פורום מחלות המעי הגס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הייי שאלה.
    תותי
    13/12/2012

    אני בת 31.
    היום עברתי קולונוסקופיה עם טשטוש. הבדיקה נעשתה עקב תלונות שלי על בטן נפוחה וכאבים בבטן תחתונה בצד שמאל.
    כחלק מההכנה לקולונוסקופיה הייתי בדיאטה מיוחדת וכן בצום שתייה 24 שעות לפני הבדיקה וכמובן משלשלים למיניהן
    אני מנסה להיכנס להריון. השאלה שלי:
    1. האם הבדיקה הזו עלולה לשבש את מועד הביוץ או להשפיע על הופעתו?
    בממצאים לא נמצא דבר חריג.
    מה השלב הבא, מה עליי לבדוק?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הייי שאלה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הייי שאלה. - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    13/12/2012

    לא אמור להשפיע על הביוץ.
    לא ברור שצריך עוד בדיקות. יתכן ומדובר במעי רגיז, אז לא צריך בדיקות. צריך להוועץ ברופא הגסטרו שהפנה אותך לבדיקה הזו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטוח לאומי
    צביקה
    12/12/2012

    בחודש יוני עברתי ניתוח בתוספתן לאחר הניתוח התברר שלי גידול במעי הגס עברתי שוב ניתוח. פניתי לועדה רפואית ולא קיבלתי אחוזי נכות ולא התיחסו לגידול שהוסר ממני מה עלי לעשות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביטוח לאומי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטוח לאומי - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    13/12/2012

    ניתן תמיד לערער. אם היה גידול ממאיר בשלב ראשוני שלא דרש טיפול משלים יתכן ולא מגיעים לך אחוזי נכות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות
    יואב
    12/12/2012

    האם טחורים/פיסורה מונעים בדיקת קולונוסקפיה?
    האם גלולת הוידאו יעילה בבדיקת המעי הגס (מבוצע בגסטרו מד למשל)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    13/12/2012

    טחורים ופיסורה לא מונעים. מכניסים מכשיר בעדינות.
    גלולה למעי הגס כיום רק נסיונית. הגלולה הרגילה אינה יעילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאז ענת גוב כולם בפחדים קולונוסקופ
    משה
    12/12/2012

    סובל מכאבי בטן כבר שנה עשיתי כל הבדיקות חוץ מקולונוס .ניבדקתי אצל פרופסור מומחה גסטרו שבדק אותי ידנית וגם עשה לי סיטי והכול יצא תקין ואז הוא אמר שיש לי מעיי רגיז .השאלה שלי האם בסיטי ניתן לראות שהכול תקין וחס וחלילה לא מיסתתר משהו .איך לפי זה הוא ראה שהכול תקין .כי בלתי אפשרי שכול המדינה תעשה את הבדיקה אז האם יש סימנים מקדימים שמחיבים לעשות קולונוסקופיה למשל בבדיקות דם רואים שמשהו לא תקין .מה הסימנים שהרופא חייבת להידלק אצלו מנורה אדומה כי היא אפשר לשלוח כל אחד שיש לו כאב בטן לקולונוסקופיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאז ענת גוב כולם בפחדים קולונוסקופ - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    13/12/2012

    אתה צודק מאד. סימנים אדומים הם הקאות, ירידה במשקל, אנמיה, דם ביציאה (גלוי או סמוי).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח המעי הגס
    אלי
    11/12/2012

    ד.נ. איזה סוג רופא מבצע ניתוח במקרה שמתגלה סרטן המעי הגס, או כאשר יש חשש לסרטן כזה - רופא גסטרו? אונקולוג? מנתח כללי? או תחום מומחיות אחר? בברכה, אלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח המעי הגס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח המעי הגס - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    13/12/2012

    לרוב- כירורג כללי.
    אם זה בתוך פוליפ- לעיתים רופא גסטרו ולעיתים כירורג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היום יש אפשרויות להילחם בסרטן המעי
    Kras Info
    11/12/2012

    מותה הטרגי של ענת גוב ז"ל הוא סיפור מצער, אך חשוב לדעת שהיום יש אפשרויות להילחם בסרטן המעי הגס הגרורתי ולהישאר בחיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היום יש אפשרויות להילחם בסרטן המעי - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    13/12/2012

    אתה צודק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היום יש אפשרויות להילחם בסרטן המעי - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    16/12/2012

    יחד עם זאת, גילוי מוקדם מציל חיים. סרטן בשלב מוקדם ההשרדות גבוהה בהרבה, שלא לדבר על כריתת פוליפים טרום-סרטניים המונעים התפתחות סרטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוליפים

    לאון
    18/12/2012

    שלום, כמה זמן עובר מאז מתפתחים או מתגלים פוליפים שפירים עד שהם הופכים להיות ממאירים? לאון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוליפים - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    20/12/2012

    קשה לצפות. בממוצע כ10 שנים. אבל לא סומכים על זה. זה גם תלוי בגודל, כמות, סוג הפוליפ וגם מראה התאים שבו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה שאלה
    תותי
    10/12/2012

    היי
    אני בת 31 לרוב בריאה.
    בחודשים האחרונים אני חשה בבטן נפוחה ובכאבים בצד שמאל בבטן תחתונה. בטן רכה. עשיתי כל בדיקה אפשרית, בדיקת צליאק ונשיפה ללקטוז יצאו שליליות, בדיקות דם תקינות לחלוטין, בדיקת רופא נשים תקינה.
    אתמול הייתי אצל רופא גסטרו שקבע לי בדיקת קולונוסקופיה ליום רביעי הקרוב.
    אני אתחיל בדיאטה המיוחדת ואקח את הכדורים, אשתה את האבקה עם המים ויהיה בסדר. קצת מפחדת לשלשל כל כך הרבה ולהוציא את הכל.... זה לא מסוכן לי? אני קטנה ורזה, משקלי 48 ק"ג...
    עוד שאלה: אני מנסה להיכנס להריון, האם מותר לעשות לאחר הבדיקה סקס? ואם התוצאה של הבדיקה תראה לי (חס וחלילה) משהו לא טוב, מה עושים במידה ונכנסתי להריון בחודש הזה?
    חסל לי לפספס את החודש הזה ולא לקיים יחסים.
    אודה לתשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קולונוסקופיה שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה שאלה - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    10/12/2012

    תותי שלום,
    המשקל הרזה לא מהווה גורם סיכון יתר בביצוע קולונוסקופיה.
    אפשר לעשות סקס אחרי הבדיקה.
    הסיכון שיהיה משהו לא טוב בבדיקה נמוך ביותר, ואת תדעי זאת מיד בתום הבדיקה. אני מציע לא לדאוג מצרות שבכלל לא נולדו.

    בהצלחה לכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    תותי
    10/12/2012

    האם אפשר לקיים יחסים יום-יומיים לפני בדיקה כזו,
    על אף שאני עם משלשלים וכדורים וצום?
    אין פה סיכון, נכון?
    תודה על הסבלנות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה לעצה ועזרה בניתוח תוצאות ביופס
    יוליה
    09/12/2012

    שלום רב, סבתא שלי בת 74, עברה ניתוח קלסטומיה בבית חולים קפלן. הגענו לבית חולים עם חסימת מעי. ובמהלך בדיקת סיטי וניתוח התגלה (לפי מילים של המנתח ) שיש גידול במעי הגס עם גרורות בכבד. זה קרה לפני שבועיים. לפני יומיים קיבלנו את תוצאות הביופסיה של המקטע שהוציאו במהלך הניתוח. תוצאות הבדיקה הם: "בפתולוגיה מדובר ב MOD. TO POORLY DIF. CA עם גרורה באחת מ15 הקשריות למפה. מקור הדגימה, Colon sigmoidectomy. בפורמלין קטע מעי גס סגור ולא מסומן, באורך 10 סמ" ובקוטר 2.5 סמ. הקצוות סגורים בתפרי מתכת. הנסיובית חלקה -מגורגרת. בפתיחת התכשיר 2.5 ס"מ מהקצה הקרוב ביותר נמצא נקע גידולי בקוטר 4 ס"מ. הנגע שטוח, מכוייב בעל שוליים מורמים תופס 2/3 מהיקף המעי. ומורכב מרקמה אפורה נוקשה הנראת חודרת לדופן המעי אל תוך רקמת השומן הפריקולית. אבחנה :
    Moderatyely to poorly differentiated adenocarcinoma measuring 4 cm in diameter macroscopiaically. The tumor infilttrates the whole muscular wall and pericolic fat tissue. Perineural and intraneural invasion present.
    No vascular invasion identified.
    Surgical margins including serosal not involved. Metostasis of carcinoma in 1 out 15 lymph nodes.
    Metastasic lymph node is 0.3 cm in diameter without pericapsular invasion.
    Patohological stage T3, pNa1
    . אודה מאוד להסבר על אבחנה זו. מה זה אומר והאם מדובר בגידול ממאיר? באיזה שלב זה נשמע? ומה אפשרויות טיפול מומלצים במצב וגיל כזה. אודה מאוד להמלצה על אונקולוג מומחה שכדאי להרשם עליו לטיפול. תודה רבה על כל עזרה. מאוד מודאגת ומחכה לתשובה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה לעצה ועזרה בניתוח תוצאות ביופס - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    09/12/2012

    שלום רב, מדובר על סרטן מעי גס, אשר נותח על מנת להקל על החסימה,
    אם יש גרורות בכבד זה כנראה על סמך מה שראו בניתוח עצמו או ב CT. אם זה נכון אז הגידול בשלב גרורתי.
    מקובל לתת כמותרפיה משלימה ויש כמה משלבים אפשריים שמאריכים חיים הרבה מעבר למה שהיה מקובל בעבר.
    אם תמשיכו טיפול בקפלן כדאי לשאול מי מהאונקולוגים מומחה בגידולי מערכת העיכול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת. .

    יוליה
    09/12/2012

    תודה רבה על תשובתך המהירה. אשמח מאוד לשמוע על טיפולים שאתה ממליץ שניתנים בשלב כזה. איזה שלב זה? מה בדרך כלל עושים? האם כדאי לעשות בדיקות נוספות שאתה ממליץ לפני שמליטים על טיפול?
    אנחנו מאוד דואגים שהיא תוותר על התטיפול כי לא תרצה להטריח מישהו ותוותר על עצמה. אני מאוד דואגת. מוכנה לשמוע על כל טיפול בכל מחיר שיומלץ אבל באמת מוכח שעובד.
    תגידו בבקשה עם אני קובעת עכשיו תור לאחד האנקולוגים באחד הבית חולים, האם זה אומר שאני מחוייבת לעשות את הטיפול רק איתו? או שאני יכולה לשמוע ולהגיע לייעוץ לחוות דעותשל כמה מומחים ואז להחליט?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת. . - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    10/12/2012

    קיימים היום טיפולים במסגרת סל התרופות שהינם הטובים בשוק ובשלב ראשון אין צורך לרוץ אחרי טיפולים יקרים ונסיוניים בכל מחיר.
    תמיד ניתן ואף רצוי ללכת לחוות דעת שניה, על מנת לתת לכם שקט נפשי שעשיתם את הטוב ביותר. מצד שני חשוב לתת אמון ברופא מטפל. חשוב למטופל ולמטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה ביציאת צואה.
    אייל
    08/12/2012

    יש לי בעיה ביציאת צואה,והיא שתמיד היציאה היא חלקית,ולא מלאה. קיימת תחושה ברורה שחלק מהצואה לא יוצא.
    עלי לציין שלפני שנה עשיתי קולונוסקופיה וירטואלית שתוצאותיה היו שהכל בסדר,וכן עלי לציין שאני כמעט לא עושה פעילות גופנית בתקופה האחרונה.
    האם כדאי לעשות שוב בדיקות? מה דעתכם?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה ביציאת צואה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין

    אייל
    08/12/2012

    שאני בן 45 ,בריא בד"כ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה ביציאת צואה. - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    09/12/2012

    פעילות גופנית ושתיה מרובה עשויים לעזור.
    אם לא כדאי לבצע בדיקות של תנועתיות המעי, כולל מנומטריה עם פליטת בלון, מדידת לחצים בפי הטבעת- מתבצעים במכוני הגסטרו בבתי החולים הגדולים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    אייל
    09/12/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור ופענוח קולונסקופיה
    שוש
    06/12/2012

    היי, אני כבר חודשיים עם שלשולים או צואה רכה. עשיתי בדיקות דם מקיפות כולל crp ותפקודים , הכל תקין . לא היה דם סמוי בבדיקה שעשיתי . עשיתי אתמול קולונו - ממצאי הבדיקה : הצקום זוהה לפי פתח התוספתן ושסתום האילאוצקי. ארוזות ואפתות בודדות באליום- חשד לקרוהן- ביופסיות. יתר הבדיקה תקינה. יש לציין שאני נמצא בתקופת סטראס מטורפת - נפרדתי מאשתי לפי חודשיים. יכול להיות שכל מה שאני עובר זה בגלל זה? מומחה גסטרואנטרולוגיה ביקש שאני אעשה בדיקת דם כולל anca ו- asca. בינתיים מחכה לתשובות... שמתי לב שבשלושה ימים האחרונים הצואה שלי יותר קשה עם ריר ואני נכנס פעם אחת לשירותים!!! האם זה סימן טוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בירור ופענוח קולונסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת חשובה

    שוש
    06/12/2012

    שכחתי לציין שאין לי תאבון בכלל , הורדתי שבע קילו ויש לי נדודי שינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור ופענוח קולונסקופיה - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    10/12/2012

    מה שראו הוא דלקת קלה במעי הדק הסופי. אבחנה של מחלת קרוהן זקוקה לעיתים לביסוס ממספר מקורות. כולל מראה אנדוסקופי, ביופסיות ובדיקות מעבדה. הקשר לסטרס לא חד משמעי. כנראה שמבחינה קלינית מצבך טוב ולאו דוקא מצריך טיפול. יש מופעים קלים גם של מחלת קרוהן. חכה שרופא הגסטרו יאסוף את כל הממצאים וישוחח איתך לגבי האבחנה והצורך בטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור ופענוח קולונסקופיה - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    10/12/2012

    מה שראו הוא דלקת קלה במעי הדק הסופי. אבחנה של מחלת קרוהן זקוקה לעיתים לביסוס ממספר מקורות. כולל מראה אנדוסקופי, ביופסיות ובדיקות מעבדה. הקשר לסטרס לא חד משמעי. כנראה שמבחינה קלינית מצבך טוב ולאו דוקא מצריך טיפול. יש מופעים קלים גם של מחלת קרוהן. חכה שרופא הגסטרו יאסוף את כל הממצאים וישוחח איתך לגבי האבחנה והצורך בטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים מוזרים
    שירן
    06/12/2012

    שלום דוקטור כבר 3 ימים יש לי כאבי בטן זה בא בגלים כמו זיצים של כמה שניות עאב חד ומלווה בשלשול צהוב כזה עכשיו גם הכל אצלי לא מאוזן אני כמעט ולכ שותה מים בכלל תזונה בכלל לא מסודרת מה זה צריך לדאוג מזה? אני מפחדת דוקטור תעזור לי בבקשה ואגב אני בת 20

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים מוזרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים מוזרים - תגובה

    ד''ר אליזה טיומני
    06/12/2012

    שלום שירן
    תלונותך מתאימים למשהו זהומי.כדי לך לקחת טיפול סימפטומטי בקלבטן ל 5 ימים לפחות. אבל בלי קשר לזה כדי לפנות לתזונאית להדרכה.
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאה פתולוגית לאחר הסרת גידול במעי
    יוליה
    05/12/2012

    שלום רב,
    אבי (בן 66) עבר ניתוח להסרת גידול במעי הגס.
    התקבלה תשובה פתולוגית.מאוד אודה על הסבר התוצאה:
    התקבל חלק סופי של מעי דש באורך 5 ס"מ ובהיקף 4.5 ס"מ. בהמשכו - מסטם תקין בהיקף 4.5 ס"מ, וקטע מעי גס באורך 25 ס"מ. ההיקף של החלק ההתחלתי 11 ס"מ, ההיקף של קצה כריתה דיסטאלי - 6.5 ס"מ. נסיובית מבריקה.

    בפתיחת המעי הגם, במרחק של 1 ס"מ מהסטם ו- 18 ס"מ מקצב כריתה דיסטאלי, נמצא גוש במימדים: 4X5.5 ס"מ, בצורת בליטה שטוחה מחוספסת, בגובה 0.6 ס"מ. הגוש תופס כ- 2/3 של היקף המעי, חודר דרך כל עובי השרירית, פורץ לתוך רקמת השומן. יתר דופן המעי (כולל קצה כריתה דיסטאלי) יחסית תקינה.

    צמוד לצקום - תוספתן באורך 4.5 ס"מ ובקוטר 0.6 ס"מ, ללא ממצא חריג. צמודה למעי רקמת שומן של שורש שומני ובתוכה נמצא קשרים בקוטר מירבי עד 1 ס"מ.
    כמו כן, צמוד למעי קטע אומנטום במימדים: 11X8X2 ס"מ, ללא סימני גידול.
    F-5975 - קצה כריתה פרוקסימאלי 1/1
    F-5976 - מסטם 1/1
    F-5977-5978 - גידול 3/3
    F-5980 - תוספתן 1/1
    F-5981-5984 - קשרים מס/4
    F-5985-5987 - אומנטום 3/3

    F-5975: Rt hamicolactomy:
    Moderately to poorly differentiated adenocarcinoma of colon, with areas of mucinous carcinoma.
    Tumor invades through muscularis propria into perlcolic fat.
    Metastasis of carcinoma is present in one out of 18 lymph nodes.
    Omentum. Appendix, surgical margins are free of tumor.
    TNM staging: T3 N1 Mx.


    מאוד אודה על תשובתך - על איזה שלב של סרטן מדובר? האם זה נחשב מצב קשה? האם יש צורך בטיפול כימאוטרפי? האם הטיפול צריך להיות ארוך וקשה? האם ניתן להבריא במצב כזה?

    תודה רבה מראש,
    יוליה
    אודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאה פתולוגית לאחר הסרת גידול במעי - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    05/12/2012

    שלום יוליה,
    היות והגידול הגיע לקשרי לימפה יהיה צורך בטפול כמותרפי משלים על מנת לטפל בשאריות המחלה שנותרו בצינורות הלימפה ולמנוע גרורות. זה הוכח כמשפר את סיכויי ההחלמה. הטיפול כחצי שנה, קיימים היום טיפולים קלים מבעבר כולל בכדורים. ישנם סיכויי הבראה מלאה, אבל כמובן לא כל חולה מגיב באותה צורה. יש בדיקות של הגידול שקובעות איזה טיפול לתת ומהו פרופיל הסיכון.
    אם יש בני משפחה אחרים שחלו כדאי להתיעץ בנוגע לנושא המשפחתי.
    מומלץ גם לכל בני המשפחה דרגה 1 (כל האחים שלו ושלך) לבצע קולונוסקופיה החל מגיל 40 לגילוי מוקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ושאלת הבהרה

    יוליה
    05/12/2012

    ד"ר נתן גלוק, תודה רבה על התשובה המהירה והמפורטת.
    אודה אם תוכל בבקשה להבהיר לגבי "בדיקות של הגידול שקובעות איזה טיפול לתת ומהו פרופיל הסיכון". על איזה בדיקות מדובר? האם אלו בדיקות שניתן לראות בתוצאה הפתולוגית? מי יכול לתת מידע על טיפול ופרופיל הסיכון?

    בתודה ובברכה,
    יוליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאה פתולוגית לאחר הסרת גידול במעי - תגובה

    ד``ר עופר פורים
    18/03/2013

    ברצוני להוסיף לתגובה
    מדובר בשלב אונקולוגי של גדול במעי הגס שנקרא שלב 3 בשלב זה רב החולים יזדקקו למתן כמותרפיה של כחצי שנה ולרב הטיפול ינתן בתרופות דרך הוריד.
    בדיקות המגדירות את סיכון החזרה בשלב זה הם בגדר מחקר עדיין ולא מקובלות כסטנדרט
    אני מאמין כי אביך מקבל טיפול כימי בשלב זה ואני מאחל לו בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן רקטום
    מינה
    03/12/2012

    שלום רב, אני פונה בשם אמא שלי בת 72. לפני כשבוע בבדיקת קולונסקופיה התגלה גידול ברקטום. בבדיקת סי.טי התקבלה תשובה הבאה - תהליך תופס מקום בגודל 3.5 ס"מ עם פריתה לשומן מזו רקטלי ונראה בלתי נפרד מהשריר לבטואני מימין. מספר בלוטות בשומן מזו רקטלי עד 5 מ"מ, בלוטה פרה סקראלית 7 מ"מ משמאל. מספר בלוטות IMA 6 מ"מ. תהליך ברקטום נראה יורד יחסית נמוך לכיוום האנוס ונראה בלתי נפרד מורידי אגן העמוקים באספקט הימני. שאר הסיטי בסדר. האם אפשר להבריא מסרטן זה ? מה בדרך כלל הטיפול במקרה זה? האם היא תהייה חייבת סטומה? למי לפנות? אנחנו גרים בראשון לציון ושמענו המלצה טובה על דר' יחיאל זיו מאסף הרופא. לאיזה אונקולוג לפנות ? אנחנו חסרי אונים לחלוטין. אני בת 40, האם סרטן זה תורשתי? מתי אני צריכה ללכת להיבדק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן רקטום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן רקטום - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    05/12/2012

    אפשר להבריא מהסרטן.
    הטיפול מורכב מהקרנות, ניתוח וכמותרפיה. סדר הטפולים נקבע על ידי צוות רב תחומי- לרוב אונקולוג וכירורג המתמחים בניתוחי רקטום.
    1) לפי התיאור הגידול נמוך מאד ולא ניתן יהיה להימנע מסטומה כי אין כל כך לאן להתחבר אחרי שמוציאים את כל הגידול. יש אנשים רבים עם איכות חיים מצוינת עם סטומה והרבה עם איכות חיים גרועה ללא סטומה כאשר החיבור כושל ולחולה יש שלשול וחוסר שליטה.
    2) הגידול נראה יחסית מתקדם, מקובל לפני הניתוח לבצע בדיקת PET-CT וגם אולטרסאונד רקטלי. הבדיקה הראשונה להערכת גרורות בכל הגוף והשניה להערכה מדויקת של חדירת הגידול.
    לרוב הסרטן הזה איננו תורשתי אם זהו המקרה היחיד במשפחה שהופיע בגיל 72. התמונה משתנה אם יש קרובים נוספים בפרט בגיל צעיר.
    שמות של אונקולוגים וכירורגים באזורכם אינם ידועים לי, היות ומדובר בגידול מורכב פנו למרכז מתקדם ומוכר בנושא המפעיל צוות רב תחומי. לעיתים כדאי גם לנסוע קצת יותר בשביל זה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה במרקר CEA לאחר ניתוח המעי הגס
    רונדינו
    02/12/2012

    לד"ר שלום רב,
    אמא שלי, בת 86, עברה לפני 4 חודשים ניתוח להסרת הצקום
    cecum עקב גידול סרטני שנתגלה בו. הניתוח עבר בהצלחה ותוצאות הביופסיה הראו שמתוך 16 בלוטות לימפה אחת הייתה נגועה במחלה. לכן לאחר בדיקת אונקולוג ולאחר שקבע שמדובר היה בגידול סרטני דרגה 3 הוחלט על טיפול כימותרפי של כדורים xeloda במינון של 2000 מ"ג ליום במחזוריות של 14 יום ושבוע מנוחה.כל זאת למשך חצי שנה- אם לא תהיינה בעיות.
    לאחר הניתוח המרקר CEA היה בערכים של 46 אך חודש לאחר מכן ירד ל 1.3 בלבד.
    כך במשך שלושת החודשים שאחרי הניתוח. בינתיים אימי חלתה בוירוס שגרם לה שילשולים והקראות והיא קיבלה אנטיוביוטיקה מתאימה במשך 10 ימים- ובזמן זה הפסיקה לקחת כדורי כימותרפיה.
    בבדיקה שלפני שבוע ערכי המרקר CEA היו 3.3.(תווך נורמה:עד 2.5)
    שאלותיי:
    1-בקולונוסקופיה שנעשתה לאמא נתגלה שהיא סובלת גם מדיברטיקוליטיס. האם עליה בערכי המרקר עשויים להצביע על חזרת המחלה או שמא העליה יכולה להיות תוצאה של הדיברטיקוליטיס? עליי לציין שהיציאות שלה תקינות, היא אוכלת כרגיל ומלבד חולשה קטנה היא מתפקדת כרגיל.
    שאר בדיקות הדם תקינות.
    2- האם יכול להיות שדווקא כדורי כימותרפיה גרמו לעליה במרקר? היא סובלת מאנמיה 10.6 והרופא המטפל בה רשם לה כדורי ברזל GENTLE IRON 3 פעמים ביום.
    3- מהם הסימפטומים של דיבטיקוליטיס והאם ניתן לטפל במחלה הזאת?
    בתודה מראש ובאיחולי כל טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עליה במרקר CEA לאחר ניתוח המעי הגס - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    05/12/2012

    מדובר בעליה קלה ולא כל ספציפית. מאידך לא הייתי מייחס אותה למחלת סעיפים או אנמיה, בפרט לאור העובדה שהגידול חדר בזמנו לקשר לימפה, ויש צורך לגשת לאונוקולוג המטפל לשקול צורך בבדיקות נוספות כמו הדמיה.
    בענין מחלת הסעיפים מדובר בתופעה שכיחה בגיל המבוגר (דיברטיקולוזיס), לרוב ללא דלקת (דיבטריקוליטיס). זו מחלה עם חום וכאבי בטן שמאלית תחתונה לרוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם סמוי
    שולי
    25/11/2012

    שלום ני בת 67 בריאה
    ביצעתי בדיקה לגילוי דם סמוי שיצאה חיובית 1/6 מה משמעות התוצאה והאם יש צורך בהמשך בירור או לחזור שנית על הבדיקה
    לפני חמישה חודשים עברתי ניתוח בקע בגישה פתוחה ולפני חודשיים ביצעתי CT שיצא תקין למעט אבן בכיס המרה האם יש קשר ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת דם סמוי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם סמוי - תגובה

    ד``ר נתן גלוק
    25/11/2012

    יש צורך בהמשך בירור על ידי קולונוסקופיה.
    הCT התקין והאבן בכיס מרה אינם קשורים ולא ניתן לשלול גידול במעי בלי הקולונוסקופיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום