מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זיהוי סרטן במעי הגסרונה28/07/2011
שלום
אבי נפטר לפני כעשרים שנה מסרטן במעי הגס
אתמול היו לי פעמיים יציאות וראיתי כי יש נקודות דם
האם יש לי סיבה לחשוש האם זה יחזור על עצמו בכל יציאה מרגע שזה מתחיל בפעם הראשונה? איזו בדיקה עלי לעשות בכדי להרגיע את רוחי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיהוי סרטן במעי הגס - תגובה
ד``ר נתן גלוק28/07/2011לרוב התשובה היא קולונוסקופיה. בדיקה נפוצה ובטוחה הנותנת מידע מלא ואמין על מצב המעי הגס. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת גלוקוזה ועליה ב LDHיוגב28/07/2011
שלום רב
אני בשלב הורדת מינון של פרדניזון .(ברקע דרמטומיוסיטיס וכשנה לאחר ניתוח המעי הגס +הוצאת גרורה ).ה CPK תקין . האם ירידה עקבית בגלוקוזה עד לרמה של 58 (עד כה לא אובחנה אצלי בעית סוכר) וכמו כן עליה עקבית ב LDH עד לרמה של 1002 עלולה לרמז על בעיה בלבלב ? או בעיה אחרת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידת גלוקוזה ועליה ב LDH - תגובה
ד''ר אליזה טיומני28/07/2011הממצאים מעבדתיים הללו לא תקינים ולא ספציפיים ולכן יש להרחיב בירור בלהתיחס כמובן בקליניקה וטיפולים תרופתיים
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפוגליקומה
יוגב31/07/2011תודה על תשובתך
הבדיקות היחידות שאני מופנה אליהן הן : CEA (שאינו משמעותי לגבי , מפני שלא חרג מהתקן מעולם ) ו- CT . לאור החשש שלי מפגיעה בלבלב האם הנך ממליצה על בדיקה ספציפית שתעזור באיתור הבעיה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונוסקופיה רגילה או וירטואלית?רינת26/07/2011
לפני פחות מ-3 שנים עברתי קולונוסקופיה רגילה,בבדיקה הכל היה תקין. עתה אני אמורה לעבור בדיקה נוספת עקב יציאות לא סדירות,עצירות, תוכן הצואה הוא בצורה של כדורים, ירידה במשקל מ58 ל54 קג'. ו לעיתים גם כאבים בבטן התחתונה. אני מתענינת בבדיקה וירטואלית האם זה כואב? הבנתי שמחדירים צינורית כדי לנפח את המעי .האם זה אמור לכאוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונוסקופיה רגילה או וירטואלית? - תגובה
ד''ר אליזה טיומני27/07/2011יש מחושים מסויימים בבטן הקשורים בתחושה כמו גזים נמשך מספר דקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשירת טחוריםדנה22/07/2011
הי,
האם לאחר קשירת טחורים, - יומיים לאחר הקשירה, ניתן להשתמש שוב במשחת רקטוצורין? ( כדי להקל על ההחלמה במקום וכ'ו.. אולי לזרז אותה? ).
מתי יודעים האם הפעולה הצליחה, ואין צניחה יותר? מהו פרק הזמן שנהוג לחכות בין קשירה לקשירה- איך ניתן לדעת האם צריך עוד קשירה, או שפעם אחת הייתה מספקת?
אני יומיים אחרי הקשירה, ופעילות המעיים שלי מאד פחתה. יש לי רק יציאה אחת בבוקר, במקום בערך כ 3 באופן רגיל- לפני ביצוע הקשירה....אני נעזרת בתוסף סיבים- בני פייבר פעם ביום בבוקר, ובשמן פרפין- 3 כפיות קטנות בערב... אבל אני מפחדת ללחוץ בשרותים- למרות שאני מרגישה שיש לי "מה להוציא"- כי אני חוששת שהגומיה תיפול והקשירה תיכשל..
האם אסור ללחוץ אפילו קצת? או בקיצור: כמה זמן אחרי הקשירה מותר לנסות להתאמץ מעט בשרותים? ( כשאני כותבת להתאמץ- אני לא מתכוונת שאני צריכה ללחוץ חזק, אבל כרגע אם היציאה לא ממש מחליקה תוך שנייה, אז אני אפילו לא לוחצת מעט כדי לעזור לה- כי אני מפחדת להוציא את הגומייה).
יש לי גם מעט דמם קל+ריר קל,...זה נורמלי? מתי אמור להיעלם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשירת טחורים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני27/07/2011כל השאלות הללו היתה צריך לשאול את מי שעשה לך קשירה
זה לוקח כ 4 עד שבוע עד שגומיות נושרות
צרוך להמשך קובע רופא שעשה
עקב גירוי של רקטום יש כל הזמן דחף ליציאה עם ריפוי המקום הכל יחלוף
יציאה צריכה להיות רכה אך לא שילשולים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנזימי עיכולתמי22/07/2011
אני בת 65, סובלת מכאבי בטן וגזים ללא סיבה רפואית (יש לי רגישות ללקטוז וכנראה גם לסיבים) לפי יעוץ של רוקח את לוקחת אנזימי עיכול שמאוד עוזרים לי.שאלתי האם נכון לקחת כדור זה כל יום, האם יכול להגרם לי נזק מלקיחת כדור כל יום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנזימי עיכול - תגובה
ד''ר אליזה טיומני27/07/2011בהחלט אין בעיה לקחת כל יום ואפילו יותר מפעם ביום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וירטיקוליטתמי22/07/2011
אני בן 66 לפני כשנה אושפזתי בהתקף (ראשון) של וירטיקוליטס על הסיגמה.כיצד ניתן למנוע התקפים חוזרים ומה לעשות כשיש כאבים קלים באזור (בבדיקת קולונוסקופיה שלאחר מכן, נמצא כי המערכת תקינה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וירטיקוליט - תגובה
ד''ר אליזה טיומני27/07/2011צריך לבקר אצח רופא גסטרו ולשמוע איך להימנע מהתקפים נוספים ויש סיכוי שזה יחזור -בקצרה-תוספת סיבים שתיה מרובה רפסל ופרוביוטיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונסקופיה נמצא גוש סרטני,מה הלאה?אני20/07/2011
בבדיקת קולונסקופיה באבי בן ה80 היום נתגלה גוש חשוד כסרטני באיזור כפף הכבד, תופס יותר ממחצית היקף המעי. לא חוסם אך לא היה אפשר להתקדם מעברו בבדיקת המעי.
נלקחו דגימות. תוצאות ביופסיה יתקבלו בערך תוך שבוע.
ההמלצות להמשך: בדיקת CT בטן וחזה , בדיקת דם לרמת CEA , ביקורת כירורג.
האם יש בדיקות נוספות שכדאי לעשות (MRI) ?
עוד מידע / פעולות שכדאי לבצע כדי להגביר את נכונות האבחנה והטיפול?
מה בערך סיכוי ההחלמה בניתוח כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונסקופיה נמצא גוש סרטני,מה הלאה? - תגובה
ד''ר אליזה טיומני27/07/2011בהמשך יש צורך לביצוע PET CT לפני הניתוח שסיכויי בטובים (תלוי גם במצב כללי שלה אבא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קולונוסקופיה ולקיחת ביופסיהתום20/07/2011
שלום רב,
כבר כחודש אני סובל מכאבים בבטן (בכל האזורים של הבטן). כמו כן בבדיקות שעברתי התגלה דם בצואה, ובדיקות הדם מראות שasca igg הוא 20.46, ה- asca iga הוא 18.86 וה - iron הוא 172.21.
עברתי אתמול בדיקת קולונוסקופיה שלמיטב הבנתי חזרה תקינה. הרופא אמר שהיה זיהום במערכת העיכול ושהוא ניקה את הזיהום והכאב אמור לחלוף תוך שבוע-שבועיים.
כמו כן, הרופא לקח ביופסיות לבדיקה ואמר לחזור אליו עוד כשבועיים לאחר שהבדיקות יחזרו.
אשמח אם תוכלו לענות לי על השאלות הבאות שמטרידות אותי:
1. האם זה אומר שאין לי כלום באמת, ועוד שבוע הכל יגמר?
2. אם הדבר כך, בשביל מה הרופא לקח בדיקת ביופסיה?
3. האם עדיין יכולה להיות לי דלקת כלשהי שאותה ניתן לראות רק דרך הביופסיה למרות שהבדיקה חזרה תקינה? (קוליטיס, קרוהן או מחלות אחרות?)
מצ"ב הבדיקות
תודה רבה לד"ר שיענה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני רוצה להוסיף שאני בן 22
תום20/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת קולונוסקופיה ולקיחת ביופסיה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני20/07/2011מה שזה עומר בדיוק מה שמסר לך רופא-בבדיקה זו לא נראתה הפרעה ברירית מעי הגס-גם לקחו ביופסיות לראות שאין דלקת מיקרוסקופית שזה קורה לפעמים אך ס"כ הסיכוי נמוךאצלך.
אם התלונות הקליניות כל כך חזקות יש עוד אפשרויות לבדוק חלקים אחרים של מערכת העיכול כמו מעי הדק ןהקיבה
בהצלחה
תום
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה ב ldh ו cpkיוגב19/07/2011
שלום רב
אני לאחר הוצאת גידול במעי הגס וגרורה וכימותרפיה . ברקע דרמטומיוסיטיס כתופעה פרניאופלסטית , אבל + ana ו -mi2 חיובי . טופלתי בפרדניזון ולאחר שהגעתי למינון 0 חלה קפיצה של cpk עד לרמה 3000 . אני מטופל שנית בפרדניזון (מינון יורד - כרגע 30 מג) ובמתטרוקסט .ה cpk חזר לתקן .לעומת זאת ה ldh הינו גבוה בכל התקופה ואף עולה (כיום 946 ). ה ct האחרון הינו תקין , cea תקני. ה פי אס איי גבוה (13.8) ובמעקב אורולוג (ללא מימצא) .
שאלותי :1. האם מצב זה מעיד בהכרח על חזרת הממאירות ? 2. האם התגובה האוטואימונית לגידול הינה רגישה יותר מרמת הרזולוציה של ה ct ? האם ניתן לפתור בעיה זו בעזרת פט-סי טי ? 4. האם בדיקת איזואנזימים יכולה לתת כיוון לבעיה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה ב ldh ו cpk - תגובה
ד``ר נתן גלוק19/07/2011LDH הוא סמן לא ספציפי ומקורו מסיבות שונות ומגוונות שאינן רק גידוליות. הצורך בהדמיה מעבר לCT היא לפי שיקול רופא מטפל. איזואנזימים הינה בדיקה מקובלת ונותנת מידע משלים במצבי ספק כאלה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמני CEA ן CA-19-9
יוגב20/07/2011שלום רב
נאמר לי כי בדיקות השגרה שלי אחרי ניתוח המעי הגס הינן CEA ן - CA-19-9 (בנוסף ל- CT ). במקרה שלי רמות הסמנים היו תקינות גם בתקופה של הניתוח וגם בתקופת ההמתנה לניתוח שני של גרורה בכבד . אני מסיק מכך ,שלפחות במקרה שלי , אין משמעות מיוחדת לבדיקת הסמנים הללו .האם נותרתי עם CT בלבד ? האם יש לבצע אצלי PET-CT בתדירות גבוהה , גם ללא מימצא אחר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטופל באימוראןרוני19/07/2011
שלום,
יש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד.
אני נוטל אימוראן כבר כעשר שנים, עקב מחלת קרוהן שהתפרצה בתקופת הצבא. אני מתכן להתחתן ולהקים משפחה, הבנתי שהתרופה הזאת גורמת לעקרות ונלחצתי מזה מאוד. מה אפשר לעשות? יש פתרון לזה ?
הבנתי גם שהתרופה יכולה לגרום למומים מולדים.. כאשר הגבר המפרה נוטל אותה. האם כל זה נכון ??? ואם כן מהו הפתרון?
תודה רבה, מחכה לתשובה.
רוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטופל באימוראן - תגובה
ד''ר אליזה טיומני19/07/2011העקרות היא רק בחלק קטן מהמטופלים
במידה ונתקלים בבעיה אפשר אז להפסיק את התרופה ל 3-4 חודשים ואז לתרום לעצמך זרע לעתיד וגם לעשות ילד ובהמשך לחדש את הטיפול.
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך יש לי שאלה
רוני19/07/2011שאלה נוספת..
אני חושב שאצלי זה גורם לעקות לצערי הרב ... כי אנחנו כבר מנסים תקופה מסויימת ...
האם יש תרופה אחרת ? (בזמן שבו אפסיק ליטול אימוראן אצטרך לקחת תרופה אחרת ? ) כי אני נוטל אותה 3 פעמים ביום ודיי תלוי בה . אני מעשן למרות הקרוהן ואוכל הכל ... לכן גם נוטל אימוראן במקביל כדי שהמחלה לא תתפרץ ותישאר ברמיסיה . לכן נראה לי שלא אוכל לתפקד בלי התרופה אלא אם כן - אולי קיימת תרופה אחרת ?
תודה רבה,
רוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטופל באימוראן - תגובה
ד''ר אליזה טיומני19/07/2011רוני אם אתה באמת רוצה להביא ילדים ויש לך מחלת קרון אז תעשה מאמץ מירבי בכדי להטיב עם המחלה-דבר ראשון תפסיק לעשן-!!הוכח חד משמעי שעישון מזיק .
עם הפסקת אימוראן האפקט שלו נמשך בין 4-12 חודשים ובתקופה זו אפשר לנסות וגם לתרום זרע לעתיד ולהקפיא
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קולונוסקפיהחיים17/07/2011
שלום רב אני עברתי לפני שנתיים סגירת סתומה שעשו לי עקב תאונה במעי הגס
אני מעוניין לעשות קולונוסקפיה בעוד 3 שנים
שאלתי היא האם הסיכון שלי יותר גבוהה מבין אדם רגיל לניקוב המעי בחיבור שעשו לי
כשסגרו את הסתומה
שאלה נוספת האם הבדיקה מסןבכת יותר מבין אדם רגיל
כיום אצלי הכל בסדר למעט חוסר של 30 ס"מ במעי הגס
נ.ב עברתי בדיקת קולונוסקפיה חצי שנה לפני התאונה כלומר לפני שנתיים וחצי וכל היה בסדר גמור
תודה מראש
חיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קולונוסקפיה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני17/07/2011ס"כ אין הבדל גדול אולי יש קצת הדבקויות כמו אחרי כל ניתוח בטני אבל זה לא בהכח.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה זויתיתאריאל17/07/2011
שלום רב,
לאחרונה הבחנתי שינוי בצורת הצואה.
באופן עקבי, הצואה יוצאת משולשת וזויתית, כאילו מסותתת, עם קודקוד
מוגדר כקו ברור.
מה יכולה להיות הסיבה?
בתודה, אריאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה זויתית - תגובה
ד``ר נתן גלוק17/07/2011אם יש עצירות זה יכול להיות ההסבר. דאג לשפע של שתית מים ופעילות גופנית ודיאטה עתירת סיבים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בצואהעופרה16/07/2011
בני בן 19,במשך 5 ימים יש לו דם בצואה. דם טרי.ניתנה לו משחה נגד טחורים,אח"כ נעשתה בדיקה ואושרה ההבחנה שאכן יש טחורים. עלי לציין, כי לא היו עצירויות,שקיעת הדם גבוהה. האם יש צורך לעשות בדיקות נוספות לשלול בוודאות מקור אחר ליציאת הדם? אם כן איזה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בצואה - תגובה
ד``ר נתן גלוק16/07/2011רצוי לשבת עם הרופא המטפל לתת לו עוד פרטים לגבי הדימום, הטחורים, סיפור משפחתי של מחלות מעי. עקרונית אם המקור לדימום ברור מטחורים בגיל 19 אין הוריה לבירור נוסף אלא למעקב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PET CTרונן16/07/2011
בבדיקת PET CT שבוצעה עקב גוש בשד, התגלה גם תהליך פוליפידי ממוקד בקולון בגודל 1.5 ס"מ.
האם בהכרח מדובר בפוליפ סרטני או ש- PET CT מזהה גם פוליפים שאינם סרטניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PET CT - תגובה
ד``ר נתן גלוק16/07/2011עקרונית- מזהה גם פוליפים טרום ממאירים. בכל מקרה צריך קולונוסקופיה לאפיון הפוליפ ואם ניתן לכרות אותו במהלך הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להסרת פוליפ במעיקובי11/07/2011
בבדיקה שעשו לאבא שלי (בן 59 סובל מדימום במערכת העיכול, צואה שחורה) ) נתגלה פוליפ שגדל מאז הבדיקה האחרונה לפני כ- 4 חודשים.
כל התקופה בין הבדיקות הצואה היתה תקינה ורק בשבוע האחרון הצואה השחורה חזרה.
השאלה היא אם הדבר מצריך ניתוח? כמה זמן הוא אורך? סיכונים? וזמן החלמה.
אשמח לקבל תשובה.
תודה ,קובי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח להסרת פוליפ במעי - תגובה
ד``ר נתן גלוק11/07/2011רוב הפוליפים במעי הגס ניתנים להסרה אנדוסקופית בקולונוסקופיה. לעיתים צריך ניתוח אם טכנית אין אפשרות לכרות בקולונוסקופיה. מציע לפנות למכון גסטרו בבית חולים לבדוק אפשרות של כריתה. במידה ולא ניתן ומפנים לניתוח בדרך כלל מדובר בניתוח לפרוסקופי שהוא פשוט יחסית מבחינה טיכנית עם החלמה קצרה לרוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

