פורום קרדיולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • שבוע 17 להריון עם אותה הבעיה

    לאה
    12/10/2011

    שלום רב !
    ראיתי את ההודעה הנ"ל ורציתי לדעת , אם אוכל גם לשוחח עם אמא שעברה את אותו הדבר , עובר עם UNTERPUTTED OF ORTA
    מודה מראש
    לאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבוע 17 להריון עם אותה הבעיה - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    17/10/2011

    שלום לאה
    שלחי לי את הפרטים שלך ל MAIL האישי שלי ואשאל אחת המשפחות וננסה לחבר ביניכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Interrupted Aortic Arch Type B
    ליאור
    13/03/2008

    שלום,
    אשתי בשבוע 22 להריון וביצעה אקו לב עובר לאחר שאובחן מוקד אקוגני בסקירת מערכות.
    בבדיקה אובחנה בעיה קשה:
    Interrupted aortic arch type B
    וכן Very Large VSD בקוטר 5.1 ממ.

    הרופא המליץ להפסיק את ההריון.

    האם ההמלצה אכן נכונה במקרה כזה?
    האם ישנם סיכויים טובים להצלחת ניתוח לאחר הלידה לתיקון המום?
    האם נכון הדבר שברוב המקרים ישנם סיבוכים וייתכן שבגיל 20+ הבחור יצטרך השתלת לב חדש?
    מה לעשות? למי לפנות?

    לעזרתכם אודה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Interrupted Aortic Arch Type B

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD ן INTERRUPTION בעובר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    14/03/2008

    ראשית במקרים כאלה אם מחליטים להמשיך ההריון יש לשלול בעיות כרומוסומליות (יעוץ גנטי, דיקור מי שפיר ו FISH לכרומוסום 22) כדי לשלול בעיות נוספות שיכולות להיות כרוכות גם בפיגור.
    במידה והמום הוא מבודד, עדיין נחשב למום קשה. הוא מחייב ניתוח לב גדול כבר בימים הראשונים (סגירת הפגם ותיקון אאורטה) בניתוח כזה יש תמותה וגם סבוכים אך ברוב המקרים ההצלחה היא די טובה.
    גם לאחר ניתוח מוצלח יש עדיין בעיות שיכולות להתפתח בעתיד כמו הצרות באזור התיקון של האאורטה ו יותר גרוע :התפתחות של הצרות במוצא חדר שמאל. בעיות אלה מצריכות לעתים בצוע צנתורים וניתוחים נוספים שלהם גם כן תמותה ותופעות לואי.
    לדעתי , עליכם לפנות לקרדיולוג ילדים לקבל ייעוץ , לשאול הרבה שאלות ולקבל הרבה תשובות ואז עליכם להחליט לפי הבנתכם, השקפתכם ואמונתכם.
    אני, באופן אישי!, אם הייתי צריך להחליט, הייתי מפסיק את ההריון, אך יש לי לקוחות שבחרו להמשיך ונולד ילד שעבר בהצלחה את הניתוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה

    ליאור
    14/03/2008

    תודה על התגובה,

    האם תוכל להרחיב על הרקע הגנטי של התופעה? הבנתי שייתכן ומדובר בתופעה בשם DeGeorge
    האם שני ההורים צריכים להיות נשאים של כזה דבר? איך בודקים?
    מה הסיכויים שזה יחזור בהריונות הבאים?
    האם יש טיפול כל שהוא שיכול לשפר את הסיכוי לעובר תקין?

    תודה.
    ליאור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MICRODELETION OF 22

    ד''ר אברהם מתתיהו
    14/03/2008

    אם לזוג יש ילד או עובר שהוכח אצלו MICRODELETION OF 22 כדי לדעת מה הסיכוי לתופעה דומה חייבים לעבור ברור גנטי.
    בחלק מהמקרים זו טעות מקרית שהסיכוי שתחזור בהריון הבא הוא קטן, אך יש מקרים שאחד ההורים נושא הפרעה דומה ואפילו אינו מודע לכך (בגלל ביטוי קליני מינימלי במקרה שלו). במקרה כזה יש סכוי של 50% להוריש זאת לילד נוסף!
    לפיכך חשוב להתייעץ עם גנטיקאי ולעשות FISH ל2 ההורים. כמוכן יש אפשרות לבצע FISH לעובר בהריון הבא.
    לא ידוע לי על טפול שיכול לרפא את העובר מהבעיה הכרומוסומלית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מישהו שעבר את זה

    ליאור
    15/03/2008

    האם ישנה אפשרות שנוכל לדבר עם זוג שהחליט לעבור את הניתוח ולהמשיך את ההריון?
    מה היו התוצאות?

    ליאור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לליאור

    ד''ר אברהם מתתיהו
    16/03/2008

    דיברתי עם אמא של ילדה שאצלה אבחנתי את אותו מום והחליטה להמשיך ההריון.
    היא מוכנה לדבר אתכם.
    שלח אלי בקשה ל ד"א שלי ואחזיר לך תשובה עם מספר הטלפון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • vsd בינוני עד גדול לעוברית
    מיכל
    13/03/2008

    דר' שלום- אני מאד מודאגת חזרתי מבדיקת אקו לב עובר אני בשבוע 21 ונמצא כי לעוברית שלי vsd
    בגודל בינוני עד גדול (נאמר לי שהגודל קטן יותר מהאורקה שהיא 3 מ"מ) ואני צריכה להמשיך מעקב.
    כמו כן מיד בעקבות הממצא ביצעתי בדיקת מי שפיר וקיבלתי היום תוצאות בדיקת פיש תקינות לגבי 21,18,13 ואני ממתינה לגבי חוסר כרומוזום 22.
    רציתי לשאול האם יש סיכוי שגודל כזה יסגר באופן עצמוני? אני חרדה נורא
    האם המצב מחייב ניתוח? האם יש יכולת כבר מעכשיו לדעת את הדברים האלה? או הכל תלוי במקרה ובהתפתחות?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    vsd בינוני עד גדול לעוברית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD בינוני עד גדול בעובר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    14/03/2008

    שלום מיכל
    VSD בעובר אכן יכול להסגר באופן עצמוני. יחד עם זאת ככל שהוא גדול יותר הסיכוי שהוא ייסגר לבד הוא קטן יותר.
    אם אכן שללו בעיה כרומוסומלית ואין בעיות אחרות, ומדובר בבעיה מבודדת לבבית של VSD, זו בעיה שאנו יכולים להתמודד איתה בצורה די טובה.
    האפשרויות לעתיד: או שהפגם נסגר לבד, או שהוא נהיה קטן במידה כזאת שאינו מפריע, או שיהיה צורך לסגור אותו בניתוח או בצינתור.
    כמו שאמרת הכל תלוי בהתפתחות ובשינויים שקורים בעת המעקב.
    מה שחשוב הוא לזכור שבסופה של הדרך במום כזה רוב הסיכויים שהילד יהיה בסדר (אפילו אם יהיה צורך בניתוח)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ועוד שאלה

    מיכל
    14/03/2008

    שכחתי לציין גם שנצפה אצלי סינוס קורונרי מורחב הקרדיולוג אמר שזה לא משהו שצריך לתקן רק צריך לשלול בעיה כרומוזומלית. מרוב לחצים לא ידעתי מה לשאול אבל עכשיו רציתי לבקש ממך אם אתה יכול להסביר לי מה זה בדיוק והאם באמת אין לזה משמעות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סנוס קורונרי מורחב

    ד''ר אברהם מתתיהו
    16/03/2008

    הסנוס הקורונרי הוא למעשה צנור ורידי שמנקז את הדם שבא מהעורקים הקורונרים(הכלילים) לאחר שסיפק חמצן לתאי שריר הלב. הסינוס הקורונרי מתנקז כמו רוב הדם הורידי לפרוזדור ימני.
    הסנוס קורונרי יכול להיות מוגדל מסיבות שונות. הסיבה השכיחה היא וריאנט אנטומי שבו יש וריד נבוב עליון משמאל שמתנקז אליו (PERSISTENT LEFT SUPERIOR VENA CAVA )
    לכך אין משמעות רבה.
    אך יש גם מקרים נדירים יותר ש ורידי הראה מתנקזים כולם בטעות לסנוס הקורונרי וזה ממש מום לב שמחייב ניתוח.
    באקו לב עובר אפשר בהרבה מקרים (אם כי לא תמיד) להבדיל בין אפשרויות אלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת....

    מיכל
    19/03/2008

    תודה על תשובותך, רציתי לדעת האם שילוב של vsd פריממבורנטי + סינוס קורונרי מורחב מהווה עבורי סיכון גבוה לתסמונת די גו'רג' או אלה לאו דווקא המומים שמדברים עליהם עם תסמונת זו.
    אני מאד חרדה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD ו דיג'ורג'

    ד''ר אברהם מתתיהו
    20/03/2008

    למרות ש VSD אינו המום הקלאסי שמתואר ב די ג'ורג', תוארו בכל זאת גם מקרים של VSD בתסמונת זאת. לא ידוע לי שסנוס קורונרי מורחב מעלה את הסיכוי ל דיג'ורג'.
    מאחר וכבר בגלל הVSD יש מקום לביצוע מי שפיר נראה לי שכדאי בכל זאת לעשות גם FISH במקרה זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה

    מיכל
    20/03/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    גולה7
    12/03/2008

    ביתי בת 4 וחצי ויש לה vsd שאובחן לאחר לידתה. מיקומו גבוה ועפ"י האקו האחרון די קטן. לאחרונה התגלתה בעייה של mild aortic insufficiency. רציתי לדעת במה מדובר איך זה אמור להשפיע אם בכלל על הילדה ואיך מטפלים בכך. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD ודליפה של המסתם האאורטלי

    ד''ר אברהם מתתיהו
    14/03/2008

    בחלק קטן מהמקרים של VSD (פגם במחיצה שבין החדרים) בפגמים שהם קרובים למסתם של אבי העורקים(אאורטה) יכול להוצר עיוות של אחד העלים של המסתם והופעה של דליפה של המסתם. הדבר קורה בגלל צניחה של העלה לתוך ה VSD שמתחתיו. סיבות אחרות אפשריות כמו למשל בעיה ראשונית כלשהי במסתם האאורטלי בלי קשר ל VSD.
    במקרים שיש צניחה של העלה (ניתן לאבחן זאת באקו-לב) העיוות עלול לגרום לדליפה בדרגות שונות. יש צורך במעקב קרדיולוגי. אם הדליפה היא מאד קלה ולא מחמירה עם הזמן ניתן להסתפק במעקב. אם הדליפה מחמירה יש צורך בסגירה ניתוחית של הפגם ולעתים תיקון של המסתם.
    ההחלטה גם תלויה במקום המדוייק של ה VSD הגבוה: בסוג הגבוה יותר (נקרא SUPRACRISTAL ) נהוג ללכת יותר מהר לניתוח לעומת זאת ב VSD שנקרא PERIMEMBRANOUS אפשר לחכות קצת יותר. הקרדיולוג יכול לאבחן דברים אלה באקו והוא צריך לפי הממצאים והמעקב להחליט על הגישה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה- התכוונתי

    גולה 7
    14/03/2008

    במיקום בגבוה שהוא קרוב למסתם. בכל מקרה כרגע הרופא כינה את הדליפה milld. מדבריך אני מבינה שמדובר כרגע בהמשך מעקב. האם בדר"כ הדליפה מתגברת על פי נסיונך? יתרה מכך שבוע קודם לבדיקה היה לילדה חיידק סטרפטוקוקוס בגרון האם יש קשר? האם אמורים לראות סימנים כלשהם על אדם כשיש דלף? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD ודליפה של המסתם האאורטלי

    ד''ר אברהם מתתיהו
    14/03/2008

    כמו שציינתי קודם יש 2 סוגים של VSD גבוה, וההתייחסות אליהם היא אחרת. לא נראה לי שזה רצוי לתת החלטה לגבי ניתוח בהתכתבות. נראה לי שבמקרה זה חשוב שהקרדיולוג ילדים יחליט על הגישה לפי סוג הVSD, המהלך שהיה עד עתה והמהלך בהמשך .
    יש אכן מקרים שהדליפה מתגברת עם הזמן.

    דלקת גרון לעתים יכולה לגרום למחלה שנקראת RHEUMATIC FEVER שיכולה לפגוע גם במסתמים ולגרום בשלב החריף לדליפה של המסתם האאורטלי והמיטרלי אך בד"כ היא מלווה בחום, כאבי פרקים ,שקיעת דם מוחשת ועוד סימנים שיעזרו לאבחן את המחלה.
    אין למחלה זו כל קשר ל VSD .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נקודה אקוגנית + VSD ממברנוטי
    עינת
    10/03/2008

    אני בשבוע 23 ונמצאה נקודה אקוגנית בלב בחדר שמאל כתוצאה מכך הופנתי לאקו לב עובר ושם נמצא VSD ממברנוטי (ללא אנטומיה של טטרהלוגי)מה אני עושה הלאה? האם זה קשור לתסמונת דאון? האם עלי לבצע דיקור מי שפיר ? מה הסיכויים?
    אנא ענו לי בדחיפות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נקודה אקוגנית + VSD ממברנוטי

    ד''ר דני פינק
    10/03/2008

    בקשר לנקודה אקוגנית חייבים להתייעץ עם גנטיקאי בקשר ל בדיקת מי שפיר וחשוב להזדרז בגלל התקדמות ההריון שלך. בגלל התוספת של המום לב יתכן שנכון לבדוק מי שפיר. רוב VSD בלי הפרעה גנטית הם לא סיבה להפסקת הריון אבל יש לדון עם הקרדיולוג שבדק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD
    maya
    09/03/2008

    שלום רב,
    בני בן השבועיים סובל מ-VSD בגודל 4 מ"מ. נאמר לי שיתכן ואחוש במהלך השבוע הקרוב התנשמות במהלך היניקה וכו'. שאלתי היא: אם בע"ה לא יהיו תופעות כאלו - האם זהו סימן שגם בשלבים מאוחרים יותר בהתפתחות הדבר לא יפריע לו - או שזה לא בהכרח.
    שאלה נוספת - על סמך ניסיונכם - מהם הסיכויים לסגירה עצמית של החור? תוך כמה זמן?

    בתודה רבה מראש!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    VSD

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD בגיל הינקות

    ד''ר אברהם מתתיהו
    09/03/2008

    שלום מיה
    VSD בגודל 4 מ"מ בילוד נחשב בינוני. רוב הילדים הללו לא יראו סימנים של התנשמות, הזעה ובעיה בעלייה במשקל. בהרבה מהם הפגם יקטן עם הזמן ויסגר ספונטנית ב1-2 שנים ראשונות.
    קשה לצפות מי המעטים שיפתחו הסימנים שתוארו, לכם כדאי שהתינוק יבדק ע"י קרדיולוג ילדים בגיל4-6 שבועות.
    אם בבקורת זו הקרדיולוג רואה סימנים של הקטנת הפגם ולחצים תקינים בלב הימני, ולא מופיעות התופעות שתוארו בחודשים הראשונים לחיים , רוב הסיכויים שלא יופיעו בהמשך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פטור מצהל
    jjjj
    09/03/2008

    אם אני סובל מVSD הבנתי שהצבא לא לוקח סיכון וישר נותן פרופיל 21 יש שני אנשים שיש להם משהו דומה לשלי אבל אותו ניתוח והם קיבלו ישר שחרור אותי בודקים עוד ושלחו לי צו לבדיקה שמה ואני לא רוצה להיבדק שמה כי בצו גיוס ניסו לבדוק ואני לא רגיל לרופאים שמה כי הם עושים את הבדיקה בכוח למה הם לא מסתפקים בבדיקות ארו ואקג שעשיתי לפניי חצי שנה?
    האם מקבלים ישר פטור על ניתוח לב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פטור מצהל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD וגיוס לצה"ל

    ד''ר אברהם מתתיהו
    09/03/2008

    שלום לך JJJJ
    אין זה נכון ש VSD מקנה שחרור מהצבא!
    הכל תלוי בגודל הפגם ומיקומו וגם אם יש בעיות לבביות נוספות נילוות.
    דוקא הנטיה של הצבא במשך השנים הייתה להחמיר פחות במקרים של VSD ובמקרים של פגם קטן הפרופיל יכול לנוע בין 72 ל 97 (לפי מקום הפגם)
    אין זה נכון שנתוח קודם של VSD משחרר מהצבא והכל תלוי במצב הלב של הנבדק לאחר הניתוח (וברוב המקרים המצב הוא טוב!)
    לשם קביעת הפרופיל הצבא מתבסס הרבה פעמים על בדיקות שנעשו ע"י הקרדיולוג המטפל בתנאי שהן עדכניות ומספקות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות
    jjjj
    06/03/2008

    אני בן 19
    1.האם מותר לעשות טיפול לטשטוש הצלקת שעשו לי (VSD
    2.האם מותר לי לעשותהסרת שיער בלייזר בחזה למרות הצלקת?
    3.אני שונא בדיקות אקג וקו כל שנה אני סובל מחדש גם אולטר ..
    באקג המכשירים לוחצים עליי קצת ושהם שמים עליי את הצוטים האלה ליד הלב אני ממש מתחיל להזיע ולסבול ואני נוגע לקרידיולוג ומונע ממנו להשים אז פשוט אני שם לעצמי
    האקו המכשיר ששמים לי ע הלב עם החומר הנוזלי הזה ממש אני מרגיש משהו כואב ולוחץ על הלב הרופא רצה לסייים איתי את נטיפול ולשלוח אותי שוב לבדיקה.
    ובאולטר זה קשה לי להרגיש את כל הצביטות האלה של הגוף 24 שעות
    הקרדויולוגי אמרה שאני בריא הייתי בספורט תחרותי לא ממש התחרתי אבל הייתי 5 שנים ושיחקתי הרבה כדורסל כדורגל אני רוכב הרבה על אופניים בלי בעיה אני פעיל חברתית הרבה....
    דרך אגב אומרים שהלב שלי תקין והדופק והכל ורק יש חור קטן מאוד שנשאר וזה קצת צפחיד אותי שאולי יקרה משהו .
    ולפעמים שאני אוכל הרבה או מתקלח במים חמים הרבה אני מרגיש את ששמאל כזה כבד מזה אומר?
    ואני רוצה לישון על צד שמאל אבל מפחד שיקרה משהו
    ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובל

    ד''ר דני פינק
    06/03/2008

    שלום

    חבל שאתה סובל כל כך. בקשר לתיקון: אין מה לפחד. בקשר לצלקת, כדאי להתייעץ עם רופא פלסטיקאי כולל השאלה של טיפול בלייזר. דבר עם הקרדיולוג שלך, אולי מותר להתחיל לעשות פחות בדיקות שגרתיות ולפחות להאריך את הזמן בן הבדיקות.

    הצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה??
    איזה אחד
    05/03/2008

    שלום לפני שבוע וחצי שבועים בערךך הגיע לי צו גיוס ראשון והורפאא שם בדק אותי הוא אמר שיש לי דופק 80 לדקה היתי רוצה לדעת עם זה תקיןן?ולפני איזה חצי שנה עשו לי בדיקת דם ומצוא רישוש בלב אבלל לפני שבוע עשיתי עוד פעם בדיקות דם ולא מצוא את הרירושוש הזה בלב מה אתה אומררר וגם א.ק.ג עשייתי יצא בסדר מה אומרר?כי אני מרגיש שהדופק שלי לא פועל כמו שצריך הוא קצת מהיררר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה??

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "רשרוש" בלב

    ד''ר אברהם מתתיהו
    05/03/2008

    שלום עידן
    דופק 80 בגילך הוא נורמלי.
    רשרוש בלב ניתן לשמוע אצל חצי מהילדים הנורמלים ואין זה בהכרח אומר שיש בעיה בלב.
    אם אתה מרגיש לא טוב כדאי שתפנה לרופא שלך והוא ישקול לאחר הבדיקה אם יש צורך בברור נוסף אצל רופא לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • patent foramen ovale large
    בר
    05/03/2008

    בתי בת 12 יום. בגיל 5 ימים בוצע אקו לב עקב חשד ל-VSD עוד בזמן ההריון. נמצא patent foramen ovale large ונאמר לנו שזה דורש מעקב בלבד בעוד חצי שנה.
    האם זה עלול להתפתח מאוחר יותר ל-ASD?
    עד איזה גיל זה אמור להסתדר באופן תקין?
    האם ניתן לראות סימנים קליניים של הבעיה?
    האם יכול להיות קשור לסינוס ברדיקרדיה? (באקג נראה סינוס סינוס ברדיקרדיה, בעוד שהולטר של כמעט 24 שעות היה תקין).
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    patent foramen ovale large

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PATENT FORAMEN OVALE (PFO

    ד''ר אברהם מתתיהו
    05/03/2008

    שלום בר
    PFO אינו ממש פגם אמיתי במחיצה הבין פרוזדורית. זוהי מעין דלת שפתוחה בזמן ההריון ומאפשרת לדם בעובר לעבור מימין לשמאל.(חשוב שהדלת תהיה פתוחה בזמן ההריון). לאחר הלידה בגלל שינויים בזרימת הדם ובלחצים הדלת נוטה להסגר. לוקח לעתים זמן רב עד שיש סגירה מוחלטת ולמעשה ברבע מהמבוגרים יש מעבר קטן ללא כל תופעות קליניות. ASD לעומת זאת הוא פגם במחיצה הבין פרוזדורית עם חסר אמיתי של חלק מהמחיצה. (גם ASD זו לא בעיה קשה וחלק לא קטן נסגרים ספונטנית במשך השנים. (וגם אם צריך לסגור אותו בעתיד בד"כ ניתן לעשות זאת בצנתור או בנתוח קל והילד בריא לגמרי לאחר הפעולה) .
    גם במקרה של ASD וגם ב PFO בד"כ אין כל תלונות בגיל זה.
    בגיל תינוק לעתים קשה להיות בטוח באקו-לב אם מדובר בPFO או ASD של ממש וזה בד"כ מתברר יותר אחרי מספר חודשים.
    אין קשר בד"כ בין סנוס ברדיקרדיה לבין PFO
    בסה"כ אני לא רואה סיבה לדאגה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי ביתי דליפה בלב

    וולף עופרה
    05/01/2009

    בבדיקה שבוצעה היום נתגלה בלבה של ביתי דליפה או בשפה המקצועית pfo הדלף הוא משמאל לימין ללא הרחבת חללי הלב הימניים כאב בחזה ממרוק שלדי שרירי ולא מהלב הייתי מבקשת לקבל יותר מידע בנושא והאם זה מסוכן או שיש משהו שניתן לעשות על מנת לתקן את המצב הקיים . בתודה מראש וולף עופרה אודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PFO

    ד''ר אברהם מתתיהו
    08/01/2009

    עופרה שלום
    בתשובה שמעל, שנתתי בעבר, יש הסבר על PFO . זה קיים בכ 20% מהאנשים הבריאים וברוב הגדול של המקרים אינו גורם לכל בעיה. ברוב המקרים אין צורך לתקן זאת ולמעשה מסתובבים בינינו הרבה מאד אנשים שיש להם PFO ואפילו לא יודעים על כך.
    אין קשר בין זה לכאב בחזה שבילדים הוא בד"כ לא ממקור לבבי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך VSD+ASD
    maya
    04/03/2008

    תודה רבה על תשובתך המפורטת.
    אכן ראיתי שלא ציינתי את הממצא הבא:
    VENTRICLES NORMAL RIGHT AND LEFT VENTRICULAR SIZE AND FUNCTION
    4MM PERIMEMBRANEOUS VSD WITH 11MHG L-R FLOW

    האם גודל ה-VSD משמעותי? האם להערכתך יופיעו הבעיות שציינת בגיל חודש? האם נדרש טיפול תרופתי במידה שיופיעו בעיות?

    תודה רבה מראש!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך VSD+ASD

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך VSD+ASD

    ד''ר דני פינק
    04/03/2008

    שלום מיה

    VSD של 4MM הוא גודל לא קטן ולא גדול ויש סיכון שיגרום לבעיות של אי-ספיקת לב כמו שד"ר מתתיהו פרט. יש מקום לראות קרדיולוג ילדים לפחות לפני גיל 6 שבועות. יש גם אפשרות שהVSDהזה ייסגר לבד אבל זה יכול לקחת כמה שנים.

    הצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • vsd+asd
    maya
    03/03/2008

    שלום רב,
    בני בן 10ימים. נשלח בגיל 4 ימים לאקו לב עקב שמיעת איוושה ע"י רופאת הילדים בבית החולים.
    הממצאים:
    veins and atria - 4MM secundum atrialseptal defect with L-R flow
    יתר הממצאים בגדר הנורמל
    מסקנות:
    ATRIAL SEPTAL DEFECT
    VENTRICULAR SEPTAL DEFECT

    שאלתי: אודה לכם מאד אם תוכלו להסביר מהי משמעותם של הממצאים? האם מעוררי דאגה?
    האם אכן צפויים להיעלם במהלך שנת החיים הראשונה?
    הקרדיולוג בבית החולים המליץ על בדיקה חוזרת בתוך חודש. אינני מצליחה להשיג תור לפני 3 חודשים. האם הביקורת סובלת דיחוי לדעתכם, או שעלי למצוא דרך לגשת לבדיקה מוקדם יותר (אולי באופן פרטי)?

    בתודה מראש על התייחסותכם!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    vsd+asd

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיה שלום

    ד''ר אברהם מתתיהו
    03/03/2008

    ASD הוא פגם במחיצה הבין פרוזדורית, בד"כ אינו גורם לכל בעיה בשנים הראשונות לחיים לכן אין בעיה לבדוק את התינוק בגין זה בגיל 3 חודשים. פגם של 4 מ"מ אינו גדול במיוחד ויש סכוי לא רע שיסגר ספונטנית במשך המעקב.
    לגבי ה VSD (פגם במחיצה הבין חדרית) לא ציינת כלל מה גודלו. פגמים קטנים נוטים להסגר לבד ובהחלט אין בעיה לבדוק התינוק בגיל 3 חודשים. לעומת זאת, אם ה VSD הוא גדול כדאי לראות את הילד בגיל חודש כי בחלק מהמקרים הוא עלול לפתח נשימה מהירה , התעיפות באוכל וקושי בעלייה במשקל לקראת גיל חודש וכדאי שהקרדיולוג יעריך את המצב ויחליט האם יש צורך בטפול .
    דרך אגב, ברוב המקרים קרדיולוג הילדים נוהג להסביר זאת למשפחה ובמידה ולא, כדאי לשאול אותו פרטים אלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איוושה
    יניב
    02/03/2008

    שלום לרופאים, בתי נולדה לפני חודש למחרת הלידה אמרו לי כי לתינוקת יש איוושה בלב. ולמחרת אמרו שהאיוושה נעלמה. בהריון , בסקירת במערכות, נמצא גולף בול בחדר שמאלי . בוצע אקו לה לעוברית ונימצא תקין.
    בגיל שבועיים ניבדקה התינוקת ע"י רופא הילדים שלא שמע איוושה. האם יש לבצע אקו לב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איוושה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איוושה למחרת הלידה

    ד''ר דני פינק
    02/03/2008

    שלום ינוב

    מזל טוב על לידת בת בריאה. כל הסיפור שלך מתאים לתינוקת ללא אף בעיה לבבית ועליך להמשיך במעקב שיגרתי אצל הרופאים ככל תינוק אחר.

    תיהנו!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    בן
    27/02/2008

    עשיתי בדיקות בצו ראשון בצבא. הבדיקות היו בסדר והרופא אפילו שאל אותי אם אני ספורטאי בגלל הדופק הנמוך, אבל אז הוא שלח אותי לקרדיולוג לבדיקת אק"ג במקום.

    לפני מספר שנים רופא בדק לי את הדופק ואמר ששמע רשרוש,נשלחתי לבדיקה ונמצא שאין כל בעיה. רציתי לדעת אם זה קשור והאם העובדה שנשלחתי לבדיקה בהכרח מעידה על כך שיורידו לי פרופיל.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק הנמוך

    ד''ר דני פינק
    29/02/2008

    שלום בן

    משתמע לי שאתה די בריא. כשיש דופק נמוך בנער כמוך זה קשור ללב חזק וכל דופק שולח יותר דם לגוף ובגלל זה הוא מסתדר טוב עם פחות פעימות לדקה. יש אפשרות קטנה מאוד שהדופק כך על רקע אחר ועל מנת לשלול זאת הרופא שלח אותך ל א.ק.ג.. למעשה יש סיבות להמליץ לכל אחד לבצע א.ק.ג. ללא קשר לבעיות. רצוי שתביא את התשובות של הבירור הקודם לקרדיולוג.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    עינת
    24/02/2008

    [בני בן 9 מתלוננן על כאבי בצד ימין של החזה. מה עלי לעשות? האם לפנות לרופא?
    תודה רבה



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בצד ימין

    ד''ר דני פינק
    24/02/2008

    שלום עינת

    לא יתכן שאני לא אפנה לרופא עם סיפור של כאב חדש שמדאיג את
    אמא. אף שבדרך כלל כאבים בגיל הזה ובמיקום הזה לא מראים שיש בעיה רצינית
    ומסוכנת. דעתי זו מבוססת על סטטיסטיקה והבן שלך אינו סטטיסטי. לכן בביקור
    אצל רופא ילדים\ משפחה אפשר בקלות לעבור בדיקה ולשאול שאלות כדי לנטרל מחלות מסוכנות ונדירות וגם תקבלו הסבר מה קורה, דבר שירגיע אתכם.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברוך הבא ל ד"ר אברהם מתתיהו
    ד''ר דני פינק
    20/02/2008

    ברצוני לברך את ד"ר מתתיהו על הצטרפותו להנהלת הפורום של קרדיולוגיה ילדים. ד"ר מתתיהו בעל ניסיון רב בתחום ומשמש כעת כנשיא החוג לקרדיולוגית ילדים בארץ. לכבוד הוא לי, ואני שמח שהוא עוזר מאז שהייתי בניתוח רציני שעד היום עוד לא החלמתי ממנו.כבר הספקתי ללמוד כמה
    דברים מהתשובות שלו דברים שלא ידעתי לפני כן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הידרןפס עוברי

    ליזי
    09/09/2016

    שלום
    אני בשבוע 18 להריון ובסקירה המוקדמת התגלה בצקת סביב הגולגולת ונוזלים סביב הריאות ולאחרונה גם סביב הלב, עשיתי בדיקת מי שפיר ומחכה לתוצאות , ורק בשבוע 21 אני אמורה לעשות אקו לב לעובר, ראיתי שיש קשר ישיר בין הידרופס לבעיות בלב העובר, אך אני מפחדת לחכות עד שבוע 21 שמה משהו יקרה לעובר בעודו ברחם, הרופאים רמזו על הפסקת הריון אך ראיתי שיש דרך להציל את העובר בעזרת מתן תרופות לאמא , האם לחכות לאקו לב? או לפנות בהקדם לבדיקות כי ראיתי אדישות רבה מצד הרופאים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום