדול בארץ אני חושב בכל בתי החולים שמניתי וישנם עוד כמו הדסה שוים בטיבם וניתוח כזה אביך יוכל לעבור בהצלחה לדעתי בכל בית חולים שיבחר
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
דניאל02/07/2013תודה רבה על התשובה.
עשו לו בדיקת ct של הבטן לפי דרישת הרופאה המנתחת
האם זה מספיק?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד``ר עופר פורים03/07/2013לא צריכים לבצע לו ct חזה בטן אגן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליף שטוח במעייםמאריאנה23/06/2013
אני בת 54 ליפני שהתיים אברתי קולונוסקופיה. בזמן בדיקה רופה רעה 2 פוליפים. אחת הוא אצליח להוריד ב ו פוליף הדברר כי רירית של מעיים.פוליף שני רופא קותב ש נעלם בזמן בדיקה. הובר לי שצריך לעשות בדיקה נוספת.עכשיו פניתי לרופה אחר רופה ראשון הבסיק לעבוד בקופה. רופה השני הזביר שפוליף שנעלם פןליף שתוח ו עם הוא קיים צריף לעורד עפ ליזר ו זה סיקוי לחור במעיים ו סתומה. שאלה שלי כמה זה סיכוי לקבל חור במעיים? ו עם יש דרך נוסף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליף שטוח במעיים - תגובה
ד``ר נתן גלוק23/06/2013הסיכון לחור נמוך למדי, אולם אין דרך אחרת. מוצדק לעבור את הבדיקה בזהירות המתבקשת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפוליף שטוח במעיים - תגובה - תגובה
ד``ר עופר פורים23/06/2013אכן יש עליך לעבור קולונוסקופיה נוספת מכיון שאין מידע לגבי אותו ופליפ שאבד ויש צורך לוודא שאכן המעי נקי מפוליפים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מאריאנה23/06/2013תודה רבה על תגובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תגובה ושאלה לי אלך
מאריאנה23/06/2013אני מבינה ש אני צריכה חעבור קולונוסקופיה ו עם בזמן קולונוסקופיה יש אפשרות לפוליפים שטוחים טיפול ליזר מדבצת ב אותו קולונוסקופיה או זה מדבצת ב ניתוח נוסף עם אפשרי לעזביר לי כמה סיכונים לחור במעיים בבחינה סטטיסתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת מאוד..עדן346357416/06/2013
שלום, אם זה חשוב אציין קודם את גילי- אני בת 20, ויש לי בעיה שמדאיגה אותי מאוד לאחרונה.. כבר במשך כמה שנים היתה לי בעיה ביציאות והיו לי עצירויות קשות.. נורא התביישתי ללכת לטפל בזה ולפנות לרופא בעניין, באיזשהו שלב הנחתי שיש לי טחורים כי כשהייתי עושה קקי ממש הרגשתי מן חסימה שם והבעיה החמירה בשנה האחרונה... זה הפך לממש בלתי נסבל אז כן קבעתי תור לרופא למרות שהייתי אכולת חרדות ובושה, הפרקטולוג עשה לי בדיקה שבה הוא הכניס אצבע לפי הטבעת ואמר שאין לי בכלל טחורים, הוא שאל כמה שאלות בנוגע ליציאות והסברתי שיש לי עצירות קשה אז הוא אמר שזה כנראה קשור להרגלי התזונה שלי וגם לעובדה שאני נוטלת תרופות פסיכיאטריות שיכלו להכיל תופעות לוואי כאלו. העניין הוא שזה התחיל גם לפני נטילת התרופות, אולי רק היה פחות חמור אז. הוא נתן לי תרופה כלשהי שהייתי לוקחת במשך שבוע(לא זוכרת את שמה) זה עזר ממש מעט וגם גרם לאי נעימות בבטן ולא לקחתי אותה עד הסוף ממש.. למרות שהוא אמר לבוא אליו שוב אם לא יחול שיפור במצב, לא עשיתי זאת. בחודשים האחרונים חלה החמרה קשה יותר במצב, היתה פעם אחת שראיתי דם בעת היציאה ולמרות שזה הדאיג אותי הנחתי משום מה שאם זה לא יקרה שוב כנראה אין סיכון מיוחד, זה לא חזר על עצמו אך העצירויות החמירו בהרבה ואני מרגישה שאני פשוט לא באמת מתרוקנת, גם אחרי שאני מתפנה. הצואה מאוד מאוד כהה לרוב, ורק פעם בכמה ימים אני מרגישה התרוקנות פחות או יותר מלאה אך גם אז לפעמים זה מלווה בצואה רכה מדי או שלשולים קלים. בנוסף, יש לי הצטברות גדולה מאוד של גזים ברמה שנראית די חריגה. כל זה פוגע מאוד בתפקוד היומיומי שלי ואני מוצאת את עצמי עצבנית והולכת לעיתים תכופות מאוד לשירותים מבלי שזה באמת מועיל, ומלאת בושה על המצב. אני לא משתפת אף אחד במה שקורה אך זה מתחיל להטריד אותי מאוד, בנוסף לכך שקראתי על כל מני מחלות מעיים ותסמיניהם ואני מפחדת שיש לי משהו חמור. אני יודעת שאני פשוט צריכה ללכת להבדק, אך הבושה מבדיקה שכזו ומפירוט על הנושאים האלו עוצרת בעדי לטפל בזה... אני מניחה שכרגע אין ברירה אך רציתי בכל זאת להתייעץ על הנושא, ולשמוע חוות דעת של איש מקצוע.. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת מאוד.. - תגובה
ד``ר נתן גלוק16/06/2013שלום עדן
את מתארת בעיה שכיחה מאד בנשים צעירות ובריאות והיא עצירות שיכולה להיות קשה ובלתי מוסברת. אין לך מה להתביש.
ראשית יש לתת טיפול יעיל ואגרסיבי להקל על איכות החיים.
מציע לך לפנות לרופא גסטרו בלי בושה.
תוכלי בינתיים לקנות בלי מרשם רופא NORMALAX או PEGLAX להמיס במים ולשתות עד 4 פעמים ביום.
צריך גם להתיעץ עם הפסיכיאטר האם ניתן לתת תרופה אחרת שפחות גורמת לעצירות.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- AFAPטולר06/06/2013
שלום רב,
איבחנו אצלי ריבוי פוליפים בגודל עד 2 מ"מ במעי גס והגדירו את זה כ-AFAP.
בעקבות ההגדרה הוחלט על קיצור 3/4 מהמעי.
האם קיצור המעי הוא הכרחי באמת?
האם ניתן לבצע ניתוח לפרוספקופי? מה עדיף? (ברמת איכות הניתוח וברמת ההחלמה).
מה זמן ההחלמה?
מה זמן האישפוז?
כמה זמן יש להיות בבית עד לחזרה לעבודה?
איך איכות החיים אחרי הניתוח?
המון תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר AFAP - תגובה
ד``ר עופר פורים06/06/2013שלום טולר
האבחנה שציינת חושפת אותךלהווצרות סרטן מעי גס ולכן הוחלט על ניתוח זה ויש גם כאלה שהיו ממליצים על כריתה שלמה של המעי הגס.לגבי שאלות איכות החיים אני ממליץ שתדבר עם הכירורג שלך הוא האיש לענות לךבנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בצד שמאלגל05/06/2013
שלום, אני בן 24 בריא בדרך-כלל. בחודשים האחרונים אני סובל מעצירויות חוזרות שמלובות בשלשולים וכאבי בטן.
עד לפני חודש זה היה תקופתי, כלומר, היא עובר ואז חוזר שוב.
לאחרונה התחיל עצלי עצירות קשה שרק אחרי בליעת כמה כדורי לקסין(סיבים) הרגשתי כאבים ונפיחויות ולחץ ללכת לשרותים וכלום לא יצא.
אחרי שניסית שתי תרופות מהרופא, התחיל עצלי שלשול, אבל היציאות היו קטנות. מאז זה לא עובד וכבר סיימתי את כל הבקבוק של אבילק ועוד איזה כדור משלשל, וזה חוזר על עצמו.
אני סובל מכאבי בטן בצד שמאל למעטה, ואחרי ניסיונות להוציא משהו אני חש בחילה ועייפות כל היום.
בנוסף אני מרגיש לעיתים שאני צריך להקיא ואני מאבד את התיאבון וכאבי בטן כאילו משהו מושך את הבטן למעטה(קשה לי להסביר את הכאב).
מעבר לנפיחויות בבטן וכל הסיפור אני חושב שיש לי מזה בעייה בגב התחתון, יש לי כאבים כל פעם שאני מזדקף או מזיז את העגן. זה מרגיש כאילו יש לי סדק בגב התחתון.
בבקשה אתה יכול לעזור לי, כי הרופא לא מבין מה לעשות איתי וזה לא עובד ואני ממש סובל מזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בצד שמאל - תגובה
ד``ר עופר פורים06/06/2013שלום גל אתה מתאר מספר סימפטומים שחלקם קשורים למערכת העיכול וחלקם לצד האורתופדי אנא בקש הרופא שלך להפנותך לגסטרואנטרולוג ובמקביל לאורתופד בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול אחרי 3 חודשים מהקולונסקופי'החנה02/06/2013
בת38 בשל דמום רקטלי במשך שנים נמצא גידול 5 ס"מ הוצא בקולונסקופי'ה ונמצא אדנומה כיום 3 חודשים אחרי שוב תחושה של קושי בהתרוקנות נבדקתי אצל פרוקטולוג שמצא גידול קטן מה עושים ו???האם יש צורך בסיטי בטן ???מאחר ופעם קודמת לא נעשה בסוף ניתוח ולא עשיתי את הסיטי שניתן לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול אחרי 3 חודשים מהקולונסקופי'ה - תגובה
ד``ר עופר פורים03/06/2013שלום חנה
לא כתבת איזה גדול קטן נמצא לך בהנחה שאכן מדובר בגדול שפיר ומדובר בפוליפ יתכן שהוא פוספס בבדיקה הקודמת תלוי גם מהו בדיוק אותו פוליפ האם אדנומה פוליפ היפרפלסטי או אדנוקרצינומה רק לאור. התשובה הפתולוגית ניתן לדעת איך להתייחס הלאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

