מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- דופק מואץרוני20/01/2008
שלום,
בחודשים האחרונים ילדתי בת הארבע וחצי סובלת מדופק לב מואץ בחודש האחרון כ-4 פעמים בבית והיא מספרת שזה קורה לה גם בגן. מה הסיבות שיכולות להיות ומה עלי לעשות?
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לדופק מואץ
רעות דחוף מאו28/01/2008לגשת לרופא משפחה ובמקביל אם צריך אז קרדיולוג ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שלום רוני
ד''ר אברהם מתתיהו11/02/2008הרגשה של דפיקות לב מהירות לא תמיד אומרת שיש הפרעת קצב וזה יכול להיות מסיבות רבות כולל התרגשות. יחד עם זאת יש גם הפרעות קצב בילדים (בד"כ פרוזדוריות). נראה לי שחשוב במקרה זה לבדוק את הדופק ו/או לרשום א.ק.ג בזמן התלונה כדי לראות אם אכן יש הפרעות קצב. לעתים יש צורך בבדיקות כמו הולטר (רישום אקג על טייפ ליממה) או EVENT MONITOR כדי לתפוס את מה שקורה בזמן התלונה. בכל מקרה נראה לי שאת צריכה לפנות עם הילדה לרופאילדים/קרדיולוג ילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמזל17/01/2008
שלום רב, לאחרונה התחלתי להרגיש לעיתים את ליבי פועם בחוזקה למספר שניות, גם במצב של מנוחה מוחלטת (כמו בעת כתיבת שורות אלו). בימים האחרונים זה הולך ומחמיר. אני עוסקת בפעילות ספורט מאומצת (כמעט יומיומית)
מה עליי לעשות/לבדוק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר "ליבי פועם בחוזקה למספר שניות"
ד''ר דני פינק17/01/2008שלום מזל
אני מבין שאת נערה בן 13 ל18 שנה. בגיל זה התלונות שלך מאוד שכיחות ובדרך כלל קשורות לשינוים בגוף בגיל ההתבגרות. אני מבין שזה קורה יום- יום ועם כך, כדאי לעשות בדיקת HOLTER. זה מכשיר שבודק א.ק.ג. למשך 24 שעות. מה שחשוב הוא שאת מפעילה את הכפתור על המכשיר בכל אירוע שאת מרגישה ואחר כך ניתן לבדוק את הא.ק.ג. בזמן התלונות.
הצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מידעסמדר15/01/2008
שלום רב, לד"ר הנכבד!
האם ידוע ע"פ הספרות המקצועית מהי צורת ההורשה של תסמונת HLHS , האם דרך גן הX או ע"י חסר כרומוסומלי מזערי. או אחר?
בתודה מראש, על כל תשובה שתביא לידיעתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורשה של תסמונת HLHS
ד''ר דני פינק15/01/2008זו שאלה חשובה וטובה. הרבה מחפשים את התשובה. מה שברור הוא שזה לא גן אחד אבל גם ברור שזה "גנטי". הוא מופיע יותר בבנים אבל לא קשור לגן ידוע בכרומוסום
"X”.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ASD בילדהליאת13/01/2008
שלום רב,
לבתי בת ה-5.5 אובחנה איוושה כבר אחרי הלידה ומאז אנחנו במעקב אחת לשנה אני היום בהיסטריה כי יש לי את הבדיקה השנתית אצל הקרדיולוג היום שאלת השאלות האם כל ASD מחייב התערבות כירורגית דהיינו סגירת המעבר?
אשמח לתגובה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ASD בילדה
ד''ר דני פינק13/01/2008שלום ליאת
לא כל ASD מחייב סגירה. זה תלוי בגודל הפגם וכמות הדם שעוברת דרכו.
היום ניתן לסגור הרבה מהASD בצנתור במקום בניתוח.
הצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאחר הביקור
ליאת14/01/2008בוקר טוב,
לאחר הביקור אתמול הומלץ ע"י הקרדיולוג לסגור את הפתח הופננו ל...... לבדיקת התאמה לצינתור כדי להמנע מניתוח-האם תוכל לתת לי קצת אינפורמציה על הצינתור כמו כמה זמן, משך החלמה מה קורה לגבי הצלחות הצינתור וכמובן בע"ה לאחר מכן מה עושים? האם זה מצריך טיפול תרופתי? וכדומה-כל מה שיוכל להעשיר אותי לגבי האופציה הנ"ל.
בתודה מראש אמא מאוד מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאחר הביקור
ד''ר דני פינק14/01/2008שלום ליאת
אלה השאילות שאת חיבת לשאול את הרופא בביקור אחרי שהוא בודק את הבת שלך. התשובות הם מאוד ספציפיות ומשתנות לכל ילד\ה.
אתן יכולות להרגע בידיעה שאתן בידיים טובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות אקו לב עוברחגית10/01/2008
שלום רב,
אני נמצאת בשבוע 21 עקב ריבוי קל של מי השפיר ,נשלחתי לאקו לב עובר ונמצא פעימות מוקדמות על חדריות .אני אמורה להיות בבדיקה שוב בשבוע 25.מה משמעות הדבר ? האם עליי לבצע בדיקות נוספות ,או לבצע צעדים נוספים בעניין?
תודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות על חדריות
ד''ר דני פינק11/01/2008שלום חגית
המשמעות של פעימות מוקדמות על חדריות ברוב העוברים שזה הדבר היחידי החיובי באקו עוברי יהיה ללא בעיות. בגלל הרצון להיזהר ולא לפספס את המקרה הנדיר שיתקדם למצב של הפרעות קצב, רצוי לחזור על הבדיקה וחודש זה סביר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהערן10/01/2008
לבני בן ה-5 שמעו רשרוש בלב, לקחתי אותו לבדיקה לפני כן עקב דלקת בגרון והרופא שמע את האיוושה, האם יש צורך להיבדק? האם זה מסוכן ? ואם אכן קיים רשרוש בלב, מה הטיפול?
תודה רבה, אשמח לקבל תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רשרוש בלב
ד''ר דני פינק10/01/2008שלום ערן
ל 95% ילדים בריאים יש איוושה של בריאה, תוספת רעש שהיא לא רק תקינה, אלא גם נגרמת על ידי לב בריא. אפשר להבדיל בין האוושות הנורמאליות האלה ואיוושה שנגרמת מבעיה ומום בלב, על ידי בדיקת גוף או א.ק.ג.. אם הרופא משפחה\ילדים לא מרגיש נוח בהבחנה בן איוושה נורמאלית או שהאיוושה נשמעת פתולוגי, הוא ישלח לקרדיולוג ילדים לבדיקה.
רוב הילדים הבריאים שבאים אלי לבירור, הם תקינים ובמיעוט קטן יש איזה שהיא בעיה ורק לחלק קטן מהם יש משהו שישפיע אל בריאות הילד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמעין08/01/2008
אני כיום בשבוע 35+ מטופלת במרפאה לסיכון גבוה משבוע 27 עקב מצב השסתום עם היצרות קלה בלבד ללא ממצא אחר (ביצעתי אקו לב). כעת כבר 3 חודשים מטופלת בדרלין 5 מ"ג שלוש פעמים ביום בגלל דופק גבוהופלפחטציות (הולטר תקין). כל הסקירות ומעקבי גדילה תקינים ללא ממצא כל שהוא. היום בביקור אצל רופא הוא שאל עם ביצעתי אקו לב עוברי, שכדי לבצע בגלל בעיות שלי. השאלות שלי:
האם נהוג לבצע אקו לב עוברי בשבוע 36? אם יש טעם בכך למרות שכל הסקירות תקינות?
האם זה לא מסכן את העובר בשלב הזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב עוברי בשבוע 36
ד''ר דני פינק09/01/2008שלום מעין
האם נהוג לבצע אקו לב עוברי בשבוע 36? אם יש טעם בכך למרות שכל הסקירות תקינות?
- טכנית הבדיקה יותר קשה בגיל זה אבל אפשר ואם יש בעיה לב לעובר, חשוב לדעת ליפני הלידה. סקירות תקינות לא שוללות בעיות לב כמו באקו לב עוברי אצל קרדיולוג ילדים.
האם זה לא מסכן את העובר בשלב הזה?
-לא!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהירון06/01/2008
שלום רב , להלן תוצאות בדיקת אקו לב של ביתי בת ה-20 . חדר שמאל אינו מורחב,התכווצותו הגלובלית והאיזורית תקינה. ללא הפרעה דיאסטולית. פרוזדור שמאל מורחב במידה קלה. חללי הלב הימניים תקינים. מסתמי הלב נפתחים היטב. אי ספיקה מיטרלית מינימלית . אי ספיקה טריקוספידלית מינימלית. לחץ ריאתי סיסטולי מוערך כ- 34 ממ"כ. האם יש מקום לדאגה ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב של ביתי
ד''ר דני פינק07/01/2008שלום ירון
השאלה שלך מעלה נקודה מעוד חשוב ברפואה. משמעות כל בדיקה ברפואה תלויה בשאלה שבגללה ביקשו את הבדיקה. בדיוק אותו תשובה יכולה להיות דבר טובה לחולה מסוים ולשני מאוד רע.
גם כן משהצגתה כתשובה של אקו לב אצל הבת שלך יכול להיות תקין אצל אחד, ופתולוגי אצל השני. זו הסיבה למה ברפואה אין שחור\לבן ומה שהכי חשוב קבוע, זה הרופא שמבקש הבדיקה והאינטרפרטציה שלו של התשובה.
אני מקווה שבתך בריאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוםליאת02/01/2008
שמי מיטל ואני בת 17.
בגיל 6 בערך עברתי צינתור בלב לאחר שגילו לי רשרוש בלב/ מום בלב. עברתי את הניתוח בהצלחה, לפני שנה ומשהו בערך עשיתי בדיקות בעקבות כאב בחזה בזמן ריצות ארוכות. גילו שהכול בסדר ואין בעיה.
הבעיה עכשיו שהכאב נהיה קצת יותר חזק, אני מרגישה כאבים עזים באיזור החזה. רציתי לשאול אם יכול להיות קשר בין הצינתור שעברתי בגיל 6 לבין הכאב בזמן הריצה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מום
ד''ר דני פינק03/01/2008שלום מיטל
הסיפור שלך מחייב ברור בעיון. בברור האחרון שנעשה, לקחו בחשבון את סוג המום שהיה לך ואיך הוא טופל בצנתור. אם יש שינוי במצב הכאבים, את חייבת בירור מחדש עם כל הנתונים . יש הרבה ילדים עם כאבי חזה ללא בעיה לבבית אבל בלי בירור, אי אפשר להגיד שהכאבים שלך לא קשורים למה שהיה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- SvT אצל ילדה בת 8דינה31/12/2007
שלום,
פני יומיים בתי התלוננה בביה"ס כי יש להדופק מהיר המזכירה בדקה והרגישה שהכן יש בעיה ומיד הזמינה מגן דוד אדום. הפרמדיק ביצע ילדה אקג וראה שיש דופק מהיר כ- 220 והחליט לתת לה אדנוזיל שכן זיהה שזה SVT ומיד הדופק חזר לקצבתקין . אח"כ פינה אותה למיון שם ביצעו לה בדיקות כולל אקו לב ולא מצאו בעיה כלשהי. בכל מקרה החליטו להשאיר להשגחה של 24שעות, אח"כ שיחררו ללא פגישה עם קרדיולוג אלה עם בקשה לקבוע תור לקרדיולוג שעשה אקו לב.
מכיון שנראה קרדיולוג רק בעוד מספר ימים רציתי לשאול אם הילדה חוזרת לפעילות כרגיל כולל ספורט? האם אפשר להמשיך לכת לחוג טניס וריקוד ? חשוב לי שהיא תמשיך בספורט ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר SVT אצל ילדה
ד''ר דני פינק01/01/2008שלום דינה
נישמע לי שהבת שלך קיבלה טיפול מצוין. כעת חשוב שיש לך צילום ביד של ה א.ק.ג. שלה בזמן SVT.
אם האירוע יחזור על עצמו, זה לא מסוכן בזמן ספורט כמו טניס וריקוד ואין אף הגבלה. הטיפול המומלץ היום זה "צריבה" בצנתור של החוט החשמל המיותר שגורם להפרעה. הקרדיולוג יוודא שאין בעיית לב נוספת וילמד את בתך איך לשלוט בהפרעת קצב ולהפסיק אותו לבד עד שמגיעים לתיקון.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהירון30/12/2007
לבני בן ה-5 שמעו רשרוש בלב, לקחתי אותו לבדיקה לפני כן עקב דלקת בגרון והרופא שמע את האיוושה, האם יש צורך להיבדק? האם זה מסוכן ? ואם אכן קיים רשרוש בלב, מה הטיפול?
תודה רבה, אשמח לקבל תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רשרוש בלב
ד''ר דני פינק31/12/2007שלום ירון
ל 95% ילדים בריאים יש איוושה של בריאה, תוספת רעש שהיא לא רק תקינה, אלא גם נגרמת על ידי לב בריא. אפשר להבדיל בין האוושות הנורמאליות האלה ואיוושה שנגרמת מבעיה ומום בלב, על ידי בדיקת גוף או א.ק.ג.. אם הרופא משפחה\ילדים לא מרגיש נוח בהבחנה בן איוושה נורמאלית או שהאיוושה נשמעת פתולוגי, הוא ישלח לקרדיולוג ילדים לבדיקה.
רוב הילדים הבריאים שבאים אלי לבירור, הם תקינים ובמיעוט קטן יש איזה שהיא בעיה ורק לחלק קטן מהם יש משהו שישפיע אל בריאות הילד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרה26/12/2007
אני מבין את הקשר בין סיגריות ושומן לבעיות לבביות
אך מה הקשר בין חרדה לבעיות לבביות, והאם חרדה בילדים גם היא מסכנת את הלב הצעיר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד''ר דני פינק30/12/2007שלום שרה
אני לא מבין את הקשר בן חרדה לבעיות לבביות. אני לא חושב שהוכח קשר לכך במבוגרים ואני כן יודע שאין ידע על קשר בילדים. זה לא אומר שאין, זה רק לא ידוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה שמאלית מורחבתאיריס24/12/2007
מהי המשמעות מבחינת תפקוד עובר כעובר ומאוחר יותר כילד עם גילוי עליה שמאלית מורחבת בסקירה מאוחרת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה שמאלית מורחבת בלב עובר
ד''ר דני פינק25/12/2007שלום איריס
אלא שאלות מצוינות ובדיוק השאלות שקרדיולוג ילדים ישאל ויחפש תשובות במשך הבדיקה שלו. הבעיה " עליה שמאלית מורחבת" זה דומה לחולה שבה למומחה עם הבעיה של "דימום באף" שדורש בירור למציאת הבעיה שגורמת לזה ואז להסביר המשמעות. הוא יכול להיות "ללא משמעות" עד מחלה מאוד רצינית. בזמן בדיקת אקו לב עוברי, קרדיולוג ילדים יחזור על הבדיקה, יברר שבאמת העלייה מורחבת מהרגיל ויבדוק את כל המסתמים וזרימות הדם בלב למצוא בעיה ספציפית, עם בכלל יש בעיה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהירמיכל24/12/2007
בני בן ה3.5 סובל מדופק מהיר כמעט מהיום בו נולד.
רופא הילדים אבחן זאת ואף ערכנו מעקב ובדיקת דופק תקופה רצופה שבסופה, אמרו לנו שזה תקין
מאחר והדופק זהה בכל אחת מהבדיקות.
בחצי שנה האחרונה שמתי לב כי לאחר שהוא מתאמץ מעט,(כמו ריצה קטנה או קפיצות) הוא מיד
מתעייף ומבקש לנוח, עד שהדופק שלו נרגע וחוזר לקדמותו.
ביקשתי הפנייה לקרדיולוג אך מעניין אותי לדעת האם ניתן לאבחן מה בעצם יש לו והאם מסוכן לו כרגע להתאמץ בכלל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק מהיר
ד''ר דני פינק25/12/2007שלום מיכל
דופק מהיר מדי קבוע יכול לגרום למחלה לבבית ואם הוא מתעייף מהר מדי, חייבים לעשות בדיקה אצל קרדיולוג. הוא לא בגיל שאפשר למנוע מאמץ ואי אפשר לעצור אותו ואין צורך. הוא לא ימשיך יותר משהוא יכול. אם בדיקת הלב אצל הקרדיולוג תקין אז הלב הוא לא הבעיה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימותמורן23/12/2007
שלום, אני בשבוע 36. אתמול במהלך בדיקת אולטרסאונד למעקב גדילה שיגרתי, גילו אצל העובר "פעימות לב על חדרתיות". מה זה אומר? הרופא שאני אצלו במעקב הריון, אמר שב-99% מהמקרים זה מסתדר אחרי הלידה, אבל יש צורך במעקב של אולטרסאונד ומוניטור פעמיים בשבוע, וכמו כן יש לעשות בדיקת אקו לב דחוף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות בעובר
ד''ר דני פינק23/12/2007שלום מורן
הרופא שלך צודק. בדרך כלל זו לא בעיה. במיעוט קטן זה יכול להתקדם להפרעות קצב לבבי שאז הדופק הוא מהר מדי ויכול לגרום לאי ספיקת לב ובגלל האפשרות הקטנה הזו, הוא ביקש לעקוב. אחרי הלידה יהיה פשוט בבית חולים לוודא שהדופק תקין. לפעמים הפרעות דופק יכולות להיות קשורות למום לב ובגלל זה, הוא ביקש אקו לב. נישמע לי שהתוכנית טובה ושלמה ולוקחת בחשבון את כל האפשרות, אפילו שזו אפשרות קטנה מאוד שתהיה בעיה ואת לא צריכה לדאוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)


