פורום קרדיולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • קשה לי לנשום
    איזה אחד
    15/06/2008

    שלום אני בן 17 וחצי בזמן אחרון קשה לי לנשום אני מרגיש שאני צריך לקחת אוויר כול רגע ואני מרגיש שאויר לא עובר לי אני מנסה ואין הוא לא עובר לי אבל אני מרגיש שזה לא בא מהלב אני מרגיש שזה מריאות לא עובר לי הנשימה מזה יכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשה לי לנשום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי לנשום

    ד''ר אברהם מתתיהו
    16/06/2008

    שלום עידן
    קושי לנשום יכול לנבוע מבעיות שונות ראתיות, לבביות ועוד.
    צריך גם לזכור שלעתים יש הרגשה של קושי לנשום שאינה קוצר נשימה אמיתי. זוהי מעין תחושה של צורך לעשות נשימות עמוקות מדי פעם ללא שתהיה בעיה של ממש. לעיתים הדבר נובע מלחץ ומתח נפשי מסיבות שונות.
    לפי התאור שלך יתכן מאד שאין בעיה משמעותית אך חשוב ללכת לרופא שיוכל להתרשם ולבדוק ולאבחן את הסבה למצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק של ילד בן 9
    רוני
    11/06/2008

    שלום,

    בני בן ה - 9 הוא ילד בריא לחלוטין עושה ספורט ולא מתלונן על כאבים או דברים מיוחדים

    כאשר אני שם את היד שלי על בית החזה שלו (יש לציין שהוא קצת רזה) אני מרגיש את פעימות הלב
    שלו גם שהוא לא נמצא במאמץ (עומד יושב או אפילו שוכב) הפעימות סדירות והוא מרגיש מצויין

    האם זה תקין?

    תוד מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דופק של ילד בן 9

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרגיש את פעימות הלב

    ד''ר דני פינק
    11/06/2008

    שלום רוני

    נימשה תקין לחלוטין. אם את\ה דואג בכל זאת, הרופא שלכם יכול לבדוק בדיקת גוף ו א.ק.ג. אבל מה שאת\ה מספר- לא נישמע בעיתי.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    רוני
    13/06/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • vsd בפג
    מיכל
    06/06/2008

    שלום רב, לצערי הרב עקב הפרדות שליה בשבוע 34 להריון נולדה לי בת לפני כשבוע במשקל 2.200 ויש לה vsd
    פריממברנוטי כרגע מוערך כ 7 מ"מ.
    על ה vsd ידענו משך כל ההריון אך לא לקחתי בחשבון שיש אפשרות שהיא תיוולד פגית.
    כרגע היא מאושפזת בפגייה ובעקבות נשימות מהירות התחילה לקבל פוסיד ואלדקטון. (כמו כן נראה גודש קטן בריאות).
    השאלות שלי הן כאלה:
    האם עם טיפול מתאים היא יכולה להעלות במשקל כדי שתוכל לעבור ניתוח בשלום?
    האם מנתחים vsd בפגים?
    האם יש איזה סיכוי ש vsd בגודל ומיקום כזה יכול להסגר או לקטון ללא צורך בניתוח?
    אלפי תודות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    vsd בפג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD בפג

    ד''ר אברהם מתתיהו
    09/06/2008

    שלום מיכל
    פג 34 שבועות במשקל של 2.2 ק"ג אינו נחשב מאד קטן, בד"כ אין לא בעיות קשות של חוסר בשלות וניתן כבר , באמצעים של היום, לטפל בו ברוב הפעולות הנדרשות .
    בד"כ במקרים אלה מנסים לתת טפול תרופתי וכלכלה עשירה בנסיון לגדל מעט את הילד בתקוה שהפגם אולי יקטן (זה אפשרי אם כי 7 מ"מ נשמע די גדול) וכן כדי שהילד יגדל קצת ויהיה נוח יותר לסגור אותו אם צריך.
    אם הילד נכנס למצב של אי ספיקת לב קשה עם קוצר נשימה , הזעה, חוסר עליה במשקל ניתן ללכת לניתוח תיקון מלא(סגירת הVSD) או אפשרות נוספת (בתינוק מאוד קטן או במקום מאד לא נוח של הVSD ) לעשות ניתוח מקדים של יצירת הצרות בעורק הראה (PULMONARY ARTERY BANDING ) שמפחית את כמות הדלף משמאל לימין ומשפר מצב התינוק ואז בגיל מאוחר יותר מסירים את ההצרות וסוגרים את הפגם אם הוא עדיין משמעותי.
    לפי שאת מתארת (לא ראיתי את האקו) יש לי הרושם שאם יהיה צורך ניתן יהיה לסגור את הפגם בניתוח אחד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    אדם
    05/06/2008

    שלום רב, מה זו אוושה בלב ומה הם הסימנים שאמורים לי לרחת את ביתי לבדיקות?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוושה בלב

    ד''ר דני פינק
    06/06/2008

    שלום אדם

    ל 95% ילדים בריאים יש איוושה של בריאה, תוספת רעש שהיא לא רק תקינה, אלא גם נגרמת על ידי לב בריא. אפשר להבדיל בין האוושות הנורמאליות האלה ואיוושה שנגרמת מבעיה ומום בלב, על ידי בדיקת גוף או א.ק.ג.. אם הרופא משפחה\ילדים לא מרגיש נוח בהבחנה בן איוושה נורמאלית או שהאיוושה נשמעת פתולוגי, הוא ישלח לקרדיולוג ילדים לבדיקה.

    רוב הילדים הבריאים שבאים אלי לבירור, הם תקינים ובמיעוט קטן יש איזה שהיא בעיה ורק לחלק קטן מהם יש משהו שישפיע אל בריאות הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איוושה
    יובל
    02/06/2008

    שלום רב,
    אתמול הייתי עם בני בן השנה וחצי בטיפת חלב לצורך מתן חיסון ובדיקת רופא.
    בבדיקה שהרופאה ביצעה היא שמעה איוושה וביקשה להפנות את תשומת ליבי לנושא מול רופא ילדים בקופת החולים.
    מיד ניגשתי לקופת החולים והרופא של בני ביצע בדיקה שלטענתו הוא לא שומע שום איוושה אך למען השקט הנפשי שלי הוא נתן לי הפנייה ליעוץ קרדיולוגי וביצוע בדיקת אקו לב.
    ברצוני לציין כי יום לאחר שבני נלד ועוד כשהיינו בבית היולדות נשמעה איוושה בבדיקת השחרור והתבקשנו להמתין עוד 12 שעות בטענה כי בפרק זמן של עד 48 שעות משעת הלידה ישנו איזה שסתום בלב שאמור להיסגר וכנראה שאצלו זה עדיין לא קרה ולכן נשמעת האיוושה. יום למחרת הבדיקה האיוושה כבר לא נשמעה ושיחררו אותנו לביתנו.
    האם יש קשר בין השניים. מה המשמעות של איוושה? האם יש טיפול? האם יש לי סיבה לחשוש?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איוושה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אושה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    02/06/2008

    רבות כבר כתבנו בנושא.
    אושה היא רעש של זרימה שאנו שומעים עם הסטטוסקופ.
    קיום אושה אינו אומר שיש מום בלב.
    בחצי מהילדים עם לב נורמלי ניתן לשמוע אושה.
    אני מבין שהופניתם לקרדיולוג ילדים ולאקו-לב.
    אם הבדיקה תקינה (ורוב הסיכויים שהבדיקה תהייה תקינה) ואז אפשר לשכוח מהעניין.
    נ.ב אושה אכן שכיחה ביום הראשון אחרי הלידה בין השאר בגלל מעברים שנסגרים אחרי הלידה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק מהיר
    ללאשם
    01/06/2008

    שלום,אני בת 16 ואני בולמית כבר מעל לשנה.
    בזמן האחרון שמתי לב שהדופק שלי נורא מהיר,עד כדי כך שגורם לי לכאבים בחזה וכאבי ראש,גם אם אני במנוחה. זה יכול להתחיל בלי סיבה. אני יושבת,במחשב לדוגמא,והדופק רגיל,עד שפתאום הוא מתחיל להיות מהיר בטירוף. לפעמים זה מתאזן ומפסיק אחרי כמה דקות ולפעמים זה לוקח יותר משעה.
    אני לא יודעת עד כמה זה קשור,אבל כזה קורה,יש לי כאבי ראש,בחילות וחוסר תאבון.

    האם זה בגלל הבולימיה? ואם לא,מה יכולה להיות הסיבה?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דופק מהיר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק מהיר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    02/06/2008

    נראה לי שהגיע הזמן לבקר אצל הרופא!
    לפני שמתייחסים לעניין יש להוכיח שאכן הדופק הוא מהיר ולשם כך צריך להבדק ולעשות אקג ולעתים בדיקת הולטר (רשום של אקג על קלטת ל24 שעות)
    יש מקרים שיש תחושה של דפיקות לב וזו רק הרגשה, ויש מקרים של הפרעות קצב ממש שמצריכות טפול.
    אחרי שנוכיח שיש דופק מהיר ונבין בעזרת הבדיקות באיזה סוג של הפרעה מדובר(אם בכלל) , יהיה אפשר לנסות להבין מה הגורם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות לב
    דקל
    01/06/2008

    שלום, אתמול ביצעתי סקירה מורחבת, סוף שבוע 22 להריון. בבדיקה נמצא לב העובר תקין. עם זאת, הרופא ציין כי הוא מבחין בפעימות לב מוקדמות לא סדירות והפנה אותי לאקו לב עוברי. הרופא ציין כי מדובר בבעיה שכיחה שלרוב מסתדרת עד שבוע 33 להריון וכי לעתים המדובר בגיהוק. מה המשמעות של המימצא, היה ואין הוא מסתדר עד השבוע ה- 33?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעימות לב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות מוקדמות בעובר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    02/06/2008

    פעימות מוקדמות (שבאות ממקור אחר מאשר הקוצב הרגיל של הלב) הן שכיחות בעובר ובד"כ הן ממקור פרוזדורי. לעתים קרובות הן נעלמות מספר ימים לאחר הלידה. בד"כ אין להן חשיבות. העובר אינו סובל כלל מאי סדירות קלה. נדיר מאד שתתפתח הפרעת קצב מהירה.(לעומת זאת אם הקצב הוא מהיר קבוע , למשל 300 לדקה לאורך ימים רבים, זה פחות טוב כי העובר יכול לסבול מכך!)
    במקרים של פעימות מוקדמות עושים אקו לב עובר, לודא שאין בעיה מבנית ואז אני נוהג להמליץ על מעקב אצל הגניקולוג אחת לשבועיים רק להתרשם ליתר בטחון שהקצב לא הפך מהיר קבוע (לרמות שזה נדיר מאד)
    יש חשיבות מסוימת לדעת על הפעימות המוקדמות כי לעתים אחרי פעימה מוקדמת יש האטה בקצב וזה עלול לתת רושם שזוהי האטה שנובעת מסבל עוברי.
    בקצור ,אין מה לדאוג!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסתם פגום
    אורית
    29/05/2008

    שלום, מהי המשמעות של תינוק שנולד עם מסתם מיטראלי פגום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מסתם פגום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסתם מיטראלי פגום

    ד''ר דני פינק
    01/06/2008

    שלום אורית

    המסתם המיטראלי יושב בן הפרוזדור השמאלי וחדר שמאל. הוא מאפשר לדם להיכנס לחדר בחופשיות ומונע מהדם לחזור אחורה לפרוזדור בזמן התכווצות החדר ושליחת הדם לאב העורקים. פעולתו מאוד חשובה ולשאלתך: תלוי האם יש ליקוי בתפקוד הזה. יש הרבה סוגי פגמים כאלה שאין להם בכלל משמעות וכאלה שלא מאפשרים לילד לחיות בלי תיקון מידי.

    אני מקווה שזה ברור לך שזה הסבר שרק הקרדיולוג האחראי על הטיפול יכול לתת.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • double outlet right ventricle
    שחר
    26/05/2008

    כולי רועדת וקשה לי לרשום בכלל איך אפשר לשקול להוריד עובר כשאת מרגישה שהוא בועט וכשאת רואה את הלב שלו פועם
    להלן ההמצא של סקירת המערכות שלי שבוע 17 הריון IVF :
    רושם של PULMONARY STENOSIS לא ניתן להדגים בבירור את ה- VSD אך נראה שהוא SUBAORTIC נצפו AORTA ו PULMONARY במקביל עקב ה-DEXTROPOSITION של ה-AORTA
    בכל אופן שאלIתיי הן: מה למעשה אומר סוג המום?
    האם ניתן לפתור אתה זה בניתוח אחד או שבאמת זה מצריך מספר ניתוחים קשים?
    האם כבר בוצעו כאלה ניתוחים בארץ או שאני מקרה בין הבודדים ?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    double outlet right ventricle

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • DORV

    ד''ר אברהם מתתיהו
    26/05/2008

    משמעות השם היא ששני הכלים הגדולים יוצאים מהחדר הימני. ברוב המקרים יש גם פגם במחיצה הבין חדרית. יש וריאציות אנטומיות רבות למום זה שהן חשובות כדי לתת תשובה ברורה יותר לגבי הטפול (למשל , חשוב מיקום ה VSD ביחס לכלי הדם הגדולים, האם יש הצרות ראתית או של אבי העורקים ועוד)
    את לא מסרת את כל הנתונים. לעתים באקו לב עובר לא ניתן לקבל את כל הנתונים.
    בכל מקרה אם ה VSD הוא בגודל טוב והוא גבוה ומתחת למסתם של אבי העורקים ואם עורק הראה יוצא ימינה מאבי העורקים אז בד"כ ניתן לסגור את ה VSD בצורה שאבי העורקים למעשה יוצא מחדר שמאלועורק הראה נשאר בימין. במידה ויש הצרות ראתית יש צורך בתיקון שלה בניתוח. (זה דומה למום שכיח שניקרא טטרלוגיה ע"ש FALLOT .
    אם זה המצב ואין בעיות אחרות אז זה לא נורא ואפשר בד"כ לקבל תיקון טוב להרבה שנים (יתכן שיהי צורך בהתערבות נוספת אם עקב התקון של ההצרות הראתית תישאר דליפה משמעותית של המסתם הריאתי.)
    ניתוחים כאלה מבוצעים בהצלחה בארץ.
    נראה לי שכדאי לך לקבל יעוץ מקרדיולוג ילדים שעשה או ראה את הבדיקה.
    לגבי ההחלטה לגבי המשך ההריון זו כמובן החלטה שלך לאחר שתקבלי את כל הנתונים ויעוץ מתאים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאת אקו לב עוברי

    michal
    29/10/2013

    שלום אני בשבוע 25 בבדיקה של אקו לב עוברי קיבלתי הבחנה שיש בעיה מורכבת מאוד בלב העובר והומלץ לי לעשות הפסקת הריון .
    ההבחנה היא
    situs solitus
    double outlet rv side by side great arteries
    subpulmonic '; very large mid anterior vsd
    subpulmonic stenosis; probably

    מה זה אומר והאם באמת הכי טוב לעשות הפסקה והאם יש טיפול האם זה בר תיקון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאת אקו לב עוברי - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    29/10/2013

    שלום מיכל
    כמו שאמרתי קודם, לא נראה לי נכון לעשות ייעוץ כזה בפורום. בעיקרון היום ניתן לטפל כמעט בכל מום לבבי (בצורה טובה יותר או פחות)
    כדאי לך , יחד עם בן זוגך להפגש עם הקרדיולוג שבצע את הבדיקה. הוא יסביר לך מה המהלך הצפוי לאחר הלידה וכל הבעיות הפוטנציאליות ותצטרכו להחליט מה עדיף לכם.(בשלוב עם האמונות והפילוסופיה שלכם)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקה
    יהודית
    25/05/2008

    בני בן ה11 חולה בFMF. מטופל בקולכיצין.
    במשך כמה חודשים מתלונן על כאבים בחזה, בתקופה החארונה באיזור הלב.
    היה חולה בסטפטוקוקוס - קיבל אנטיביוטיקה.
    המשיכו הכאבים באיזור הלב מדי פעם, בהתקפים.
    בבדיקה שנערכה - אקג תקין.
    צילום הראה
    קונוס פולמונלי בולט, צל לב תקין, ציור ריאתי פריהילרי.
    הופננו לקרדיולוג ילדים מרפאות חוץ. פנינו לשיבא, כי הוא מטופל שם אצל ד"ר פדה בFMF.
    נתנו לנו תור רק באוגוסט. האם יש צורך בתור דחוף יותר?
    האם כדאי ללכת באופן פרטי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום יהודית

    ד''ר אברהם מתתיהו
    26/05/2008

    זו שאלה שקשה לענות עליה בלי להתרשם מהחולה.
    ברוב המקרים כאבים אנטרמיטנטים בחזה בגיל זה אינם קשורים ללב. אולי זה קשור ל FMF .
    צלום החזה לא אומר הרבה כי לעתים לא רחוקות רואים ממצאים כאלה אצל ילדים נורמלים.
    נראה לי שחשוב שיבדק אצל רופא הילדים אם זה יתרשם שהמצב דחוף - יפנה אותו למיון ילדים או ינסה לדבר עם הקרדיולוג לנסות לשבץ אותו מוקדם יותר.
    בדיקה פרטית היא שקול שלך
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • golf ball
    רינת
    25/05/2008

    שלום,
    בסקירת המערכות בהריון התגלה גולף בול אצל העובר, עשינו אקו לב והכל היה תקין.
    בני היום בן חודשיים וחצי האם צריך לבדוק את הנושא? ואם כן לאן לפנות.?
    תודה
    רינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    golf ball

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • golf ball

    ד''ר דני פינק
    25/05/2008

    שלום רינת

    התשובה הקצרה הוא: לא
    לא היה אי פעם ידע שה "גולף בול" קשור לאיזה שהוא בעיה לבבית. אם הבן שלך בריא, אין מקום לאף בירור.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקג
    ליאור
    20/05/2008

    לבת שלי נערכה בגיל שנה בדיקת אקג בגלל איוושה בלב שהתגלתה לאחר לידתה ובבדיקה נאמר לנו כי ה-אקג מתאים לאקג של תינוק שנולד ושנבוא לבדיקה נוספת כשתהיה בגיל 3.
    מה הסיכון ב-אקג של תינוק שנולד? ממה עלול להגרם? האם נדרש טיפול כלשהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אקג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקג

    ד''ר דני פינק
    25/05/2008

    שלום ליאור

    הא.ק.ג. משתנה עם ההתפתחות של התינוק וילד עד נערות ומה שתקין בגיל 0 לא חייב להיות תקין בגיל שנה. אם בדיקת גוף של בתך תקינה כולל אוושה נורמאלית והיא בריאה אני מסכים שאפשר לחכות עד גיל 3 ולבדוק שוב את הא.ק.ג.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • vsd
    מיכל
    19/05/2008

    שלום רב, אני בשבוע 32 ולעוברית יש vsd פריממבורנטי וסינוס קורונרי מורחב (נאמר לי שהוא לא זקוק לטיפול והוא רק וריאנט אנטומי).
    הבנתי שפעמים רבות שני הממצאים באים ביחד, השאלה שלי האם עצם קיום סינוס קורונרי מורחב פוגע או אומר ש ה vsd לא יוכל לקטון או להסגר במהלך השנה הראשונה לחיים?
    או במילים אחרות האם לתינוק שיש רק vsd (בלי סינוס קורונרי מורחב) יש סיכוי גבוה יותר לסגירה עצמונית של הפגם במחיצה....
    אני שואלת מאחר וקשה לי לחשוב בשלב זה על אופציה ניתוחית ואני כולי תקווה שאיך שהוא הפגם יקטן לרמה שלא יפריע או אפילו ייסגר......

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    vsd

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • vsd וסינוס קורונרי מורחב

    ד''ר דני פינק
    25/05/2008

    שלום מיכל

    האם עצם קיום סינוס קורונרי מורחב פוגע או לא?
    לא.
    VSD יוכל לקטון או להיסגר במהלך השנה הראשונה לחיים?
    כן.
    לא ידוע אף קשר בן סינוס קורונרי מורחב והטנגות VSD או כל מום אחר.
    סטטיסטית, ברוב הVSD , אין צורך לנתח בסופו של דבר

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    תהילה
    18/05/2008

    האם זה תקין שלחץ הדם ירד בשלוש בדיקות עוקבות שנעשות אחת אחרי השניה בהפרש של 10 דקות?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם בתינוק

    ד''ר אברהם מתתיהו
    18/05/2008

    מדידת לחץ דם בתינוק יכולה להיות קשה. ברוב המקרים אנו משתמשים במכשיר חשמלי אוטומטי. ראשית יש לבחור שרוול בגודל מתאים לזרוע ושנית התינוק חייב להיות בשקט (או טוב יותר בשינה) ואם לא כן אפשר לקבל ערכים מאד שגויים.
    חשוב לברר במיוחד בתינוק אם הבדיקה טכנית הייתה טובה והאם התקבלו תוצאות דומות במדידות חוזרות.
    בנוסף לקשיים הטכניים ידוע שלחץ הדם מושפע ממצבים שונים בין השאר חרדה או פחד.
    התרגשות או חשש מהבדיקה או מתוצאותיה יכולים לגרום לכך שלחץ הדם עולה (אפילו אצל מי שאינו סובל מיתר לחץ דם) ולעתים מדידות חוזרות לאחר שהחולה נרגע מאפשרות לקבל מדידה של לחץ דם אמיתי יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם גבוה
    תהילה
    13/05/2008

    שלום, נולד לי בן לפני חודש, מאז הוא סובל מלחץ דם גבוה, יש חשד למום בלב לשא אותר קודם לכן, האם יש סיבה אחרת לעליית לחץ הדם והאם הבעיה עשויה להיות קשה ולכל החיים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ דם גבוה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם גבוה בתינוק

    ד''ר דני פינק
    13/05/2008

    שלום תהילה

    קשה לי לעזר בלי לדעת על איזה מום לב מדובר. למה בכלל מדדו לחץ דם?

    יש רק מום לב אחד שגורם ללחץ דם גבוה והוא היצרות של אב העורקים באזור הירידה בדרך לתת דם לבטן והכליות. רוב תינוקות עם לחץ דם גבוה הבעיה נגרמת מבעיה בתפקוד הכליות. את חיבת לשאול שאלות טובות אלו בזמן הביקור אצל הקרדיולוג ולא לצאת מהחדר עד שאת מבינה את התשובות!

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם בתינוק

    ד''ר אברהם מתתיהו
    13/05/2008

    שלום תהילה (לא סיפקת הרבה נתונים)
    בסה"כ יש הרבה סיבות ליתר לחץ דם, בין השאר כילייתיות, הורמונליות לבביות ועוד.
    מבחינת הלב המום העיקרי שגורם ליתר לחץ דם נקרא "קוארקטציה של אאורטה" שהוא למעשה הצרות של אבי העורקים בד"כ לאחר יציאת כלי הדם לידיים ולראש ובדרכו למטה לספק דם לחלק התחתון של הגוף.
    מום זה ניתן לאבחון ע"י קרדיולוג ובדיקת אקו-לב.
    במידה ואין לתינוק מום זה יש כמובן לעשות ברור לחפש סיבות אחרות ליתר לחץ הדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום