מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- קשה לי לנשוםאיזה אחד15/06/2008
שלום אני בן 17 וחצי בזמן אחרון קשה לי לנשום אני מרגיש שאני צריך לקחת אוויר כול רגע ואני מרגיש שאויר לא עובר לי אני מנסה ואין הוא לא עובר לי אבל אני מרגיש שזה לא בא מהלב אני מרגיש שזה מריאות לא עובר לי הנשימה מזה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קושי לנשום
ד''ר אברהם מתתיהו16/06/2008שלום עידן
קושי לנשום יכול לנבוע מבעיות שונות ראתיות, לבביות ועוד.
צריך גם לזכור שלעתים יש הרגשה של קושי לנשום שאינה קוצר נשימה אמיתי. זוהי מעין תחושה של צורך לעשות נשימות עמוקות מדי פעם ללא שתהיה בעיה של ממש. לעיתים הדבר נובע מלחץ ומתח נפשי מסיבות שונות.
לפי התאור שלך יתכן מאד שאין בעיה משמעותית אך חשוב ללכת לרופא שיוכל להתרשם ולבדוק ולאבחן את הסבה למצב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק של ילד בן 9רוני11/06/2008
שלום,
בני בן ה - 9 הוא ילד בריא לחלוטין עושה ספורט ולא מתלונן על כאבים או דברים מיוחדים
כאשר אני שם את היד שלי על בית החזה שלו (יש לציין שהוא קצת רזה) אני מרגיש את פעימות הלב
שלו גם שהוא לא נמצא במאמץ (עומד יושב או אפילו שוכב) הפעימות סדירות והוא מרגיש מצויין
האם זה תקין?
תוד מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרגיש את פעימות הלב
ד''ר דני פינק11/06/2008שלום רוני
נימשה תקין לחלוטין. אם את\ה דואג בכל זאת, הרופא שלכם יכול לבדוק בדיקת גוף ו א.ק.ג. אבל מה שאת\ה מספר- לא נישמע בעיתי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
רוני13/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- vsd בפגמיכל06/06/2008
שלום רב, לצערי הרב עקב הפרדות שליה בשבוע 34 להריון נולדה לי בת לפני כשבוע במשקל 2.200 ויש לה vsd
פריממברנוטי כרגע מוערך כ 7 מ"מ.
על ה vsd ידענו משך כל ההריון אך לא לקחתי בחשבון שיש אפשרות שהיא תיוולד פגית.
כרגע היא מאושפזת בפגייה ובעקבות נשימות מהירות התחילה לקבל פוסיד ואלדקטון. (כמו כן נראה גודש קטן בריאות).
השאלות שלי הן כאלה:
האם עם טיפול מתאים היא יכולה להעלות במשקל כדי שתוכל לעבור ניתוח בשלום?
האם מנתחים vsd בפגים?
האם יש איזה סיכוי ש vsd בגודל ומיקום כזה יכול להסגר או לקטון ללא צורך בניתוח?
אלפי תודות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
VSD בפג
ד''ר אברהם מתתיהו09/06/2008שלום מיכל
פג 34 שבועות במשקל של 2.2 ק"ג אינו נחשב מאד קטן, בד"כ אין לא בעיות קשות של חוסר בשלות וניתן כבר , באמצעים של היום, לטפל בו ברוב הפעולות הנדרשות .
בד"כ במקרים אלה מנסים לתת טפול תרופתי וכלכלה עשירה בנסיון לגדל מעט את הילד בתקוה שהפגם אולי יקטן (זה אפשרי אם כי 7 מ"מ נשמע די גדול) וכן כדי שהילד יגדל קצת ויהיה נוח יותר לסגור אותו אם צריך.
אם הילד נכנס למצב של אי ספיקת לב קשה עם קוצר נשימה , הזעה, חוסר עליה במשקל ניתן ללכת לניתוח תיקון מלא(סגירת הVSD) או אפשרות נוספת (בתינוק מאוד קטן או במקום מאד לא נוח של הVSD ) לעשות ניתוח מקדים של יצירת הצרות בעורק הראה (PULMONARY ARTERY BANDING ) שמפחית את כמות הדלף משמאל לימין ומשפר מצב התינוק ואז בגיל מאוחר יותר מסירים את ההצרות וסוגרים את הפגם אם הוא עדיין משמעותי.
לפי שאת מתארת (לא ראיתי את האקו) יש לי הרושם שאם יהיה צורך ניתן יהיה לסגור את הפגם בניתוח אחד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאדם05/06/2008
שלום רב, מה זו אוושה בלב ומה הם הסימנים שאמורים לי לרחת את ביתי לבדיקות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוושה בלב
ד''ר דני פינק06/06/2008שלום אדם
ל 95% ילדים בריאים יש איוושה של בריאה, תוספת רעש שהיא לא רק תקינה, אלא גם נגרמת על ידי לב בריא. אפשר להבדיל בין האוושות הנורמאליות האלה ואיוושה שנגרמת מבעיה ומום בלב, על ידי בדיקת גוף או א.ק.ג.. אם הרופא משפחה\ילדים לא מרגיש נוח בהבחנה בן איוושה נורמאלית או שהאיוושה נשמעת פתולוגי, הוא ישלח לקרדיולוג ילדים לבדיקה.
רוב הילדים הבריאים שבאים אלי לבירור, הם תקינים ובמיעוט קטן יש איזה שהיא בעיה ורק לחלק קטן מהם יש משהו שישפיע אל בריאות הילד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איוושהיובל02/06/2008
שלום רב,
אתמול הייתי עם בני בן השנה וחצי בטיפת חלב לצורך מתן חיסון ובדיקת רופא.
בבדיקה שהרופאה ביצעה היא שמעה איוושה וביקשה להפנות את תשומת ליבי לנושא מול רופא ילדים בקופת החולים.
מיד ניגשתי לקופת החולים והרופא של בני ביצע בדיקה שלטענתו הוא לא שומע שום איוושה אך למען השקט הנפשי שלי הוא נתן לי הפנייה ליעוץ קרדיולוגי וביצוע בדיקת אקו לב.
ברצוני לציין כי יום לאחר שבני נלד ועוד כשהיינו בבית היולדות נשמעה איוושה בבדיקת השחרור והתבקשנו להמתין עוד 12 שעות בטענה כי בפרק זמן של עד 48 שעות משעת הלידה ישנו איזה שסתום בלב שאמור להיסגר וכנראה שאצלו זה עדיין לא קרה ולכן נשמעת האיוושה. יום למחרת הבדיקה האיוושה כבר לא נשמעה ושיחררו אותנו לביתנו.
האם יש קשר בין השניים. מה המשמעות של איוושה? האם יש טיפול? האם יש לי סיבה לחשוש?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אושה
ד''ר אברהם מתתיהו02/06/2008רבות כבר כתבנו בנושא.
אושה היא רעש של זרימה שאנו שומעים עם הסטטוסקופ.
קיום אושה אינו אומר שיש מום בלב.
בחצי מהילדים עם לב נורמלי ניתן לשמוע אושה.
אני מבין שהופניתם לקרדיולוג ילדים ולאקו-לב.
אם הבדיקה תקינה (ורוב הסיכויים שהבדיקה תהייה תקינה) ואז אפשר לשכוח מהעניין.
נ.ב אושה אכן שכיחה ביום הראשון אחרי הלידה בין השאר בגלל מעברים שנסגרים אחרי הלידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהירללאשם01/06/2008
שלום,אני בת 16 ואני בולמית כבר מעל לשנה.
בזמן האחרון שמתי לב שהדופק שלי נורא מהיר,עד כדי כך שגורם לי לכאבים בחזה וכאבי ראש,גם אם אני במנוחה. זה יכול להתחיל בלי סיבה. אני יושבת,במחשב לדוגמא,והדופק רגיל,עד שפתאום הוא מתחיל להיות מהיר בטירוף. לפעמים זה מתאזן ומפסיק אחרי כמה דקות ולפעמים זה לוקח יותר משעה.
אני לא יודעת עד כמה זה קשור,אבל כזה קורה,יש לי כאבי ראש,בחילות וחוסר תאבון.
האם זה בגלל הבולימיה? ואם לא,מה יכולה להיות הסיבה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דופק מהיר
ד''ר אברהם מתתיהו02/06/2008נראה לי שהגיע הזמן לבקר אצל הרופא!
לפני שמתייחסים לעניין יש להוכיח שאכן הדופק הוא מהיר ולשם כך צריך להבדק ולעשות אקג ולעתים בדיקת הולטר (רשום של אקג על קלטת ל24 שעות)
יש מקרים שיש תחושה של דפיקות לב וזו רק הרגשה, ויש מקרים של הפרעות קצב ממש שמצריכות טפול.
אחרי שנוכיח שיש דופק מהיר ונבין בעזרת הבדיקות באיזה סוג של הפרעה מדובר(אם בכלל) , יהיה אפשר לנסות להבין מה הגורם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות לבדקל01/06/2008
שלום, אתמול ביצעתי סקירה מורחבת, סוף שבוע 22 להריון. בבדיקה נמצא לב העובר תקין. עם זאת, הרופא ציין כי הוא מבחין בפעימות לב מוקדמות לא סדירות והפנה אותי לאקו לב עוברי. הרופא ציין כי מדובר בבעיה שכיחה שלרוב מסתדרת עד שבוע 33 להריון וכי לעתים המדובר בגיהוק. מה המשמעות של המימצא, היה ואין הוא מסתדר עד השבוע ה- 33?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פעימות מוקדמות בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו02/06/2008פעימות מוקדמות (שבאות ממקור אחר מאשר הקוצב הרגיל של הלב) הן שכיחות בעובר ובד"כ הן ממקור פרוזדורי. לעתים קרובות הן נעלמות מספר ימים לאחר הלידה. בד"כ אין להן חשיבות. העובר אינו סובל כלל מאי סדירות קלה. נדיר מאד שתתפתח הפרעת קצב מהירה.(לעומת זאת אם הקצב הוא מהיר קבוע , למשל 300 לדקה לאורך ימים רבים, זה פחות טוב כי העובר יכול לסבול מכך!)
במקרים של פעימות מוקדמות עושים אקו לב עובר, לודא שאין בעיה מבנית ואז אני נוהג להמליץ על מעקב אצל הגניקולוג אחת לשבועיים רק להתרשם ליתר בטחון שהקצב לא הפך מהיר קבוע (לרמות שזה נדיר מאד)
יש חשיבות מסוימת לדעת על הפעימות המוקדמות כי לעתים אחרי פעימה מוקדמת יש האטה בקצב וזה עלול לתת רושם שזוהי האטה שנובעת מסבל עוברי.
בקצור ,אין מה לדאוג!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסתם פגוםאורית29/05/2008
שלום, מהי המשמעות של תינוק שנולד עם מסתם מיטראלי פגום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסתם מיטראלי פגום
ד''ר דני פינק01/06/2008שלום אורית
המסתם המיטראלי יושב בן הפרוזדור השמאלי וחדר שמאל. הוא מאפשר לדם להיכנס לחדר בחופשיות ומונע מהדם לחזור אחורה לפרוזדור בזמן התכווצות החדר ושליחת הדם לאב העורקים. פעולתו מאוד חשובה ולשאלתך: תלוי האם יש ליקוי בתפקוד הזה. יש הרבה סוגי פגמים כאלה שאין להם בכלל משמעות וכאלה שלא מאפשרים לילד לחיות בלי תיקון מידי.
אני מקווה שזה ברור לך שזה הסבר שרק הקרדיולוג האחראי על הטיפול יכול לתת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- double outlet right ventricleשחר26/05/2008
כולי רועדת וקשה לי לרשום בכלל איך אפשר לשקול להוריד עובר כשאת מרגישה שהוא בועט וכשאת רואה את הלב שלו פועם
להלן ההמצא של סקירת המערכות שלי שבוע 17 הריון IVF :
רושם של PULMONARY STENOSIS לא ניתן להדגים בבירור את ה- VSD אך נראה שהוא SUBAORTIC נצפו AORTA ו PULMONARY במקביל עקב ה-DEXTROPOSITION של ה-AORTA
בכל אופן שאלIתיי הן: מה למעשה אומר סוג המום?
האם ניתן לפתור אתה זה בניתוח אחד או שבאמת זה מצריך מספר ניתוחים קשים?
האם כבר בוצעו כאלה ניתוחים בארץ או שאני מקרה בין הבודדים ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
DORV
ד''ר אברהם מתתיהו26/05/2008משמעות השם היא ששני הכלים הגדולים יוצאים מהחדר הימני. ברוב המקרים יש גם פגם במחיצה הבין חדרית. יש וריאציות אנטומיות רבות למום זה שהן חשובות כדי לתת תשובה ברורה יותר לגבי הטפול (למשל , חשוב מיקום ה VSD ביחס לכלי הדם הגדולים, האם יש הצרות ראתית או של אבי העורקים ועוד)
את לא מסרת את כל הנתונים. לעתים באקו לב עובר לא ניתן לקבל את כל הנתונים.
בכל מקרה אם ה VSD הוא בגודל טוב והוא גבוה ומתחת למסתם של אבי העורקים ואם עורק הראה יוצא ימינה מאבי העורקים אז בד"כ ניתן לסגור את ה VSD בצורה שאבי העורקים למעשה יוצא מחדר שמאלועורק הראה נשאר בימין. במידה ויש הצרות ראתית יש צורך בתיקון שלה בניתוח. (זה דומה למום שכיח שניקרא טטרלוגיה ע"ש FALLOT .
אם זה המצב ואין בעיות אחרות אז זה לא נורא ואפשר בד"כ לקבל תיקון טוב להרבה שנים (יתכן שיהי צורך בהתערבות נוספת אם עקב התקון של ההצרות הראתית תישאר דליפה משמעותית של המסתם הריאתי.)
ניתוחים כאלה מבוצעים בהצלחה בארץ.
נראה לי שכדאי לך לקבל יעוץ מקרדיולוג ילדים שעשה או ראה את הבדיקה.
לגבי ההחלטה לגבי המשך ההריון זו כמובן החלטה שלך לאחר שתקבלי את כל הנתונים ויעוץ מתאים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאת אקו לב עוברי
michal29/10/2013שלום אני בשבוע 25 בבדיקה של אקו לב עוברי קיבלתי הבחנה שיש בעיה מורכבת מאוד בלב העובר והומלץ לי לעשות הפסקת הריון .
ההבחנה היא
situs solitus
double outlet rv side by side great arteries
subpulmonic '; very large mid anterior vsd
subpulmonic stenosis; probably
מה זה אומר והאם באמת הכי טוב לעשות הפסקה והאם יש טיפול האם זה בר תיקון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תוצאת אקו לב עוברי - תגובה
ד''ר אברהם מתתיהו29/10/2013שלום מיכל
כמו שאמרתי קודם, לא נראה לי נכון לעשות ייעוץ כזה בפורום. בעיקרון היום ניתן לטפל כמעט בכל מום לבבי (בצורה טובה יותר או פחות)
כדאי לך , יחד עם בן זוגך להפגש עם הקרדיולוג שבצע את הבדיקה. הוא יסביר לך מה המהלך הצפוי לאחר הלידה וכל הבעיות הפוטנציאליות ותצטרכו להחליט מה עדיף לכם.(בשלוב עם האמונות והפילוסופיה שלכם)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקהיהודית25/05/2008
בני בן ה11 חולה בFMF. מטופל בקולכיצין.
במשך כמה חודשים מתלונן על כאבים בחזה, בתקופה החארונה באיזור הלב.
היה חולה בסטפטוקוקוס - קיבל אנטיביוטיקה.
המשיכו הכאבים באיזור הלב מדי פעם, בהתקפים.
בבדיקה שנערכה - אקג תקין.
צילום הראה
קונוס פולמונלי בולט, צל לב תקין, ציור ריאתי פריהילרי.
הופננו לקרדיולוג ילדים מרפאות חוץ. פנינו לשיבא, כי הוא מטופל שם אצל ד"ר פדה בFMF.
נתנו לנו תור רק באוגוסט. האם יש צורך בתור דחוף יותר?
האם כדאי ללכת באופן פרטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום יהודית
ד''ר אברהם מתתיהו26/05/2008זו שאלה שקשה לענות עליה בלי להתרשם מהחולה.
ברוב המקרים כאבים אנטרמיטנטים בחזה בגיל זה אינם קשורים ללב. אולי זה קשור ל FMF .
צלום החזה לא אומר הרבה כי לעתים לא רחוקות רואים ממצאים כאלה אצל ילדים נורמלים.
נראה לי שחשוב שיבדק אצל רופא הילדים אם זה יתרשם שהמצב דחוף - יפנה אותו למיון ילדים או ינסה לדבר עם הקרדיולוג לנסות לשבץ אותו מוקדם יותר.
בדיקה פרטית היא שקול שלך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- golf ballרינת25/05/2008
שלום,
בסקירת המערכות בהריון התגלה גולף בול אצל העובר, עשינו אקו לב והכל היה תקין.
בני היום בן חודשיים וחצי האם צריך לבדוק את הנושא? ואם כן לאן לפנות.?
תודה
רינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר golf ball
ד''ר דני פינק25/05/2008שלום רינת
התשובה הקצרה הוא: לא
לא היה אי פעם ידע שה "גולף בול" קשור לאיזה שהוא בעיה לבבית. אם הבן שלך בריא, אין מקום לאף בירור.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקגליאור20/05/2008
לבת שלי נערכה בגיל שנה בדיקת אקג בגלל איוושה בלב שהתגלתה לאחר לידתה ובבדיקה נאמר לנו כי ה-אקג מתאים לאקג של תינוק שנולד ושנבוא לבדיקה נוספת כשתהיה בגיל 3.
מה הסיכון ב-אקג של תינוק שנולד? ממה עלול להגרם? האם נדרש טיפול כלשהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקג
ד''ר דני פינק25/05/2008שלום ליאור
הא.ק.ג. משתנה עם ההתפתחות של התינוק וילד עד נערות ומה שתקין בגיל 0 לא חייב להיות תקין בגיל שנה. אם בדיקת גוף של בתך תקינה כולל אוושה נורמאלית והיא בריאה אני מסכים שאפשר לחכות עד גיל 3 ולבדוק שוב את הא.ק.ג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- vsdמיכל19/05/2008
שלום רב, אני בשבוע 32 ולעוברית יש vsd פריממבורנטי וסינוס קורונרי מורחב (נאמר לי שהוא לא זקוק לטיפול והוא רק וריאנט אנטומי).
הבנתי שפעמים רבות שני הממצאים באים ביחד, השאלה שלי האם עצם קיום סינוס קורונרי מורחב פוגע או אומר ש ה vsd לא יוכל לקטון או להסגר במהלך השנה הראשונה לחיים?
או במילים אחרות האם לתינוק שיש רק vsd (בלי סינוס קורונרי מורחב) יש סיכוי גבוה יותר לסגירה עצמונית של הפגם במחיצה....
אני שואלת מאחר וקשה לי לחשוב בשלב זה על אופציה ניתוחית ואני כולי תקווה שאיך שהוא הפגם יקטן לרמה שלא יפריע או אפילו ייסגר......
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר vsd וסינוס קורונרי מורחב
ד''ר דני פינק25/05/2008שלום מיכל
האם עצם קיום סינוס קורונרי מורחב פוגע או לא?
לא.
VSD יוכל לקטון או להיסגר במהלך השנה הראשונה לחיים?
כן.
לא ידוע אף קשר בן סינוס קורונרי מורחב והטנגות VSD או כל מום אחר.
סטטיסטית, ברוב הVSD , אין צורך לנתח בסופו של דבר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהתהילה18/05/2008
האם זה תקין שלחץ הדם ירד בשלוש בדיקות עוקבות שנעשות אחת אחרי השניה בהפרש של 10 דקות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לחץ דם בתינוק
ד''ר אברהם מתתיהו18/05/2008מדידת לחץ דם בתינוק יכולה להיות קשה. ברוב המקרים אנו משתמשים במכשיר חשמלי אוטומטי. ראשית יש לבחור שרוול בגודל מתאים לזרוע ושנית התינוק חייב להיות בשקט (או טוב יותר בשינה) ואם לא כן אפשר לקבל ערכים מאד שגויים.
חשוב לברר במיוחד בתינוק אם הבדיקה טכנית הייתה טובה והאם התקבלו תוצאות דומות במדידות חוזרות.
בנוסף לקשיים הטכניים ידוע שלחץ הדם מושפע ממצבים שונים בין השאר חרדה או פחד.
התרגשות או חשש מהבדיקה או מתוצאותיה יכולים לגרום לכך שלחץ הדם עולה (אפילו אצל מי שאינו סובל מיתר לחץ דם) ולעתים מדידות חוזרות לאחר שהחולה נרגע מאפשרות לקבל מדידה של לחץ דם אמיתי יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוהתהילה13/05/2008
שלום, נולד לי בן לפני חודש, מאז הוא סובל מלחץ דם גבוה, יש חשד למום בלב לשא אותר קודם לכן, האם יש סיבה אחרת לעליית לחץ הדם והאם הבעיה עשויה להיות קשה ולכל החיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה בתינוק
ד''ר דני פינק13/05/2008שלום תהילה
קשה לי לעזר בלי לדעת על איזה מום לב מדובר. למה בכלל מדדו לחץ דם?
יש רק מום לב אחד שגורם ללחץ דם גבוה והוא היצרות של אב העורקים באזור הירידה בדרך לתת דם לבטן והכליות. רוב תינוקות עם לחץ דם גבוה הבעיה נגרמת מבעיה בתפקוד הכליות. את חיבת לשאול שאלות טובות אלו בזמן הביקור אצל הקרדיולוג ולא לצאת מהחדר עד שאת מבינה את התשובות!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לחץ דם בתינוק
ד''ר אברהם מתתיהו13/05/2008שלום תהילה (לא סיפקת הרבה נתונים)
בסה"כ יש הרבה סיבות ליתר לחץ דם, בין השאר כילייתיות, הורמונליות לבביות ועוד.
מבחינת הלב המום העיקרי שגורם ליתר לחץ דם נקרא "קוארקטציה של אאורטה" שהוא למעשה הצרות של אבי העורקים בד"כ לאחר יציאת כלי הדם לידיים ולראש ובדרכו למטה לספק דם לחלק התחתון של הגוף.
מום זה ניתן לאבחון ע"י קרדיולוג ובדיקת אקו-לב.
במידה ואין לתינוק מום זה יש כמובן לעשות ברור לחפש סיבות אחרות ליתר לחץ הדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)


