מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גזים בבטןרות13/04/2011
שלום.היווצרות של גזים רבים בבטן יכולים לגרום להחמרה למי שישכבר דיברטיקולים במעי הגס?וריבוי גזים יכולים לגרום להופעת דיברטיקולים חדשים או שאין לזה שום קשר ידוע לי שיש גורמים נוספים אבל רציתי לדעת במקרה של הגזים. אישה בגיל 66 תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים בבטן - תגובה
ד''ר אליזה טיומני16/04/2011שלום רות
התשובה-אין קשר
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע תבורישרית11/04/2011
ד"ר שלום,
רציתי לדעת בבקשה, האם בקע תבורי יכול לעבור בעצמו עם הזמן? אם לא והאם יש טיפול לזה?
אודה לתשובה,
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע תבורי - תגובה
ד''ר אליזה טיומני16/04/2011שלום לשרית
תשובה היא -לא
אם הבקע קטן-אין לזה משמעות- אם הוא גדל או מפריע צריך להיבדק
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם- אשמח לתשובה דחופהשירה11/04/2011
שלום רב,
אי בת 37 , ובשבוע האחרון סובלת מצואה עם דם בפנים, גם בניגוב אחורי יש דם.
בדרך כלל זה נובע מיציאה קשה וכואבת מלווה בעצירות.
הדם אדום מאוד ונוזל סמול ליציאה ואז נרגע, אני לעיתי שמה פרוקטוצורין לאחר מקלחת.
לפני שנתיים ביצעתי דם סמוי במעטפה דרך קופת חולים ויצא שלילי.
אני מאוד דואגת לאור העובדה שהיום יש פוליפים, וסמן שלהם הוא דימומים.
יחד עם זאת אבי בן ה67 עבר קולנוסקופיה שהוציאה אותו דחוף לניתוחים בשרשרת של כריתה תת שלמה של המעי הגס, ומשם קיבל גרורות בכבד.
ההיסטוריה שלו מאוד מפחידה אותי ואני רוצה להמנע מצרות כאלו, מה גם שאני אמא לפעוטות ותינוק.
אנא הדריכו אותי מה לעשות במצב כזה, הבנתי שגם קופת חולים לא ממהרת לתת קולנוסקופיה לגיל שלי. דבר נוסף קראתי שסיבים תזונתיים מאוד עוזרים למניעת פוליפים, זה נכון ? תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם- אשמח לתשובה דחופה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני16/04/2011שלום שירה
דבר ראשון -לא עוברים על סדר היום כאשר יש דמם רקטלי-חייבים להשלים בירור עד הסוף
במקרה שלך מכיוון שיש סיפור משפחתי צריך להקדים קולונוסקופיה ולעשות אותה גם כאשר את עדדין צעירה כך שלאחר מכן מספר שנים את מוגנת מבחינה זו.
בינתיים עד שאת מחכה לתור לקולונו אפשר לעבור בדיקה קצרה אצל פרוקטולוג -אנוסקופיה -המאבחנת את הטחורים
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בבודיסוןיהושוע09/04/2011
לאחר תקופה ממושכת של כאבים בבטן ימין תחתונה , יציאות לא סדירות (שלשוליות) ולאחר בדיקת קונולוסקופיה התחלתי טיפול של 2 כדורי בודיסון ביום. לדעת הרופאה ישנה דלקת במעי הדק (כנראה). כאשר אני לוקח את הטיפול הזה המצב מאוד משתפר ומיד לאחר סיום הטיפול כעבור שבוע שבועיים חוזרים כל התופעות שהצגתי בהתחלה. שאלתי היא האם ניתן להשתמש באופן קבוע בתרופה זו , מה ההשפעות הלא טובות שיכולות להיות משימוש לאורך זמן. מה עושים? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בבודיסון - תגובה
ד''ר אליזה טיומני09/04/2011שלום יהשוע
אם אובחנה אצלך מחלת קרון הטיפול הוא לא בסטארואידים קבוע-חייבים לעבור לטיפולים אחרים ויש הרבה
לא טוב לקחת סטארואידים קבוע!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בבודיסון
יהושוע10/04/2011בראשית תודה על התשובה המהירה.
רציתי רק להוסיף שלא אובחנה מחלת קרוהן משום שלא אישרו לי בדיקת קפסולה בקופה.
עשיתי הכל חוץ מזה ולכן הרופאה אמרה שננסה את הבודיסון וזה אכן עוזר.
אין לי מושג איך אפשר להגיע לבדיקת קפסולה ללא תשלום של 5000 ש"ח זה ממש לא הגיוני שהרופאה ממליצה לעשות בדיקה זו וקופת החולים לא מאשרת.
התייאשתי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמןגיל אסידו09/04/2011
לפעמים אני רואה באסלה שיש בצואה שמן ,כתום שאלתי את רופא,המשפחה והוא אמר שזה קשור לבעיה בלבלב, אך זה אמור להיות עם כאב חזק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן - תגובה
ד''ר אליזה טיומני09/04/2011שלום גיל
כן זה קשור בתת ספיגה של שומנים וצריך בדוק את הנושא לא חייבים להיות כאבים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיברטיקוליםרות08/04/2011
שלום.מאחר ובקולונוסקופיה אובחן דיברטיקולים במעי הגס ולעיתים יש לי עצירות התחלתי לקחת 3 כפות שמן זית יום יום בבקר לפני ארוחת בקר ונראה לי שזה טוב עבורי אני לא שמנה כך שאין לי בעיה .אני גם אוכלת אוכל עשיר בסיבים ושותה מספיק מים.השאלה שלי האים השמן זית יום יום זה יכול לשנות את פרופיל השומנים בדם?חשוב לי לדעת על איזה מדדים בשומנים זה משפיע ובכלל אים זה לא יכול להזיק?אני בת 66.תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיברטיקולים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני09/04/2011שלום רות
יש תורה שלמה של טיפול מונע בסעיפים אשר כוללת תוספת סיבים (לא מספיק מה שאת אוכלת ) ועוד
בנוגע לשמן 3- כפות זה לא מעט אפשר לרדת
תוכלי לבצע דם לשומנים לאחר חודש ולראות מה זה עשה לך-זה מאוד אינדיוידואלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן עמומיםאוהד06/04/2011
שלום בן 34
לפני כמה שנים עברתי ניתוח לפיסורה אנאלית .
עברתי 2 בדיקות קולונוסקופיה שהאחרונה הייתה באוגוסט 2009 הכל תקין
הסיבות לבדיקות הם כאבי בטן ולפעמים דמם .
מזה למעלה משבועיים שוב כאבי בטן צד ימין לא כאבים חדים כאבים עמומים לפעמים הכאב מתפזר לאזור המותן - תחושה כללית של חוסר אנרגיה .
מבחינת סיפור משפחתי לסבתא שלי היה פוליפ במעי הגס שהוצא בזמן מאז הכל תקין .
שאלתי האם יש צורך לעשות קולונוסקופיה ובכלל כל כמה זמן צריך לעשות בדיקה זו ?
[תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן עמומים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני07/04/2011שלום אהוד
אם עשתה קולונו מלא לפני שנתיים אין צורך לחזור אבל אם המצב חדש והכאב משמעותי ולא היה בעבר אפשר לשקול ביתוע הדמיה אחרת כמו CT
בהצלחה
טיומני אליזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן רקטום גרורתי-כבד, טחול, לימפהאורית.01/04/2011
שלום רב, אני מאובחנת בסרטן רקטום גרורתי בכבד, טחול ולימפה. מחודש ינואר אני מטופלת בפרוטוקול פולפירי ואורביטקס. בבדיקת דם האחרונה מ-31.3.2011 ה-CEA עמד על 6,000, כאשר בדצמבר הוא היה 25,000 ובפברואר 32,000. אני מחכה לתוצאות ה-CT ומצפה שהתשובות יהיו מעודדות. הרופא שלי הבהיר לי שהמצב שלי אינו נתיח ולדעתו גם בעתיד יהיה ללא שינוי. האופציה היחידה זה הטיפולים הכימיים. במידה ותהיה נסיגה משמעותית בגידול סרטן הרקטום, האם אני יכולה להיות מועמדת לטיפול ב-HIPEC, והאם בהליך זה שאני מבינה שהוא משלב בתוכו גם טיפול כימי וניתוחי ניתן להוציא את כל הגרורות שיש לי בכבד,טחול ולימפה בחזה כולל הגידול ברקטום. הכל בתנאי שתהיה נסיגה משמעותית בגידול סרטן הרקטום.
מה אחוזי ההצלחה והסכנה בהליך זה, והאם לא תהיה חזרה של סרטן, האם ההליך הזה באמת מבטיח הוצאת כל הגרורות ונקיון חלל הבטן באופן יסודי מכל הגידולים והגרורות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן רקטום גרורתי-כבד, טחול, לימפה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני02/04/2011שלום אריאלה
את פנית לפורום לא מתאים -את צריכה לפנות לפורום אונקולוגי
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחת רירית רקטום?דנה01/04/2011
שלום ד"ר טיומני,
עזרת לי מאד כאן בעבר- עם המקרה של צניחת רקטום(פניתי בהמלצתך לד"ר ליסי)..
ביצעתי מס' בדיקות: 1. קולונסקו' קצרה- תקינה, 2. מנומטריה- פחות או יותר תקינה. 3. אולטראסאונד רקטלי- תקין. 4. דפקגורפיה שתוצאותיה : "תיפקוד ספינקטרום טוב, אין אנזימוס. רקטוצלה קידמי קטן שלא לוכד בריום ,אנטרוצלה לא מפריע או חוסם. לכל אורך הבדיקה לא הודגם פרולפס של הרקטום".
לבסוף, ראה אותי גם כירוג... הוא בדק אותי בקצרה: בשכיבה בברכיים כפופות, וביקש
להתאמץ למשך לא יותר מ30 שניות. בסוף כתב באבחנה: Mucosol Rectal Prolapse
להזכיר: לפני חודש וחצי בעת התאמצות ניכרת בשרותים- ראיתי גוש גדול שיצא לי מפי הטבעת. לאחר נגיעה קלה ביד- הוא חזר ישר פנימה...בת 33.
הכירוג הזה לא הציע לי כל טיפול כרגע, למרות שיש לי מאז המקרה הזה קשיי התרוקנות שלא היו לי עד אז: לפני המקרה- הייתי הולכת כ4 פעמים ביום לשרותים ומתרוקנת ללא הפרעה. בדר"כ לאחר ארוחה.
מאז המקרה הזה: לעיתים , אני חשה צורך להתרון- אבל בפועל- חסומה. פשוט לא מצליחה. ואם אני ממשיכה ללחוץ חזק- אני מרגישה- וגם רואה- שעוד רגע תקרה לי צניחה מלאה!
אז- אני מפסיקה, מרגישה נפוחה, אפילו במשקל- אני 1.5 ק"ג יותר! ומחכה עד הבוקר. רק בבוקר- אני מצליחה להתרוקן שוב. ולפעמים אפילו 3 פעמים רצוף בשרותים...
שאלתי: 1. האם אין מקום לטיפול כלשהו במצב של צניחת רירית? האם טיפול עכשיו לא יכול למנוע צורך בניתוח גדול יותר- דרך הבטן בעתיד?
2. למה לחכות? המצב לא עלול להדרדר לכדי צניחה מלאה? פגיעה בסוגרים?
3. שאלה לגבי ד"ר גרינברג: את כתבת כאן שהוא מומחה בתחום זה. אבל- הבנתי מהפורום של ד"ר יחיאל זיו- כי בהכשרתו -ד"ר גרינברג הוא כירוג כללי, שלא עבר השתלמות על פורמלית בכירוגיה קולורקטלית. ולפי דבריו- אם צריך ניתוח- יש לבצעו רק אצל כירוג קולורקטלי מוסמך... ולא אצל כירוג שעבר "רק" השתלמויות בנושא...
זה מאד מבלבל.... וגם- מפחיד. מי מוסמך אכן לטפל במקרה כמו שלי?
מה היית ממליצה לי לעשות כרגע? ולמי לפנות? ( לאו דווקא בירושלים- בעיר הזאת רק ליסי הוא כתובת מבחינתי, אך לצערי- הוא איננו כירוג. ).
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחת רירית רקטום? - תגובה
ד''ר אליזה טיומני02/04/2011אני לא חושבת שהחלטות כה גורליות צריך לבצע על גבי גלי האתר!!!
אני לא זוכרת את כל המקרה ואוסף תשובות שאת העברת לא פותח את כל התמונה
וגם לרגבי שני המנתחים -את לא מצפה שאכתוב את דעתי כאן?
ניתוחים ברצפת האגן לעיתים לא מביאים לתוצאה תפקודית טובה גם אם בוצע נכון וטוב
בברכה
א 'טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי
דנה02/04/2011שלום ד"ר,
בסה"כ ביקשתי המלצה- למי לפנות.. לא ציפיתי לקבל החלטה באמצעות הפורום. הרי פניתי לבירור רפואי ולבדיקות- בזכות מה שענית לי כאן בעבר. ולאחר הבדיקות- יש לי אבחנה.
אז אולי -בבקשה ממך, תוכלי לתת תשובה לשאלה כללית יותר כמו: מה הטיפול המקובל במצב של צניחת רירית רקטום?
תודה,
וסליחה אם שאלתי הקודמת הייתה מפורטת מידי,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות מתמשכתאריה31/03/2011
בן מעל 80. עצירות (בעקבות נטילת תרופות שעדיין נמשכת). עד עכשיו טופלתי בקונסיל בתוצאות סבירות. עכשיו קופ"ח הפסיקה מתן קונסיל והחליפה לבנפייבר. עד היום - כחודש וחצי - לא הצלחתי עם התכשיר החדש. הולך יום יום הליכה נמרצת מינימום חצי שעה. רוב היום עובד בסטודיו בעמידה. מבקש תרגילים לחידוש תנועתיות המעי. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות מתמשכת - תגובה
ד''ר אליזה טיומני31/03/2011שלום אדון נמרץ
לא יודעת בנוגע לתרגילים אך אתה יכול לנסות לקחת במקום בנפייבר -NORMALAX זה קצת יותר טוב ואם זה לא מספיק -תוסיף בערב כף של סירופ לבולק ( מותר גם לחולי סכרת )
דיקור סיני-עוזר גם כן
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאים של בדיקהציפי29/03/2011
בעלי עבר בדיקת CTU מערכת דו"צ ושופכנים ללא ממצא חשוד לSOL
הודגם פוליפ במעי הגס כ1ס"מ שקיבל האדרה מומלץ על המשך בירור בקולונוסקופיה
בבדיקה קולונוסקפיה שנעשתה נכרתו שני פוליפיםכל אחד כ1ס"מ מהלך תקין.
.האםיש מקום לדאגה? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאים של בדיקה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני30/03/2011שלום לציפי
דבר ראשון -אין כעת מקום לדאגה כי הפוליפים כבר הוסרו. המקרה של בעלך רק מדגים
את המצב של כ 20 % של ממצאים נוספים אקרעים שמתגלים בבדיקת CT שמבוצעים מסיבה אחרת
בהצלחה
ד,ר אליזה טיומנ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת ברזל - מהיכן?רון28/03/2011
בריחת ברזל – למה ומאיפה?
בן 57, מתאמן בחדר כושר 3-4 פעמים בשבוע.
נוטל באופן קבוע אלוריל בשל חומצת שתן גבוהה שגרמה לפני כשנה לפריצת גאוט.
קיימת אצלי בשנים האחרונות נטיה של ירידה בהמוגלובין ובשאר ערכי הברזל.
המוגלובין: בשנים 2001-2008 ערכי ההמוגלובין נעו במגמת ירידה קלה מ - 14.5 ל- 13.5 ומ 2008 ועד 2009 המשך ירידה בערכים: מ - 12.8 ל - 12.4
לאחר נטילת כדורי ברזל ערכי ההמוגלובין עלו ל - 13.7 ול - 14.5
לאחר שהפסקתי את נטילת כדורי ברזל ירדו הערכים שוב,תוך שנה ל - 14.3 ובבדיקה האחרונה ל- 13.6
כך גם לגבי הפריטין: מאז שהפסקתי ליטול כדורי הברזל גם מגמת ערכי הפריטין בירידה.
הפריטין היה לפני כשנתיים בסביבות 10 (במשך כל השנים כלל לא נבדק) ולאחר שנטלתי כדורי ברזל עלה לערכים 47 והגיע עד 65.אך מאז שהפסקתי את כדורי הברזל (משום החשש להתנגשות בין האלוריל לכדורי הברזל) ערך הפריטין בנסיגה כל הזמן וירד ל 40, (ההמוגלובין ירד באותה עת מ – 14.5 ל 14.3) ולאחר מכן ירד הפריטין לאחר שלושה חודשים ל – 27 ושוב לאחר מספר חודשים ל 24 ובבדיקה האחרונה ירד ל - 20.
עשיתי לפני כשלוש שנים בדיקות - קולונוסקופיה (תקין למעט טחורים פנימיים - ללא דימום)
גסטרוסקופיה ( לפני כשנתיים) - תקין למעט בקע סרעפתי
בדיקת סרולוגיה לפני כשנתיים – תקין.
בדיקת דם בצואה לפני כשנתיים - תקין.
פרוקטולוג בכיר, כמו רופא פנימי בכיר אחר, סבר כי יש לבצע קולונוסקופיה ולאחר מכן לטפל בטחורים הפנימיים (בגודל 1-2 ס"מ "היכולים להסביר דמם" לדבריו, למרות שבבדיקות לא התגלה דימום מהם ואין סימן של דם ביציאות)
קולונסקופיה בוצעה לפני כשבועיים : תקינה ופוליפ רקטלי שנכרת – תקין.
הגסטרואנטרולוג סבור שאין בשלב זה לבצע שוב גסטרוסקופיה אלא בדיקה של המעי הדק והפנה אותי לבדיקת mre
(בשל אי ספיקת כליות קלה העדפתי שלא לבצע בדיקת ct )
א. רופא גסטרו טען כי הפרוקטולוג טועה ואם אין סימני דם בזמן יציאה אין דימום מהטחורים. מי צודק?
ב. הוא המליץ על בדיקת המעי הדק באמצעות גלולת מצלמה. האם לא כדאי קודם בדיקת mre ? האם בדיקת הגלולה לא מסוכנת משום שהגלולעה עלולה להיתקע במעי הדק? והיכן ניתן לבצע זאת?
ב. האם כדאי לוותר על בדיקה נוספת של הגסטרוסקופיה?
ג. מה הערכת המומחה בנוגע למקור הדמם?
ד. המומחה שהמליץ על בדיקת הגלולה טוען כי רב הסיכויים שלא נמצא משהו במעי הדק כי אם היה מדובר במחלה קשה ההמוגלובין היה יורד לאחר שהפסקתי את כדורי הברזל הרבה מתחת למינימום וגם לא היה עולה לאחר שנטלתי את הכדורים. הוא אמר גם שיתכן ולא יגלו את מקור הדימום.
הערה: אני אוכל הרבה מאד מזון המכיל סיבים כולל פירות וירקות, דייסות שיבולת שועל וסולת מלאה פעמיים ביום, קורנפלקס עם סובין, לחם מחיטה מלאה ושותה כמות גדולה של מים ועד לפני מספר ימים (במשך שנים רבות) כמעט ולא אכלתי בשר והמעטתי באכילת בי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת ברזל - מהיכן? - תגובה
ד''ר אליזה טיומני28/03/2011שלום לרון
אני לא כל כך מבינה בשביל מה אתה עושה כל כך הרבה בדיקות דם? -הגיע זמן לפעול ולבצע בדיקות אנדוסקופיות בנסיון לגלות מקור לאיבוד הברזל : גסטרו וקולונוסקןפיה ואולי בדיקת קפסולה של מעיה דק
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה בנוגע ל - mre?
רון28/03/2011תודה עבור התשובה. אך קולונסקופיה עשיתי לפני כשבועיים - תקין. גסטרו עשיתי לפני כשנתיים. כדאי לחזור שוב על הבדיקה?
האם יש לדעת צורך גם בבדיקת mre? ועד כמה יש סכנה בבדיקת הקפסולה.
רון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה בנוגע ל - mre?
רון28/03/2011תודה עבור התשובה. אך קולונסקופיה עשיתי לפני כשבועיים - תקין. גסטרו עשיתי לפני כשנתיים. כדאי לחזור שוב על הבדיקה?
האם יש לדעת צורך גם בבדיקת mre? ועד כמה יש סכנה בבדיקת הקפסולה.
רון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה בנוגע ל - mre? - תגובה
ד''ר אליזה טיומני30/03/2011שלום רון
לפי פרוטוקול המקובל בכל העולם להשלמת בירור של לחסר ברזל יש לבצע בדיקת קפסולה של מעי הדק והיא עדיפה על MRE בהדגמת רירית שיכולה להיטת מקור לאיבוד הברזל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרות28/03/2011
שלום.רשמת לי באחת התשובות שבדיברטיקולים שדווקא באוכלוסיות מפותחות לא מקפידים על אוכל עים סיבים ושתיה רבה וזה גם יכול לגרום לדיברטיקולים . האים התכוונת אולי להגיד במדינות לא מפותחות? התשובה היתה בתאריך 27.3.11 לתשוב לשלאת דיברטיקולים. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני28/03/2011מדובר במדינות מפותחות איפה תזונה דלה יותר בסיבים כנגד מדינות לא מפותחות לדוגמה באפריקה איפה אוכלים הרבה סיבים ושם שכיחות הסעיפים נמוכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוז אאוזינופיליםחן27/03/2011
שלום,
ערכתי בדיקת דם ונמצא כי אחוז אאוזינופילים גבוה
EOS% ,Eosinophils=7.5
אני חולה במחלת קרוהן ולוקח מידי יום פורינטל
האם יש לכדורים אותם אני לוקח השפעה על אחוז זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוז אאוזינופילים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני27/03/2011לפעמים רואים אצל חולי IBD אחוז מוגבר של אאוזינופילים כ ביטוי לפעילות המחלה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיברטיקולים.רות27/03/2011
שלום.מה יכולים להיות הגורמים השכיחים ביותר לדיברטיקולים במעי הגס לאנשים מעל גיל 50?בהנחה שאין שום מחלות אחרות במעי הגס. והאים גזים יכולים לגרום לאנשים עים דיברטיקולים לכאבים בבטן יותר מלאדם שאין דיברטיקולים.? ודיברטיקולים יכולים לגרום למחלת קרון?האים הגורם העיקרי לדיברטיקולים הוא עצירות? אשמח לקבל תשובות לשאלותי . תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיברטיקולים. - תגובה
ד''ר אליזה טיומני27/03/2011שלום רות
לא יודעים בדיוק מה הסיבה לסעיפים אך דעה רווחת היא שדיאטה דלת סיבים ונוזלים . בלכן אוכלוסיה במדינות מפותחות היא הנפגעת העיקרית.אין קשר למחלת קרון ולא לסרטן. עקב נטיה לספזמים ועצירות שכיחים כאבי בטן ו ריבוי גזים .
בהצלחה בטיפול
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

