מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הקאות יומיומיותליאת10/07/2011
שלום,
לאבי יש סרטן חודר שריר בשלפוחית השתן שבעקבותיו יש לו סטומה ועוד הרבה צרות. הוא סבל מספר פעמים מחסימות מעיים אך בעזרת זונדה הצליחו לפתור את הבעיה.
עכשיו הוא כבר כחודש מקיא בלי סוף. הזונדה עזרה רק בזמן ששמו אותה אך ברגע שהוציאו חזרו ההקאות. הוא מקבל רק אוכל נוזלי ובכמויות מזעריות וגם את זה הוא מקיא. הוא מרגיש צרבות מאד חזקות ואז מקיא. תרופות לצרבת לא עזרו. הרופאים כבר לא ממש יודעים מה לעשות . אולי יש לכם רעיון איך אפשר לעזור/להקל עליו. הסבל פשוט נוראי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות יומיומיות - תגובה
ד``ר נתן גלוק10/07/2011ליאת יקרה,
המקרה נשמע מורכב מדי בשביל לתת תשובת אינטרנט. בקשי שיחה עם מנהל המחלקה בה אבא מאושפז והוא יסביר לך את המחשבות והאופציות. תתעניני האם יש גורמים נוספים שעשויים לתרום כמו רופאי גסטרו, תזונה קלינית וכו'. תשאלי בנימוס האם יש טעם להבאת יועץ חיצוני מטעם המשפחה ומאיזה תחום.
בהצלחה ובשורות טובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור התרומה של בדיקות דם סמוישמשון07/07/2011
שלום
הבנתי שבדיקת דם סמוי נותנת תשובה חיובית רק בכ50% מבין הנבדקים שיש להם גידול במעי הגס.
אבקש בהקשר לכך לדעת, האם חלק מה50% שהבדיקה כן מגלה נובעים מכך שהגידול כבר בשלב מתקדם ? ואם כן, בהנחה שהנבדקים יערכו את בדיקת הדם הסמוי באופן רציף (נניח אפילו אחת לחודש, כדי לחדד את השאלה), בכמה אחוז מתוך ה50% הללו הגידול יתגלה בשלב מוקדם מספיק שניתן עדיין להציל בו את חיי החולה?
ובעברית פשוטה, השאלה היא, האם אדם שיעשה בעקביות בדיקת דם סמוי (שוב, נניח באופן קיצוני אפילו אחת לחודש) כדי להרויח את הסיכוי של ה50% שאם יש גידול הוא יתגלה בזמן, האם אדם זה קיבל באמת 50% סיכויי הצלה, או לא - מכיון ב50% הללו כלולים גם המקרים המתקדמים (וכנ"ל, שהסיבה שהם מתגלים, כי הם כבר מתקדמים). ואם אכן נכונה האפשרות השניה, אז בכמה אחוזים ממקרי הסרטן שעדיין בשלבים מספיק מוקדמים בדיקת הדם הסמוי מגלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעור התרומה של בדיקות דם סמוי - תגובה
ד''ר אליזה טיומני10/07/2011שלום לאביב
לא ניתן לענות לך כי לא נעשה וכנראה לא יעשה ניסוי כזה כי הוא לא אתי
מה שבטוח שאם התגלה דם סמוי חיובי אין לעבור על זה בשקט וחייבים להשלים בירור
בהצלחה בקבלות החלטות נכונות ומהירות
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים עזים בצד ימין של הבטןאנונימי06/07/2011
שלום,
אני בחור בן 20, בריא, מתאמן ושומר על אורח חיים בריא.
מזה 7-8 שנים אני סובל מכאבים עזים בצד ימין של הבטן בתדירות משתנה שבאו בפתאומיות. הכאבים האלו משתקים אותי עד מצב שאני בקושי יכול ללכת והם נמשכים בין 3 ל4 ימים.
שללו לי תוספתן מכיוון שכשלוחצים לי על המקום הוא לא מקרין כאב לצד השני. עשיתי לפני כמה שנים אולטרסאונד וצילום רנטגן ובדיקות יצאו שליליות (כלומר הכל יצא תקין ברוך ה'). רופאת משפחה שאיבחנה אותי לפני כחודשיים בערך טענה שאני סובל מ"מעי מכווץ" ונתנה לי מרשם לפפברין הידרוכלוריד 80 מ"ג. הכדורים לא עושים עבודה כ"כ ולכן אני נוטל 2 טבליות ברצף 3 פעמים ביום. רציתי לדעת ממה דבר כזה יכול לנבוע ומה אפשר לעשות כדי למנוע את הכאבים או למזער אותם לפחות כי זה פשוט בלתי נסבל.
כמו שאמרתי אני בחור בריא ששומר על אורח חיים בריא (מבחינת כושר גופני ואוכל).
באמת שאני אובד עצות, אשמח לכל השערה מקצועית והדרכה.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך פירוט
אנונימי06/07/2011שכחתי לציין שאני לא סובל מיציאות לא שגרתיות כמו שלשולים, עצירות, דימומים בצואה וכדומה, הכל תקין.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים עזים בצד ימין של הבטן - תגובה
ד''ר אליזה טיומני10/07/2011מכיוון שהסיפור כבר נמשך שנים כדי לך להיבדק אצל מומחה גסטרו לאיבחון מדוייק יותר של מצבך אם עוד לא עשתה את זה עד כה.
לא ניתן לאבחן כאן כי חסרים הרבה פרטים רפואים
בהצלחה ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחילות כארבעה חודשיםאליהו05/07/2011
שלום
אני בן 24 מזה כארבעה חודשים אני סובל מבחילות שלפעמים מתחזקות ולפעמים נחלשות אין הקאות רק לפעמים שילשולים יש קצת שינוי ביציאות שהם רכות וגם מתפנה רק כל שניים שלושה ימים לערך לעומת כל יום שהייתי רגיל אין כאבים ולא דם ואף לא ירידה במשקל , עשיתי בדיקות דם צואה שתן וHP שלא העלו דבר שאלתי היא האם מוכרחים לעשות גם את הבדיקות הפולשניות במצב כזה (האם דבר כזה יכול להיות גידול או משהו מסוכן) או שאפשר להמתין
וגם האם אפשר לאבחן מעי רגיז ללא בדיקות אנדוסקופיות
תודה רבה על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחילות כארבעה חודשים - תגובה
ד''ר אליזה טיומני10/07/2011שלום אליהו
כן ניתן היום בעזרת תשאול מיוחד לאבחין תסמונת מעי הרגיש (בנוכחות מעבדה תקינה ) ולא תמיד יש צורך בבדיקות אנדוסקופיות
תנסה בינתיים לשפר את היציאות שלך ע" הגדלת שתיה והוספת סיבים תזונתייםבצורת קפסולות פסילום כל ערב 2 .
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב עז בפי הטבעת והמעי הגסמוטרדת מאוד05/07/2011
דר שלום.
אני בת 37, לפני כארבעה ימים החלו אצלי כאבים בבטן התחתונה והרגשת נפיחות.
ככל שהזמן עבר, אני יכולה למקד יותר את הכאב - יש לי התקפות של כאב באיזור פי הטבעת ומבפנים (כאילו התכווצות של המעי הגס) ומיד אחרי זה אני הולכת לשירותים. בכל פעם יש לי יציאות אבל קטנות, ללא דמם. הכאב גורם לכך שקשה לי לשבת על הטוסיק (הכאב חזק מאוד כמו גלי חשמל ). הכאב בא והולך, אבל כשיש התקף, אני לא מסוגלת ללכת!!. אגב, גם צחוק גורם לכאב בפי הטבעת.
בלי קשר לכך, אני נמצאת בטיפולי פוריות. לפני חמישי ימים עברתי הזרעה, שלאחרי היו לי כאבים עזים בבטן התחתונה.
חשבתי שאולי הגינקולוג פגע באיזה עצב במעי או משהו כזה?
אודה על תגובתך המהירה!!
מוטרדת....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב עז בפי הטבעת והמעי הגס - תגובה
ד''ר אליזה טיומני10/07/2011אם הכאבים העזים התחילו בסמוך ולאחרי טיפולי פוריות הקשורים לדקירה ושאיבה של ביציות צריך דחוף לחזור לרופא גניקולוג המטפל לבירור -ניתן לבצע US מיוחד דרך פי הטבעת ולראות מה קורה באגן ואם לו פגעו באיזה אבר בזמן הטיפולים.
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובל מאדאשה מודאגת05/07/2011
שלום,
אני נשואה כבר 4 שנים וחיה עם בעל סובל מאד, כבר לאורך השנים והקודמות לנישואין חש בעלי בכאבי בטן בחלק מהטבור וצפונה. כשקם בבוקר 2-3 יציאות לעיתים היציאות שחורות, בטן נפוחה לכל אורך היום בעליות וירידות, גרפסים מרעידי בית לאורך כל היום במיוחד לפני אוכל ואחרי,כאבי בטן איומים לעיתים,אציין פה כי לבעלי כח סבל רב כמו כן ביצע בדיקת נשיפה שיצאה חיובית להליקובקטר פיירולי- ניתן טיפול אנטיביוטי, לאחרונה נזכר בעלי כי לפני 6 שנים השתתף בניסוי לבליעת מצלמה וכי ביקש תשובות ועקב נסיעה דחופה לחול לא לקח את התשובות, ביררתי לגבי התשובות וגיליתי את הדברים הבאים: פוליפים במעי הדר, דלקת במעי הדג ועוד משפט אותו לא הצלחתי להבין במלואו והוא:
small bowel polyp -whithin the range of enteroscopy
האו ייתכן כי גדלו והתרבו הפוליפים במעלה השנים?
האם הדבר מצביע על מחלת קרוהן?
מה השכיחות של פוליפים ממאירים?
אנא הכוונתך בנושא..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סובל מאד - תגובה
ד''ר אליזה טיומני10/07/2011אם סבל כפי שאת מתארת כה רב והיו ממצאים בבדיקת מעי הדק כבר לפני מספר שנים -בהחלט יש לפנות בהקדם לרופא גסטרו להמשך הבדיקה .מדו עלא פניתם עד כה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסובל מאד
אשה מודאגת10/07/2011לא פנינו עד כה מכיוון שרק בזמן כתיבת ההודעה בפורום קיבלתי תשובות מכיוון שלאחר הבדיקה בעלי טס לחו"ל לשנתיים ואני לא הייתי רעייתו.
כמו כן התחלנו בדיקות לפני כחודש ואז גילינו את ההליקובקטר וכעת אני אפנה לגסטרואנטרולוג.
האם פוליפים בקיבה הינם ממאירים- לרוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן חזקים בצד שמאל למטהמור03/07/2011
הי אני בת 19 וסובלת מכאבי בטן חזקים כבר שנתיים לפני כשנתיים התאשפזתי בתל השומר במיון נשים ושם היה לי חשש לpid טופלתי באנטיביוטיקה דרך הוריד ואחרי שבו שוחררתי אבל לאחר כמה ימים הכאב הופיע שוב וחזרתי לאישופוז נוסף ששם אובחן ציסטה דמית בשחלה לא ניתוח חיכו שזה יעבור וזה עבר.
מאז אני סובלת מכאבים חוזרים בחודשים האחרונים זה יתגבר קשה לי להרים דברים לעשות פעיליות ספורטיביות וזה מפריע לי לנהל סדר יום.
פניתי למספר רופאים כגון:גניקולוג גסטרו רופא משפחה וכו'
עשיתי גם קולנוסקופיה שלא הצליחה בגלל שהרדמות מקומיות לא עובדות עלי והרגשתי את כל מהלך הבדיקה ושם חשבו שיש לי מעי רגיז
כרגע אני מופנית לסיטי בטן ואגן לאחר 4 אישיפוזים.
יש אולי עוד משהו שהיית ממליץ לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן חזקים בצד שמאל למטה - תגובה
ד``ר נתן גלוק04/07/2011נשמע שאת עוברת המון בדיקות. צריך שיהיה לך רופא אחד שמנהל את המקרה. אני מציע שזה יהיה גניקולוג ותיק כי שם ודאי היתה לך בעיה שהוכחה.
מבחינת גסטרו אם היית אצל רופא טוב חזרי אליו, מעי רגיז אינו דורש בדיקות פולשניות נוספות. באיכילוב יש מרפאה המתמחה במעי רגיז רב תחומית.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קולנוסקופיהרחל30/06/2011
תודה על תשובתך המהירה,
האם יש מקום לדאגה ?
תודה,
רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קולנוסקופיה - תגובה
ד``ר נתן גלוק01/07/2011לא, אין מקום לדאגה. התוצאה טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקה קולנוסקופיהרחל30/06/2011
ביצעתי אתמול בדיקת קולנו סקופיה,
ואיני מבינה את הממצאים.
בבדיקה הקולנוסקופ הוחדר עד הצקום.
זוהה
פוליפ 3 ממ ב15 סמ מהאוס
נכרת בביופסיה חמה
בוצע רטרופלקסיה רקטלית
איני מבינה מה נעשה אנא הסבירו לי זאת במונחים פשוטים יותר.
תודה רחל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקה קולנוסקופיה - תגובה
ד``ר נתן גלוק30/06/2011הכל תיאור של בדיקה סטנדרטית לחלוטין עד קצה המעי הגס (צקום) ועם הסתכלות מלמעלה על הרקטום (רקטופקסיה).
הממצא היחיד הינו פוליפ זעיר בעומק 15 ס"מ מפי הטבעת שנכרת עם מלקחיים חשמליות.
המתיני לתוצאה של הביופסיה על מנת לדעת את המשך המעקב הדרוש.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקותאלונה27/06/2011
שלום.
בת 64
לאחרונה רזתה מאוד ומשקלה כ 36 קג,
בבדיקות דם CEA תוצאה 15.85
CA-19-9 תוצאה 0.6
מה המשמעות? איזה סוג סרטן ובאיזה שלב להערכתך?
נ.ב חולה סכיזופרנית,מטופלת בלפונקס. מעשנת המון.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות - תגובה
ד``ר נתן גלוק29/06/2011CEA יכול לעלות בסרטנים שונים במערכת העיכול, אינו מצביע על סוג ואף לא על שלב הגידול.
יתכן ועולה גם במצבים לא סרטניים כולל מעשנים כבדים, שחמת כבד, דלקות כרוניות.
יש צורך בבירור שיכלול קרוב לודאי בדיקה גופנית מלאה, גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה וCT חזה בטן אגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קולונוסקופיה בהרדמהחיים27/06/2011
באתר של בית חולים אסותא מפורסם שדוקטור טיומני מבצעת בדיקת קולונוסקופיה בהרדמה .רציתי לדעת האם אכן ניתן לבצע קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה בהרדמה אצל דוקטור טיומני ובאיזה תנאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קולונוסקופיה בהרדמה - תגובה
ד''ר אליזה טיומני29/06/2011כן אפשר לבצע בהרדמה כללית בדיקות אנדוסקופיות
כל מיקרה -לגופו- יש צורך בפגישה איתי לפני החלטה על הרדמה כללית .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטוח שבטוח ?קומנט27/06/2011
למרות (או אולי מכיוון) שאני רופאה ואף עוסקת במחקר, חשוב לי לקבל, בנוסף לחיפוש ב PubMed,
נתונים לשאלה הבאה :
לאחר התייעצות עם רופא הגסטרו, עם המכון הטרטולוגי ואף בפורומים השונים,
ע"י כולם נאמר שאסקול (6 כדורים, סה"כ 4.8 גרם) וחוקן רפאסל (4 גרם) ביום, לחלוטין אינם מסוכנים בהריון,
לא מבחינת סוג התרופות ולא מבחינת המינון.
עד כמה מבוססת הקביעה הנ"ל שקובעת כי התרופות והמינונים שהוזכרו לעיל בטוחים לשימוש בהריון ?
האם בוצעו מחקרים שונים ורבים בנושא ? האם מדובר במחקרים איכותיים שנערכו כהלכה ? היכן נערכו המחקרים ?
החל ממתי בוצעו המחקרים ? לאורך כמה שנים ? וכו'.
אין הכוונה שתערכו במקומי את החיפוש, אלא אשמח לקבל תשובה ממישהו שמכיר את הנושא.
להבדיל, הרי גם בנוגע לתרופה DES טענו כי היא בטוחה לשימוש בהריון,
ורק לאחר 30 שנים גילו את הבעיות הקשות שהיא גרמה לבנות שנולדו,
לכן חשוב לי לדעת עד כמה הקביעה הנ"ל מבוססת ועל כמה Data היא מסתמכת.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטוח שבטוח ? - תגובה
ד''ר אליזה טיומני27/06/2011שלום דוקטור
5ASA נמצאים בשימוש בתחום גסטרו מעל 50 שנה אז לראשונה התחילו שימוש בו הרוימטולוגים (סלזופירין)
קיימת סיפרות גדולה ועשירה -המקום הכי טוב באמת להסתכל בקוכריין . הרי זה תמיד שיכול של תועלת מול סיכון
אבל -המינונים שאתה מתאר הם גבוהים ואם גברת בהפוגה אפשר בהחלט להוריד ואולי להפסיק את החוקנים.
במקרה של תחול התלקחות סוף הריון או אחיו תמיד נוכל להשתמש בסטארואידים.
בברכה ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך, הדילמה היא
קומנט27/06/2011האם אכן כדאי להוריד כעת מינונים, לאחר שהמינון הגבוה יחסית, אך שנחשב בטוח,
מייצר מצב של רמיסיה קלינית, ולהוריד זאת ממש לפני הכניסה להריון.
הרגשה אישית שלי היא שהחלק שעוזר מאוד הוא בעיקר החוקן ולא הכדורים,
אך השאלה היא האם עדיף להמשיך עם המינון הגבוה במשך כל ההריון,
לטובת סיכוי גבוה יותר להריון שקט,
או לבצע כעת ניסויים בהורדת מינונים (של הכדורים), שעלולים לפגוע ברימיסה.
במידה ואחליט לנסות להוריד את מינוני הכדורים,
נניח משישה כדורים לשלושה (או כמות אחרת שיומלץ עליה)
האם יש תקופת זמן שבמהלכה כדאי להמנע מהריון, ע"מ לבחון את השפעת הורדת המינון ?
לדוגמא, במידה ואמתין חודשיים לאחר הורדת המינון, ובחודשיים הללו הרימיסה תשאר על כנה,
האם זה אומר שהורדת המינון לא השפיעה ואפשר לנסות להכנס להריון ללא חשש ?
האם מספיק להמתין שבוע ? אולי צריך 4 חודשים ? :-)
האם יודעים בערך לומר תוך כמה זמן ניתן לדעת האם שינוי המינון השפיע או לא ?
רוב תודות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך, הדילמה היא - תגובה
ד''ר אליזה טיומני27/06/2011אני חושבת שזה לא המקום לנהל דיון מיקצועי מעמיק
וחוץ מזה -כל מקרה לגופו-מה המחלה אצל המטופלת ספציפית שלך -משך? חומרה? וכו'
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קולנוסקופיה וירטואליתמימי26/06/2011
עברתי בדיקת המעי בשיטה וירטואלית תחת CT
התוצאה קשרית היפודנסית מודגמת באדרנל משמאל בקוטר כ-17 מ"מ.
בסריקת המעי הגס,מודגמים סעיפים מרובים במעי הגס הסגמואידי,ללא סימני דלקת.
לסיכום :-דיברטיקולוזים של הסיגמה,ללא עדות לתהליך שאתי במעי הגס.
אבקש פענוח בשפה ברורה
בתודה
מימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קולנוסקופיה וירטואלית - תגובה
ד``ר נתן גלוק26/06/2011אין סרטן ולא פוליפים הדורשים טיפול במעי הגס
סעיפים תהליך נפוץ עם הגיל, בדרך כלל לא גורם לבעיות, בליטות של דופן המעי
קשרית בבלוטת יותרת הכליה (אדרנל)- ממצא מקרי קטן שאינו קשור למעי. בדרך כלל אינו גורם לבעיות. גשי לרופא המשפחה בנוגע אליו.
בהצלחה
ד"ר גלוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מימי26/06/2011תודה על התשובה המהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי קולונוסקופיה בבי"ח בנצרתאורה22/06/2011
שלום רב, אבי אמור לעבור קולונוסקופיה בביה"ח בנצרת- מאד חשוב לי לדעת את מידת המקצועיות של המקום, והאם אפשר לעשות שם את הבדיקה בלב שקט (האופציה השניה היא לחכות 3 חודשים לתור בבי"ח כרמל בחיפה)
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי קולונוסקופיה בבי"ח בנצרת - תגובה
ד``ר נתן גלוק22/06/2011איני מכיר כל רופא באופן אישי, אולם אין ספק כי יש שם רופאים מקצוענים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושיות למרות שפסח חלףקומנט22/06/2011
בת 30, ספורטיבית, לא מעשנת ובריאה לחלוטין למעט האולצרטיב קוליטיס שאובחן לפני כחצי שנה,
נוטלת כל יום כדורי אסקול (מינון מקסימלי) וחוקן רפאסל אחד כל לילה, והנ"ל מביא לאיזון מוחלט,
אין שום זכר לבעיה, לא כאבי בטן ולא שום דבר דומה.
מתכננים הריון (שני, ההריון הראשון והלידה היתה לפני כשנתיים, עוד לפני הופעת המחלה), אשמח לדעת :
1. המינון המקסימלי של הכדורים ניתן לפני מספר חודשים ע"מ להכניס לאיזון,
ההרגשה כרגע היא שהכדורים אולי מיותרים, או לכל הפחות שאין צורך במינון מקסימלי, ומעוניינת להוריד את המינון,
האם כדאי לנסות זאת כעת לפני ההריון, או שקיים סיכוי גבוה לחזור לחוסר איזון ואז נאלץ להמתין ?
2. להבנתי אסקול (6 כדורים, 4.8 גרם) וחוקן רפאסל (4 גרם) ביום, לחלוטין אינם מסוכנים בהריון,
לא מבחינת סוג התרופות ולא מבחינת המינון, האם מדוייק ?
3. קראתי שההמלצה היא להמתין לפחות 4-6 חודשי רמיסיה לפני כניסה להריון,
האם זה אכן חשוב ? בחודשיים האחרונים באיזון מוחלט (שזה אינדיבידואלי אמנם, אבל בהחלט שיפור ניכר מאוד),
האם יש צורך להמתין לפני כניסה להריון ?
להבנתי ההמלצה להמתין היא עבור מי שגם בתקופת הרמיסיה שלה היא מאוזנת רק יחסית, ולא לחלוטין, לא ?
4. הגניקולוג ביקש לקבל פקס מהמכון הטרטולוגי שבו הם יאשרו שהתרופות והמינונים הנ"ל מותרים בהריון,
אשים בצד את השאלה מדוע הגניקולוג לא יודע זאת בעצמו או מדוע הוא לא לפחות מברר זאת לבד,
השאלה היא האם המכונים אכן שולחים תשובה בכתב או רק ייעוץ טלפוני ?
בנוסף, ראיתי שיש מספר מכונים טרטולוגים, ואף אחד שהוא בתשלום :
האם יש הבדל בינהם ? משנה עם מי מדברים ? יש יתרון כלשהו למכון שבתשלום ?
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושיות למרות שפסח חלף - תגובה
ד''ר אליזה טיומני23/06/2011את כתבת מגילת אסתר
בקצרה -אם את כבר תקופה של מס' חודשים ברמיסיה קלינית אפשר לנסות להוריד חוקנים בהדרגה תוך שבועיים ואם אין הרעה אפשר מעט להקטין את כמו האסקול לא כדי להפסיק כי אז גובר הסיכוי להתלקחות במהלך ואחרי ההריון
אין שום בעיות בתרופות ולא צריך לברר אך יתכן לשקט הנפשי שלך . בירושליים מכון טוב לא מכירה אחרים
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

