מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- למה אין השתלות?ירון09/03/2010
שלום,
כל פעם שאני שואל רופא בנושא השתלת מעי גס, התשובה היא תמיד שניתן לחיות בלי זה אז לא עושים השתלות. באמת? האם בכלל לא עובדים על זה או מנסים לפתח שיטה להשתלת מעי? מה טומן העתיד בתחום?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין שתלות
ד''ר אליזה טיומני11/03/2010לשום לירון
יש השתלות שלמעים אך זה רק למעי הדק ולא למעי הגס
השתלת מעי הדק זה אחת מהשתלות קשות מאוד והפרוגנוזה היא לא כל כך טובה -נכון לכיום. לכן עושים ניתוח זה רק במיקרים שאין שום ברירהאחרת.
בנוגע למעי הגס-ניתן להיות ללא מעי הגס ואין צורך בהשתלת אבר זה .
מקווה שזה עונה על שאלותך
ד"ר טיומני אליזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן המעי הגס גרורתי בכבדאשל07/03/2010
אני מחפש כל דרך לעזור לאבי בן ה-79, שלו גרורות בהיקף של כ-30% בכבד (ובהיקף קטן גם בריאות ובחלל הבטן).
טופל לאחרונה בקסלודה (+ אווסטין) ומתברר שזה לא הועיל במאום. ממתין השבוע לתוצאות הבדיקה שתאשר (או לא) את אפשרות בטיפול ב-ERBITUX.
אודה מאד לכל עצה / הנחיה - מה עוד אוכל לעשות למענו?
האיש פעיל, צלול, עובד, נתמך בנו (אשתו וילדיו) באופן שוטף, מודע לכל המתרחש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן המעי הגס
ד''ר אליעד קרין08/03/2010לאשל שלום רב
בשלב המתקדם של המחלהשהוא מעבר לכירורגיה יש להפנות א השאלה לפורום האונקולוגיה
בברכה
ד"ר קרין אליעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון קוליטיס - בין סיגמה לקולונסקודני07/03/2010
שלום,
אני חייל וסובל בשנה האחרונה לסירוגין מכאבי בטן, התכווצויות, גזים ושינוי בסדרי היציאות. בדיקות הדם שלי חזרו טובות, והרקע המשפחתי הוא סבא שנפטר בגיל צעיר (45) מסרטן המעי הגס.
הרופא ביחידה אבחן את זה כחשד למעי רגיז, ושלח אותי לבדיקת סיגמה (פלוס ביופסיה) כדי לשלול דלקות - ובבדיקה עלה כי קיימת דלקת מעיים שאובחנה בתה"ש ככה'נ כקוליטיס. האם הבדיקה הזו אמינה מספיק כדי לאבחן קוליטיס? האם הביופסיה שלה אמינה מספיק או שנדרשת ביופסיה של איזור עמוק יותר במעי?
כעת נקבע לי תור לקולונסקופיה לסוף החודש, והבנתי שזו הבדיקה שאמורה לאשש או לשלול סופית את האבחנה.
העניין הוא שהלכתי בינתיים לרופא ביחידה לעדכן אותו באבחנה, והוא גרס שהדלקת יכולה הייתה להיגרם מההכנה לבדיקה (דהיינו, מהחוקן) ועל כן לדעתו לא סביר שמדובר בקוליטיס. חיפוש באינטרנט לא העלה תקדימים להשערה הזו.
האם באמת קיימת סבירות שדלקת במעי תגרם מחוקן סטנדרטי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון קוליטיס
ד''ר אליעד קרין08/03/2010לרן שלום רב
הסבירות כי דלקת תגרם משימוש בחוקן סטנרטי היא נמוכה.
האבחנה לא תקבע ע"י רופא היחידה אלא ע"י רופאי הגסטרו וכרגע אתה נימצא בשלבי איבחון מתקדמים.
חשוב לברר כי נשלחו דגימות צואה לשלילת גורמים זיהומיים שעשויים לגרום למצב הדלקת.
בברכה,
ד"ר קרין אליעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן המעי הגסמיכל06/03/2010
1. מהם הסימנים לסרטן המעי הגס?
2. בת 40, אין רקע משפחתי של המחלה, משקל גבוה, היתה לי בעיית ברזל (שהצליחו לייצב אחרי תקופה של שימוש בכדורי ברזל) - בעבר תרמתי הרבה דם, היום כמובן אני כבר לא יכולה. סובלת מגזים - האם זה סימן? שקיעת דם בפעמיים האחרונות - 22, אך נאמר לי שזה גם מושפע מהורמונים שמקבלת בשל טיפולי פוריות.
3. בקיצור - האם אני צריכה להיות מוטרדת? האם צריכה לבקש לבצע בדיקת קולונסקופיה, והאם ניתן לבצע את הבדיקה הזו בעת הריון? האם בדיקת קולונסקופיה וירטואלית אמינה כמו הפולשנית? מה הסיכונים בבדיקה זו? והאם ניתן לבצע אותה בהריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן המעי הגס
ד''ר אליעד קרין08/03/2010לאני שלום רב
המטרה באבחון סרטן המעי הגס - גילויי מוקדם, בשלב שבו עדיין אין סימנים והמחלה היא בשלב מספיק מוקדם בכדי לאפשר את סילוקה המלא מהגוף.
סימנים עשויים לכלול - שינויי בהרגל היציאה - עצירות גוברת, שלושל ועצירות לסרוגין, כאב בטן, תפיחות גוברת של הבטן, חוסר תאבון, חולשה ועייפות כתוצאה מאנמיה, הופעת דם ביציאות.
התפתחות של אנמיה מחסר ברזל מחייבת התיחסות אבחנתית לבעיה - האם כתוצאה מצריכה נמוכה של ברזל או האם כתוצאה מאובדן כרוני של ברזל בצורת דמם שיתכן ברור או סמויי.
בנשים בתקופת הפיריון דמם ויסתי חזק וממושך הוא סיבה שכיחה להתפתחת אנמיה מחסר ברזל.
כאשר הסיבה אינה ברורה או ודאית יש מקום לבצע בירור של מערכת העיכול ע"י גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה - וזאת על מנת לאבחן מצבי חולי שונים (לא רק גידולים) שעשויים להוביל לאובדן דם ממושך.
קולונוסקופיה וירטואלית - לא מומלץ בהריון - חשיפת קרינה לעובר.
ניתן לבצע קולונוסופיה בהריון כאשר קיימת התוויה ברורה לכך.
בברכה,
ד"ר קרין אליעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בצואהעידן06/03/2010
שלום אני חיל בן 19 פלוס היום בזמן יציאה יצא לי דם בצואה לא הרבה קצת היה דם על הצואה מזה יכול להיות ,קרה לי את זה גם לפני כמה חודשים ועכישיו זה חזר לי עוד פעם מזה יכול להייות אני מודאג מאודד מחכה לתשובה תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בצואה
ד''ר אליעד קרין08/03/2010לעידן שלום
עליך לפנות לבדיקה ע"י רופא היחידה.
רב הסיכויי כי מדובר בטחורים פנימיים מדממים במידה ואין כאבים, אםיש כאבים היציאה אז לרב מדובר בסדק-פיסורה.
מאחר וקיימים גורמים נוספים פחות שכיחים יש צורך בבדיקה, אבחון וטיפול ע"פ הצורך.
בברכה,
ד"ר קרין אליעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטןאלה05/03/2010
שלום אני בת 25 בריאה. מזה יומים אני סובלת מכאבי בטן בצד שמאל שמחמירים, הכאב הוא רק בזמן בעבר מעמידה לישיבה ובזמן שינוי תנוחות בישיבה, ונעלם לאחר מס' שניות.
הכאב חזק מאוד ושורף הוא אומנם נשאר רק רגע קצר אבל זה בלתי נסבל
הודה לך אם תוכל לומר לי מה הסיבה לכך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן
ד''ר אליעד קרין08/03/2010לאלה שלום רב
לצערי לא ניתן עדיין לבצע אבחנה ע"י התכתבות בפורום.
ממליץ לפנות לבדיקה ע"י הרופא המטפל
בברכה,
ד"ר קרין אליעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן מעי גס עם לחץ דם גבוהמקסים04/03/2010
שלום ד"ר,
לפני כשנה גילו לאחי (בן 72 כיום) סרטן במעי הגס עם גרורות מרובות בכבד. חוץ מזה יש לו היסטוריה של לחץ דם גבוה והוא מקבל תרופות לויסות לחץ הדם. הגידול הוסר בניתוח ומייד לאחר מכן החל בסדרה של טיפולים כימותרפיים עם 5FU + CPT. חודש לפני התחלת הטיפולים מצאו עליה גבוהה מאוד בלחץ הדם (260) ולכן הרופאה שלו סירבה לתת לו טיפול באווסטין.
לאחר מחזור של 7 טיפולים חלה הטבה ניכרת אשר התבטאה בירידה הן בסמנים והן בגרורות אולם חודשיים אחר כך החלה שוב פעם החמרה. בדיקת CA 19-9 הראתה עלייה חדה מ-300 לסביבות 600 והכבד מוגדל.
שוב פעם חזרו על הטיפול וגם הפעם הרופאים מסרבים לתת לו אווסטין.
האם באמת אין אפשרות במקרה שלו לתת אווסטין? האם אין תרופות חלופיות?
חיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן המעי הגס
ד''ר אליעד קרין08/03/2010למקסים שלום רב
השאלה צריכה להיות מופנית לפורום אונקולוגיה.
בברכה,
ד"ר קרין אליעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן במעי הגס?אלי כהן01/03/2010
שלום לכולם....
אני בן 46, כבר חודש שאני סובל מכאבים ברום הבטן, עברתי בדיקת דם שהראתה שיש לי דימום בדרכי העיכול וחוסר ברזל. אבי נפטר מסרטן פנקריאס (לבלב) ולכן גם ביצעת בדיקת מרקרים שיצאה שלילית ושללה סרטן לבלב. עברתי בדיקת בריום שגם שללה גם כמעט לגמרי גידול בקיבה ו \ או בוושט. הרופא שביצע את הבדיקה אמר שלפי הגיל (46) והעובדה שאין גידול (קרוב לודאי) בוושט או בקיבה ויש דימום כנראה שזה גידול במעי (ומשום שיש דימום כנראה שממאיר). שבוע הבא אני מתוכנן לעבור בדיקת קולונוסקופיה כדי לבדוק וכנראה גם אנדוסקופיה. רציתי לדעת מה דעתכם? בנוסף אולי כדי שתדעו שאני כמעט ולא סובל מתופעות לוואי ואפילו עליתי במשקל בתקופה האחרונה -אין לי דם בצואה, עצירות אבל יש לי כאבים (כפי שציינתי למעלה) בבטן ומעט חוסר תיאבון ונפיחות בבטן לאחר הארוחה.
האם מדובר בגידול במעי הגס? הדק? והאם לפי הסימנים נראה לכם שזה בשלב מתקדם?
בתודה, אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן במעי הגס?
פרופ' עמי ספרבר02/03/2010שלום אלי,
אינני מכיר בדיקת דם שיכולה להצביע על דימום בדרכי העיכול. אולי הכוונה לדם סמוי בצואה שכן בודקת נוכחות דם בעיכול, אך איננה בדיקה מדוייקת.
לגבי הדברים הנוספים:
א) יש מקורות דימום בעיכול חוץ מגידולים ממאירים, כך שגם אם יש דימום אין זה מעיד על גידול בהכרח.
ב) חוסר ברזל יכול לנבוע מגורמים רבים, חלקם לא קשורים בכלל במערכת העיכול כגון תזונה לא טובה או צמחונות, בעיה במערכת הדם ומוח העצם, ועוד. יכולה להיות בעיה בספיגת ברזל כמו במחלת צליאק. אפילו תרומות דם תכופות יכולות לגרום לזה.
ג) סרטן הלבלב אצל אביך אינו קשור בסיכון לגידולים בצינור העיכול.
בשלב זה אתה צריך לחכות בסבלנות לבדיקות שאתה עומד לעבור ובינתיים לנסות להפסיק "לשגע" את עצמך.
בהצלחה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממה עוד יכול לנבוע דימום
אלי כהן03/03/2010תודה על התשובה המהירה ורצתי לדעת איזה עוד מקורות סבירים לדימום יש בהתאם לגיל שלי, אולי דלקת במעי? ואם הדימום נובע מגידול, הגידול חייב להיות ממאיר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממה עוד יכול לנבוע דימום
פרופ' עמי ספרבר09/03/2010אלי, שלום
אני חוזר לנקודה העיקרית בתשובתי הקודמת, דהיינו, אינני יודע על מה מתבססת המחשבה שאתה סובל מדימום בעיכול.
לגבי סיבות לדימום, הרשימה ארוכה ואין זה המקום להתחיל לרשום רשימה כזו. אפשר למצא רשימות כאלו באתרים רבים באינטרנט המספקים מידע רפואי.
אני חושב שכעת מרכיב החרדה משמעותית,כנראה חרדה מאפשרות של סרטן. אני מציע שתסיים את הבדיקות המתוכננות ותפנה לאחר מכן, אם תוצאות הבדיקות, לייעוץ אישי אצל רופא גסטרו.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת כדורים laxadin לפני בדיקהאלי28/02/2010
שלום
בעוד 3 ימים אני עתיד לעבור בדיקת קולונוסקופיה, קיבלתי דף הוראות שבנוסף לשתית פיקולקס
יש לקחת במשך 3 ימים כדורי laxadin. בדר"כ אינני סובל מעציריות ולא לוקח כל תרופות בנידון
האם בכל זאת עלי לקחת את כדורי laxadin במשך 3 ימים. שאלתי זאת התעוררה לאחר קריאת דף ההסבר שבמידה ואני סובל מעצירות ונוטל תרופות משלשלות באופן קבוע עלי לקחת את הכדורים
ואין באפשרותי ליצור קשר עם הרופא
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקסדין לקולונוסקופיה
ד''ר אליזה טיומני01/03/2010שלום לאורי
אנו מוסיפים בצורה "גורפת" כדורי לקסדין רק לפני הכנה עם פיקולקס כי בלי זה הוא לא מספיק חזק.
בהכנות אחרות -מוסיפים משלשלים באמת רק לאנשים שסובלים מעצירות
לא פירטתה לגביך אז התשובה -היא כללית
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבר עם קרוהןליידי28/02/2010
היי, מקווה שזה המקום לדבר על זה..
החבר שלי סובל ממחלת הקרוהן. בשבועות האחרונים התסמינים שלו מחמירים והוא נוטל כעת טיפול אנטיביוטי, שגורם אף הוא לתופעות לוואי.
הוא מסוגל להסתובב ולתפקד, אבל הוא מאוד תשוש ומיותר לציין שהחשק המיני שלו ירד עקב כך... מה שמדכא גם אותי, שנינו אנשים מאוד פיזיים ורגישים, ומכיוון שאני רואה אותו רק פעם ב.. (הוא בצבא) קשה לי שלא לרצות להיות במצב אינטימי איתו לפחות פעם בשבוע... פרט לכך, אני כמובן דואגת לו מאוד.
האם מומלץ לקיים\לא לקיים יחסי מין בזמן התפרצות התסמינים\נטילת אנטיביוטיקה? האם יש סוג של מגע שאני יכולה להעניק לו שיקל על הכאב, או שיסיח את דעתו ממנו?..
אודה על כל תשובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חברעם קרון
ד''ר אליזה טיומני01/03/2010שלום ליידי
למעשה אין הוראות בעד או נגד סקס במחלת קרון והכל תלוי במצב פיזי ונפשי של הפרטרנרים.(אולי כד שתהיה יותר אקטיבית והוא יותר פסיבי אם הוא לא מרגיש טוב). יתכן שהחבר שלך זקוק ליותר מטיפול אנטיביוטי -יש היום הרבה טיפולים אפשריים .
כדי שיתיעץ עם מומחה גסטרו
בהצלחה
דר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית גזים וכאבי בטןדרור28/02/2010
שלום רב
אני בן 35 וסובל מגזים כרגע.אני שוקל 83.2 ק"ג וגובהי 1.86.בריא לחלוטין .בדיקות דם תקינות שנעשו לאחרונה.
לאחרונה סבלתי מכאבי בטן רצופים ונגשתי לבדיקות אצל גסטרו הכולל גם בדיקת קולונוסקופיה והוצאת פוליפ שפיר.
למרבה הפלא לאחר בדיקה זו אני מרגיש שכאבי הבטן נעלמו בנתיים אך עדין יש לי בעיית גזים
הבנתי מהדיאטנית שעלי לגשת לבדיקת צמיחת יתר של חיידקים במעי, במעבדת
גסטרו בבית חולים איכילוב.וכן לעבור אצלה בדיקת רגישות למזון.
יש לי מספר שאלות
א.איך נקראת בדיקה זו?
ב.האם זו האבחנה הריאלית למקרים אלה וזה כל הסיפור?
ג.נגשתי לרופא המשפחה ובקשתי את הבדיקה הזאת ,הוא נתן לי בדיקה תרבית הצואה
האם זה אותה בדיקה?
תודה
דרור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית גזען וכאבי בטן
ד''ר אליזה טיומני28/02/2010שלום לדרור
בעיית גזים היא מאוד מאוד שכיחה בארצנו ובכל העולם.
מכיוון שכבר עברתה קולונוסקופיה, אנו יודעים שאין לך בעיה רצינית במעי הגס .תהליך הכנה עצמו לפעמים גורם להיעלמות התלונות הודות ל"ניקיון המעי " שעושים במסגרת הכנה לקולונו.תופעה של צמיחת יתר של חיידקים במעיים קיימת אך היא לא שכיחה וכעת לאחר קולונוסקופיה כבר אין טעם לבצע אותה כי היא כנראה תהיה תקינה . בדיקה נקראת "תבחין נשימתי לצמיחת יתר של חיידקים" והוא מבוצע במעבדה של מכון הגסטרו באיכילוב.סיבה נוספת שכיחה לריבוי גזים היא אי-סבילות לסוכר החלב -לקטוזה .צריך לנסות לחודש ימים להפסיק חלב ,שוקולד,גלידה ,קצפת וקיטניות וכרובים כי גם הם גורמים לגזים . אנו ממליצים לקחת פרוביוטיקה לתקופה עד 3 חודשים מסוג -קו-ביוטיק או VSL3
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגזים
דרור28/02/2010קודם כל המון תודה
דבר שני שכחתי לציין כי לא הצלחתי לנקות באופן יסודי את המעיים לפני הבדיקה כי לא נתנו לי את כמויות התמיסה הרצוייה לכך(קיבלתי מנות פחותות למרות פניותי לגסטרו ורופא המשפחה-סיפור ארוך)
וכי אני הפסקתי לאכול מוצרי גבינה היות ולאחותי יש רגישות ללקטוז וחשבתי שאולי זו הבעיה שלי
אבל אני לא יודע אם עלי לחזור ולאכול או לא
בנתיים אני אוכל מרגרינה עם שמן זית מופחת.
כמו כן אני אוכל את כל המזון מקמח חיטה מלאהו ולחם משיפון
אז לפי עצתך עלי לעבור בדיקת רגישות מזון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגזים
ד''ר אליזה טיומני16/07/2010שלום דרור
במידה רוצים לגלות איסבילות למרכיבי מזון-אפשר לבצע תבחין נשימתי ללקטוזה,פרוקטוזה וסורביטול
אין הרבה תועלת בדיקות דם לאלרגיה למזון כי קורלציה היא חלקית ועלותם גבוהה מאוד.
בהצלחה ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשולים עד לצהרייםיוני27/02/2010
שלום
אני בעיצומו של תהליך בדיקות לבטן עקב שילשולים וכאבי בטן
רציתי לדעת האם שילשולים המופיעים בעיקר בשעות הבוקר עד הצהריים יכולים להיות כתוצאה
ממחלת קרוהן או שזה תסמין שיותר דומה למעי רגיז?
(כאבי הבטן קבועים).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילשולים עד לצהריים
ד''ר אליזה טיומני28/02/2010שלום יוני
שילשולים בשעות הבוקר וא בחלק ראשון של היום מאוד טיפוסי לתסמונת מעי הרגיש ובמיוחד אם הם מלווים בכאבי בטן.
בהצלחה בבירור נקווה שהוא יהי שלילי
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לסיון
דרור28/02/2010באמת סיוון
הרופאים המכובדים שעונים כאן לפורום עושים זאת מתוך כוונה לעזור ובזמנם החופשי .
אל תשכחי כי יש להם מחוייבות גם לבתי חולים שהם עובדים בהם וכלפי החולים שלהם במחלקות
אז התגובה שלך לא במקום
בברכה
דרור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לסיון
דרור28/02/2010באמת סיוון
הרופאים המכובדים שעונים כאן לפורום עושים זאת מתוך כוונה לעזור ובזמנם החופשי .
אל תשכחי כי יש להם מחוייבות גם לבתי חולים שהם עובדים בהם וכלפי החולים שלהם במחלקות
אז התגובה שלך לא במקום
בברכה
דרור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפורום עובד ?!סיוון26/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
פורום עובד
ד''ר אליזה טיומני28/02/2010שלום לסיוון
מה בידיוק הבעיה שלך סיוון?
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליקובקטוראיילת25/02/2010
שלום לך פרופסור עמי!
אני סובלת מאוד מרגישות במערכת העיכול לאחר רוב הארוחות וגם בבוקר כשהקיבה ריקה,
האם עליי לבצע בדיקות נוספות מלבד בדיקת הנשיפה- התוצאה 30.24 האם זה גבוה באופן חריג? מה זה אומר על החיידק, פעיל מאוד?
תודה מראש וחג שמח ,איילת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליקובקטור
פרופ' עמי ספרבר26/02/2010איילת, חג שמח גם לך
קודם לגבי החיידק. אין משמעות מיוחדת לכמות. מעשית הבדיקה חיובית או שלילית. רוב תושבי ישראל חיוביים. לא ברור אם יש קשר בין החיידק לתסמינים. את זה אפשר לדעת אחרי טיפול מוצלח בחיידק. לגבי בדיקות נוספות זה תלוי בגורמים רבים כגון גיל, "סימני אזהרה" כגון ירידה בלתי מוסברת במשקל, אנמיה, חום, סיפור משפחה, ועוד. לגבי אלה כדאי להיפגש עם גסטרואנטרולוג לייעוץ אישי.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני אמורה לעשות בדיקת קולונוסקופיה.מרים24/02/2010
הוראות ההכנה לא ברורות לי. כתוב לי מה אסור לי לאכול במקום שיהייה כתוב לי מה מותר לי לאכול. אוכל לקבל באדיבותכם הסבר להכנה לבדיקה? האם גבינה צהובה מותר לאכול? אשמח לקבל רשמה של מה מותר. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה קולונוסקופית
ד''ר אליזה טיומני25/02/2010שלום למרים
לא נתחיל לפרט כאן מה מותר- העיקרון שאוכלים אוכל עדין שלא משאיר הרבה שארית במעי שיהיה קל לרוקן אותו ע" המשלשל-מקר זך ,לחם לבן,דייסת סולת ,דג מבושל ,ביצין ,קוטג והרבה הרבה שתיה
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

