מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גיל מעבר?לי13/07/2015
שלום לך ד"ר. אני בת 42.5 אמא לשושה ילדים. לאחר שהמחזור שיחק לי, נטלתי פרוברה פעמיים ביום במשך 7 ימים וקיבלתי מחזור. בדיקות הורמונליות הן FSH 33 LH 13 TSH10 . הרופא טוען שאני לא בגיל המעבר בין היתר כי אין לי שום תופעות. רופא אחר המליץ לי ליטול הורמונים. לציין כי בעבר היו לי גם ערכים כאלו והמחזור שיחק, ולמרות זאת נכנסתי פעמיים להיריון ובהמשך המחזור חזר. האם ליטול הורמונים? האם אני בתוך גיל המעבר? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל מעבר? - תגובה
ד``ר איתן פאר16/07/2015חלא, את עדין לא בגיל המעבר אלא בפרימנופאוזה- טרום גיל המעבר . תקופה זו יכולה להמשך 2-4 שנים
אין כל צורך להתחיל טיפול הורמונלי כלשהו במידה ואין לך כלל תסימיני גיל המעבר. כלומר רק אי סדירות במחזור אינה מהווה הורייה להתחיל טיפול הורמונלי חלופי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נדודי שינה ומחזור מזגזגרותם09/07/2015
רופא נכבד ,
אני בת 47+3 ילדים. מקבלת מחזור כל חודש למעט בחודש האחרון שלא הגיע. לעיתים דמו ים בין מחזורים . סובלת לאחרונה מיקיצות באמצע החילה וחוסר יכולת לחזור לישון או הירדמות בהמשך ,המלווה בהרבה יקיצות עד כבוקר. למרות שזה הסימפטום היחיד ,הרופא המליץ פרוגילוטון. האם מתאים למרות שהמחזור יחסית סדיר ? האם מדובר בהורמונים לגיל מעבר ? מהו המינון המינימלי המומלץ והאם אין צורך להוסיף פרוגסטרון? מתנצלת על ריבוי השאלות .. מקווה שתהיה סבלני איתי ..
תודה רבה מראש , רותם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נדודי שינה ומחזור מזגזג - תגובה
ד``ר איתן פאר16/07/2015המחשבה כיום היא שתסמיני גיל המעבר יכולים להתחיל עוד בתקופה בפרימנופאוזלית.
אבל סימפטומם יחיד של הפרעות שינה , עם מחזורים לחלוטין סדירים לא מהווה עדין אינדיקציה לתסמיני גיל המעבר.
בארה'ב מוכרים מלטונין, הורמון השינה, על המדפים ללא כל צורך במירשם רפואי, בדיוק בגלל התלונות שלך. ניתן להשיגו במינונים של 3, 5, 10 מג'ר.
בד'כ ההמלצה הינא על מינון של 5 מג'ר.
או שמישהו יביא לך או ישלח מארה'ב שם נמכר על המדפים, או שתזמיני דרך אתרים מתאימים באינטר נט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל המעברענת09/07/2015
שלום ד"ר איתן
אני נושקת לגיל 51, לפני 8 חודשים התחלתי לסבול מנדודי שינה עד כדי לילות לבנים.
אין לי גלי חום, המחזור קצת משתבש במועדים, לעיתים דימום רציף במשך 3 שבועות ולעיתים מחזור פעם בחודשיים.
נדודי השינה באים לידי ביטוי בקושי להירדם, לעיתים בחוסר ברירה זה נגמר בחצי כדור שינה.
האם התופעה אופיינית לגלי המעבר?
אשמח לתשובתך
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל המעבר - תגובה
ד``ר איתן פאר16/07/2015כן , אבל לא רק
תנסי להשיג מלטונין 5 מג'ר ( ראי תשובה מפורטת יותר להלן) או אמביין או סירקאדין שיש צורך במירשם רפואי להם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנדודי שינה
ענת16/07/2015הי איתן
תודה על תגובתך בנושא, למעשה ניסיתי מלטונין, לא כל כך עזר לי, האם הוא משפר
מיידית או לאחר מספר ימים / שבועות של לקיחה עקבית ?
שאלה נוספת האם האמביאן CR, בטוח לשימוש ומומלץ מבין כל תרופות השינה?
תודה ומעריכה
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנדודי שינה - תגובה
ד``ר איתן פאר20/07/2015מלטונין במינון של 5 מג'ר או 10 מג'ר אמור לסייע טוב.
אמביין די בטוח לשימוש ומומלץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רירית רחם מעובה ומחזור מתמשךרננה08/07/2015
שלום
מזה כשנה וחצי יש לי דימומים ארוכים אבל לא דימומים חזקים.
קיבלתי נוראטיסטרון למשך 10 ימים הפסיק ואח"כ הסתדר. לאחר כמה זמן שוב החלו אי סדירויות.נמשך תקופה הפסקה לשבוע שבועיים ושוב דימומים ארוכים.
מחכה לתשובה של ביופסת אנדומטריום באמצעות פייפל ובדיקת פאפ.
בדיקת הפאפ לפני שנה וחצי תקינה מבנה הרחם תקין ואין נוזל חופשי.
עובי הרירית לפי אולטרסאונד(תקין) 21 ס"מ.
האם יש סיבה לדאגה או לא מחייב שזה גידול?
אני מאוד מודאגת ונאמר לי שתשובה לוקחת כחודש וחצי
אשמח לתשובתך המהירה.
תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רירית רחם מעובה ומחזור מתמשך - תגובה
ד``ר איתן פאר09/07/2015חסר פרוגסטרון קלאסי,
לאחר קבלת התשובה תקחי פרימולוט נור 2 כדורים ליום במשך 10 ימם ועם קבלת הדימום בעקבות כך תכניסי התקן מירנה המפריש פרוגסטרון לתוך חלל הרחם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
רננה09/07/2015תודה רבה ד"ר פאר
אני מבינה שאין סיבה לדאגה או לחץ זה לא מחייב שיש חלילה גידול?
עלי לציין שגילי 46.אחרי 2 לידות בן ובת ו2 הפלות האחרונה לפני 3 שנים.
שוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
ד``ר איתן פאר09/07/2015בכיף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור חודשי.בטי07/07/2015
דוקטור ערב טוב,
אני כבר כתבתי לך בעבר לגבי בעיות מינוריות יחסית במחזור החודשי שלי.
בעוד 4 חודשים אני אהיה בת 49 עד היום המחזור היה סדיר ב-99% מהמקרים אלא שבשנתיים האחרונות פניתי אליך בעניין זה שהמחזור לא נגמר אחרי מספר ימים כלומר טפטופים או שנגמר וחוזר לאחר יומיים.
הפעם הבעיה היא אחרת מחזור אחרון היה בתאריך 25.6 ועד היום טרם קיבלתי את המחזור.
האם יכול להיות שהוא נגמר או שזה חלק מהבלגן של הגיל שלי?
לתשובתך אודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחזור חודשי. - תגובה
ד``ר איתן פאר08/07/2015מאד אופייני ושיגרתי התואם את התקופה של טרום גיל המעבר , האופייני ביותר לגילך.
במידה ואין תסמיני גיל המעבר אין צורך בטיפול מיוחד או בבדיקות כלשהן. במידה ומתחילים תסימני גיל המעבר ניתן ואף רצוי לטפל ע'י תוספי הורמונים לאיזון חסר האיזון ההורמונלי שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך. - תגובה
ד``ר איתן פאר09/07/2015הטרוזיגוט ל MTHFR חסר משמעות. חומצה פולית בלבד פותרת את הבעיה.
לגבי המוטציה הנוספת, הטרוזיגוטיות פחות דומיננטית. אבל יש לשאול באופן ישיר את מומחה הקרישה לגבי האפשרות לטיפול הורמונלי. ולאור תשובתו ניתן להתאים לך טיפל בבו הזמן המתאים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקן מירנה כמה שאלותיעלה06/07/2015
שלום יש לי כמה שאלות לגבי המירנה
אני בת 46
1. האם יכול להיות נזק כלשהו אם לא מוציאים את ההתקן לאחר 5 שנים? מאד נוח לי איתו
2.האם הוצאת ההתקן כואבת? (כמו הכנסתו? או אולי פחות...?
3.האם כדאי להכניס התקן חדש בגיל 40+? או האם אפשר להשאר עם אותו אחד לעוד כמה שנים?
תודה לתשובותיך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקן מירנה כמה שאלות - תגובה
ד``ר איתן פאר08/07/2015היתרון הגדול של המירנה לעומת התקנים ללא הורמונים היא בהפרשת פרוגסטרון לחלל הרחם ובכך חמזער לחלוטין את הדימום הווסתי.
אותו צילינדר המפריש פרוגסטרון מתפקד 5 שנים בלבד.
לאחר מכן אין כבר הפרשת פרוגסטרון והאפקט התועלתי מכך פוסק.
ככל שמתקרבים לגיל 50 , חסר היחס בין אסטרוגן ופרוגסטרון גורם לדימומים יותר ויותר קשים. ולכן לא נכון להשאיר מירנה ישנה אלא להחליף אותה במירנה חדשה.
ואגב, מירנה טובה לשימוש גם כמקןר פרוגסטרון לחלל הרחם בגיל המעבר ולכן ניתן להשתמש בה לפחות עד גיל 60.
לגבי הכאבים- הוצאה לא אמורה להיות כרוכה בכאב מיוחד, אלא אם ההתקן ננעץ בשריר הרחם ( עוד סיבה להחלפה בזמן).
הכנסה תעשה בזמן מחזור שאז צואר הרחם נפער .
במידה וצואר הרחם צר מאד, ניתן לתת 2 כדורי ציטוטק מתחת ללשון 4-6 שעות לפני הכנסת מירנה ואז הצואר נפער וההכנסה לא אמורה להיות כרוכה בכאבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקן מירנה
מירב07/09/2016שמי מירב בת 52 היה לי התקן מירנה עד לפני שלושה חודשים הכל היה תקין וטוב. עברו מספר ששנים ולכן הוצאתי. ברצוני לחדש את המירנה. האם מתקינים את המירנה בזמן מחזור ? במידה וכן מה האלטרנטיבה במידה ואין מחזור.
לתשובתך אודה,
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקן מירנה - תגובה
ד``ר איתן פאר10/09/2016רצוי ומומלץ בסוף מחזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תקווהנירית06/07/2015
שלום לכולם,
ברצוני לכתוב כאן משהו בנימה חיובית ובכנות.
לא לכולן יש בעיות בגיל המעבר.
אני למשל דוגמא לההפך.לא רק שאין לי בעיות אלא אני מרגישה יותר טוב.
כבר 3 שנים אין לי מחזור ומכל הבחינות אני מרגישה הרבה יותר טוב לעומת השנים הארוכות שהיה לי מחזור.
כאשר היה לי מחזור היו לי כל תופעות הלואי שרק אפשר להזכיר: מצב רוח לא טוב,
נפיחויות, כאבי ראש, כאבים נוראיים , עצבנות יתר מתיחויות ועוד ועוד.
עכשיו שאין לי מחזור אני מרגישה יותר טוב בהרבה ואפילו רזיתי ולא השמנתי.
למעט סימפטום אחד זניח הכל חיובי וטוב, הרגשה כללית הרבה יותר טובה ופחות דכדוכים.
אני משערת שיש עוד כמה כמוני ,אולי אני במיעוט?
בכל אופן גיל המעבר לא מתבטא רק בסמפטומים שליליים ואפילו לי עצמי קשה להאמין שמצבי השתפר מאז שאין לי מחזור .
לד"ר פאר - האם מוכר לך מה שתארתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לאימל הקודם
נירית06/07/2015שכחתי לציין שההרגשה הכללית והפיסית יותר טובה ללא נטילת הורמונים.
אני מניחה שאם הייתי מרגישה רע עם סמפטומים שונים אולי כן הייתי נוטלת הורמונים לפי עצת הרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתקווה - תגובה
ד``ר איתן פאר08/07/2015קלאסי , ידוע ומוכר.
לכ 14% מכלל האוכלוסיה אין כלל תסמיני גיל המעבר,
גנים טובים .
יישר כוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום רציף 3 שבועותחנה05/07/2015
לרופא שלום,
אני בת 52, ובד"כ המחזור שלי סדיר. המחזור האחרון איחר שבועיים, ואז החל דימום שנמשך כבר 3 שבועות. הדימום החל בהפרשה גושית חומה. לאחר שבועיים בוצעה ביופסיה (פיפל) , ובשחרור נרשם שנצפתה ררית מעובה 6-7 מ"מ עם קטעים ציסטיים בתוכה. יומיים לאחר הביופסיה הדימום השתנה וכעת הוא דמי (דם טרי) וכמות רבה יחסית. כ"כ הופיע כאב גב, ואני מרגישה חולשה כללית. לטענת הרופאה, עד שיגיעו תוצאות הביופסיה אין שום טיפול ויש לחכות בסבלנות. לא היו מוכנים להסביר מה בעצם האפשרויות: האם זו תופעה של גיל המעבר? אפשרות פתולוגית? ממה שהבנתי, תשובה לביופסיה לוקחת עד 3 שבועות. האם תוכל לפרט מעט על האבחנות האפשריות? האם בינתיים באמת אין מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום רציף 3 שבועות - תגובה
ד``ר איתן פאר08/07/2015פשוט ( במידה ויודעים).
בגילך אופייני דימום על רקע חסר ביוץ כלומר פעילות אסטרוגנית בלבד ללא פרוגסטרון, ולכן עיבוי של רירית הרחם ודימום ממושך.
יש צורך לתת פרוגסטרון 10 מג'ר ליום במשך 7-10 ימים , וזה יגרום להפסקת צמיחת רירית הרחם ולאחר מכן דימום.
עם גמר אותו דימום יש לבצע בדיקת אולטראסאונד לקביעת עובי רירית הרחם.
רק במידה ורירית הרחם נשארת מעובה מעל 4-5 מ'מ לאחר אותו דימום יש מקום לשקול ביופסיית פייפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלת המשך
חנה08/07/2015תודה רבה על התשובה. האם לקיחת פרוגסטרן בטוחה למי שיש לה היסטוריה משפחתית של סרטן השד (סבתא ואמא)? האם אין אלטרנטיבה אחרת?
שאלה נוספת: בביופסיה שנלקחה נמצא פוליפ. מה משמעות הממצא?
תודה על התשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלת המשך - תגובה
ד``ר איתן פאר09/07/2015תלוי בסוג, במינון ובמשך זמן הלקיחה שך הפרוגסטרון
לגבי הפוליפ- התשובה תלויה בבדיקה של הממצא (תשובה פתולוגית)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אגן קטןתמי03/07/2015
אני בת 55 מחזור שנפסק לפני שנה וחצי.מאז כל חצי שנה בערך מגיע המחזור ל- 7 ימים כפי שיה כל חיי ולעת עתה אין לי סימני גיל המעבר. תוצאות בדיקה דופלר ויגינלי:גודל רחם 32*30*51 רירית הרחם בעובי 12 מ״מ בחלל הודגם מימצא היפואקוגני מעוגל 7*7 דוגלס ללא נוזל . אבקש לדעת מה המשמעות לגבי עובי רירית הרחם? ולגבי הממצא היפואקוגני ? אני די מוטרדת מעובי רירית הרחם הבנתי שעובי רירית הרחם נורמלי היא4 מ״מ. אודה לתשובה מהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אגן קטן - תגובה
ד``ר איתן פאר05/07/2015רירית רחם מתעבה כאשר יש פעילות אסטרוגנית ללא פעילות פרוגסטרון. כלומר ישנה הבשלה איטת של ביציות בשחלה אבל אין ממש דימום. מצב זה גורם לך לקבל מחזור אחת לכמה חודשים וללא תופעות של דיל במעבר היות וישנה פעילות אסטרוגנית. זה לא רצוי מבחינת רירית הרחם ולכן עליך לקבל טיפול פרוגסטרון מחזורי. 10 מג'ר ליום במשך שבוע כל ראשון לחודש וכך יהיה מחזור ולא תהיה התעבות של רירית הרחם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת u.sימית02/07/2015
בת 49, מזה כשנה וחצי ללא מחזור.
לאורך החודש יש הפרשות שקופות (לעיתים רבות), ללא ריח או גרד.
שבועיים אחרונים רגישות בפטמות וכאבים בשדיים.
הופנתי לרופאת נשים בשל כאבי בטן לא מוסברים.
תוצאות בדיקת u.s:
בדופן הקדמי של הרחם יש שרירן אינטראמורלי 13 מ"מ.
רירית 9 מ"מ עם פס נוזלי צלול בתוכה.
שחלה שמאלית בקוטר 33 מ"מ ובה שתי ציסטות: 19 מ"מ ו-10 מ"מ.
מה פירוש התוצאות ?
בתודה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת u.s - תגובה
ד``ר איתן פאר02/07/2015קרוב לודאי פעילות שחלתית ,הבשלת ביצית המפרישה הורמונים ומכאן הגודש בשדיים וכאבי הבטן. לא להתפלא אם תוך מספר ימים יופיע דימום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשךמזל30/06/2015
מדוע שוב נשלח הפוליפ לפתלוגיה הרי ראו בבדיקת פיפל את הפוליפ האם הוא לא נבדק? כי כתוב ללא ממאירות ואח"כ ציינו שיש פוליפ אני מתנצלת על השאלות אני סובלת מחרדות בעיקר בנושא הבריאות אנא תשובה מפורטת תודה דר יקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך - תגובה
ד``ר איתן פאר02/07/2015הנוהל מחייב שכל רקמה העוברת כריתה חובה לשלוח לבדיקה היסטולוגית גם עם לחלוטין בטוחים שמדובר בתהליך שפיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפ ברירית הרחם בבדיקת פיפלמזל30/06/2015
שלום דר נכבד לפני חמישה חודשים היה לי דימום מזערי ונגמר אני בגיל המעבר 3 שנים הרופאה ראתה באו"ס רירית מעובה ועשתה לי בדיקת פיפל התשובה הייתה ללא ממאירות ועם פוליפ אנדו .. בהיסטרוסקופיה אבחנתית ראה פוליפ הייתר בדיקה תקינה לפני שלושה ימים עברתי ניתוח להוצאת הפוליפ רירית וצוואר הרחם תקינים נשלח לפתולוגיה אנא דר יקר מאוד לא רגועה האם תוכל לאמר משהו מרגיע לאור הכתוב תודה רבה לך שכחתי לכתוב שהפפס תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפ ברירית הרחם בבדיקת פיפל - תגובה
ד``ר איתן פאר02/07/2015פוליפ ברירית הרחם שכיח ביותר כממצא בגיל המעבר ובד'כ נטול כל חשיבות קלינית ואין כל צורך להוציאו במידה וקטן, מסויד לא גדל ולא מדמם. היות ואין לי כל נתונים ספציפיים לגביך הרי שהתשובה ניתנת באופן כללי לגבי פוליפים ברירית הרחם בגיל המעבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך שאלה נוספת בבקשה
מזל02/07/2015היה לי דימום קל מאוד לפני חצי שנה ומאז ללא דימומים , האם זה לטובתי, לגבי טיב הפוליפ ? בבדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית ע"י דר צוקרמן אמר לי פוליפ שפיר .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך שאלה נוספת בבקשה - תגובה
ד``ר איתן פאר02/07/2015אין לכך כל חשיבות. תהיה בריאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחזור אחרי שנתיים הפסקה
יעל04/07/2015שלום רב ד"ר,
אתמול בבוקר התעוררתי וגיליתי שיש לי דימום קל מלווה בכאב בטן. לאחר שנתיים של הפסקה ממחזור, להן קדמו שנתיים של איסדירות במחזור עד להפסקה כוללת. נסעתי למר"מ ושם ערכו אולטאסאונד, הרופאה מצאה שיש ממצא היכול להיות פוליפ. במיון ערך הרופא ד,ר גולדברט בדיקת פוליפ. הוא ציין שרירית הרחם מעובה. יחד עם זאת ציין בסיכום:
סונר: רחם בגודל תקין ומרקם תקין, רירית 8 מ"מ סדירה, טפולות במפ, שחלה ימנית 12X18, שחלה שמאלית 15X20, ללא נול חפשי באגן. הרופא אמר שיש לשלול סרטן של רירית הרחם. בעת הבדיקההכ ה PMB מתחת לכמות הוויכבר סתית, HB תקין. כבר בערב ראיתי שכמות הדם גדלה, ולמחרת בבוקר הטמפון היה ספוג כולו דם וכן בהמשך היום. כאבי הבטן ממשיכים [לא בעוצמה-כמו מיחושי בטן] ואני מרגישה כמו במחזור]. לא ישנתי כל הלילה ממחשבות על התוצאה הצפויה. מה הסיכון לכך שיש לי סרטן ברירית הרחם, ואילו עוד בדיקות אני צריכה לעשות, למעט אולטראסאונד חוזר בעוד 10 ימים והמנתה של שלושה שבועות לתוצאות הבדיקה שערך הרופא?
תודה רבה,יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחזור אחרי שנתיים הפסקה - תגובה
ד``ר איתן פאר05/07/2015ממש לא מתאים לשום סרטן ברחם אלא למחזוק רגיל בלבד ולכן לא להתרגש כלל מהנאמר. הסיכוי שבנתונית שהבאת שיש ממצא סרטני קלוש ביותר. עם גמר הדימום יש לבדוק שוב רירית הרחם ופרופיל הורמונלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לשאלה "בדיקת פיפל"
יעל06/08/2015ד"ר,
לא ראיתי את תשובתך לשאלתי.
אשמח לקבל תשובה לאור הנתונים ששלחתי לך.
תודה,יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי את התשובה
מזל03/07/2015למה אתה מתכוון? אין חשיבות לממצא או למה שהוספתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי את התשובה - תגובה
ד``ר איתן פאר06/08/2015ללא חשיבות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדבקות אוורל 50 אחרי כריתת רחם ושחלותד``ר איתן פאר29/06/2015
שלום ד"ר,בת 49 לפני 5 חודשים עברתי כריתת רחם ושחלות ומאז מטופלת במדבקות אוורל 50. עם לקיחת אוורל 50 ועד לפני שבוע כל תופעות גיל המעבר נעלמו, לפני שבוע התחלתי שוב להרגיש גלי חום בלתי נסבלים יקיצות מאמצע הלילה נדודי שינה ועצבנות יתר. השאלה שלי היא מה השתבש? אני משתמשת במדבקות אוורל 50 ללא שום שינוי למה אני שוב חובה תופעות גיל המעבר ומה עליי לעשות כדי לחזור ולהנות מאורח חיים ללא תופעות גיל המעבר. אודה לך על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדבקות אוורל 50 - תגובה
ד``ר איתן פאר29/06/2015לעבור לסוג אחר של אסטרוגן- תנסי כדורי אסטרופם 1 מג'ר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע טובמור27/06/2015
אני בת 47 ומאז שהופסק לי המחזור יש לילות שאני לא ישנה,לפעמים אני סובלת מדפיקות לב,ופעמים קורה לי שאין לי חשק לעשות כלום,חוץ מהעבודה שאני חייבת ללכת.הייתי שמחה לקבל עצה בלי טיפול נפשי אם יש לך בשבילי טיפ איך להתגבר על זה אני אשמח.תודה רבה ושבוע טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע טוב - תגובה
ד``ר איתן פאר27/06/2015הורמונים הורמונים הורמונים.
גשי מיידית לרופא נשים וקבלי טיפול הורמונאלי ואיכות חייך תחזור אליך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ב dheaברטה27/06/2015
לאחרונה בגלל ירידה בחיוניות וחזרה של כמעט כל התסמינים הראשונים של גיל המעבר, הוצע לי טיפול ב dhea.
מה דעתך?
האם יהיה צורך להפסיק הטיפול ההורמונלי - אסטרוגן + פרוגסטרון? האם מקובל לקחתם יחד? תופעות לוואי? סיכונים?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול ב dhea - תגובה
ד``ר איתן פאר27/06/2015הטיפול ב DHEA ידוע מזה שנים. מהווה חומר בסיסי, אנדרוגני, ממנו רקמות יכולות ליצר לעצמן הורמונים.
לא מפסיקים טיפול הורמונלי שלוקחים.
אבל- ישנה אפשרות לנסות להחליף תכשיר הורמונאלי לסוגים אחרים של הורמונים ובכך לפתור את החזרה של התסמינים.
לחילופין- ניתן להוסיף DHEA במינון נמוך ולא כל יום עקב תופעות לואי אפשריות הקשורות בטיפול אנדרוגני כגון שיעור פנים אקנה וכו'. בד'כ מינון נמוך שלו ולקיחה לסירוגין לא תגרום לתופעות אלו. נמכר בארה'ב ללא כל צורך במירשם רפואי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
ברטה01/07/2015תודה רבה על תשובתך דוקטור!
קראתי כי אחוז הספיגה של החומר הפעיל במתן פומי הוא קטן ביותר, ולכן מידת היעילות של תכשירים אלה עדיין מוטלת בספק.
האם ניתן לרכוש כתכשיר אחר? אם כן איזה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
ד``ר איתן פאר02/07/2015ניתן להשיג גם כפתילות לנרתיק משם הספיגה טובה יותר. יש בתי מרקחת, ניופראם ואולי גם סופרפארם המכינים זאת לפי דרישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


.jpg)
