מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם אפשר להמשיך ללא ניתוחאבי29/04/2010
שלום,
לפני כ-5 שנים אובחן אצלי בקע מפשעתי קטן בצד ימין, ללא כאבים. בזמנו הכירורג אמר שאין דחיפות לנתח.
אני עוסק בספורט (שחיה), ונאמר לי שאין מניעה לעסוק בתחום זה.
כיום הבקע גדל, ואף ניתן להרגיש שהוא מגיע לשק האשכים בזמן עמידה, אך אינני סובל מכאבים או מתחושות לא נעימות באזור.
יש לציין שבזמן השחיה, ואף בזמן שכיבה, הבקע חוזר למקומו.
האם עקב העובדה שהבקע גדל יש צורך לנתח? האם אני יכול לדחות התערבות כירורגית בזכות העובדה שאיני חש בכאבים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין29/04/2010אם בקע גודל אפילו ללא כאבים היתי ממליץ לך ניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרניה בצד ימיןחיים27/04/2010
פעם בכמה ימים\שבועות יש לי כאבים בצד ימין מעל אזור המפשעה אזור שהיה לי ניתוח הרניה אבל בצד שני, השאלה אם צריכים לבדוק, ואם כן עם הרופא יכול לראות גם כשזה לא כואב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין27/04/2010בהחלט יש להיבדק ללא קשר לכאבים בזמן הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שנראה רע...מאוכזבת26/04/2010
אחרי נתוח אפנדציט עם נמק שבו השאירו את הבטן פתוחה עם ניקוז ואחכ תפרו בצורה לא מדויקת.
אחכ היה בקע גדול תיקנו עם רשת.
כיום אחרי שמונה חודשים כל החלק הימני של הבטן נפוח כזה כמו כדור טניס אבל מהצד של בטן מכוער מאוד אין בקע לפי אולטרסאוד .
מה אפשרויות לתיקון כי זה מכוער וגם לא נוח וגם לפעמים כואב.
ומי הכי טוב בניתוחים מסובכים של רשת ותיקונים כאלה?
אני בת 44 בריאה בדרך כלל
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מרט חייקין27/04/2010אם לא בטוחים יש לשלול בקע על ידי CT ואז כריתת צלקת ותיקון חוזר אם ישנו בקע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם אין בקע אבל..
מאוכזבת28/04/2010אם אין בקע אבל הניתוח מאוד לא טוב אסטטית כלומר ממש נפוח????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז תיקון אסטטי
ד''ר מרט חייקין28/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם חייב לבצע ניתוח?יוני23/04/2010
עקב כאבים באיזור המפשעה משמאל הופנתי לבדיקת US ואלה תוצאות הבדיקה
במפשעה הימנית הכל תקין
במפשעה משמאל מדיאלית מעל הפוביס באיזור של רגישות יתר הודגם בקע קטן המתמלא בזמן הוולסלבה , קרוב לוודאי בחלק מכיס השתן
השאלה שלי היא האם אין לי בררה אלא לעבור ניתוח או שאפשר לחיות עם זה?
אני רוצה לציין שבמסגרת עבודתי אני מרים לפעמים משקלים בינוניים ,האם מומלץ לא להרים כרגע משקל
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם יש כאבים...
ד''ר דוד נויפלד25/04/2010רצוי לתקן. רצוי גםצ להמנע מהרמת משאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע וספורט בהריוןאפרת22/04/2010
שלום
אני בהריון (בשבוע 26) אובחן אצלי השבוע בקע מפשעתי. אני עושה פעילות אירובית אינטנסיבית בין חמש לשש פעמים בשבוע ובאינטנסיביות דומה גם תרגילי עיצוב( כולל בטן). רציתי לדעת האם אפשר להמשיך בפעילות על אף הבקע. כרגע בזמן מאמץ אירובי (קפיצות) הבליטה במפשעה די משתטחת וחוזרת לגודלה כעבור שעה ויותר. במהלך היום אני חשה בנפיחות באזור ובזרמי כאב אך לא באופן חזק מדי. האם יש קשר לפעילות ספורט?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יכול להיות...
ד''ר דוד נויפלד25/04/2010תזהרי שלא תחמירי המצב בעת מאמץ שלא יתפס ויכלא הבקע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לבקעאייל21/04/2010
שלום.
הנני עוסק בספורט מזה כשנה ולפני כשלושה שבועות התחלתי להרגיש כאבים באשך הימני (בפרט יום לאחר הפעילות). הכאבים באים והולכים באופן רנדומלי כמו התכווציות ובזמן האחרון בנוסף אני מרגיש צורך לקום כל כמה דקות חולפות לשירותים לצורך שתן. האם תופעה זו של שלפוחית רגיזה קשורה ומוכרת בבקע?
בתודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יכול להיות...
ד''ר דוד נויפלד21/04/2010קשור לבקע אם כי נשמע כבעיה אורולוגית.
צריך לבדוק אם בכלל יש בקע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בטבורמירי19/04/2010
שלום רב
בני בן 30 לערך, בגיל 9 עבר ניתוח שבר בטבור , כולל פעמיים בקע במפשעות.
כיום יש לו תינוק, ש"משתולל" עם הרגליים ואז נתן בעיטה במרכז הבטן בטבור של בני
וזה מאוד כאב לו, הבן סיפר לי שזה לא פעם ראשונה וזה מאוד מאוד כואב לו, וזה עובר אחרי
הרבה זמן.
האם ייתכן שיש לו שבר, הבטן שלו גם נפוחה והוא חושב שזה בעיות השמנה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יכול להיות...
ד''ר דוד נויפלד19/04/2010השמנה לא עושה טוב לשבר.
יכול להיות שהשבר חזר. צריך לבדוק.
אולי אולטראסאונד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש מצב שהקילה עובר לבדצבי17/04/2010
יש לי קילה בצד אחד, הרופאים המליצו לי על ניתוח, וביינתיים חגורה.
מאחרי פסח אני כבר הולך בלי חגורה ,מרים משאות, רץ וקופץ והכאבים נעלמו כלא היו היתכן שזה ניסתם או התרפא מאיליו ללא ניתוח???
תודה רבה
צבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא...
ד''ר דוד נויפלד18/04/2010אבל יתכן שלא היה זה בקע, אלא פגיעה בשריר שהחלימה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח בקע מפשעתיפליקס14/04/2010
שלום רב,
לפני שבוע עברתי ניתוח לתיקון בקע מפשעתי מימין בשיטה הפתוחה עם הכנסת רשת.
בעיקרון המצב דיי בסדר והכאבים כמעט חלפו, יש איזור רדום תחת החתך כנראה נפגע עצב ולדיברי
המנתח צריכים להמתין והמצב כנראה ישתפר אך לא לחלוטין.
הבעיה כרגע היא שמאז הניתוח, אשך ימני נפוח ומוגדל (כרגע פחות מהימים הראשונים) וזה מציק ומדאיג אותי, לפני הניתוח הכל היה תקין.
כששאלתי את המנתח הוא המליץ לי ללבוש כרגע תחתונים הדוקים שיחזיקו את שק האשכים מורם ולא משוחרר.
השאלה שלי האם זה קורה שהאשך מתנפח בגלל ניתוח, מדוע זה קורה? והאם יש סיכוי לפגיעה הן מבחינת פוריות והם מבחינהת תיפקוד מיני.
תודה
פליקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח...
ד''ר דוד נויפלד14/04/2010שכיח.
נובע בד"כ מדמום קל בניתוח. בד"כ אין בעיה לטווח ארוך באשך.
השינויים בתחושה או שיסתדרו עם הזמן או שתצטרך ללמוד לחיות עמם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים - עצם הזנבd.g13/04/2010
אני בן 25, יש לי כאבים בעצם הזנב, כאבים לא חזקים בעיקר בעת התכופפות (לאחר כמה שניות בכיפוף הם לא מורגשים) הכאבים בעיקר מאחורה, אין שום סימן לבליטה או משהו דומה
חשוב להדגיש כי בעת הליכה/ישיבה/שכיבה אין הרגשת כאב.
הם החלו בשבוע שעבר (יום שני) בעקבותיהם הפסקתי כל פעילות גופנית
כתוצאה מכך הם החלו להיעלם, כאשר חזרתי לבצע פעילות גופנית השבוע הם חזרו.
במה לדעתך מדובר ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין לי מושג...
ד''ר דוד נויפלד14/04/2010כאן אנו דנים בשברים-הרניות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים חזקים בשל בקע מפשתינתי10/04/2010
אני בן 60 ואובחן אצלי לפני כחודש בקע מפשעתי לאחר שהתלוננתי על כאבים שמתגברים מיום ליום בזמן רכיבה על אופנוע (גוף מכופף לפנים). ברצוני לציין שבבדיקה ראשונה על ידי כירורג לא אובחן אצלי כלום, אולם לאחר מספר ימים הבחנתי בבליטה מעל המפשעה וכמובן שמייד אובחן אצלי בקע מפשעתי ישיר. מאז אני סובל מכאבים באזור הבליטה וגם גבוה יותר בתוך הבטן ולעיתים כאבים מוקרנים לאשכים או דקירות בקצה השופכה שלעיתים הם חזקים מאוד עד שאני נאלץ לקום מישיבה ,להחזיר מעט את המעיים פנימה בעזרת האצבעות ואפילו לשכב על הגב לזמן מה. פניתי לרופא מנתח לביצוע ניתוח אולם הוא דרש לבצע קודם בדיקת קולונוסקופיה מלאה וUS של דרכי השתן ושארית שתן. זה מדאיג אותי כי לא שמעתי מאף אחד שנדרש לבצע בדיקות כאלה לפני ניתוח בקע, המנתח לא בדק אותי לעומק והסביר לי שברצונו לבצע את הבדיקות האלה כי הבקע הופיע בפתאומיות. אני מבקש לדעת מה פירוש הדבר והאם יש סיבה לדאגה. כמו כן אני חייב לנסוע לחו"ל בעוד שבוע וחושש מאוד מכאבים בלתי נסבלים. מה ניתן לעשות כדי לשכך כאבים כאלה?
אודה לתשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעניין...
ד''ר דוד נויפלד11/04/2010מסתבר שיש עדין כירורגים יסודיים...
תמיד יש מקום לדאגה, גם שנוסעים לחו"ל...
ככונתו של הכירורג לוודא שאין משהו באיברים המיוחסים שגורמים לכך ללחוץ יותר מתמיד ואשר הביאו להתפרצות השבר.
באשר לכאבים, תצטרך להסביר את המילה "חייב" בהקשר לנסיעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע בסרעפתמנחם09/04/2010
אני כבן 62 עושה הליכןת כל בוקר כ-55 דקות כמו כן משחקבבאולינג 2 בשבוע עשיתי ניתוח בקע בסרעפת בצד שמאל לפני 4 חודשים אני מרגיש עדיין כאבים בבטן התחתונה באותו צד הייתי אצל המנתח והרופא אמר שהכל בסדר אני מרגיש גם ביעבוע באותו צד של הניתוח אני גם לאחרונה ביקשתי מהרופאה משפחה לעשות אולטראסאנד ליתר ביטחון לראות אם הכל בסדר הבדיקה יצאה טובה מאד הניתוח היה בשיטת לקרסקופיה הייתי גם אצל אורטופד ולאחר צילום בצד שמאל נאמר לי שיש תזוזות קטנות אשר יכולות לגרום לכאבים שאני מתלונן .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקוק להסברים...
ד''ר דוד נויפלד11/04/2010מה השאלה?
האם אדוני יודע איפוא ומה זו סרעפת? ואיך זה קשור לכאבים בבטן התחתונה?
אם זה אכן בקע בסרעפת אזי שזה לא הפורום המתאים.
ד"א מה זה תזוזות קטנות? של מה בדיוק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכנה לפגיעה בבקע בבדיקת קולונוסקופיברקת07/04/2010
שלום,
אבי בן ה- 71 עבר לפני כשנה ניתוח להסרת גידול סרטני מהמעי הגס. בעקבות הניתוח נותר לו בקע גדול בצלקת הניתוחית. בחודשים הקרובים הוא אמור לעבור בדיקת קולונוסקופיה אולם, רופא הגסטרו הזהיר אותו שיש סכנה לחדירה של הצינור שמבצעים איתו את הבדיקה לבקע.
רציתי לשאול/להתייעץ מה עושים במצב כזה? לוקחים סיכון ומבצעים את הבדיקה? או שמוותרים על הבדיקה ולוקחים את הסיכון לא לדעת אם התפתח גידול סרטני נוסף?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש מצב...
ד''ר דוד נויפלד08/04/2010שאולי כדאי לשקול קולונוסקופיה וירטואלית מחד, או לחילופין, ניתוח לתקון השבר מאידך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקע ספורטאים
איציק03/02/2011גם אני סבלתי מאותם כאבים אלת\חתי לכרורג שזיעה בקע גם באולטרה סאונד זוהה בקע דו צדדי.
לכן אלחתי לניתוח , לאחר הניתוח מסר לי הכרורג שלא נימצא כול בקע והניתוח היה לחינם למרות זאת הונחה רשת וכו'.
כך שאני טועה מה אלי לאסות עכשיו?
אני כבר מעל לחודשיים ללא פעילות לפני כן התחרתי ב-ironman .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקע ספורטאים - תגובה
ד''ר דוד נויפלד03/02/2011תתחיל לחזור לאט לפעילות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות סותרותעומר07/04/2010
אני ספורטאי (שחקן כדורגל) מזה שנים ומזה חודשיים אני סובל מכאבים בבטן התחתונה מצד ימין. בבדיקת אולטרסאונד שנערכה אובחן בקע אך הרופא שלח אותי גם לבדיקת MRI שתוצאותיה שליליות לבקע. האם תוצאות סותרות באבחון בקע שכיחות? מהי הבדיקה המהימנה ביותר לאבחון בקע? חשוב לי לציין שהאולטרסאונד שלל קרע של שרירי הבטן או הגידים.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטנה של מידע
עומר07/04/2010בבדיקות קליניות שנערכו ע"י שני רופאים שונים נמצאו גם תוצאות סותרות - האחד אמר שיש בקע ואילו השני אמר שאין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מכיר...
ד''ר דוד נויפלד08/04/2010MRI לאבחון שבר.
אתה זקוק לאולטראסאונד בידים מהמנות אצל משהו שמתמחה בנושא וידע לראות או לשלול "בקע" של ספורטאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת...
עומר08/04/2010איפה מתקיימת בדיקת אולטרסאונד לאבחון בקע אצל ספורטאים? האם יש מקום ממולץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן...
ד''ר דוד נויפלד08/04/2010מכון ממוגרף - רעננה
ד"ר קוץ
תמסור לו ד"ש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך הטיפול... בבקשה חווה דעתך
עומר14/04/2010לאחר שלילת הבקע בMRI
ובהתאם לעצתך הזמנתי בדיקת אולטרא בידיים מהימנות לספורטאים והצלחתי להגיע
יחסית בזמן קצר לדוקטור דניאל ברויטמן בעל מכון/מרכז לאולטרא סאונד במגדלי ויצמן בתל אביב.
לאחר אבחנה מעמיקה אצלו הוא פסל לחלוטין בקע מפשעתי כולל בזמן VASALVA.
ומצא תהליך היפראקוגני בחלק העמוק של השריר הישר של הבטן.
אורך ממצא כ3 ס"מ ורוחב 0.9, לדבריו זה מתאים לצלקת לאחר קרע חלקי של השריר.
מה אני אמור לעשות עם האבחנה הזאת עכשיו? עברו כבר מעל חודשיים מאז המקרה ואני לא מצליח לחזור לפעילות מלאה, אני מרגיש כאילו מישהו מושך אותי בחוזק בחלק התחתון הימני של הבטן ואני כבר אובד עצות. ניסיתי טיפול תרופתי בבטרן וארקוקסיה וזה לא עזר.
האם הצלקת של הקרע היא זאת שמונעת ממני לחזור לפעילות?
מה לדעתך הצעד הבא אותו אני אמור לעשות על מנת לנסות ולהחלים?
תודה שוב, עזרת לי מאוד עם העצות וההדרכה המעולה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפזיותרפיה...
ד''ר דוד נויפלד14/04/2010זה הדבר היחידי שאני יכול לחשוב עליו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול PRP
עומר15/05/2010עדין איני מצליח לצאת מהפציעה, בנוסף לאי יכולתי לחזור לפעילות ספורטיבית.
יש לי התכווצויות שרירים פעם בכמה לילות בזמן שינה שמלוות בכאב חד ובלחץ על המקום בו נמצאת הצלקת.
ביקרתי אצל עוד רופא ספורט שאישש את הממצא שאכן הבעיה שלי היא אותה צלקת והסביר לי שהשרירי בטן שלי לא יכולים להימתח עד הסוף וזה מה שמקשה עליי לחזור לפעילות ספורטיבית.
הוא הציע לי טיפול PRP, האם לדעתך טיפול זה יעיל? 3 חודשים אחרי הפגיעה?
אם לא, אשמח לשמוע על עצות אחרות כיצד אני יכול לגרום לצלקת להחלים כבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין לי מושג מה זה...
ד''ר דוד נויפלד24/05/2010כדאי לא להשתמש בראשי תיבות אלא במינוח המלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבסופו של דבר הגעתי לד'ר קוץ- המשך..
עומר26/05/2010בסופו של דבר, ניגשתי בעצתך לדר' קוץ ומסרתי לו גם ד"ש.
הוא אבחן לי ואני מצטט:
"הודגמה התעבות של גיד AL(אדוקטור לונגוס) משני הצדדים יותר מימין כביטוי לטנדינופטיה.
בבדיקה דינמית - הודגמה חולשה של הדופן האחורי של התעלה המפשעתית משני הצדדים - בקע ספורטאי(PIWI)".
בקשר לצקלת שנמצאה בבדיקת האולטרא סאונד הקודמת המתוארת פה בהתכתבות בינינו:
"בשריר רקטוס מימין בקטע הקאודלי ניתן לזהות מבנה היפואקוגני שתואר בבדיקה קודמת כצלקת לאחר קרע, אך לדעתי מדובר במבנה אנטומי של השריר - וריאנט התפתחותי"
שאלתי אותו איך לטפל בזה, אמר לי שלדעתו עליי לעבור טיפולי פיזיותרפיה לחיזוק דופן הבטן.
הסברתי לו שכבר 3 חודשים עברו מאז הפגיעה ואינני מצליח לחזור לפעילות, הוא אמר שבלי פיזיותרפיה לחיזוק דופן הבטן גם 10 חודשי מנוחה לא יעזרו.
בכל אופן, אמר לי שזו המלצתו אך עליי להתייעץ בכירורג...
רציתי לדעת, מהו בדיוק בקע ספורטאים.
ומהי עמדתך לגבי צורת הטיפול?
האם צריך ניתוח? פיזיותרפיה? אני פשוט מפחד להפסיד עוד זמן לשווא ללא פעילות ספורטיבית.
מכיוון שהעונה אצלנו מתחילה עוד 3 חודשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקע ספורטאים...
ד''ר דוד נויפלד26/05/2010הינו מצב אצל ספורטאים (מקצועיים בעיקר) לפני התפתחות בקע ממש אשר גורם לכאבים בעת מאמצים גדולים אשר מפריע לתפקוד כספורטאי. במצב כזה - צריך ניתוח. אצל אחרים - פשוט להפחית מהמאמצים כדי להמנע מהכאב.
אצלך המצב מורכב יותר כיוון שיש עוד סיבות לכאב ואתה צריך להתייחס אליהם קודם, כלומר פיזיותרפיה. רק לאחר סילוק תוצאות הצלקת אפשר יהיה לדון על ה"בקע" והשפעותיו על חייך והאם יש הצדקה רפואית לניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקע ספורטאים
עומר26/05/2010הבנתי, אבל שים לב שדר' קוץ באבחנתו פסל את אפשרות הצלקת.
על פי דעתו מדובר בבקע ספורטאים ודלקת בגידים.
לדבריו טיפול בבקע ספורטאים נעשה על ידי חיזוק שרירי דופן הבטן...
האם קיימת גישה שכזו בטיפול בקע ספורטאים?
האם בקע ספורטאים גורם לספורטאי השבתה מעיסוקו לגמרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
ד''ר דוד נויפלד26/05/2010הניתוח לא ישפר את הדלקת בגידים אלא רק ישבית אותך ל-6שבועות לפחות.
תתחיל בפזיותרפיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקע ספורטאים
עומר26/05/2010אם אני מצליח להבין אותך נכון,
ישנה אפשרות לפי ראייתך כי הכאבים שיש לי נגרמים כתוצאה מהדלקת בגידים ולא
מהבקע ספורטאים.
ואולי על ידי ריפוי הכאבים הללו אני אוכל לחזור לפעילות בלי שום קשר לבקע ספורטאים שאובחן?
ובמקרה והפיזיותרפיה לא תעזור, אז אצטרך לעשות את הניתוח לבקע ספורטאים.
האם הבנתי נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרחבה על טיפול הPRP
עומר27/05/2010האם טיפול שכזה יכול לעזור במקרה שלי לדעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיכול להיות...
ד''ר דוד נויפלד27/05/2010אין לי נסיון בזה.
תספר לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן
ד''ר דוד נויפלד27/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיואש לגמרי...
עומר08/06/2010לאחר 10 ימים של טיפולי הפיזיותרפיה האינטנסיביים שאני עובר התבקשתי גם לחזור
לריצה הדרגתית, עשיתי את הריצה הזאת אתמול בבוקר ובמהלכה הבחנתי כי ככל שאני מגביר אותה שרירי הבטן התחתונה מתקשים\נתפסים לי וכאילו כל רגל מושכת שריר בטן תחתונה לכיוונה. סיימתי את הריצה שהוקצבה לי והיום עבר לי באופן רגיל.
הלכתי לישון ואז ב4 לפנות בוקר התעוררתי כאשר הבטן התחתונה ממש לכיוון איבר המין והאשכים שורפים לי ויש לי מעין לחץ כאילו מישהו לוחץ לי עם אגרוף על המקום. כמעט והלכתי למיון, אך בסוף סבלתי את הכאבים האלה עד הבוקר. וזה נרגע לי במקצת לאחר שלקחתי משככי כאבים יום לאחר מכן שרירי הבטן התחתונה המשיכו להיות תפוסים אך רמת הכאב ירדה משמעותית.
חשוב לי לציין כי הכאב הזה שחשתי היה סימטר משני הצדדים וזוהי הפעם הראשונה שאני מרגיש אותו ,הכאב הזה רחוק מהכאב המקורי של הבעיה שלי שבגינה התחלתי בכלל את ההליך הרפואי שהינו כאב בצד הימני התחתון של הבטן שמופיע בתנועות מסוימות בלבד(עלייה במדרגות, שינויי כיוון וכו)
דוקטור, סממנים של מה זה הסוג כאב הזה? ממתי יש שריפה באיזור הזה?
האם זה קשור לבקע ספורטאים? האם זה קשור לגידים? שרירים?
אני מתוסכל כבר, 4 חודשים אחרי הפגיעה נוצר אצלי כאב תופת שכזה.
האם אני אצליח לחזור לפעילות כמו כל אדם נורמלי?
בכל אופן, תודה על התייחסותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך הם פני הדברים...
ד''ר דוד נויפלד09/06/2010יתכן ואין ברירה אלא לתקן הבקעים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ! שאלה דחופה ..or06/04/2010
אני סובל משתי בעיות שאינני יודע אם הן הרניה ואשמח אם תעזרו לי.
1. אני בן 14. יש לי כאבים חזקים מאוד באשכים. הם התחילו במהלך משחק כדורגל ששיחקתי, אך לא פגעה בי מכה ישירה מהכדור או מכל דבר אחר באשכים. חשוב לציין שיום לפני שיחקתי באולינג ויכול להיות שזה קשור. אשך ימין נמוך יותר (נמצא יותר למטה) בקצת פחות מ 2 ס"מ מאשך שמאל.
הלכתי לרופא המשפחה ולאורולוג והם אמרו שיש סיבוב של יותרת האשך ורק מנוחה תעזור.
הכאב פחת כמה ימים עם אנטיביוטיקה ומנוחה (הרופא אמר לנוח אבל לא נחתי הרבה).
לאחר כשבוע מאז הזמן בו החלו לכאוב לי האשכים הכאב ממש עבר וחזרתי להתאמן. באותו יום שהתאמנתי חזרו לכאוב לי האשכים והכאב לא עובר ואף מחמיר כבר שבוע. זה כואב בכל מצב - במיוחד בהליכה ארוכה או נגיעה, אפילו של התחתונים. מזה ? האם זה הרניה ? כמה זמן לנוח ?
2. יש לי בדופן הבטן (צד שמאל למעלה - באזור שליד הצלעות) כאב חזק כל פעם כשאני עומד הרבה זמן או הולך. זה ממש כואב ושורף ביחד. זה התחיל מהקיץ ולא עובר. זה בא בפיטאומיות ועובר אחרי מנוחה. חשוב לציין שזה התחיל בזמן שכנראה התאמצתי והתאמנתי יותר מדי (הרבה יותר מדי עד כדי כאב שורף מאוד - כפיפות בטן שונות - שרירי בטן).
רופא המשפחה חשב מלכתחילה שזוהי בעיה בלב, אך אחרי בדיקת אקג תקינה, אולטראסאונד בשכיבה (כך שלא ראו את הבקע, אם ישנו) ובדיקה נוספת אצלו אמר שזהו כנראה בקע בבטן.
כמו כן יש לי בקע אחד קטן בטבור, אך זה כנראה לא קשור.
מה יש לעשות עם הבקע בדופן הבטן ? זה מפריע לי הרבה.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משהו להוסיף
or06/04/2010הכאב באשכים הוא באשך הימני בצד ימין למטה והוא משפיע על כל האשך ואפילו גם האשך השמאלי כואב. האשך השמאלי כואב רק בנגיעה והימני תמיד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך ..........................
or07/04/2010היום הייתי במיון בבית חולים ובדקו אותי. עשו לי אולטראסאונד באשכים ובדק אותי אורולוג וכירורג והם מצאו שיש לי הרניה קלה והתרחבות בצינורות האשכים, ככל הנראה עקב זיהום. הם מצאו בנוסף שהאשכים מדי פעם מסתובבים וחוזרים, מסתובבים וחוזרים ואני נמצא במעקב. אם דבר זה ימשיך כנראה אצטרך לשים קיבוע כדי שהם לא יזוזו ולהקטין את ההתרחבות. כרגע אני צורך אנטיביוטיקה.
מה לעשות ? לחכות ולנוח ? האם דבר זה נפתר מעצמו ? כי גם לפני כן היו לי כאבים אבל הם חלפו תוך כמה דקות וחזרו בפתאומיות. אשמח לטיפים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיפור ...
ד''ר דוד נויפלד08/04/2010קצת ארוך ומבלבל.
אם אכן יש שבר במפשעה והוא מפריע = גורם לכאבים, אפשר לנתח ולתקן. לגבי שאר התופעות, צריך לראות רופא ילדים ואורולוג ילדים ולהתייעץ. מה שבטוח שהכתובת זה לא חדר המיון.
הממצא בדופן הבטן לא נהיר לי ולפני שאומרים שבר, צריך להוכיח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

