מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלהגילה20/02/2008
הנני בת שלושים בשבוע 27 להריון תאומים,
הופננו לקרדיולוג עקב הריון התאומים,
בסקירת מערכות הכל נראה תקין אולם בבדיקת אקו לב נמצא
1.בתאום אחד במהלך הבדיקה דופק שהגיע ל- 185 לדקה וירד בהמשך ל- 156 לדקה. - מה המשמעות לעליית הדופק אצל העובר?
2. המחיצה הבין חדרית נראית שלמה אך בעובי של 23 מ"מ - האם בעייתי? ועד כמה?.
3 בתאום השני הודגם DROP-OUT באיזור השרירי ללא מעבר בצבע - האם בעיות אלו מצריכות טיפול? האם יש מקום לדאגה?.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המחיצה הבין חדרית בעובי של 23 מ"מ
ד''ר דני פינק20/02/2008שלום גילה
עובי מחיצה של 23 מ"מ הוא מאוד לא נורמאלי ודורש בדיקה אצל קרדיולוג ילדים כמה שיותר מהר. אם זה נכון שהעובי הוא 23 מ"מ, יתכן שהדופק המהיר מיישני לזה. את חייבת בדיקה תוך שבוע כדי שיהיה זמן להציל את ההיריון של התאום השני במידת הצורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בלבנטע17/02/2008
שלום ד"ר, לבני בן ה-10 התגלה היום בבדיקת TEE - ASD. אינו ניתן לסגירה בשל מיקום לא טיפוסי.
הומלץ לבצע SHUNT STUDY FIRST PASS והמשך מעקב.
איני יודעת איך לקבל את ה"מכה" הזו, מה המשמעות, הנדירות, הדברים שעליו להיזהר מהם, לעקוב אחריהם, מה לעשות, מה לא לעשות...
האם אוכל לקבל הסבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום נטע
ד''ר אברהם מתתיהו17/02/2008ASD נחשב בד"כ למום שכיח, לא קשה ואם הוא בינוני ומעלה נהוג לסגור אותו כדי למנוע בעיות בגיל המבוגר. הסגירה נעשית בצנתור (ע"י מטריה) או בניתוח, תלוי בגודל הפגם, מיקומו וגודל השוליים שיש סביבו.
לא ברור לי מה גודל הפגם אצל בנך ומה מיקומו וקשה לי להגיד יותר ללא פרטים.
אולי את מתכוונת שבגלל מיקומו אינו מתאים לסגירה בצנתור? ואז , אם צריך בד"כ ניתן לסגור בנתוח (וגם זה לא נורא!).
בדיקת איזוטופים שנשלח בנך לעשות היא עוד דרך להעריך את את גודל הדלף משמאל לימין דרך הפגם (כדי לתת עוד אינפורמציה בקשר לצורך בסגירה).
עצם העובדה שנשלח לבדיקה מרמז שהפגם אינו כה גדול (אם היה מאד גדול והצד הימני היה מאד מוגדל לא היה צורך במפוי לשם החלטה)
ילדים עם ASD אינם זקוקים בד"כ להגבלה או לטפול כלשהו מלבד מעקב והחלטה לגבי הצורך בסגירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשלומי13/02/2008
האם בנער בריא ללא בעיות לב אפשר לקבל התקף לב כתוצאה ממהתרגשות יתר, בהלה?
בנוסף רציתי לדעת האם קיימת מחלה בה מופרש עודף אדרנלין? אם כן, מה תסמיניה? מה קורה עם ליבו של אדם כזה?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום שלומי
ד''ר אברהם מתתיהו13/02/2008התקף לב נגרם ברוב המקרים בגלל סתימה של כלי הדם הכליליים (קורונרים) עקב הסתיידות העורקים בתוספת קריש דם שחוסם. דבר זה בד"כ אינו קורה בנער בריא.
יש סיבות נדירות יותר שלחסימה של עורק כלילי כמו דלקת בעורק, תסחיף (קריש דם שעף בזרם ונכנס לעורק הכלילי וכן כווץ (SPASM) של העורק.
כווץ של העורק הכלילי הוא נדיר ויכול להופיע בעקבות גירויים שונים, כמו חשיפה לקור, סטרס נפשי, עשון סיגריות ושמוש בקוקאין.
יש גדול נדיר(בד"כ שפיר) שמפריש אדרנלין (נקרא פאוכרומוציטומה) ואז יכולות להיות תופעות כמו יתר לחץ דם, דפיקות לב, הפרעות קצב, רעד ועוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאת12/02/2008
לבתי עשו צנתור לסגירה של asd ומאז החלה אצלה תופעה של טשטוש בראיה.
אני רוצה לדעת האם זוהי תופעה מוכרת הדורשת טיפול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום ליאת
ד''ר אברהם מתתיהו12/02/2008לעתים בחודשים הראשונים אחרי סגירת ASD ע"י מטריה ראינו תופעות כמו כאבי ראש וטשטוש ראיה. בד"כ זה מסתדר תוך מספר חודשים.
בכל מקרה חשוב שתפנו לרופא שבצע את הפעולה לברר שאין משהו יותר מזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיואב10/02/2008
שלום אני בן26 ואני עומד להתגייס למשטרה וביקשו ממני לעשות אק"ג
אני בגיל 15 אובחן אצלי wpw והרופא אמר לי שהכל תקין ואין שום בעיה גם מבחינת כושר גופני
לצבא גיוסתי בפרופיל97 אבל עכשיו אני חושש שתהיה לי בעיה למשטרה
שאלתי היא עם הכל אצלי תקין מהיא מידת החשיבות שמיחסים לתופעה של WPW והם קיים סיכון שבגלל זה אני לא יתגייס?
(יש לציין שאני פעיל מבחינה גופנית אני רץ ריצות ארוכות ואין לי שום בעיה)
בתודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום יואב
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/2008WPW באקג מצביע על קיום מסלול חשמלי נוסף בין הפרוזדורים לחדרים של הלב בנוסף למערכת ההולכה הרגילה. במצב יש פוטנציאל לקיום הפרעות קצב, אך יש אנשים כמוך שיש להם הממצא ואין להם הפרעות קצב. כאשר יש הפרעות קצב אנו ממליצים על צריבה של הנתיב הנוסף בצנתור. איני יודע איזה פרופיל אתה צריך כדי להתגייס למשטרה. נראה לי שכדאי שתפנה לקרדיולוג לאבחון ושיחה על הגישה בנושא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגי מטריותאלכסנדר08/02/2008
האם יש עוד סוגי מטריות חוץ מזאת שעשויה מניקל?
ואיך הלב יסתדר אם פריט זר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום אלכסנדר
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/2008אני מניח שאתה שואל לגבי סגירת ASD בצנתור ע"י מטריה.
לכ 8% מהנשים ו 2% מהגברים יש אלרגיה עורית לניקל.
לא ברור היום הקשר בין התגובות העוריות ותגובות למטריה שהושתלה בלב.
אני מכיר חולים שהיו אלרגים לניקל ולא היו בעיות אחרי השתלת מטריה.
תוארו מקרים בודדים עם תגובות כלליות כמו גרד ועקצוץ שהגיעו למצב שהופנו לנתוח להוצאת המטריה וסגירה ניתוחית של הפגם.
במקרים חשודים יש שמצמידים מספר סוגים של מטריות לעור ליממה כדי לראות אם יש תגובות עוריות למי מהן.
יש הרבה סוגי מטריות. בארץ משתמשים בעיקר באמפלצר אשר מכיל ניקל יותר מהאחרות (יש גם מטריות כמו HELEX , CARDIOSEAL ועוד שמכילים ניקל בכמות קטנה יותר.
צריך גם לזכור שאפשר תמיד לעשות גם ניתוח לסגירת הפגם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- vsd * 2גל06/02/2008
שלום
אני היום בשבוע 31
בבדיקת אקו לב התגלב 2 VSD שרירי קטנים (פחות מ 2 מ"מ)
מי שפיר - תקין (בעקבות נקודה לבנה +ציסטות בצואר)
השאלה
עד כמה העובדה שנצאו 2 VSD ולא אחד
מעלה את החשש שיש בעיה רצינית ?
בברכה
גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום גל
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/20082 VSDS קטנים יש להם משמעות דומה ל VSD בודד. רובם נסגרים ספונטנית, אין צורך לדאוג.
כדאי להתרשם מהתינוק אחרי הלידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהעדי05/02/2008
אני בת 21 ולפני כמה ימים באופן אקראי אובחן אצלי ASD.
מה משמעות הדבר?
האם צריך איזשהו טיפול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום עדי
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/2008ASD הוא מום מולד שכיח ולעתים לא רחוקות מאובחן בגיל מבוגר בגלל מעוט הממצאים והתלונות בגיל הצעיר. הגישה תלויה בגודל הפגם ומידת הדלף דרכו. בפגם מאד קטן בד"כ אין צורך בטפול, אך אם הפגם גורם לדלף משמעותי והגדלה של הצד הימני של הלב יש מקום לסגירתו כדי למנוע בעיות בעתיד. היום בהרבה מקרים ניתן לעשות זאת בצנתור ע"י מטריה ללא פתיחת חזה.(תלוי כמובן במקום הפגם וגודל השוליים סביבו)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרונה03/02/2008
לבתי עשו צנתור לסגירה של asd ומאז החלה אצלה תופעה של טשטוש בראיה.
אני רוצה לדעת האם זוהי תופעה מוכרת הדורשת טיפול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום רונה
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/2008לעתים בחודשים הראשונים אחרי סגירת ASD ע"י מטריה ראינו תופעות כמו כאבי ראש וטשטוש ראיה. בד"כ זה מסתדר תוך מספר חודשים.
בכל מקרה חשוב שתפנו לרופא שבצע את הפעולה לברר שאין משהו יותר מזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לידת עובר עם VSDבר01/02/2008
האם יש מניעה מלידה רגילה של עובר עם VSD? האם יכולה להיות סכנה כלשהי בגלל זה במהלך הלידה? האם עדיף קיסרי במקרה כזה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום בר
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/2008אין כל בעיה בלידה רגילה ולא צפויות בעיות לילוד בלידה בגלל הVSD
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה מתלוננת על כאבים בלבעפרה28/01/2008
בת 5 וחצי, מתלוננת מזה מספר שבועות, על כאבים באיזור הלב. היא מצביעה או על הלב, או על נקודות סביבו, יכול להיות גם בית שחי, וגם יד (זרוע, אמה, אצבע, כל פעם משהו אחר) - הכל בצד שמאל. הייתי אצל רופא ילדים שהקשיב ללב (סטטוסקופ) ואמר שהכל תקין. ובכל זאת - הילדה די עקבית, זה לא משנה צד, וזה חוזר על עצמו ללא סיבה מיוחדת (ביום ובלילה). הכאב בדרך כלל נמשך מספר שניות. אשמח לשמוע את דעתך. תודה, עפרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום עפרה
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/2008רוב הגדול מאד של המקרים של כאבים בחזה בגיל זה אינם קשורים בלב. גם משך כאב של שניות בודדות-מרגיע. יש הרבה סיבות לבביות וחוץ לבביות לכאבים בחזהכולל כאבי שרירים ואף חרדה ולחץ נפשי. הספור והבדיקה חשובים מאד במקרים אלה. אם רופא הילדים רגוע לגבי המצב זה קרוב לודאי בסדר. אם יהיו לו ספקות ישלח את הילדה לברור ע"י קרדיולוג ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיורם28/01/2008
לעיתים אני מרגיש שבבית החזה בצד שמאל אני מרגיש התמתחות של בית החזה כאילו העור נמתח.
מה זה יכול להיות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום יורם
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/2008יש סיכוי לא רע שזו בעיה שרירית אך אין כאן מספיק פרטים ואתה צריך לנות לרופא המטפל לברור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחת מסתם הלבמעין24/01/2008
האם צניחת מסתם הלב היא סימפטום העובר בתורשה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום מעין
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/2008אני מניח שאת מתכוונת לצניחה של המסתם המיטרלי (המסתם בין הפרוזדור השמאלי לחדר שמאל).
בד"כ הבעיה אינה קשה (וזה תלוי האם וכמה דליפה יש דרך המסתם)
התופעה שכיחה יותר בנשים ובאנשים עם גמישות יתר ויש נטיה משפחתית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- vsd שהתגלה אצל עובר בסקירת מערכותשרונה22/01/2008
היינו היום בסקירה מאוחרת שבוע 24 להריון.
התגלה VSD גודל 0.7 מ"מ.
מה זה אומר? האם יש סיבה לדאגה? מה הסיכוי שיסגר לבד?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום שרונה
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/2008VSD הוא מום שכיח, ואינו נחשב למום קשה כשהוא בא ללא מומים נוספים. לפי מה שאת מספרת נשמע שהוא קטן. הללו נוטים באחוז גבוה להסגר לבד. חשוב לברר עם הגניקולוג שלא נמצאו בעיות אחרות במערכות אחרות ולשקול גם ברור גנטי. בסה"כ מבחינת הלב אין זו בעיה משמעותית. כדאי שהתנוק יבדק ע"י קרדיולוג ילדים בשלב כלשהו לאחר הלידה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחנה22/01/2008
האם יתכן מצב בו הקוצב הראשי לא יפיק גירויים והלב יפעל רק עפ"י פעילות הקוצב המשני?
מה קורה כשפעילות הקוצב הראשי משתבשת האם הקוצב המשני הוא זה שמכתיב את קצב הלב?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום חנה
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/2008הקוצב הראשי של הלב נמצא בפרוזדור ימני (סנוס) ומשם עובר הגירוי החשמלי למטה לכוון החדרים. יש מחלות של הקוצב הראשי או פגיעות במערכת ההולכה ואז באמת יש פעילות של קוצבים נמוכים יותר בלב(מתחת למקום הפגיעה). במקרים אלה הקצב יהיה בד"כ נמוך יותר מהקצב שניתן ע"י הקוצב הראשי. (לעתים אף נמוך מדי- תלוי במקום הפגיעה)
אם זו יותר משאלה תאורטית כדאי לפנות לברור לקרדיולוג!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


