מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פעימות עובראורטל06/04/2008
שלום, אני בשבוע 36. אתמול במהלך בדיקת אולטרסאונד למעקב גדילה שיגרתי, גילו אצל העובר "פעימות לב על חדרתיות". מה זה אומר? הרופא שאני אצלו במעקב הריון, אמר שב-99% מהמקרים זה מסתדר אחרי הלידה, אבל יש צורך במעקב של אולטרסאונד ומוניטור פעמיים בשבוע, וכמו כן יש לעשות בדיקת אקו לב דחוף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות עובר
ד''ר דני פינק06/04/2008שלום אורטל
"פעימות לב על חדרניות" המוקד של הם לא הקוצב הטבעי של הלב אלא ממקום אחר: בעליות והם באות ליפני הפעימה הנורמאלית. זה די שכיח ורוב הזמן נפסק במשך ההיריון או אחרי הלידה. במצב נדיר, זה יכול להתפתח להפרעות קצב יותר רציניות ובגלל זה, יש צורך לעקוב כמו שביקשו. זה גם חשוב לדעת אם זה קשור לאיזה שהוא מום לב ובגלל זה ביקשו אקו לב עוברי.
חשוב לזכור שבדיקות אלה הן בגלל זהירות יתר אבל ברוב גדול המייקרים לא בעיתיים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- simple tgaליאת דלל01/04/2008
שלום רב,
אני בשבוע ה-18+2 להריון.
היום ביצעתי אקו לב עוברי ובבדיקה נמצא שלעובר קיים SIMPLE TGA
הפרופסור שבדק אותי אמר שלא מדובר בניתוח קשה ואחוזי ההצלחה שלו הם 96%
הלידה היא לידה רגילה לאחר מכן הילד יקבל תרופה ואחרי כמה ימים יבצעו את הניתוח.
מס' שאלות:
1- אם הקרדיולוג אומר שזה דבר שניתן לתיקון למה הרופא נשים אמר לי להפסיק את ההריון ???
2- מהי איכות החיים של ילדים שעוברים ניתוח מהסוג הזה????
3- האם יש סיכונים מיוחדים בניתוח כזה ואם כן מהם ????
4- האם יש אתר שיש בו מידע על המום שנוכל לקרוא ולהבין קצת יותר???
תודה רבה רבה
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
TGA בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו01/04/2008SIMPLE TGA הכוונה למום שבו יש היפוך של כלי הדם הגדולים ללא בעיות אחרות בלב. הבעיה במום זה ששני המעגלים בלב פועלים במקביל ולכן דם כחול חוזר לגוף ודם אדום (מחומצן ) מסתובב רק במערכת של הראות.
זהו אכן מום כחלוני שכיח שהיום ניתן לתקון בשבועיים הראשונים לחיים בהצלחה טובה ותמותה פחות מ 5% . לאחר הלידה התינוק זקוק להשגחה בפגיה ולטפול תרופתי. לעתים יש צורך לפני הניתוח גם במעין צנתור קטן (שבו מגדילים את המעבר בין הפרוזדורים) כדי לאפשר ערבוב טוב יותר של הדם הכחול והאדום.
ילדים שעוברים את הניתוח בד"כ מתפקדים וחיים טוב לשנים רבות.
אני מכיר לא מעט זוגות שבהריון אבחנתי את המום והחליטו להמשיך בהריון.
בסופו של דבר ההחלטה אם להפסיק את ההריון היא שלך ושל בן זוגך ותפקידנו לנסות לתת לכם את הנתונים כדי שתוכלו להחליט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאל31/03/2008
ביתי בת ה-5 סובלת מעורק קצת סתום שמוביל דם ללב.
לפני שנה היא עברה צינתור והרופא הסביר שהיא כנראה תצטרך לעבור עוד אחד.
הילדה בריאה ואין לה שום בעיות כיום. האם עלי לקחתה לרופא כדי שיבדוק אם צריך שוב פעם צינתור? בדרך כלל במקרים כאלו כל כמה זמן עושים צינתור?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עורק קצת סתום
ד''ר דני פינק31/03/2008שלום ליאל
זה לא ברור מהסיפור שלך באיזה מסתם הייתה הסתימה. בכל מקרה, עברה כבר שנה ואת חייבת לבדוק מחדש את המצב הלבבי אצל קרדיולוג ילדים כעת. אנחנו לא מכקים עד שיש בעיות לטפל, חייבים לטפל לפני שהבעיות מופיעות!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- VSDmaya28/03/2008
שלום,
בני בן 5 שבועות.
יש לו VSD בגודל 4 מ"מ.
עד עתה ב"ה לא היו בעיות מלבד נשימה מהירה. הוא עולה יפה במשקל ואוכל טוב.
אתמול היינו בביקורת אצל קרדיולוג שהחליט עקב הנשימות המהירות לתת פוסיד 4 מג ליום (1 מג לקג). הוא אמר שמינון נמוך של התרופה יכול לעזור לנשימות המהירות.
1. האם אין בעייתיות בתרופה? תופעות לוואי? האם כדאי לדעתך?
2. הבנתי שנשימות מהירות הן בעייתיות לאורך זמן - למה עלול לגרום?
venticular septal defect perimembranous=4mm with it to rt shunt
-p Grad=33mmHg
3. מהם הסיכויים לסגירת החור לדעתך? באם לא יסגר - האם בהכרח מצריך ניתוח?
מתי ניתן לדעת אם יש צורך בניתוח?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר VSD
ד''ר דני פינק28/03/2008שלום מיה
1) אי ספיקת לב בגיל זה תחמיר עם הזמן. כדאי להתחיל בתרופה וכמות כזו של פוסיד לא גורמת לבעיות.
2) אי ספיקת לב יכולה לגרום לפגיעה בגדילת התינוק וזה לא רצוי.
3) הסיכויים לסגירת החור בגודל זה הם טובים אבל זה יכול לקחת שנים. רק מיעוט צריכים סגירה בניתוח וצנתור.
4) רק במעקב ניתן לדעת האם יש צורך בניתוח וזה תלוי בהרבה נתונים שכאן לא המקום להרחיב בהם. יש זמנם שונים לניתוח מגיל חודש עד גיל נערות.
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איוושהיונתן27/03/2008
לא משמן אבחן אצלי הרופא ע"י שמיעה איוושה סיסטולית בדרגת 3/6 - מקסימלית בנק אאורטלית
לפני חצי שנה עברתי בדיקת אקו שלא איבחנה שום בעיה....
האם יש סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איוושה
ד''ר דני פינק28/03/2008שלום יונתן
אם אתה ילד בריא, לא נראה לי שיש מקום לדאגה. רצוי בכל זאת ללכת פעם אחת לבירור אצל קרדיולוג ילדים אם לא היית.
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TGA + חור בלב - שבוע 22 להריוןNTHV26/03/2008
שלום
אני בשבוע ה-22 להריון.
השבוע ביצעתי סקירת מערכות מאוחרת ואקו לב עוברי ונמצא כי לעובר קיים SEVEER TGA וחור בלב (אינני זוכרת את ראשי התיבות). נאמר לי על-ידי הרופאה כי התינוק כנראה יצטרך ניתוח מייד עם היוולדו.
מס' שאלות:
1- האם בדר"כ ייש בעיה בלידה רגילה א תמידו יש צורך בקיסרי?
2- מהי איכות החיים של ילדים שעוברים ניתוח מהסוג הזה? אחוזי הצלחת הניתוח?
3- האם יש סיכונים מיוחדים בניתוח כזה? (פגיעה מוחית וכדומה..)
4- אם לא מבצעים את הניתוח מייד אחרי הלידה, מתי כן? מהו טווח ההמתנה?
5- האם ידוע על בי"ח שמתמחה בתחום זה?
תודה רבה רבה על ההתייחסות להודעה שלי.
אני מקווה שתשובות אלו יאירו את עניהם של הורים רבים שירצו מידע בנושא.
בברכת לידה מוצלחת וקלה לכל ההריוניות בפורום....
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר TGA + חור בלב - שבוע 22 להריון
ד''ר דני פינק27/03/2008שלום מאיה
אין SEVEER TGA אז אני מבין שרצו לכתוב SEVERE TGA וגם זה לא הבחנה אז אני מאמין התכוונו לכתוב Complete TGA שזה החלפה מלאה של שני העורקים הגדולים שיוצאים מהלב אצלך עם תוספת פגם במחיצה בן החדרים. נכון שהתיקון הוא לא ניתוח פשוט אבל יש כבר ניסיון רב ומנתחים שעושים מספר גדול של אותו ניתוח כל שנה, התוצאות טובות והצלחה גבוהה עם איכות חיים טובה. ההצלחה הגיע לרמה שבמדינה צרפת לא נותנים אישור להפלה בריון של עובר עם מום כזה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדלים של vsdמיכל25/03/2008
דר' שלום, התגלה בעובר שלי vsd ורציתי לדעת איזה גודל נחשב לגדול ואיזה לבינוני וקטן....
אני מנסה לקרוא על זה חומר ואני רוצה לדעת איפה אני עומדת, הרופאים טרם הצליחו לקבוע את הגודל אצלי רופא אחד אמר 2 מ"מ ואחר 3 מ"מ....ואפילו יותר.....ואני מנסה לקרוא על הסיכויים לסגירה עצמונית ולא מצליחה להבין אם זה בינוני או גדול ...
האם תוכל לעזור לי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדלים של vsd
ד''ר דני פינק26/03/2008שלום מיכל
רוב VSD (פגם במחיצה בן החדרים) הם לא עגולים ויש להם צורה כך שיש שינוי לפי החתך שמודדים אותם. VSD "גדול" מוגדר כשטח של הפגם הוא שווה או יותר מהשטח במסתם "הותין" שהוא בן חדר שמאל ואב העורקים. יש הרבה גורמים לשאלה "מהמשמעותית קליני של VSD מסוים." המיקום במחיצה וצורתו וסוג של רקמה סביבתו חשובים לתשובה. זה בלתי אפשרי לתת לך תשובה לעובר שלך וזה מחובתי של הקרדיולוג ילדים שביצע את הבדיקה להגיד לך. זה גם לא ידע מדויק ותשובה הסופית תהיה רק אחרי הלידה ובהמשך מעקב. טוב לזכור שיש הרבה מיקרים שבהם אין צורך לאף התערבות והם מסתדרים לבד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה דר' פינק
מיכל26/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב לב עובריאודי25/03/2008
אשתי ערכה בדיקת us בשבוע 34 לצורך מעקב גדילה. הטכנאית גילתה הפרעות קצב. ביצעו לה מוניטור שחיווה שהכל תקין ונשלחנו לבצע אקו-לב (בוצע בעבר והכל היה תקין). האם הפרעות חולפות אלו מסכנות את העובר/ילוד? האם הן נוטות להעלם לאחר הלידה ומה צריך לעשות לאחר הלידה. יש לציין שאנחנו במעקב אצל רופא הנשים וע"פ המלצתו גם נבצע מעקב אצל קרדיולוג ילדים לאחר הלידה. בנוסף - אנטומיית הלב תקינה לחלוטין כמו כל שאר הפרמטרים שנבדקו באקו-לב בעבר ובסריקת המערכות. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב לב עוברי
ד''ר דני פינק26/03/2008שלום אודי
לפי הנתונים שכתבת, העובר שלכם בריא. יש לפעמים פעימות מוקדמות ואם בבדיקות יתר כמו שעשו אצלכם, הם לא חוזרים על עצמם, אין להם משמעות ויש צורך להמשך מעקב שיגרתי בלוד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- asd 2 moderateאבא מודאג24/03/2008
שלום רב
בתי בת חמישה שבועות עברה אקו דופלר והממצא מצביע על ASD2MODERATE PERIPHERAL PULMONIC STENOSIS נקבעה לנו ביקורת בעוד 6 חודשים. שאר הבדיקה מצביעה על ממצאים תקינים. האם קיים סיכוי ואם כן מהו שהדלף ייסתם מעצמו? ואם לא האם קיים סיכוי גבוה שהבעייה תיפתר באמצעות צינתור ומה ההשלכות לחיים לאחר מכן?
תודה רבה ומצטער על השאלות הרבות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ASD 2nd moderate
ד''ר דני פינק24/03/2008שלום אבא, אל תדאג!
הרבה מיקרים של 2nd ASD (פגם במחיצה בן הפרוסדורים) נסגרים בעצמם בשנים הראשונים. אם הוא לא נסגר, האפשרות לסגור עם מטריה בצנתור גם טובה. מיעוט קטן ידרוש סגירה בניתוח וגם במצב שצריך, הניתוח הוא די בטוח ושיגרתי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 8.5טלי24/03/2008
אחי נפטר לפני 3 שנים מדום לב והוא בן 18.
אמש לבתי בת ה-8.5 היו כאבים בלתי פוסקים בחזה משמאל.
בדיקת אקג וצילום חזה נצאו תקינים אולם הפנו אותנו לביצוע בדיקות כולסטרול, בלוטת תריס וטריגליצרידים, LDL/HDL.
היום בבוקר היא קמה ועדיין יש לי כאבים בחזה אולם עוצמתם פחתה.
הרופאה אמרה שיתכן ויש דלקת בקרום שבין רקמת השד לבין הריאות.
כאשר סיפרתי לה על הרקע של אחי היא "נבהלה" ולכן הפנתה לבדיקת קרדיולוג.
באבחנה נכתב palpitations' pleurodynia' suspected
אני מודאגת ביותר. ביקשתי לקבוע תור לקרדיולוג ילדים אבל יש תור רק לאמצע חודש מאי.
אנא עזרו לי בפרטים וניתוח האבחנה.
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפטר מדום לב
ד''ר דני פינק24/03/2008שלום טלי
מה שחשוב זה שכל האחים שלך כולל אותך יעברו בדיקות מעמיקות לחפש מחלה משפחתית שיסביר את הדום לב של האח. נישמע לי שהבעיות של הבת שלך לא קשורות ללב ואין בעיה שהתור רק ב מאי. כדאי להביא את רמות השומנים בדם ודוגמאות א.ק.ג. לכל המשפחה שלך והילדים שלך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרוני23/03/2008
שלום רב,
אני בן 14 ועשיתי דיאטה והורדתי 8 קילו בשלושה חודשים. כעת אני סובל מדופק מהיר לעתים ומחולשה. מה הבעיה אצלי ומה עלי לעשות.
תודהרבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק מהיר לעתים ומחולשה
ד''ר דני פינק24/03/2008שלום רוני
בגיל שלך, הרגשה כזו די שכיחה וזה בדרך כלל קשור לשינוים ההורמונלים שהגוף עובר כנער. כרגיל בכל זאת, אם כל שינוי במצב גופני שאתה לא מבין, כדאי להיבדק אצל הרופא ילדים\משפחה שלך ולוודא שזו אכן תופעה התפתחותית ולא משהו אחר.
הצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- VSD בתינוקmaya20/03/2008
שלום רב,
בני בן 4 שבועות- יש לו VSD בגודל 4 מ"מ. עד עתה ב"ה לא נתקלנו בבעיות באכילה והוא עולה יפה במשקל ואינו מתנשם או מזיע בזמן היניקה.
שאלתי היא: שמתי לב שבזמן מנוחה ניתן לראות את נשימותיו ע"י זה שראשו נע מעט. האם זוהי תופעה נורמלית או שיכולה להיות קשורה ל-VSD?
כ"כ בעת הנשימה ניתן לראות תנועות חזקות של הסרעפת המתכווצת.
האם קשור ל-VSD להערכתך? (תור לקרדיולוג רק בעוד שבוע).
תודה מראש על ההתייחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר VSD בתינוק
ד''ר דני פינק20/03/2008שלום מיה
דרך טובה להבדיל בן נשימות נורמאליות ולא נורמאליות (שנגרמות מאי ספיקת לב) היא שהתנועות
יתגברו בזמן האכילה. וזה לא בעיתי כל עוד שזה לא מפריע לאכילה. אם התנועות של בנך באמת בגלל אי ספיקה, הבעיה תתגבר באיטיות ואין בעיה שהתור רק בעוד שבוע.
הצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
maya25/03/2008נשימותיו המהירות של בני אינן דווקא בשעת מאמץ (יניקה) אלא במנוחה.
רופא הילדים סבור שמאחר ובני עלה במשקל מעל לממוצע (570 גרם ב-12 יום) ונותן הרבה שתן (אין בצקות) יתכן והוא מקבל יותר מידי אוכל (יניקה) דבר המעמיס על ליבו ולכן הנשימות המהירות.
האם זה סביר? האם עלי להגביל את היניקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי מאיה
מיכל25/03/2008רציתי לשאול אותך משהו בבקשה, אני בשבוע 25 להריון עם עוברית עם vsd כנראה בין 3-4 מ"מ.
מאז שגילו לי את זה אני לא מפסיקה לדאוג ולחשוש, ורציתי לשאול אותך האם זה בטוח שצריך לבצע ניתוח בגדלים כאלה? או באם אין בעיות באמת באכילה אז מעקב מספיק.....אני מצטערת שאני כותבת לך בתוך השאלה שלך פשוט אין לך מושג כמה אני מודאגת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
maya26/03/2008נשימותיו המהירות של בני אינן דווקא בשעת מאמץ (יניקה) אלא במנוחה.
רופא הילדים סבור שמאחר ובני עלה במשקל מעל לממוצע (570 גרם ב-12 יום) ונותן הרבה שתן (אין בצקות) יתכן והוא מקבל יותר מידי אוכל (יניקה) דבר המעמיס על ליבו ולכן הנשימות המהירות.
האם זה סביר? האם עלי להגביל את היניקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצת מודאגתעדי19/03/2008
אני בשבוע 17 עם תאומים. נצפו פירפורים (הפרעות קצב) לאחד העוברים. בסקירת מערכות ראשונה - מבנה הלב היה תקין , אך כעת הפרעות הקצב ממשיכות ממעקב למעקב.
מה ההשלכות ? מה הסיכויים שזה יעלם? מה ההשלכות על העובר במידה והפרעת הקצב תמשך ואינה נובעת ממום בלב? מה הסטיסטיקה במקרים אילו?
תודה מראש על התשובה,
אמא בדרך שדואגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפרעות קצב בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו20/03/2008כדי לתת תשובה ראויה חשוב לדעת באיזה סוג של הפרעות קצב מדובר. פעימות פרוזדוריות מוקדמות הן שכיחות בעוברים ובד"כ אין להן משמעות רבה והן נוטות להיעלם אחרי לידה. העובר אינו מרגיש בבעיה בגלל מעט אי סדירות. (הדופק הנורמלי של העובר +/- 140 לדקה)
לעומת זאת אם יש דופק מהיר מאוד קבוע (250-300 לדקה) או דופק איטי קבוע (50-60 לדקה) זה עלול לגרום לסבל לעובר ולעתים מצריך אפילו טפול תרופתי לעובר (דרך האם) או לעתים בסוף ההריון אפילו הקדמת לידה כדי לטפל טוב יותר בעובר.
במלים אחרות את צריכה לברר עם הרופא שעשה את הבדיקה באיזו הפרעה מדובר ומה משמעותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- די גורג' ו vsdדנית16/03/2008
שלום רב, רציתי לברר משהו, אני בשבוע 21 ביצעתי אקו לב עובר שהיה תקין למעט vsd פריממבורנטי נאמר לי כי לא ניתן ממש להעריך את גודלו ייתכן כי בינוני והומלץ על המשך מעקב לראות מה המגמה אם יקטן מה טוב ואם לא אולי אצטרך סגירה.
המולץ לי לבצע דיקור מי שפיר, רציתי לשאול האם יש צורך בהרחבת הדיקור לבדיקת פיש של חוסר כרומוזום 22, והאם זו הפרעה כרומוזומלית נפוצה? האם שולחים כל vsd להרחבה שכזו?
מה הסיכוי שעם סקירות תקינות לחלוטין פרט ל vsd אכן העובר שלי סובל מדיגורג'...אני פשוט קראתי על זה ונלחצתי מאד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר די גורג' ו vsd
ד''ר דני פינק16/03/2008שלום דנית
המום VSD פריממבורנטי הוא אחד המומים השכיחים. ברוב המקרים עם מום כזה אין בעיות בבדיקת כרומוזומים. נכון שרוב הפרעות כרומוזומים יכולים לכלול VSD פריממבורנטי בלבד אבל די גורג' הוא לא אחד מהם. נכון לפעול לפי ההמלצה של גנטיקאי בגלל שיש חידושים כל יום בתחום זה אבל לפי מה שידוע לי, אין צורך בהרחבת הדיקור לבדיקת פיש של חוסר כרומוזום .22
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת הולטראתי14/03/2008
שלום,
בני בן 16, ביצע בדיקת הולטר למעקב. בתשובת הבדיקה נכתב: קצב סינוס, דופק מינימלי 30, מקסימלי 114, ממוצע 45.
נצפה זוג VPC'S בודד (עמ' 8 ). נצפו סה''כ 6 VPC'S במשך הבדיקה. NODAL TACHYCARDIA DURING EFFORT 75 BPM
הפרעות קצב חדריות APC‘S:
הפרעות הולכה: נצפה COMPLETE A-V BLOCK עם מרווח R-R מקסימלי עד 3.3 שניות . THERE ARE A FEWW EPISODES WITH WENCHEBACH WITH ALLTERNANT BEATS INDICATING TWO LEVEL OF BLOCKS IN THE A-V NODE PAGE 6-7-8
שינויים משמעותיים בקטע st: נצפו היפוכי גלי T בערוצים 3 -1 .
ברצוני לציין שמדובר בנער פעיל, לא מוגבל בפעילות גופנית אלא רק נמצא במעקב.
אודה לכם מאוד אם תבהירו לי את משמעות הבדיקה, כי התור לרופא בעוד הרבה זמן. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת הולטר
ד''ר דני פינק14/03/2008שלום אתי
יש לי שתי בעיות שלא מאפשרות לי לתת תשובה.
1) משמעות התשובה תלויה מאוד בשאלות המדויקות שהרופא שאל כשביקש את הבדיקה ואת לא יודעת אותן.
2) הרופאים שקוראים את ההולטר לא מכירים את החולים ובדרך כלל לא מכירים את השינוים שיכולים להיות תקינים בהולטר של נער. אני וקרדיולוג ילדים אחר חייבים לעבור על כל הבדיקה מחדש- אנחנו בדרך כלל לא יכולים לסמוך על התשובה שנכתבה.
אם הבן שלך בריא ללא בעיות קליניות, את יכולה לחכות בשקט לתור לפי התשובה שהייתה.
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


