פורום מחלות המעי הגס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קולונוסקופיה וסיטי בטן
    ענת
    07/10/2009

    שלום,
    עליי לבצע את שתי הבדיקות : קולונוסקופיה + ct בטן עם ניגודיות.

    שאלתי היא האם יש מרווח זמן שצריך שיהיה בין שתי הבדיקות?
    בעקרון נקבע לי תור לקולונוסקופיה ויש לי אפשרות לעשות את הסיטי יומיים לפני או יומיים אחרי. האם ישנה העדפה בהתחשב בעובדה שלפני הביסי שותים חומר לניגודיות ? האם זה יכול להשפיע על הקולונוסקופיה?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קולונוסקופיה וסיטי בטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה וסיטי בטן

    פרופ' עמי ספרבר
    07/10/2009

    שלום עדן,
    בדרך כלל רצוי שה-CT יתבצע לפני הקולונוסקופיה, או כמה ימים לאחר מכן. זה חשוב יותר כשמדובר בצילום עם בריום שאינו מתפנה מהמעי במהירות ועלול להפריע לראיה בקולונוסקופיה. החומר ששותים לצילום שלך מתפנה מהר יותר מהר ומפריע הרבה פחות, אך בכל זאת הייתי מחכה במה ימים לפני הקולונוסקופיה.
    בהצלחה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי

    ענת
    07/10/2009

    ד"ר שלום,
    כמה ימים מומלץ לחכות בין הבדיקות?
    אם הקולונסקופיה ביום ד' בערב- האם ניתן לבצע את הסיטי ביום א' שלאחר מכן ?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי

    פרופ' עמי ספרבר
    08/10/2009

    אין שום בעיה לעשות סי.טי אחרי קולוננוסקופיה כפי שציינת.
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם קיימת תלות בין הבדיקות?

    ענת
    08/10/2009

    המון תודה על התשובות המהירות!
    שאלה אחרונה לי אליך. האם יש תלות בין שתי הבדיקות? אחת חייבת להתבצע לפני השניה?

    אני שואלת כי בסופו של דבר הסיטי בטן נקבע לי לארבעה ימים לאחרי בדיקת הקולונוסקופיה ואני רוצה לוודא שהגסטרואנטרולוג לא זקוק לממצאי בדיקת הסיטי לפני שהוא מבצע את הקולונוסקופיה.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם קיימת תלות בין הבדיקות?

    פרופ' עמי ספרבר
    09/10/2009

    אין בזה כל בעיה.
    בהצלחה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה
    לימור
    05/10/2009

    ד"ר שלום לפני פחות משנה עברתי קולונסקופיה בגלל שלשולים היום בזמן יציאה בניגוב ראיתי טיפה על הנייר טואלט של דם או אולי זה לא אני לא יודעת השאלה האם זה צריך להדאיג כי כבר עברתי קולונסקופיה
    היציאה לא הייתה קשה אבל הייתה הרגשה לא נעימה בפי הטבעת
    דבר נוסף אני לוקחת אנטיביוטיקה להליקובקטור אולי זו הסיבה??.
    איך להתייחס לזה אם בכלל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה חשובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה

    פרופ' עמי ספרבר
    07/10/2009

    שלום לימור,
    קרוב לוודאי שמדובר בטיפת דם מטחור. אין לזה קשר לטיפול שאת מקבלת. אין מקום לדאגה, אך באם התופעה תימשך יש מקום לייעוץ אצל פרוקטולוג או גסטרואנטרולוג.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעי רגיז- המשך
    יוליה
    05/10/2009

    ואז 10 ימים לאחר ההתקף השלישי הגיע התקף רביעי שהיה קשה- כאבי בטן חזקים בעיקר בבטן עליונה במשך 8 ימים, קצת שלשולים (פעם אחת גם היה שלשול בלילה), עוד פעם עליה קלה מאד של חום (37.4) והרגשת חולי. ואז זה שוב נרגע מעצמו. מאז ועד היום חויתי עוד 2 התקפים : אחד היה דומה להתקף רגיל של מעי רגיז ועבר אחרי יום (למרות שגם אז היו לי כאבי בטן בלילה), ושבוע אח"כ התקף נוסף קל יחסית שנמשך כ-4 ימים שגם בו הבטן כאבה בלילה (בעיקר בטן עליונה), היו יציאות רכות ושב הייתה עליה מאד קלה של חום והרגשת חולי.
    אני עברתי תקופה מאד לחוצה וקשה בחיי בזמן האחרון ושמתי לב שמה שהרבה פעמים מקדים את ההתקפים זה התקופות שבהן אני בלחץ גדול. בנוסף, לא יודעת אם זה קשור אך בחודש וחצי האחרונים הרגשתי גם הרעה בבעיות עם השתן ובתסמינים של אנדומטריוזיס למרות שאני ממשיכה בנטילת הגלולות. כמו כן ירדתי כ-3 ק"ג במשקל.
    יחד עם זאת זה כבר לא כ"כ דומה למעי רגיז שהיה לפניכן- רוב הזמן יש אי נוחות בבטן וזה לפעמים קצת פוגע בתפקוד שלי. ההתעוררות בלילה, מיקום הכאב- לרוב בבטן העליונה, עליות קלות של חום, תדירות ועוצמת ההתקפים- כל זה לא ממש אופייני לי. באחד מההתקפים גם ניסיתי לקחת קולוטאל שנרשם לי נגד כאב יבטן וזה לא ממש עזר.
    פניתי שוב לרופא גסטרו. עשיתי בדיקות דם בעיצומו של אחד ההתקפים שיצאו תקינות חוץ מעליה בליוקוציטים ונייטרופילים וירידה בלימפוציטים.
    תרבית צואה לחיידקים ופרזיטים-שלילית
    נוגדנים ASCA- שליליים
    אולטרסאונד בטן- תקין לחלוטין
    רופא גסטרו הפנה אותי לבדיקת C.T. בטן עם מניטול שגם יצאה תקינה לחלוטין

    אני לא ממש מבינה מה קורה איתי :האם זה עדיין דומה למעי רגיז? איך עלי להתנהג? האם אני יכולה לאכול הכל?


    אשמח לחוות דעתך המלומדת.

    בכבוד רב ובתודה מראש,
    יוליה



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעי רגיז- המשך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעי רגיז- המשך

    פרופ' עמי ספרבר
    07/10/2009

    יוליה, שלום רב
    תודה על השאלה. אני מבין שאת לחוצה וסובלת ומבקשת עזרה. ביחד עם זאת אורך הפניה שלך ופירוט היתר בתיאורים אינם מתאימים לאינטרנט ומקשים מאוד על המשיב. הם מתאימים לייעוץ פרטני אצל רופא מומחה.
    לענין עצמו. על פי תיאורך יש שוני בין התסמינים שמלווים אותך כל השנים לתסמינים מהם את סובלת כעת, ובעיקר ההופעה של חום, אופי ומיקום הכאב וההתעוררות הלילית.
    קרוב לודאי שבכל זאת מדובר בהפרעה תפקודית מסוג מעי רגיש, אך השינוי בתסמינים מצדיק את הבירור שאת עוברת. על מנת להחליט אם יש צורך להמשיך בבירור או לא יש מקום לביקורת אצל רופא הגסטרו שלך או לייעוץ אצל רופא המתמחה בהפרעות תפקודיות של מערכת העיכול. אז יוחלט לגבי המשך בירור או טיפול חדש.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה
    ענת
    05/10/2009

    שלום,

    הופניתי לבדיקת קולונוסקופיה עקב דימום רקטלי - הרופא מעוניין לבדוק ביסודיות את המעי שלי.

    אציין שיש לי טחור פנימי קטן, דרגה 1.

    אני יודעת שבעת ההכנה לבדיקה משלשלים במשך כמה שעות - האם זה יכול להחריף את מצב הטחור?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קולונוסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה

    פרופ' עמי ספרבר
    05/10/2009

    שלום רב,
    יכול להיות שייגרם דמם קל כתוצאה מההכנה, אך אין סיבה לדאגה על רקע זה.
    בהצלחה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות בנושא גסטרו
    ענת
    04/10/2009

    שלום רב,
    אני בת 33, בריאה בד"כ, סובלת קצת ממשקל עודף.
    הגעתי לרופא המשפחה עקב דימום רקטלי ודקירות בחלק שבין הבטן העליונה לחזה. הרופא מישש את בטני וחש מלאות בבטן ומכאן נשלחתי לבצע המון בדיקות ... בדיקות דם, אולטרסאונד בטן, ct בטן, בדיקה אצל פרוקטולוג, רופא גסטרו וכו'. מיותר לציין שהמצב הזה די מלחיץ ... בבדיקה אצל הפרוקטולוג נאמר לי שהכל תקין וייתכן כי טחור פנימי קטן ממנו סבלתי לפני 3 שנים הוא זה שדימם או אולי וריד שהיה גדול מהרגיל נפגע ודימם. היום הייתי אצל הגסטרואנטרולוג ונשלחתי לבצע בדיקות דם נוספות, מיפוי כבד וכן - התבקשתי לקבוע תור לקולונוסקופיה.



    שאלותיי הן :
    1. בבדיקת האלוטרסאונד נראה כבד שומני ומוגדל ועל כן התבקשתי לבצע מיפוי כבד במכון לרפואה גרעינית. ממה יכול לנבוע כבד מוגדל? מהו מיפוי כבד ומה הוא בא לבדוק? האם יש הכנות שיש לבצע לפני בדיקת מיפוי כבד?
    2. קולונוסקופיה - עוד בדיקה שנאמר לי שאצטרך לבצע כדי לבדוק האם הדימום נובע מהמעי ... הבנתי שצריך להספיק לקחת ברזל 4 ימים לפני הבדיקה. האם צריך להפסיק לקחת גם חומצה פולית 4 ימים לפני הקולונסקופיה ?

    3. שכחתי לציים בפני הגסטרואנטרולוג שאני סובלת גם מגזים כבר כמה שנים, אני לא יודעת אם יש לכך חשיבות למקרה זה. האם לדעתך זה מידע חשוב שיש לציינו בפניו? האם יש קשר לדימום או שמדובר בדבר שונה לגמרי? ממה יכולים לנבוע הגזים הללו ? (הם מפריעים בעיקר מבחינה חברתית, ריח ...).
    4. אני מקווה שזה בסדר לשאול כאן - האם למישהו יש חוות דעת על ד"ר אליהו שמש מרמת גן ?

    תודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלות בנושא גסטרו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות בנושא גסטרו

    פרופ' עמי ספרבר
    05/10/2009

    שלום רב,
    לשאלותייך:
    1) הכבד המוגדל נובע, קרוב לוודאי, מאגירת שומן בתוכו. הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות הוא הפחתת משקל. לא ברור לי בדיוק מדוע עושים מיפוי כבד. רצוי שתשאלי את הרופא המפנה. אין לבדיקה הכנות מיוחודות והיא אינה כרוכה בכאב מלבד הדקירה של זריקת חומר הבדיקה לוריד.
    2) אין צורך להפסיק חומצה פולית לפני קולונוסקופיה
    3) אין צורך לציין את נושא הגזים לפני הבדיקה. הם יכולים לנבוע מתזונה, רגישות למזונות, מעי רגיש, ועוד גורמים רבים.
    4) אני מצטער, אבל השאלה הזאת אמנם אינה במקום.
    בברכת הצלחה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליקובקטור
    לימור
    02/10/2009

    ד"ר שלום
    לפני כשנה הגעתי לגסטרו בגלל שלשולים מרובים וכאבי בטן ביצעתי קולונסקופיה תקיון ביופסיה מהסוף של המעי הדק תקין והשלשולים פסקו מאז יציאות רכות מאוד בבוקר פעם אחת בגלל פריטין 19 והמוגלובין 12 ברזל 100 רצה לבצע גסטרו סקופיה התנגדתי ביקשתי את תבחין הנשיפה לא הסכים אז לא הגעתי אליו יותר בדיקת סורולוגיה לצילאק תקין לאחר כמעט שנה פניתי לנטרופתית שתשנה לי את התזונה כי הכיבה שלי בוצית ולאחר חודש של שינוי תזונה וצמחי מרפא יש שינוי ביציאה רכה מאוד אבל לא בוצית
    ביצעתי תבחין נשיפה כי יש רגישות באיזור הקיבה והתשובה 9.38 היום אני מתחילה טיפול אנטביוטי ועכשיו אני מוטרדת
    האם כל הזמן הזה שלא טופלתי נגרם נזק לקיבה?? האם זה אומר שהייתי חייבת לעשות אז גסטרו סקופיה?? יש לי פשוט חרדות מהבדיקה הזאת אני יודעת שהיא לא מסוכנת
    האם זה מחייב אותי עכשיו לעשות גסטרו סקופיה
    אני רק רוצה להוסיף שאחרי חצי שנה עשיתי שוב בדיקות דם והפריטין 19 המוגלובין שוב 12 הערכים לא השתנו ומבחינת רופאת המשפחה אין בעיה עם הברזל
    אני מבולבלת ומוטרדת והכול סביב זה שאני לא רוצה לעשות גסטרו סקופיה אשמח אם תחווה דעתך בנושא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הליקובקטור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הליקובקטור

    פרופ' עמי ספרבר
    05/10/2009

    שלום לימור,
    אין כל סיבה לחשוב שגרמת נזק לקיבה עקב זה שלא עברת גסטרוסקופיה. אם את מעל גיל 45 או אם הכאבים בבטן העליונה נמשכים גם לאחר הטיפול בהליקובקטר אזי מומלץ לעשות את הבדיקה. אם את פחות מ-45 ואין תסמינים לאחר הטיפול, אין חובה לעבור את הבדיקה.
    בהצלחה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחוצה!!
    אנונימית
    01/10/2009

    שלום לאחר הלידה היו לי עצירויות קשות. והשתמשתי במשלשלים.
    לאחרונה הפסקתי אתם ואז חזרו העצירויות והתחיל דימום במתן הצואה נבדקתי אצל אצל כירורג והוא מצא טחורים פנימיים והזמין אותי לקשירה.
    עשיתי בדיקות דם. הפרטנין הוא 19 וגם האיירון 24 ההמוגלובין 11.7. האם ייתכן שגרמתי לעצמי נזק במערכת העיכול והאם היא הפיכה?! אודה לתשובה מהירה אני מתה מפחד!!! לאן אני צריכה לפנות? ומה עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחוצה!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחוצה

    ד''ר אליעד קרין
    04/10/2009

    לאנונימית שלום רב

    ממליץ להבדק שוב אצל כירורג ולהמנע מקשירת הטחורים בשלב זה.
    השילוב של העצירות והדמם מחשיד יותר לסדק בפי הטבעת.
    ממליץ לבצע בירור לתפקוד בלוטת התריס מאחר ותת פעליות תגרום להאטת פעילות המעי ועצירות.
    עד אז ממליץ להשתמש דיאטה עשירה בסיבים ושתיה מרובה ולחזור לפעילות גופנית מסודרת.

    בברכה,

    ד"ר קרין אליעד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיסטולות ואבצסים חוזרים לאחר כריתת
    תמי
    30/09/2009

    שלום.
    אחי עבר לפני מס' שנים ניתוח להסרת מעי גס בעקבות מחלת קוליטיס,
    לאחרונה ריבוי פיסטולות ודלקות ולכן גם ניתוחים חוזרים לניקוז הדלקות.
    שאלתי, האם באמ.אר.אי ניתן לראות מהיכן הדליפות ומוקד הדלקות?
    מה מציעה הרפואה המתקדמת במצבים שכאלה?
    אם אפשר לקבל המלצה על רופא/ה אשר זהו תחום התמחותו הספציפי?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם אפשר לענות בקשר לפיסטולות חוזרות

    תמי
    01/10/2009

    אשמח לקבל מענה לשאלתי בענין פיסטולות חוזרות ובדיקת
    אמ.אר.אי ומשמעותה בהקשר זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה עדיין לתשובה....

    תמי
    04/10/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיסטולות ומןרסות חוזרות

    ד''ר אליעד קרין
    04/10/2009

    לתמי שלום רב


    במידה ומדובר בריבויי פיסטולות לאחר כריתת המעי הגס עקב קוליטיס יש לבצע מספר פעולות אבחנתיות כולל בדיקה ע"י הכירורג אצלו עבר את הניתוח, בדיקת המעי השארי ואזור הפאוטץ במידה והניתוח כלל פאוטץ, יש לעבור שוב על הפאטולוגיה ולודא כי לא היה מדובר במחלת קרוהן שלעיתים קשה להבדילה מקוליטיס וזו נוטה להחמרות ופסיטולות.
    MRI ידגים בצורה טובה מסלולי פיסטולה אך לרב לא יאבחן את הגורם להם.
    כתלות במורכבות הבעיה הפיתרון יכול לנוע מניתוחים לפתיחה איטית הדרגתית של מסלולי הפיסטולה, לעיתים נשקל שימוש בדבק פיברין בהצלחה חלקית ולעיתים אין ברירה ויש ליצור סטומה לפרק זמן על מנת לאפשר את החלמתן של הפיסטולות.

    בברכה,

    ד"ר קרין אליעד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיסטולות לאחר כריתת מעי..

    תמי
    07/10/2009

    והאם ייתכן שהפיסטולות נגרמות מדליפה מהפאוץ' שיצרו בניתוח? האם את זה
    ניתן לראות באמ.אר.אי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סמנים?
    מירי
    30/09/2009

    שלום רב
    אני בת 35, ועקב כך שאבי חלה במחלת הסרטן גם כבד וגם מעי גס נשלחתי גם אני למרקרים,
    השאלה היא האם מרקרים מצויינים אמורים להיות על אפס או על מספר מסויים?

    מה מייצגים הנתונים שקיבלתי?
    האם זה אומר שהכל נקי אצלי?

    CEA 0.7

    CA 19-9 6.51

    אשמח לתשובה והכוונה לגבי ערכים תקינים של מרקרים.

    מירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סמנים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרקרים

    ד''ר אליזה טיומני
    30/09/2009

    שלום מירי
    מרקרים הללו לא משתמשים למטרת גילו מוקדם של מחלת הסרטן -אלה למעקב לאחר חולה עם סרטן ידוע ומרקרים מוגברים .עליה חוזרת במרקרים לאחר הסרת הגידול יכולה להעיד על חזרתו.
    יש לא מעט גידולים שלא מבפרישים מרקרים כלל.
    לכן - זו לא הדרך לבצע גילוי מוקדם אצלך עקב סיפור משפחתי.
    כדי להתיעץ עם מומחה
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי שלשולים ורעב
    שירה
    28/09/2009

    כשאני לא אוכלת 3 עד 4 שעות אני חשה עוותויות במעי ומשלשלת,למה זה קורה?
    יש לציין שאני סובלת ממעי רגיז

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי שלשולים ורעב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי שלשולים ורעב

    פרופ' עמי ספרבר
    30/09/2009

    שירה, שלום
    קרוב לוודאי שמה שאת מתארת משקף את המעי הרגיש שלך. ביחד עם זאת חסרים פרטים רבים. אם את מעל 50 והתסמינים חדשים יחסית, אם יש אנמיה חדשה, אם יש ירידה בלתי מוסברת במשקל, או אם יש דם בצואה, כדאי לפנות לייעוץ אצל גסטרואנטרולוג.
    כמו כן אם תסמונת המעי הרגיש שלך אינה מטופלת לשביעות רצונך כדאי לפנות לייעוץ עם מומחה.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמונת מעי רגיז וכאב בצד שמאל של בט
    ליאורה
    25/09/2009

    מזה כשנתיים וחצי אובחנתי כסובלת ממעי רגיז.כאבי בטן לסרוגין במקומות שונים בחודש וחצי האחרונים ישנו כאב נקודתי בצד שמאל למטה של הבטןהתחתונה המקרין גם לאגן.ממה זה יכול היות??האם גם כחלק מהתופעה של התמ"ר??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סמונת מעי רגיז וכאב בצד שמאל של בט

    פרופ' עמי ספרבר
    28/09/2009

    שלום ליאורה,
    יתכן שהכאב שאת מתארת קשור במעי רגיש, וכמובן יכול להיות לו גם מקור אחר. לדעתי רצוי להיפגש עם רופא המשפחה שישמע ביתר פירוט את הסימפטום ויבדוק אותך בדיקה גופנית. על סמך זה הוא יוכל להעריך אם מדובר בכאב המחייב בירור נוסף או כאב שאיננו מצריך בירור כזה.
    בברכה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנה לקולנוסקופיה לאחר יום כיפור
    אילת
    24/09/2009

    שלום רב,
    בתי בת 21 ואמורה לעבור קולנוסקופיה ביום שלישי לאחר יום כיפור, ב 1800.
    קיבלה מרוקן חדש ולקסדין, וצמה ביום כיפור.
    אודה אם תוכלו לתת הוראות מדוייקות להכנה שלוקחת בחשבון את הצום יום קודם.
    תודה רבה
    אילת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנה לקולנוסקופיה לאחר יום כיפור

    פרופ' עמי ספרבר
    28/09/2009

    שלום רב,
    מטרת ההכנה היא להיות נקיה כדי שהבדיקה תהיה אמינה. על כן אין שינוי משמעותי לגבי ההכנה בעקבות הצום. יש יותר סיכוי שההכנה תהיה טובה הודות לצום הממושך יותר. אפשר לאכול מה שמותר על פי ההנחיות שקיבלתם ולשתות נוזלים מרובים. כל אכילה אחרת תבטל את סיכויי ההלחה של הבדיקה.
    בהצלחה,
    פרופ' ספרבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת במעיים האם מסוכן
    אור
    21/09/2009

    סימני דלקת מעיים שמחריפים (CRP=19) במשך 3 שבועות.
    הרופאים במיון ובצבא טוענים שיש לבצע בדיקת קולונוסקופיה או גסטרו.

    בינתיים לא ניתנת הפניה - ויש ירידה דרסטית במשקל.
    האם המצב הזה דחוף ומסוכן? האם באמת במיון לא ניתן לאבחן או לתת איזו שהיא אנטיביוטיקה?
    המצב מחמיר מיום ליום - וביום רביעי יש תור נוסף לרופא מומחה שיתן אני מקווה את הבדיקה.

    האם המצב מסוכן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת במעיים האם מסוכן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון CRP=87.6 אנא התיחסותך תודה

    אור
    21/09/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת במעיים

    ד''ר אליזה טיומני
    22/09/2009

    שלום לאור
    דלקת במעיים דורשת התיחסות רצינית ולעיתים מתן טיפול יחד עם תחילת הבדקות .
    בד"כ מצב הוא לא מסוכן אלה אם יש סימני גוש בבטן או חסימת מעי
    אנטיביוטיקה בהחלט טיפול התחלתי מתאים בשתי המחלות הדלקתיות -קוליטיס אולצרוזה ומחלת קרון.
    בפגישה עם רופא ביום ד' דכי להתחיל כבר טיפול עוד טרם הבדיקות
    בהצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממש תודה על ההתיחסות

    אור
    22/09/2009

    אני מאד מקווה שיתנו כבר איזה שהוא טיפול
    המצב מיתדרדר מיום ליום והלחץ עולה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנה חלופית לבדיקת קולונוסקופיה
    רותי פיקסלר
    21/09/2009

    האם ניתן לעבור הכנה אחרת, כלומר, ללא החומר המרוקן, כהכנה טובה לבדיקה? קשה לי מאוד עם נטילת החומר. שמעתי על הכנה עם חוקן/שטיפת מעיים. האומנם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנה לקולונו

    ד''ר אליזה טיומני
    21/09/2009

    שלום רותי
    באופן עקרוני אפשר לנסות עם שתיפת מעי ע" מכשיר מיוחד =הידרוטפיה -דבר שהוא עולה כמה מאות שקלים -אבל זו דרך לא מקובלת ברוטינה .
    בהצלחה.
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכי נכון

    סילביה
    23/09/2009

    היום כדי לאתר פוליפים או כל הכרוך בבדיקת קולונוסקופיה
    היא רק על ידי הבדיקה הזו, ורצוי לבצע אותה באופן פרטי אצל הרופאים המומחים לכך.
    מדובר בבדיקה דיי פולשנית, לא נעימה אבל מאוד אמינה, ולעיתים אם מגלים בזמן את הפוליפ
    ניתן לכרות תוך כדי הבדיקה את הפוליפ כדי שלא ימשיך להתפתח באופן לא ראוי , לא עלינו.
    כל הייתר לא הוכח מדעית ואסור לשחק בבריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנה חלופית לבדיקת קולונוסקופיה

    רותי פיקסלר
    23/09/2009

    תודה על ההתייחסות, אך עדיין יש לי שאלה: זו אינה הרוטינה אך האם השטיפה הזו טובה מספיק לניקוי המעיים והבעייה היא רק עלותה הכספית הגבוהה? האם ידוע לך מי מבצע שטיפה כזו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנה חלופית

    ד''ר אליזה טיומני
    24/09/2009

    היו לי מספר חולים שהתכוננו בצורה כזו לאחר שיום לפני זה לקחו כ 4 כדורים משלשלים בערב בכדי "לרכך " את הרקע...
    מי שמבצע -אלה בד"כ אנאשים פרא-רפואיים שרכשו מכשירים ונסיון
    הצלחה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנה

    ד''ר אליזה טיומני
    24/09/2009

    היום אנו נותנים הכנה עם פיקולקס -שטעמו הרבה יותר סביר אך גם יש צורך בשתיה הרבה נוזלים עלייד זה
    ד"ר אליזה טיומני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חודש של כאבי בטן תחתונה
    אור
    20/09/2009

    הבן שלי חייל.
    לפני מעל חודש התחילו לו כאבים מאד קשים בבטו הימנית המאד תחתונה מלווים בבחילה והקאות - התור שנקבע לו לרופא מומחה היה מאד מאוחר.
    לקחתי אותו גם למיון - ומצאו CRP-B של 12 במקום חצי.
    לא עשו שם כלום ואמרו שרק הרופא ביחידה יכול.
    אחרי חודש שהרופא ראה את התוצאות שלח אותו לבדיקות דם ללא כל בדיקת קולונוסקופיה.
    בלחיצה על הנקודה בבטן הימנית התחתונה כואב לו והוא יורד המון במשקל.

    אני מאד בלחץ ולא יודעת מה לעשות - אני פוחדת שזה אפנדציט או דלקת שיכולה להיות מסוכנת.
    מה לעשות? האם ללכת שוב למיון?
    אנא עצתכם תודה רבה
    איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חודש של כאבי בטן תחתונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חודש של כאב בטן תחתונה

    ד''ר אליעד קרין
    20/09/2009

    לאיריס שלום רב

    במידה ויש סיפור מתמשך שכזה של עאב בטן וירידה במישקל ממליץ לפנות בשנית למיון (במידה ומדובר בשירות ביחידה מרוחקת) לבדיקה ולהתייעץ לגבי צורך בסיפוח ליחידת רמ 2 על מנת לזרז את הבירור הרפואי האבחנה והטיפול

    בברכה

    ד"ר קרין אליעד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - פרטים נוספים

    אור
    20/09/2009

    הבן שלי לא קרבי - יש לו תור ביום רביעי לבדיקה של בדיקות הדם שעשו לו.

    הכאבים נסבלים אבל יש חשש ממשהוא שאם לא נטפל בו עכשיו עלול להחמיר - ובטיפול הצבאי יש סחבת נוראית.
    ביום רביעי יכולים לקבוע לו עוד תור מאוחר ובינתיים הוא ללא טיפול המון זמן וכבר ירד כמעט שמונה קילו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - פרטים נוספים

    אור
    20/09/2009

    הבן שלי לא קרבי - יש לו תור ביום רביעי לבדיקה של בדיקות הדם שעשו לו.

    הכאבים נסבלים אבל יש חשש ממשהוא שאם לא נטפל בו עכשיו עלול להחמיר - ובטיפול הצבאי יש סחבת נוראית.
    ביום רביעי יכולים לקבוע לו עוד תור מאוחר ובינתיים הוא ללא טיפול המון זמן וכבר ירד כמעט שמונה קילו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום