פורום אפילפסיה ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בתי בת ה 9 פרכסה ללא סיבה
    ד``ר שי מנשקו
    14/02/2009

    שלום רב. בתי בת ה 9 פרכסה ללא סיבה בפעם הראשונה בחייה. בדיקת ה EEG אומרת: בערנות בסיס אחורית בטווח אלפא 9 לשניה בהמשך נמנום ושינה עם קשורי שינה. בערנות במנוחה נרשמו זיזים הפוכי פאזה באזור הצנטרלי והטמפורלי האמצעי משני הצדדים מודגשים מימין, בהמשך התרבו בנמנום ושינה בעיקר בצד ימין. לסיכום: מוקד צנטרו טמפורלי ימני עיקרי עם הקרנה לשמאל. אין תבנית של ESES.

    למרות שיחתי הטלפונית עם הנוירולוגית נשארתי מבולבלת ומפוחדת שהדבר יקרה שוב והאם יש רמות לבדיקה והיא בין הגרועות או שלא? האם כדאי להשתמש בתרופה טבעית שיכולה להרגיע או איזושהי רפואה משלימה??

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בתי בת ה 9 פרכסה ללא סיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר שי מנשקו
    15/02/2009

    לא תארת לי את צורת הפירכוס שביתך חוותה, האם היה זה בערנות או שינה? מה נאמר לך לאחר בדיקתה הנוירולוגית?
    ע"פ תאור ה EEG נישמע ומדובר במה שנהוג לכנות כ " אפילפסיה שפירה של גיל הילדות" אשר מתאים גם לגיל של ביתך. באם כאן מדובר בכך אז ישנם מספר דעות אשר חלקם תומכות בטיפול תרופתי (בתרופות כגון אוספולוט טגרטול וכ"ו )וחלקם לא תומכים בכול טיפול תרופתי בטענה שלרוב ישנו מיספר פירכוסים בודד(לפעמים פירכוס אחד וזהו) וכי גם כך חולפת בסוף גיל ההתבגרות. לגבי תרופות טיבעיות- טרם נימצא אחת כזאת אשר ניבדקה ונימצאה יעילה לטיפול באיזה סוג של אפילפסיה.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום

    אמא חרדה
    15/02/2009

    הבת שלי פרכסה כרבע שעה לאחר שנרדמה לידי. היא קמה על רגליה פיה התעקם וצווארה היה מוטה לצד, היא ניסתה לאמר לי מה היא רוצה אך מקולה יצאו רק קולות, התקשתה לנשום. הבאתי לה מים היא שתתה בקושי, כי פיה היה מעוות. זה ארך כ 30 שניות ולאחר מכן חזרה להתנהגות רגילה כשזכרה הכל למעט שפיה התעוות. הארוע קרה בשעה 21:30 לערך, הבדיקה ע"י נויורולוג בבוקר שלמחרת הייתה תקינה. האם יתכן שזה מצב שנבע מחרדה? הפחד משתק אותי ואינני מצליחה להרגע תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר שי מנשקו
    16/02/2009

    אכן נישמע כתאור של " אפילפסיה שפירה של גיל הילדות" -ראי תאור בתשובתי הקודמת.
    ממולץ לפנות להערכת נוירולוג מטפל

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם מתן השמן mct כתוספת לתרופות מ
    רות
    10/02/2009

    חברתי דיאטנית שמתמחה בתזונה לילדים חולים , באסף הרופא. היא סיפרה לי שמחקרים מראים שמתן השמן הנ"ל גם כתוספת לתרופות - מהול בחלב, מוריד תדירות ועוצמת התקפים. האם זה נכון? ואיך ניתן להשיג את השמן הנ"ל שלפי דבריה הוא שמן קוקוס ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר שי מנשקו
    12/02/2009

    לא ציינת על איזו מחלה את שואלת- אבל אני מניח שאת מעוניינת במידע על הקשר בין אפילפסיה עם תגובה חלקית לטיפולים תרופתים ו דיאטה המכילה שומן מסוג MCT.
    הדיאטה מהסוג הניקרא דיאטית MCT וכן דיאטת אטקינסמבוצעת במיספר מרכזים בארץ (אשר נחשבת לפחות קשה לביצוע אך עם אותם אחוזי הצלחה יחסית) באופן כללי מכילות אחוז שומנים גבוה יותר במקום מסוכרים או רב סוכרים אשר בתהליך אשר לא כאן המקום לפרטו- גורמים לשינוי בחילוף החומרים במוח וכתגובה מישנית לכך ניצפת ירידה בכמות הפירכוסים ( במקביל למיספר "הטבות" נוספות כגון הטבה קוגנטיבית כו"ו). לא כול מיקרה מתאים לדיאטה הנ"ל ולכן יש לפנות להערכת נוירולוג ילדים לבדיקת ההתאמה של הטיפול האפשרי למיקרה.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה התקף?
    מרב
    09/02/2009

    בני בן ה12 תאר שהוא מרגיש שהוא כאילו רואה את מה שעומד להתרחש,זה מלווה בכאב ראש חזק ותחושה של קור. ביום חמישי, הוא הרגיש זאת 4 פעמים במרווחים של שעה עד שעתיים. בעברו הרחוק(מיד אחרי הלידה) פירקוסים ואפרקסיה שמעולם לא חזרה שוב. תמונת האאג מהעבר הוכיחה על התקף שהיה בשעות הראשונות שלאחר הלידה ובמשך 6 שנים שבהם עקבנו כולל אאג , לא ניצפו התקפים חדשים. תמונת MRI מגיל 8 חודשים הראתה על פגיעה מסויימת ובבדיקה חוזרת התמונה נותרה זהה. האם מראה ה"זה ז'ה וו" מראה על ניתוק קצר ואז חזרה למציאות ? אם כן מה המלצתך ? המון תודה, (השאלה נשאלת בגלל העיתוי - יום לפני בחירות ושבתון,וממש אין למי לפנות...למעט מיון אם זה ממש דחוף....) מרב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם זה התקף?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למרב שלום

    ד``ר שי מנשקו
    12/02/2009

    לא ציינת מה כן היה בתרשים ה EEG או MRI - מלבד "פגיעה". בכול אופן תחושות שכפי שקראת להם של " דה ז"ה וו " תוארו לעיתים בצורות של אפילפסיה מאיזורים טמפוראלים( אותם איזורים הנימצאים לבאיזורים המוחים "שמאחורי האוזניים"). באם ממשיכים ועל הרקע של מחלה פירכוסית קודמת- יש לשקול לבצע EEG בחסך שינה או בזמן אותם אירועים.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תןצאות MRI
    סוזי
    05/02/2009

    הילדה שלי אובחנה כחולת אפילפסיה עם פרכוסים ומקבלת טיפול תרופתי דיפלפט, קיבלתי היום את תשובות הMRI ויצא AQUECTAL STENOSIS ושהודגמה זרימה מעוטה דרך AQUEDUCT האם תוכל לפרש לי את התשובה והאם זה שולל אפילפסיה תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תןצאות MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסוזי שלום

    ד``ר שי מנשקו
    05/02/2009

    באופן כלל ע"פ מה שציינת י ישנו חשד לבעיה בניקוז הנוזלים אשר מיוצרים באיזור חדרי המוח ( המימצא איננו קשור ישירות לסוג אפילפסיה ספציפי כל שהוא)- וממולץ לחזור להערכת הנוירולוג ששלח אותכם לבדיקה בהקדם.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התיעצות

    סוזי
    05/02/2009

    תודה רבה על המענה המהיר, האם אפשר להתיעץ איתך באופן אישי על ידי פגישה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד``ר שי מנשקו
    06/02/2009

    בהחלט-ראי פרטים בפתיח.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סוזי
    09/02/2009

    רציתי להתיעץ איתך , אני בקופת חולים כללית וראיתי שאתה עובד במכבי אין השתתפות האם קיים איזה הסדר אם אני מקופת חולים שונה על פגישת יעוץ בהנחה תודה רבה הפנו אותנו לבדיקת ניירוכירוג על תוצאות הMRI מה הוא בודק? והאם מה שיצא לה בבדיקה זה מסוכן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד``ר שי מנשקו
    09/02/2009

    פרטים על דרך ההתקשרות איתי בטל. שציינתי בפתיח.
    בדיקת נוירוכירוג על רקע המימצאים שציינת שדווחו ב MRI ולהערכת הצורך בניקוז הנוזל חיצונית.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפילפסיה מיוקלונית
    נירה
    04/02/2009

    בני בן 13 עם מיוקלונית מגיל 8 מטופל בדפלפט האם יש סיכוי להחלמה מאפילפסיה הזאת ? אם כן כמה זמן היא יכולה להמשך.. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפילפסיה מיוקלונית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למי שלום

    ד``ר שי מנשקו
    04/02/2009

    אפילפסיה מיוקלונית באופן כללי קלה לטיפול תרופתי אולם קשה יחסית " לגמילה " תרופתית וחולים רבים נזקקים להמשך טיפול תרופתי קבוע למשך שנים ארוכות למניעת חזרת הפירכוסים.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוות דעת מומחה - דחוף
    חיים
    02/02/2009

    שלום , בני בן 4.5 לפני חמישה ימים התמוטט בשירותים בגן לא ראו אותו מפרכס . היה בין ערפול הכרה לאיבוד הכרה , 45 דקות עד בית החולים . רק אחרי 3 שעות חזר לחיים תקינים . בדיקת EEG בשינה נתנה תוצאת הפרעות לא תקין . אחות האב סובלת מאפילפסיה קלה מגיל 14 מטופלת .היום בת 40 . שאלתי : 1. האם ניתן לסמוך על חוות דעת של נוירולוג רגיל לא של ילדים במתן טיפול תרופתי ? 2. האם כדאי להעמיק בנושא ולחפש מומחה בתחום לפני מתן התרופה המומלצת של הנוירולוג הרגיל ? חיים - 0522692404

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוות דעת מומחה - דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחיים שלום

    ד``ר שי מנשקו
    04/02/2009

    לא ברור מהודעתך איזה ברור עבר בנך באישפוז? האם כלל הערכת קרדיולוג? מה היו מימצאי הEEG? ופרטים אחרים כדי שאוכל להתיחס בהתאם. האים נוירולוג רגיל הוא נוירולוג מבוגרים??
    אשמח לעזור בהמשך בהערכתו...

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה הבחנה באפילסיה ממש מפחיד
    אבי
    01/02/2009

    זה הסיפור שלי בבקשה תעזרו לי תשקיעו דקה לקריאה .... אז ככה אני כרגע בן 16 אני הלכתי להוצי טופס ירוק לרישיון נהיגה ושם כתוב על עם יש לי מחלות שונות והבחנתי שם במחלה בשם אפילפסיה קראתי שעות באינטרנט וניזכרתי פיתעום בהתקפים שלי בעיקר בבצפר שעמדתי ליד מישהוא שדיברתי איתו לא עם חבר כן נגיד מורה ואנשים מבוגרים פיתעום הרגשתי מין זרם בכל הגוף איבדתי תקשר איתו ובאיתי לצד שמאל איזה כמה שניות וחזרתי לעצמי האיתי ילד לא העלתי בדעתי שזו מחלה ביכלל לא דיברתי על זה עם אף אחד כי ילדים לא מבינים בזה כלום אין לך עם מי לדבר כי יחשבו שאתה חולה נפש והכשיו שראיתי את זה אני יודע שיש לזה מענה אני מאוד מפחד מאוד שלא יתנו לי רישיון נהיגה אני לא הולך לספר את זה לשום רופה כי אני חושב שעבר לי כרגע אין לי התקפים ביכלל אני תמיד חושב על זה אבל אין לי התקפים בקיצור אני רוצה רישיון נהיגה לא מענין אותי מכלום הכשיו אני רוצה שתגידו לי עם זו איזה שהיא הבחנה באפילפסיה אני כל כך באלם שיש לי את זה ונפלתי קורבן אני יודע שזה נדיר כי אין את זה לאף אחד שאני מכיר מצתער על השגיאות כתיב ....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאבי שלום

    ד``ר שי מנשקו
    01/02/2009

    ע"פ צורת כתיבתך ותוכן הכתוב אתה נישמע מפוחד מאוד- ולא ברור מדוע ( הרבה מאוד אנשים חושבים כי חבו אירוע פירכוסי או פוחדים " לפתח אפילפסיה " ללא סיבה או מימצאים אמיתים )
    ממליץ כי תפנה בהקדם להערכת נוירולוג ילדים לבדיקה- אשר לאחריה תוכל להיות הרבה יותר נינוח וגם ככול הנראה לקבל חותמת על הבקשה להוצאת רישיון נהיגה.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מכשיר לאבחון אפילפסיה
    שרית
    01/02/2009

    שלום ד"ר ברצוני לדעת האם יש מכשיר לאבחון (אולי ביתי) אפילפסיה. או אבחון פרטי כלשהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מכשיר לאבחון אפילפסיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרית

    ד``ר שי מנשקו
    01/02/2009

    לא ידוע לי על מכשיר מהסוג הזה- אבל עם יפתחו בעתיד אשמח לרכוש בעצמי.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש קשר לאפילפסיה וחולי נפש?
    SIMONA
    24/01/2009

    בס"ד ביתי בת 15 והובחנה כאפילפסית מגיל 2 וטופלה בטיפול תרופתי -למיקטל ואספלוט עד גיל 12 לאחר ששנתיים ללא פירכוסים ובדיקת אי אי ג'י תקין הוחלט לפני שנתיים וחצי להוריד בהדרגה את התרופות ואז החלו התנהגויות קשות של כפייתיות ואלימות קשה סביבה. האם יש קשר בין מוקד אפילפטי לחולי נפש-היפומניה וסכיזופרניה?מטופלת כיום בלמיקטל ליטיום ורספרדל ועדיין לא מאוזנת כלל.....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסימונה שלום

    ד``ר שי מנשקו
    24/01/2009

    ישנו קשר בין מחלה אפילפטית (בעיקר הקשה לאיזון) ובין טווח רחב של מחלות פסיכיאטריות- אולם לא קשר ישיר. ע"פ מה שכתבת לא נישמע כי על רקע הנסיון "לגמילה" תרופתית הופיע ההפרעה הפסיכיאטרית, אולם בהחלט יתכן כי היתה "ממוסכת" ע"י הטיפול התרופתי לאפילפסיה שקיבלה עד אז. יש לדוקא שעוברת גם הערכה גנטית ומטבולית לבירור אפשרות למחלה המשותפת לשני המימצאים (כגון בדיקת קריוטיפ, תפקודי בלוטת התריס, חומצות אורגניות ואמינו, פורפירין וכו..)- אם כי יש לציין כי הסיכוי לכך נמוך יחסית.


    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ניתן להשתיל את הקוצב הוגאלי
    איציק
    19/01/2009

    באנשים החולים במחלת הנרקולפסיה והאם זה משפיע על העירנות שלהם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיציק שלום

    ד``ר שי מנשקו
    20/01/2009

    ישנם מספר עבודות בנושא- אולם הדבר עדין ברמה מחקרית בלבד ולא לשימוש רפואי בחולים.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוות דעת נוספת
    גל
    18/01/2009

    שלום רב, סליחה מראש על האורך. ביתי היום בת 12. אובחנה בעבר כחולת אפילפסיה ועד גיל 6 טופלה בטיגרטול והיום מאוזנת ללא התקפים כבר מס' שנים. סוג האפילפסיה היה בשינה עם גילגולי עיניים רוק וכו'. בחודשים האחרונים מתלוננת על כאבי ראש אשר בתחילה היו בתדירות נמוכה מאוד אך לאחרונה התופעה היא יום יומית שמלווה בכאבי ראש חזקים שתופסים לה את כל הראש וסחרחורות. נערכו לה בדיקת עיניים,קרקעית העין וראייה, בדיקת סינוסיטיס והכל תקין. ערכנו לה טסט אלרגייה והיא אלרגית לרשימה ארוכה של צמחים ועצים והחלה טיפול נגד אלרגייה וגם זה לא השפיע על התופעות. נערך לה CTראש עם ובלי נוגדנים לפני כ-6 שנים ונמצא תקין. בבדיקות EEG בשינה ובעירות נמצא תקין חוץ מבדיקה אחת שנמצאו גלים בודדים שבבדיקה נוספת נמצא תקין. נבדקת אפשרות של מיגרנה שעד עכשיו לא הגענו לתוצאה ברורה. נכון לאתמול הילדה התעלפה לי באמבטיה לזמן קצר, כשלפני זה היא אמרה שיש לה סחרחורת ושהיא רוצה לישון. התעוררה אחרי כדקה להערכתי (הזמן בערבון מוגבל)וללא פירכוסים. כמובן שקבענו תור לניורולוג ילדים אך התור רק בעוד 3 שבועות. שאלותי הן: 1. האם תופעת ההתעלפות יכולה להיות התקף אפילפטי ללא פירכוס, למרות שלא היה לה בעבר? 2. מה עוד ניתן לבדוק עד להגעת התור לניורולוג הילדים? 3. והשאלה שמאז ומתמיד מרחפת אצלי: האם יתכן שאצל ביתי כל שינוי בהתפתחותה יכול לגרום לגירויים של החזרת ההתקפים? השאלה נשאלת מכיוון שעד גיל 6 פעמיים שלוש בשנה היו לה התקפים ומגיל 6 הפסיקו. כלומר אני בתור אמא רואה את השינויים הגופניים אצלה ומרגישה שכל שינוי רגיש אצלה. האם זה יתכן, ותחושת הבטן שלי נכונה.? תודה מראש על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוות דעת נוספת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חידוד נושא ההתעלפות

    גל
    18/01/2009

    בזמן ההתעלפות נדמה לי כי העיניים היו חצי פתוחות אך האישונים היו במצב של כאילו שינה. היא התעוררה מאוד חיוורת. עוד נקודה, הילדה עדיין לא קיבלה את המחזור החודשי. האם יכול להיות קשר בין רגישויותיה ההורמונליות להתעלפות? המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגל שלום

    ד``ר שי מנשקו
    18/01/2009

    המקרה מורכב מדי לענות בקצרה וכולל אפשריות מיספר כאבחנה מבדלת החל מאירועי פירכוסים דרך הפרעות קצב הלב ודרך ירידות זמניות בלחצי הדם. יש לגשת לנוירולוג המטפל בהקדם להיבדק ואז להחליט בהתאם.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך עדכון

    גל
    19/01/2009

    תודה על תשובתך המהירה והמקצועית. אכן שמנו לב אני והאחות במרפאה על דופק גבוהה. כמו כן אחרי ההתעלפות - פירכוס מדדתי לה לחץ דם ואכן כהתחלה הדופק היה גבוה ולחץ הדם הנמוך היה נמוך. תודה על שהערת את הנקודות הללו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות
    תמר
    18/01/2009

    לד"ר מנשקו שלום רב בני בן ה-5 לפני חודש פרכס פרכוס ראשוני ולפני שבוע הוא קם בלילה עם סטיית מבט האים זה בסדר שהרופא אמר לי להתחיל כבר אים תרופות . בני קיבל את התרופה תגריטול ומהם תופעות הלוואי לתרופה הנ"ל. אני רוצה לעשות לו "mri" איזה אני אבקש בבקשה עזור לי אודה לך מאוד על העזרה תמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לתמר שלום

    ד``ר שי מנשקו
    18/01/2009

    ע"פ מה שאת מתארת נראה כי מדובר באפילפסיה רולאנדית ( או " אפילפסיה שפירה של גיל הילדות ") אשר ברוב המיקרים חולפת אף ללא טיפול בסוף גיל ההתבגרות. היות וחסרים לי עוד פרטים בתאור של ההיסטוריה המישפחתית והאירוע עצמו- מומלץ לחזור לנוירולוג המטפל ולשאול מה האבחנה שעל פיה ניקבע הטיפול ( באם האבחנה אכן הנ"ל- לא תמיד יותחל טיפול באירוע הפירכוסי 1, וכן אין צורך לבצע MRI)
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדתי בת השבע אובחנה כחולת אפילפסיה
    אמא של פז
    17/01/2009

    שלום, לפני כשלושה שבועות בערב יום ראשון הבת שלי פז, בזמן שינה החלה בפרכוס ואיבוד הכרה, בהמשך היא נחנקה והפסיקה לנשום, לאחר טיפול ראשוני על ידי ניידת טיפול נמרץ, הובהלה למיון שם המשיכה עם הפרכוס. הילדה הייתה מחוסרת הכרה ופרכוס כמעט שעה ברציפות, ורק לאחר טיפול נוסף במיון הפרכוס נרגע והיא חזרה להכרה מעורפלת, ככל שהזמן עבר מצבה השתפר ולאחר כמה ימים השתחררה. במהלך האשפוז עברה הילדה בדיקות על ידי נוירולוג שהיו תקינות, עברה בדיקות עיניים שהיו תקינות אך בבדיקת אי אי ג'י, הראו שיש לילדה אפילפסיה... הילדה התחילה ביום האשפוז השני טיפול בטגרטול במינון עולה , והיום היא ממשיכה כמובן, אך כמו כן, ישנם כל מיני תופעות שמטרידות אותי, היא מתנתקת, יש לה איבוד זכרון לטווח קצר, קושי בלימודים, עייפות, עצבנות נוראית, כאבי ראש מרובים, חולשה... ניסינו לפני כמה ימים להחזירה לבית הספר לשעתיים בכל פעם וביום חמישי קראו לי לחזור לקחת את הילדה, ואז לאחר שיחה עם רופאת הילדים הבנתי שגם שם היו לה התקפים שכללו כאבי ראש חזקים ושהיא נרדמה כמה פעמים לשניה או שתיים ומיד חזרה לערות...אני פוחדת לשלוח אותה חזרה לבית הספר ולא יודעת איך להתנהג ומה בעצם עושים בהתקפים מהסוג הזה...הטגרטול לא אמור לעזור? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאימא של פז

    ד``ר שי מנשקו
    17/01/2009

    איזו סוג של אפילפסיה נאמר לך שאובחנה ? לא ברור מדוע הותחל טיפול תרופתי לאחר אירוע ראשון ( אלה עם היתה במצב של STATUS) האם בוצע הדמיית מוח?. חסרים לי עוד פרטים להביע דעה...

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רמת דפלפט תקינה?
    רות
    16/01/2009

    עשיתי לביתי בדיקת דם לברור רמת הדפלפט בדמה- היא נוטל מזה עשרה ימים דפלפט - התוצאה יצאה 52.8 ולפי הבדיקה כתוב שם שהרמה בדם צריכה להיות בין 50 ל100 כלומר שהיא בטווח הנמוך של הנורמה האם זה אכן תקין או שזה נמוך ? משום מה זכרתי שערכים תקינים הם בין 70 ל100 .. האם בנטילת דפלפט יש חשיבות למשך הזמן שהיא נוטלת ובעוד שבוע הערכים יגדלו או שצריך לדבר עם הרופא ולהעלות מינון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רמת דפלפט תקינה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגילה

    ד``ר שי מנשקו
    16/01/2009

    אכן הרמה בטווח הנמוך של הנורמה- אולם יש צורך לעלות במינון רק עם ישנם עוד אירועים של פירכוסים קלינים. באם לא ניתן להשאר במינון הזה. האם מקבלת גם קרניטין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן, מקבלת קרניטין ואכן הקרניטין שלה

    רות
    16/01/2009

    ואכן הקרניטין בבדיקה נמוך 0.23 מעט פחות מהנדרש... אז טוב שהיא מקבלת . אז לפי מה שאמרת , כל עוד אין פרכוס חלילה שווה להמשיך במינון הנוכחי? אין לה תופעות לוואי לתרופה וכל התפקודים זולת קריאטינין תקינים. תודה על התשובה המהירה , זה מדהים שבשישי בערב , אתה כאן:)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    סוזי
    15/01/2009

    תודה רבה על המענה, בדקו לבת שלי את רמת התרופה בדם ובאמת היא היתה נמוכה העלו לה את המינון, השאלה שלי : בזמן ההתקפים הראש של הבת שלי נוטה לצד וכך נשאר גם לאחר ההתקף לפני חודשים טיפלנו בפיזוטרפיה וזה עזר והראש חזר לקדמותו ועכשיו בהתקף האחרון לפני שבועים עד עכשיו הראש שוב לצד, האם כל פעם היא תצטרך פיזוטרפיה או שזה יעלם מעצמו מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסוזי שלום

    ד``ר שי מנשקו
    16/01/2009

    לא ברור לי מה הקשר בין התקף פירכוסים למנח הראש- אולם נישמע שלא קשור. בכול אופן עם פזיוטרפיה עוזרת המשיכי בכך.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום