מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הנקה וגיל המעברגלית07/09/2015
1
שלום רב,
אני בת 38 וחודש. יש לי שלושה ילדים בני 6,4 ושנתיים. את הקטנה אני עדיין מניקה (לא בלילה). ההריונות היו ספונטניים ומהירים, ולשני האחרונים נכנסתי תוך כדי הנקה, אבל היה לי מחזור סדיר וזיהיתי ביוץ.
כעת אני רוצה להכנס להריון רביעי, יש לי וסת סדירה במרווחים קבועים, אבל אני לא מזהה ביוץ, לא מצליחה ולא חשה כאבי ביוץ. כמו כן, אני לא מרגישה יותר בכאבי מחזור, דבר שליווה אותי כל החיים.
בנוסף, אני ישנה הרבה פחות שעות מבעבר ומתעוררת בלילה, יש לי גם קצת הזעות לילה, דבר שגם חדש לי.
ה שאני אומרת - האם ייתכן ובגלל פרולקטין גבוה, חסר לי אסטרוגן ופרוגסטרון (או משהו כזה) וזה גורם לי התחלה של גיל המעבר, כי לכאורה יש קצת סממנים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנקה וגיל המעבר - תגובה
ד``ר איתן פאר10/09/2015כל עוד יש לך מחזור סדיר פירושו הדבר שיש לך ביוץ סדיר גם עם את לא חשה בכך. עובדתי.
אין בתאור שאת מוסרת כל קשר לגיל המעבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יין טוב לבריאות?בת שבע06/09/2015
היי ,
אני כבר כשנה לא מקבלת מחזור, אני משתמשת בואגיפם, האם מותר גם להשתמש במכשיר לחיזוק שרירי ריצפת האגן?
נאמר לי שיין אדום מאוד בריא? מה דעתך?
האם תוכל לתת לי טיפים לשמור לא לעלות במשקל ( השומן הביטני).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יין טוב לבריאות? - תגובה
ד``ר איתן פאר10/09/2015יין אמנם ישמח לבב אנוש אך אין כל עובדה רפואית שיש לו קשר לחיזוק שרירי האגן, אבל לשיפור מצב רוח בודאי.
עליה במשקל תמיד , תמיד, תמיד, תתרחש לאורך ציר זמן במידה ולא משתמשים בהורמונים. סיבות רבות לכך ואני עכשיו כותב על זה הרצאות ופרק לספר לימוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אביאנה ומדבקותורד05/09/2015
שלום רב,
א) מהן השלכותיו של הפסקת טיפול באביאנה?
האם יש בעיה ספציפית אם מפסיקים טיפול לאחר חודש וחצי? (אין הכוונה לחזרה של גלי חום וכו' אלא לבעיות אחרות שעלולות להופיע).
ב) האם ניתן לקבל חלופה בצורת מדבקה? מהן ההבדלים בין מדבקה לבין אביאנה? האם כל אחת יכולה לקבל מדבקות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אביאנה ומדבקות - תגובה
ד``ר איתן פאר10/09/2015אין כל בעיה בהפסקה אבל נשאלת השאלה מדוע? איזה תופעות לואי יש לך שאת רוצה להחליף אוואינה במדבקות להן יש הרבה חיותר תופעות לואי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם שימוש באקטיבליפה05/09/2015
האם שימוש באקטיבל יכול להשפיע על שינוי בריח הרגליים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם שימוש באקטיבל - תגובה
ד``ר איתן פאר10/09/2015לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמוניםחנה04/09/2015
שלום דוקטור,
בת 53, המחזור נפסק מאז היותי בת 36, אני גרושה ולא מקיימת יחסי מין כבר תקופה ארוכה מאוד. סובלת מיובש וגינלי
שמעתי מחברותיי על נפלאות הוגיפם.
האם כדאי לי להתחיל? לא מאוחר מידי עבורי?
אשמח לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורמונים - תגובה
ד``ר איתן פאר10/09/2015אין כל בעיה ואין גיל בו לא ניתן להשתמש בואגיפם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושה של רטט בגוףנורית זעירא04/09/2015
שלום רב, אני מנסה להבין מה קורה לי ועד עתה לא הצלחתי. לא בטוח שקשור לגיל המעבר. אני בת 55 ללא מחזור 9 שנים. עדיין עם גלי חום. בזמן האחרון יש לי תחושה של רטט בגוף לאורך הרבה שעות במהלך היום. האם מישהו מכיר תופעה כזו ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושה של רטט בגוף - תגובה
ד``ר איתן פאר10/09/2015לא מצליח לזהות את הסימפטומם עליו את מתלוננת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתחושה של רטט
שרון28/09/2015אני מכירה את התחושה הזו ושמעתי עליה מחברות. תחושה של טלפון רוטט. הרופאים לא מכירים את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור חודשי.בטי04/09/2015
דוקטור בוקר טוב,
בעוד חודשיים ימלאו לי 49.
בחודש יולי קיבלתי מחזור באיחור של 3 שבועות, המחזור היה תקין נמשך 3 ימים ללא טיפטופים ובעיות.
בחודש אוג' הייתי אמורה לקבל את המחזור בתאריך 14 לאוג' אבל נכון להיום טרם קיבלת אותו.
האם יכול להיות שהמחזור נגמר ככה סופית?
האם יכול להיות שישנה בעיה אחרת?
המחזורים שלי תמיד היו תקינים וסדירים מלבד מספר פעמים שפניתי אליך שהוא נמשך כמה ימים יותר מידי עם טיפטופים.
האם כדאי לעשות אילו שהם בדיקות?
לתשובתך אודה מאד.
שבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחזור חודשי. - תגובה
ד``ר איתן פאר10/09/2015אין כל בעיה בתאור שאת מתארת ואין כל צורך בבדיקות למינהן שכן תהליך הפסקת המחזורים הינו תהליך איטי וארוך - לפחות שנתיים- ומאופיין ע'י שינויים בתדירות המחזורים - איחורים או הקדמות, וזה לחלוטין טבעי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעוניינת באסטרוגןבת שבע31/08/2015
היי דוקטור,
ברצוני לקבל יעוץ, האם אתה מקבל לקוחות באזור ירושלים, תל אביב?
כמו כן אלו בדיקות אתה ממליץ לי לעשות לפני התור ליעוץ?
להזכירך אני אנה שעברה כריתה דו-צדדית (DCIS ן- LCIS).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעוניינת באסטרוגן - תגובה
ד``ר איתן פאר01/09/2015אני מקבל רק ברמת חישי ובחיפה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטרוגןבת שבע28/08/2015
שלום דקטור,
האם אתה ממליץ על אסטרוגן טבעי, קראתי על כדורים מיוחדים לאישה בגיל המעבר עם פיטו אסטרוגן.
האם זה עוזר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסטרוגן - תגובה
ד``ר איתן פאר29/08/2015עשרות רבות של סוגים שונים של פיטואסטרוגנים נבדקו בעשרות מחקרים כאשר השורה האחרונה היא יעילות דומה לפלצבו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל המעברבת שבע28/08/2015
היי,
קראתי את המלצתך לגבי ה- ואגיפאם, התחלתי להשתמש בטבליות וחיי השתנו- אין לי כאבים כשאני מקימת יחסי מין, היובש כמעט ונעלם (בסה"כ חודש וחצי אחרי תחילת הטיפול).
קראתי את המלצתך לגבי בליעת כדורי אסטרוגן ואני מעוניינת להשתמש בכדורים.
מהי המלצתך?
למי עליי לפנות?
אני אחרי כריתה דו צדדית של השד לאחר שמצאו אצלי DCIS ן- LCIS ורצפטורים חיוביים לאסטרוגן (לאחרונה קראתי שסוגים אלו לא נחשבים כסרטן - האם פרוש הדבר שההתייחסות אלי היא כאל אישה רגילה בריאה?).
המחזור הפסיק לי לחלוטין לפני כשנה, ואני בת 53 שנים.
רופא הנשים שלי מאוד סקפטי.
מה המלצתך?
למי עליי לפנות?
תודה מקרב לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל המעבר - תגובה
ד``ר איתן פאר29/08/2015הלוואי והייתה תשובה פשוטה לכל שאלותיך. אבל היות ומזה עשרות שנים אני מתעסק בסרטני שד והורמונים .
סוגי הסרטן שאת מציינת , הולכים ומתבהרים בשנים האחרונות כטרום סרטן, אלא אם היתה חדירה מעבר לדופן הצינוריות ( INVASIVE CA)
כמו כן יש לדעת רצפטורים ובדיקת אונקוטסט שמקובל לעשות בשנים האחרונות לתאי גידול בשד ( הבדיקה נעשית בארה'ב ע'י שליחה של תאים שנשמרו בבדיקה הפתולגית שאיבחנה את סוג הסרטן), כמו כן הזמן שעבר ופרמטרים נוספים ורק לאחר איסוף של מכלול הנתונים ניתן לשקול בצורה מושכלת איזה טיפול יתאים לך.
לגבי הואגיפם- המשיכי ללא כל חשש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור לאחר הפסקהיעל26/08/2015
ת 45. לידה ראשונה בגיל 39 )עד אז 18 שנה גלולות וכשהפסקתי - מחזורים תקינים). בגיל 41 הפלה (יזומה) = גרידה. מאז מחזור לא סדיר (חודש+/חודש וחצי) לפני שנה ושלושה חודשים מחזור אחרון. לפני יומיים הופיעו כאבי מחזור ואתמול המחזור. האם מדובר בביוץ ? אני מקיימת יחסים ללא אמצעי מניעה בחודשיים האחרונים וחוששת מהריון (אפשרי בכלל אחרי יותר משנה של הפסקה ?) במידה ומדובר בגיל המעבר... האם יש צורך להתחיל לקחת הורמונים או כיו"ב ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחזור לאחר הפסקה - תגובה
ד``ר איתן פאר27/08/2015ראשית יתכן פתאום ביוץ אבל נדיר - אם כי לא לגמרי בלתי אפשרי- שיהיה גם הריון .
לגבי טיפולים לגיל המעבר השאלה נשאלת האם את סובלת מתסמיני גיל המעבר? במידה וכן התשובה חיובית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סידן וויטמין dאורלי26/08/2015
לד״ר המון תודה על התשובה המפורטת למטה.
מהאתר Puritan - בקשר לוויטמינים קלסיום וויטמין D
מצאתי calcium citrate במשולב עם vitamin D אבל במינונים שונים של עד 1000 מ״ג ו600 יח׳ בהתאמה.
בנפרד מצאתי מינונים גבוהים יותר של calcium - not citrate וויטמין d שהם לפי המומלץ 1200 מ״ג ו -2000 יחי בהתאמה.
או משולב של calcium - no citrate עם vitamin D במינון 1200 מ״ג ו 1000 יחי בהתאמה.
מה הינך ממליץ? האם סידן רגיל לא ציטראט הוא גם מקובל?
האם לקחת מינונים שונים בנפרד או במשולב נמוכים יותר?
הבנתי מקריאה בפורום זה ובמאמרים שונים שמומלץ לשלב טיפול הורמונלי עם ויטמין סידן וויטמין d בלי קשר לרמת צפיפות העצם גם כמניעה מסרטן השד ומחלות שונות.
אודה מאוד על עזרתך.
אורלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סידן וויטמין d - תגובה
ד``ר איתן פאר27/08/2015אפשר סידן וויטמין D בנפרד ואז לבלוע ביחד
גם סידן שאינו ציטראט יעזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה
אורלי27/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בואגיפםחנה25/08/2015
שלום דוקטור,
אולי מפתיע שגבר פונה אליך בנושא זה.
אשתי קוראת באתרך ובמיוחד המלצותיך לשימוש בוגיפם.
לפני כשש שנים היא חלתה ב DCIS, נותחה, עברה כריתה דו צדדית מלאה, כמו כן רצפטורים חיוביים לאסטרוגן, ומאז בריאה, לפני כשנה נפסק לה המחזור עקב גיל המעבר.
לא מטופלת באף תרופה.
אתמול ניגשה לרופא נשים שבדק אותה והבדיקה יצאה תקינה.
אישתי בקשה מרופא הנשים שלה לקבל מרשם לוגיפם. הרופא המליץ לה לפנות לרופא אונקולוג.
ידוע לנו שלרופאים דעות שונות, האם תוכל להמליץ לנו על אונקולוג מאזור ירושלים, בעל "ראש פתוח", שאינו נסמך על דעות, מחקרים ועבודות ישנות.
כמו כן פורסם לאחרונה מחקר שטוען ש DCIS אינו מוגדר כסרטן.
אנחנו מבולבלים !!!
מה לעשות?
תודה,
בני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בואגיפם - תגובה
ד``ר איתן פאר26/08/2015טעות של רופאת הנשים. ניתן לקבל ואגיפם חופשי ולכל החיים גם , ואוןלי במיוחד, אצל חולות סרטן שד שכן אינו נספג סיסטמית ומאד עוזר ללא כל חשש שהוא.
אתה צודק, DCIS נחשב כטרום סרטן ולא כסרטן ולכן במידה ולא היתה פלישה מעבר לצינוריות אנחנו לא בדיוק ממליצים על טיפולים אלא מעקב
אבל אשתך כבר קיבלה טיפול ולכן, כפי שאומרים ותיקי נהלל- " לא ניתן להחזיר החלב לעטין הפרה".
לפחות הסירו דאגה מליבכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר כמה זמן אביאנה מתחילה להשפיע?ד``ר איתן פאר24/08/2015
לד״ר שלום רב,
אני מעוניינת בחוות דעתך. בת 40, לפני כשבוע וחצי עברתי כריתת שחלות מניעתית עקב סיבה גנטית, brca1, מאז אני משתמשת בהוראת הרופא ב אביאנה.
אני מרגישה חולשה מרובה, עייפות תמידית, סחרחורת בעמידה לעיתים, יקיצה בלילה לאחר מספר שעות בלבד והרגשה כללית רעה. אני ממש מיואשת כי הפכתי לבן אדם חולה.
שאלתי: לאחר כמה זמן אני אתחיל לראות את השפעת האביאנה? האם כדאי לתת לזה הזדמנות לתקופה מסויימת או מיד ניתן לדעת שאלו לא ההורמונים המתאימים?
במידה ויש צורך להחליף - על מה היית ממליץ במצבי?
בנוסף, התחלתי לקחת כדורי סידן ציטראט עם ויטמין די, 400 יחב״ל
וכן ויטמין בי 12 תחת הלשון.
האם אני עושה נכון בלקיחת תוספים אלה?
בהסתכלות בפורום ראיתי שאתה ממליץ על לקיחת תוספת סידן ויטמין די בקנייה באתר אמריקאי - האם תוכל לפרט לגבי האתר?
המון תודה,
אורלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף
אורלי24/08/2015מצאתי באתר אינטרנט את התוספים האלה של קלסיום וויטמין די בקפסולות ג׳ל:
Natures Bounty
Vitamin D (as D3 Cholecalciferol) 1,000 IU 250%
Calcium (as Calcium Carbonate)
מינון מומלץ 2 ליום
האם אלו ויטמינים מספקים? .
האם זה המינון הנכון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד תוספת - סליחה
אורלי24/08/2015בחיפוש באינטרנט באתר של I herb
מצאתי את הויטמינים; d3 במינון 2000 ואת הקלציום במינון 1200 אך בנפרד.
לא מצאתי קופסה של שניהם ביחד במינון זה, אלא רק מה שציינתי למעלה -
קלציום 1200 עם ויטמין d במינון 1000 יחידות.
האם אתה ממליץ לי לקחת תוספים אלה?
באיזה מינון?
האם בנפרד?
תודה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאביאנה - תגובה
ד``ר איתן פאר26/08/2015אוויאנה יתחיל לפעול רק לאחר כשלושה שבועות ולכן או להמתין או לעבור לאקטיבל
תוספי סידן רצויים במידה ובדיקת צפיפות עצם שלך ירודה או שיש היסטוריה משפחתית או שאת ללא הורמונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוגילוטון וקשר להשמנת יתרד``ר איתן פאר24/08/2015
היי, האם כדורי פרוגילוטון גורמים להשמנה תודה יליאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוגילוטון - תגובה
ד``ר איתן פאר26/08/2015לא. רק אוכל מצד אחד והעדר פעילות גופנית מצד שני גורמים להשמנה.
ובנוסף גם חסר איזון הורמונלי נכון משנה מטבוליזים בסיסי ולכן נשים במנופאוזה שלא לוקחות הורמונים יעלו תמיד במשקל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
