מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התככוצות בבטן לאחר אכילהרונן..24/12/2009
שלוםאני בן 35 מזה יומיים אני מרגיש לאחר אכילה או אפילו שתיה (מיד אחרי) התכווצות או לחץ בבטן מצד ימין בדרך כלל בריא .מה לדעתך או מה אפשר לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התככוצות בבטן לאחר אכילה
פרופ' עמי ספרבר26/12/2009שלום רונן,
תופעה כזו שנמשכת יומיים יכולה להיות מקרית, למשל אוויר בלולאת מעי, או תגובה למצב לחץ, בין היתר. אם יש תופעות נלוות כגון חום, הקאה חוזרת וכד' יש מוקם לפנות מידית לרופא. אם אין תופעה מדאיגה נוספת צריך לחכות ולראות איך הענין ממשיך. אם זה לא נרגע אחרי פרק זמן נוסף אפשר לפנות לרופא המשפחה לבדיקה.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעי רגיזשרה24/12/2009
אני סובלת שנתיים ממעי רגיז, עשיתי את כל הבדיקות האפשריות והכל בסדר. הרופא אמר לי להתחיל לעשות דיאטה - כלומר להתחיל לשלול דברים. טוב אני לא אוכלת דברי חלב ומוצרים מקמח - שום קמח, כל הפחמימות שלי הוא אורז.
לאחרונה הפסקתי גם לאכול תפוח אדמה ובטטה בגלל שלא הרגשתי טוב.
רציתי לדעת אם אין פתרון לאנשים כמוני שלא אוכלים כלום, איזה אנזים או תוסף שאני אוכל לחזור לתזונה רגילה.
שרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעי רגיז
פרופ' עמי ספרבר26/12/2009לשרה שלום רב,
יש הרבה אפשריות לעזור לסובלים מתסמונת המע הרגיש, אך לא בדרך של תוספים ולא בדרך של ניסיונות דיאטה בלתי מבוקרים. מומלץ שתפני לייעוץ אצל מומחים לנושא, למשל בשירות להפרעות תפקודיות של מערכת העיכול במרכז הרפואי איכילוב בו יש גישה רב תחומי לטיפול. אפשר גם לפנות לייעוץ פרטי אצל מומחים בתחום. מה שלאמומלץ הוא לנסות כל פעם משהו אחר ללא כיוון וללא ליווי של מומחה.
השורה התחתונה - אפשר לעזור.
בהצלחה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקוד מעייםגילי24/12/2009
שלום רב,
אני נוטלת כמות בלתי מבוטלת של לקסעדין במשל שנתיים.... בערך 100 עד 150 כדורים ליום.
ברצוני לדעת אם יש סיכוי שמערכת העיכול שלי תחזור לתפקד ללא המשלשלים.... ואם כן האם זה כרוך בהשמנה?
תודה רבה על תשומת הלב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקוד מיים
ד''ר אליזה טיומני25/12/2009שלום לאיילת
שיפור בתפקוד המעיים והפסקה הדרגתית בשימוש מופרז במשלשלים לא כרוכה בהשמנה אלה ההפך -עם מעי פועל טוב יותר הוא מעבד את המזון יעל יותר ומשחרר את השאריות החוצה.
דכאי שתפני למכון גסטרו בבית חולים אכילוב ליחידה לתנועתיות המעיים ויעזרו לך
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
גילי25/12/2009תודה רבה... הוקל לי לשמוע שאפשר לעשות משהו לאחר כל כך רבה זמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיברקוליטיסדנה21/12/2009
שלום רב,
אצל אמי בת למעלה מ70 אובחנה כסובלת מדיברקוליטיס.
לאחרונה למרות הטיפול האנטיביוטי שקיבלה היא סובלת מהתקפות כאב חריפות.
נאמר לה שיש דרך להקל ע"י שטיפות מעיים, על מנת לנקות את מצבורי הצואה הגורמים לדלקת
אם אכן ישנם טיפולים כאלה היכן הן מתבצעים ובמה הם כרוכים.
אודה לכם על תשובתכם.
דנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיוורטיקוליטיס
ד''ר אליזה טיומני21/12/2009שלום לדנה
דיוורטיקולוזיס -זה המצב ששטיפת המעי היא אסור בהחלט עקב של אפשרות להווצרות פרפורציה .
היום יש טיפולים אחרים שמאוד עוזרים במקרים של דלקות חוזרות בסעיפים -שילוב של 5ASA ופרוביוטיק יחד עם תוספי סיבים ולסרוגין לפי הצורך קורסים קצרים באנטיביוטיה .
אני אישית מתעסקת בזה הרבה עם תוצאות טובות
בברכה ובהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיגומוסוקפיהיוני20/12/2009
שלום
אני בן 29 ונשלחתי לבדיקת קולנסקופיה גמישה (סיגמו) מאחר והתלוננתי על דימומים לאחר יציאות
אבקש לציין כי בעבר הכרתי את התופעה הזו של הדימומים מידי פעם משך שנים אולם מה שהפחיד אותי הפעם הייתה העובדה כי הדימומים היו יחסית גדולים ולאורך מס' ימים רצוף. בנוסף הרגשתי מידי פעם כאבי בטן.
בבדיקה נתגלה פוליפ בגודל של ס"מ אשר הורד.
בנוסף נתגלו טחורים קטנים.
הפוליפ נשלח כמובן לביופסיה ואנחנו ממתנינים אולם נאמר לי שלבטח לא מדובר בגידול סרטני אבל שככל הנראה אזדקק לעבור קולנסקופיה מלאה.
הבנתי שהדימום לא נגרם כתוצאה מהפוליפ ומזל שביצעתי את הבדיקה כי בזכות זה מצאו אותו.
בכל זאת רציתי לדעת, אני בסך הכל עוד לא בן 30 ולמצוא פוליפ מסוג זה בגילי זה נראה לי די חריג:
מה המשמעות של זה מבחינתי? כיצד נוצר פוליפ ומדוע? האם זה מנסיבות תורשתיות? עקב תזונה לא נכונה ? וכו'. מה התוצאות הללו צריכות ללמד אותי ועל אילו הרגלים אני צריך להפקיד/לאמץ בעקבותם?
תודה רבה על ההתיחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיגמואידוסקופיה
ד''ר אליזה טיומני20/12/2009שלום ליוני
התשובה הכי מלאה אפשר יהיה לתת לך רק לאחר תשוב פטולוגית של הפוליפ -כי לפעמים פוליפים אצל אנשים צעירים ללא סיפור משפחתי , הם בעלי אופי דלקתי ,היפרפלסטי וכו'
פוליפים נוצרים מסובות שונות ומשונות ולעיתים אין לזה רקע גנטי ואין מקום לדעגה .
נחכה לתשובה ואז לאחר שיחה עם הרופא המבצע תראה אם יש לך עדיין שאלות
בברכה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונוסקופיהגלית18/12/2009
אבי בן 62 בריא בד"כ, לפני שבועיים ביצע בדיקת קולונוסקופיה בה נמצא גידול בגול 4.5 ס"מ. ביצע c.t בטן וחזה תקין בדיקות דם תקינות אנזימי כבד תקינים cea=4.3. בתאריך 15.12 עבר ניתוח להסרת הגידול שעבר בהצלחה ובנוסף נמצאו 2 פוליפים קטנים שנכרתו במהלך הניתוח.
תוצאות קולונוסקופיה fragments of ulcer bed,normal colonic mucosa and separate of adenocarcinma.ברצוני לדעת מה פירוש התוצאה ומה המשך הטיפול, והאם המחלה יכולה לחזור גם לאחר הכריתה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונוסוקפיה
ד''ר אליזה טיומני18/12/2009שלום לגלית
אביך עבר כריתת חלק מהמעי הגס עם גידול בתוכו.
על סמך ניתונים נוספים שחסרים במכתבך(סוג הגידול, צורה ומיקום התפשתותו ) נקבע יחד עם האונרולוגים את הצורך וצורת הטיפול.
כל הפרטים החסרים אפשר לקבל מכירורג המנתח.
בכל מקרה ,בני משפחתו של אביך-הורים-אחים-אחיות וילדים מעל גיל 40 צריכים לעבור קולונוסקופיה.
בהצלחה ובריאות טובה לאביך
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונוסקופיהאוסנת17/12/2009
אימי עברה ועוברת קולונוסקופיה לעיתים, יחסית, קרובות בגלל רקע משפחתי של סרטן המעי הגס, בבסיקה, זו הפעם השלישית, הודיעו לה שאי אפשר להגיע עד הסוף אך מהממצאים עד אותה נקודה הכול בסדר.
היא מודאגת ורוצה לדעת בוודאות שכל המעי נבדק.
האם יש דרך "לעקוף" את המכשיר שלא מצליח להגיע יותר עמוק?
אין לה תסמינים העלולים להעיד על בעיה כלשהי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונוסוקפיה
ד''ר אליזה טיומני17/12/2009שלום לאוסנת
אפשר להדגים את הקטע שלא הצליחו לבדוק ע" קולוגרפיה וירטואלית שזו בדיקה לא מסובכת אך קשורה לביצוע CT מיוחד.
כמו כן ניתן לבצע בדיקת חוקן בריום . אפשרות נוספת לעשות בדיקת קולונו בהרדמה כללית דבר אשר לעיתים מאפשר התקדמות המכשיר מלאה יותר עד סוף המעי
בהצלה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כניסת נוזל זרע לרקטוםדניאל15/12/2009
אני מנהלת יחסי מין אנאליים לעיתים, וקורה שהבחור "פולט"(סליחה על הבוטות) את נוזל הזרע שלו אל הרקטום שלי.
אני לא מרגישה שהזרע יוצא אחר כך, אלא שהוא פשוט נשאר שם.
לעומת זאת, הצואה נהיית יותר רכה ובהירה.
בנוסף, מידי פעם אני מבצעת חוקן, מכניסה נוזל פושר באמצעות צינור ואז הולכת לשירותים ואתם יודעים מה ההמשך:), האם יש בכך סכנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסי מין אנאליים
ד''ר אליזה טיומני17/12/2009שלום לדניאל.
אין כל פסול לקיום יחסי מין למיניהם כל עוד זה בהסכמת שני הצדדים.
לא ברור רק מדוע את מבצעת חוקן ? את סובלת מעצירות ? אם לא -אז פעולה זו מיותרת .
כל השאר -בסדר ואין צורך לעשות מהשוא בנידון
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לאחד הרופאיםאושרה09/12/2009
שלום שמי אושרה בת 24 ומאובחנת כסובלת ממעי רגיש.
אני סובלת בעיקר מכאבי בטן, גזים ושילשולים. כרגע אני מטופלת באומפרדקס ובנירבקסל, אך אני לא מרגישה שהם עוזרים לתסמינים.
רציתי לשאול אם יש תרופות אחרות שיכולות לעזור להסדרת מערכת העיכול או לפחות להרגיע את הכאבים.
עוד שאלה - אני נמצאת במסגרת של טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT) ונאמר לי ע"י המטפלת כי הוכח שלקיחת תרופות המעלות את רמת הסרטונין (ציפרלקס וחברותיה) מביאות לתוצאות יותר טובות בטיפול ובהרגשה הכללית. מה העמדה הרפואית בנוגע לתרופות אלו?
מחכה לתשובה, אושרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לאחד הרופאים
פרופ' עמי ספרבר09/12/2009שלום רב,
אם אומפרדקס ונירווקסל אינן עוזרות, אין טעם להמשיך לקחת.
יש בהחלט טיפולים תרופתיים ואחרים שיכולים לעזור לחולי תסמונת המעי הרגיש, וביניהם טיפול בתרופות נודגות דכאון בהקשר להשפעתן על סרוטונין, ומסיבות נוספות.
לדעתי את צריכה לקבוע פיגשת ייעוץ אצל רופא המומחה לנושאים אלה כדי לעשות "סדר בראש" וכדי להתוות תוכנית טיפולית מסודרת ומושכלת.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גאזים מרוביםשיר08/12/2009
דוקטור שלום
אני אשה בת 59
לאחרונה מזה חודש ויותר יש אצלי רבוי של גאזים גם באמצע היציאות
גם היציאות מרובות יחסית לעבר אבל אין עצירויות או שילשולים
המצב מאוד לא נעים וכמובן גם לא נוח
בחודש האחרון אני הייתי שרויה בלחץ מצד מצבה של אימי ומצד שני עזרה לביתי
שילדה בשעה טובה אחרי סוף הריון קשה
האם יכול להיות קשר ומה עלי לעשות
בתודה
שיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גאזים מרובים
פרופ' עמי ספרבר09/12/2009שלום שיר,
בהחלט יתכן שהשינוי שחל אצלך קשור במצב לחץ ומתח. ביחד עם זאת, בגיל 59 יש בהחלט מקום לעבור קולונוסקופיה הן לאור התסמינים החדשים והן לשם גילוי מוקדם בגיל מעל 50.
בברכה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר אליעד קרין.רבקה08/12/2009
שלום אשה בת 50 שחלתה בסרטן מעי הגס, עברתי שתיי ניתוחים אחת קריתה חלק קטן סרטן מעי הגס. בפעם השניה המחלה חזרה שוב באותו מקום שהייה הגידול הראשון ב- 19/04/09 נותחתי הוסר כל המעי הגס + יציאה לסטומה. מאז הניתוח ועד היום אני סובלת מכאבים חזקים שזה אומר בתוך הסתומה ובבטן, לאחר שיקול רופא משפחה הומלץ לבצע צילום אם אריי. התשובה בידי וראה אותו רופא כירוג אבל אני לא מסופקת מהתשובה. וכן גם תשובה של פרופסור שניתח אותי הטענה שלו במישפט אחד לשים כרית חמה על אזור הניתוח. ובכן שאלתי אלייך אחריי היתלבטות עם עצמי שאינני יודעת היכן אני נימצאת ולכן אני פונה אלייך לעזרה: תקציר הצילום שנעשה כשבועיים כך : 1} ניראת קולוסטומיה בדופן הבטן השמאלי התחתונה עם ריניאציהשל שומן לתןך פתח הקולוסטומיה. 2} ניראת צלקת גדולה באמצע דופן הבטן הקידמי , הצלקת לא סדירה עם פסי רוחב שמתאימים למיקום תפרי מתח. בתוך הצלקת ניראה קולקציה קטנה בקוטר כ-20 מ"מ שניראת התעבות רקמה בחלקה העליון ובעיקר בחלקה התחתון של הצלקת והתעבות רקמה זו וכן שינויים הפסיים בדופן הבטן המדגימים האדרה עם גדוליניום ומתאימים לשינוי צלקתי.ובכן השינויים הצלקתיים לא ניתן לשלול קיומה של נוירומה על רקע הרקמה הצלקתית. התיאור הרשום בצילום, הייתי מעוניינת לקבל תשובה מימך על מצבי האם ניתן לנתח דבר כזה ולקן ? האם ניתן האפשרות גם לתקן את הבטן בניתוח קוסמטי להסרת השומן בבטן התחתונה בצד ימין כך נעשה בניתוח הקיים האחרון הכול הועבר לצד אחד ואני מאוד סובלת מיזה כגון: קשה לי להיקופף , מציאת מכנסיים מתאימים כאשר אני לובשת רק מכנסיי בית? אני שוקלת 104 צורת האכילה שלי מאוד מעט ובלי פחמימות ומלח מכיוון שאני סובלת מבלותת תריס איתית ומקבל אלטרוקסין 100 מ"ג. אני מאוד מעוניינת לקבל תשובה אמיתי וגם לא איכפת לי להגיע אלייך לבדיקה, אני פשוט לא יוצאת מהבית מתביישת ונימצאת בדיכאון מאז הניתוח בתודה רבקה מיואשת מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרבקה
ד''ר אליעד קרין24/12/2009לרבקה שלום רב
איני יכול להמליץ בשלב זה על התערבות כל שהיא.
יש צורך לקבל תיאור טוב יותר של הסבל, האם הוא מוגבל לדופן הבטן או יתכן ומקורו במרכיב חסימתי של המעי על רקע הידבקויות.
גם לגבי הבקע באזור הסטומה יש צורך לבדוק.
נוירומה - או מעורבות עיצבית בתהליך הדלקתי צלקתי עשויה לגרום לכאבים קשים ביותר - ולעיתים יש צורך לשךב את הטיפול עם מרפאת כאב על מנת להגיע לאבחנה מדוייקת יותר.
ניתוחים לשיקום דופן הבטן הינם ניתוחים מורכבים מאד, בעלי היקף נרחב ומבוצעים כאשר יש בקעים גדולים באזור הצלקות הניתוחות.
ממליץ לבוא להבדק
בברכה,
ד"ר קרין אליעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטומה והריוןיבגי07/12/2009
שלום רב
האם בעלות סטומה כתוצאה ממחלת קרוהן יכולות להיכנס להריו וללדת טבעי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטומה והריון
פרופ' עמי ספרבר09/12/2009שלום יבגני,
התשובה הקצרה היא שאפשר להיכנס להריון וללדת באופן טבעי. אין הרבה מידע בספרות הרפואית, אך יש פרסומים של הריונות ולידות תקינים אצל חולות קרונס עם סטומה. ביחד עם זאת ישנם מקרים שחלו עיוותים מסויימים בסטומה עצמה במהלך ההריון ותמיד קיימת אפשרות של הישנות או החמרת קרונס במהלך ההריון או לאחר הלידה (בלי קשר לסטומה).
כדי לקבל מידע שלם כדאי להתייעץ, בפגישת ייעוץ אישית, הן עם גסטרואנטרולוג המתמחה בקרונס והן עם גינקולוג.
בהצלחה,
פרופ' ספרבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנאביס וקרוהן מתי כן?א י02/12/2009
מתי הייתם ממליצים להשתמש בקנאביס לחולה קרוהן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קנאביס לקרון
ד''ר אליזה טיומני03/12/2009שלום ל אי
למעשה היום שימוש עיקרי בקנאבים ברפואה הוא במסגרת טיפול בכאבים כרוניים חזקים .
במחלת קרון זו בד"כ לא הבעיה או אם היא כן קיימת יש לה סיבות שלעיתים ניתן לטפל בהן .
אם מדובר בכאב כרוני שלא ניתן לטפל בסיבה הראשונית שלו והוא התלונה העיקרית -ניתן לשקול טיפול זה -כמובן בתאום עם הרופא המטפל.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונוסקופיה לילדרותי29/11/2009
יש לי ילד בן 3 וחצי . בתקופה האחרונה מידי פעם ביחד עם הצואה יוצאים לו גושי דם . אין לו פצעים חיצוניים ובביקור אצל הגסטרולוג הוא המליץ על קולונוסקופיה אבל אנחנו לא בטוחים אם כדאי לבצע את בדיקה כיוון שמדובר בילד כה קטן .אשמח לשמוע דעה נוספת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונוסוקפיה לילד
ד''ר אליזה טיומני29/11/2009שלום רותי
חשוב מאוד לבצע את הקולונוסוקפיה לילדך כי הסיבה השכיחה ביותר לדמם רקטלי אצל ילד היא פוליפ דלקתי או אחר שקל מאוד להוציא אותו עם חשמל בזמן קולונוסוקפיה שהיא נעשת בהרדמה כללית קצרה ולא קשה לילש.
בהצלחה
ד"ר אליזה טיומני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחכה לתשובה אנא ענו לי ...זהבה טויטו26/11/2009
מחכה לתשובה ניתוח סטומה ותיקון בקע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לזהבה שלום
ד''ר אליעד קרין01/12/2009לזהובה שלום רב
אנא הגיעו לבדיקה במרפאה הכירורגית באיכילוב ביום ב שעה 14-00
קומת קרקע אגף ג
הביעו את תוצאות ה CT
בברכה,
ד"ר קרין אליעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

