מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אפנדיציטולריה29/05/2011
שבוע טוב.
עברתי ניתוח אפנדיציט ביום שישי 27.05.11 בבוקר בשיטה של ה3 חתכים.
הרופאים בבית חולים אמרו לי שמותר לי לאכול הכל?
האם זה נכון?
ואיזה מזון עדיף לאכול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפנדיציט - תגובה
ד''ר אליזה טיומני31/05/2011כשבוע לאחר הניתוח אם הכל עבר בשלום ואין בעיות-אפשר לאכול הכל
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה לגבי אלכוהול?
ולריה01/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה לגבי אלכוהול? - תגובה
ד''ר אליזה טיומני01/06/2011אין בעכיות כמובן בגבולות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין הפסקת עישון לקוליטיס קרוהןרון25/05/2011
לכמה מבין כותבי הפורום הופיעה המחלה לאחר הפסקת עישון? אשמח לדעת על כמה שיותר מקרים, כיוון שאני שומע יותר מדי על קשר כזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר בין הפסקת עישון לקוליטיס קרוהן - תגובה
ד''ר אליזה טיומני28/05/2011שלום רון
קיים קשר הפוך בין עישון וקרון וקשר ישיר בין עישון וקוליטיס אולצרוזה
אך המחקרים לאההראו שאם אתה מפסיק לעשן מתחילה מחלת קרון אלה אם יש לך קרון כדאי להפסיק
מחלת קרון היא מולטיפקטוריאלית כולל גרומים גנטיים
בברכה דר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בתפקודי כבד עם קרוהן ברמיסיהחנן25/05/2011
אני בן 38, מאובחן עם קרוהן 15 שנה אך כמעט 12 שנה ברימיסיה כולל מעקב תפקודי כבד וקולונוסקופיה כל שנתיים שהיו תקינים.
כעת נשלחתי לבדיקות דם מקיפות עקב חשד לארוע לבבי והתוצאות:
תפקודי כבד וכולוסטרול בערכים גבוהים משמעותית מהנורמה. המגלובין וRBC נמוכים.
האם זה מחשיד בהתפרצות של קרוהן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בתפקודי כבד עם קרוהן ברמיסיה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני28/05/2011שלום חנן -חסרים הרבה פרטים וקשה לענות לך כאן באתר זה לא בהכרח מתביע על התפרצות..
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוליטיס וחיידקשני23/05/2011
שלום,
אני בת 21, אובחנתי כחולת קוליטיס לפני 4 שנים. במשך 4 השנים היו מספר התלקחויות שטופלו ע"י מתן רמיקייד וסטרואידים. התרופות הקבועות הן פוריניטול ורפאסאל. לפני 3 חודשים שוב חזרו השלשולים בתדירות גבוהה עם דם. בבדיקת צואה התגלה החיידק קמפילובקטר. קיבלתי אנטיביוטיקה אריתרו וזטו אך ללא שום שיפור בשלשולים ובכאבי הבטן החזקים. רופא המשפחה הפנה אותי למיון בבית חולים ואושפזתי לבירור. עברתי את כל הבדיקות האפשריות: קולונוסקופיה, סי טי בטן ועוד. הסי טי יצא תקין יחסית לקוליטיס וגם בקולונוסקופיה לא התגלתה דלקת חמורה במיוחד אלא קלה בלבד. בבדיקת צואה חוזרת שוב נמצא החיידק קמפילובקטר וקיבלתי אנטיביוטיקה ציפרוקסין וכעת מקבלת קארין+ התרופות לקוליטיס- רפאסאל 3 פעמים ביום וחוקני רפאסאל ובטניזול. כל התקופה גם לפני האשפוז, גם בזמן האשפוז וגם לאחריו עד היום אני סובלת משלשולים רבים המלווים לעיתים בדם ומכאבי בטן קשים. השבוע ביצעתי שוב בדיקת צואה אך הממצאים התגלו כשליליים. משום מה אני עדיין סובלת ואין שיפור ואף לא קל במצבי. הרופאה המטפלת הייתה בטוחה ששוב מדובר בחיידק מאחר ובקולונוסקופיה שביצעה לא נמצאה דלקת חריפה מהקוליטיס. כעת התברר שזה גם לא החיידק ואני נותרתי חסרת אונים כאשר אני נמצאת באותו מצב קשה ללא שיפור כבר 3 חודשים וגם הרופאים כבר לא יודעים מה לעשות איתי- ראוי לציין שנבדקתי כבר אצל ארבעה מומחי גסטרו ואין פתרון ברור למצבי. אשמח שתעזרו לי במציאת פתרון דחוף כי אי אפשר כבר לסבול את הכאבים בבטן ואת השלשולים המרובים הבהולים שכעת מתמקדים יותר בלילה ובשעות הבוקר. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוליטיס וחיידק - תגובה
ד''ר אליזה טיומני24/05/2011שלום שני
אם מחלת קוליטי סלא כל כך פעילה אז למה את מדממת ויש כל כך הרבה כאבים-אין מקור אחר-לבלב? מעי הדק?מדוע לא קיבלת רמיקייד שוב?יש בבדיקות דם מרקירם לפעילות במחלה?
תנסי להוסיף פרוביוטיקה חזקה להחזיר חיידקים טובים לחרה לבטן-VSLֳ3 זה הפרוביוטיק הכי טוב בעולם שקיים היום.
תרגישי טוב-ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום רקטלי וצואה ריריתלור22/05/2011
שלום רב!
אני סובלת מגזים כבר כמה חודשים והיום ביציאה גיליתי דם וצואה רירית יש לציין שאני סובלת מטחורים האם יש קשר או שאני צריכה לחשוש
אשמח לתשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום רקטלי וצואה רירית - תגובה
ד''ר אליזה טיומני22/05/2011שלום ללור
דמם רקטלי תמיד חייב התיחסות ובדיקה מדוייקת למקור הדמם לכן יש לפנות לגסטרואנרולוג או פרוקטולוג
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גילוי אדנוקרצינומהרונית22/05/2011
שלום רב,
נמצאה אדנוקרצינומה בפוליפ שטוח בקוטר של כ-3 ס"מ במעי של חולה בן 75 שנים. לא נמצאו תאים סרטניים בחלקו של הפוליפ הקרוב לדופן המעי (בערך בכרבע מהפוליפ).
-האם קיימת המלצה גורפת לקטיעת חלק מהמעי ושל קשרי לימפה סמוכים, במקרה כזה?
-האם יש לבצע בדיקות נוספות כדי להעריך את האפשרות של מעבר תאים סרטניים ללימפה או לדופן המעי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גילוי אדנוקרצינומה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני22/05/2011חסרים פרטים רפואים -בעיקר על מצבו של החולה-זה החלק השני של משוואה-חולה-פוליפ.באים פוליפ נכרת בשלמותו? יש רקמת פוליפ במקום כריתה בביקורת אנדוסקופית? אין אפשרות לטיפול מונע במיקרים כאלו למניעת התפשתות התאים . מצד שנים ברוב המיקרים לאחר כריתת קטע של המעי לא מוצאים סרטן כי הוא כולו הוסר עם הפוליפ
בברכה ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
רונית23/05/2011תודה על תשובתך.
הפוליפ נכרת בשלמותו. האם תוכלי להסביר או להפנות אותי להסבר בנוגע לביקורת אנדוסקופית?
האם מומלץ לבצע ביקורת אנדוסקופית של מקום הכריתה גם אם הפוליפ נכרת בשלמותו?
מדוע ממליצים לכרות קטע מהמעי גם כאשר ברוב המקרים לא מוצאים סרטן לאחר הכריתה?
האם יש לבצע בדיקת CT של המעי (או בדיקה אחרת) כדי לוודא שכרגע אין סרטן במעי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך... - תגובה
ד''ר אליזה טיומני24/05/2011לרוב השאלות תשובה-לא -אין תועלת ל סיטי במקרה כזה
זה בדיוק המקרה איפה אפשר לפעול בכל הכיוונים ועדיין חסרים פרטים רפואיים ובמיוחד על פטולוגיה של פוליפ
כן צריך לבצע ביקורת אנדוסקופית
תפני למומחה גסרטרו להמשך מעקב
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשולים אחרי ניתוח להסרת גידול במעיאיריס21/05/2011
שלום,
אבא של בן 73 עבר ניתוח להסרת גידול במעי בגס לפני כ- 5 חודשים. לפי הבדיקות אין גרורות והוא לא צריך לעבור טיפולי כימותרפיה. לאחרונה סובל מאוד משלשולים לעיתי מספר פעמים ביום ואינו יכול להתאפק! מה הסיבה ומה צריך לעשות? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים אחרי ניתוח להסרת גידול במעי - תגובה
ד''ר אליזה טיומני21/05/2011שלום לאיריס
חסרים פרטים רפואים על אביך-מיקום הכריתה זה גרום חשוב היכול לגרום להפרעות בליטה ועוד ועוד-יש לפנות למכון גסטרו לבירור
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלשולים אחרי ניתוח להסרת גידול במעי - תגובה
ד''ר אליזה טיומני21/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים שחורים בצואהעינת20/05/2011
שלום אני בת 17 ובזמן האחרון יש לי כתמים שחורים בצואה ורציתי לדעת מה לעשות ואם זה מסוכן?ומה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים שחורים בצואה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני21/05/2011תמים שחורים בצואה יכולים להיות קשורים למרכיבי מזון -יש לבדוק נקודה זו.
כמו כן -דמם ממערכת העיכול -אז זה בד"כ זה יותר אחיד
לשם כך יש לבצע דם סמוי בצואה -לפנות לרופא, בהצלחה- ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות לסופודקס לפני קולונוסקופיהמלכית19/05/2011
איזה תכשירים נוספים חלופיים קימים תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות לסופודקס לפני קולונוסקופיה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני21/05/2011אנו נכבר לא משתמשים סופודקס מספר שנים ץיש מרוקן וםיקולקס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בקוליטס ותוספי תזונהסארה19/05/2011
שלום רב
אחותי סובלת מקוליטס כבר מעל ל 5 שנים, לאחרונה מצבה הדרדר ממש והתחילו לתת לה זריקות, הרופא סיבר שלא נותרה אופציה אחרת, למרות שזירקות אלו פוגעים במערכת החיסון
היא כל הזמן מרגישה חלשה ונראית חוורת, כמובן היא אבדה המון דם בגלל הדימומים הבלתי פוסקים
השאלה שלי.. האם מותר לה לקחת תוספי תזונה כמו מולטי ויטמין מחומרים טבעיים או מוצר מחומרים טבעיים שמחזק את מערכת החיסון? האם ניסיון לחיזוק מערכת החיסון יכול ליצר חומרים הפוגע באפקט התרופה..
מוצרים אלה לא נמצאים בישארל וצריך להזמינם מחו"ל.. על פי טענת החברה המייצרת אומנם הם מחומרים טבעיים אך עובדים מצויין וכן יש להם השפעה מוכחת וחיובית על מערכת החיסון
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בקוליטס ותוספי תזונה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני19/05/2011שלום סארה
אפשר לקחת תוספת ויטמינים בהחלט ואפשר לרכוש אותם בארץ
בנוגע לתוספי תזונה אחרים שאת מתכוונת להביא מחו"ל-לא רצוי כי חומרים לא מוכרים ,לא ברור מה באמת יש בפנים ואי אפשר להביאה דעה על זה
לחיזוק כללי של מערכת החיסון אפשר לפנות לטיפול בהומיאופטיה
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשוליםמ18/05/2011
שלום רב.
בת 36, מזה כשנה סובלת משלשולים. כשזה הגיע לשש יציאות ביום ותשישות ערכתי בדיקות דם מקיפות שיצאו תקינות ועשיתי שינוי תזונתי מרחיק לכת. בדיקות דם ושתן כללו כמובן תפקודי כבד, כליות, וכו'.
כמות היציאות ירדה לפעם - פעמיים ביום, אך הן עדיין רכות (אם כי כבר לא נוזליות כל עוד איני אוכלת מאכלים מסויימים) והתעוררה בעיה נוספת:
מידי פעם, בלי קשר לכלום, אני חשה צורך בהול ליציאה, שלעיתים מעיר אותי משנתי והוא כל כך מיידי שלעיתים איני מספיקה להגיע לשירותים, אך לא מדובר ביציאה, אלא בהפרשה מוזרה ונוזלית שמזכירה נזלת בהירה (מתנצלת על התיאור הדוחה) ומזכירה בחוויה הפיזית שלשול נוזלי.
מה זה עלול להיות?
האם ייתכן וזה קשור לטחורים? אני נוטלת תרופות המשפיעות על מערכת העצבים במינון נמוך, אך אני נוטלת אותן שנים רבות ומדובר בתופעה של חודשים ספורים.
אודה לתשובה מפורטת, זה פשוט קצת מוזר ומדאיג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני19/05/2011שלום ל-מ
בהחלט יש מקום להרחיב בירור של שינוי בהרגלי יציאה שלך ולבצע בדיקה אנדוסקופית להסתכל על המעי לבדוק אם אין דלקת וכו'
אני מניחה שביצעת תרבית צואה והיא שלילית?
האם ניסית טיפול בפרוביוטיקה?- אם לא -אז בינתיים עד שאת מחכה לבדיקה תקחי VSL-3 שזה מוצר הכי טוב שקיים בעולם -שקית 1 בבוקר לפני אוכל.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובכן,
מ19/05/2011שלום ותודה על תשובתך.
לא עשיתי דבר מהדברים שציינת,
מהי תרבית צואה? מה היא בודקת? האם לעשות אותה קודם ואח"כ לפנות לבדיקות הפחות נעימות או שמא לעשות את הבדיקות במקביל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובכן, - תגובה
ד''ר אליזה טיומני21/05/2011הכל ביחד מה שיבוא ראשון-לבצע -לתרבית צואה אין תור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כריתת פוליפים מעיאלעד09/05/2011
אימי עברה ניתוח להסדרת פוליפים במעיים, כאשר היא נותחה בפעם הראשונה , לאר יומיים נוצר זיהום פנימי (בתוך המעי)ומחוצה לו ונאלצו לנתח אותה שוב על ממממת הסיר את הזיהום , היום כמעט שבועאחרי הניתוח השני היא מאושפזת בביה''ח ןמקבלת מיד פעם מנות דם בגלל חוסר המוגלובין (7.3) , היום הרופא המטפל החליט כי הוא לא נותן לה מנות דם יותר כיוון שהוא חו שהגוףשלה יעמודברמ הזו ויעלה את רמת הומוגלובין באופן עצמאי בלי התערבות של מנות דם. (אימי בת 53 ) שאלתי היא האם מהלך זה נכון? , האם קיים סיכון בניתן מנת דם כאשר ההמגלובין גבוה מ7 ? והאם יש שם או הסבר לתופעה הזו שהרופאים לא מצליחים להסביר בבירור.
תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כריתת פוליפים מעי - תגובה
ד''ר אליזה טיומני14/05/2011שלום אלעד
קשה לענות מדוייק כי חסרים הרבה פרטים רפואים אך באופן עיקרוני המוגלובין יכול לרדת גם ללא דמם גלוי אצל בן אדם עם זהום כללי עקב הרס פנימים של הדם בתוך כלי דם.אם ס"כ מצב התיצב והיא משתפר הגוף באמת יבנה את ההמוגלובין לבד
כן יש סכנות במתן דם - דם נותנים רק אם זה מאוד נחוץ
בהצלחה לאימך
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי באן ממוקדיםאמיר08/05/2011
שלום. בן 38. לפני 11 שנה חליתי בסרטן אשכים, עברתי ניתוח כריתת אשך וכימו. מאז אין עדות למחלה. כל שנה מבצע מעקב. במרץ 2010 נכתב לראשונה בא.ס.שקיים מוקד קטן בטחול. מאותו רגע נכנסתי ללחץ. לבירור מהות המוקד ביצעתי CT בטן אפריל 2010 אשר סבר כי מדובר בהמנגיומה (ונכתב ללא שינוי מ CT קודם) ולא היו עוד ממצאים. לאחר ה CT החלו כאבי בטן ברבע שמאלי תחתון. יוני 2010 בצעתי אנדוסקופיה וגסטרוסקופיה שבסופם נמצאו שני פוליפים אדנומות במעי גס רמה נמוכה 1 ס"מ ו- 7 מ"מ.
הכאבים נמשכים. מרץ 2011 בצעתי שוב א.ס. בטן (למטרת מעקב אנקולוגי) אשר היה ללא ממצא.בדיקות הדם תקינות (ספירה + כימה).למעשה הכאבים הם כשנה כאשר יש ירידות ועליות. אני נורא עירני כלפי הגוף שלי ודברים חדשים אשר מופיעים בו. במהלך השנה הזו פניתי בעקבות דברים אחרים לרופאים שונים אשר אינן קשורים לכאבי הבטן (כמו אורטופד,עור) אשר קבעו כי הכל בסדר.בסך הכל נראה כאילו כאשר הייתי עסוק בבעיות אחרות, כאבי הבטן נחלשו. וכאשר היתפנה הראש מהבעיות האחרות נראה שוב שכאבי הבטן מקבלים את עיקר התייחסותי.מאפיין את כאבי הבטן הם כאבים ממוקדים שמאלה מהטבור, לא כל הזמן.מרגיש כאילו שריר שעובד ולאחר הכאב נחלש.המקום הינו תמיד רגיש למגע. כלומר גם אם לא כואב באופן עצמוני, כאשר אני ממשש את הבטן ולוחץ פנימה, קיים איזור ספציפי שכואב. לפעמית כאשרהבטן נפוחה כואב יותר וכאשר הבטן רכה כואב פחות. קראתיעל המעי הרגיש אך אין לי את התסמינים של חייב לרוץ לשירותים, או להיתפתל מכאבי בטן. האם גידול במעי ניתן לחוש אותו במישוש חיצוני?
מה יכולה להיות בעייתי?תודה על עזרתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמינים נוספים
אמיר08/05/2011לעיתים כאשר יש כאב ואני מתכופף קדימה אני מרגיש כאב באיזור. כמו כן יש מקרים שאני מתכופף קדימה ואני לא חש בשום כאב. כמו כן בלילה אני נוהג לישוןעל הבטן, יש מקרים שאני מרגיש את האיזור כואב ויש מקרים שכלום. דרך אגב אין ירידה במשקל או דימום בצואה.מה שכן הצואה מרבה להישתנות.
תודה על ההכוונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת
אמיר12/05/2011שלום דוקטור, אני מנצל את ההזדמנות שעדיין לא התייחסת לשאלתי ומוסיף:
ישנם ימים שיש לי 3 ו 4 יציאות ולמחרת יציאה אחת. כעיקרון אין לי עצירויות והיציאות רכות אך לא שלשול . אין החמרה בכאבים מתחילתם. במעקב האונקולוגי הסדיר שלי, נכתב לפני כמה שנים ב CT הערה שאמרה: ניצפו מספר סעיפים בקולון היורד ובסיגמא. בקולונוסקופייה שעברתי לפני כשנה לא התייחסו לכך. האם הסעיפים יכולים לעבור או שייתכן שהכאב עקב סעיפים שהזדהמו לאחר קולונוסקופייה.
מודה על זמנך והתייחסותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת - תגובה
ד''ר אליזה טיומני14/05/2011שלום עמי
המכבת שלך מאוד ארוך ומפורט ומתאר מצב שהוא מאוד מתאים לבעיה תפקודית בבטן שהתסמונת מעי הרגיש היא חלק מהמכלול התסמונות הללו. עברתה המון בדיקות אשר חד משמעי שללו בעיה אורגנית למעט סעיפים שהם כשלעצמם לא נותנים סימנים. הגיע זמן להפסיק לעשות בדיקות ולפנות לטיפול של ביעה תפקודית של המעי שלך-הטיפול הטוב ביותר היום הוא שילוב של טיפול תרופתי בתרופות שמעלות כמות הורמון סרוטונין במעי מסוג טריציקלייים אוSSSRI - עם טיפולים משלימים תתחיל מהיפנוזה רפואית -מקום טוב לזה -מכון גסטרו איכילוב .אתהיכול להתחיל מתרופה פשוטה יותר COLOTAL 3 פעמים ביום אם לא ניסתה ואתה
בהצלחה
ד,ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת מודאגתשריתה08/05/2011
שלום יש לי שאלות אבי לפני 8 שנים עבר ניתוח כריתה מעי הגס בעקבות גידול סרטני לאחר שנה עבר שוב ניתוח דומה רק שכרתו חלק מהכיבה גם היום אבי בן 91 מאושפז בטיפול נימרץ בעיקבות מוגלובין כמעט 3 ומאבד המון דם הרופאים אמרו שיש לו סרטן השאלה מה הטיפול לבנאדם בן 91 ? ואם יש פתרון? המצב ישתפר? בנתייפ המוגלובין עלה ל9 אבל הוא מונשם ומורדם? בתודה בת אוהבת ודואגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת מודאגת - תגובה
ד''ר אליזה טיומני14/05/2011שלום שריתה
ס"כ מצב שאת מתארת נראה מאוד רציני וצריך לקוות שבהדרגה הוא יוכל להשתפר אך גם את צריכה להיות ריאלית - שהיכולות של בן אדם בן 91 הן מוגבלות יותר
דר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום בפי הטבעתרחלי 2804/05/2011
שלום ,לפני שבועיים הרגשתי כאבים בפי הטבעת וקצת קשה לי אם היציאות,ובנוסף יש לי דימום ממש קל מידי פעם וחשבתי שזה יעבור אבל פתאום גילית שיש לי מין גוש ממש קטן וקשה שם וזה קצת כואב כשאני נוגעת אין לי מושג מה זה,לא היה לי את זה לפני וזה קצת מפחיד אותי,לא הלכתי לרופא כי זה מביך אותי.
אני אשמח לקבל תשובה בהקדם לדעת אם יש לי סיבה ממשית לחשוש מזה.
בתודה מראש א.א* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום בפי הטבעת - תגובה
ד''ר אליזה טיומני04/05/2011שלום רחולי
לפי סיפור זה מתאים לטרומבוזה בטחור משני למעמץ בשירותים
אבל את חייבת להיבדק ויש מספיק נשים גסטרו ופרוקטולוגיות
את יכולה לבוא אלי אם זה קרוב
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

